Auberge des Moules in Philippine

1420775804 84
1626519568 86
1691983492 84

1. ETIENNE VETTENBURG

We hadden vandaag een heel mooie middag in Auberge dankzij de heel lekkere mosselen en een super bediening.
    Alvast een aanrader die goed wil eten.

2. De groote

Mooi en gezellig etablissement en vriendelijke bediening… verwachtingen waren hoog doch de mosselen… uitgekookt, taai en smaakloos! Zeer ontgoocheld…

3. P.J. Cornelis

Erg goede ontvangst met amuse.
    Het eten was erg lekker en goed verzorgd.
    Vriendelijke en attente bediening.
    Zeker aan te bevelen.

4. Tine De Maegt

5. Auberge des Moules is een mooie, sfeervolle zaak met prima bediening. Wat de mossels betreft, viel het wel een beetje tegen. Nogal doorgekookt en vooral weinig smaak, met een puree van ajuin en selder. Mosselen bakken is nochtans niet moeilijk: eerst en vooral veel groenten in de BOTER laten sudderen, goed kruiden (zelf met een tikje curry), mosselen bijvoegen, een scheutje witte wijn of pastis, goed SCHUDDEN tijdens de cuisson die max 2, 3 min na het opengaan van de schelpen mag duren en klaar is kees. Bij deze nodig ik de kok bij mij thuis echte, sappige, pittige zeeuwse mosselen te komen eten!

6. Michel Leonhart

Je mag verwachten dat je hier ontspannen kan genieten van een wijntje en heerlijk gerecht. Dus bespreek ik online 4 dagen op voorhand. Had op zondag nog maar de keuze 20.15u.

Bij de reservering had je dus verschillende opties maar die waren al vol. Ik zat dus in “Tweede avondshift” verder staat er in de bevestiging “arriveren vanaf 20.00uur (20.00uur, 20.15uur, 20.30uur, 20.45uur, 21.00uur)” allemaal heel duidelijk en transparant geregeld.

Dus van last minute reservatie is geen sprake. En prima gestructureerd. Althans dat dacht ik. Netjes opgekleed zoals hoort arriveer ik om 20u10 en mag plaats nemen in de ontvangst ruimte voor mijn aperitief.

Geen probleem ik begrijp dat het een beetje uit kan lopen. Nu kom ik er de laatste 20 jaar gemiddeld 2-3 per jaar dus is dit niet nieuw. De ontvangstruimte puilt na een half uur uit van de mensen.

Naast ons een Vlaams koppel dat die middag nog had gereserveerd in fietskleding. We zien de ene na de andere die na ons binnen komt aan tafel gaan. Ook krijgen we de menukaarten en kunnen we ons eten bestellen.

Het koppel dat net voor ons binnen komt mag aan tafel, en sommigen die na ons binnen komen zijn al aan tafel. Het is inmiddels 21u en ik zie mensen die net aan tafel zijn binnen 2-3 minuten hun eten op tafel krijgen!

Het is 21u15 en de persoon die ons heeft ontvangen brengt mij voor de 2e keer de wijnkaart. Voor mij ging toen het licht even uit. Kijkend naar de mensen die aan tafel binnen 2/3 minuten hun eten voorgeschoteld krijgen.

Bedenk ik mijzelf dat ik een leuke ontspannen avond culinair wilde beleven. Geen vreetschuur waar je direct aan tafel je mosselen onze je neus krijgt. En dan komt die persoon voor de 2e keer met de al bestelde Altozano!

Ik ben opgestaan en gevraagd of ik mocht afrekenen. Dat hoefde niet kon direct aan tafel. Maar in de beleving dat ik in een soort vreet mosselschuur terecht was gekomen heb ik netjes gezegd nee.

Er zijn grenzen. En die waren vanavond bereikt. Ik verheug mij na 6 op 7 dagen werken op een ontspannen avond. Maar als local kan je dat helaas niet meer bij dit restaurant. De Vlamingen accepteren deze vreetschuur achtige manier maar ik niet.

Jammer want heb dit restaurant jarenlang hoog in het vaandel gehad. Maar dit restaurant heeft nu meer weg van een ongeorganiseerde mossel vreetschuur.

Mij zien ze er niet meer. Parel minder in Zeeuws Vlaanderen!

7. Joop Janszen

Super restaurant bijzonder vriendelijke bediening alles kan Top.

8. Mooi restaurant, goede service maar de mosselen waren minder. Veel kapotte schelpen waardoor het eten minder smakelijk was. In Philippine zijn betere restaurants te vinden.

9. Maes Viviane

De mosselen waren terug zeer lekker zoals altijd natuurlijk, en een zeer vriendelijk onthaal en bediening perfekt, kan moeilijk nog beter. Aperitief kan gezellig gedronken worden in de zetels is ook een pluspunt!!!! Doe zo verder Proficiat.
    Is zeker voor herhaling vatbaar een aanrader “ TOP “

10. Willem Goossen

Topavond gehad bij Auberge des Moules.
    Ontvangst, bediening en het eten waren stuk voor stuk perfect.
    Wij komen zeker terug naar dit restaurant.

11. Hendrik Demeyer

We waren zeer vriendelijk onthaald.
    Zelfs geen probleem met onze hond (integendeel!)
    een lekkere aperitief : 1 maison, 1 picon.
    We hebben zeer lekker gegeten : 1× mosselen, 1× ribeye.
    Zijn al een paar keer geweest en komen zeker terug!

12. Deleu Kurt

Twas dik in orde, thx 😉👍

13. Reeds de vierde keer dat we dit restaurant bezoeken, en evenveel keer op een andere manier waren we weer verrast. Vriendelijke ontvangst, vlotte en korrekte bediening door schitterend personeel, en een menukaart voor elke bezoeker. Zeer zeker de beste en gezelligste zaak in Philippine.

14. jean-pierre Henauw

Zeer goed restaurant Tongen zijn er heerlijk samen met de Mosselen op familiewijze klaargemaakt, we waren er op de laatste dagen dat er mosselen konden bereid worden en dan is de smaak navenant maar toch nog altijd heerlijk.
    De stoelen in de veranda zijn aan de grote kant voor gemiddelde personen.

15. De Spiegeleer

Verzorgd tot in de puntjes en dit zowel wat betreft service als sfeer.
    Klasse zaak.
    Komen zeker terug.

16. Mathilde Willink

Voor het 1st sinds de nodige jaren, weer eens gegeten bij Auberge des Moules. Echt genoten, het is en blijft een zeer goed restaurant. Zeer zeker een aanrader, en ze hebben zelfs een ruimte om in te roken, en dat op zich is al een unicum tegenwoordig.

17. Dolores Oudshoorn

Geweldige ontvangst, heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer. Goede wijn en vriendelijke bediening.

18. Schelfhout Rudy

Uitmuntende kwaliteit van de mossels.
    Vriendelijke bediening.

19. Van landscoot eric

Zeer goed.
    Was niet de eerste keer.
    Komen zeker terug.
    Een aanrader👍😘

20. Anoniem

Alles was uitstekend!

21. Interieur en bediening schitterend maar de mosselen allesbehalve; niet alleen de grootte maar vooral de smaak viel enorm tegen. De verwachtingen, voortgaande op de gelezen recensies, werden niet ingelost. Spijtig!

22. Ik heb er met vier mensen gegeten vreselijk,mosselen alleen maar zand en zeer klein en oud patat o,o!!!
    Sliptong zonder een lekkere saus,sla zo in een schaal gekieperd,echt niet te geloven!
    En dat voor die prijs schandalig!!!
    Een snackbar is beter!
    Interieur prima!

2,8
  23. Frans weyts

Is en blijft een echte gastronomische plek waar men ongedwongen kan genieten van hoogstaande keuken. Gezellig interieur, mooi wit gestreken tafellinnen, en "mensen" die er alles aan doen om hierin te slagen! Dankjewel!

24. Goed restaurant. Heerlijk eten en vriendelijke bediening. Gaan zeker nog een keer terug

25. Eddy D'hanis

Lekker gegeten goede bediening

26. Vriendelijke ontvangst. Eten was prima, alsook de bediening. Een pluim voor het personeel.

27. Waldolalafo

Super avond. Super bediening. Bourgondisch. Blije mensen aan tafel. Ik kom hier al 7 jaar. Wordt alleen beter net als goeie wijn. Klasse ben hier graag ook met klanten. Heeft wat.

28. mgs hendriks

wij zijn erg goed verwend . bediening en service en kwaliteit was toppie. en we komen heel graag weer terug bij jullie eten en verwennen.
    onze rog was een dikke 10.
    groetjes martin marlies en elma en huub

29. IVETTE VAN BASTELAERE -DE SMAELE OSWALD

Auberge des Moules was top. Wij kenden het restaurant reeds van vroeger. Een echte aanrader.

30. Zeer vriendelijke ontvangst, zijn er al een zestal keer gaan eten. Het was steeds uitstekend en er is een vriendelijke en vlotte bediening. Zeker aan te raden.

31. Tom Degroote

Wij komen zeker nog eens terug. Dit zegt meer dan voldoende denk ik.
    Topper.

32. We zijn uiterst tevreden geweest, een perfecte bediening, zeer lekker eten in een aangenaam kader. Onze familie bijeenkomst was een geslaagd blij weerzien. Dank U vriendelijk.

33. We hebben een uiterst gezellige zondagmiddag doorgebracht in Auberge des Moules! Niet alleen het weer zat geweldig mee (gezellig terras en verzorgde tafels) maar ook de lunch: keuzemenu met babykreeft en mosselen was overheerlijk. Lekkere wijn, en zeer vriendelijk onthaal en bediening.

We vierden een verjaardag en hopelijk kunnen we dat volgend jaar opnieuw daar vieren. We komen zeker terug!

34. van wielendaele

Uitstekende mossel ervaring. Kwalitatieve gerechten. Vlotte bediening.

35. Van Assche Herman

Gewoon doen, zo'n mosselen eet je nergens anders!!

36. Jozef Vaerewyck

Vriendelijke ontvangst en bediening. Lekkere maaltijd (mosselen-friet, witte wijn, koffie). Eerlijke prijs, goede sfeer, comfortabel. Aanrader.

37. Ik kom al heel lang en ook heel graag voor de mosselen. Steeds uitstekend lekker. Maar de wijnkaart kan beter... zeker met prijzen. En de mosselwijn is niet op het niveau van de mosselen. Ik hoop gelezen te worden. Ik wens jullie allen een voorspoedig mosseljaar en dank jullie voor jullie fantastisch inzet.

38. Zeer goede en lekkere mosselen, ik kom terug ! Beter dan in Philippine kan je ze niet eten. Nu nog andere dingen in het restaurant proberen.

39. Voor mijn verjaardag m'n ouders op een etentje getrakteerd. Mijn voorgerecht (sashimi van tonijn en langoustine) was werkelijk perfect. Overheerlijke verse vis en ook de voorgerechten van m'n ouders waren prima. De mosselen waren geweldig en het nagerecht ook.
    De bediening was uiterst vriendelijk en amicaal. Als ik dan toch één minpuntje moet noemen: Bediend worden door vier of vijf verschillende mensen (hoewel ze het allemaal goed deden) is m.i. toch iets teveel van het goede. Heb liever de hele avond één dezelfde, maar dat is wellicht een kwestie van smaak.

41. Zoey Stegeman

42. Wilfried Groosman

Ik heb als voorgerecht een halve Oosterscheldekreeft gegeten. De kreeft zag er prima uit, helaas zat er géén smaak aan. Ik heb de pootjes uitgezogen en proefde geen kruiden of peper. Waarschijnlijk heeft de kok hem gewoon in warm water gekookt. Jammer, jammer voor zo'n prachtig product!!

6,1
  43. Van Hoorebeke Rita

Zeer tevreden, mooi kader en perfecte bediening. Is voor herhaling aangewezen, we komen zeker terug!

België 9030 Mariakerke

44. anton duim

45. Iedere keer weer dezelfde positieve ervaring. Een must in Zeeland! Your "home away from home"
    Gezellig, goed, vriendelijk, wat moet een mens meer hebben?

46. Al verschillende keren hier wezen eten. Elke keer weer heerlijk gegeten en perfect bediend. Vooral de jongen die je ontvangt bij binnenkomen. Die begrijpt wat gastvrijheid betekent. Wij blijven hier zeker terugkomen

47. Super vriendelijke ontvangst,eten lekker en fijn,bediening uitmuntend, aanrader voor iedereen,komen zeker terug

48. De Waele Frederik

Een van de betere restaurants waar ik reeds gegeten heb. De ontvangst was super,het eten heel lekker en de bediening top.Hier kom ik zeker nog terug!

49. Erg goede bediening, vlot en zeer vriendelijk. Smaak van het eten was prima, alleen de grootte ervan was erg minimaal, als voorgerecht 1 gamba en een kleine stukje roggevleugel. Lamsvlees ging net, smaak was wel erg goed. Nagerecht ijs met aardbeiensoepje was ook niet groot maar wel lekker.

50. Een geweldig restaurant. We hebben super gegeten. Mooie porties en alles zeer smaakvol. De ontvangst en bediening is helemaal perfect. Wij komen zeker terug.

51. Hebben laatste zomer hier asperge-menu gegeten (35 euro). Kwaliteit eten was goed, maar portie was relatief klein. Na een bescheiden voorgerecht kregen we het hoofdgerecht, asperges. Op het bord lagen ons 4 asperges aan te kijken. Nadat het op was (was niet zoveel moeite), en gevraagd wordt of nog meer wilden, kregen we er twee asperges bij.....was een beetje beschamend voor de ober.
    Conclusie: goede kwaliteit eten, goede wijnkaart, mooie inrichting, porties voor standaard gerechten kan zeker beter.

52. A.DUURSMA

53. J.J. Giele

54. Met zakenrelaties hier wezen eten om eens echte mosselen te eten. Waren verrast door de ambiance van het restaurant. Vriendelijke bediening en niets was te veel.

De variatie aan oesters was enorm en perfect!

Wij hebben een enorm leuke avond gehad in een toptent.

Wij komen hier zeker nog eens terug.

55. Wij komen hier ook al jaren en elke keer is het weer een feestje om bij Manon en Joris en hun bediening te gast te zijn.

Wij laten ons elke keer verrassen en onze smaakpapillen strelen. Een heerlijke ambiance en hopen snel weer terug te komen.
    Voor ons een ster in aanmaak!

56. Wij komen er al vele jaren, telkens is het een culinair hoogstandje! Topkwaliteit! Zo ook de bediening en de sfeer!

57. Ik ben er deze namiddag met mijn vrouw gaan eten.

Ik moet zeggen top klasse!

We hebben enorm genoten van het eten en de service en het personeel was super!

Hier komen we zeker terug.