De Krom in Oud-Alblas

Gezellig Eten & Drinken!

Corona informatie

Vanaf 17 maart bezorgen wij de gerechten ook bij je thuis. Veilig,
makkelijk en snel.

Aan de Oosteinde 6, net voordat deze over gaat in de kronkelende polderdijk Abbekesdoel, staat restaurant De Krom. Op deze plek, aan het schilderachtige riviertje de Alblas en een aftakking hiervan, begon De Krom ooit in 1861 als café. Ruim anderhalve eeuw en een rijke horeca historie later, is De Krom een moderne, sfeervolle brasserie waar het bijzonder goed toeven is. Met een crew die er alles aan doet om de gasten zich thuis te laten voelen. “Wij willen u laten genieten van onze gerechten, onze gastvrijheid, sfeer en service. Zowel in de brasserie als op het terras.”

2. Omgeving

1476219780 73
1498919364 72
1536752005 72

1. Fam kom

Nog maar zelden zulke lekkere cappuccino en koffie met appeltaart genuttigd.
    Bediening heel netjes en belangstellend in deze moeilijke tijd.
    Een dikke 9 van ons.

2. Tegenvallende ervaring

Voorgerecht tartaar van bavette was hoewel erg grof gehakt redelijk van smaak
    Hoofdgerecht Ribeye was zeer slecht. Gevraagd om medium. Op het bord als een schoenzool met een donkere jus erover ter camouflage.
    Voor een hoofdgerecht van 25 euro mag je beter verwachten.

3. Halve porties worden schaamteloos zonder aankonding of uitleg voor de hele prijs verkocht. Fatsoen is compleet en totaal verdwenen.

4. NMES 17 punten

Heerlijk gedineerd in serre verbied alleen roken, eten top. Type groente extra rauwkost of sla mmmm de rest was plekkie eten top.

5. Onlangs met vrienden weer eens geluncht bij de Krom. We stonden nog met onze jas aan en de serveerster vroeg al, wat wilt u drinken? De lunchgerechten waren goed alleen vonden wij het vreemd dat je voor gefilterd kraanwater moet betalen, we hebben de ober er op aangesproken en de sfeer werd niet beter. Jammer, maak de gerechten iets duurder en zet kraanwater gewoon indien gevraagd, gratis op tafel.

6. Cor en Wilna duran

Het was een heerlijke lunch. De bediening was prima en erg vriendelijk. Voor herhaling vatbaar.

7. We hebben genoten van een gezellige ambiance en een heerlijk maal. De bediening was vlot en heel plezierig. De Krom is een aanrader!

8. Sjanie Pellegrom

Vanavond met zus zwager en vrienden gegeten in de Krom. Heerlijk eten, gezellige ambiance, super bediening. Voor herhaling vatbaar!

9. Leuke brasserie in de polders met een beschut terras aan riviertje de Alblas. Heerlijke en grote porties tegen een redelijke prijs. De vernieuwde inrichting is prachtig en heeft goed zittende stoelen. Je kunt hier mooie sloepjes huren en heerlijk varen op de Alblas en Graafstroom en zelfs varen naar Kinderdijk als je de sloep een hele dag huurt. Tip: Neem dan je eigen drinken en eten mee.

10. Zoals je ziet is bijna alles perfect zowel het eten en de bediening.
    MAAR de eigenaar zou wel iets aan de themp in het restaurant moeten gaan doen als hij ons de volgende keer weer wilt zien.
    Gr henk.

11. Nieuwe eigenaar van 'Nel aan de krom' dus uitgeprobeerd. Het is wennen, ik mis het exclusieve sfeertje. Pluspunten: robuust ingericht, snelle service, aardige serveerster. Verbeterpunten: wijnkaart (supermarktwijn, nauwelijks keus), bediening (jonge jongens die niets durfden te zeggen). Mijn tip: 1 vaste serveerster per tafel die je welkom heet, de kaart uitlegt, gratis kraanwater op tafel zet, gedag zegt bij het weggaan. Vroeger kregen alle vrouwen met moederdag een presentje. Dat zijn ogenschijnlijk kleine dingen waardoor je graag terugkomt.

2 vorige recensies
  12. Liza van de Graaf

Ik heb nog nooit zulke lekkere creme brule op.
    Heeeeeeerlijkkkkkkk.
    Bediening ook prima, sfeer prima, heerlijk gegeten.
    Echt een aanrader.

13. J de Zwart

Heerlijk gegeten, prima bediening, alleen de hele avond koud gehad aan de tafel bij de deur, telkens weer een klap in je nek. Een behoorlijk minpunt

14. Dat werd een aangename verrassing bij onze 'Nel in de Krom' (sorry, mag nog wel toch...). Hadden geen idee dat alles, maar dan ook alles is vernieuwd op dat leuke plekje aan de Alblas.
    Wat hebben we genoten van de sfeer en het lekkere eten! Nieuwe eigenaar Björn, met je team: heel veel succes! Je hebt lef!

15. De Krom heeft het bestaande terras achter het eetcafe omgetoverd in een zeer sfeervol restaurant, waarbij de grote ronde tafel voor 10 personen een dominante plaats inneemt. Mijn vrouw en ik zaten op het verhoogde gedeelte en er is veel ruimte tussen de tafels en de goed zittende stoelen. Mijn vrouw nam als voorgerecht een carpaccio met smaakvolle dressing en knapperige spekjes. Zelf een zeer lekkere mosterdsoep op. Het hoofdgerecht van Hollandse biefstuk en ribeye was ook van prima kwaliteit, alleen het kleine mandje met frites was wat aan de karige kant. De sorbet van mijn vrouw werd in een soort recht bierglas geserveerd, waarbij je met het te kleine lepeltje niet onderin bij het verse fruit, waarvan de watermeloen teveel overheerste, kon komen. Dit aan de vriendelijke nieuwe eigenaar gemeld, die beloofde dit te zullen verbeteren. Al met al wel weer een aanrader voor de regio.

16. A.v.d linden

Hier geweest personeel erg vriendelijk je hoeft niet lang op je eten te wachten goede service en het eten was perfect.

17. Wij hebben er onlangs gegeten. Als voorgerecht een carpaccio en als hoofdgerecht de tournedos. Was heerlijk. Wij komen hier zeker nog terug.

18. Via de site zat alles vol/niet te boeken, maar dat bleek helemaal niet het geval te zijn. Tafel was gereserveerd, maar niet gedekt/voldoende stoelen, vanaf een afstandje werd de tafel toegewezen. Bestek kwam pas, nadat het gerecht geserveerd werd. Hoofdgerecht geserveerd met heel weinig saus, net gare groente, weinig aandacht voor 'decoratie'. Ober was niet zichtbaar, moesten echt wachten op drinken. Weinig aandacht van personeel voor tocht/temperatuur op het binnenterras. Omgeving niet geheel schoon/opgeruimd. Bij het opnemen/uitserveren niet geheel de juiste etiquette. Stukje gastvrijheid, gezelligheid, vriendelijkheid gemist. Dessert was naar verhouding heel goed verzorgd en mooi gedecoreerd. Ook bij het betalen veel initiatief gasten nodig. Kwaliteit, kwantiteit en prijs, niet in de juiste verhouding. Kan best beter, denken wij.

19. Na verhuizing naar het Oosten mogen mijn ouders nog graag 2 uur rijden om bij de Krom te gaan eten bij speciale gelegenheden. Na een gezellige rondvaart aangeschoven voor een 3-gangen surprise menu a 30,00 p.p Keuze uit vis of vlees. Vis menu: haring tartaar, gepocheerde kabeljauw met snijbonen, friet en verse mayonaise, kiwi parfait. Vlees menu: gebakken ossenworst, getrancheerde rosbief, kiwi parfait. De Krom werkt met verse producten die smaakvol worden bereid. Er wordt veel aandacht besteedt aan de opmaak. Het personeel is vriendelijk zonder amicaal te zijn. Persoonlijk vind ik het altijd wel professioneel als de zwarte brigade weet wat het product is dat men uit serveert en steakmes bij de rosbief is zeker geen luxe. Ook vond ik de menuprijs wat aan de hoge kant maar in Nijmegen zijn de prijzen natuurlijk een stuk lager met 18,50 - 22.50 voor een dergelijk menu. Al met al een plezierige ervaring op een prachtige locatie.

20. John struijs

Fluisterboot gehuurd voor een uurtje, grandioos. Daarna ijscoupe, was helaas al aan het smelten, wel lekkere smaak. Wel weer jammer dat er geen servetje bij werd geleverd, ook niet toen ik er een opmerking over maakte.

21. Gisteravond lekker gegeten in het restaurant. Uitstekend wijnadvies, smaakvolle witte wijn uit de Ardeche. We waren met 6 personen en iedereen heeft smaakvol gegeten.

22. Na eerder teleurstellende ervaring toch maar weer eens geprobeerd.
    Nooit meer!
    Prijs/kwaliteit is hier ver te zoeken.
    Op de vraag wat voor groente we kregen was het antwoord dat patat apart en groenten en gebakken aardappels op het bord werden geserveerd: op het bord 3 kleine keihard gebakken aardappeltjes, 5 kleine ondefineerbare stukjes groenten die niet eens beetgaar waren en een kom met zeer bruine patatten.
    De zaal was zeer donker, konden de menukaart bijna niet lezen en alle gangen werden in een dusdanig rap tempo opgediend, dat we na 1,5 uur weer buiten stonden. Niet echt een leuk, rustig, gezellig avondje uit. Porties waren klein, rekening erg hoog, met 4 personen 350 Euro kwijt.
    Wij zijn best bereid om in de buidel te tasten maar daar moet wel wat goeds tegenover staan en bij De Krom krijg je dat beslist niet!

23. Heerlijk gegeten, complimenten! Personeel heel vriendelijk.

24. wim van gelder en mirjam cohen

Wij hebben 11-06-2011 catering gedaan bij De Krom en alles was top, eten, verzorging lekker relax.
    Volgende keer zeker weer, zo kan je rustig met je feestje beginnen.

Bedankt.

25. Pieter Roovers

10/04/2010

Heerlijk gegeten in dit schitterend gelegen restaurant.

Zowel de bediening alsmede de keuken zijn dik in orde.

Voor herhaling vatbaar.

26. Op 12 maart 2002 met elf mensen gegeten. Uitstekende ontvangst en bediening. Gezellige ambiance. Eten was over het algemeen goed. De ossestaartsoep was echter te koud < lauw > en de vis had wel iets pittiger gekruid mogen zijn. Al met al waard om het nog eens over te doen. Ik kan De Krom bij iedereen aanbevelen.

27. Op kerstavond een tafel voor 5 personen gereserveerd. Bij binnenkomst aan tafel gezet die nog niet ingedekt was, terwijl er genoeg tafels ingedekt stonden. Waren bijna de enigen in de zaak; dit kan ook door de ijzelvoorspelling gekomen zijn, maar het viel ons erg tegen. Hoofdgerecht met vis en wild besteld, bij beiden spruitjes als groente. Bij wildgerecht snap ik dat, maar niet bij een visgerecht. De kok heeft zich er iets te makkelijk vanaf gemaakt, terwijl wij juist op kerstavond iets meer hadden verwacht.

Voorlopig gaan we hier even niet naar toe.

28. 27-12-2009

Super gegeten en gezellige bediening. Alles klopt. Bedankt.

29. Onze ervaring met het Kerstdiner in dit restaurant is: eens en nooit meer! Kwaliteit en prijs staat niet in verhouding met de service en dat gene wat we kregen! Zeer slechte ervaring. We moesten bijna een uur wachten op het hoofdmenu. Ik ben geen grote eter, maar ging zelf haast van mijn stokje. Grote groepen die na ons binnen kwamen, zaten al aan hun dessert! Het schijnt normaal te zijn volgens de bedrijfsleidster, dat grote groepen voor gingen. Niet te geloven! Als enige commentaar kregen we: ach, het is toch Kerstmis! Geen enkele excuses hiervoor, laat staan een tegemoetkoming voor een gratis drankje en dan nog de brutaliteit om te vragen of we nog wat wilden drinken! Ja, ja hier verdienen ze het meest mee natuurlijk. Dit is duidelijk ingepompt bij het personeel. Het zijn net robots! Geen aanrader. Het wordt tijd dat er concurrentie komt in hun directe omgeving!

30. Op 14-07-2009 geweest en wat maar fout kon gaan, ging fout: niet bestelde drankjes gebracht, dubbel opnemen van bestelling, 30 minuten wachten voordat je het eten op kon geven omdat men zich steeds op nieuwe klanten richtte, 50 minuten wachten op twee eenvoudige broodvarianten, inhouden van de maaltijd klopten niet met menu, geen excuses.

31. Heerlijk eten!

Eén vorige recensie