Naast de deur

1319952899 79
1341951874 83
1451946754 77

1. John Kukupessy

In de Laarder Courant De BEL werd mij gevraagd: " Waar kunnen ze jou 's nachts voor wakker maken"?
    Mijn antwoord was: " Het 3 gangen menu bij Visrestaurant 't Pakhuus in Oudeschild'.

Een schitterende omgeving met een zeer gastvrije uitstraling, zeer vriendelijk en gemotiveerd terzake kundig personeel en het eten was van top-kwaliteit. Ik mag me een gelukkig mens prijzen dat ik de kans heb gehad om daar te mogen dineren.

2. Prima sfeer, goede service en heerlijk diner. Maar de wijnlijst is ronduit erg duur.
    Een simpele Grune Veltliner voor eur 55 is belachelijk.
    Een goedkopere witte wijn stond niet op de kaart. Jammer!

3. Jaap van Ginkel

Super gegeten.
    Geweldige vriendelijke bediening met verstand van zaken.
    Kortom, ben je op Texel dan moet je echt naar het pakhuus.

4. Jeroen Bouman

5. L. Stuitje

We hebben er prima gegeten. De bediening is prettig en niet te formeel. Leuke ligging.
    De domper was bij thuiskomst toen we de rekening nog eens bekeken. We ontdekten dat we in plaats van de Rueda wijn van 38 euro er één van 113 euro op de rekening hadden staan. Geen nette gang van zaken maar ja we hadden de rekening in goed vertrouwen al voldaan (vonden hem toen al wel relatief hoog maar ja). Dus advies wees u bewust wat u drinkt en kijk het na.

6. Frank Jongeneel

Ons bezoek aan een concurrent in De Waal viel in het water op mijn 60e verjaardag (hoewel ruim een maand eerder gereserveerd) dus we weken uit naar 't Pakhuus. Tweede keus maar (nu na onze tweede ervaring hier in 12 maanden) echt onze eerste keuze op Texel!!
    Samen met mijn partner en twee dochters hebben we genoten van een 4-gangen verrassingsmenu, uitgebreid met kaasplateau en wijnarrangement. Wij vinden de ambiance hier geweldig in de serre met uitzicht op de haven (die een paar keer per jaar dit restaurant bij stormvloed ook probeert te bezoeken). Zorgvuldig bereide maaltijd met veel zorg bereid en opgediend.
    Echt een aanrader als je op Texel gewoon goed en in een mooie omgeving met keurige presentatie.

7. Cees en Rina Kramer

Twee avonden hebben wij hier gegeten en beide keren was het fantastisch. Fijne bediening en een gezellige aankleding.
    Hier moet je zeker geweest zijn.

8. Henk Hansen

Eten (3 gangen diner vis) was van prima kwaliteit, uitstekend bereid en werd als een plaatje op gediend.
    De dames van de bediening waren professioneel en vriendelijk en gaven de nodige toelichting bij de gerechten. De inrichting van het restaurant is wat zakelijk en er zou wat meer van te maken zijn ook zonder de aquaria. Kwaliteit heeft zijn prijs en dat is ook hier het geval, maar je krijgt in dit restaurant zeker waar voor je geld. Voor herhaling vatbaar!

9. Steven K

Mooie zomeravond in de serre. Mooi 4-gangendiner met goed wijnarrangement. Dessert niet mijn favoriet. Rabarber met yoghurt, sinaasappelijs en rode biet. Te zuur. IJs niet overtuigend genoeg om te neutraliseren en rode biet nogal apart erbij. Te merken dat chef ook in restaurant Bij Jef heeft gewerkt; veel zure smaken, soms iets te. Mooie vissen en verder prima avond gehad

10. De eerste aanleg vanaf de boot is altijd het Pakhuus: garnalen croquetten met brood en een begeleidende salade. Daarbij prima koffie en een juttertje. Goed, smakelijk en zakelijke maar functionele inrichting.

11. Ik ben een echte liefhebber van vis, schelp- en schaaldieren en mijn echtgenote helaas niet. We hadden een zeer luxe 6 gangen diner met goede begeleidende wijnen bij elke gang. Chef Boy Schuiling en zijn fantastische team doen hun uiterste best, om de gasten naar hun zin te maken. Alles klopt hier gewoon: top-kwaliteit met een culinair hoogstandje, vriendelijke ontvangst en goede gastvrijheid, professionele bediening, service en presentatie met een glimlach. Zeer aan te bevelen en we komen zeker terug.

12. Fam huisbrink

Vanavond heel erg smakelijk gegeten in dit mooie restaurant met schitterend uitzicht op de haven. Bediening perfect en personeel heel gezellig. Absoluut een aanrader!

13. We kwamen toevallig langs tijdens n fietstocht, om even te lunchen. Wat een fijne bediening, en prima lunch met vers sap.

14. Pakhuusburger besteld, deze kwam koud en nog rauw op mijn bord, het bloed droop er nog uit. Dit aan de bediening doorgegeven, broodje pakhuusburger ging terug naar de keuken. Volgens mij hadden ze de hamburger eraf geplukt en het bord patat dat erbij hoorde even onder de warmhoudlamp gezet. Na 15 minuten kreeg ik het eten retour, mijn vrouw had haar eten al op. Nu was de hamburger wel gaar maar het was hetzelfde broodje nu zonder saus, wat er de eerste keer wel op zat. Dat een bedrijf zo met z'n klanten omgaat... onbegrijpelijk!! Wij gaan er niet meer heen!!

15. Vriendelijk personeel, amicale eigenaar. Lekkere lunch met een mooie vissoep, erg smakelijk. De clubsandwich was ook erg lekker. Aankleding van zaak is erg netjes.

16. FrankV

17. Heerlijk gegeten, ondanks de drukte. Vooraf kreeft en als hoofdgerecht gegrilde scholfilet met zeeaster. Zeer smakelijk allemaal en mooi op het bord. Verder zeer fraai ingericht en erg gezellig en sfeervol. We voelden ons echt een toerist op een eiland, helemaal niet opgeprikt, vlotte en attente mensen van de bediening zagen alles en waren goedlachs. We kregen een hotelsuite te zien boven het restaurant. Wat fijn zo ruim en wat een oog voor detail. Zo'n leuke zaak kom je zelden tegen, dus we hebben gelijk voor de zomer geboekt.

18. We namen hier de asperges met Texels lam, de vissoep en als hoofdgerecht nam iedereen een ander visgerecht van de kaart. Het was allemaal zeer lekker en vers. We misten wel een amuse omdat het lang wachten was voor ons eerste gerechtje, er stonden wel bij aankomst olijfjes, wat venusschelpjes en garnalen op de tafel. Het was er redelijk koud, maar toen we dit vermelden werd een blazer aangezet die het terug aangenaam warm maakte. De bediening was vriendelijk, gepast zoals het moet. Prijs/kwaliteit OK, mag toch niet duurder worden.

19. Gisteravond hier gegeten en het was weer geweldig! We hadden de Fruits de mer en dat betekend een heleboel vis!!
    Mensen die zeuren over de prijs: kwaliteit is niet goedkoop. Wil je goedkoop eten, haal dan een bakkie kibbeling bij een viskraampje.
    In 't Pakhuus krijg je kwaliteit!!

20. Vis! Na in zilte uithoeken van Europa, van Vastervik tot Marennes, vele visgerechten genoten te hebben heb ik vanavond de sublieme vissoep mogen genieten in Het Pakhuus. De Australische Chardonnay maakte het compleet tot een godenmaal wat het absoluut waard is om hiervoor een reis naar Texel te plannen.

Het trio van vis was tevens geweldig maar de volgende keer neem ik 2 x de vissoep! De bediening was een geweldige combinatie van charme, vrolijkheid en gastvrijheid. Hier gaat het niet om geld verdienen, hier regeert de liefde voor het vak. En dat straalt van het personeel en de gerechten af.

21. Wij hebben laatst met 6 personen in het Pakhuus gedineerd en dat is ons uitstekend bevallen! De gekozen voorgerechten waren zonder uitzondering bijzonder smakelijk en ook de hoofdgerechten hadden een subtiele en doordachte smaak én presentatie. Desgevraagd kregen we van de zeer correcte en charmante bediening te horen dat de kaart is samengesteld door de kok van een sterrenrestaurant.

De prijzen van deze verfijnde gerechten zijn alleszins redelijk, de bediening zeer vriendelijk en toen wij enkele dagen nadien na een zwerftocht over de haven van Oudeschild neerstreken in de serre van het Pakhuus hebben we daar nog een lekkere nazit gehad met uizicht op de haven en een goedgevulde, krachtige vissoep. Wat ons betreft: een aanrader!

22. O. Van den Brink

Afgelopen Kerst heb ik samen met mijn vriendin gegeten in 't Pakhuus. Dankzij de leuke en gevarieerde kaart, sfeervolle ambiance en vriendelijke bediening hebben wij een heerlijke avond gehad.

Ook 's middags kun je hier, na een mooie wandeling over de Hoge Berg of langs de waddendijk, een kop koffie drinken. Het prachtige uitzicht over de haven van Oudeschild krijg je er gratis bij!

Wat ons betreft één van de leukere restaurants op Texel, op een toplocatie!

Een aanrader!

23. Fantastisch restaurant! Goede ontvangst en service door het personeel, heerlijk eten en een zeer sfeervol. Heerlijke avond gehad, we komen zeker terug!

24. Super Kerst ervaring achter de rug in dit restaurant. Fijne en vriendelijke mensen in de bediening en heerlijk vers eten met voldoende variatie om een groep van 8 erg blij te maken. Wij komen zeker terug.

25. Lekker gegeten in deze mooie zaak. Smaakvolle gerechten en super Fruits de Mer. We komen zeker terug.

26. Na teleurstellende ervaringen bij de laatste twee bezoeken is nu, na opnieuw de nodige irritaties, het punt gekomen dat wij na jarenlang trouwe klant te zijn geweest (3 à 4 keer per jaar) hebben besloten om dit restaurant niet meer te bezoeken. Prijs/kwaliteitverhouding is slecht, op kritische opmerkingen wordt niet goed gereageerd en het bedienend personeel is gemiddeld genomen behoorlijk arrogant en inflexibel.

De amuse bestond uit een schaaltje met in zijn geheel, dus inclusief kop en schaal, gefrituurde waddengarnaaltjes. Een wel erg makkelijke amuse, die wij alle vier bovendien erg onsmakelijk vonden. Een opmerking hierover werd beantwoord met: "Tja, de klanten vinden het òf heerlijk òf niet lekker".

Als voorgerecht aten wij lekkere en ook kwalitatief goede coquilles met o.a. knolselderijcrème (€ 16,50). De hoofdgerechten waren gebakken slibtong (3 per portie), geserveerd met grove frites, salade en huisgemaakte remouladesaus en tagliatelle met schaal- en schelpdieren op Italiaanse wijze, geserveerd met een salade (€ 19,50).

De sliptongetjes waren in orde, maar € 25 is voor het gebodene fors aan de prijs. Bij een eerder bezoek werd een verzoek om de tongetjes voor onze tienjarige dochter gefileerd te serveren zeer gedecideerd, bijna verontwaardigd, afgewezen.

De op de kaart vermelde salade bij de pasta bestond uit een heel klein schaaltje met gemengde sla, dat ongeïnteresseerd en zonder enige toelichting tussen ons in werd gezet. De op de kaart vermelde tagliatelle bleek pappardelle te zijn. Op onze twee kanttekeningen dat wij het passender en zeker ook praktischer vinden om naast de pastaborden ieder een schaaltje te serveren en over de andere dan aangekondigde geserveerde pastasoort werd gereageerd met: "Ik zal het aan de keuken doorgeven". Daar bleef het dan ook bij; terugkoppeling was op zijn plaats geweest. De schelp-en schaaldieren waren kwalitatief en kwantitatief in orde, maar de pasta was te lang gekookt, was lauw en de tomatensaus was waterig en zonder enige finesse. De nagerechten hebben wij maar gelaten voor wat ze zijn; de standaardprijs van € 9,50 voor alledaagse desserts zoals bijv. Dame Blanche, Texelse kaas of chocoladetaart vinden wij véél te duur. Bij ons vertrek moesten wij minutenlang tevergeefs op onze ergens weggehangen jassen wachten. Ongeïnteresseerd kregen wij onze jassen aangegeven zonder enig afscheidswoord.

27. Veelbelovende kaart en veelbelovende entree...

Eten was oke, maar niet wat je mag verwachten qua kwaliteit en kwantiteit met deze prijsstelling. En waarom die haast? Restaurant zat niet vol en toch probeerden ze zo snel mogelijk ons tafeltje weer vrij te krijgen... water en brood moesten we om vragen... dat zijn toch standaard zaken? Oesters waren wel heerlijk maar daar kun je weinig mee fout doen...

28. We hebben hier heerlijk genoten van het 4-gangen verrassingsmenu. Prijs/kwaliteit van dit menu was goed.

Zeker de moeite waard om nog eens te gaan eten.

29. Fantastisch lekker gegeten! Goede sfeer en attent personeel. Gelukkig weer veel platvis op de kaart. 1 van de weinige plekken in Nederland waar ze dat goed kunnen. Mijn man had Zeetong en ik de vistrio en een lekker flesje wijn erbij. Ideaal voor een hapje eten, voor even snel. Deze week ook al hier uitgebreid gedineerd en dat was ook top!

30. Els 22 punten

We hebben meerdere keren gegeten bij Het Pakhuus, en daar waren we zeer tevreden over.

Zondag jl. was dat beduidend minder en teleurgesteld hebben we het restaurant verlaten. Kan gebeuren, maar wat wij jammer vinden is dat de dame die ons bediende niet even haar verontschuldiging kwam aanbieden.

Er gingen 3 dingen mis, verkeerde gerecht, bestelde patat niet doorgegeven en de asperges waren keihard. De aardappelpuree was flauw en prijstechnisch was het ver beneden peil. Oke, we kregen de wijn gratis, maar daar gaat het niet om. Wat wij van het Pakhuus verwachten is lekker, ontspannen genieten van heerlijke gerechten. We moeten er over nadenken of we nog eens terug komen. Jammer.....

31. De pretenties spatten van de menukaart en de prijzen zijn even mals als de gerechten. Dan valt er nogal wat waar te maken. Dat lukt ten dele en daarom verliet ik enigzins depressief na een kleine € 300,-- afgerekend te hebben voor ons zessen. Twee personen vonden het helemaal geweldig en de rest wel aardig. Die eerste 2 wisten niet wat het kostte maar als ze het zelf hadden moeten betalen....?

32. Fam Udo

Lekker gegeten, prima scholletje, voor kinderen ook een leuke kindermaaltijd.De bediening was vriendelijk, er werden echter nogal wat zaken vergeten. Bestel echt geen water - dit kost ca.3,30 per glas, stevige prijs voor gewoon kraanwater.