Er is een parkeerplaats aan de overkant bij het water.

Bus verbinding lijn 73

Eetcafé Het Graauwe Paard heeft veel te bieden. Praamvaren, een zaal huren, uitgebreid dineren binnen of buiten op ons terras, snacken of genieten van live muziek? Bij ons kan het allemaal.

Gezellig uit eten of lekker thuis opeten?
Ontdek onze verrassende keuken. Elke week vanaf woensdag bieden wij diverse plate gerechten en snacks aan. Kijk op de menukaart voor het volledige aanbod of het thema van de week.

• Buffet: € 22,50

1321419662 87
1334206269 87
1419450318 81
1462072342 88
1491907759 92

1. Annewiek Dijkstra -Reinsma

Prima eten voor een goede prijs!
    Zeker een aanrader, gezellig en prima bediening.
    Wij komen zeker weer eens eten.

2. Gerlof en Anke Jager

Heerlijk gegeten en heel gezellig!

3. Super gezellig. Zeer vriendelijke bediening. Het eten was echt top. Een van de beste biefstukken ooit gegeten.

4. Goed en veel eten voor een zeer geschikte prijs, een aanrader!

5. Zoals altijd, lekker gegeten met vrienden, Was lekker druk op zaterdag.
    Auke's kippy is een aanrader!

6. Vlotte en vriendelijke bediening, wel wat donkere omgeving.
    Heerlijk vlees, patatjes waren wat vettig en iets te zout.
    We hadden een dinerbon gekregen en hebben die verzilverd, leuke ervaring! Bedankt👍🏼

7. Heerlijk, gezellig en prima adres👍👌

8. Jacoba Wijbenga

Heerlijk gegeten voor een schappelijk prijsje! Ook de kinderen hebben zich hier prima vermaakt. Fijn personeel in een sfeervolle entourage.

9. Carla Eerligh

Heerlijk gegeten goede prijs kwaliteitverhouding.

10. Altijd heerlijk eten bij auke en nynke, ook deze keer weer genoten👌

11. Heerlijk gegeten net als eerdere keren. Fijne sfeer, prima bediening! Een plekje om terug te komen.

12. Aart en Hanna Staartjes

Derde keer dat we bij het Graauwe Paard hebben gegeten. Altijd lekker en gezellig, vriendelijke bediening en prima prijs-kwaliteitverhouding.

13. Wederom heerlijk gegeten. 3 Personen aten geen vlees maar ook voor hen voldoende keus. Een echte aanrader om heen te gaan.
    De bediening is gezellig, we waren in een dolle bui, en dan gaan ze zonder opdringerig te zijn, lekker meedoen.
    Kortom! Prima adres!

14. Heerlijk gegeten voor een mooie prijs. Enthousiaste bediening en huiselijke sfeer. En we troffen het met het weer dus we hebben heerlijk op het terras gegeten.

15. jan wagenaar

Top locatie heerlijk eten en niet duur.

16. Jelle Posthumus

Uit de kunst.

17. Heerlijke gerechten. Wy hadden de gevulde varkenshaas met tappenade en gorgonzolasaus. Met 7 meiden een geweldige avond gehad. Bedankt Auke en medewerkers.

18. Anoniem

Uitstekend

19. Joke Siderius

Super locatie en heerlijk gegeten.

20. Metzlar

Het was heerlijk, er was genoeg eten. Prijs kwaliteit is goed en ondanks de grote groep en een enkel klein foutje in de bestellingen werd dat keurig hersteld.

21. Klaas Stuiver

Heerlijk gegeten voor een prima prijs!
    Een gezellige, gemoedelijke sfeer!

22. Ontzettend leuke spot en heerlijk gegeten met 8 personen. Vooraf een enorme broodplank, zo leuk!
    Soep voor een enkeling, Hoofdgerechten: Vis van de dag, stoofpotje, vegetarisch en voor de kids een heerlijke pannenkoek en patat met kaassouflé.
    Vriendelijk, gastvrij en op zomerse dagen een heerlijk terras. Helaas was het daar nu te koud voor. Zeker een plekje om terug te komen. Het Graauwe Paard krijgt een dikke tien!

23. s.bakker

Heerlijk gegeten, vond de kaart met de hoofdgerechten wat
    beperkt.
    Ik vind 3 verschillende menu's te weinig.

Vriendelijke groet,
    Ada Bakker

24. Een ideale locatie om heerlijk ongecompliceerd gezellig uit eten te gaan. Alles is goed, sfeer, bediening, eten wordt op tijd geserveerd, kortom laat je lekker verwennen.

25. Klaas Koopmans

Ik hoef er weinig aan toe te voegen, want de cijfers spreken voor zich. Geweldige kok en dito bediening. Prachtige sfeervolle kroeg met veel gasten. Kok neemt even de tijd om met zijn gasten te praten. Zeer klantvriendelijk. En de prijs... dik onder de gemiddelde prijs. Een aanrader...

26. Overal in de wereld gegeten, maar de sfeer en kwaliteit is hier geweldig.

27. Helemaal top. Gewoon gezellig gemakkelijk ontspannen en heerlijk eten en drinken. Bediening is top en buitengewoon vriendelijk.
    Ga gewoon heen en geniet ervan... geen poes pas... alles eerlijk en oprecht.

28. Bij Auke smaakt de kabeljauw altijd heerlijk!.
    Vegetarisch super en de kinderen hebben ook lekker gegeten.

29. Debbie Janga

Nog nooit zulke heerlijke kabeljauw gegeten als in 'Het graauwe paard.' Hier komen we vaker!

30. Altijd heel erg goed, goeie sfeer, prettige mensen, kom er graag. Nogal logisch dat het altijd stampvol zit! En Oudebildtzijl is voor mij HET dorp.

31. Wij hebben heerlijk gegeten bij Auke! De service was top, de sfeer was goed en heerlijk ontspannen. Het eten was heerlijk en het toetje ook!!

Al met al was het perfect en de prijs ook.

Wij raden dit zeker anderen aan en komen dan ook snel weer terug!

32. Heerlijk gegeten en er heel gezellig gezeten.

33. Xander van Asperen

De eigenaren van Het Grauwe Paard hebben duidelijk liefde voor hun vak. Dit spreekt uit alles!
    Ik kom zeker terug!

34. Hendrik Terpstra

Een bord vol met een heerlijk stuk vlees. We hebben gezellig gegeten met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

35. We hebben heerlijk gegeten. De spareribs waren weer fantastisch en ook Auke's kippie was smullen.
    Jammer genoeg duurde het wel wat lang voordat we ons eten kregen. Het was erg druk die avond.

36. Het was weer prima zoals gewoonlijk.
    Ook de keuze was beter les tot voor kort.
    We komen zeker terug.

37. nynke buruma

De liefde voor eten en het willen overbrengen op de gasten,
    is zeer goed geslaagd.
    oant sjen ,nynke.

38. d van oosten

Het was een keurig verzorgde maaltijd en was lekker en smakelijk.

39. Aileen Klomp

We hadden al recensies gelezen, die waren niet overdreven. Supervriendelijke en gastvrije ontvangst, heerlijk gegeten (ribeye-steak)!

40. greetje schouten

Gezellige sfeer en uitstekend eten.

41. Prima betreffende de gemoedelijkheid en de keurige bediening.

42. G.Faber

Prima gegeten en voor herhaling vatbaar.

43. Annechien

Super gegeten, voortreffelijke gemoedelijke sfeer. Bediening was geweldig, menu werd goed uitgelegd en proeverijtjes aanbevolen, voorgerecht en nagerecht.
    Kortom, een echte aanrader. We komen zeker nog een keer.

44. van der Meer

Lekker en gezellig gegeten. Alles prima, komen vast nog wel een keer.

45. Gister wederom heerlijk gegeten bij Auke, Nynke en crew. Voor mensen die er nog nooit zijn geweest is het een echte aanrader, heerlijk eten, geweldige bediening en altijd gezellig!

46. De grootse en lekkerste Biefstukken van de omgeving! Als ik mijn ouders bezoek in Friesland komen we altijd even een hapje eten!

47. Carla Rijsdijk

Het was weer top! De kabeljauw en mosterdsoep opnieuw heerlijk en absoluut aan te bevelen. De proeverijtjes (voorgerechtjes en toetjes) zijn een goede aanvulling op de vaste kaart - een heel goed initiatief.
    Vriendelijke bediening en gemoedelijke sfeer maken het plaatje compleet. Wij zullen zeker terugkomen!

48. Wiebe Elgersma

Heerlijk gegeten. Prijs/kwaliteit is top!

49. Gerard Hoekstra

Verse en kwalitatief goede streekproducten voeren de boventoon, een gemoedelijke sfeer en een kindvriendelijke omgeving maken het geheel compleet. Alle ingrediënten voor een geslaagde avond waren dus ruimschoots aanwezig, wederom genoten van ouderwets vakmanschap en gastvrijheid!

50. Gezellige kroeg met goede eetmogelijkheden. Eenvoudige kaart met kwaliteitsvoedsel. Mooi vlees met lekkere groenten en sla. Precies wat je in een dergelijke locatie verwacht.

51. Heerlijk gegeten op het terras voor het restaurant, prima bediening maw een heel geslaagde avond!

52. Ton BIjl

De beste reclame is nog steeds dat je na de eerste keer beslist weer terug komt.

53. Het was weer aangenaam zitten en lekker eten bij het Grauwe paard.

54. Anneke Keizer - van Vaals

Bij de boeking gevraagd voor 1 persoon een stoel met armleuningen en deze stond keurig klaar. Wel een beetje versleten maar schoon.
    De bediening was erg vriendelijk en je voelde je welkom. Het eten was heerlijk, goed warm en koelde niet te snel af. Smaak was voortreffelijk!
    We komen zeker terug.

56. Alies van der Post

Ik was aangenaam verrast. Met een gezelschap van 19 personen gegeten in BBQ kamer met een heerlijk buffet. Echt een aanrader! Wat een mooie ambiance en het was fijn om toch in een aparte ruimte te kunnen genieten van het lekkere eten en elkaars gezelschap. Service was prima en alles kon in overleg geregeld worden. Dus nogmaals: heel veel dank :-)

57. Bauke Talsma

Zeer goed en gezellig.

58. A. de Haan

We hebben een geweldige avond gehad. Het eten was heerlijk.

59. Heerlijk gegeten, meer dan genoeg , prima kwaliteit.

60. JK 746 punten

Gisteravond (zaterdagavond) met de verjaardag van mijn moeder hier wezen eten. Vooraf gereserveerd en ons is netjes geïnformeerd dat er twee groepen waren die avond. Onze wens voor een tafel bij het raam kwam uit op de keuze uit twee tafels bij het raam. Dus de reservering werd correct en netjes afgehandeld. Het eten en drinken was van goede kwaliteit. Het vlees komt van de lokale biologische slager en dat proef je. De prijs van €13,50 voor het dagmenu is zeer netjes voor wat je krijgt. De prijs kwaliteit verhouding is daarom vrijwel optimaal. Waar vindt je tegenwoordig nog een goed flink stukje biologisch vlees voor deze prijs? Wat ik persoonlijk mis, en dat bij veel restaurants, is voldoende warme groente. Hier werd een grote warme wortel bij de vis geserveerd met verder een lekkere salade op het bord. Bij de biefstuk kwam wat meer warme groente in de vorm van haricot verts omwikkeld met een lekker stukje spek. Het garnituur over de karbonade en biefstuk, champignons, spekjes, paprika en ui maakte het geheel zeer lekker van smaak. Een groot gevuld bord met daarnaast een schaal patat en een schaal aardappeltjes. Grote porties, ruim voldoende. Wellicht dat de karbonade en biefstuk iets meer naar rose dan naar medium waren dus daarin wellicht een aandachtspunt voor kok en klant.

En men spreekt in deze gelegenheid nog steeds van een eetcafe! Daarbij moet gezegd worden dat het hoofdmenu weliswaar niet zeer uitgebreid is; kogelbiefstuk, kabeljouw, karbonade, kip piri piri, mosselen en vegetarisch burritos en men kan bijvoorbeeld ook een kipsaté plate krijgen. Men specialiseert zich op een goed product. Wel de kanttekening dat ik op een drukke zomerse dag wel eens een half uur op patat en een frikandel speciaal heb moeten wachten.

Het is een zeer gezellig eetcafé met vooral uitstekende producten waaronder een zeer uitgebreide bierkaart. Wat me opvalt is met name de kwaliteit die geboden wordt tegen een zeer betaalbare prijs. Wij eten ook wel bij een zeer goed restaurant in de buurt waar ook biologisch wordt geserveerd. Daar geef ik een 9 voor het eten geven maar de rekening is daar dan ook aanzienlijk duurder (+30-40%). Het Graauwe Paard heeft momenteel (november 2014) een vrijwel optimale prijs kwaliteit verhouding.

61. Eerst even op het terras een paar heerlijke La Trappe biertjes gedronken (begin november!).

Uitstekend gegeten (wel even reserveren, het is hier vaak druk) voor een prima prijs. Snoekbaars/biefstuk gegeten, allebeide uitstekend klaargemaakt en mooi opgemaakt.

Bediening is vlot en vriendelijk.

Een adresje om terug te komen.

62. Theo Soepboer

Ouderwets goed eten, tegen een zeer schappelijke prijs. Geweldige sfeer met erg vriendelijk personeel !! Eindelijk weer eens met een vol gevoel uit een restaurant gekomen.

63. Op maandag wezen eten in dit eetcafe. De menukaart is beperkt, maar de recensies waren overwegend positief. Gekozen voor biefstuk zoals op de kaart omschreven. Een miskleun. De verwachting werd niet waargemaakt. Zelden zo'n taai en slecht bereide biefstuk gehad. Het vlees was duidelijk uit de vriezer, waardoor er veel vocht vrijkwam. Het vlees had een bruinachtige kleur en van medium was geen sprake. Op mijn opmerkingen werd nonchalant gereageerd. Erg jammer. Mogelijk was er op maandag onvoldoende klandizi. Daarnaast veel vliegen in de zaak, die voortdurend wilde "mee-eten".

64. jantje Heslinga

Heerlijk gegeten, leuke sfeer, eindelijk in een restaurant weer eens gare bloemkool gegeten.
    Het was niet nodig een mes te gebruiken. En de mosterdsoep om te smullen.
    Je proeft dat er goede producten worden gebruikt.
    Een topavond, we komen zeker nog eens terug.

65. baukje v.d. ploeg7

We hebben met zijn vieren heerlijk gegeten in een sfeervolle en gezellige omgeving. De mannen lekkere biefstuk en varkenshaas en de dames kip in de pan. Komen zeker terug.

66. Anco

67. Kleine menukaart, maar datgene wat geboden wordt is prima.
    Goede sfeer en fijne bediening.
    Prijs/ kwaliteit top.
    En zo gemoedelijk, gewoon een heerlijk plekkie om gezellig te eten en lekker na te tafelen met een likeurtje of een lekkere cappuccino

68. We vonden de sfeer echt knus we hoefden niet echt lang te wachten op onze bestelling.
    Uitstekende maaltijden, Ribeye was precies goed en de kip in de pan ook. De aardappeltjes waren ook uitstekend en de groentes pasten er ook goed bij.
    Al met al een geslaagd etentje.
    Zeker voor herhaling vatbaar. Tot ziens binnenkort.
    Gerry en Sonny de Haan.
    Johanna en Wiemer van der Ploeg.

69. Leuke sfeer, goede en klantvriendelijke bediening. Lekker gegeten. Op aanvraag wordt er vegetarisch voor je gekookt. Het is ook leuk voor de kinderen want er is een speelhoekje.

70. Zeer goed gegeten in een ouderwetse ambiance met een zeer goede en klantvriendelijke bediening. Je voelt je er gelijk thuis. Ook de prijs kwaliteit verhouding was prima.