Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Oudemirdum verdeeld zijn.

1. Vanwege het weer zaten we binnen waar de opstelling van de tafeltjes erg krap is. Eten was verder prima, niks speciaals maar goed. Minpunt bij binnenkomst was dat ze geen bier van de tap hebben. Anno 2023 vinden wij dat een No Go!

2. Jo

* Terras prima.
    * Bediening prima.
    * Breekbrood met smeersels heerlijk.
    * Black Angus biefstuk dreef in het saus welke wij niet lekker vonden. Dus meteen de hele biefstuk verknald. Beter doen ze de saus er apart bij! Warme groente was een heel bord vol wortelen. Ik was in eerste instantie blij dat ik een extra salade had besteld aangezien ik geen wortelen lust. De salade was ook niet echt best… Waarom niet een aantal kleinere porties/ meerdere soorten i.p.v. één soort?
    Ook over de wortelen was weer een flinke lepel saus gegoten… jammer!
    Toiletten zijn toe aan een opknapbeurt…

5,9
  3. Gemoedelijk restaurant met terras, gelegen aan het dorpsplein. (Vrijwel) alle hoofdgerechten kosten 17 euro. De menukaart is enigszins onoverzichtelijk omdat alle prijzen UITGESCHREVEN zijn (dus: 'zeventien euro' i.p.v. '17 euro') en omdat alle garnituren - zoals aardappelen, groenten en salades - bij alle gerechten precies hetzelfde zijn maar desondanks wel bij ieder gerecht vermeld worden. Het gebodene is van hoogstaande kwaliteit. Chic meubilair, servies en bestek; jammer alleen van die papieren placemats en die papieren etuitjes voor het bestek. Dat doet wat goedkoop aan.

4. Heerlijk gegeten.
    Erg gastvrije bediening.
    Prijs kwaliteit verhouding prima.
    Komen graag terug.

5. Jan Eenling

Goede middag. Gisteren n wrapzalm en n tomaten soep besteld. De soep zat n rooksmaak aan. We hebben de soep terug gebracht. We vertelden de klacht. De kok gaf aan dat hij daar van wist. We werden afgescheept met n gratis drankje. De zalmwrap was ook niet in orde.

6. Afhaal was uitstekend. Lekker eten, grote porties en het eten was ook thuis nog heet.

7. Het restaurant was niet fris. De tafel plakte en lagen kruimels, maar was wel nieuw opgedekt. De dames van de bediening zijn vriendelijk maar taakverdeling verliep rommelig. Duurde erg lang. Geen sfeer, geen muziek. Ongemakkelijke stilte.
    De patat stonk naar oude frituur. De mayonaise was verkleurd.

4,3
  8. cg.vd wel

De meisjes waren vriendelijk en welwillend, maar deden alleen het hoognodige. M'n thee was lauw en het was eb in m'n glas.
    De warme groente rook aangebrand en smaakte niet lekker. De rauwkost zag er niet lekker uit en smaakte niet echt lekker vers. Het vlees was minder mals dan het leek. De patatjes waren lekker. De " gebroeders anker " schiep verwachtingen, maar stelde erg teleur. Weinig smaak en drank.

9. Baas

10. Handig om tevoren te reserveren. Wel eens eerder gegeten. Vriendelijke bediening.
    Goede en lekkere voorgerechten. Hoofdgerechten heerlijk, de biefstuk was goed… maar klein. Dacht eerst aan een amuse! Nagerecht. Niks mis mee.

11. Fijne plek. Eenvoudig eten, uitstekende prijs/kwaliteit en vriendelijke bediening

12. Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Wunderbarer kuchen, freundliche Bedienung gutes Ambiente.

13. Gezellig gegeten!!

14. Geeske

15. Tjeerd en Engelien Twijnstra

Wij werden vriendelijk ontvangen. Mooi rustig plekje voor ons gereserveerd. En het eten was heerlijk!

16. Jack en Agnes Hofma

Heerlijk eten, erg vriendelijke en persoonlijke bediening; leuke, gezellige sfeer en prima kwaliteit voor zo'n vriendelijke prijs! Alleen al voor dat héérlijke "Oudemirdumer toetje" komen we zéker terug!

17. Afgelopen week bestelden wij een stokbroodje met kruidenboter.
    We waren verbluft toen er een blauw stoffen spijkerstof mutsje? Op ons tafel werd gezet.
    Daarin zaten 2 gesneden wit broodjes, 2 plastic kuipjes smeerboter en een mes.
    We moesten dus de broodjes maar smeren op de tafel die door iedereen al was gebruikt. Ik heb een natte doek uit de auto gehaald om de tafel schoon te maken. Wij vonden dit geheel niet getuigen van hygiéne om brood in een stoffen geval en zonder bord neer te zetten. We zijn hier beter gewend. Gemiste kans.

3,2
  18. Redelijk.

19. W.J.Versluis

Het was erg gezellig, lekker knus, eten, drinken en bediening goed. Zeker een aanrader.

20. Was heel gezellig binnenkomen, jas werd aangenomen, leuke sfeer, eten heel goed, veel aandacht van bediening. Leuke tafel zetting, klein puntje van aandacht, ik had biefstuk werd niet gevraagd hoe ik hem gebakken wilde hebben, maar verder prima!! Zeker aanrader.

21. Poepjes

Wat een verademing in dit mooie dorpje. Een terras voor de deur waar alles klopt, mooi aangekleed met bloemen die boven steenkorven hangen en op iedere tafel. Zodra je zit komt de bediening al bij je langs en vraagt wat ze voor je kunnen betekenen.

De keuze is snel gemaakt van de steigerhouten krijtborden een biefstuk van de grill en gebakken sliptong voor mijn vrouw. Bij de biefstuk kies ik voor de berenburgsaus en die keuze was voortreffelijk wat een heerlijke smaakcombinatie van zowel zoet als zout.

De sliptong van mijn vrouw waren volgens haar heerlijk krokant gebakken. Erbij kwamen nog boontjes, salade en aardappelen en dit voor 15 euro per gerecht, uitmuntend hoor. We hebben genoten zo in dit lekkere voorjaars zonnetje bij jullie op het terras. We komen zekers nog een keer langs en gaan dan gezellig binnen zitten want dat zag er ook niet slecht uit.

Groetjes Pieter en Anneke Poepjes.

22. Wat hebben wij een heerlijk weekend gehad in hotel Boschlust in Oudemirdum. We hebben er ook drie keer gegeten dus hebben een goede indruk van de kaart. Vlees, vis en vegetarisch, we hebben het allemaal gehad. Allemaal dikke prima. Omdat we er dus vaker aten wist men van onze wensen en hadden we een "eigen plaats". We voelden ons zeer op ons gemak en dit gold ook voor de andere gasten. Dit alles droeg bij aan de sfeer. Hotel Boschlust en omgeving (Gaasterland) raden wij zeker aan.

23. Na een fietstocht van 50 km. belandden we op het terras van Brasserie de Brink in Oudemirdum. Eerst maar es een koel biertje. Mmmm... verfrissend.

Omdat we best trek hadden besloten we een hapje te gaan eten. De menukaart zag er veelbelovend uit. Mijn man bestelde 3 verschillende voorgerechten. Ik wilde graag een salade. Deze werd echter alleen geserveerd in combinatie met een hoofdgerecht. Dus bestelde ik, naast een voorgerecht, ook een hoofdgerecht.

De serveerster nam onze bestelling op, en wat er toen na 10 minuten gebeurde, hebben wij, en ook de gasten om ons heen, nog nooit meegemaakt. Er kwam een andere medewerkster naar onze tafel toe met de mededeling dat de bestelling NIET was toegestaan en verwijderd uit de order. Mijn man mocht maar 1 voorgerecht kiezen en alleen in combinatie met een hoofdgerecht. We stonden perplex. En of we dan even iets anders wilden doorgeven. Vervolgens werden we een kwartier lang verbaasd achtergelaten.

Ongelooflijk!!! We zijn toen maar elders gaan eten. Allesbehalve attent

24. Wij hebben hier met hemelvaart met 12 personen heerlijk gegeten. Het was gezellig druk, maar de bediening bleef vlot en vriendelijk. De keuze viel bij 6 van ons op de sliptong, die heerlijk krokant gebakken en heet bij ons aan tafel verschenen. Ze waren zo lekker om je vingers bij af te likken.

De overige 6 bestelden biefstuk van de grill, mooi medium en heerlijk mals, vooral de berenburgsaus viel in de smaak. De voorgerechten voor 5 euro waren ook lekker evenals de desserts. Bedankt voor het geslaagde avondje uit en voor de gastvrijheid. Tot een volgende keer die zeker komen gaat.

25. Het nagerecht was uitstekend. Het hoofdgerecht - gebakken sliptongen - was te zout en te geboterd. De vissmaak was daardoor nagenoeg volledig verdwenen. De friet oogde oud.

27. Goede maaltijd voor een leuke prijs. Geen hoogvlieger, maar toch een aardig restaurant

28. Fam. Hopmans

Gisterenavond voor de eerste keer bij Brasserie Brink in Oudemirdum gaan eten. Knus en sfeervol huiskamer restaurant. Prima, snelle bediening. Heerlijk rundercarpacio als voorgerecht, kabeljauw met brie als hoofdgerecht en koffie met luchtig kersengebak als desert. Voorgerechten en desserts voor € 5,- ; hoofdgerechten voor € 15,- Prima prijzen en zeker voor de goede kwaliteit. We komen zeker nog een keer terug.

29. Heerlijk en gezellig restaurant! overheerlijke malse biefstuk en snoekbaars, waren beide erg lekker en leuk geserveerd in een pannetje, er was duidelijk aandacht besteed aan de presentatie van het geheel. De sfeer is er heel goed, je voelt je direct welkom als je binnenkomt, kortom; als we weer in Gaasterland zijn komen we hier zeker terug

30. Speciaal weer terug gereden na een lange fietstocht in ZW Friesland van 95 km vanuit Sloten naar de Brink in Oudemirdum om daar een hapje te eten.
    En weer was het voortreffelijk.
    De uiensoep, de zalm met brie, de groente, de sla, alles was met zorg bereid en zeer smakelijk.
    En tot slot nog een triootje ( van ijs) als toetje toe.
    Wat wil een mens nog meer.
    En dat alles, voor twee personen, voor nog geen € 60.-- zeer beslist vijf sterren waard.
    Wij moeten er vanuit Dronten vaker komen.