Loetje in Overveen

1433472032 66
1460120316 59
1491209980 59

1. Sylvia Holsken Hulscher

Heerlijk gegeten alles top! Schrok mij dood van de recensies wat een klagers brrrr voral over het personeel ik heb nooit problemen word altijd goed geholpen en ik ben echt niet een van de makkelijkste! Oké klagers hou je altijd zullen wel van die FEBO tiepes zijn! Gr Sylvia.

2. Stephanie

Heerlijk gegeten. Groot terras waardoor je soms wat langer moest wachten. Te weinig parkeerplek/vol.

3. Cynthia

Je kunt bij Loetje Overveen altijd lekker eten maar de wachttijden lopen soms de spuigaten uit. Tuurlijk kan het een keer zo zijn maar hou je gasten tevreden als ze bijna 2 uur op hun eten moeten wachten en biedt ze ondertussen bijv. een drankje van het huis aan (we waren met z'n vieren) of een stokbroodje kruidenboter.

4. Schoutsen

lekker gegeten maar veel te duur voor een simpele biefstuk. Service ook matig. Lege glazen en gevraagd brood bij de biefstuk niet gekregen.

5. Edwin Kemink

Eten prima. Bediening is vooral 's avonds goed. Tijdens de lunch wordt er totaal geen aandacht gegeven. Als je je eten hebt, dan wordt er niet gevraagd of alles naar wens is. Of ik nog iets wil drinken etc. Meerdere keren gemeld aan de managers. Maar helaas geen progressie. Dan maar hier melden, wat ik nooit doe.

6. M veerman

Wij hebben hier heerlijk een biefstuk gegeten. Het eten was prima.
    Helaas adverteert Loetje op zijn website met een eigen parkeerplaats. In de praktijk is deze vol en moet je een parkeerplek zoeken in de buurt.
    De nabije omgeving van Loetje is allemaal blauwe zone en voor vergunninghouders. Onze avond is hierdoor geëindigd met een parkeerboete van 99.99 euro.

7. Bijzonder slecht geholpen bij dit restaurant. Bij het oplopen van het terras totaal genegeerd door het personeel. Na 20 minuten nog steeds niet geholpen en komt er een nieuw stel het terras op lopen. Dit stel wordt bijna direct geholpen. Wij zijn, na onze beklag te hebben gedaan, snel naar een ander adresje gegaan.

8. Helemaal top, vriendelijke bediening, goeie biefstuk en lekkere bijgerechten. Met 5 personen gegeten. Prima tent 👍👍👍

9. Voor het eerst de biefstuk gegeten. Dit is volgens velen de top van Nederland. Mijn ervaring, gewoon stukje ossenhaas in vette jus.

10. Met 8 personen 4 weken vantevoren gereserveerd. Bij aanmelding kregen wij meteen de melding dat wij even moesten wachten omdat de tafel nog afgeruimd moest worden. Prima geen probleem. Echter na een half uur nog maar eens gevraagd. De mensen van onze tafel moesten nog afrekenen. Ander smoesje dus. Na 3 kwartier konden wij aan tafel. Zonder excuus. Wij werden in een hoek van het nieuwe gedeelte geplaatst waar het zeer koud was. Werd na een aantal keren vragen niets aan gedaan. Antwoord was: wij hebben het wel erg warm. Eten is altijd goed. Maar de service wordt steeds slechter. Jammer, wij gaan niet meer eten bij loetje.

11. Op zondagavond 27 september zouden wij ter ere van de trouwdag van mijn ouders met 6 personen gaan eten bij Loetje Overveen, inclusief familie uit het buitenland. Keurig om half 7 kwamen wij aan. Op het terras werden wij niet bergroet door de 2 serveersters die voorbij kwamen. Binnen troffen wij een chaos aan bij de tafelverdeling. Maar gelukkig hadden wij gereserveerd (1,5 week van tevoren), dus geen zorgen. Maar niets bleek minder waar. Toen wij eindelijk contact kregen met de niet al te vriendelijke dame achter de desk werd ons verteld dat wij 3 kwartier moesten wachten op onze tafel. Dit was volgens de dame in kwestie een normale zaak. Geen excuses, geen oplossing, niks! Sta je daar met 6 man, volledig voor schut. Vervolgens wordt onze naam demonstratief doorgekrast en wij kunnen vertrekken. Dit heb ik nog nooit in een restaurant meegemaakt. Op de site garandeert Loetje een plaats indien je gereserveerd hebt.
    Op maandagochtend contact opgenomen met de bedrijfsleidster. Zij vertelt ons dat de dame van de desk tegen ons zei dat we 10 minuutjes moesten wachten op de tafel. 10 minuutjes? Denkt u echt dat ik met 6 personen een restaurant verlaat als ik 10 minuutjes moet wachten? Een onbeschofte houding en vervolgens nog liegen. Na uiteraard vele malen excuses te horen van de bedrijfsleidster besluit ik er een punt achter te zetten en nooit meer bij deze tent binnen te lopen.

12. Lunchen bij Loetje. Na 20 minuten maar gevraagd of we wat mochten bestellen. Dit werd uiteindelijk door de serveerster erg ongeïnteresseerd en onvriendelijk opgenomen. Eten was er wel snel en smaakte op zich prima. Na het eten maar weer gevraagd of we nog wat te drinken mochten bestellen. Dit werd door een andere serveerster wederom met frisse tegenzin opgenomen. Beetje een tegenvaller op deze prachtige zonnige dag. Geen Loetje meer vanwege de slechte service.

13. Uitsmijter bestelt en tot twee keer toe moest het terug, verkeerde brood, ongevraagde kaas erop, en de tweede keer ham vergeten!! Hoe moeilijk kan een gewone uitsmijter zijn, nou voor Loetje wel. De serveerster was zeer onbeleefd tegen mijn moeder van 93, toen ze de tweede keer met de uitsmijter terug kwam zei ze "zo ik hoop dat er nu genoeg ham op zit" terwijl zij het twee keer fout had gedaan. Voor ons dus nooit meer Loetje, het was een domper op de verjaardag van mijn moeder die we daar vierde met een lunch.

14. Ik heb hier vandaag geluncht. Ik had een focaccia met zalm. Het smaakte prima en de sfeer was ook gezellig. Het personeel was ook erg vriendelijk. Zekeren aanrader!

15. Ik kan niet anders zeggen dat ik hier met plezier steeds naar toe ga. Nergens anders heb ik weer zo'n overheerlijke biefstuk. Altijd geZellig druk, dus je moet geen haast hebben. Maar verder top eten.

16. h.versteeg

17. Flat Iron steak nieuw op kaart, maar erg lekker. Frites wat vet/slap. Prima voor maaltijd zonder al te veel
    poes pas. Jopen bier op tap is een plus.

18. J. Moesbergen

Na 4 lunchbezoeken aan Loetje, omdat de locatie zo leuk is en het eten lekker, voel ik mij toch alsnog geroepen om mijn beoordeling te geven. Het eten is verrukkelijk, maar ojee als er iets niet helemaal is zoals gevraagd of beloofd. Bedienend personeel is ronduit slecht (een enkeling daargelaten). Ze zijn chagrijnig, kan geen glimlachje af en als je commentaar levert kunnen ze daar niet mee omgaan. Een cursus klantvriendelijkheid en omgaan met klachten is dringend noodzakelijk bij dit bedienend personeel.
    Klein voorbeeldje; als je een broodje warme beenham besteld en dit wordt ook zo aangeprezen op de bordjes dan moet je toch niet raar opkijken als de klant verbaasd is over het feit dat hij koude beenham krijgt? Pratend met vriendinnen die ook allemaal graag bij Loetje komen voor het eten blijkt dat we allemaal dezelfde ervaring hebben met het bedienend personeel, dit lijkt mij niet goed voor je zaak.
    Wat ook moeilijk is, is om oogcontact te maken met het personeel als je nog iets wil bestellen. Kijk zeurpieten zijn er natuurlijk altijd en 'de klant is koning' is misschien niet meer van deze tijd, maar uit eten moet toch een feestje zijn voor de klanten en dat gevoel ontbreekt helaas wel, als het personeel niet capabel is.
    Het zou fijn zijn om te merken als de recensies ook serieus genomen zouden worden en er ook iets mee gedaan werd?

19. Dan Kamminga

20. Wij hebben gisteren, Valentijnsdag, hier gegeten. Was superdruk, maar we hadden gereserveerd voor 2, dus kregen we wel direct een tafeltje. Zaten zo wat op schoot bij onze buren. Het duurde 20 min voordat de eerste bestelling (drankjes), na vragen, werd opgenomen. Gelijk maar het voorgerecht en hoofdgerecht besteld.

De soep was absoluut niet heet. Het hoofdgerecht werd geserveerd, er zowaar gevraagd of we nog wat te drinken wilden (onze glazen waren al 30 min leeg). De biefstuk was prima, goed gegaard. De spies met kippendij was ook goed gaar en zeer mals. De pindasaus was heel erg zout. Hier een melding van gemaakt toen de serveerster uiteindelijk, na 45 minuten, ons bord eindelijk voor onze neus weghaalde. Deze werd wat weggewimpeld met de opmerking "dat horen we nou nooit van iemand, de kok zal wel uitgeschoten zijn met het zout, of misschien heeft iemand deze saus voor het eerst gemaakt". We wisten niet echt hoe we daar nou op moesten reageren.

Vervolgens werd er niet direct gevraagd of we nog de dessertkaart wilden zien, dus die hadden we zelf maar gevraagd. En uiteindelijk het dessert maar besteld, na het weer zelf aanspreken van een ober. Deze kwam verbazingwekkend snel. Na het dessert de rekening gevraagd. Nou zijn wij van mening dat je fooi moet verdienen. Gezien bovenstaande vonden wij ons bezoek dus niet fooiwaardig en besloten gepast te betalen.

Omdat het Valentijn was, kregen alle vrouwen bij vertrek een roos. Mijn vriend maakte nog een grapje naar mij; zal je zien, wij geven geen fooi, jij krijgt geen roos. Nou dat gebeurde dus ook! Ze wenste ons alleen een fijne avond en liepen als enige stel zónder roos naar buiten. Dit was voor ons de druppel dat wij hebben besloten hier nooit meer komen. Dat wij geen fooi geven, heeft een reden en dan laat je je als bediening zo vreselijk kennen. Wij dachten dat het misschien met de drukte te maken had, maar het lag echt gewoon aan het personeel. Ons eerste avondje uit zonder onze 10 weken oude zoon vonden wij hierdoor erg tegenvallen en vinden dat heel erg jammer.

21. Vanavond bij Loetje in Overveen gegeten, de laatste keer. Na er met 7 man aan tafel te hebben gezeten mag je geen koffie meer aan tafel drinken omdat er een volgende partij staat te wachten.Men bleef volhouden dat dit door Loetje vooraf gezegd is, wat absoluut niet het geval is. Maar dan nog, er wordt gezegd dat je buiten je koffie mag gaan drinken (lekker hoor als het regent), maar dan wel onder de warmtelamp, dat dan weer wel. Nou, niet dus, hoe onbeschoft kan men zijn. Dus ik ben klant af bij Loetje!!

22. Slechte ervaring met de bediening. Werden min of meer genegeerd, ondanks herhaaldelijk zwaaien. Er werd volop afgeruimd, maar niet de moeite genomen om even een bestelling op te nemen. Na een kwartier gewacht te hebben maar opgestaan en ziedaar: iemand van de bediening kreeg iets in de gaten. Helaas te laat.

23. D.de Vries

oma haar verjaardag in Overveen gevierd met een heerlijke lunch, verzorgt door prima personeel en een heerlijke omgeving, lekker terras en ook voor kleine kinderen

24. Vroeger was de kwaliteit veel beter, maar nu is men in de verdienmodus geschoten, namelijk minder kwaliteit, minder dienstbetoon, langer wachten en een gezapige sfeer.

25. Zaterdagmiddag om 16.30 kwamen wij binnen voor een kopje koffie, wat wij bij binnenkomst ook vermeld hebben. We kregen wel een tafeltje maar werden vervolgens door het personeel genegeerd. Terwijl naast ons tafeltjes werden afgeruimd en bediend en wij duidelijk geen menukaart oid voor ons hadden. Alleen koffie was op dit tijdstip zeker niet goed genoeg. Na vijf minuten zijn we weggelopen.

26. Na er nu 3 keer gegeten te hebben vind ik het een waardeloze tent geworden.. tomaten soep kreeg ik een lauwe bak dikke puree, in de biefstuk Bali meer uien dan groente en het bakje salade van mijn metgezel zou ik nog niet aan mijn konijn geven.. en dit alles vlak voor de kerst. Kom Loetje, doe er wat aan. Zo raak je steeds meer vaste klanten kwijt, succes

27. Gisteren gegeten bij Loetje; op een maandag afgeladen vol, bediening was vriendelijk en de biefstuk Balie erg lekker. Hetgeen je erbij besteld is idd matig, slappe frites etc etc. Moet zeggen dat ik de sfeer gemoedelijk vond en bediening hun uiterste best deed.

28. Fleur van Ruiten

Wij hebben net bij Loetje gegeten en het is ons erg tegengevallen.
    We werden aan tafel geplaatst en hebben daarna minstens twintig minuten niemand meer gezien. Geen drankje, geen kaart, niets. Uiteindelijk hebben we de kaart van de buren gevraagd.

Vervolgens werden dan toch drankjes opgenomen door de "gastvrouw", even later zonder enige interesse en gastvrijheid gebracht. Zo ging het ook de rest van de avond, daarbij kon er geen lach van af.

Frites was doorbakken of herbakken, vies glas, geen extra bord voor graten van de zeetong. Prijs kwaliteit totaal uit verhouding. Voor de helft eten we aan het strand met een grote glimlach en in de zon.

29. 2e keer hier geweest. Bediening is ronduit slecht. We waren in de wacht en uiteindelijk na 1 uur en een kwartier bleek dat 6 anderen voor waren gelaten. Op zich al erg, maar wij hebben niets te horen gekregen.. Het personeel is qua servicegerichtheid duidelijk een heel laag niveau gewend. Er zullen allerlei redenen zijn maar een klant informeer je en zeg je niet nog driekwartier en na 1 uur en een kwartier zelf laten ontdekken dat anderen zijn voorgelaten. Uiterst bedroevend.... jammer van zo'n mooie dag. Een voordeel: nu koken we gezellig samen!

30. Diverse keren gegeten. Biefstuk Balie is heerlijk maar alles wat erbij besteld wordt is zeer matig. Prijs kwaliteit onder de maat.
    Meest kwalijke vind ik de bediening. Er heerst een Amsterdamse vervelende arrogantie! Een aantal personeelsleden begrijpt niet wat horeca is. Veel jonge mensen die niet begeleid worden en behoorlijk brutaal reageren vooral als het tegen sluitingstijd loopt.
    'Ik werk hier toch niet voor mijn lol' Dat stralen ze uit.
    Wat deze zaak nodig heeft is een continuiteit aan goed management.
    Als dit niet veranderd voorzie ik dat ze het geen 5 jaar uithouden. Voor een aantal mensen is het nog nieuw maar steeds meer mensen gaan wegblijven. Jammer.

31. Wat hebben wij lekker gegeten, nu snap ik waarom je moet reserveren, iedereen vindt het super lekker eten!!! Heb nog nooit ergens zo'n lekkere biefstuk op. De 70 km rijden was de moeite waard. Bediening heel erg vriendelijk! Top, een echte aanrader, ga er zeker nog eens naar toe!!!
    Dit geldt voor alle 6 personen met wie ik was.

32. Vorige week op een doordeweekse dinsdag bij Loetje gegeten.
    Helemaal afgeladen vol, was wel herfstvakantie moet ik erbij zeggen. Bij binnenkomst werden we overweldigd door het lawaai van zoveel mensen en gillende kinderen. Wachttijd 15 minuten dus dat viel mee. Drankje aan de bar gedaan nadat de bardame eerst de binnenkomende bestellingen heeft klaar gemaakt dus dat duurde al bijna een kwartier.
    Inderdaad werden we na een kwartier naar een tafeltje geloosd. Drankjes maar mee genomen. Mijn man probeerde zich tussen twee inimini tafeltjes door te wurmen waar hij bijna van beide tafeltjes de peper en zoutstelletjes om gooide.

Ik had er al een keer eerder gegeten maar toen waren wij met een groep dus zaten we heerlijk afgelegen achterin het restaurant.

Omdat ik toen de Jamon Iberico en de biefstuk zo geweldig vond bestelde ik dat weer.
    Bediening: Weet u het al?
    Ik: Ja voor mij graag de Jamon Iberico
    Bediening: Wat???
    Ik: Jamon Iberico alstublieft.
    Bediening: Ooooo u wilt van die ham??
    DIE ham??? Weet de bediening WAT voor ham dat is??

Maar oke, ze had het gelukkig door.
    Ik: En ik wil graag een biefstuk en ik wil hem rare. Rood dus.
    Bediening: Heeft u wel eens eerder een biefstuk bij Loetje gegeten?
    Ik: Ja hoezo?
    Bediening: Dus u weet zeker dat u hem roder wilt dan ze normaal gebakken worden?
    Ik: Jaaaaaaa dat weet ik heel zeker!!

Ik wou zeggen dat ik zelf kok ben maar ze was alweer weg. Wat is dat voor onzin zeg? Ook al ben je geen kok, een mens weet toch wel hoe hij een biefstuk wil hebben?

De Jamon was weer voortreffelijk! Heerlijk op kamertemperatuur en de biefstuk was rood en heerlijk!!!

We konden tussendoor gelukkig nog een drankje scoren en na het eten nog snel even een kopje koffie en snel weg!!!

Voor 88,20 kan ik ergens anders ook heel goed eten en een echte bediening krijgen. Voor het eerst van leven heb ik geen fooi gegeven.

Begrijp nu wel dat de wachttijden niet zo heel lang zijn omdat iedereen snel zijn bordje leeg eet om zo snel mogelijk weer naar buiten te mogen. Rusttttt!!!!

Als er bij Loetje een afhaal loket komt voor de biefstukken ga ik er zeker een afhalen maar met geen stok ben ik meer naar binnen te slaan.

33. Wat een tegenstellingen in beleving zeg, niet te geloven. De een rapporteert een 1- met klachten over alles en de ander een 10 met een griffel. Zelf ben ik fan. Heb er 5 x gegeten en ga zondag weer. De biefstuk HOORT in de jus te drijven, dat is het concept. Ik bestel zelfs nog 2 boterhammetjes als ik nog plek in mijn maag over heb om de jus op te kunnen eten. Heerlijk.

Ik denk dat de verwachting verkeerd is. Het restaurant ziet er super uit en de kaart is uitgebreid. Terwijl het concept altijd was (en hopelijk blijft): de gezelligheid van een Amsterdams cafe die samen gaat met de geweldigste biefstuk van de wereld. Zo wordt hij al zo lang gebakken en heeft hij al zo lang zoveel succes, dat ik stel dat de bereiding nooit mag wijzigen. Ik ga ook nooit voor een hele avond uit eten naar Loetje. Gewoon even een biefstuk halen. Al zou een langer verblijf volgens mij makkelijk kunnen. Greetje.

34. Ik heb nu 2x gegeten bij Loetje. Het eten is goed. De biefstuk was goed, maar kan het nu niet het beste biefstuk van nederland noemen.

Het verbaast me overigens wel dat het altijd druk is bij Loetje. De bediening is nu niet fantastisch en in verhouding met het eten, kun je elders net zo goed, maar met betere bediening terecht. Beide keren dat ik er gegeten heb, heb ik moeten wachten. 1x was de rekening helemaal verkeerd. Het loopt allemaal heel chaotisch. Dus de hype van: daar moet je geweest zijn? Ik zou zeggen: zorg dat je er niet teveel van verwacht.

35. Wat een opgeblazen onzin zeg! Snap helemaal niks van de hipe dat het zo,n goed restaurant is. Een grote belediging voor de restauranten die er wel wat van maken! Beste biefstuk van Nederland? Nou nee hoor! Druipt in de vette jus net als de tonijnbiefstuk! Geserveerd op een boterhambordje. Schaal patat met een grote klodder mayonaise erop! Bah! Slechte wijn, slechte bediening! Nooit meer Loetje!

36. Ronduit slecht. Ik kom hier niet meer!. We hebben hier op dinsdag 7 juni gegeten. Was niet echt druk..... gewoon gezellig. De irritatie begint als je na 30 minuten nog niks hebt mogen bestellen. Vervolgens wacht je 1 uur op je eten, je kan geen drankjes bestellen omdat de bediening achter de bar staat te babbelen. Toetje niet eens gekregen terwijl al het personeel al op het terras verscheen voor een gezellig borreltje. Ik ben maar naar de bar gelopen om af te rekenen. Uiteraard stond het toetje wel op de rekening... Ik heb nog gemeld dat we dat niet gekregen hebben en ook hier werd niks over gezegd. We waren het er allemaal over eens "hier gaan we niet lekker meer een biefstukje eten"! Ik kan er maar niet over uit hoe onbeschoft er hier met de gasten wordt omgegaan.

37. Bosch 121 punten

Zeker lekker gegeten bij Loetje. Vis van hoge kwaliteit. Jammer dat na een geslaagd diner het nagerecht werd geserveerd met spuitslagroom. Al met al een super bediening en geen wachttijden.

38. Jan 241 punten

Bij Loetje moet je aan de Biefstuk. Die is voortreffelijk, een dikke 10 waard! Lekker op het terras gezeten. Sfeer prima en de prijzen ook!

39. 2 x heel erg goed gegeten, 1 x op de opening en afgelopen donderdag. 2 vriendinnen meegenomen die Loetje nog niet kenden en ook zij waren onder de indruk van 'de beste biefstuk van Nederland.' De sashimi was weer prima, net als de geitenkaas, en de wijn was goed. Aan de vriendelijkheid en bediening van het personeel mankeerde werkelijk niets en we hadden snel een tafel. Tikje lawaaiig door een wel erg uitbundig groepje in de ernaast liggende zaal.

40. Jeanette

Zondag, 10 april j.l. lunch bij Loetje: 1 een woord 'disaster'. Tonijnbiefstuk met pesto voor 14 euro exclusief de bijgerechten! Droog stuk tonijn, de frites overladen met mayonaise en de salade idem dito. Verschrikkelijk. Door sauzen probeert men het slechte eten te camoufleren. Personeel : eten werd letterlijk en figuurlijk op de tafel gesmeten. Natuurlijk werd er niet geinformeerd of het wel/niet smaakte.
    Kortom: zorg voor een professionele kok en personeel. Prijs kwaliteit klopt volstrekt niet.

41. Te druk, teveel tafels kwijt willen terwijl het eigenlijk niet kan. Een bijzonder hoog juppen gehalte, geen sfeer voor mij... We werden gevraagd te vertrekken omdat de tafel gereserveerd was, hadden ze verkeerd ingeschat. Het kwam op mij als een fabriek over die wel lekkere maar niet al te bijzondere biefstuk serveert.

42. Nooit meer!

Gisteren voor het eerst bij Loetje Overveen gegeten.

Om positief te zijn: het eten en de wijn waren heerlijk, de bediening redelijk. Voor de rest was het treurnis volop.

Je komt binnen en je wordt opgezogen in een wachtende rij schreeuwende en ongeduldige mensen. Gelukkig kregen wij al snel een tafeltje (!). De ruimte staat zó vreselijk vol met tafels dat het gesprek van de buren beter te volgen was dan onze eigen conversatie. Continue kreeg je een duw of por in je rug van andere gasten of van het bedienend personeel. De biefstuk en kalfslever smaakten heerlijk, maar voor alle bijprodukten (frites, salade e.d.) moet je apart betalen. Wat op het eerste gezicht vriendelijk geprijsd lijkt is achteraf helemaal niet zo goedkoop.

Je hoeft er echt niet voor de gezelligheid heen te gaan. Binnen 35 minuten stonden wij al weer buiten. Echt een ordinaire eetfabriek. Voor ons echt een zaak om gillend weg te lopen (en het leuke is dat ze het niet eens zouden opmerken). Voor ons nooit meer!

43. Afgelopen zaterdag gegeten bij Loetje Overveen maar zijn niet enthousiast. Het was druk, rumoerig, niemand die je ontvangt of vraagt of je gereserveerd hebt. Zeer krappe tafeltjes en te veel tafels in de ruimte. Biefstuk was heerlijk maar jammer dat er zoveel jus op het bord ligt dat je er geen friet, salade of iets anders op kan scheppen. Er zat al mayonaise op de friet.

Voor ons dus geen bezoek meer aan Loetje!

44. Loetje is Loetje. En ja... Die biefstuk is het wachten waard. Wij (2 personen) zijn er nu 2x geweest. De dag na opening en vandaag (18-2). We hebben beide keren slechts 10 minuten gewacht. Geluk? Geen idee. Personeel is snel en vriendelijk. Inrichting is eigentijds en nee, het is geen restaurant om uren te blijven hangen. Volgens mij is dat ook nooit de bedoeling geweest. Je gaat gewoon even een biefstuk halen bij Loetje. Punt. Lekkerder is die biefstuk nergens. En die jus! Ah... even wat stokbrood vragen om mee te dopen. Heerlijk ongegeneerd. Na Loetje Amsterdam met de oprichter en zijn vrolijke Amsterdamse humor, via Oudenkerk a.d. Amstel dan nu in onze achtertuin: Overveen. Erg prettig. Greetje.

45. Helga Brassinga

Beste mensen,

Ik wilde ook een avondje Overveen proberen. Eerlijk is eerlijk het viel me vreselijk tegen. Misschien waren het de startersproblemen, of misschien is het personeel nog niet ingewerkt.

Ik zal de avond schetsen. Wat gebruikelijk is, was de wachttijd, maar die is niet erg, we kregen er een drankje bij. Aan tafel ging het mis. We bestelden drinken en kregen de verkeerde bestelling. Hebben niets gezegd, maar gewoon de bestelling genomen, personeel zegt niets, ook al waren het drie drankjes, terwijl we met z’n tweeën waren.

Bestelling:

- garnalenkroketjes.

- 1x biefstuk, well-done en 1x medium.

- sla en patat.

Kregen de sla met… niets erbij. Na 10 minuten wachten gevraagd om de garnalenkroketjes. Deze kregen wij gelukkig nog wel. Geen sorry, gewoon op tafel en conclusie, ze waren helaas koud. Aangezien ik honger had, gewoon maar gegeten. Ik geloof dat ze warm een aanrader zullen zijn.

Daarna de biefstuk. De well-done, was medium en de medium was nog helemaal koud en rauw. We hebben het maar laten staan, de patat gegeten. Inmiddels was het al 22.00 uur, nog steeds geen drinken gevraagd.

Ik was al moe van het wachten en we zijn zelf naar de kassa gegaan en hebben afgerekend. Niemand vroeg ons of het allemaal gesmaakt had.
    Jammer.

46. Na een goed lopende zaak in Amsterdam, Ouderkerk aan de Amstel en Laren is café/restaurant Loetje ook neergestreken in Overveen. In een lommerrijke omgeving en op een mooi (kruis)punt. Het wat ingeslapen hotel/restaurant Roozendaal met vaste clientèle heeft een ware opvolger. Er is rigoureus en smaakvol verbouwd, maar helaas volgepropt met tafeltjes waardoor je soms nauwelijks je kont (tussen de tafels) kunt keren.

Tijdens het openingsweekend was het een drukte van belang. Van zoveel bezoekers en eters had de voorganger van Loetje alleen maar durven dromen. De wereld stond in Overveen op z’n kop!

Door de grote drukte werd ik wel geprikkeld; ik raakte geïnteresseerd en nieuwsgierig. Wat was nu het geheim van Loetje in Overveen? Wat zat erachter dit Loetje concept? Een altijd zo’n rustig maar goed restaurant Roozendaal in transformatie? Waren het bussen vol Amsterdammers en Amstelveners die werden aangevoerd? Waar kwamen al die gasten toch ineens vandaan?

Wat me dus te doen stond was deze Loetje verblijden met een bezoek. Pas dan zou ik staat zijn het mystieke van deze tent te ontwaren. Dus ben ik op een zaterdagavond maar een keer een vorkje gaan prikken.

Rond zeven uur stiefelden we met z’n drieën naar binnen. Ik had nog geprobeerd te reserveren maar dat doen ze niet.

Bij binnenkomst werd ik meteen ondergedompeld in de drukte: een volle tent en een nog vollere bar met wachtende eters. Na aanmelding werden we voorzien van een nummer (?) en ook wij werden naar de bar gedirigeerd natuurlijk. En op afgepaste toon kregen we te horen: “Uw wachttijd bedraagt minimaal 60 minuten”. Het leek de NS wel!

Normaal keer ik direct weer om als ik in zo’n tent kom, maar om het geheim van Loetje te kunnen ontdekken probeerde ik mij toch maar op een barkruk te hijsen. Het eerste biertje en wijntje konden worden besteld.

Aan de bar de kun je zaken meestal goed overzien. Onophoudelijk bleven mensen met en zonder kinderen en soms honden binnenkomen. In rap tempo wordt er de bestelling opgenomen, geserveerd en voordat je het weet staan ze met de rekening bij je aan je tafeltje. Let wel: tafeltje! Want van tafel kun je nauwelijks spreken. Twee borden en twee glazen en de tafel is vol. Ze hebben het hier uitgevonden: een tafeltje met een diameter van amper een meter voorzien van 3 en soms zelfs 4 stoelen. De rechthoekige tafeltjes hebben een oppervlakte van amper 1 vierkante meter en staan op een afstand van 30 centimeter van elkaar. Zeker geen tent om een avondje gezellig te eten én eens intiem met elkaar te kletsen. Als er een prijs zou komen voor omzet per vierkante meter gemeten aan de doorloopsnelheid, dan wint Loetje hem zeker.

Maar wat bezielt mensen toch om meer dan een uur te wachten voordat ze te eten krijgen? Wat mankeert toch zo’n naar biefstuk smachtende massa?

Normaal worden we al ongeduldig als we ergens een paar minuten wachten. Of dat nou in een supermarkt is, in een rij bij het postkantoor of een incheckbalie op Schiphol. Maar waarom dan wel bij Loetje eindeloos wachten voor een simpele hap? En aan de bar gaan hangen en je vol laten lopen met paar rondjes bier of wijn (altijd goed voor de omzet)? Wat zit daar achter?

Ik kan bijna niet anders concluderen dan dat het volk dat bij Loetje komt een tikkeltje masochistisch is ingesteld. Wie laat zich toch zo behandelen? Wie gaat er bijna anderhalf uur wachten voordat ie aan tafel mag terwijl normaal gesproken men bij het eerste het beste restaurant onmiddellijk weer rechtsomkeer maakt na het aanhoren van zo’n mededeling?

Toegegeven: de zaak zat vol met “wanna be” eters. U kent ze wel: interessant doen en er hard lachend bij willen horen.

Al met al is Overveen verrijkt met een Van der Valk in een heel eigentijds en origineel jasje. Het eten, dat wil zeggen de biefstuk, is goed. Daar is niks op aan te merken. De rest is niks bijzonders. En mensen die rondbazuinen dat het zo bijzonder is, die hebben geen verstand van eten en ontberen een gevoel van eigenwaarde.

Piet.

47. Eindelijk, we kunnen eten bij Loetje, wel jammer dat het zo ontzettend druk is en dat je niet kan reserveren (pas vanaf 6 pers.). Het was heerlijk en gezellig.

48. Gustaaf de Haas

Eindelijk Loetje dicht bij huis. Na jaren in Amsterdam en Ouderkerk Loetje bezocht te hebben is die ook hier neergestreken. De kwaliteit heeft aan niets ingeboet en de beste biefstuk maken ze waar. Nadeel is dat ik een biefstuk elders nergens lekker meer vind. Ik ben aan Loetje verslaafd geraakt. De prijs/kwaliteit is nergens geevenaard en altijd top!

Zegt het voort zeg het voort!

Gustaaf.