Rijk der Vitaminen in Oud Vossemeer

1588320815 55
1620213890 48
1705262090 33

1. Annemiek

2. Het bier was prima op de juiste drinktemperatuur. Bitterballen zeer slecht nadat we er eerst 3 kwartier op moesten wachten en de geplande combinatie bier/bitterballen niet meer opging. Helft van de bitterballen terug gegeven en de helft van het aankoopbedrag werd ook in mindering gebracht. Eigenaar advies gegeven een andere leverancier te zoeken en daarnaast de wachttijd als waarschuwing er bij te zetten op de kaart of anders de friteuse niet pas aan te zetten als er een klant is.

1,7
  3. Henk Visser

Dit wordt een lang en triestig verhaal. Gaat u er maar even voor zitten:
    Omdat we een paar dagen naar Zeeland op vakantie gingen, heb ik met een voor mijn verjaardag gekregen cadeaubon van Primera gereserveerd bij een nabij gelegen en aan de actie deelnemend restaurant. De actie was een 4 gangenmenu van 42,90 voor 27,95 p.p.
    Het betrof hier Brasserie Rijk der Vitaminen in Oud-Vossemeer. Het restaurant ligt een flink stukje van de bewoonde wereld, maar dat zegt natuurlijk niets. We hadden gereserveerd voor 18.00 uur. Precies op tijd kwamen daar aan. De eerste indruk was en desolate. De parkeerplaats was leeg en twee geen-nederlands sprekende dames waren bezig met het lappen van de ramen in de voordeur. Binnen was niemand aanwezig. Het zag er verlaten en gesloten uit. Eén van de dames liep met ons mee en verwees ons naar een nabij gelegen schuur. Daar was ook niemand en toen zijn we maar binnen gaan wachten of er iemand zou komen. En ja hoor, daar kwam de eigenaar aan. Hij had vuile handen en verontschuldigde zich. Of we bezwaar hadden tegen zijn vuile broek. We vonden dat wel wat vreemd, maar vooruit. We waren de enige gasten en dat bleef ook zo, bleek ons later. Met gewassen handen en een schort over de vuile broek. De man zelf was ontzettend beleefd en vriendelijk. Dat moet vermeld worden. Hij legde ons uit wat het viergangenmenu inhield. We konden kiezen uit twee hoofdgerechten, vlees of vis. Het voorgerecht was een groentesoep, het dessert Dame Blanche en daarna koffie met een likeurtje. Wij kozen voor de vis. Dat bleek een Australische vis te zijn. De groente konden we kiezen. Of warme groente of een salade. We kozen beide. Ik wilde de warme groente en mijn partner de salade. Op de vraag wat wij wilden drinken, bestelde wij twee glaasjes witte huiswijn. Dat was een Sauvignon-Blanc. Nadat hij de glaasje had gebracht, nam ik een slokje, maar wat was dit voor bocht? Geen enkele geur en een vieze scherpe smaak. Op z’n amsterdams gezegd: Niet om te zuipen! Ik riep de eigenaar en hij vertelde dat het wijn uit het vat was. Toen ik vroeg wat hij hiermee bedoelde, bleek de wijn afkomstig te zijn uit een tapinstallatie, aangesloten op een cilindervormig metalen drukvat. Zo’n installatie waarmee in cafe’s cola of frisdrankglazen worden gevuld. Hij nam de wijn terug en vervolgens kreeg ik iets uit een ander vat. Heel erg troebel, maar dat bleek het laatste te zijn. Dat hebben we ook geweigerd en hem gevraagd een fles te openen. Dat deed hij en wij kregen een chardonny reserva St. Martin. Dat was dan in ieder geval een acceptabele huiswijn.
    Met een beetje zicht op de keuken, konden we zien dat die niet klaar was, maar nog in bedrijf moest worden gezet. Intussen hadden we ook wat stokbrood met kruidenboter besteld. Het duurde 45 minuten eer het voorgerecht kwam. De groentesoep. Het was een bouillon met een paar stukjes wortel erin. De wortelstukjes waren doorgekookt boterzacht en ze smolten in je mond. Geen enkel stukje verse groente in die soep. Het stokbrood kwam nadat we de soep bijna op hadden. Het stokbrood was niet gaar. Het was klef van binnen.
    We waren zeer duidelijk niet tevreden en we vreesden voor het hoofdgerecht. Dat moest na het ophalen van de soepkommen nog 20 minuten duren, zei hij.
    Omdat de wijn een acceptabele wijn was, bestelden wij nog 2 glaasjes, wachtende op het hoofdgerecht. Dat kwam dus tegen 19.30 uur, anderhalf uur na aankomst. Laat ik met het positieve beginnen: De frites waren met schil gefrituurd en vers gemaakt. Die waren prima!. De vis was een zachte, witte, graatloze, smakeloze hap. De koude salade van mijn partner was in orde, maar mijn warme groenten bestond uit een schaaltje met doperwtjes en worteltjes en mais, een zachte doorgekookte smakeloze warme hap. Bah! Die heb ik laten staan en de vis is ook maar voor de helft genuttigd.
    We vonden het genoeg! Er was niets vers! De soep bleek ingevroren te zijn geweest, alsmede de vis en de groenten. Wegwezen dus uit dit restaurant.
    Ik ben gaan afrekenen en vertelde dat ik het dessert en de koffie met likeur niet meer hoefde. We hadden geen enkel vertrouwen in het dessert. Wij zagen aankomen dat het een fabrieksijs was met chocola uit een spuitflesje.
    De rekening bedroeg 101,35. Daar maakte ik bezwaar tegen, want dat klopte niet met het bedrag dat ik volgens de mail zou moeten betalen. Hij rekende slechts voor 1 persoon de korting ipv 2. Daarvoor bood hij zijn excuus aan en uiteindelijk betaalde ik 90 euro. Het stokbrood bleek niet bij het voorgerecht te horen. Dat we het ijs en de koffie met likeur niet genomen hebben, is een keuze van ons geweest. Maar het had wel een gebaar geweest om de rekening iets te verlagen.
    Ik, (want mijn partner was maar naar buiten gegaan) heb nog een even met deze eigenaar staan praten. Hij en ik waren en bleven beleefd tegen elkaar, maar verschilden duidelijk van mening over de kwaliteit van het eten. Dat we de enige gasten waren, daar kon hij ook niets aan doen zei hij, maar alleen met de eigenaar/kok/ in een restaurant waar verder niemand te zien was is niet leuk. En de kwaliteit van het eten was dik ondermaats. Hij sprak over de Makro en de Sligro en toen wist ik eigenlijk wel genoemd. Niets was vers, alleen de koude salade en de frites. Natuurlijk zijn die wortels in de soep en de warme groenten en de vis ooit eens vers geweest, maar dat was voor ze werden ingevroren. Op de website leest u over verse producten van Tholen. Wat is vers?
    Het is schandalig hoe de wijn werd gepresenteerd. Elk zichzelf respecterend restaurant serveert geen wijn uit een drukvat. Je huiswijn is je visitekaartje.
    Samenvattend: Zeer teleurgesteld en uitermate slechte kwaliteit van eten in een sfeerloze, desolate omgeving. Ik adviseer Primera deze man en zijn restaurant uit hun lijst te schrappen, om te voorkomen dat hij nog meer slachtoffers maakt. Dit kan echt niet!!

1,7
  4. Willem&Marie

Hele leuke ervaring, geweldige sfeer binnen, apart en warm, eigenaar heel vriendelijk deed werkelijk alles om t ons naar de zin te maken! Hier komen we zeker nog eens terug!

5. Ga er niet heen.

Beste meneer was vriendelijk tegen ons, maar het duurde ontzettend lang we hebben op elke gang gemiddeld een uur moeten wachten. Voor eigenlijk simpele gerechten. Het hoofdgerecht voor één kind wat bij ons was duurte het langst en het was friet en 3 bitterballen.. het nagerecht was versiert met slappe slagroom en het koekje werd met de hand achteraan gebracht en op de tafel gelegd want dat was vergeten. De glazen waren vies en de thee lepeltjes ook. Er vloog ook nog een vleermuis door de zaal.. Ten slotte toen we weg gingen, sluite hij meteen de deur achter ons en ging naar huis terwijl ons nagerecht nog op de tafel stond, erg apart. Het was een hele rare ervaring en volgens ons was er totaal geen horeca ervaring bij hem aanwezig. Wij waren erg teleurgesteld..

6. Gisteren daar voor her eerst langsgekomen op de fiets, we hadden dorst en lustte wel wat. Duurde even voordat we opgemerkt werden want hij was ons kwijt zei hij, terwijl we gewoon op het terras zaten. Al een vreemd begin. Drinken besteld en een tosti. De man was heel raar bezig. Nieuwe mensen liet hij heel lang wachten voor een bestelling. Hij was een hele tijd onzichtbaar. Eindelijk na zo'n 20 minuten kregen wij ons drinken. Bij de rest gebeurde niets. Hij zei dat de tosti in de maak was maar reed op een gegeven moment met een karretje weg en zagen hem daarna 15 minuten niet meer… toen hij eindelijk terug kwam ging ik eens vragen hoe het met mijn tosti zat… na een uur wachten mag dat toch wel dacht ik. De man begon me daar een partij onbeschoft uit te vallen naar me, hij tierde dat ik maar naar MC Donalds moest gaan als ik geen geduld had etc. Hij werd steeds kwader toen ik zei dat ik al een uur zat te wachten. Hij spuugde, vloekte en gooide met van alles. Ik ben mijn vrouw gaan halen en zeiden dat we wilde afrekenen en weggaan omdat we zo niet behandeld wenstte te worden. Toen werd hij ook nog eens woest op mijn vrouw en smeet de tosti die blijkbaar al lang klaar stond en inmiddels koud was op de bar… we hebben betaald en zijn weggegaan bij deze vreselijke zaak… een advies ga hier nooit naar toe deze man is niet goed bij zijn hoofd! Gewoon gevaarlijk zelfs…

7. Wat is deze tent slecht.

Bij binnenkomst was de gastheer vriendelijk en behulpzaam. Maar toen we na 70 minuten wachten nog geen voorgerecht handen, zijn we maar eens gaan vragen. Het was carpaccio dus erg simpel opmaken en een stokbrood met kruidenboter. Zijn argument was alles is vers en u zit niet bij een Mac (Dat zei deze man heel onvriendelijk). Maar na nog 15 minuten gewacht te hebben kwam het. Een niet zelf bereide carpaccio met afbak brood. (Niet restaurant waardig). Maar toen kwamen we er achter dat deze man zowel de kok als gastheer was. Dat kan als je horeca bloed hebt. (Maar deze man begreep het niet). Toen weer 1 uur wachten voor dat de gastheer kok bij ons kwam om te vragen of we al het hoofdgerecht konden hebben.. Toen werd ik wel wat vriendelijk. Ik zei alle menen die hier zitten vinden het mega lang duren. Dus ik wil zo snel mogelijk het eten. Dus 30 min later kwam we wat, saté met friet (zeker niet vers). Dus we gaan eten en merk dat de friet koud en taai is. De gastheer vraagt is het naar wens en ik zeg nee. Het is koud en taai. Hij doet niks en neemt het bord mee. (Deze man snapt echt niet hoe horeca werkt). We hadden nog een toetje tegoed maar we hebben ons drankje afgerekend en zijn gegaan..

Ik raad niemand aan om hier te eten geen mens maar dit eten wil je ook niet kwijt aan je dier. Deze tent is met deze eigenaar is je avond verpest.

8. Dramatisch! 2 uur en een kwartier wachten. Eigenaar gaf Corona de schuld en dat hij alles alleen moest doen met zijn kleinzoon. De helft van de diner kaart was niet te bestellen en de tap deed het niet. Totaal 10 1/2 (incl. Onze dochter van 5) gerechten in 2 uur en 15 minuten is niet teveel gevraagd zou ik zeggen. Na ons nog een gezin van 5 die ook zo lang aan het wachten waren. Uiteindelijk op tafel blijken 2 van de drie gerechten verkeerd te zijn. We hebben de drank afgerekend en zijn weggegaan. Deze eigenaar moet eens goed in de spiegel kijken!

1,4
  9. Na lang wachten kwam de kaart om ijs te bestellen, wij bestellen dus en toen wachten en nog eens wachten, na een half uur kwam kleinzoon misschien 9 jaar oud, om te zeggen dat het zo kwam, mooi weer, dus ons niet druk gemaakt, na een kwartier eindelijk ijs door kleinzoon gebracht, ijs was gedeeltelijk gesmolten en verder vies en harde klontjes, niet te eten, moesten de volle prijs betalen, ga hier nooit meer, voortaan door fietsen.

10. Via happen en trappen hier terecht gekomen, dus het eten is al betaald voor dat je ook maar iets hebt gehad, de niet zo vriendelijke meneer zei dat we een half uurtje moesten wachten, het werd anderhalf uur, wanneer ik niet vooraf had betaald was ik hier na driekwartier weggegaan om hier nooit meer terug te komen, als je een schnitzel besteld krijg je een kipfilet, positief puntje, de frieten waren prima, maar dit is ook het enigste.

11. Hilal

12. Jan 9 punten

Hier geweest om te eten.
    Het eten was gewoon slecht.
    De prijzen die ze opgeven worden bij de kassa nog eens verhoogt, ondanks dat de prijzen al incl. btw zijn.
    Als je aangeeft dat de rekening niet klopt wordt de uitbater kribbig.
    Pinnen kan men niet, wel cash betalen of € over overmaken.

13. Marie-louise

Het heet een Brasserie, maar dat doet de zaak echt te kort. We hebben een heerlijke avond gehad met heerlijk eerlijk eten dat vers en zeer rijk aan smaak was. Ondanks of juist omdat het rustig was een fijn en warm onthaal gehad. Er werd niet op de tijd gelet, er was aandacht en er werd met passie gewerkt.

14. Leuk gezellig restaurant.

De bediening is vriendelijk en rustig, niet opdringerig.

De keuken is perfect en leuk verzorgd.

Mooi gelegen maar voor ons in het donker niet goed zchtbaar.

Dit was ons eertse bezoek maar zeker niet het laatste.

15. Heerlijk vis gegeten met verse frietjes.
    Gezellige inrichting en vriendelijke bediening.

16. Heerlijk gegeten bij deze brasserie een paar weken terug, het weer was geweldig, de zon scheen heerlijk en zo kwamen wij (mijn vriendin en ik) fietsend deze mooie brasserie tegen. Hier in de middag gegeten en geholpen door een aardige eigenaar. Wij komen hier zeker terug.

17. A. van der Harst

18. Monica

19. Hele leuke accommodatie, pand is met zorg verbouwd en ingericht, alhoewel ik de stoelen en tafels een beetje "voetbalkantine" achtig vond.

Het eten echter was ronduit slecht, Geitenkaas salade met walnoot, appel en honingdressing: de sla kwam duidelijk uit een zakje van de supermarkt, honingdressing was dezelfde waarvan ik thuis een flesje in de kast heb staan. Walnoot en appel waren denk ik op want die zaten niet in de salade. Het hoofdgerecht (ossenhaaspuntjes): een stuk of 8 stukjes vlees die koud waren met een klein plukje spinazie.. .en dat was het. Gewoon een kaal bord met alleen dat. Oke er kwamen dan nog wat frietjes bij op tafel maar het was echt absoluut niet restaurant waardig en zeker niet voor die prijs. Het nagerecht hebben we dus maar aan ons voorbij laten gaan.
    Heel erg jammer...

1,3
  20. Hadden een dessert besteld. 2 Maal vanille ijs met aardbeien. Kreeg er 1 met 1 bolletje en 1 met 2 bolletjes. Volgens de kaart max €5. Per stuk. Maar ze vroegen €8,50 per stuk. Na veel praten was het samen €8,50. Wij komen hier niet Meer terug. Voor dat bedrag verwacht je een volwaardig gerecht.

4,3
  21. Gister geluncht bij deze tent, los van het feit dat de boterhammen niet vers waren en de soep zout was de bediening helemaal het dieptepunt! Ze hadden werkelijk geen idee hoe gastvrijheid in elkaar steekt. Na aankomst op het terras was hallo zeggen al een brug te ver maar nadat we 10 min hebben zitten wachten en de serveerster vooral druk was met zittend het bestek schoonmaken maar eens gaan vragen of ze wilde helpen maar dat was eigenlijk al teveel moeite! Jammer van de mooie locatie maar vrees dat dit het niet wordt! Hopelijk snel nieuwe eigenaren erin en dan kan het wat worden!

22. Op 9 juli naar het Rijk der Vitamienen geweest. Mooie locatie, leuke zitjes, mooi weer. Dus wij verheugden ons erop. We kwamen om 13.00 uur. Bestelden alvast koffie en de lunch zou dan later komen, werd gezegd. Na 3 kwartier wachten kwam dan eindelijk de koffie. Oke, het was lekker weer, dus we maakten ons niet zo druk. De club sandwiches besteld en een omelet. Weer wachten dus!!! Weer 3 kwartier op die bestelling. Dus bij elkaar 2 x 3 kwartier. Absurd gewoon!!!! Wij dachten: nu zullen wij wel heerlijke dingen te eten krijgen, maar de club sandwiches waren gewoon 2 boterhammen met ham en kaas. En het was nog geen vers brood ook. Met een paar plukjes sla erbij. Dat waren dan de vitamienen. De omelet was gewoon een gebakken ei met wat spek eronder en wat champignons erop. Dat is dus geen omelet. Voor 9,50 euro verwacht je wel een fatsoenlijke omelet. Dus voor ons was dit: Eens en nooit weer!!! Zonde van die mooie locatie, want er zit heel veel perspectief in.

2,7
  23. jolanda

Een poosje geleden hier met de social deal geweest. Ontvangst en appelgebak waren lekker. We hadden nog netjes gevraagd tot hoelaat we de lunch konden gebruiken. We mochten rustig aandoen, ze waren de hele avond open, werd ons gezegd. Dus terplekke ons fietstochtje uitgebreid, het was heerlijk weer en schitterend fietsen op Tholen. Als we voor een bepaalde tijd terug moesten zijn, hadden we dat natuurlijk niet gedaan. Toen we terugkwamen van het fietsen, om 18.15u werden we compleet genegeerd door die meneer. Na 45 min. zelf maar naar binnen gegaan om te bestellen en gevraagd of we een omelet konden krijgen. Deze meneer viel erg tegen ons uit, ja het was 18.15u, maar hij had zelf gezegd, dat het geen probleem was 's middags! We moesten een belachelijk hoog bedrag bij betalen, voor de omelet. We vinden het niet erg om bij te betalen, maar dan moet je ook waar voor je geld krijgen. De deal was een broodje met vrije keuze van de kaart, maar er waren alleen nog maar broodjes ham of kaas, dat is voor mij geen vrije keuze. Later kwamen ze nog 3x naar onze tafel om te zeggen dat er produkten op waren, meneer kwam zelf niet, maar liet een van zijn zoons steeds lopen. Jammer voor deze slechte ervaring, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt via SD. Het kan weleens minder zijn, maar dat is dan zo. Maar hier heb ik een klacht bij SD neergelegd. Klanten onbeschoft behandelen en negeren kan niet als je in de horeca werkt. We hebben 10 euro moeten betalen voor een pilsje, een ijsthee en de omeletten met kaas ( want de rest van de produkten waren op). Terwijl we natuurlijk gewoon voor de deal hebben betaald en de voucher waarde 19,66 euro was, maar dat was het absoluut niet waard. Het terras zat niet vol, maar de wachttijden waren ook nog eens erg lang. In mijn omgeving zal ik dit restaurant bij niemand aanbevelen, dan heb ik betere ervaringen meegemaakt op het eiland Tholen. Een vriendin van mij die een paar weken later kwam, kon evengoed kiezen uit alleen een broodje ham of kaas, dat is niet de deal!! Je weet hoeveel SD mensen je op een dag krijgt, je weet dat mensen terugkomen voor de lunch als ze gaan wandelen/fietsen, zorg dat je je produkten in huis heb. Tuurlijk er kan een keer iets op zijn, maakt niet uit, maar hier was alles op (zeggen ze).
    Daarbij is het restaurant pas om 12u open, tenzij jij je koffie met gebak en je soep en broodje in een keer wil opeten, anders is het wel heel kort tijd voor appelgebak, lunch en nog een fijn rondje wandelen of fietsen!

1,5
  24. Konings Raben

We waren hier vanmiddag, met een SD voucher, heerlijk buiten gelunched, Het was allemaal prima, niks mis mee.

25. Verschrikkelijk slecht.

Wij zijn met 6 man uiteten geweest doordat er kortingskaarten waren van de Spar.
    Het stokbrood voorafgaand aan het voorgerecht had waarschijnlijk al vanaf de middag in de zon liggen garen, hier kon je letterlijk iemand mee doodgooien.
    De vis tijdens hoofdgerecht was niet goed, rot of op de datum, in ieder geval niet vers zoals de eigenaar beweerde. Als garnering bij de hoofdgerechten hadden we zongedroogde komkommertjes, sla met bruine bladeren en dan nog maar niet te spreken over de glazen, borden en bestek. SMERIG.

De prijs kwaliteit verhouding is in dit restaurant ver te zoeken, zelfs met de actie was het nog absurd duur voor het schandalige eten wat je krijgt voorgeschoteld.

Dit is een typisch gevalletje voor Gordon Ramsey.

1,2
  26. 50 minuten op ons eten moeten wachten op onze omelet.
    Niet dat het zo druk was, want er was verder niemand!
    Onvriendelijk personeel.

27. w van tilburg

vuil slechte bediening met heel vies eten nog nooit ergens zo slecht gegeten

28. M. Moelker

Toevallig gevonden dmv de borden langs de weg. Leuke tent en vriendelijk personeel. Gezellig praatje gemaakt met de gastvrouw. Deze vertelde dat ze zeer recentelijk de boel hadden overgenomen. Wij komen nog wel hier terug.

29. Anja Neele

Heerlijk gegeten, vriendelijke gastvrouw met veel horeca ervaring. Prachtige locatie.

30. Pol Clement

Een kwartier na onze bestelling kwam men vragen wat we wilden. Toen ik de de heer er attent op wees dat we reeds een kwartier op onze bestelling zaten te wachten kreeg ik het antwoord "even ter herinnering".

Voor ons hoefde het niet meer, en zijn we vertrokken.

31. Peter v wansum

Heb hier met mijn vrouw gegeten aan de buitenkant straalde het kwaliteit uit althans het pand terras had voor minder er beter uitgezien bij binnenkomst een rariteiten kabinet al het fruit was nep had voor minder geld warmer aangekleed kunnen worden maar het grootste struikelblok is de keuken waar het eten bereid word zet hier een past goede koks neer die kunnen koken maak een leuke kaart met kwaliteits producten geen geplastificeerde a5 en A4 met oubollige gerechten van zeer matige kwaliteit mijn vrouw nam de zalm bonbon al jaren uit de tijd ik de hamburger matige kwaliteit fabriek broodje koude uienprut slechte kwaliteit hamburger en zeer maar dan ook zeer slecht gebakken friet slap en zeer vet.
    Maar ja als je als kok iedere keer de trap op moet met eten wegbrengen en tussendoor ook nog moet koken is dit te begrijpen .
    In dit bedrijf is veel geld gestoken met de helft minder was het een perfect bedrijf geworden heb geen vitaminen geproefd.
    Ps. Doe iets aan borden langs de weg het is bijna niet te vinden en alstublieft zoek iemand die kan koken .

1,2
  32. Arnold Boom

Wat een leuke tent. Geweldige ambiance en eten is van goede kwaliteit. De uitbaters zijn wat oudere mensen die graag tijd nemen voor een praatje en de tijden tussen de gangen is inderdaad wat lang. Voor een snelle hap moet je hier dus niet zijn, maar gezellig de tijd nemen om te tafelen is 100% aan te raden.

33. Zeer slechte ervaring! 2 uur gewacht op het voorgerecht en 1 drankje per uur. Vanuit goede verhalen en de AH actie besloten om romantisch te gaan dineren in "Rijk der Vitaminen". Bij binnenkomst 18:30u helaas niet met volle aandacht ontvangen en hing er een chaotische sfeer. We mochten onze jassen ophangen en boven plaats nemen. Dit werd al snel overgenomen door de eigenaar en mochten we naast de jassen plaatsnemen in de garderobe aan een ietwat te hoge statafel en ongelooflijk fel afgestelde ledspots die recht in het gezicht schenen. Gezien we een tafel in het restaurant (boven) hadden gereserveerd, was dit jammer.

Na ongeveer 15 minuten kregen we de kans om wat drinken te bestellen. Enige tijd later werd er aan ons gevraagd of we al een keus hadden gemaakt terwijl we nog geen kaart hadden gezien. Uiteindelijk rond 19:00u de kaart gekregen, bestaande uit twee slecht gekopieerde losse A4 blaadjes waar niet alles op vermeld was. Klein detail was dat de mensen die na ons kwamen ondertussen voorzien waren van drinken, de kaart al hadden besteld. Andere bezoekers waren ook wat in het rond aan het kijken, maar geen enkele capaciteit en aandacht voor de klant.

Uiteindelijk is de bestelling opgenomen 19:10u en door laten schemeren dat we toch graag boven wilden dineren. Rond 19:30u kregen we de mededeling dat we eventueel boven plaats konden nemen. Hierna duurde het nog tot 19:50u dat we naar onze plaatsen konden. Op dit moment 1 drankje per persoon gedronken en nog geen voorgerecht of broodje. Rond 20:10 werd er gevraagd of we nog iets wilden drinken en gelijk gevraagd of het nog lang zou duren voordat het voorgerecht zou komen en het antwoord was binnen 10 minuten.

Ik ben nog nooit weggelopen bij een restaurant, maar alles bij elkaar heb ik rond 20:30u de rekening gevraagd voor de drankjes, betaald en dit werd me niet in dank afgenomen en volgde ook geen excuses van de eigenaar. Eigenaar was zichtbaar gefrustreerd en zei geen woord. Wel kreeg ik van een personeelslid excuses en die gaf mij groot gelijk. Dit was de eerste en zeker de laatste keer dat ik daar ben geweest. Wat uiteindelijk de perfecte feestelijke afsluiting van deze dag en weekend had moeten zijn, was voor mij de grootste teleurstelling sinds tijden. Rijk der frustratie zou een betere naam zijn. Over het eten kan ik niet oordelen omdat het voorgerecht net werd geserveerd toen ik aan het afrekenen was.

34. Een fantastische avond gehad in brasserie "Rijk der Vitaminen". Een warm welkom met volop vers wit- en bruin stokbrood en eigengemaakte kruidenboter. Daarna een heerlijk timbaaltje van gerookte zalm, gevolgd door het hoofdgerecht met gebakken gamba's, met daarbij apart aardappelgratin, frites en salade geserveerd. Als dessert was er onder andere tiramisu. Voor de echte fijnproevers een walhalla omdat alle gerechten van verse producten wordt bereid.