Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Oudemirdum verdeeld zijn.

Jack en Agnes Hofma

Heerlijk eten, erg vriendelijke en persoonlijke bediening; leuke, gezellige sfeer en prima kwaliteit voor zo'n vriendelijke prijs! Alleen al voor dat héérlijke "Oudemirdumer toetje" komen we zéker terug!

2. Nederlands Oudemirdum

Afgelopen week bestelden wij een stokbroodje met kruidenboter.
    We waren verbluft toen er een blauw stoffen spijkerstof mutsje? Op ons tafel werd gezet.
    Daarin zaten 2 gesneden wit broodjes, 2 plastic kuipjes smeerboter en een mes.
    We moesten dus de broodjes maar smeren op de tafel die door iedereen al was gebruikt. Ik heb een natte doek uit de auto gehaald om de tafel schoon te maken. Wij vonden dit geheel niet getuigen van hygiéne om brood in een stoffen geval en zonder bord neer te zetten. We zijn hier beter gewend. Gemiste kans.

Redelijk.

Heerlijk gegeten. Biefstuk medium besteld maar kreeg hem redelijk rauw. Omdat hij zo heerlijk was niet geklaagd. De saus heerlijk romig, aardappeltjes perfect gebakken en de groente was heerlijk.
    Bediening wat onervaren maar wel zeer vriendelijk.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

W.J.Versluis

Het was erg gezellig, lekker knus, eten, drinken en bediening goed. Zeker een aanrader.

6. Nederlands Oudemirdum

Was heel gezellig binnenkomen, jas werd aangenomen, leuke sfeer, eten heel goed, veel aandacht van bediening. Leuke tafel zetting, klein puntje van aandacht, ik had biefstuk werd niet gevraagd hoe ik hem gebakken wilde hebben, maar verder prima!! Zeker aanrader.

Poepjes

Wat een verademing in dit mooie dorpje. Een terras voor de deur waar alles klopt, mooi aangekleed met bloemen die boven steenkorven hangen en op iedere tafel. Zodra je zit komt de bediening al bij je langs en vraagt wat ze voor je kunnen betekenen.

De keuze is snel gemaakt van de steigerhouten krijtborden een biefstuk van de grill en gebakken sliptong voor mijn vrouw. Bij de biefstuk kies ik voor de berenburgsaus en die keuze was voortreffelijk wat een heerlijke smaakcombinatie van zowel zoet als zout.

De sliptong van mijn vrouw waren volgens haar heerlijk krokant gebakken. Erbij kwamen nog boontjes, salade en aardappelen en dit voor 15 euro per gerecht, uitmuntend hoor. We hebben genoten zo in dit lekkere voorjaars zonnetje bij jullie op het terras. We komen zekers nog een keer langs en gaan dan gezellig binnen zitten want dat zag er ook niet slecht uit.

Groetjes Pieter en Anneke Poepjes.

8. Nederlands Oudemirdum

Wat hebben wij een heerlijk weekend gehad in hotel Boschlust in Oudemirdum. We hebben er ook drie keer gegeten dus hebben een goede indruk van de kaart. Vlees, vis en vegetarisch, we hebben het allemaal gehad. Allemaal dikke prima. Omdat we er dus vaker aten wist men van onze wensen en hadden we een "eigen plaats". We voelden ons zeer op ons gemak en dit gold ook voor de andere gasten. Dit alles droeg bij aan de sfeer. Hotel Boschlust en omgeving (Gaasterland) raden wij zeker aan.

Na een fietstocht van 50 km. belandden we op het terras van Brasserie de Brink in Oudemirdum. Eerst maar es een koel biertje. Mmmm... verfrissend.

Omdat we best trek hadden besloten we een hapje te gaan eten. De menukaart zag er veelbelovend uit. Mijn man bestelde 3 verschillende voorgerechten. Ik wilde graag een salade. Deze werd echter alleen geserveerd in combinatie met een hoofdgerecht. Dus bestelde ik, naast een voorgerecht, ook een hoofdgerecht.

De serveerster nam onze bestelling op, en wat er toen na 10 minuten gebeurde, hebben wij, en ook de gasten om ons heen, nog nooit meegemaakt. Er kwam een andere medewerkster naar onze tafel toe met de mededeling dat de bestelling NIET was toegestaan en verwijderd uit de order. Mijn man mocht maar 1 voorgerecht kiezen en alleen in combinatie met een hoofdgerecht. We stonden perplex. En of we dan even iets anders wilden doorgeven. Vervolgens werden we een kwartier lang verbaasd achtergelaten.

Ongelooflijk!!! We zijn toen maar elders gaan eten. Allesbehalve attent

Wij hebben hier met hemelvaart met 12 personen heerlijk gegeten. Het was gezellig druk, maar de bediening bleef vlot en vriendelijk. De keuze viel bij 6 van ons op de sliptong, die heerlijk krokant gebakken en heet bij ons aan tafel verschenen. Ze waren zo lekker om je vingers bij af te likken.

De overige 6 bestelden biefstuk van de grill, mooi medium en heerlijk mals, vooral de berenburgsaus viel in de smaak. De voorgerechten voor 5 euro waren ook lekker evenals de desserts. Bedankt voor het geslaagde avondje uit en voor de gastvrijheid. Tot een volgende keer die zeker komen gaat.

Het nagerecht was uitstekend. Het hoofdgerecht - gebakken sliptongen - was te zout en te geboterd. De vissmaak was daardoor nagenoeg volledig verdwenen. De friet oogde oud.

12. Nederlands Oudemirdum

Dirk

13. Nederlands Oudemirdum

Goede maaltijd voor een leuke prijs. Geen hoogvlieger, maar toch een aardig restaurant

Fam. Hopmans

Gisterenavond voor de eerste keer bij Brasserie Brink in Oudemirdum gaan eten. Knus en sfeervol huiskamer restaurant. Prima, snelle bediening. Heerlijk rundercarpacio als voorgerecht, kabeljauw met brie als hoofdgerecht en koffie met luchtig kersengebak als desert. Voorgerechten en desserts voor € 5,- ; hoofdgerechten voor € 15,- Prima prijzen en zeker voor de goede kwaliteit. We komen zeker nog een keer terug.

15. Nederlands Oudemirdum

Heerlijk en gezellig restaurant! overheerlijke malse biefstuk en snoekbaars, waren beide erg lekker en leuk geserveerd in een pannetje, er was duidelijk aandacht besteed aan de presentatie van het geheel. De sfeer is er heel goed, je voelt je direct welkom als je binnenkomt, kortom; als we weer in Gaasterland zijn komen we hier zeker terug

Speciaal weer terug gereden na een lange fietstocht in ZW Friesland van 95 km vanuit Sloten naar de Brink in Oudemirdum om daar een hapje te eten.
    En weer was het voortreffelijk.
    De uiensoep, de zalm met brie, de groente, de sla, alles was met zorg bereid en zeer smakelijk.
    En tot slot nog een triootje ( van ijs) als toetje toe.
    Wat wil een mens nog meer.
    En dat alles, voor twee personen, voor nog geen € 60.-- zeer beslist vijf sterren waard.
    Wij moeten er vanuit Dronten vaker komen.

Annet en Paul

Heel erg goed en gezellig restaurant en de prijs kwaliteit verhouding is zeer goed wij hebben er in een week 3 keer gegeten elke keer zeer goed. De bediening is erg goed en vriendelijk. Een echte aanrader als je in het mooie Gaasterland bent.

Een fantastisch avondje uit! Wat een verademing, heerlijk uit eten voor een relatief lage prijs. Aardige bediening, goed verzorgd eten, smakelijk, niet te veel, niet te weinig. Echt een ontdekking! Dank voor een heerlijke avond op het zonnige terras.

19. Nederlands Oudemirdum

Niet goed.
    Schnitzel vreemd gepaneerd. Smakeloos.
    2 sliptongetjes,erg karig. 1 klein schaaltje rabarber bij de vis?? En niet gare friet. Ook nog tuinbonen met spekjes erbij. Geen combinatie..
    Witte wijn was wel goed.
    Gastvrouw vroeg of het gesmaakt had. We waren niet enthousiast. Rabarber smaakte vies en past niet bij vis.
    Nagerecht maar niet genomen...

20. Nederlands Oudemirdum

Michaella Muising

Als we op vakantie zijn in Oudemirdum gaan we altijd hier een keer eten.

Gewoon goed . Ruim voldoende en het is er altijd gemoedelijk en gezellig .

pascal hout

Wij hebben hier heerlijk gegeten en het personeel was hier erg gastvriendelijk. Onze tip als u eens in oudermirdum bent is het zelfgemaakt gebak als dessert. Het staat niet op de kaart maar daarvoor kunt u het personeel vragen.

Monica en Peter

We hebben hier afgelopen zaterdag hherlijk gegeten. En niet voor het eerst, tijdens onze vakantie. Het personeel is erg vriendelijk en het is een gezellig en sfeervol restaurant.

Het voorgerecht carpaccio was prima van kwaliteit.

De hele gebakken champignons van mijn man waren ook heerlijk.

Als hoofdgerecht had ik de gebakken sliptongen, deze waren perfect gebakken.

Mijn man had biefstuk de brink, deze was heerlijk mals en precies goed gegrild en dan de berenburgsaus,om je vingers bij af te likken zo lekker.

omdat wij al voldaan waren wouden we eigenlijk geen dessert meer bestellen, maar omdat op de kaart een Oudermirdumer pudding werd aangeboden moesten we deze toch nog proberen en kregen dit geserveerd met twee bestekjes zodat wij beide konden proeven van dit heerlijke toetje.

Het was gewoon een avondje genieten met eerlijke prijzen en verassend goede kwaliteit.

Dit was zeker niet de laatste keer familie de Vries, tot een volgende keer.

Zeker een aanrader als je in Oudermirdum bent.

Groetjes Monica en Peter

23. Nederlands Oudemirdum

We hebben hier heerlijk vegetarisch gegeten. En niet voor het eerst! Het is altijd een feestje en genieten! Nu zo maar eens een compliment voor Luc en Arnout in de keuken! Helemaal top mannen!!
    Wij komen graag weer terug.
    Het personeel is erg vriendelijk en er heerst een gezellige ongedwongen sfeer.

24. Nederlands Oudemirdum

Het was weer een feestje om bij jullie vegetarisch te eten. We hebben enorm genoten / gesmuld van al dat lekkers.

Luc en Arnout.. jullie zijn top!! Complimenten!
    Ook andere personeel is top!

25. Nederlands Oudemirdum

31-8-2012.

Afgelopen woensdag had ik de ervaring om het weekmenu te ondergaan. Deze bestond uit bospaddenstoelen soep, geporcheerde zalm en als nagerecht choco ijs met mandarijn.
    In het geheel viel dit niet mee, de soep was veel te zout, kreeg de indruk door de champions dat dit uit blik kwam. De zalm zoals ons werd vertelt was getrokken uit boulion, niets leek ninder waar, en werd geserveerd in een niets beduidend sausje waar het geporcheerde indreef. Het geheel was zeer fantasieloos, zonder passie, vreemde combinatie met rabarber en een groene pksoi achtige groente wat met de opgebakken aardappelen zeer bijzonder vet was. Het toetje deed de wenkbrauwen fronzen door de wederom vreemde combi die ook nog eens op een hele bijzondere ongeintereseerde indruk werd geserveerd.
    Helaas zullen wij de eerst komende tijden hier niet weer komen, aangezien de prijs kwaliteit heel erg mager is. Helaas.

Al vaker gegeten tijdens onze vakanties, maar altijd weer heerlijk! En voor de prijs hoef je het niet te laten...

Sfeervolle bistro. Voorgerecht vond ik matig (carpaccio) want het vlees was wat taai (moeilijk te snijden), er lag vrij nattige ijsbergsla onder (mag wel wat luxere sla zijn zoals ik 'gewend' ben)en ik vond de strooi-poederkaas niet kunnen. Op z'n minst snippertjes kaas wat je kan proeven! Grote stukken tomaat kunnen wat sierlijker of zongedroogde tomaatjes. De dressing was ook nauwelijks proefbaar...Jammer, want dat het voorgerecht zet de toon van de avond. De visschotel van mijn man was heerlijk zoals hij zei. Ik vond het stoofvlees redelijk- smaakte erg naar kruidige bouillion, en het deegkoekje was heel sierlijk maar ik 'begreep' het niet zo goed. Misschien gewend aan het ouderwetse pannetje met vlees en stukken ui/paprika. Nu was alles erg fijn gesmoord en wat droog...Al met al zeker niet slecht maar toch niet op en top goed.

28. Nederlands Oudemirdum

Schotanus

Prima kwaliteit eten, een goede prijs en de sfeer is top!!

Fam. van der Veen

Afgelopen zondag hebben wij gegeten bij Brasserie de Brink. Het is een sfeervolle eetgelegenheid.
    Wij hebben er heerlijk kunnen eten en de desserts waren ook super. De bediening is vriendelijk en een vlotte services. En waarschijnlijk is de kok een broer van Herman den Blijker. Zeker een aanrader om heerlijk te kunnen eten. Voor een kleine prijs kun je geweldig eten.

van dijk