Brasserie de Brink in Oudemirdum

Naast de Brasserie openbare parkeerplaatsen, kostenvrij.

1172057900 90
1194457850 90
1201924501 90
1209391151 90
1254191053 85
1366190807 91
1478190562 92

1. Tjeerd en Engelien Twijnstra

Wij werden vriendelijk ontvangen. Mooi rustig plekje voor ons gereserveerd. En het eten was heerlijk!

2. Jack en Agnes Hofma

Heerlijk eten, erg vriendelijke en persoonlijke bediening; leuke, gezellige sfeer en prima kwaliteit voor zo'n vriendelijke prijs! Alleen al voor dat héérlijke "Oudemirdumer toetje" komen we zéker terug!

3. Redelijk.

4. Heerlijk gegeten. Biefstuk medium besteld maar kreeg hem redelijk rauw. Omdat hij zo heerlijk was niet geklaagd. De saus heerlijk romig, aardappeltjes perfect gebakken en de groente was heerlijk.
    Bediening wat onervaren maar wel zeer vriendelijk.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

5. W.J.Versluis

Het was erg gezellig, lekker knus, eten, drinken en bediening goed. Zeker een aanrader.

6. Poepjes

Wat een verademing in dit mooie dorpje. Een terras voor de deur waar alles klopt, mooi aangekleed met bloemen die boven steenkorven hangen en op iedere tafel. Zodra je zit komt de bediening al bij je langs en vraagt wat ze voor je kunnen betekenen.

De keuze is snel gemaakt van de steigerhouten krijtborden een biefstuk van de grill en gebakken sliptong voor mijn vrouw. Bij de biefstuk kies ik voor de berenburgsaus en die keuze was voortreffelijk wat een heerlijke smaakcombinatie van zowel zoet als zout.

De sliptong van mijn vrouw waren volgens haar heerlijk krokant gebakken. Erbij kwamen nog boontjes, salade en aardappelen en dit voor 15 euro per gerecht, uitmuntend hoor. We hebben genoten zo in dit lekkere voorjaars zonnetje bij jullie op het terras. We komen zekers nog een keer langs en gaan dan gezellig binnen zitten want dat zag er ook niet slecht uit.

Groetjes Pieter en Anneke Poepjes.

7. Na een fietstocht van 50 km. belandden we op het terras van Brasserie de Brink in Oudemirdum. Eerst maar es een koel biertje. Mmmm... verfrissend.

Omdat we best trek hadden besloten we een hapje te gaan eten. De menukaart zag er veelbelovend uit. Mijn man bestelde 3 verschillende voorgerechten. Ik wilde graag een salade. Deze werd echter alleen geserveerd in combinatie met een hoofdgerecht. Dus bestelde ik, naast een voorgerecht, ook een hoofdgerecht.

De serveerster nam onze bestelling op, en wat er toen na 10 minuten gebeurde, hebben wij, en ook de gasten om ons heen, nog nooit meegemaakt. Er kwam een andere medewerkster naar onze tafel toe met de mededeling dat de bestelling NIET was toegestaan en verwijderd uit de order. Mijn man mocht maar 1 voorgerecht kiezen en alleen in combinatie met een hoofdgerecht. We stonden perplex. En of we dan even iets anders wilden doorgeven. Vervolgens werden we een kwartier lang verbaasd achtergelaten.

Ongelooflijk!!! We zijn toen maar elders gaan eten. Allesbehalve attent

8. Wij hebben hier met hemelvaart met 12 personen heerlijk gegeten. Het was gezellig druk, maar de bediening bleef vlot en vriendelijk. De keuze viel bij 6 van ons op de sliptong, die heerlijk krokant gebakken en heet bij ons aan tafel verschenen. Ze waren zo lekker om je vingers bij af te likken.

De overige 6 bestelden biefstuk van de grill, mooi medium en heerlijk mals, vooral de berenburgsaus viel in de smaak. De voorgerechten voor 5 euro waren ook lekker evenals de desserts. Bedankt voor het geslaagde avondje uit en voor de gastvrijheid. Tot een volgende keer die zeker komen gaat.

9. Het nagerecht was uitstekend. Het hoofdgerecht - gebakken sliptongen - was te zout en te geboterd. De vissmaak was daardoor nagenoeg volledig verdwenen. De friet oogde oud.

10. Fam. Hopmans

Gisterenavond voor de eerste keer bij Brasserie Brink in Oudemirdum gaan eten. Knus en sfeervol huiskamer restaurant. Prima, snelle bediening. Heerlijk rundercarpacio als voorgerecht, kabeljauw met brie als hoofdgerecht en koffie met luchtig kersengebak als desert. Voorgerechten en desserts voor € 5,- ; hoofdgerechten voor € 15,- Prima prijzen en zeker voor de goede kwaliteit. We komen zeker nog een keer terug.

11. Speciaal weer terug gereden na een lange fietstocht in ZW Friesland van 95 km vanuit Sloten naar de Brink in Oudemirdum om daar een hapje te eten.
    En weer was het voortreffelijk.
    De uiensoep, de zalm met brie, de groente, de sla, alles was met zorg bereid en zeer smakelijk.
    En tot slot nog een triootje ( van ijs) als toetje toe.
    Wat wil een mens nog meer.
    En dat alles, voor twee personen, voor nog geen € 60.-- zeer beslist vijf sterren waard.
    Wij moeten er vanuit Dronten vaker komen.

12. Annet en Paul

Heel erg goed en gezellig restaurant en de prijs kwaliteit verhouding is zeer goed wij hebben er in een week 3 keer gegeten elke keer zeer goed. De bediening is erg goed en vriendelijk. Een echte aanrader als je in het mooie Gaasterland bent.

13. Een fantastisch avondje uit! Wat een verademing, heerlijk uit eten voor een relatief lage prijs. Aardige bediening, goed verzorgd eten, smakelijk, niet te veel, niet te weinig. Echt een ontdekking! Dank voor een heerlijke avond op het zonnige terras.

14. pascal hout

Wij hebben hier heerlijk gegeten en het personeel was hier erg gastvriendelijk. Onze tip als u eens in oudermirdum bent is het zelfgemaakt gebak als dessert. Het staat niet op de kaart maar daarvoor kunt u het personeel vragen.

15. Monica en Peter

We hebben hier afgelopen zaterdag hherlijk gegeten. En niet voor het eerst, tijdens onze vakantie. Het personeel is erg vriendelijk en het is een gezellig en sfeervol restaurant.

Het voorgerecht carpaccio was prima van kwaliteit.

De hele gebakken champignons van mijn man waren ook heerlijk.

Als hoofdgerecht had ik de gebakken sliptongen, deze waren perfect gebakken.

Mijn man had biefstuk de brink, deze was heerlijk mals en precies goed gegrild en dan de berenburgsaus,om je vingers bij af te likken zo lekker.

omdat wij al voldaan waren wouden we eigenlijk geen dessert meer bestellen, maar omdat op de kaart een Oudermirdumer pudding werd aangeboden moesten we deze toch nog proberen en kregen dit geserveerd met twee bestekjes zodat wij beide konden proeven van dit heerlijke toetje.

Het was gewoon een avondje genieten met eerlijke prijzen en verassend goede kwaliteit.

Dit was zeker niet de laatste keer familie de Vries, tot een volgende keer.

Zeker een aanrader als je in Oudermirdum bent.

Groetjes Monica en Peter

16. Al vaker gegeten tijdens onze vakanties, maar altijd weer heerlijk! En voor de prijs hoef je het niet te laten...

17. Sfeervolle bistro. Voorgerecht vond ik matig (carpaccio) want het vlees was wat taai (moeilijk te snijden), er lag vrij nattige ijsbergsla onder (mag wel wat luxere sla zijn zoals ik 'gewend' ben)en ik vond de strooi-poederkaas niet kunnen. Op z'n minst snippertjes kaas wat je kan proeven! Grote stukken tomaat kunnen wat sierlijker of zongedroogde tomaatjes. De dressing was ook nauwelijks proefbaar...Jammer, want dat het voorgerecht zet de toon van de avond. De visschotel van mijn man was heerlijk zoals hij zei. Ik vond het stoofvlees redelijk- smaakte erg naar kruidige bouillion, en het deegkoekje was heel sierlijk maar ik 'begreep' het niet zo goed. Misschien gewend aan het ouderwetse pannetje met vlees en stukken ui/paprika. Nu was alles erg fijn gesmoord en wat droog...Al met al zeker niet slecht maar toch niet op en top goed.

18. Fam. van der Veen

Afgelopen zondag hebben wij gegeten bij Brasserie de Brink. Het is een sfeervolle eetgelegenheid.
    Wij hebben er heerlijk kunnen eten en de desserts waren ook super. De bediening is vriendelijk en een vlotte services. En waarschijnlijk is de kok een broer van Herman den Blijker. Zeker een aanrader om heerlijk te kunnen eten. Voor een kleine prijs kun je geweldig eten.

19. van dijk

20. Wij hebben gisteren gegeten bij Bas en Peggy, overheerlijk, geweldig, als je in Friesland bent mag je dit restaurant niet missen.
    Je weet niet wat je moet kiezen van de kaart, alles ziet er even lekker uit.

21. Op woensdag 2 mei hebben we hier gegeten. Het is een gezellig ingericht etablissement. We kozen voor het driegangenmenu (€19,-- p.p.). We begonnen met een heerlijke mosterdsoep en als hoofdgerecht varkensvlees op de steen klaargemaakt. Het smaakte prima. Onderdeel drie was een lekker bakje koffie. Wij hadden voor minder dat €50,-- (met drie consumpties) onze buikjes volgegeten. Prima en ga zo door!!!

22. Eten bij de Brasserie is altijd een feest. De bediening is geweldig, weet waar ze je blij mee kunnen maken en wat je nodig hebt. Ook geven ze goede voorlichting als je geen keuze kan maken. En dan komt het eten; puur genot! Gaar, op smaak, warm en altijd RUIM voldoende. Ik geniet keer op keer.

Lunchen of koffiedrinken met gebak is overigens ook een aanrader. Alles wordt met veel zorg bereidt!

23. Frits Winkelmolen

Vandaag op het terras van Brasserie de Brink gestart met kofiie en zelf gemaakt gebak, een ware tractatie.
    Ook goede informatie om tot een goede keuze te komen.

Daarna fietstocht gemaakt in deze zeer mooie omgeving.
    Terug op hetzelfde terras om er te lunchen.
    Wij waren met zijn vieren, drie van ons kozen voor de salade van de Brink.
    Een van ons voor de tonijnsalade.
    Een prachtige salade werd geserveerd.
    Het geheel met diverse verse groenten:sla met honing dressing,kiwi,romano tomaatjes, schijfjes appel, gelardeerd met sinaasappelkrul.
    Drie heerlijke ruime plakken zalm, ruime portie tonijnsalade, en twee heerlijke plakken brie. Wit-en bruin stokbrood met kruidenboter,lekker!! Een zeer smakelijke maaltijd, met een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Een echte aanrader!!!
    Zeer prettige bediening!!

24. heel sfeervol en het eten smaakt voortreffelijk, en dat voor zo'n mooi prijsje, super!

25. Ben helemaal verslaafd geraakt aan dat heerlijke gebak met kersen... Weet niet meer hoe het heet en als ik beschrijf dat het een luchtig geheel was met een soort crackers met kersenvulling ertussen en slagroom erop, dan doe ik het beslist te kort....

Moet er dus nog een keer naar toe om het naadje van de kous te weten te komen.

26. Voor de derde keer geweest en het was weer een geslaagde avond. Alles was dik voor elkaar!

Gezellig, knus en goed eten.

27. de vries

Wij zijn ook in februari geweest, ze hadden toen een 4 gangen keuzemenu voor 16 euro.

Dus was de keuze wat beperkter als anders.

Maar toch hebben wij hier weer heerlijk gegeten.

Omdat wij hier al jaren komen weten wij ook dat ze in de winter altijd zulke acties hebben.

Nu zijn wij met een gezelschap van 12 personen in het Paasweekend weer bij de brasserie op bezoek geweest en wat hadden ze veel keuze, en iedereen kon iets vinden wat ze ook heerlijk vonden.

Dus zeker een aanrader, voor de volgende keren!

28. Fam . R. de Later

Restaurant in het oergezellige Oudemirdum, leuk en gezellig pleintje waar het in de zomer goed toeven is.

Maar wat is het hier achteruit gegaan; chili con carne, kip kerrie en vis schotel, dat kan ik thuis ook eten; weinig keus.

Voorlopig even niet.

29. A. Schaepers

Uitstekend. Fantastisch lekker gegeten (2x) in de afgelopen week in deze knusse brasserie. Een echte aanrader als je in de buurt van het Gaasterland bent.

30. petra de boer

Heel gezellig en prima bediening.
    Je voelt je er echt welkom.

Eten is voortreffelijk en héél apart in de positieve zin van het woord.

Het is echt een avondje uit als je hier gaat eten.

31. in een woord , GEWELDIG !!!

32. de vries,sneek

dit is niet alleen een lunchroom,maar ook nog een heel gezellig en goed restaurant.
    met veel regionale en traditionele gerechten die toch net even anders zijn.
    wij zijn hier nu meerdere keren geweest en worden steeds weer herkend en verwent.dit noemen wij een aanrader vooral in deze hoek van friesland.
    dit is toch echt een restaurant,die zowel lunch als diner serveert