't Kookhuys in Oud Beijerland

Verrassend creatief… en tot in de puntjes verzorgd

ma Gesloten
di Gesloten
wo vanaf 12:00
do vanaf 12:00
vr vanaf 12:00
za vanaf 12:00
zo vanaf 12:00

Omschrijving

Sinds maart 2015 zijn de broers Patrick en Christian Smol de nieuwe eigenaars van Restaurant ’t Kookhuys.
Het duo werkt al vanaf 2003 in deze horecagelegenheid en dan vooral in de keuken.
“Een eigen zaak was altijd al onze ambitie en nu de kans zich voordeed hebben wij deze met beide handen aangepakt” aldus Patrick.
Zijn vriendin Danielle zal fungeren als gastvrouw.

U bent onze gast!
U komt bij ons om verwend te worden!

Gastvrijheid staat bij ons hoog in het vaandel.
Wij staan voor u klaar om u een onvergetelijke avond te bezorgen. Elke dag streven wij ernaar om de resultaten van gisteren te verbeteren en te overtreffen.

Onze menukaart biedt een ruime keuze uit vis-, vlees-, combinatie- en vegetarische gerechten waarbij wij graag rekening houden met uw specifieke wensen of dieet.

Onze wijnkaart biedt keuze uit diverse wijnen uit verschillende landen. Tevens kunnen wij een wijnarrangement samenstellen afgestemd op uw menu.

Naast onze restaurant functie bieden wij u nog tal van andere mogelijkheden aan zoals catering, het organiseren van bedrijfsfeesten, vergaderruimte, diverse workshops, trouw lokatie en een thuiskok aan.

Prijzen

za vanaf 12:00
zo vanaf 12:00

1193567462 63
1204570465 63

1. Ik had de zalm met risotto en oude kaas. Het was heerlijk. Het publiek is wat ouder, de entourage zou wat hipper mogen maar het eten en de service is uitstekend!! En wij zijn best wat gewend qua restaurants.

2. Maud 8 punten

Het eten was erg lekker. Klein minpuntje: het duurde vrij lang voor ons hoofdgerecht arriveerde. Voor de rest erg gezellig restaurant met top service. Aanradertje!

3. Koos Schop

Met vrienden uitstekend gegeten, kwaliteit van de producten was top! Ongedwongen sfeer! Vriendelijke leergierige bediening! Zeker een plaats om terug te komen!

4. Hele goeie en aardige bediening. Eten is heerlijk.
    Sfeer is onwijs leuk! Dit restaurant is zeker aan te raden zowel voor de lunch als avondeten.

5. Maaike smeets

Altijd er vol voor gaan met een lach, geweldig restaurant met geweldige mensen

6. Verrassing voor Valentijn maaltijd afgehaald.
    Wat een 1e klas kom, geweldig was het. Het vlees zo zacht, je zoog het naar binnen, salades voorgerecht om te smullen zo lekker. Dat ze nog geen sterren hebben gekregen verbaast ons, wat was het eten uit de kunst. John Jolanda Intven Heinenoord.

7. Ed Lafeber

In een bizarre coronatijd hebben de koks een perfect kerstdiner samengesteld. Tot in de puntjes verzorgd en heel erg lekker. Met papieren- en video begeleiding konden we van een voortreffelijk kerstdiner genieten. We kijken uit naar het einde van de lockdown om in het restaurant te komen eten. Maar voor Valentine is het zeker voor herhaling vatbaar!
    Chapeau! 👍👍👍

8. We zijn een beetje verwend met goede koks om ons heen. Gaan dus niet vaak uit eten. Maar hier wordt ik steeds weer verrast. Het was weer heerlijk!

9. Frans 114 punten

Het Kookhuys is mooi gelegen in een oud (verbouwd) pand aan de haven in het centrum van Oud Beijerland.
    We maken gebruik van de 50 % actie van Fork.
    Binnen is het niet echt gezellig ingericht, kale muren, 1 grote nietszeggende foto. De kunst bladeren aan het plafond bevorderen ook de sfeer niet, integendeel.
    Of van de tafel waren de poten te hoog of van de houten stoelen waren de poten te kort maar de verhoudingen zijn niet goed.
    Het voorgerecht “Assiette van vis” was goed van smaak en er was rijkelijk gerookte zalm aanwezig.
    1 ½ uur na binnen komst werd het hoofdgerecht opgediend en dat is een lange zit op de houten stoelen.
    Het hoofdgerecht ”Tournedos met ananas, koffie crumble en kalfsjus” en ‘’Entrecote van Rund gegrild met champignons en knoflookboter” van beide was het vlees van uitstekende kwaliteit. Het aangekondigde aardappel garnituur bestond uit gebakken aardappelblokjes die zeer droog waren en, daardoor, geen smaak hadden. Het is duidelijk dat de kok dit niet had geproefd anders zou hij dit nooit op tafel hebben laten zetten. Van de Tournedos zouden ‘’de dagverse groenten’’, bij navraag, verstopt hebben gelegen onder het vlees!? Er is op een stukje gebakken ananas na, weinig op het bord aanwezig. Al met al maakte het hoofdgerecht weinig indruk, op de kwaliteit van het vlees na, zonde dat hier niet meer gebruik van wordt gemaakt
    Van het nagerecht ‘’Trifle van ananas” en “Dame blanche’’ was de Trifle lekker en de Dame Blanche zoals er dertien in een dozijn gaan.
    De bediening was correct en vriendelijk en een enkeling waande zich in een sterren restaurant, de keuken kon duidelijk het volle restaurant niet aan.
    Gastvrij ‘’ja’’ maar laat je gasten niet op houten stoelen zitten en koken vergt iets meer dan het op de menukaart zetten.
    Zoals gezegd maakten we gebruik van de 50 % actie wanneer we het volle pond hadden moeten betalen dan hadden we ons toch bekocht gevoeld.

10. a.mourits

Donderdag 12 juli hier het 3 gangen verrassingsmenu gegeten. We hebben het iets aangevuld met een heerlijke spoon. Wij kozen voor 1 keer vis en 1 keer vlees en hebben dit wat met elkaar gedeeld. Naast de heerlijke amuse vooraf en de verrassing achteraf bij de munt thee was alles perfect. Het eten was allemaal top! Leuke en attente bediening. Feitelijk komen we hier te weinig en we zijn van plan nu eerder terug te komen!

11. Hans en Judi

Dit restaurant verdient een dikke 10. Het eten was geweldig. Heerlijke smaken.
    Wij gaan hier vaker terug komen.

12. Alweer voor de derde keer hier gegeten. De inrichting is wat gemoderniseerd maar verder is alles nog even goed als daarvoor. Heerlijk eten en een erg vriendelijke en attente bediening. Blijft voor herhaling vatbaar.

13. We keken er erg naar uit, maar als je hier wilt eten moet je vooraf zelf even iets maken, anders ga je met honger naar huis. We hebben hier op zaterdag 12-11 gegeten voor het Albert Heijn menu. Een leuke manier van promotie voor het restaurant, want een tevreden klant komt terug, maar wij doen dit zeker niet.
    Bij binnenkomst was het erg koud. Na hier wat van hebben gezegd, werd gemeld dat het druk zou worden en dat door de mensen het wel warm werd. Na een uur kou werd het inderdaad warmer. Het interieur komt uit een spookhuis en is zeer gedateerd.
    Vooraf werd gevraagd of we dingen niet wilden voor smaak en allergie. Dit heb ik gemeld voor champignons. Wat zit er in het hoofdgerecht? Champignons! De borden worden prachtig opgemaakt, maar helaas is dit niet de smaaksensatie die je verwacht. Veel kleine dingen op je bord. Een schaaltje salade ontbreekt en er zitten wat droge aardappelen bij. Als je honger hebt, ga je er niet genoeg aan hebben. Ongeduldige gezichten van de gasten om ons heen omdat de menu's 3 kwartier tot een uurtje duren; je hebt hierdoor wel een lekker lange avond. Het toetje was eveneens klein. Een lekkere toef slagroom ontbreekt bij het ijs. Een paar truttige kloddertjes.
    Ik had geen zin om er melding van te maken bij het personeel, dit is denk ik gewoon niet onze stijl en smaak.

2,4
  14. Francisca

15. We hebben heerlijk gegeten en de bediening is goed! Een aanrader.

16. Waren er erg vroeg, waardoor het in het begin erg stil was, maar iets later werd het er erg gezellig. Bij binnenkomst werden we netjes welkom geheten. De bediening was erg beleefd en legde alles netjes uit als dat nodig was. Ben zelf voor een drie gangen verrassingsmenu gegaan, was erg lekker en er werd goed rekening gehouden met mijn wensen.

17. Heerlijk eten en een perfecte service. Voor dit geld en deze kwaliteit zou ik hier wel elke week willen eten! Presentatie van het eten was perfect en ze hadden zelfs nog iets spontaans voor ons eigen jubileum!

Echt top en ik zou iedereen aanraden hier eens te gaan eten.

18. Maz

19. Theo Schop

20. Best redelijk eten, maar arrogante bediening en echt aan de dure kant voor de geboden kwaliteit

5,5
  21. Gezellig met mijn vrouw gaan eten hier, we kwamen met een groupon bon en hoewel we met groupon goede ervaringen hebben stak deze er boven uit. Het restaurant heeft een mooi klassieke en romantische sfeer en de bediening was zeer proffesioneel en prettig.

We hadden een bon voor 5 gangen maar tot ons plezier werden het er 7, de eerste twee waren van het huis en ook erg lekker. Alles werd vers gemaakt (je moet geen haast hebben) en op warme borden geserveerd. Alles is van uitstekende kwaliteit.

Ondanks de bon werden we op en top verwend!

We komen zeker een keertje terug

Bedankt Kookhuys voor deze mooie ervaring

22. Wat een gezellige avond hebben we gehad. 5 gangen verrassingsmenu is echt een topper, heerlijk lang tafelen in een ongedwongen sfeer. Mooie combinaties van vlees en vis met heerlijke wijnen.

23. W.s door de drukke vrijdag duurde de avond wel erg lang. We hebben ruim 4 uur ! aan tafel gezeten omdat de gerechten zolang op zich lieten wachten. Tussendoor werd er wel erg vaak gevraagd of wij toch echt niets wilden drinken... jammer, het eten was heerlijk maar ons zien ze hier niet meer. ( ik weet nu wel hoe de stoelen zitten)

24. Albertine van der Poort

Fantastisch gegeten met 6 personen. Alles was prima: eten heel goed, sfeer gezellig en bediening attent en vriendelijk.
    Kortom, voor herhaling vatbaar.

25. Sam en Gre Kolijn

23-11-2011

We hebben heerlijk gegeten met 17 mensen de keuken en de bediening perfect.Echt een avond om nooit te vergeten.

Met vriendelijke groet,
    Sam en Gre Kolijn

26. Heerlijk gegeten. Bediening top. Echte aanrader. Leuke zaak.

27. Wij komen al jaren bij dit gezellig restaurant.

De kwaliteit van het eten is goed, als er wat afwijkend wordt besteld en het is in huis, dan maakt de kok het voor je.

Tevens sturen wij klanten naar dit restaurant.
    u begrijpt als het niet goed is beginnen wij daar niet aan.

Mannen, dames, dank voor de gezelligheid en het goede eten.

George van Dijke Klaaswaal.

28. In één woord fantastisch. Gaan daar zeker vaker eten.

Jammer dat we het niet eerder hebben ontdekt.

Eten buitengewoon goed.

Bediening heel vriendelijk, gemoedelijk en correct.

29. Elma Vos

Weer heerlijk genoten van het eten, de sfeer en de bediening.

30. Heerlijk gegeten op zondag 13 februari, er was een speciaal 5 gangen Valentijnsmenu, de complimenten voor de kok, alles was heerlijk. Het personeel is erg vriendelijk en gastvrij.

31. We hebben gisteravond ontzettend lekker gegeten. Het was erg gezellig en de bediening was top! Echt een aanrader.

32. Leuk restaurant op een top locatie!

Heerlijk eten en een sfeervolle zaak. Of bij mooi weer op het terras, direct aan de gezellige haven van Oud-Beijerland. Kortom uniek en het eten is in 2 woorden "zeer goed" bereid door een zeer enthousiast keukenteam!

Je kan er nu ook reserveren om met 20 (!) man aan EEN tafel te eten in de Gelagkamer.

Dit is op de eerste verdieping en dit is echt een huiselijke en chique eetkamer tegelijkertijd. Een aanrader dus!

33. Heel gezellig en sfeervol restaurant aan de haven van Oud-Beijerland. Vriendelijke en vlotte bediening. Overheerlijk eten en de opgemaakte borden zien er uit als een feestje. Echt een aanrader op culinair gebied. Wij werden door onze vrienden uitgenodigd er met hen te gaan eten en hebben een supergezellige avond gehad.

34. 5 gangen menu, bediening top, eten absolute topklasse.

Komen er beslist weer terug, liefst elke maand.

35. 5 gangen gegeten voor 29,50 euro en dat op sterren niveau.

36. Ik vond het een super restaurant. het eten was geweldig. Gezellig restaurant en met lekker weer kan je ook in de tuin zitten.

37. fam. Hogenlandt

Wij zijn vorige week bij 't Kookhuys wezen eten met 5 man sterk. Wij hebben erg genoten van de ambiance en natuurlijk het eerlijke eten! Het personeel ( zowel bediening als keuken )is er erg vriendelijk en gastvrij. Helaas door een ongelukje van mijn kleinzoon is er een fles wijn gesneuveld maar ook daar werd niet moeilijk over gedaan. Onze familie is er zeer over te spreken en terug komen doen we zeker. Waarschijnlijk als ze weer eens een leuk proefavond hebben of met de feestdagen een heerlijk 4-gangen diner!!! Jullie zien ons in ieder geval terug..
    En blijf het goede werk voortzetten!!!!

38. van der tol

Wat een gezellig restaurant. Je voelt je er gelijk thuis door de vriendelijke bediening. Wat de keuken betreft: super. Ook voor mensen met een allergie of speciaal dieet heeft de witte brigade heerlijk eten.
    Een echte aanrader

39. bizar goed

40. leuke zaak om te zien en dan houdt het op, slecht eten voor heel veel euries, nooit naar binnen gaan dus!

1,4
  41. mooie zaak daar ook alles mee gezegt. veel te duur! voor het eten wat je krijg!

1,8
  42. Freda van de Kleut

Wij Zijn er zaterdag 10 februari geweest. Gezien de prijs dachten we dat alles erg goed zou zijn. Het eten was redelijk, de bediening RONDUIT SLECHT !! Ik zal dit restaurant zeker niet bij andere plaatsgenoten aanraden.