Zuiderzand in Otterlo

1451420600 52
1461983795 67
1497194445 80

1. Henk en Corrie

Fantastisch gegeten! Mensen die begrijpen wat service is! Uitzonderlijk goede prijs/kwaliteit verhouding! Ga zo door!

2. Siegfried Aikman

Een unieke ervaring in een mooie oase in Otterlo, bij binnenkomst hartelijk welkom geheten en geleid naar een lekkere plek bij de houthaard waar het aangenaam warm was. De vriendelijke bediening heeft ons op een geweldige wijze voorzien van onze drankjes en een overheerlijke lunch waarbij wij nog van een gratis garnalen cocktail mochten genieten. De eigenaar en kok kwam bij ons aan tafel zitten. Hij vertelde dat hij zijn droom achterna is gegaan en dat hij enkele jong gehandicapten in dienst heeft genomen omdat hij vind dat ook zij een eerlijke kans op werk verdienen. Top restaurant voor een eerlijke en eenvoudige maaltijd tegen een zeer scherpe prijs. Absoluut voor herhaling vatbaar.

3. Derk en Nynke

Op doorreis tijdens de vakantie, heerlijk geluncht bij eethuis Zuiderzand in Otterlo. Eerlijke producten zonder franje en erg gastvrij! Een aanrader.

4. Gerard en Wilma

De eigenaar is zijn droom achteraan gegaan, staat zelf in de keuken en kan een leuk betaalbaar gerecht en smakelijk op tafel zetten voor iedereen. Had nog tijd na een drukke dag een praatje met ons aan tafel te maken. Vorig jaar andere eigenaars, zijn daar geen tweede keer geweest. We gaan hier zeker naar terug.

5. elly van tessel

Zitten nieuwe eigenaars in. Er wordt volgens mij top proefgedraaid, eten is goed. Hoop op een leuke zomer.

6. Wij zijn er vorig jaar 2 keer geweest en 2 keer knudde. De laatste keer was onze Moeder mee, daar hebben we haar dus geen plezier mee gedaan. Wat een aanfluiting. Toen we aankwamen, niet een vriendelijk woord van het personeel, die waren humeurig omdat er 2 kindjes speelden en wat geluid maakten. Lang wachten op de kaart en het drinken. En toen kwam het eten. De soep waterig en smaakloos, de patat en aardappelen week. 1 stronkje rauwe witlof en een gevulde rauwe paddenstoel, rauwkost verlept en het vlees zo taai als een schoenzool. Ik had zelf een scholrolletje gevuld met zalm, die kopen ze gewoon bij de Aldi en warmen het op in de magnetron, kurkdroog. Het toetje was het enige wat nog wel ging. Mij Moeder wilde niet dat ik er wat van zou zeggen omdat er meer mensen zaten en ze het sneu vond. Ik vond het verdomde sneu voor haar dat ze zo bediend werd en afgekeurd eten kreeg.. En dan durft Zuiderzand zich een goed restaurant te noemen? Ze moeten zich doodschamen. Als ze dan toch iets goed willen doen, bied mijn Moeder dan een gratis en goed diner aan, dan pas lijk je restaurantwaardig. Ik plaats nog even een foto zodat u het gezicht van mijn Moeder kunt zien terwijl ze "geniet" van haar bord drab!

7. Prima gegeten, voor een lage prijs. Erg vriendelijke bediening. Gezellige entourage, zowel binnen als buiten. We komen zeker terug.

8. Na alle negatieve recensies waren onze verwachtingen niet erg hoog. Mijn vrouw en ik hebben met een voucher van etentjeveilen, de kip kwintet gegeten.
    We werden vriendelijk en gastvrij ontvangen. De bediening was prima en het eten beter dan we hadden verwacht. De kok kwam nog vragen of alles had gesmaakt.
    Wij komen hier zeker terug.

9. Lenn Petersen

Ik snap volledig waarom ze zoveel aanbieden op de veilingkans.nl je komt binnen in een campingrestaurant en je krijgt het eten als in een cafetaria. Een keer maar nooit meer is wel van toepassing. Tip. Zorg dat je niet te dicht bij de toiletten zit.

10. Achterhoek

Gisteren wezen eten. Via vakantieveilingen een bon gewonnen. Er staat overal kinderen tot 10 jaar eten gratis, nou moeten dus gewoon voor onze dochter (nog geen 2 jaar) betalen. Na hier wat van gezegd te hebben werd mevrouw beetje kort af. En het was onze eigen schuld. Maar werd het geld wel naar ons toe gegooid. En werd met een grote schok zo op de bar geslagen. Eten is te eten, maar meer kun je er niet over zeggen. Personeel is erg onrustig, ze doen allemaal maar wat.

11. We hadden een bon van vakantieveilingen, kinderen eten gratis mee tot 10 jaar. Blijkbaar werden de mensen van vakantieveilingen in 1 hoek van het restaurant bij elkaar gedrukt. Onze kids zijn 9 en 6. We bestelden franse uiensoep. Jakkes! Niet veel smaak aan en zeker geen uiensoep te noemen! Voorgerecht werd op tijd geserveerd. Hoofdgerecht (we hadden beide schnitzel met champigonsaus). Mijn man heeft een stuk laten liggen omdat het bedorven leek te smaken. Onze kinderen kregen welgeteld ongeveer 15 frietjes met een frikandel. Onze oudste had echt nog honger! Op de menukaart staat dat hoofdgerechten met 3 warme groenten worden geserveerd. We kregen 3 witlofblaadjes, 1 champignon en aardappelquiche (is geen groente!) en schaaltje rauwkost.
    Na hoofdgerecht moesten we heel lang wachten tot er afgeruimd werd. Moesten zelf vragen om wat te drinken en toen we het drinken af moesten rekenen, hadden ze ook nog 1 euro op de rekening gezet voor de mayonaise! (klein schaaltje). Hoe durven ze! Wij komen hier nooit weer!

1,1
  12. Wij hadden met 4 personen een tafel gereserveerd. Hoewel wij wat moeite hadden om het restaurant te vinden, arriveerden wij exact op de afgesproken tijd. Wij liepen binnen en troffen daar enkele mensen aan, die dienbladen aan het vullen waren. Zij negeerden ons en toen wij groetten, mompelden zij een groet terug, terwijl zij doorgingen met hun werk. Na een poos wachten nam ik het initiatief en vroeg of er iemand was die ons te woord kon staan. Een dame had haar dienblad volgeladen, en ging gasten bedienen. In het voorbijlopen zei ze, dat er iemand naar ons toe zou komen, als zij met dit werkje klaar waren. Zo'n ontvangst hadden wij nog nooit meegemaakt en wij waren helemaal verbluft.
    Nadat wij een tien minuten gestaan hadden, kwam er inderdaad iemand naar ons toe en bracht ons naar een tafel.
    Verder niets dan lof. De bediening was vriendelijk, het eten was lekker en de prijs was erg laag voor de geboden kwaliteit (met name het jubileummenu dat 10 euro goedkoper was dan normaal). Het was een unieke ervaring om op het bijzondere overdekte terras te zitten wat heel creatief ingericht was door iemand met heel groene vingers!

13. R.Zuurhout

Bediening was wel goed maar de rest hield veel te wensen over.
    Droog vlees,broodjes waren niet te eten(supermarkt kwaliteit)
    Tongrolletjes met zalm,zat geen smaak aan ,en helemaal uitgedroogd,
    zalm blokje beton,volgens mij opgewarmd in de magnetron.
    Al met al jammer leek erg gezellig,maar voor de kwaliteit kom ik hier niet meer terug!

14. Havinga

Super aardige mensen maar in de keuken zouden ze niet mogen komen...
    Het brood vooraf bleek te bestaan uit vier afbakbroodjes van de AH. De mixed grill kwam uit de magnetron, de medium biefstuk was bloederig met een korst van kruiden uit een mixje. De warme groenten smakeloos. Zelfs de friet was bleek...
    Doodzonde, want op dit plekje met al die prachtige Veluwse streekproducten zou je een heel fijn restaurant kunnen bestieren.

15. Voor lekker vers veel eten voor een zeer goede prijs moet je hier zijn. Vriendelijk personeel, gezellige ruimte om te zitten, na zoveel jaar nog steeds top. Ga vooral zo door, mijn complimenten.

16. mariekek 2236 punten

Alleen al voor het spinazietaartje zou ik hier terug gaan! Met een groep gegeten voor een lage prijs. Wij zaten in het overdekte deel, wat helemaal vol stond met allerlei eetbare planten en kruiden. Leuk om te zien, er stonden ook planten tussen die je niet zo vaak ziet, bijv. snijbiet. En bovendien waren deze verse producten/kruiden ook in het eten zichtbaar, heerlijk!
    Drie soorten soep, en in de tomatensoep zat verse selderie; de uiensoep leek meer op een rare groentesoep, ik weet niet hoe ik het anders moet beschrijven. Maar het zag er niet uit als uiensoep en smaakte er ook niet echt naar, er zaten toch wel uien in.
    De hoofdgerechten werden eigenlijk door allen zeer smakelijk gevonden. Op elk bord lag een heel garnituur met onder andere een spinazie-aardappeltaartje waarvan de kok het geheim niet vertelde! We weten inmiddels dat er ook room-bieslookkaas in verwerkt was en het een recept uit
    Frankrijk is. Als je het volledige recept wilt, moet je gaan werken in het Hoogseizoen, ze zoeken nog personeel. Er was van alles voldoende en er werd desgewenst nog wat bijgebracht.
    Het nagerecht was ook heerlijk, voor iedereen een Dame blanche of je kon kiezen voor koffie.
    De drankjes moesten we zelf gaan halen en de flesjes op tafel laten staan zodat ze later konden kijken wat er geteld moest worden. Op zich wel prettig omdat je drinken kunt halen, wanneer je wilt. Je hoeft niet op de ober te wachten.
    Wat ik erg knap vond van het personeel was dat we allemaal tegelijk ons voorgerecht kregen, net als het hoofd- en nagerecht. Ze waren ook erg vriendelijk. Helaas was de ruimte een beetje krap door al het groen wat er stond en ging er zelfs een pot om. Hier werd niet moeilijk over gedaan.
    We hadden heerlijk gegeten voor een kleine prijs. Voortreffelijk restaurant en als je er wilt gaan eten, eerst reserveren want het zit snel vol.