De Bokkedoorns in Overveen

do lunch vanaf 12:00 diner vanaf 18:30
vr lunch vanaf 12:00 diner vanaf 18:30
za vanaf 18:30
zo lunch vanaf 12:00 diner vanaf 18:30

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1288652046 89
1320638596 93
1365419765 90
1410200934 93

1. Wij gingen langs voor de lunch maar bleken van de gehele kaart te kunnen bestellen. Daar maar flink gebruik van gemaakt. Ondertussen genoten van het uitzicht met vrolijke honden en ontspannende wandelaars welke ons reeds verplichte tot een zwoel zomeravond diner in de zomer. Alles was heerlijk en van superniveau. De topsporters in de keuken gezamenlijk met de ontspannen bediening zorgden voor een heerlijk relaxte middag. U ziet ons snel weer terug. Ga zo door jongens en meiden!!

2. Voor de 3e keer hier nu geweest (21-07-2016), nu samen met de buren, die hier ooit eind jaren '60 geweest waren (toen 't nog geen Michelinrestaurant was).
    De Bokkedoorns kwaliteitstrein dendert maar door, sensationele amuses (waaronder een van Thaise soep, de naam even vergeten), oogverblindende en tongstrelende gerechtjes en uitstekende wijnen, waarbij de rode wijn uit Duitsland (Philip... rest vergeten) nog lang in 't geheugen zal blijven).
    Deze keer de kaaswagen niet links laten liggen, er was nog ruimte voor!
    Samen met de topbediening en (groot)meestergastheer Peter Bruins was 't ((weer) een hattrick van) een topervaring.

3. Heerlijk eten in mooie ambiance. De service was erg goed.

4. iensuser

5. Peter Droogh

6. Tuinenburg

7. adriaan 42961 punten

We zagen in de Spoordeelwinkel van de NS een interessante aanbieding van een dagtrip naar de Bokkedoorns. Een uitstekende gelegenheid om eens kennis te maken met dit gerenommeerde restaurant dat al vele jaren in de top 10 van tijdschrift “Lekker” meedraait.
    Het is vanuit Tilburg ruim twee uur reizen en we gingen ruim op tijd. Eerst de trein richting Haarlem en dan nog met lijn 81 richting Zandvoort naar de duinen. De bus stopt bij de ingang van het restaurant, je moet nog wel even “zoeken” omdat er geen borden zijn die je de juiste richting vertellen.
    De ligging van het restaurant is spectaculair, aan een meer omringd door duinen, midden in de natuur.

John Beeren de patron verwelkomde ons bij de ingang en we werden door een jonge dame naar een tafel in de rechter vleugel van het strak ingerichte restaurant geleid. De tafels waren keurig ingedekt met fijn linnen en zilveren couverts. De stevige armstoelen zitten comfortabel. De decoratie aan het plafond trekt de aandacht, hier hangen allemaal kleine spiegels onder verschillende hoeken. Het uitzicht op het meer is formidabel.

We bestelden een aperitief, voor mijzelf een elegante witte wijn met delicaat aroma uit Italië, Verdicchio di Matelica die geschonken werd uitgeserveerd. Hierbij de amuses. Deze werden uitgeserveerd op een vierkant kistje met glazen deksel en speciale vulling. Van links naar rechts een overgang van strand naar duinen, leuk gevonden. De vier amuses die erop lagen volgden dit thema. Een kroepoek met grijze garnaaltjes, bonbon van oester op een oesterblad, krokant cilindertje gevuld met eendenlever op een cilinder van kweepeer en een wijngaard slakje in krokant jasje met ernaast een marshmallow van knoflook en waterkers. Stuk voor stuk heerlijke hapjes met verfijnde smaken.

Peter Bruins de ervaren sommelier presenteerde het menu, het zag er allemaal keurig uit, voor ons geen aanpassingen.

De eerste begeleider is een Vouvray classic gemaakt van Chennin Blanc 2011 van het huis Marc Bredif, delicate neus met tonen van appel en peer en een een subtiel ronde afdronk, erg lekker. Op het bord steak tartaar van kalfsfilet met hierop crème van witte bonen en een gelei van biet, ernaast quenelles ganzenlever mousse en afgewerkt met blaadjes en krokant. Een prima uitgevoerde klassieker met fijne smaken die naadloos aansluiten bij de heerlijke wijn. Helemaal tevreden.

De tweede begeleider is een Mâcon La Roche-Vineuse 2011 van het huis Normand, een fijne boterige chardonnay met subtiele houtrijping. Uit de keuken een mooie fleurige presentatie met bloemen van biet, knol en wortel met in het centrum een druppel fijne mosterd of piccalilly. Verder een mooi stuk gebakken zeebaarsfilet, stukjes geroosterde ui en afgewerkt met een blanke botersaus met zwarte olijven. De baars was mooi gaar en nog lekker sappig. Heerlijk in combinatie met de saus die we nog konden aanvullen daar het kannetje op tafel bleef, service! De saus leek door de zwarte olijf meer op gebrande botersaus, heerlijk. De bloemen waarmee we konden afwisselen waren behalve mooi gemaakt ook verrassend lekker. De wijn was en een fijne ondersteuner van het gerecht een prima keuze.

Een dessertwijn wilde we wel, Muscat de Frontignan van Chateau de la Peyrade werd gepresenteerd. Lichte heldere kleur, heerlijk geparfumeerd aroma en een zachte ronde afdronk. Het dessert komt uit de keuken met de patissier die het gerecht aan tafel afmaakt. Hij heeft een eierdoos bij met hierin eierschalen die gevuld zijn met gelei van brandewijn en een dooier van advocaat. Deze vulling wordt op het bord uitgegoten en ziet eruit als een rauw ei, leuk! Verder op het bord een wentelteefje, quenelle ijs van advocaat en mousse van advocaat. Heerlijke smaken weer die prima aansluiten bij de wijn.

Als afsluiter een espresso met friandises waarvan de trekdrop de meeste indruk heeft achtergelaten.

Bediening is prima, jonge krachten gecombineerd met ervaren krachten zorgen voor een informele, gezellige sfeer. De wijnen worden beknopt maar goed door een jonge dame toegelicht. Peter Bruins hield een goed overzicht over het geheel en John Beeren de patron kwam zelf de amuses toelichten.

Prijs kwaliteit van deze aanbieding is uitstekend, 3 gangen met twee wijnen en treinreis voor “slechts” 59,-, extra wijn ca. 8,50, afsluiter 4,75.
    Het was een aangename eerste kennismaking en een fijn dagje uit, ik kan het iedereen, vooral liefhebbers van “haute cuisine klassieke keuken”, aanbevelen. De aanbieding is deze maand (maart 2013) nog te koop.

8. "Aangeschoven" op 22.08 j.l.
    We werden pas opgemerkt nadat we "op eigen houtje" de dinerzaal hadden betreden.
    De amuses werden geserveerd op het terras(mooi uitzicht).
    Terras zelf kille uitstraling: door het weer aangetaste houten meubilair/ geen bloemetje o.i.d. op de tafels/ we kregen de indruk dat er al dagen geen bezem door het terras was gehaald. Ondanks dat we beiden 'n pakje sigaretten op tafel hadden liggen viel dit de bediening niet op. Uiteindelijk zelf een asbak gehaald.
    Bediening: jong, correct maar erg onpersoonlijk/afstandelijk.
    Gerechten: Visueel dik in orde, smaakvol maar niet de "wauw-factor".
    Gastheer: correct maar ook onpersoonlijk. De conversatie beperkte zich tot een "alles naar wens?"
    Sfeer: zeer matig/kil/ 2 defecte plafondspots/ geen achtergrondmuziek*
    *naar ons idee is achtergondmuziek 1 van de belangrijkste ingredienten voor het creeren van een juiste sfeer.
    Bij navraag over de muziek werd ons verteld dat deze al meer dan 'n week defect was?????
    Niet een erg tactisch antwoord, vonden wij.
    Overall: gewoon goed gegeten, maar waar die 2e ster voor staat.... Wie het weet, mag het zeggen!!!

9. We waren ook erg nieuwsgierig naar dit restaurant vanwege de twee sterren en verheugde ons dan ook op een avond vol smaakbelevingen. Het viel ons ook erg tegen. De gerechten zijn inderdaad net schilderijtjes maar van een echte smaakbeleving kunnen we helaas niet spreken en dat was wel onze eerdere ervaring bij een concurrent in Maasbracht met destijd "slechts" een ster ( inmiddels ook twee)... De geserveerde wijnen van het wijnarregement vond ik zelf erg zwaar maar dat is een kwestie van smaak want daar had mijn partner minder moeite mee. Het buitenterras is fantastisch maar niet uniek. Het interieur is wat oudbollig. Het personeel is zeker kundig en doet wel z'n best maar is verre van enthousiast en zeer afstandelijk. Te formeel naar ons oordeel. Een beetje meer passie voor het vak zou je hier wel verwachten. Het zorgt voor een kille sfeer. Op "onze" avond zat er veel " oud geld" en dat maakt het er niet echt gezelliger op voor de wat jongere generatie 30+ zoals wij. Af en toe moesten we fluisteren vanwege de stilte en de ontbrekende sfeermuziek. Het zal best wel een categorie mensen aanspreken en het was ook niet slecht maar ik kan het helaas niemand aanbevelen.

10. Alleen in vergelijking met ons erg mooie ervaringen met enkele andere een en twee Michelin ster restaurants.

Het ontvangst was kort af. Het overwegend (te)jong personeel, enthousiast en kundig creëert niet de warme sfeer. Erg leuk uitzicht maar het gebouw heeft geen flair, Het wijnarrangement was goed voor deze prijs. Liever beter wijnarrangement met adequate prijs geadviseerd. Menu is technisch goed maar niet met de juiste waardering geserveerd, neemt iets van het genot. Puur gemeten aan wat je mag verwachten van een goede twee sterren. Zeker aan te bevelen maar het wordt zeker geen tweede keer voor ons.

11. Voor onze trouwdag na velen jaren hier weer eens gegeten en ja, we zijn best kritisch. Veeleer hapjes en voordat je het geproefd hebt is het op. Ik zou zeggen hou op met die schilderijtjes en blijf een restaurant. Eten is goed, maar niet uitspringend. Bediening goed maar niet super goed. Interieur modern maar in de kleinere ruimte te dicht bij elkaar opgedekt.
    De 2 sterren vind ik persoonlijk overdreven.

12. Fam. Bakker

Wij hebben gisteravond genoten van de bijzondere smaak- en eet ervaring. We waren enthousiast door de manier waarop de gastheren en sommeliers ons begleiden bij deze smaaksensaties.

Dat er zoveel jonge mensen passie hebben voor dit vak hebben ons aangenaam verrast. Maar dat kan vast niet anders met zoveel ervaring om hun heen.

Als je je smaakpapillen wilt verrassen is De Bokkedoorn zeker een aanrader.

13. We hebben op 14 juni j.l. onze trouwdag gevierd bij DB.

Ontvangst was heel hartelijk, eten subliem, een ware snoeperij van alle gangen, sfeer ongedwongen doch correct, kortom, we hebben erg genoten! We zijn hier al vaker geweest, zowel prive als zakelijk en binnenkort zijn we weer van de partij voor een zakelijk diner.

We verheugen ons zeer op die komende dag en weten zeker dat het weer een geslaagde avond zal worden. Voor diegenen die hier nog nooit zijn geweest, doe het een keer en ik weet zeker dat je heel graag terugkomt!

14. We hebben zaterdag jl in DB gedineerd ter gelegenheid van onze trouwdag.

De sfeer buiten (regenboog, onweer): adembenemend.

De sfeer binnen: warm, smaakvol, mooi gedecoreerd.

Maar we kwamen voor het eten.

De toelichting op en de presentatie van de gerechten waren prima. We hebben ons laten verleiden tot een prachtige rode wijn uit Libanon (!) bij het lamsboutje. Een aanrader!

En een niet alledaagse dessertwijn bij de kaas. Perfect.

Compliment ook voor de jongens en meisjes in de bediening! Gastvrij, vriendelijk, soepel in de omgang en met kennis van zaken! DB is een bijzondere locatie voor een bijzondere gelegenheid. Chapeau!

15. Bada

16. Alles van subliem niveau, medewerkers laten ieder in zijn of haar waarde, geen denegrende opmerking als men water of sapje wenst bij een gerecht i.p.v. wijn of andere alcoholische versnapering.

Mvg, Meijer.

17. Wij hadden met een gezelschap van 12 personen de meest perfecte lunch denkbaar. Al bij binnenkomst krijg je het gevoel dat ze echt blij zijn dat je binnenkomt. De service was uiterst attent ook voor de jongere gasten die aanwezig waren. De wijnkeuze lieten we over aan Peter Bruins. Die weet altijd welke combinaties het beste passen en wat wij lekker vinden. Echt een vakman. Alle gerechten waren bijzonder mooi opgemaakt en zeer smakelijk. Het tempo was, ondanks dat de zaak helemaal vol zat, uitstekend. Lekker vlot en in een prima tempo. We hielden nog genoeg tijd over om van onze digestief te genieten. De Bokkedoorns blijft voor ons de beste zaak van Nedreland!

18. Als ik aan een perfecte avond uit eten denk, dan denk ik altijd aan de Bokkedoorns. Supertent.

Maar ja, eerst maar weer sparen ; - )

19. Ivanka Overvliet

20. Piet Peeters

Op 1 april gegeten. Voor het eerst. Heerlijk eten en een zeer goede vriendelijke bediening....een waar feest en voor een twee sterrenrestaurant eigenlijk lage rekening.

21. Een uitstekend restaurant, met bijbehorende bediening.

Elke keer een feestje om hier te vertoeven.

22. Geweldig, veel waardering voor de koks in de keuken. Ik heb het ervaren als hele mooie schilderijtjes. Goed glas wijn, plaatje is geheel af. Mijn compliment voor de mensen van de Bokkedoorns. P. Houtman.

23. Ik kom regelmatig in sterren restaurants en heb ook op voorhand een hoog verwachtingspatroon voor een 2 * zaak.

Bokkedoorns is gelegen in een mooie omgeving.
    Het onthaal was niet bepaald hartelijk. Het feit dat we niet de gebruikelijke coupe champagne als aperitief namen kwam niet goed over.
    Voorgerechten waren lekker, maar er mistte kruiding. Hoofdgerecht ok en dessert subliem.
    Bediening beneden peil : bord op de grond, tafel niet schoongeveegd, eten komt te vlug, geen sommelier,....
    Kortom voor mij geen 2 * waard zelfs met moeite 1 *.

24. Een goede grap kost geld, zo simpel is het.

Maar het eten hier is geen grap, maar een geweldige ervaring, de bediening is super, heerlijke wijnen. Alles klopt, yammie.

Binnen is het mooi, buiten eten is helemaal een feestje.

En de rekening? Valt best mee achteraf.

Nog nooit teleurgesteld.

25. zeer uitmuntend,
    subliem, door weinige overtroffen

26. D. van Zijl

Ongelofelijk mooi en smakelijk eten. Een geweldige ervaring.

27. Gewoon niets aan toe te voegen echt een wereld zaak.