Belle is uitstekend bereikbaar met de auto. Er zijn een beperkt aantal eigen parkeerplaatsen aanwezig. Bij drukte verwijzen wij onze gasten door naar openbare parkeerplaatsen (GRATIS) in het dorp Oud-Zuilen.

• OV

di 12:00 - 22:00

1520727339 55
1549209076 62
1568196901 55

1. Het was altijd mijn favo restaurant tot de laatste keer. Gerechtjes vielen erg tegen. Kipspies droog, wrap krab hard en taai, broodje van de burger droog de lekkere Apple crumble van de kaart verdwenen en andere ook waar slechtere voor terug zijn gekomen.

2. Wat een prachtige locatie en aardige bediening, het eten echter viel ons een beetje tegen.

3,6
  3. Reunie in de Herenkamer. Heel veel kleine gerechtjes, lekker, patat top. Mooi versierde tafel met veel hulp. Service fantastisch, vrolijke jonge vrouwen! Mijn club was blij.

4. Eten goed, bediening slecht, communicatie slecht.
    We waren met een groep van 20 personen. Het eten was goed, maar de helft van de groep kwam het eten niet, de bediening was gewoon slecht. Als je er wat van zei kwam als antwoord dat ze de klacht wel begreep. Maar er veranderde niets. Dat kan niet. Ik wacht nog op mijn toetje.

2,7
  5. Afrader!

Vies eten, kinderen in dienst die slecht tot niet reageren. Slechte service.

En ergste duur!
    51 euro voor paar drankjes, 2 paninis en 1 twaalf uurtje. Duur en niet goed!

1,9
  6. Was top.
    Mooie locatie.
    Super goed eten.
    En erg leuke vriendelijk personeel.
    Dikke 10

7. Jacqueline

Prachtige locatie daar ligt het niet aan. Maar de gerechtjes waren matig. Afgezien van de zalm tartaar en runder tartaar. We wilden de tonijn rood gebakken op verzoek gevraagd. Twee keer besteld beide keren al vooraf bereid en eerste te ver gegaard en tweede gaven ze maar door zonder nabereiding waardoor zompig en koud en ook te ver. Op heel veel gerechtjes de zoete teryaki saus als smaakmaker of versiering. Veel kant en klaar smaakjes gebruikt..... Dessert bavarois???? Een ouderwetse soort Klop Klop variant ....jammer
    Personeel erg onervaren. Openen van wijnfles moest worden geholpen. Kennis van wijn was niemand beschikbaar. Waar was de manager of sommelier van deze uitspanning??? Personeel was wel allervriendelijkst maar met weinig kennis en professionaliteit. Uiteindelijk loop je toch met een rekening van €120 de deur uit dan mag je toch wat meer kwaliteit verwachten.

8. Heerlijk gegeten. Goede heerlijke gerechten en dat voor €32,50 onbeperkt genieten. Teveel keuze en voor iedereen wat wils. Makkelijk via je telefoon te bestellen. Super vriendelijke personeel. Erg leuke gezellige sfeer op een unieke locatie.

9. AM 22 punten

Een sfeervol restaurant met een leuke af wisselende kaart, en ook wisselende kwaliteit.
    De bisque was een gebonden bouillon (ipv soep), heerlijk van smaak, maar geen stukje schaaldier te bekennen. Het seizoensgerecht was Hoisin buikspek. Of zou het garnituur (wortel en selderie) van het seizoen geweest zijn? Zalm was 1 brok op een veeg saus. Gele curry, lekker pittig maar het was gewoon rijst in saus, geen flintertje groente of vlees. Patat was heerlijk, veel en vulde gelukkig goed. Appelcrumble was goed qua smaak maar klef. Seizoenstoetje chocoladebrownie (eh, opnieuw hoe dan in juni?) ik verwachtte iets met aardbei. De panna cotta was echt lekker zacht.
    Leuk concept maar nog veel verbeterpunten.

5,9
  10. Gegeten op maandag 7/6. Het personeel is vriendelijk. Fantastisch! Het eten was heerlijk, ook de toetjes waren om je vingers bij op te eten. Kortom zeker voor herhaling vatbaar als we weer in Oud-Zuilen zijn.

11. Jan Romijn

Het is en blijft een heerlijk plekje. Zo'n of schaduw, en zelf met regen zit je droog.
    Gezellig, relaxt en lekker.

12. Gisteren hebben we de belle box uitgeprobeerd. Bij het afhalen werden we hartelijk ontvangen. De eigenaar hielp mee om de boxen in de auto te zetten.

De boxen zagen er al uit als een cadeau. In de doos zaten heldere eenvoudige instructies. Verder zaten er mooie servetten in en een playlist op Spotify.

Alles zat verpakt per gerechtje in een bakje met pipetjes voor de saus, olie of dressing. Warme hapjes moest je opwarmen. Een stuk vlees moest kort gebraden worden.

De kwaliteit van het eten was erg hoog.
    De smaak en variëteit aan gerechten was zeer goed. Alles zat er in voor, hoofd en nagerechten. We waren allemaal onder de indruk van de smaken.

Soep, Vlees, vis, aardappel gratine, salade. Rauw en gekookt. Hollands, Franse en internationale keuken.

We hebben anderhalf uur getafeld met koffie erbij met drie heerlijke nagerechten.

Echt aanbevelingswaardig. Voor herhaling vatbaar.

13. Prijs kwaliteit zeer matig, we hadden terras gereserveerd maar kwamen op het zijterras te zitten, geen uitzicht en vrijwel geen andere gasten. Een broodje zalm bestond uit een opengevouwen broodje met een plak zalm. Niet de gevraagde prijs waardig.

14. Een perfecte locatie om samen met kinderen te eten. Kleine porties waardoor er genoeg geproefd kan worden. De kids zijn fan!

15. Afgelopen weekend hier gegeten met mijn schoonouders, we hebben erg genoten en zo leuk dat je iedere keer iets anders kunt kiezen! Wij komen hier zeker terug!

16. Dit korte bezoekje was een dikke kater, wij dachten op deze zondag middag 16,15 na het lopen met onze kleinzoon even wat te gaan drinken en mogelijk ook wat eten in dit vriendelijk ogend restaurant. Wij maakte aanstalten om even voor in de zaak boven te gaan zitten. Er zaten twee andere mensen voor het raam en geen reserverings bordjes op de tafel. Wat wilt u werd er onverschillig en onvriendelijk gevraagd door de ober het woordje U kon je beter achterwege laten, er klonk geen enkel respect als klant die je in zo een zaak zou mogen verwachten gezien de entourage! Wij gaven aan dat we graag even boven wat wilden drinken, (in gedachte evt ook nog een hapje te eten). Boven is vol kregen we te horen met de zelfde negatieve onvriendelijke manier. Je kan daar zitten, wees hij ons naar een “tussen plek” waar niemand wou zitten. Ik gaf aan dat we daar niet wou zitten. Een vriendelijke vrouwelijke collega gaf aan dat er hiernaast nog plek was. Voordat ik kon reageren had deze meneer al gereageerd met “deze mijnheer wil niet”. De ober vond het nodig dit al voor ons in te vullen. Naar mijn idee ronduit onbeschoft. Dit was de druppel om dan ook maar te gaan, ik heb meneer meerdere keren verteld dat hij zeer onvriendelijk was. Het enige dat hij kon, was in verweer gaan, er was totaal geen ruimte voor een normaal gesprek. Jammer een gemiste kans lijkt mij. Ik begrijp het ook niet zo goed dat je zo met je klanten omgaat! Zou ik dit bedrijf nog positief uitdragen?

17. BELLE is een heel leuk klein restaurantje langs het water. Het eten is heerlijk en doordat je elke keer kleine hapjes krijgt kun je bijna de hele kaart proberen heerlijk! De sfeer is erg gezellig en knus en de locatie is prachtig echt een aanrader!

18. Ardejongh

Hier aan de lunch, bediening slow, maar we hadden de tijd, mooie locatie, goede salades, maar 6 euro per nauwelijks gevuld glaasje wijn. Dat is helaas afzetterij. Dit restaurant verdient beter dan dit.

19. Hier zien ze ons nooit meer terug. Wat een slechte bediening hebben ze daar. Wij hadden een keurig jochie als ober, alleen hij kon er niks van. De wachttijd tussen de rondes was veel te lang. De ook al ongeschikte praatjesmakende "floormanager" heeft het uiteindelijk in de rekening rechtgetrokken. Maar daar ging wel een pittige opmerking aan vooraf. Wat een slecht restaurant zeg !

4,9
  20. Wat een tegenvaller. We wonen sinds kort in de buurt, dus leek het me leuk om wat restaurantjes uit te proberen. Alleen dit is echt zonde van mijn avond geweest. Ik kreeg onder andere rauwe varkenshaas (nee niet rozé door nitraatzout, echt tonijnrauw), zelfs de tweede poging nadat het varkenshaasje was ingesneden was deze deels rauw. Dit kan alleen als je de kleine stukjes varkenshaas bevroren de pan in gooit. Verder was de cress (wat op elk gerecht zat) bedorven/uitgedroogd. Kippendijen ook direct uit de vriezer verwerkt, doet de structuur van het vlees niet veel goeds. We zijn maar snel weggegaan, sfeerloze bende zonder ook maar een achtergrondmuziekje. Hopelijk komt er snel iets nieuws in de plaats, zonde van zo'n mooie locatie op deze manier.

1,4
  21. Belle kampt al jaren met haar bestaansrecht. Naar mijn mening de mooiste plek rond Utrecht. Maar sinds het 'tapas' concept is het zo erg dat ik zelfs (na drie maal toch weer proberen) als buurtbewoner besloten er niet meer heen te gaan en liever iets verder fiets. Geen liefde voor koken, geen gevoel voor verhoudingen of ingrediënten, een mis en place die erg lang van te voren is gedaan en zeker weten magnetron voor sommige dingen, vis bijvoorbeeld. Het eten is echt heel erg slecht en duurt soms helaas uren. De bediening is vriendelijk al naar gelang wie je treft. Maar zoals iemand hier al zei, klagen heeft geen zin, er wordt niets mee gedaan. Dat gezegd hebbende, het zit vaak erg vol. Arme mensen, denk ik dan. Die komen er vast allemaal voor het eerst. Hopelijk komt er een investeerder die Belle weer in haar oude groei herstelt. Tot die tijd spijt het me te zeggen: niet gaan. Of echt alleen voor de plek. Want die is nog steeds historisch prachtig.

3,5
  22. Anniet Verleun

Vrijdag geluncht bij Belle.
    Ik had salade met warme brie, honing en walnoot gekozen. Sla was een mix, die je kant en klaar bij een supermarkt kan kopen, 3 kleine stukjes brie en 1/4 walnoot met een dressing.
    Het viel mij erg tegen en voor € 11,50 had ik iets veel beters verwacht.

Zo teleurstellend, dat ik daar niet meer ga eten.

23. Gezellig sfeervol restaurant op zeer mooie locatie. Met 29 personen in de belle zaal zeer gezellig geborreld en gegeten. Alles verliep zoals van tevoren was besproken met Rachel. Goed opgepakt! Bediening was zeer gastvrij en alert, gerechtjes waren gevarieerd en volgden elkaar goed op. Geen lange tijd tussen de gerechtjes en niet te snel, precies goed. Kortom geslaagde avond!

24. Heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant. Was voor ons de tweede keer. Nu met kinderen en ook die konden prima mee eten en zich goed vermaken in de speel kelder
    Voor ons blijft dit een aanrader!

25. Na 1,5 uur hadden we 1 ronde…
    Duurde een eeuw.
    Eten was vlak en flauw.
    Bij alle gerechten lag taugé, blokjes kool en wortel. Bij de desserts leek het wel of je een pakje boter naar binnen zat te werken.
    Alles aangegeven bij het personeel maar er werd niks mee gedaan…
    1 keer nooit weer.

3,3
  26. Mooi restaurant aan de Vecht.

Gezellige sfeer, heerlijk gegeten. Keuze uit veel gerechtjes en allemaal even lekker.
    De bediening erg gastvrij en behulpzaam.

27. Belabberd! Wat is het hier achteruit gegaan. Onvriendelijk personeel dat duidelijk uitstraalt er geen zin in te hebben mensen een leuk moment te bezorgen. Kom op jongens: horeca! Geef je personeel een training of peptalk. Dan nog het eten: zit weinig smaak aan en je krijgt dingen los geserveerd ipv samen. Slaat nergens op. Rot ervaring, een kater.

1,5
  28. Hierbij mijn recensie van gistermiddag nav mijn eerder gemailde recensie.
    Gisteren als Mysteryguest bij Bistro Belle gegeten.
    Ontvangst was zeer vriendelijk, uitleg voor het bestellen was dit keer niet nodig daar wij eerder zijn geweest.
    Het bestek en glas werk perfect schoon, bediening snel en vriendelijk. Je hoeft niet lang te wachten op het bestelde.

Eten was uitstekend van smaak, heb me vol gegeten dus had wat last van mijn buik, maar de moeite waard.

Bistro Belle staat op een zeer mooie lokatie en ze hebben een heel mooi gezellig interieur.

Van de zomer gaan wij er zeker nog een keer heen, en met mooi weer een plaatsje op het terras.

Bistro Belle en personeel dank jullie wel.

29. Jeanne van der kroft

Gisteren met 13 man gegeten vanwege afstuderen oudste zoon. We hadden een voorselectie gemaakt omdat kiezen met zon grote groep wel heel lastig is.

Prima opgepakt, heerlijk gegeten en het was een superavond. Helemaal wat we ervan verwachtten. We hebben genoten!

30. Je wordt ontvangen en krijgt veel brood met weinig smeersels, dit om je lekker te vullen en dat was wel nodig want het duurde eeuwen voordat de eerste gerechtjes kwamen. De gerechtjes zijn minuscuul klein. De zalm als hoofdgerecht had de grootte van een vingertop en daardoor helemaal droog en te gaar. De garnalenkroketten waren garnaalloos,
    De panna cotta was een halve cm hoog en smaakte naar gelatine.
    Al met al een teleurstellende ervaring.

3,1
  31. Alles is er op gericht je maag te vullen met overige ingredienten: veel brood, weinig smeersel, pulled pork lag op een groot bed van sla maar niet meer dan tien gram pork, vitello tonato bleek een wrap met twee cm vlees, garnalenkroketten zonder garnalen, vegetarier die ipv spinazietaart een quiche met spek kreeg. Reactie: had ze het maar moeten zeggen want dan had een rood potlood gekregen. Maar ze bestelde de vegetarische opties! De champagne bij aankomst waar bij de resevering om was gevraagd, kwam niet en toen die kwam was het een half glaasje prosecco. Erg teleurstellend voor zo’n mooie locatie.

32. Hannah Beudeker-Klein

Op zondagmiddag, 10 september rond 4 uur, neergestreken op het terras voor een drankje. De mensen aan de tafel naast ons kwamen later aan maar werden eerder bediend. Toen ik dat opmerkte was het antwoord 'Het internet doet het niet'. Een 'Sorry' was hier op zijn plaats geweest. Vervolgens werd de tafel voor de helft bewerkt met een doekje. Een doekje dat niet schoon was want vervolgens lagen er meerdere kruimels op de tafel, en die bleven daar liggen. Na meer dan 10 mnuten kwam onze bestelling, een wijn en een bier. Er werd ons eerst gevraagd of de thee voor ons was… Daarna werd het wijnglas met de volle hand rond de bovenkant van het glas vestgepakt en op tafel gezet. Al met al dus een zeer slechte bediening.

33. Marja Tulner

Afgelopen zondag heerlijke lunch gegeten, heerlijk eten, goede bediening, prachtige omgeving, aanrader, wij komen hier zeker terug.

34. Sfeervol restaurant onder de rook van Utrecht waar je lekker en onbeperkt kunt eten. Veel kleine gerechten waaruit je kunt kiezen. Vlotte bediening die je graag helpt aan tafel. Ik heb nog lang niet alles geproefd dus ik kom zeker nog eens terug!

35. @uitdebuurt

Op mooie zomeravond buiten gegeten. In het verleden vaker heerlijk gegeten. Nu zeer teleurgesteld. 2x moeten vragen of tafel schoongemaakt kon worden. Met 2pp menu van €30 gekozen. Voorgerecht vitello tonato zeer slecht: uitgedroogd, grijs verkleurd en taai zonder dressing. Beloofde kogelbiefstuk mocht die naam absoluut niet dragen. Was niet te snijden laat staan te eten: vol pezen en taai. Onze opmerkingen over kwaliteit werd in 1e instantie afgedaan met "jammer" en excuses vd chef. Pas na herhaling werd enige tegemoetkoming geboden (kopje koffie en prijsreductie). Gaan hier zeker niet meer heen en zou het niemand adviseren.

2,6
  36. van asselt

Geweldige locatie personeel is vriendelijk, eten was erg onder de maat, fazant was erg gaar gewoon super doorbakken en droog, niet lekker. Biefstuk koud en de rekening klopte niet. Hier mag zeker wat meer aandacht aan gegeven worden.

3,2
  37. Zeer slecht gegeten. Zwaardvis met tomaten. Alleen de tomaten gegeten. Biefstuk veel te doorbakken. Een zeer klein schaaltje frites voor 2 personen. Wijn is een minimaal glaasje. Ik gok 6 glazen uit de fles.

38. De locatie was top, de service op de dag naar mijn idee prima en het eten echt lekker, maar ik raad eenieder aan de rekening goed te vergelijken met wat daadwerkelijk genuttigd is. Hier willen nog wel eens "foutjes" insluipen. Dit doet geen afbreuk aan mijn goede ervaring die dag (ik was niet verantwoordelijk voor de rekening), maar het is wel zorgwekkend, want zo hoor je niet met gasten om te gaan. Ik zie dit bevestigd in andere recensies. Aangezien - naar het schijnt pas n.a.v. mijn eerdere harde recensie - een compromis is voorgesteld door de restaurateur en ik het verzoek heb gekregen de oorspronkelijke recensie te verwijderen, heb ik deze nu herzien.

39. Heerlijk gegeten. Bediening vriendelijk en met aandacht. Ook de kinderen prima verzorgd, tekenspullen etc. Komen zeker terug.

41. h.m.d. dekker

Het bedienend vrouwelijk personeel was ver onder de maat. Flessen wijn werden op tafel 'gesmeten'. Het meisje noemde de kabeljauw koolvis. Dat was dan wel weer onthullend. Friet erg donker.
    De rekening was niet in orde. De terrasrekening was dubbel gerekend.

42. nicolette

Helaas minder goede ervaring, slechte bediening. Eten was verre van goede kwaliteit. Jammer want de locatie is top.

1,5
  43. Heerlijk geluncht op het terras in de schaduw van de bomen. Stevig brood, goed belegd met roomkaas, zalm, sla, kappertjes etc. De bediening was heel vriendelijk en vrolijk. Daarna een rondvaart op de Vecht gemaakt. Echt een aanrader.

44. Erg lekker wild gegeten en echt een top service ontvangen. Alles was optijd warm en erg lekker. Enigste min puntje zijn die robuuste schilderijen in het classic ogende restaurant. Te modern voor het klassiek ogende interieur. Past niet helemaal bij het contrast, maar dat is slechts een mening en smaakverschil.

45. Met 3 collega's hier wat gegeten. Op de locatie is weinig aan te merken en je zit er gezellig. Echter van het eten moet je het hier niet hebben. We hadden alle vier voor een 3 gangen verrassingsmenu gekozen. Inderdaad verrassend kleine porties. Daarnaast werd alles veel te koud geserveerd. Dit mag absoluut niet. Je mag, gezien de prijsstelling die men hanteert, redelijkerwijs verwachten dat alles goed warm is. Heb op het punt gestaan om het terug te geven.
    Gezien de kwaliteit die men serveert zijn de prijzen niet in overeenstemming met het gebodene. We vragen aan het eind nog 4 koffie en men serveert er nog wat calorierijke versnaperingen bij. Daar hebben we niet om gevraagd, maar men rekent er wel 18 euro voor. Belachelijk.
    Als dit zo de normale gang van zaken is dan zal ik dit restaurant niet meer bezoeken.

46. Begin september hier gegeten en recentelijk ons trouwfeest hier gehouden. Het was TOP.
    Eten beide keren geweldig. Personeel is behulpzaam en vriendelijk. Locatie is top. In 1 woord: geweldig.

47. Met 6 personen geboekt maar stonden niet op de lijst (was al vreemd). Voorafje garnalen was exact 1 garnaal en een bedje van sla. 3 tournedos waren niet zoals besteld waren, doorbakken. De schol was niet graadloos gemaakt en hadden dit duidelijk gevraagd voor die persoon. (slechtziend)
    De bediening was nieuw en wist niets,met andere woorden slecht. Dus absoluut niet voor herhaling vatbaar.

3,9
  48. Ligging prima, interieur zou veel authentieker kunnen, tafels, stoelen passen niet bij het geweldige interieur, bediening vriendelijk, maar het eten was beneden peil. De tournedos was klein, zwart en wel heel erg doorbakken. We gingen er hoopvol naar toe, maar gaan voorlopig maar ergens anders eten.

4,3
  49. Daan Van Harten

Een lekker bakje koffie voor mij en een lekker glas witte wijn voor haar. Uitzicht op de Vecht, we genieten van elkaar.

6,3
  50. gerrit ruyter

Afgelopen zaterdag 5 maart 2011 gegeten, zonder reservering.

In een woord g e w e l d i g..... het eten was fantastisch, de vriendelijkheid en oplettendheid van het personeel, een kleine doch lekkere warme snack om mee te beginnen, heerlijk brood, dan de carpaccio...een van de betere, tournedos was van een zeldzame kwaliteit...als boter zo zacht en smaakvol, eerlijk is eerlijk...
    Dank jullie wel voor een zo bijzondere avond en ook voor de vriendelijke bewaker die in die kou op alle geparkeerde auto's staat te passen...

51. FKB 132 punten

Heerlijk getafeld in Belle, bij romantisch kaarslicht. De bediening was ontspannen, vriendelijk en attent. Jammer, dat er geen proactief wijnadvies was.

De amuse van gefrituurde zalm-mousse met tartaarsaus was een goed begin: smaak en kwaliteit in de vorm van een bitterbal. Voorgerechten: rundercarpaccio met pesto (heerlijk vers en mals), geconfijte kalfswang met creme van pastinaak (geraffineerd smaakpalet).

De combinatie van crabrisotto en vongole paste wonderwel bij de op de huid gebakken zeebaars, terwijl de ossenhaas met garnalentortelini's er een uit het boekje was. Helaas werd de Chianti Classico te koud geserveerd.

Al met al, een voortreffelijke lokatie met een degelijke kaart.

52. Gertjan en Marscha

53. Voor het eten hoef je niet hier te komen. Gelukkig zijn de rose en het terras goed. Kortgezegd ontbreekt het aan smaak. Van de ribeye en lende word je niet gelukkig. De soep is redelijk, alsmede de toet. Verrassend was de puree, klef en leek zo uit een pakje te komen.

4,5
  54. Bijzondere ligging en sfeer.

Inrichting door de verschillende niveaus wel speels maar toch wel wat rommelig. Bediening kon wel wat persoonlijker. Maar belangrijk: mooie kaart en heerlijk klaargemaakt. Prima gegeten.