Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Oudeschild verdeeld zijn.

1. Nederlands Oudeschild

Het eten was lekker. De bediening was redelijk, de dame die bediende was alleen en dat was eigenlijk te weinig waardoor we lang moesten wachten op nog een rondje drinken.

Svenja Dettmer

Die raspatat zijn herlijk! Ik ga er eten sinds 26 jaren een ik kun niets slechts tegen "Veronica " zeggen! Ik houd van de kibbeling! Ik vertel elkaar om er te eten!

De viswinkel waar de Texelaars zelf heen gaan. En dat is niet voor niets. Schoon en alles smaakt best.

Jeroen Bouman

Sil Jong

Top kibbeling zeker een aanrader!

L. Stuitje

We hebben er prima gegeten. De bediening is prettig en niet te formeel. Leuke ligging.
    De domper was bij thuiskomst toen we de rekening nog eens bekeken. We ontdekten dat we in plaats van de Rueda wijn van 38 euro er één van 113 euro op de rekening hadden staan. Geen nette gang van zaken maar ja we hadden de rekening in goed vertrouwen al voldaan (vonden hem toen al wel relatief hoog maar ja). Dus advies wees u bewust wat u drinkt en kijk het na.

Frank Jongeneel

Ons bezoek aan een concurrent in De Waal viel in het water op mijn 60e verjaardag (hoewel ruim een maand eerder gereserveerd) dus we weken uit naar 't Pakhuus. Tweede keus maar (nu na onze tweede ervaring hier in 12 maanden) echt onze eerste keuze op Texel!!
    Samen met mijn partner en twee dochters hebben we genoten van een 4-gangen verrassingsmenu, uitgebreid met kaasplateau en wijnarrangement. Wij vinden de ambiance hier geweldig in de serre met uitzicht op de haven (die een paar keer per jaar dit restaurant bij stormvloed ook probeert te bezoeken). Zorgvuldig bereide maaltijd met veel zorg bereid en opgediend.
    Echt een aanrader als je op Texel gewoon goed en in een mooie omgeving met keurige presentatie.

Vanwege veel gesloten visgelegenheden op Texel terecht gekomen bij De Oude Vismarkt in Oudeschild. De vis was prima, maar de service liet te wensen over. Jammer dat de heer achter de toonbank niet al te aardig was (chagrijnig). Het strookt niet met de bordjes die op jullie tafels staan over gastvrijheid. Jammer, voor ons geen 2e keer.

Super vis en gezellige bediening!

Cees en Rina Kramer

Twee avonden hebben wij hier gegeten en beide keren was het fantastisch. Fijne bediening en een gezellige aankleding.
    Hier moet je zeker geweest zijn.

Henk Hansen

Eten (3 gangen diner vis) was van prima kwaliteit, uitstekend bereid en werd als een plaatje op gediend.
    De dames van de bediening waren professioneel en vriendelijk en gaven de nodige toelichting bij de gerechten. De inrichting van het restaurant is wat zakelijk en er zou wat meer van te maken zijn ook zonder de aquaria. Kwaliteit heeft zijn prijs en dat is ook hier het geval, maar je krijgt in dit restaurant zeker waar voor je geld. Voor herhaling vatbaar!

Het eten is goed...
    Maar de hygiëne daarentegen niet.
    Tafels zijn niet schoon, stoelen zijn vies. Onhandige prullenbakken. Eigenaar niet vriendelijk, totaal niet klantgericht.

Er zijn nog heel veel verbeterpunten...

Ronduit schandalig dat er beweerd wordt door de eigenaar dat er ambachtelijk en vers gekookt wordt! De moeder van de eigenaar heeft enorme poeha wat zeker niet waar gemaakt wordt in het eten. De vrouw is een chagrijn die de klant wel even de regels uitlegt. Ben vooral niet vriendelijk tegen klanten. Als je op het terras zit, bestel dan niks aan de bar, met het voorstel dat je het meteen betaald en zelf meeneemt naar het terras, want zo werkt het natuurlijk niet! Dan krijg je met een chagrijnig hoofd en toon tig keer de regels uitgelegd en je hebt je maar weer naar het terras te vervoegen en op je beurt te wachten, er komt vanzelf iemand bij u om de bestelling op te nemen! Ja, want anders dring je voor, is de stelling van madam de eigenaresse! Meneer de eigenaar denkt dat ie heel gezellig aan je tafel staat te doen, met zijn opschepperij over zijn ambachtelijke restaurant. En ondertussen heeft die man niet in de gaten dat ie zichzelf enorm opdringt en hij de enige is die om zijn flauwe grapjes lacht. Misschien je klanten rustig laten eten?! Dan het snauwen nog tegen het personeel. Leuke, vriendelijke jonge meiden die constant afgezeken worden door madam en meneer. Je merkt onmiddellijk de onechtheid in alles. De vriendelijkheid en het eten is niet echt! Dus de prijs? Kan je beter naar een ander restaurant gaan op het eiland. Er zijn genoeg betere te vinden.

Restaurant waar je zowel voor diner als lunch heerlijk kan eten, vooral de saté is voortreffelijk. Prachtige locatie aan de haven van Oudeschild. Geweldige speeltuin en voetbalkooi voor de kinderen. Elke keer als we met de boot aankomen gaan we eerst langs De Compagnie om te lunchen.
    Een echte aanrader.

komen al jaren hier.
    ieder jaar bezoeken we de compagnie tijdens onze vakantie op texel
    maar helaas wij zien het almaar achteruit gaan.
    heel jammer voor zo'n locatie en beslist niet nodig.
    laatste keer calamaris waren taai dus niet goed gebakken.
    de spare-ribs waren droog een hele kale compagnieburger.
    een vegetarische salade die wel zo simpel was.
    en trouwens een keer de kaart vernieuwen mag ook best.

Heren eigenaren maak er aub weer een top zaak van want het kan zeker!!

Steven K

Mooie zomeravond in de serre. Mooi 4-gangendiner met goed wijnarrangement. Dessert niet mijn favoriet. Rabarber met yoghurt, sinaasappelijs en rode biet. Te zuur. IJs niet overtuigend genoeg om te neutraliseren en rode biet nogal apart erbij. Te merken dat chef ook in restaurant Bij Jef heeft gewerkt; veel zure smaken, soms iets te. Mooie vissen en verder prima avond gehad

Lekker geluncht afgelopen week, vlotte bediening en een leuke kaart. Het restaurant staat op een top plek, lekker genieten.

WOPKE EN INEKE TABAK

Nu 13 jaar op Texel ieder najaar 7 weken achtereen op de camping Om de Noord. Komen op alle tijden binnenwandelen om wat te eten, heerlijk, geen probleem.
    Alles vers, bijna alle soorten vis en andere snacks. Schone toiletten verzorging om je handen te wassen. Heerlijk ijs assortiment verrukkelijk, vooral de aardbeien coupe. Mijn vrouw en ik kijken weer uit naar het najaar om bij Veronica te gaan eten.

19. Nederlands Oudeschild

T.Spanninga

We hebben heerlijk gegeten. Super vriendelijke bediening en heerlijk eten. Echte aanrader.

Prachtig pand, in ieder geval van buiten. Binnen had ik er meer van verwacht. Beetje karig ingericht en een beetje koud, maar dat zal wel voor de vis zijn. Er staat namelijk een meterslange counter vol prachtige vis en heerlijke visproducten. Water in de mond! Ook leuk is de blik op het visverwerkingsdeel, waar op ons moment niet veel gebeurde, maar toch. De oesters staan tentoongesteld in een grote bak, net als de kreeften, hun scharen met bandjes vastgebonden. Hoop wel dat ze een tik op de kop krijgen voordat ze het kokende water in glijden. Van service is weinig sprake. Bestellen aan de counter, het daar ophalen en (het prijzige) drinken in een blikje of flesje meekrijgen. De kibbeling is erg lekker, maar veel zit er niet in een zogenaamde grote portie. Dus nog maar 1 besteld. Net zo smakelijk zijn de garnalentapas, gefrituurd in 3 verschillende jasjes. Al met al lekker, maar te weinig restaurantbeleving.

De eerste aanleg vanaf de boot is altijd het Pakhuus: garnalen croquetten met brood en een begeleidende salade. Daarbij prima koffie en een juttertje. Goed, smakelijk en zakelijke maar functionele inrichting.

Super lekker gegeten in een fijne sfeer. Zeer vriendelijke bediening! Verse patat, gamba's en salade. Lamsstoofpot met puree, zag er heel verzorgd uit en smaakte voortreffelijk. Met uitzicht op boten en haven, prachtig!! Een verdiende 10.

Vis was erg lekker. Bediening heeft niet echt een goed humeur. Heerlijke vis maar wel een beetje aan de prijs. 2 blikjes cola voor 5 euro is nogal wat. Komen hier wel weer omdat de kibbeling erg lekker is.

Martin

25. Nederlands Oudeschild

Elly van den Bos

We hebben met z'n zessen heerlijk gegeten. Toen een van de gasten aangaf geen van de soepjes te lusten, werd er spontaan aangeboden een andere soep te maken. Iedereen heeft van zijn eten genoten en de jarige kreeg na afloop een feestelijke bonbon met brandend kaarsje en een muzikale felicitatie. Al met al een geslaagde avond. Sfeer en kwaliteit van het eten dus een dikke 8 waard.

Zoals al vele jaren gebruikelijk gaan wij hier na aankomst op het eiland lunchen. Ook nu weer middels een heus menukaart op iPad hebben wij uit de geweldige kaart allen onze keuzes gemaakt. Broodjes tonijn, kroketten, zalm, maar ook de koffie en thee, alles was keurig verzorgd, smaakt uitstekend, was creatief opgediend door een attente en zeer vriendelijke bedienende dame.

Afgelopen zomer tijdens mijn vakantie met vriendinnen op Texel meerdere keren hier een heerlijk patatje en kibbeling gehaald.

Marja Graaf

Een heel gezellig eetcafé waar je o.a. heerlijk kabeljauw kunt eten. De bediening is zeer gastvrij, het terras is uniek met fantastisch uitzicht op de haven, echt top: een aanrader!

Ik ben een echte liefhebber van vis, schelp- en schaaldieren en mijn echtgenote helaas niet. We hadden een zeer luxe 6 gangen diner met goede begeleidende wijnen bij elke gang. Chef Boy Schuiling en zijn fantastische team doen hun uiterste best, om de gasten naar hun zin te maken. Alles klopt hier gewoon: top-kwaliteit met een culinair hoogstandje, vriendelijke ontvangst en goede gastvrijheid, professionele bediening, service en presentatie met een glimlach. Zeer aan te bevelen en we komen zeker terug.

Je zit hier leuk met mooi uitzicht. We kwamen hier altijd graag, maar portie kibbeling was laatst ondermaats. Ze gebruiken goede bakolie; geen oprispingen.

Door de verkleinde porties staat prijs/kwaliteit onder druk. Als dit weer op ouderwets niveau komt is het weer top