Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Papendrecht verdeeld zijn.

Hier kom ik met enige regelmaat, meestal krijgen ze een fooi echter een kopje koffie van “de zaak” voor een vaste klant heb ik nog niet gekregen.
    Een klantvriendelijke eigenaar die nog niet begrijpt dat als je drie Euro weggeeft 25 Euro kan verdienen.

Het duurde bijzonder lang voordat een ober langskwam om de drank op te nemen.
    Er zijn verschillende soorten wijn echter er werd niet gevraagd wat mijn voorkeur was.
    Het voorgerecht was net geserveerd en toen kwam al het hoofdgerecht wat ik teruggestuurd heb.
    Het hoofdgerecht Pizza was vlak van smaak, harde kost, en sompig naar het midden.
    Bijzonder slechte ervaring.

AB

4. Nederlands Papendrecht

J de kong

Vreselijk doe wat aan de muziek zit je gezellig wat te drinken en dan dat geschreeuw op de achtergrond.

Familie van Kranenburg

Jammer dat er mensen zaten te roken aan de bar, toen wij binnenkwamen. Sigaretten werden gedoofd, maar die lucht bleef gewoon hangen.
    Daarnaast vonden we de maaltijd in verhouding "klein" tov het type restaurant en de prijs. 3 van de 4 personen hadden om 23:00 uur al weer honger. We kregen wel extra frietjes aangeboden, maar die werd ook extra gefactureerd. Voorgerecht en nagerecht waren goed.
    Kortom. We hebben het geprobeerd, maar volgende keer gaan we ergens anders heen.

Prima eten, perfecte service. Redelijk tempo in de bediening, zonder het gevoel te krijgen dat je op moet schieten.
    En qua sfeer een knus restaurant, lekker klein.

We hebben lekker gegeten maar de portie mix grill was erg klein mag voor ons echt meer zijn. De spareribs waren verukkelijk en drie grote stukken dat was echt voldoende. Ze hebben geen hoogstandjes als je echt apparte smaken wilt proeven. Maar verder oke ik ga niet nog eens eten want ik hou van vernieuwende smaken.

Na de aangename kennismaking ruim een jaar geleden moest er natuurlijk een vervolgbezoek komen. Het werd een lunch op woensdag. We hadden geluk met het weer en kregen een fijne ronde tafel aan het raam in het zonnetje met prachtig uitzicht, prima.
    Als aperitief een Zuid Afrikaanse Rattlesnake Sauvignon van Steenberg die erg goed beviel. Ernaast de knabbels, een glaasje met zaden gekruid met ras el hanout en een bordje met pakjes droge worst.

Als snel volgde de eerste amuse ronde. Gepresenteerd in een schaal met erwten, oester met melkvel, passievrucht, dotje hangop waarin een bloemetje, heerlijk! Ernaast een praire (wratachtige venus) met bolletjes komkommer, cressjes en druppeltje gin, een delicatesse.

Een tweede ronde werd door de chef zelf uitgeserveerd, leuk. Op een houten schijf zoetzure bietjes gevuld met blauwe kaas op een crumble van Cabernet Sauvignon. Erg lekker. In een schaaltje huisgerookte zalm waarop wat Baeri Kaviaar met ernaast wat bloemkool met dille en stukje groene tomaat, verwennerij.

De eerste begeleider werd met veel detail door Denise Choufoer gepresenteerd. Een droge Chenin blanc cuvée Silex 2017 uit de Vouvray van Vigneau-Chevreau, verfijnd en complex met delicate zuren, heerlijk. Uit de keuken een speciaal gerecht, octopus salade. Een halve krop botersla waartussen bereidingen van verschillende inktvis soorten, pijlstaart gebakken in inktvisinkt, zacht gegaarde pulpo, licht gegrilde sepia en kroepoek van inktvis. Verder stukjes radijs, biet en mint dat voor een verrassende toets zorgde, afgewerkt met een dressing van honing, mosterd en kerrie. Mooie texturen en verfijnde smaken waarnaast de heerlijke wijn keurig overeind bleef. (9,6)

Het hoogtepunt van de middag waren de bereidingen van dikke Oosterschelde Paling. Een prachtige presentatie, tweetraps uitgevoerd. Toen de deksel eraf ging kwam er een aangename rook uit het schaaltje. Erin plakjes huisgerookte paling met ernaast een rij van dotjes crème fraise afgewisseld met dotjes van granny smith, waarop croutons en borage cressjes. Op de deksel dezelfde bereidingen aangevuld met een delicate mousse van paling en half stronkje witlof gevuld met waldorfsalade. Mooie smaken die prima combineerden. Het frisse van de appel vulde de aardse tonen van de paling aan. De Sauvignon die ik tevens als aperitief dronk sloot hierbij naadloos aan, genieten! (9,8)

Weer terug naar Chenin Blanc 2016 ditmaal uit Zuid Afrika van Rijk’s met een vleugje hout. Centraal op het bord een schijf gepofte perzik, erop lint van venkel, hachee van kreeft, schijfje meiknol, eromheen stukken staart en schaar van de Europese kreeft afgewerkt met een poeder van dragon. Een verrassende smakencombinatie, de perzik gaf de wijn een kaneel toets, de hachee smaakte ook echt hiernaar en had een hartige toets. (9,6)
    Over naar rood met een Spätburgunder 2013 geplukt van oude stokken van het huis Frey, verfijnd met mooie zuren en aardse tonen, heerlijk. Uit de keuken een schaal met erwten waarop verse zwarte truffels, als voorbereiding. Gevolgd door een bord met huisgemaakte tagliatelle waarop wat cressjes en een gepocheerde eidooier. Deze werd royaal bedekt met vers geschaafde truffel wat voor een aangenaam aroma zorgde. Italiaanse eenvoud maar door de hoge kwaliteit van ingrediënten een gerecht om van te genieten. De wijn was een voltreffer, perfect combinerend met de truffel, de heerlijke zuren maakte het gerecht af. (9,5)

Een klassieke spoom als overgang. In een cocktailglas als basis warme yoghurt met quenelle sorbetijs van sinaasappel met vleugje gember, afgewerkt met pompoen olie en pompoen pitten. Dat lepelde lekker weg.

Voor bij het pièce terug naar wit met een complexe blend van inheemse druiven uit Portugal, de Planalto Reserva 2017 van Ferreirinha, die een beetje aan een Spaanse Albariño deed denken. Uit de keuken een mooie presentatie. Twee zacht gegaarde, kort op de barbecue na gegrilde Noordzee mulfilets. Erop grijze garnaaltjes, gedroogde krokante en gekookte staartjes, tomaatjes, toefjes crème van gefermenteerde tomaat en zuringsoorten. Rondom twee sauzen van garnaal, de gele met saffraan, de zwarte met inktvisinkt. Lekkere sappige vis waarbij aangename ziltige toetsen, de wijn maakte het geheel nog iets lichter. (9,6)

De dessertwijn was een Illmitzer spätlese 2015 van Tschida, aangenaam fris met tonen van peer en citrus en een ronde afdronk. We hadden nog geen erwten op, dus... Een hele mooie presentatie weer op een glazen schaal gevuld met erwten en bloemen. Pannacotta van erwten afgeblust met witte chocolade, erop makarons van pistache waartussen crème van witte chocolade, sorbet van geitenyoghurt, dotjes hangop van geitenyoghurt en doperwt cress. Het subtiele zoet van de erwt werd aangevuld door de chocolade, dit combineerde mooi met de yoghurt. De wijn bleef keurig overeind. (9,4)

Als afsluiter nog een Nespresso, ook hier in het leuke glaasje met maar liefst acht smakelijke friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd, de Sommelière in de hoofdrol die op een correcte en gezellige wijze, samen met de gezellige chef, ons weer helemaal in de watten heeft gelegd.

Samengevat was het weer een culinaire beleving met originele gerechten begeleid door mooie wijnen in een gezellige sfeer. We voegen het restaurant dan ook graag toe aan onze, inmiddels lange, lijst van favorieten. Bedankt!

Ontvangst en afgesproken locatie in het restaurant in orde. Carpaccio en soepen en brood met kruidenboter lekker. Hoofdmaaltijd, twee keer biefstuk, 1 maal mixed gril en 1 maal lams vlees grotendeels naar wens echter waren de frietjes reeds gezouten(niet doen) en in plaats van alleen slamix zouden enkele groenten niet misstaan. Nagerecht en dan met name de sorbet pepermolen met verse vruchtjes echt waardeloos(in plaats van echt ijs een bol waterijs).

Collin Bessels

Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening.

Ik ben met mijn kinderen en kleinkinderen bij de Pepermolen in Papendrecht gaan eten om onze 50 jarig huwelijksdag te vieren. Het eten was lekker en de bediening was goed. Het restaurant heeft een gemoedelijk en huiselijk sfeer. Kom er zeker nog een keer terug.

12. Chinees-Indisch Papendrecht

Helaas inmiddels 2 x teleurgesteld in de kwaliteit van het eten bij Kamlie.

Het 1e gerecht wat we hadden besteld was: nasi Kamlie met kip + babi pangang.
    De hoeveelheid babi pangang was minimaal en er zaten vellen in de babi pangang.

Het 2e gerecht was varkenshaas in zwarte bonensaus met nasi.

Dit gerecht was eigenlijk niet te eten, want de zwarte bonensaus die in het gerecht was verwerkt was superzout.

Heel jammer dat Kamlie zo achteruit is gegaan met de kwaliteit van eten.

Was allemaal heerlijk en goed!

Heerlijk gegeten. Snelle en keurige bediening.
    Prijs kwaliteit niet in verhouding. Kwaliteit veel hoger dan de prijs!

MM stuurman

Heerlijk gegeten bediening zeer vriendelijk en alles was mogelijk voor herhaling vatbaar.
    Groetjes Marga.

Eten was goed en erg veel keus, maar rommelig druk bv bij onze tafel liepen de hele tijd 2 kleine kinderen te hollen erg storend.

Zoals altijd heerlijk gegeten!
    Vriendelijke bediening!

Goed eten, maar te druk, teveel lawaai en gillende en rennende kinderen.

Donderdag 26 juli hebben we met z’n 2en hier gegeten. Het eten was heerlijk. Ondanks de warmte was de service uitstekend. Als wij weer in de buurt zijn en willen gaan eten, weten wij waar we heen gaan. Naar de Pepermolen.

De bediening was top, er werd goed geluisterd naar de wensen. De muziek stond niet te hard, zodat men gewoon met elkaar kon praten.
    Het eten is ook heerlijk en het toetje Willaerts verrassing sprong er bovenuit, heerlijk !

Chantal

Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening. Aanrader!

We hebben heerlijk gegeten, de sfeer is heel goed en de bediening top. Tussen de gerechten door hoefde we niet te lang op het eten te wachten dus dat was ook super.
    Het enige minpuntje was de sorbet waar citroenijs in zat, je verwacht iets zoets en dit was super zuur en er zat iets in wat de sorbet deed borrelen, ik denk dat het een overrijpe kiwi was die hier de oorzaak van was.

23. Italiaans Papendrecht

Monique

Wij bestellen regelmatig een pizza en zijn over het algemeen heel tevreden. Pizza's zijn goed belegd, broodjes döner zijn groot en goed gevuld.

24. Chinees-Indisch Papendrecht

Voor de zoveelste keer weer teleurgesteld in Kamli, nu dus ook echt de laatste keer geweest!
    Vandaag een bestelling online gedaan, stond dat de bestelling binnen 30-45 minuten bezorgd zou worden. Na dik anderhalf uur toch maar even gebeld… moesten ze er nog aan gaan beginnen!
    Kreeg te horen, ja mevrouw het is vaderdag dus dan kan je verwachten dat het druk is! Pas dan gewoon je bezorgtijden aan i.p.v. zo’n achterlijk antwoord.

Mooi 3 gangenmenu met goede prijs/kwaliteit verhouding en vriendelijke bediening. Sfeer in de hut kan wel een oppimper gebruiken.

Hermsdorf

Gisteravond bij Willaerts wezen eten. We hadden op het terras geboekt maar bij aankomst bleek er helaas een koude wind te staan. Meteen werd door de bediening actie ondernomen dat we binnen konden zitten. Een super lekkere en gezellige avond gehad.
    Dankzij een erg drukke zondag was helaas wel de sliptong op, wat ons betreft een teken dat er alleen verse producten worden geleverd, ter compensatie kregen we na afloop een kopje koffie aangeboden.
    Eten was top net als de sfeer en de bediening wat ons betreft een 10+ voor een heerlijke avond.

Een tijdje terug zijn we bij de Pepermolen wezen eten en we werden erg vriendelijk ontvangen. Op de bediening valt dus ook niks aan te merken, die was erg goed. De kwaliteit van het eten had daarentegen beter gekund. De biefstuk was doorbakken ipv medium en de mixed grill viel ook wat tegen. Wel een leuk prijsje voor een 3-gangenmenu!

Lang wachten op de gerechten. Er zat weinig smaak aan het eten en dat voor een Picanha van €25, -. De bediening had het erg druk waardoor wij lang moesten wachten met bestellen en tot we onze drankjes kregen. Drankjes zijn overigens erg goed. Het eten dermate minder en tot slot ook nog koude friet gekregen. Kortom; prijs/kwaliteit verhouding absoluut niet goed.

Ron Coenraad

Heerlijk gegeten en gedronken een hele gezellige sfeer en vriendelijk personeel

E v Rijnberk

Sinaasappelsap stond al poosje klaar. Jammer niet vers! Water onderin en bovenop drab.
    Cappacio stond waarschijnlijk ook al poosje in de koeling en was vrij drassig en smaakte naar niks.
    Hoofdgerecht was goed te doen we stikte ook dan van de honger.
    Was leuk maar voor ons geen volgende keer meer.
    Mag dan goedkoop zijn maar ik betaal liever wat meer voor wat meer kwaliteit.