La Mère Anne in Oudendijk

zo vanaf 13:00

1208091518 86
1320877776 88
1536196997 85

1. Mijn ervaring was top heerlijk gegeten alle gerechten waren heerlijk we komen zeker gauw terug.

2. We hebben nu drie keer geluncht bij La Mere Anne i.v.m ons 60-jarig huwelijk en drie keer was het fantastisch! De sfeer was heel gemoedelijk en het eten was perfect. Elke keer was het weer een verrassing hoe de gerechten werden opgediend. Wij komen beslist weer terug.

3. Op 11 augustus 2023 gingen wij naar La Mère Anne, omdat eerdere keren het eten en bediening geweldig goed was. Nu weer in het “oude” vernieuwde restaurant met nieuwe keuken.

We bestelden eendenlever vooraf en zeetong. De amuse bleef uit. De eendenlever werd voorzien van glaasje riesling.

Daarna volgde de zeetong. Die was top en werd gefileerd. Bij de tong volgde een schaaltje gebakken aardappeltjes en 1 schaaltje sla. Tussentijds werd gezegd wilt u nog patatjes of sla dan kunt u dat vragen. Wij bestelden nog een schaaltje sla.

Het bedienend personeel was heel gehaast. Tweede deel tong werd snel uitgeserveerd en kar was elders nodig.

Jammer: hardlopende bediening en in tegenstelling tot eerdere keren: geen amuse, geen witlof met ham/kaas/ appel compote en wat er toen verder werd gereserveerd. Ook geen aandacht/zorg/interesse zoals hier altijd was.

Bij het afrekenen vroegen we: zijn amuses afgeschaft? Eigenaar/kok zei: ja met nieuwe bediening eerste dagen gaat het weleens fout… I.p.v. : “dat is onze fout" oid. Het ging ons niet om amuse maar meer om teleurstellende ervaring van wijze opdiening/bistro-inslag: sla en aardappeltjes, gehaaste/hard hollende bediening en dat tegen fikse prijzen. Glaasje wijn 9 euro

Jammer. We zijn er wel zo'n 10x geweest. Altijd top. Maar dit was zo’n domper. Bibi Gourmand-vermelding onwaardig. En dan neemt verantwoordelijke bij fouten niet de fout op zichzelf, maar schuift het niet opdienen van amuse af op beginnende kracht. We zagen haar ontredderd ermee teruglopen naar het startpunt maar niemand die haar zei: daar bij die tafel moet je zijn. Heel jammer. Maar zo gaat het niet goed bij dit restaurant.

We zijn geen piepers of klagers: dit is een objectieve waarneming. We geven het maar mee.

4. Wat een verassing en traktatie.
    Geweldig wat een restaurant en voortreffelijk eten wordt hier geserveerd door geweldig personeel.
    Een echte aanrader.
    Wij komen in ieder geval nog een keer of meerdere keren terug.

5. Fia Pronk

Een heerlijk Diner opgehaald. Het was allemaal heerlijk. Helaas vanwege coronatijd geen Diner bij La Mere Anne, maar de smaak was er niet minder om.

6. C.Schaatsbergen

En weer is het team van La Mere Anne er in geslaagd het diner ter gelegenheid van ons.
    65 Jarig huwelijk tot een feest te maken. Evenals vorige keren was alles weer tot in de puntjes verzorgd, het eten, de bediening het was allemaal prima. Mede namens alle aanwezigen willen wij jullie hartelijk bedanken.
    Fam. Schaatsbergen uit Monnickendam.

7. Aletta Veld

We hebben heerlijk gegeten in een fijne sfeer. Het bedienend personeel was uitstekend en straalden ondanks de drukte rust uit. Ik zou hier wel veel vaker willen eten, maar het restaurant is helaas voor ons te ver weg (± 200 km).

8. Een absolute aanrader in de regio! Geweldig eten voor een eerlijke prijs!

9. Toevallig hier gekomen op uitnodiging van kennissen.
    Heerlijk gegeten, leuke bediening en we kregen een goed wijnadvies. Wij gaan zeker nog een keer terug!

10. We reden in de buurt van restaurant la Mere Anne en besloten er even een kopje koffie te gaan drinken. We werden allerminst hartelijk ontvangen. Ons werd zeer duidelijk te kennen gegeven dat we alleen aan de tafel naast de deur konden zitten terwijl het hele restaurant leeg was. De serveerster liep met een zeer slecht humeur in de rondte. We hadden nauwelijks ons kopje koffie leeggedronken toen de serveerster onze kopjes meteen weghaalde en vroeg of we nog iets wilde drinken. De sfeer was zeer ongemakkelijk dus we besloten te vertrekken en er niet meer terug te komen.

2,2
  11. Hier gegeten op dinsdag 11.12.12.
    Wat een heerlijk eten en tenminste ook 3 groenten erbij. Dat mist in de meeste top restaurants. Prachtige wijnen.Subliem!!
    De inrichting, hoewel modern(ik houd meestal van klassiek) is zo mooi, prachtige verlichting,zo warm.
    En dan de bediening door een , net als wij, een wat oudere dame, tevens vinologe.
    Daar kan geen jongere tegenop. Hier wil je niet meer weg, heerlijk, heerlijk.
    Klein min puntje; Cappuccino had sterker gemogen.
    Dank voor deze heerlijke avond.Tot gauw.

12. P. Schakel

Heerlijk gegeten, fijne sfeer,prijs-kwaliteit verhouding is goed, prettige bediening,kortom een prima restaurant om te dineren en te lunchen!

13. Heel lekker, een hele goede service, sfeer kan wat beter.
    Ik vind het top hoor zo als zij het doen.

14. M. Laan

Onverwacht en zonder reservering naar La Mere Anne gegaan voor een diner. Wat een voltreffer!
    Werkelijk een heerlijke, positieve verrassing! Wij namen het menu 3 gangen, alles perfect. Sterren-menu voor zeer redelijke prijs! Ga zo door mensen!

15. Super lekker en de rekening valt zeker niet tegen. Gezellige bediening en toch erg professioneel. De appeltjes zijn zalig en de aardappeltjes verrukkelijk. Echt een aanrader

16. Peter de Hoog

Op 29 september weer eens hier gegeten, in verband met de restaurant-week. Een oordeel over een restaurant is pas mogelijk als je de nodige anderen hebt bezocht. Ik weet exact waar ik niet meer naar toe ga. Elke keer proberen we weer te zoeken naar iets wat niet in overeenstemming is met de wensen. Weer niets gevonden. Het is simpel, de totale combinatie klopt, keuken, bediening en sfeer. Als iemand in opleiding in de bediening is behoort men wel enige clementie te betrachten, en niet meteen onder de maat te beoordelen. Voor ons, iets ouderen, prima porties. En alles kakelvers. Ikzelf geniet erg van de gegratineerde lof. Altijd op perfecte temperatuur. De Irisch-coffee maak ik zelf niet beter.
    Ik, wij, zijn van plan, zeker als er iets te vieren valt, blijvend bij La Mere Anne terug te komen. Waarvan akte.

17. Heerlijk gegeten, maar de sfeer liet te wensen over. Er wordt een vreemde combinatie gemaakt tussen klassiek/oubollig en modern; het is 'het' gewoon niet.

18. Heerlijk gegeten hier. Vriendelijke service en kennis van zaken. Ik vind enkel dat het er rondom het restaurant ongezellig uitziet.

19. Jan en Wies

We waren door vrienden uit Hoorn uitgenodigd om in de restaurantweek een hapje te komen eten. Kwamen uit bij La Mere Anne. Een mooi ingerichte zaak met prettige ambiance en plezierige bediening. Hebben genoten van het 4-gangendiner met een glas oostenrijkse Grüner Veltliner erbiij. Het was een ster waard. De moeite waard ervoor uit Rotterdam te komen. Ze mogen ons vaker uitnodigen!

20. koos maatkamp

Erg lekker gegeten voor een acceptabele prijs. Zou zomaar iets bijzonders kunnen worden.

21. Sabrina klene-derks

Het is een super restaurant.

Altijd gezellig, sfeervol en gezellige en vriendelijke bediening. En het eten is top, wat wil je nog meer.

22. Wij zijn vorige week vrijdag in la Mere Anne geweest, met een bedrijfsfeest. Het was geweldig, wat een mooie lokatie zeg, alles keurig en netjes en mooi aangekleed, prachtig!

Het eten was ook perfekt en de bediening, heel vriendelijk en vlot. Het was grandioos, zeker nog eens een keer heen.

Ga zo door, geweldig!

Groetjes, Willy Stet.

23. Paas 2009 is een dag die bij ons tot vandaag vers in ons geheugen staat, het valt gewoon weg niet te beschrijven. Ik zal het proberen kort te houden. La Mere Anne, mijn ouders hun favoriete restaurant, vele feestjes en partijen zijn hier door hun gegeven, en maandelijks gingen ze er een paar keer een hapje eten, echt alles was geweldig.

Paas 2009 zaten we er met de hele familie (9 man), mijn schoonzus net klaar met haar chemo's dat was een feestje waard, het was erg druk dus het duurde allemaal wat langer dan anders. Het leek of wij een beetje in achteraf hoekje zaten, want alle mensen die later kwamen kregen meteen een broodje e.d. op tafel. Geen probleem, we zaten gezellig. We zaten al een hele tijd, toen mijn zoon zei "Goh ik heb best wel trek." Mijn vader vond dat het wat lang duurde en we hoorden later dat hij naar de bediening is gelopen om te vragen of er wat brood gebracht kon worden. Wat er allemaal gezegd is daar waren wij niet bij en hebben wij ook niets van gemerkt.

De broodjes werden gelijk met het voorgerecht gebracht en de bediening liet opeens merken dat ze niet blij met ons waren. We hebben heerlijk gegeten, maar bij het weggaan snauwde de eigenaresse mijn zoon van 16 toe dat hij niet zo zeuren moest naar zijn opa. Totaal verbaasd trokken wij onze jas aan, wat bedoelde ze? Omdat mijn zoon misschien aan tafel had gezegd: "Jeetje ik heb best wel trek". Sorry, maar daarvoor komen wij toch als vaste klant naar La Merre Ann toe.

Mijn ouders gingen voor ons de deur uit, zodra die door de deur vertrokken waren kwam de kok (zoon van en mede eigenaar) achter de bar, razend was hij. Hij had niet door dat wij bij mijn ouders hoorden en ging totaal over de rooie en begon mijn vader belachelijk te maken. Opeens hadden ik en mij broer door dat het over mijn ouders ging, en vroegen "Jeetje wat is er aan de hand?" Ik weet nog steeds niet wat er gebeurde, maar de eigenaar ging totaal over de rooie, we probeerden hem nog rustig te zeggen dat het heerlijk was en vroegen wat mijn vader dan had gedaan. Wat er toen gebeurde is met geen pen te beschrijven, een totaal overspannen eigenaar die helemaal uit zijn plaat ging, zijn vrouw probeerde hem weer terug de keuken in te krijgen en zei tegen ons dat hij het te druk had gehad en overspannen was. Totaal van slag zijn wij naar buiten gelopen, maar de kok (ook eigenaar) was nog niet met ons klaar en kwam via het balkonnetje bij de keuken weer naar buiten om daar zijn scheldkanon en geschreeuw naar ons voort te zetten. Een andere kok en zijn vrouw probeerden hem naar binnen te krijgen, maar dat was niet zo makkelijk.

Mijn ouders hebben die avond toch wel voor 700,00 euro afgeteld en hebben gelukkig niet veel mee gekregen van het achteraf gebeuren. Maar dat wij als klant zo zijn behandeld doet toch echt heel erg zeer. Ik kon er maanden gewoon niet over praten, vond het zo vreselijk.

Toen ik boodschappen ging doen bij de supermarkt bij ons op het dorp in augustus 2010 kwam ik de vrouw van de kok op de parkeerplaats tegen, ik trok mijn stoute schoenen aan, en zei dat ik er toch nog eens over wilde praten. Ze keek mijn kwaad aan, en riep "Nu even niet." Toen ik daar weer wat op wilde zeggen, begon ze op de parkeerplaats te gillen, en riep "Mijn schoonvader ligt op sterven." Iedereen keek, daar stond ik dan en wat nog erger ze ging nog even door en schold mij gillend uit. Haar kindjes in boodschappenwagen keken met grote ogen toe, ik kon wel onder de grond verdwijnen. Hoe kon ik weten dat haar schoonvader op dat moment op sterven lag. Maar waar is dit allemaal vandaan gekomen. Hoe kan een bedrijf vaste klanten zo behandelen, na al die jaren zit het mij nog steeds dwars en rijden we tot de dag van vandaag La Mere Ann voorbij. Klant is koning zou je zeggen maar dat geldt niet voor La Mere Ann, nooit is er een excuus of wat dan ook gekomen. Heel spijtig.

6,7
  24. Op 10 en 22 april weer eens bij dit restaurant gegeten. Bij binnenkomst werd meteen geinformeerd of alles op 20 maart naar wens was geweest. Wij konden slechts een duidelijk ja melden. Ook deze 2 maal werd de verwachting wederom overtroffen. Regelmatig eend gegeten, maar hier was hij top. De bediening heeft op verzoek geinformeerd welke wijn er het best bij past. Zeer goede keuze. Ook hier weer niet altijd een 10, gewoon omdat het de laatste 25 jaar steeds beter is geworden.

25. Op 16-01-10 hebben wij met onze kinderen en aanhang gevierd dat wij 35 jaar getrouwd waren. We hadden bij La Mere Anne gereserveerd omdat wij hier al eerder hadden gegeten, en dat was toen prima bevallen. Ook deze keer hebben wij heerlijk gegeten, de sfeer was uitstekend, het bedienend personeel uiterst correct en gezellig! Het eten smaakte onwijs lekker en je kreeg meer dan genoeg. Voor ons zeker een reden om hier een volgende keer weer naar toe te gaan!

26. wendy miedema

top eten voor een normale prijs

27. k de jong

zeer prettig vertoeven daar met een geweldige en gevarieerde keuken kookt in sterren kwaliteit.