ma lunch vanaf 11:00 diner tot 00:00

1420269164 67
1428381923 69
1452720200 72
1473002097 69

1. Al vaker gegeten, altijd weer goed. De pizza's waren heerlijk, de wijn was prima en het dessert verrukkelijk. De sfeer is ongedwongen en gezellig en het publiek zeer gevarieerd. Aanrader!

2. MJ Alblas- de Groot

Gewoon top! Zeker voor herhaling vatbaar..

3. marco

4. Helemaal super. Ook voor de kids met zelf pizza maken

5. Goed & gezellig restaurant, heerlijk gegeten. Uitgebreide en gevarieerde kaart. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Een aanrader!

6. M.G. Korevaar

Slechte service… we moesten vragen om de kaart ondanks dat we gereserveerd hadden. We hadden de visschotel uitgekozen… de vis was lauw. Ook kregen we geen uitleg over de vissoorten op de schotel… tenslotte moesten we ook nog om de borden vragen… de tafel was ook nog te klein (tafel voor 2 personen). De glazen werden op het servetje gezet met het gevolg dat deze nat werd.

7. Heerlijk gegeten en goede service. En voor de kinderen was het pizza maken erg leuk!

8. Katja Lobensteijn

Het eten was weer zoals altijd: heerlijk! Gezellige ambiance, leuke, aardige bediening, kortom, hele leuke avond gehad!

9. W.S. van der Zouwen

Het was heel erg rumoerig en tijd tussen de gangen had wel wat korter
    gekund

10. Het eten was lekker. Wel staan de 2-persoons tafeltjes héél dicht bij elkaar, wat wij niet prettig vinden. Ook de telefoon rinkelde onophoudelijk en als je er dan precies naast zit, is dat heel vervelend. De volgende keer voor ons dus een tafeltje bij het raam. We vinden het wel erg lawaaiierig. Bediening is vriendelijk en attent.

11. Erwin van Rijn

Eten redelijk, pizza te harde bodem
    Service slecht, gereserveerd om half 8 krijg een dag later een telefoontje of het een half uur later kan. Ik heb gezegd dat dat geen probleem was, maar daar aangekomen hebben wij nog een dik half uur langer op onze tafel moeten wachten, buiten. Geen drankje aangeboden gekregen, 4x gevraagd of we al konden eten. Bediening is vriendelijk.
    Prijs/kwaliteit is niet helemaal in verhouding.
    Denk niet dat ik daar nog een keer ga eten.

12. Altijd van prima kwaliteit, service en sfeer, ben vaste klant.

13. Net voor het eerst gaan eten bij Il Mercato. De bediening was super, inderdaad werd gelijk de deur voor ons open gehouden en onze jas werd aangenomen, dan voel je je toch welkom. Ze wist ook precies aan wie ze wat uit moest serveren en dat is ook vaak wel anders. Het eten was heerlijk en er stond eens wat anders op de kaart dan een gewone pizza. De tagliatelle met ossenhaas en truffel is een aanrader en de specialiteit van de dag was ook heerlijk en werd aan tafel bereid. De kinderen mochten in de keuken hun eigen pizza en ijsje maken, erg leuk!
    Ik zie hieronder ook de slechte recenties, maar die zijn allemaal van een paar jaar geleden, blijkbaar heeft de eigenaar zich er wat van aangetrokken en verbetering aangebracht.
    Al met al: wij vonden het super en komen zeker nog eens terug, hoewel het niet echt in de buurt is voor ons.
    Aanrader!

14. H. van Antwerpen

Was gezellig en het eten was prima. Niks te klagen

15. Prachtig, heerlijk, gezellig en voor herhaling vatbaar.

16. Altijd een goede bediening, drankjes worden netjes bijgeschonken zonder erom te hoeven vragen en zonodig wordt er tussendoor nog een bestelling opgenomen. Het eten is gewoon lekker en van goede kwaliteit, zeker een aanrader!.... Mensen die zeuren dat het eten niet authentiek is moeten lekker naar Italië gaan en niet een prima restaurant gaan afkraken. Een Thais restaurant in NL kan ook never nooit niet tippen aan authentiek Thais.

17. Globetrotter

Als je de recensies leest, zou je kunnen stellen dat je een beetje geluk moet hebben wie er dienst heeft. Mijn ervaring - een leuke kaart met gelukkig niet alléén pizza en pasta. Traditioneel en soms verrassend met een behoorlijk niveau. Op het terras gezeten, locatie niet geweldig maar goed daar kan je weinig aan veranderen. Eten was prima voor een goede prijs.

18. Wij komen uit Alkmaar en zijn op de recensies af gegaan. Wij hadden gelezen dat de bediening onvriendelijk zou zijn. Ook dat het heel luidruchtig zou zijn. De deur werd bij aankomst al open gehouden. Dat voelde al als welkom. De ruimte is redelijk open waardoor het geluid iets meer zou kunnen zijn. Omdat er genoeg absorberende materialen (bekleding, reliefs e.d.) aanwezig zijn is het niet storend luidruchtig. De meesten van het team hebben de leeftijd tussen 20 en 30. Ik ervaarde ze als vriendelijk. Het contact vriendelijk kordaat en attent. Ik had een pizza pollo. Heerlijk. Lekker pittig goed belegd en een heerlijke smaak. Groot genoeg om goed te vullen. Mijn vrouw lasagne traditioneel. Ook zij heeft Heerlijk gegeten. Natuurlijk niet de meest culinaire gerechten maar wel bepalend. De simpelste gerechten kunnen heel makkelijk verpest worden. De prijzen vond ik redelijk. Op de kaart enige vleesgerechten misschien iets hoger als doorsnede. Wij zijn voldaan weggegaan. Niks mis mee.

19. Heerlijk gegeten voor een lage prijs! Ook de bediening was prima.

20. Henk van der Hoff

Lekker eten in een gezellig restaurant.

21. We hebben voor het eerst bij Il Mercato gegeten. We hadden de pizza van een meter, die smaakte goed. De bordjes die we kregen, waren niet schoon. Net zoals de bordjes die we kregen bij het brood met kruidenboter.

Van de pizza was nog een flink stuk over. Er werd gewoon afgeruimd. Later zagen we dat andere gasten het restant meenamen. Dat werd niet aan ons gevraagd.

22. Slechte bediening, niet al tevreden en het eten was ook niet speciaal. Geen aanrader om weer een keer terug te gaan. Viel erg tegen, het ziet er mooier uit dan dat het daadwerkelijk ook is.

23. Mooie zaak, echt super. Heeft niks met de Italiaanse keuken te maken. Personeel te veel gericht op vaste bezoekers, omhelzen en gelijk zoenen. Je weet ook niet wie de manager is, kleding spijkerbroek met bretels. Leuk voor Willearts maar niet stijlvol bij een Italiaan.

24. annelies boontjes

Wij waren vaste klant, maar na vanavond is dat voorbij. Ik bestelde gamba's en hoewel er op de kaart stond dat het om een pittige saus ging, had hetgeen ik kreeg niets te maken met Italiaans eten. Daarom vroeg ik om een ander gerecht. Na afloop moest ik allebei afrekenen. Zeker omdat wij hier zo ongeveer iedere week kwamen, was dit dus voor de eerste jaren de laatste keer dat we hier kwamen. Jammer, maar helaas.

25. Peter 915 punten

Dinsdag 9 juli, mooi weer en een goede gelegenheid om neer te strijken bij Il Mercato, dat we beiden nog niet goed kennen. We hebben er al twee keer gegeten maar daar is niet iets van blijven hangen. We zijn wel benieuwd omdat we regelmatig bij Grand Café Willaerts komen en zoals iedereen op internet kan zien is de eigenaar van beide dezelfde. Je zou dus denken dat…

De broodjes met smeersels kunnen ons niet echt blij maken. De smeersels blijkt een likje kruidenboter te zijn dat wijst op typisch Nederlandse vrekkigheid. Een vrekkigheid die we wel vaker tegenkomen in dit land bij horeca gelegenheden.

We besluiten om een Lasagna en een pizza te bestellen. We hebben afgelopen week een indrukwekkende lasagna voorbij zien komen bij Willaerts en zijn benieuwd wat we bij Il Mercato geserveerd krijgen. Ik hou het maar kort, dat viel tegen. De afmetingen overtroffen amper die van een sneetje casino brood. De smaak was eerder richting supermarkt Lasagna dan die van een echte Italiaan. Teleurstellend dus.

De pizza Il Mercato bleek ondanks de verwachtingen een ramp. Het ding was goed belegd, maar de bodem te hard en de kaas was minimaal aangebracht. Ik heb iets gedaan wat al lang geleden was, namelijk het ding terug gestuurd naar de keuken. Ik meldde dat ik de indruk had dat de kok zelf de kaas moet betalen op de pizza?

Onze gastheer bood ons twee drankjes aan, dat was attent van hem. De kok kwam even later een pizza brengen die stukken beter voor de dag kwam. De bodem was prima en de kaas nu wel te traceren. De kok verzekerde echter dat de pizza zo hoorde en als ie niet beviel dat we dan maar voortaan een andere moeten kiezen. Dat was eigenaardig want onze gastheer vertelde later dat hij de kok had verzocht om wat gorgonzola op de pizzabodem te doen. Toch, ondanks de goedmaker was de pizza niet echt lekker. Overigens is de sfeer anders als je dingen terug moet sturen.

Voorlopig gaan we bij Il Mercato hooguit iets drinken. Het terras ligt heerlijk in de zon. Helaas is het uitzicht niet leuk maar dat komt meer omdat de gemeente Papendrecht niet in staat is om het marktplein (met potentie) een gezellig aanzien te geven.

26. Voor de tweede maal hier gegeten en wederom een teleurstelling. Dagschotel vis met asperges. Vis smakeloos en heel klein stukje, asperges hard en draderig. Alle hoeveelheden zijn minimaal 1 klein bakje frites en aardappelen voor 4 personen.
    Garnering grof. De prijs kwaliteit verhouding is volledig zoek. Wil je op safe spelen neem een pizza die kunnen er mee door. Neem je als hoofdgerecht ravioli dan krijg je drie mierige envelopjes als hoofdgerecht. De nagerechten zijn prijzig en abosluut het geld niet waard. De bediening was vriendelijk en het restaurant oogt gezellig. Lekker zitten doet het overigens niet op de banken vol vieze vlekken. Het beste aan deze avond was het warme brood vooraf.

27. Jeekel

We komen er heel vaak. Dus het is goed. Anders blijven we wel weg. Het is gezellig, goed eten en goede bediening.

28. Afgelopen week voor de tweede maal bij Il Mercato wezen eten. Beide keren met een groep van 8 personen. Jammer maar voor de tweede keer teleurstellend. De eerste keer tot 3x toe dat ze bepaalde gerechten niet hadden. Dit is voor een vrijdagavond niet acceptabel. Vrij lange wachttijden op de vrijdagavond, maar hierover hebben wij niet gezeurd aangezien de toko vol zat. Echter afgelopen week was ik er op dinsdagavond en dus niet druk, maar de tijd dat ik heb zitten wachten totdat mijn nagerecht kwam was vele malen langer. Het eten vind ik erg middelmatig. De pizza was zo hard, dat ik deze met mijn mes bijna niet doorgesneden kreeg, en dit gold voor een aantal van ons. Helaas maar mij zie je niet meer in Il Mercato.

29. Afgelopen zaterdag heerlijk voor het eerst gegeten bij Il Mercato. Ik had een perfect klaargemaakte Risotto alla Pescatore. En vooraf een lekker mandje brood met kruidenboter. De sfeer hier was echt italiaans door alle geuren en een inrichting die doet denken aan een restaurantje in Italie.
    De pizza's zijn erg groot en werden gebakken in een echte steenoven. Heerlijk dunne bodem en weinig poespas. Gewoon lekker italiaans!

30. Nicole 397 punten

Vandaag geluncht bij Il Mercato. Beide een broodje carpaccio besteld. Zag er heerlijk uit, alleen bij het eten merkten we dat de carpaccio bevroren was. Toen we dit meldden, werd ons haarfijn uitgelegd dat carpaccio bevroren moet zijn omdat t anders niet gesneden kan worden. Wat ze voor ons kon doen, was het bord aan de kant zetten zodat het kon ontdooien... Zonder excuses en zelf te moeten vragen om een ander broodje was het uiteindelijk toch opgelost. We komen hier niet meer terug.

31. Milou 21 punten

Heerlijk gegeten bij Il Mercato, de pizza was groot en lekker! Ook het dessert was een plaatje! We zaten naast de pizzaoven en konden zo meekijken in de keuken. Helaas heb ik mijn eigen pizza gemist voor die in de oven ging, zo snel was de kok! ;)

32. Zeer prettig gegeten. Helaas was de zeeduivel op, maar het alternatief zeebaars was ook prima. Uiterst gezellige en adequate bediening. Komen zeker nog eens terug.

33. Heerlijk gegeten! Modern restaurant, leuke keuze om voor een open keuken te kiezen. Bediening was vriendelijk en hoefde niet lang te wachten voor het eten kwam, terwijl het aardig druk was! Top!

34. Eten en drinken waren prima gezien de prijzen. Sfeer is top, leuk aangekleed. Alleen het personeel is gehaast en kijken je wanneer het druk is weg van de tafel.

35. Bediening reuze aardig en attent maar het eten was gewoon niet goed! Heel jammer.

36. Zeer rommelige bediening. Eten is nu niet echt wat je bij een echte italiaan verwacht.
    Glazen wijn zijn zeer minimaal ingeschonken (op zijn Haags?).