In den Vlaemschen Pot in Philippine

Lekker eten , drinken en genieten

gratis

di lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

Nieuw interieur en website ,Elke maand wisselende menus

Welkom op de vernieuwde site van restaurant In Den Vlaemschen Pot!
Beste gast,
Voor diegene die gezellig en/of romantisch willen dineren bij kaarslicht of sfeervol willen lunchen of borrelen,
eventueel in onze aparte ruimte geschikt tot 16 personen, kunnen zich wenden tot ons restaurant. Ons restaurant
richt zich ook op seizoensgebonden gerechten met een goede prijs, kwaliteits verhouding. Zo bieden wij u : Aspergegerechten in Mei en Juni, Mosselspecialiteiten van Juli tot april en natuurlijk wildgerechten van 15 Oktober tot 7 Januari. Wij verzorgen ook een diversiteit aan buffetten op aanvraag.
Verder bieden we u : diverse suggestie menu's voor groepen en telkens wisselende maandmenu's ( u vind het allemaal op deze site ). Ook denken we aan alle bijzondere dagen die het jaar telt met steeds weer een verrassend menu zoals bijvoorbeeld: Vaderdagmenu's, Moederdagmenu's, Paasmenu's en natuurlijk kerstmenu's. Voor elke speciale gelegenheid kunt u ruim van te voren reserveren of gewoon informatie over opvragen.
Dinercheque's en vvv bonnen worden door ons geaccepteerd.
Wij zouden u graag willen verwelkomen in ons restaurant,

• EV-oplaadpunt

1322063301 78
1382196533 80
1419779803 85

1. Verzee Dirk

Vriendelijke ontvangst en bediening. Mosselen waren heerlijk en portie was voldoende. Een rustige, gezellige en aangename avond gehad. Alles naar wens.

2. Van Kemenade Ludo

Super vriendelijke bediening. En de mosseltjes waren heel lekker!

3. W.F. Broeke

Hartelijke ontvangst in een mooie entourage. Het kreeftenmenu was super lekker. De bediening was zeer vriendelijk en kwam geregeld informeren of alles naar wens was.
    Het bezoek aan het restaurant In den Vlaemschen Pot is zeker voor herhaling vatbaar.

4. NOOIT MEER!

Mosselen waren niet te eten, slecht gespoeld, hadden het menu genomen.
    Voorgerecht viel nog mee maar de rest trok op niks, geen beetje kwaliteit in de produkten!
    Kwamen steeds vragen om te drinken terwijl onze wijn nog half vol was.
    Ons zien ze daar nooit meer.

5. Rustig restaurant (we waren er tijdens een weekdag), vriendelijke bediening, schappelijke prijzen maar vooral super lekkere mosseltjes.
    Prima!

6. Van Snick Dani

Beste,
    Het eten van de mosselen was zeer lekker. De bediening was zwak. Eerst maal snel bediend maar voor een supplement mosselen heel lang moeten wachten, meer dan een half uur en de frietjes een kwartier wachten. Niet op elkaar afgestemd. Meerder keren komen vragen of ze mochten afruimen en telkens moeten zeggen dat we nog wachten achter mosselen.
    Organisatie kan beter.

7. 15 augustus 2018, feestdag in België, overrompeling in Philipinne. Dit verklaart waarschijnlijk het lange wachten. We hadden een tafel voor 12u30 gereserveerd, om 14u pas kregen we het lekker voorgerecht opgediend. Bijna een uur later de overheerlijke garnalensoep. Ondertussen waren al een aantal andere klanten klaar met hun lunch zodat ons hoofdgerecht (echt lekkere mossels!) en dessert vrij vlot werden gebracht. Samengevat: Zeer lekker gegeten maar het te lange wachten was wel jammer.

8. Alles naar wens, vriendelijke bediening, mooie en smakelijke mosselen.
    Zeker voor herhaling vatbaar. Wij gaan zeker terug.

9. rudy perquy

Ieder keer gaan we daar om mosselen te eten wij hebben er niets aan op te merken.

10. Engels Ronny

Goede ontvangst en zeer vlotte bediening. Vriendelijk personeel en zeer normale wachttijden. Ik ben er vroeger ook regelmatig geweest, en zal dat in de toekomst nog doen.

11. Huguette Van Medegael

Lekker eten, goede service.
    Prijs/ kwaliteit ok.

12. Super gegeten en een super bediening door een volledig vrouwelijk team 👍👍

13. Peggy De Vos

Lekker gegeten, zeker aan te raden maar een beetje airco bij warme temperaturen zou geen overbodige luxe zijn.

14. Het eten was erg lekker en de bediening was uitstekend.

15. Heel lekkere mosselen, service was zeker in orde. Het was wel heel warm weer en dan is het spijtig dat er geen airco aanwezig is. Ook is het niet volanté te eten. Wil je een extra portie moet er bijbetaald worden wat wel spijtig is.

16. Van Hoof Eric

Het eten was er uitstekend, de bediening opperbest en vriendelijk kortom een aanrader wij komen zeker nog terug.

17. Lekker gegeten. Goede ontvangst. Heel gezellig.

18. De Mesmaeker Mario

Heel lekker gegeten. Enkel de bediening moeten ze wat opletten.
    Bv De tafel naast ons vroegen ze of de mosselen hangkultuur was.
    Helaas verstond de dienster niet wat de klant juist bedoelde.
    Tja. Maar voor de rest alles tip top.

19. Het is er heel gezellig, bediening is prima, en goed verzorgd.

20. Ongelofelijk lekker. Fantastische service. Zeer vriendelijk personeel. Personeel kent ook zijn producten en bereidingswijzen. Zeer goede wijnkennis van de sommelier. Aangenaam verrast met de verjaardagsattentie van onze dochter, ook al was haar verjaardag niet aangekondigd. Het is een aanrader. Zeker voor herhaling vatbaar.

21. Lekker buiten gezeten alles was gewoon lekker en de bediening was ook goed.

22. Heel lekker gegeten, goedgevulde borden! En een vriendelijke service. Absolute aanrader!

23. A.T. Dieleman

Heel vriendelijke mensen! We hadden een kortingsbon, dus over de prijs kan ik niet veel zeggen, maar het eten was ronduit heerlijk, in warme borden opgediend, en het personeel was top!

24. Anneke van der Hooft-Roegiers

Geweldig lekker. Een hele prettige ervaring. We gaan er zeker nog een keer heen.

25. Francisca

Heerlijk gegeten, ruime porties en erg vriendelijke service. Met name de speciale aandacht voor kinderen hebben we erg gewaardeerd.

26. Maand menu maart gegeten, alles was super super lekker vooral de pikante scampi’s in het menu 😋😋 zeer goed restaurant en vriendelijke eigenaren 👌

27. Lekker eten en vlotte bediening ondanks de hoeveelheidsproblemen omdat het de laatste dag voor sluiting was. We hebben allemaal smakelijk en voldoende gegeten! Deze zaak is een aanrader!

28. Kerstmenu gegeten, zeer lekker verzorgd, perfekt bereid met verse ingredienten.
    Zeer vlotte en vriendelijke bediening, daarna nog een biertje aan de bar genuttigd en praatje met de eigenaars, kortom topavond bij superleuke restaurantuitbaaters 😀😀😀

29. Wim Ducheine

Wij hadden het maandmenu. Prima keuze. We hebben lekker gegeten, prima gerechten en prima van smaak. Geen haut-cuisine, maar gewoon goed. Nog slechts één ander tafeltje bezet. Daardoor een wat "lege" atmosfeer. Voor herhaling vatbaar.

30. Restaurant ligt aan een leuk pleintje met zicht op het oude stadshuis. Bediening heeft erg goed naar onze wensen geluisterd om eerder aan tafel te kunnen i.v.m. schouwburg bezoek.
    3 Gangen menu was uitstekend en de bediening goed en vriendelijk. Zeker voor herhaling vatbaar.

31. Luc De Brandt

Gewoon super lekker en en volonté.

32. Wij kozen het suggestiemenu. Alles was zeer lekker, correct klaar gemaakt, mooi gedresseerd.
    Zeer verzorgde, gedistingeerde bediening. Na het eten kwam de kok zelf informeren of alles in orde was. Oprecht vriendelijke mensen.
    We hadden een tafeltje aan het raam met zicht op het pittoreske pleintje, en ook dat beviel ons.
    Niks op aan te merken, voor herhaling vatbaar.

33. Dophemont

In sept. Hier gegeten. Niet voor herhaling vatbaar. Omdat plaatselijk cafe was gesloten, maakte men gebruik van de bar in dit restaurant, wat storend was. Deze avond had de kok overmatig gebruik gemaakt van zout. Waarom zout bij de mosselen? Wat zonde van de zilte smaak van deze lekkernij. En laat de groenten heel aub. De gemarineerde mosselen waren ook te zout en dreven in veel vocht. Het vispannetje wederom te zout en de witte vis hierin erg droog. De warme appelstrudel dreef in het ijs. Beter apart serveren. Kortom niet geslaagd.

34. De Bruyne Wim

Leuke ervaring, lekker eten, lekkere wijn, vriendelijke bediening, voor herhaling vatbaar.

35. Robbie en Dinie

Gezellig restaurant. Vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar. Wij hadden het oktober menu. Heerlijk!

36. De Smet Marcel

Geen slechte ervaring, integendeel. We werden vriendelijk ontvangen en bediend. De schotel met zalm was heerlijk en de mosselen smaakte heel goed en een royale portie. Daarbij een lekkere mosselwijn maakte het af.
    De achtergrondmuziek was aangenaam. Als we zin hebben in een etentje gaan we meestal naar " In De Vlaamsche Pot".
    Spijtig dat we alleen daar waren, de meeste mensen gaan 's avonds eten.

37. We aten mosselen in knoflook-roomsaus, werd geserveerd met frites, mayonaise en een mosterd-roombotersaus. De bediening was vlot en vriendelijk. Het belangrijkste: de mosselen waren heerlijk, heel af en toe een dichte of een kapotte, maar dat is normaal in een portie (een kilo of twee) als deze. Het was een stille avond, onderbroken door de harde muziek. Waarom bij vier gasten BZN op vol volume werd afgespeeld was me niet helemaal duidelijk... Informele sfeer, goed eten voor een redeljke prijs.

38. Zoals altijd… Super lekker, vriendelijke bediening, prijs kwaliteit! Daar maken we graag een autoritje voor vanuit Antwerpen!

39. Scheire Nicole & Co

Een lieve, sociale en heel joviale en gedienstige uitbaatster, bijgestaan voor het opdienen door een vriendelijke mooie, jeugdige seniorita. Meer dan voldoende mosselen met frieten gegeten. De gebakken paling en de Lotte waren ook voortreffelijk. En met en beetje Spaanse muziek op de achtergrond was ons bezoekje meer dan geslaagd. Ze hebben ons vieren letterlijk moeten buiten rollen. Bedankt lieve mensen.

40. Goede produkten, prijs komt overéén met gerecht. Bediening vriendelijk en oplettend in de zaal. Zeker nog eens terugkomen. Een aanrader; heb geen mosselen gegeten, die kan men overal verkrijgen.

41. familie de Ritter

Zeer goed restaurant. Heel lekker gegeten en een geweldige service. We hebben een fijne avond gehad.

42. Zeer vriendelijke bediening, lekkere mossels en gezellig restaurant.

43. Johan, Anne-Marie & vrienden

Zeer lekkere mosselen; prima steak en goede prijs/kwaliteit huiswijn. Service is top. Toffe sfeer. Een aanrader!

44. Van de Vreken

Het waren lekkere mosselen, was a volonté zelfs lekkere frietjes kregen wij zoveel we maar vroegen, ik kom hier elke jaar terug, gezellig houten buitenterras, waardoor onze hondjes rustig bij ons konden liggen.
    Ook gezellig en rustig dorpje.
    Een aanrader!

45. Mosselmenu was heel voortreffelijk. Vlotte en vriendelijke bediening. Dit restaurant is zeker een aanrader!

46. De Bock Miekei

Overheerlijke mosseltjes geserveerd door een Spaans(?) vrouwenteam in een ietwat oubollig Vlaams aandoend Restaurant, bijzondere ervaring.

47. verlinde

Het was gezellig en zeer lekker.

48. Vaerewyck olivier

Mooie zaak en goede bediening.
    De mosselen waren uitstekend!

49. Johan Van Peteghem

Toffe atmosfeer, zoals altijd lekker en meer dan genoeg eten. Niets is er teveel. Altijd leuk om terug te komen.

50. De Smet Jacques

Lekker gegeten en vriendelijke bediening.
    We komen zeker terug
    Jacques

51. De mosselen waren zoals naar gewoonte weer super lekker, de service top, we hadden een minder valide persoon mee die niet in staat is om zelf de mosselen uit de schelp te halen, de keuken heeft dan de mosselen uit de schelp gehaald voor hem en die in een aparte schotel samen met de onze opgediend wat heel aangenaam was voor de partner van die mens, zij kon samen met ons op hetzelfde moment mee-eten.
    Het mosselseizoen is voor ons een uitstapje naar Philippine.

52. Bogaert Martine

We hebben goed gegeten, we werden vriendelijk onthaald en we komen zeker terug.

53. Veerle Van Wijnsberge

Lekker en heel vriendelijke bediening! Gaan volgend jaar zeker terug!

54. Decruw francky

Zèèr lekkere mossels… vriendelijke bediening… voor herhaling vatbaar.

55. Broekaert

Misten een hapje of koekje bij aperitief. Mossels waren lekker

56. Boschmans

Kleine mosselen en a volente moest ge zelf nog bijvragen het werd zelf niet door het personeel gevraagd.
    Mosselen zijn in andere restaurants in Philipinne wel groter en beter van smaak

57. Mdehamer

Prijzen erg hoog vergeleken met de kwaliteit
    Personeel TE overdreven met steeds asjeblief, dankjewel.
    Restaurant was bijna leeg op de vrijdagavond, niet gezellig.
    Interieur niet gezellig.
    Bar naast restaurant,waar luidruchtige gasten aanwezig waren, wat storend was.
    Vissoep was VEEL te zout.
    We komen hier niet meer terug.

58. Vandaag buiten op het terras gegeten. Eenmaal mosselen in de look en eenmaal mosselen in de witte wijn. Vooraf een chardonay besteld. De medewerker wist niet eens wat dit was evenals wat een radler was. Toch stond de laatste op de drankenkaart!
    Aankleding van tafel en gerecht zeer pover, terwijl de prijs anders doet verwachten. Bediening was vriendelijk. De beide mosselgerechten waren een waterige massa zonder spoortje van groenten.
    Kortom: niet voor herhaling vatbaar!

59. Annique Cornelis de Regt

Lekker gegeten en goede bediening.

60. A van Delft

Een aanrader voor ieder die lekker en rustig onder het genot van mooie muziek wil eten. Bediening perfect, oplettend en heel vriendelijk..

61. Antheunis

Waardeloos... hele slechte service. Cadeaukaart gekregen, die uit de envelop was gegleden. Dus met de pin betaald, maar de kaart kwam boven. Helaas, men gaf geen krimp. Hier ga ik nooit meer terug.

62. philip van hamme

uitstekend. Reeds meerdere malen geweest en steeds voortreffelijk

63. Roel Guldemont

Heel goede verzorging en lekker eten. Democratische prijzen.

64. Eddy & Marleen Verniers

Prima onthaal en verder een prima en vriendelijke service van het personeel. Het eten was uitstekend, alle gerechten waren zeker ruimschoots voldoende. Een aanrader! Wij gaan zeker nog terug.

65. Jacco Tellier

De plaats voor een gezellige en culinaire avond! Alles is in een aangename en familiale sfeer!!

66. Gisteren alweer heerlijk gegeten bij jullie. Niet alleen de mosselen, maar ook de zeetongen was lekker. Steeds vriendelijke bediening van het personeel.
    Wij komen zeker terug in het voorjaar. Groeten van onze groep!

67. Het eten was lekker maar niet super, de mosselen waren groot en meer dan genoeg maar voor mij waren ze te lang gekookt. Mijn pot was voor de helft gevuld met kookvocht. De bediening was vlot en vriendelijk. De paling was ook lekker, spijtig dat het geen verse frietjes waren.

68. Hesters Linda

Beste, we waren met 13 personen die allemaal super content waren van de bediening en het eten. We doen jaarlijks een uitstapje met de fiets naar Phillephine, aansluitend met eten van mosselen, jullie mogen ons volgend jaar terug verwachten!

Bedankt voor de positieve medewerking voor het slagen van onze dag!

De fietsbende van Zaffelare.

69. Van Hoorebeke Filip

Ons vast stekje om mosselen te gaan eten, en na het seizoen ook de andere menu's te verbruiken! Ook makkelijk om onze motoren te parkeren!

70. Charles Huysman

Fijne uitbaters en eerlijke keuken !

71. Aaron haers

Goede, vakbekwame mensen. Een aanrader voor mensen die een gezellige avond uit willen. Gr alle

72. Van den abeele

Zeer lekker, zowel mosselen als friet à volonte. Komen er terug, alhoewel het 85 km heen en terug is.

73. De Keyser Andre

Het was gezellig, en zeer lekkere mosselen. Ook zeer vriendelijk naar kinderen toe. Voor herhaling vatbaar.

74. Michel Fieret

Super gegeten!!

75. Bennie en Fon

Dit is ons vertrouwde adresje voor de beste Zeelandse mosselen. Iets rustiger dan de andere mosselrestaurants in de buurt en gemakkelijk om met de motor op het plein te parkeren.

76. Vervloet Robert

Zeer lekkere mosselen. Snelle en vriendelijke bediening.

77. Hans Vansteenbrugge

Zeer lekkere mosselen buikje rond gegeten op gezellig terras van het restaurant en lekkere frietjes ! Snelle en vriendelijke bediening ! Kortom "de max" !

78. Zeer lekker gegeten, vriendelijke bediening, correcte prijs. Niets op aan te merken!! Doe zo verder!!

79. Da Silva De Smet

80. VAN DEN KERCHOVE

We zijn afgelopen zaterdagavond komen eten met een groep vrienden, in totaal 8 personen, en iedereen was tevreden. Wij waren er al een paar keer geweest met familie en telkens zijn we zo tevreden over de bediening, het lekkere eten en de super lekkere mosselen. Wat we zeker appreciëren is dat er voldoende frietjes bij gebracht worden zonder vragen en wachten.

Kortom het is er altijd dik in orde!

81. Doom Jean-Pierre

Lekker eten, zeker wat de mosselen betreft of vis gerechten. Het vlees is niet echt de specialiteit. Vriendelijke bediening. Het is zeker ons zesde bezoek in dit restaurant en wij komen steeds terug.

82. Lekker gegeten. Voldoende portie. Juist onze bovenste mosselen waren niet zo warm meer. Maar bediening was vriendelijk en snel. Wij komen er zeker nog terug.

83. A. van Turnhout

Het eten was goed er mag alleen vaker gevraagd worden of we nog wat te drinken wilde. Daarbij vond ik het behoorlijk irritant dat er honden in het restaurant werden toegelaten. Het was dat we al besteld hadden anders was ik direct opgestapt.

84. Gezellig, sfeervol, wereldkeuken vergelijkbaar met sterrenzaken. Professioneel, attente bediening, prijs-kwaliteit super. Prachtige porties, leuk dat ze hier multi-cultureel zijn en zeer vriendelijk zijn. Met andere woorden we zijn sprakeloos en snappen de negativiteit niet die we soms vinden in de recensies. Doe zo voort! Tot binnenkort.

85. Fabricio Rozier

This is a really friendly place. The quality of the food is beyond compare. And attention is the best so it's one of my favorites restaurants to enjoy a good meal feeling like home.

86. Zeer goed en mooi restaurant, onthaal heel goed en vriendelijk, service en bediening aan tafel heel goed en vriendelijk, eten van uitstekende kwaliteit, niets op aan te merken. Zeker voor herhaling vatbaar, tot binnenkort.

87. We wilden gisteren voor de lunch wat gaan eten, maar zijn weer weggegaan omdat we niet in het Nederlands maar in het Engels aangesproken werden. Als ik ergens ga eten wil ik graag in mijn eigen taal aangesproken worden. Moest gelijk aan het nummer van Blof denken......

88. Dirk De Meirleir

Ik had op deze site een recensie gelezen over dit restaurant die me wel beviel. Waren een aantal keer eerder in Philippine moselen gaan eten, maar altijd in dezelfde zaak op het centrale plein als je Philippine binnen rijdt. Daar was alles altijd zeer ok, maar wou toch eens vergelijken. Als je even verder kijkt, vind je een soort oud marktplein waar dit restaurant is.
    Ik verwachtte, gezien de naam, een rustieke oude zaak. Het pand is rustiek maar daar houdt het op. Blijken de uitbaters eerder Spaans of Zuid Amerikaans te zijn. Nou ja, de kaart ziet er goed uit en de prijzen eerlijk.
    Conclusie van de avond: hebben nooit beter mosselen gegeten in Philippine (zowel op philipiense wijze als provencale, en in grote hoeveelheid, meer dan "à volonté". Oesters zeer ok, maar mossel garnaal cocktail vrij smaakloos, maak daar een garnaalcocktail van!
    Bediening is zeer vriendelijk maar niet altijd even efficient, de organisatie van wie wat doet en wanneer kan beter maar we hebben er niet echt onder geleden, behalve zeer laattijdige aperitieven.

89. Johan Tates

Een prima restaurant en ik heb er heerlijk gegeten. Zeker een aanrader om bij een bezoek aan zeeland hier te gaan eten. Een zeer uitgebreide menukaart en tevens een prima dagmenu. Eem mooie zaak met uitstekende service en bediening.

90. de ketelaere patrick

Wij waren met 4 personen en hebben mosselen van het huis gegeten, waren zeer lekker (grote porties). Service was zeer goed, zeker een aanrader.

91. Zo horen mosselen te zijn. We kozen voor de klassieke bereiding en werden verrast op elk 1,8 kg mosselen, perfect klaargemaakt, met bijpassend sausje. Een royale portie friet maakte van het geheel een enige ervaring. Mooi wijntje erbij en vriendelijke bediening.

92. Bianca Geelhoed

We hebben hier prima gegeten voor het 75-jarige verjaardagsfeestje van onze pa.
    Leuke sfeer, vriendelijke bediening en lekker eten, we komen zeker nog eens terug.
    En Pa kreeg spontaan nog een cadeau ook, heel leuk

93. Paul Kieckens

Was onze eerste maal in dit restaurant. Is voor herhaling vatbaar. Fantastisch, vriendelijk en behulpzaam team. Gaan zeker terug.

94. Joseph everaert

Alles, eten en bediening, perfect. Voor herhaling vatbaar.

95. Uitstekende bediening, lekkere mosselen, meer dan genoeg. 1,7 kg per persoon.
    Zeer vriendelijk personeel. Komen zeker terug.
    Groetjes, Luc en Chris.

96. 's Middags op het terras gegeten. De mosselen op traditionele wijze waren zeer lekker. Gaan er zeker nog terug.

97. Emiel GORGON

Lieve en attente bediening, voldoende heerlijke mosselen, correcte prijs. Zoals alle voorgaande keren. Warm aanbevolen. Tot de volgende keer !
    Elisabeth en Emiel

98. Benjamin

Heel lekker gegeten, sfeer was erg goed.
    Bediening erg vriendelijk, word goed geholpen.
    Zeer goede prijs/kwaliteit!

99. Robijn De Smet

We hebben er vrijdag zeer goed gegeten. Dit restaurant is erg sfeervol en niet duur. Komen zeker terug!!

100. Toen we om 7 uur aankwamen was het restaurant goed gevuld. Gelukkig nog een plekje voor 2. De kaart en de drankjes kwamen redelijk snel. We hadden echter al 3 drankjes op voordat het voorgerecht kwam. Toen we een serveerster vroegen hoe lang het nog ging duren, zei ze: " We zijn ons bewust dat het wat langer duurt". En dat was ruim 5 kwartier nadat we besteld hadden. En ook geen broodje oid op tafel! Het eten was uiteindelijk best ok, maar heel bijzonder was het zeker niet. Vissoepje was redelijk gevuld, maar aan de bouillon zat niet veel smaak. Garnalencocktail was lekker. De paling van het hoofdgerecht was dik en vettig, de tarbotfilet had formaat kleine sliptong en de friet was uit de vriezer. Al met al duurde het veel te lang en was het eten niet om voor terug te komen.

Volgende pagina