De Waldhoorn in Otterlo

di lunch 10:30 - 16:00 diner 16:00 - 20:30

1236205533 62
1320484725 79

1. E. Van Hest

Wat een hartelijke mensen. Koemelkeiwit en lactose intolerantie was geen enkel probleem. Het diner was voortreffelijk. Wat een smaaksensatie weet dit team te presenteren. Bedankt voor een geerlijke avond!

2. Mijn bezoekje aan de Waldhoorn.
    Vroeger was dit echt een dorpscafé maar sinds de nieuwe eigenaar is het meer een restaurant met helaas een grote ''sta in de weg''. (Biljarttafel)

Het is een gezellig binnenkomen omdat je gastvrij word ontvangen.
    Vrij druk, en dat in april. (18:30 uur)

Ik heb een groentesoep en een stoofpotje genoten met garnituur.
    Prima in orde en goed warm!
    Het is wel raadzaam om te reserveren want toen er later gasten binnenkwamen was er geen plek meer over dan alleen de biljarttafel.
    Dat was niet echt geen goed idee.

Verder raad ik deze zaak van harte aan als je gezellig en lekker wilt dineren.

3. Cees 358 punten

Het terras is heel leuk, De bediening is heel goed. Het was er vrij druk toen wij er waren.
    Maar wat ik bestelde klopte niet. En over het geheel genomen is het er best prijzig.

4. Anoniem

Het ontvangst was prima. De koffie heerlijk. Het eten verzorgd en lekker. De service goed. Dus wat willen we nog meer. Bedankt voor alles.

5. In deze prachtige zaak hebben wij afgelopen zondag gegeten. Ook schortte het zeker niet aan gezelligheid. Het was er gesellig druk, maar dit resulteerde wel in gehaast ogende medewerkers, die verder wel goede service gaven. Het wildtrio en de hertenbiefstuk waren heerlijk mals en niks op aan te merken.

6. Straver

Prima restaurant, heerlijk gegeten en wat voor ons ook belangrijk was, was dat de hond ook welkom was. Super.

7. Ons eerste bezoek hier, en zeker niet onze laatste. Mooi, rustige sfeer met heel vriendelijke en behulpzaam personeel, en eten voor een hele vriendelijke prijs. En ook niet te krap ingedeeld. Er is genoeg ruimte tussen de tafels. De kwaliteit van het eten was erg goed, en geen een van ons vertrok met honger. Er was best een wisselende keus van vlees en vis, en zelfs ook wild. Alles dat wij hebben besteld was heerlijk, maar ik raad wel een van het toetjes aan. De boerderij coupe was echt overheerlijk. Eerst in de coupe glas ging boerenjongens, dan een laag advocaat, (allebei zijn gemaakt voor het restaurant). Boven die waren twee bolletjes vanilleijs en daarna een flinke laag slagroom. Ik zou het alleen niet bestellen als jij moet daarna rijden. Hier hebben ze ook een oplossing voor. Jij kunt flessen boerenjongens/ -meisjes en advocaat bij kopen om mee naar huis te nemen. Ik zou echt deze restaurant aanraden.

8. Filip V10

Heel lekker gegeten voor correcte prijs. De bediening en sfeer zaten goed.
    Stoofpotje en zalmforel zijn aanraders. De fish&chips zijn heel leuk geserveerd; het 'batter' echter wat te zwaar. Probeer eens met panko.

9. sandy maria en stefan

Heerlijk gegeten. Paprika saus erg lekker, witlof heerlijk en friet ook fijn. Vooral personeel, wat een fijne mensen, een dikke 10. We zijn pas ons vader/opa kwijt, kwam ook hier en heeft altijd genoten. Vandaag was pa jarig, na een moeilijke dag heeft dit ons goed gedaan.
    Liefs en tot ziens uit Apeldoorn

10. Heerlijk eten: dikbilburger was super lekker!

11. Kom er altijd, super gezellig, vooral in de warme dagen is het lekker gezellig. Ook voor de kinderen is er een kinderboerderijtje en klimrek, wip wap en glijbaan. En niet veel verder is er ook een school met andere kinderen, altijd leuk om te voetballen ⚽

12. Wij waren hier een aantal jaren geleden al eens eerder geweest. Nu onze fietstocht over dit prachtig stukje Veluwe afgesloten op het terras van de Waldhoorn afgesloten.

Het terras (en niet alleen dat) was door de eigenaren goed onder handen genomen. Goede sfeer en bijzonder prettige en gastvrije bediening.

De dikbil burger (hoe kom je erop) en het staartstuk zijn echte aanraders.

Ik begreep van de bediening dat er ook fietstochten met een boswachter via de Waldhoorn worden georganiseerd, die gaan wij een volgende keer doen.

13. Prima lunchstop gehad tijdens onze mooie fietstocht. De Waldhoorn heeft een groot terras en een eenvoudige, maar goede lunchkaart; onze uitsmijters waren lekker. We komen zeker nog eens terug in de avond, want ik wil nl. de pannegies wel eens proeven. Die schijnt -volgens onze "buren" op het terras- echt goed te zijn, (traditioneel Veluws stoofpotje van lokaal rundvlees)

14. spwillems

Een erg leuk restaurant in een mooie omgeving, tegen de Veluwe aan. Altijd iets te doen, wordt veel georganiseerd en keuken is meer dan prima. Binnen en buiten, allebei prima opties. Ook het grote (en zonnige) terras is een aanrader, zeker voor fietsers in de buurt. Kortom, het hele jaar door een gezellig restaurant met tevens leuke streekgerechten.

15. Indira Mensink

Zeer goede prijs kwaliteit verhouding met aardig personeel en een gezellige ambiance. Met 4 personen en een kind gegeten. Voor ieder wat wils. Heerlijk gegeten.

16. Booster

Komen hier al enkele jaren. Tot nu toe enkele keren "problemen" gehad met de rekening. Maar vandaag (12-06-2014) toppunt van ergernis meegemaakt. Bij een terras voor iets meer dan de helft gevuld, bestelling gedaan: schnitzel waldhoorn en een saté schotel.
    Na drie kwartier gevraagd waar het bleef. Andere tafels al klaar en/of royaal bezig. Saté duurt iets langer was het antwoord. Ok.. Maar na ruim een uur nog niets. Heb toen om de rekening gevraagd. Antwoord: uw eten komt er aan. Saté moet 20 minuten in de oven.
    Wij komen toch niet van een andere planeet?! Na anderhalf uur nog geen saté! Drankjes afgerekend en weg. Zonder excuses of wat dan ook vanaf de zijde van de Waldhoorn.

17. a 47 punten

Tijdens een regenachtige Donderdag (5 juni 2014) gebruikten wij een lunch. Ik een broodje Amsterdamse kaas met bruin brood en mijn echtgenote een broodje gezond. Redelijke smaak, maar gewoon simpele sneetjes brood. Niet bijzonder in kwaliteit/prijsverhouding. Heb nu de rekening voor mij. 2x koffie €,3,90 redelijk; broodje oude kaas € 5.75; broodje gezond € 5,95.
    Absurde prijzen voor eenvoudige broodjes met beleg. Elders dit soort boordjes van betere kwaliteit en tegen normale prijzen gegeten. Wij gaan dus nooit meer naar de Waldhoorn.

18. Frans en herma

3 keer gaan eten. Eerste keer geweldige bediening en ook het eten was goed en werd snel geserveerd.
    Tweede keer andere bediening die ons ongeveer 10 minuten lieten wachten voordat de bestelling werd opgenomen, maar het slechtste was dat de drankjes pas na 20 minuten geserveerd werden.
    Derde keer ongeveer 10 minuten op het terras gezeten, maar de bediening liet zich niet zien. Ben zelf maar iemand gaan opzoeken, die pas na ongeveer 8 minuten kwam.
    Resultaat: eten goed, maar bediening ver onder maat.

19. We hebben hier 2 keer heerlijk gegeten. Bediening is ook erg vriendelijk en snel, super. Komen zeker terug!!

20. Ronald en Karin

Gewoon wat Joe ziet is wat Joe get restaurant , super bediening, vooral die ene. Eten is gewoon heel erg redelijk zeker voor dat geld. Kortom, echt wel prima.

21. Een gezellige rommel, zo mogen we het denk ik wel noemen. Dit is een no-nonsense eetcafe in de oude stijl (je waant je zeker 30 jaar terug in de tijd) waar bar, biljart en een hapje eten prima samen gaan. Verwacht geen 3-sterren keuken, je ziet al aan de complete uitstraling dat je hier 'gewoon lekker' eten kunt verwachten en dat krijg je dan ook.
    Vriendelijk personeel en de bediening is prima. De gerechten die uit de keuken komen zijn geen culinaire hoogstandjes, maar dat hoeft ook niet. Daar zijn andere gelegenheden voor.
    Lekker 'gewoon eten' dus voor een redelijke prijs!

22. Afgelopen weekend tijdens kamperen hier tussen de middag een broodje gegeten. Vooral het personeel viel op door hun enthousiasme en vriendelijkheid (kunnen veel eetgelegenheden nog wat van leren).

Zelf had ik een stokbroodje carpaccio, was op zich allemaal goed, maar niet speciaal. Je kan er iets mooiers van maken, en misschien ook andere soorten broodjes (italiaanse bol ofzo) aanbieden.

De prijs is redelijk, zeker met omliggende restaurantjes, maar dat heeft vooral met de toeristische locatie te maken.

23. Waar voor je geld. Pannenkoek voor de kinderen en mijn man en
    Ik biefstuk. Alles lekker en snel en op
    een leuke manier gebracht. Komen zeker terug.

24. mariekek 2236 punten

Koffie met gebak gehad op terras van de Waldhoorn. Helaas moesten we onder de overkapping gaan zitten omdat de plaatsen uit de zon op het terras bezet waren. Wat wil je met zo'n mooi weer! De koffie was heerlijk en het gebak ook. Ze hadden maar twee soorten en er werden als gebak ook twee (dure) sorbet/wafel genoemd.
    De service was prima en het personeel erg vriendelijk.

25. De eerste ontvangst was vriendelijk. Glaasje droge witte wijn besteld, was zeker niet slecht.

Wel een beetje jammer dat ik zelf om de kaart moest vragen.

Vooraf een eigengemaakt groentensoepje. Was erg zout en vet. Het enige verse was de bieslook die er kort voor het serveren ingegooid was. De groenten waren wat blokjes sellerieknol, een enkel erwtje en een spercieboontje en wat wortel. De balletjes waren wel mooi rul.

Toen aan de Otterlose asperges. De schotel. Slechts 5 asperges, dus als aspergeliefhebber nog 3 extra besteld. De asperges werden geserveerd met salade en verschillende soorten aardappelen en hollandaisesaus. De aarappelen bleken bij navraag en in de praktijk verschillende soorten gefrituurde aarappelen te zijn. Toch maar laten komen. FOUTJE!. Bij asperges horen naar mijn mening gekookte krieltjes of hoogstens een puree. De erbij geserveerde salade was fantasieloos. IJsbergsla, plakjes tomaat en wat komkommer en wat ondefinieerbare ingemakte groenten.

Toen de schotel kwam bleek deze duidelijk de nodige tijd onder de warmhoudlamt te hebben gestaan, resulterend in een vel op het kannetje hollandaisesaus. Weinig appetijtelijk dus. Bovendien was mijn extra bestelling vergeten. De erbij geserveerde Riesling was trouwens goed. Mooi fruitig met een hint van groene appeltjes.

De asperges waren iets te lang gekookt en daardoor wat vla van smaak. De alsnog aangerukte extra 3 asperges waren duidelijk wat korter gekookt en prima van smaak en bite. Ze kunnen het dus wel!

Bij de schotel bleek de zalm gerookte zalm te zijn. Niets mis mee, maar ik hoopte op een gepocheerde zalm. Het jammerste was het aardappelgrnituur. Ik had na een dagje fietsen en wandelen op de Hoge Veluwe wel trek, dus toch de aarappeltjes maar aangevallen.. Hierdoor overheersten in mijn nasmaak niet de asperges en boter, maar de frituursmaak van de aardappeltjes. Zo jammer.

Bij het afruimen vroeg de serveerster of alles naar wens geweest was en ze reageerde niet op mijn antwoord Het ging.. Ze vroeg mij niet of ik nog iets na wilde hebben en ging druk aan de slag om af te ruimen, op mijn tafel en de omringende. In het half uur daarna keek ze me een paar keer aan en liep door. Ik hou niet zo van het roepen van personeel, maar na een kwartiertje besloot ik het maar even aan te zien om te kijken of ze enig initiatief naar mij zou tonen. Niet dus.

Uiteindelijk kwam er een oudere serveerster (eigenaresse?) langs die me wel te woord stonnd. Mijn behoefte aan een toetje was toen al lang vertrokken. OK. De als goeddoenertje aangeboden Riesling nog wel tot mij genomen.

Soms kom je ergens in 1 keer 2 keer: de eerste en de laatste keer.

26. W.J. Koster

Hier op 22 juli gegeten. Kwaliteit prima voor weinig geld. Zeker aan te bevelen!

27. Wij kwamen afgelopen zondagavond met 6 personen per toeval eten.

Niet gereserveerd natuurlijk (dom op vaderdag).

Er werden na 5 minuten 2 tafels tegen elkaar gezet, en we voelden ons zeer welkom in dit kleine cafe/restaurant.

We hebben er ontzettend lekker gegeten, soep vis vlees en al het andere waren zeer vers en heerlijk klaar gemaakt!

Wij komen ZEKER terug, want wij eten normaal alleen uit in Duitsland...dit omdat daar de prijs en de kwaliteit beter is, echter hier is het nivo precies hetzelfde.

Super schnitzels...met alles erop en daaraan.

En heerlijk ouderwets in de pan gebakken (niets frituur).

En het ijs na afloop....het water loopt nog uit mijn mond.

Bedankt voor een zeer mooie avond waldhorn.

28. We hebben hier op een zaterdag gegeten vorig jaar november. Het was zeer slecht weer, vandaar misschien de enige gasten hier. Inderdaad een soort (bruin) café met eetgedeelte. Wel sfeervol vonden wij.

Als gerechten kozen we voor een Oud-Hollandse maaltijd: Erwtensoep met spek en Zuurkoolstamp. Het smaakte heerlijk.

Over de bediening geen klagen en ook de prijs was redelijk.

Kortom: als we nog eens in de buurt zijn, gaan we er zeker weer naar toe!

29. Met een groep van 14 mensen gegeten in dit restaurant.

De kwaliteit van het eten was matig, het gedeelte van het restaurant, waar we zaten, was niet erg gezellig.

Er waren veel kleine vliegjes, wat onsmakelijk.

De soep was erg zout, de schnitzels niet goed gebakken, erg vet daardoor.

De sorbet was in orde.

Een van de gasten kreeg zijn eten, toen de rest het al bijna op had. Hij bleek te zijn vergeten.

De bijgerechten waren toen inmiddels koud, aan zijn verzoek om nieuwe aardappeltjes werd voldaan, maar men kwam niet op het idee, dat de groenten ook koud waren.

Hij heeft terecht opgemerkt dit restaurant niet weer te bezoeken en ik sluit me daarbij aan.

Overigens, de bedienende dames waren vriendelijk.

30. Was er op een vrijdagavond met vrouw en moeder, gezellig binnen gegeten, (h)eerlijke kaart, goede prijs, leuke locale gasten maakte dit tot geslaagde avond.

31. Het terras zag er aantrekkelijk uit, maar het eten was onvoldoende. De soep was lauw en leek uit blik te komen, het hoofdgerecht werd ook lauw geserveerd en de sorbet leek al te lang in de koelkast gestaan te hebben. De bediening was wel voldoende.

32. Gisteren met een groep van 20 personen hier gegeten. Het naast elkaar zetten van tafels was hier geen probleem, de bediening vriendelijk en vlot (ondanks de warmte). We kregen allemaal tegelijk ons eten (pannekoeken, omelet, schnitzel, broodje knakworst) zodat we echt samen konden eten. Toilet was schoon, oftewel zeker een aanrader!

33. Heerlijk in het zonnetje op het terras gezeten.

Genoten van een tostie, broodje hamburger en een biertje en een ijsthee.

Hele leuke en vriendelijke bediening.

34. Hele vriendelijke mensen in de bediening. Het was er druk, maar we hoefde niet erg lang op ons eten te wachten. Het was lekker eten voor een hele redelijke prijs.

35. Wij hebben hier een heerlijke kop erwtensoep gegeten.
    Dit werd ons gebracht door een vlotte, vriendelijke ober die onze opmerking dat we haast hadden goed begreep.

We stonden snel weer buiten met een goed gevoel.

36. Leo 1659 punten

Als je een schnitzel met champignons en uitjes bestelt, en je krijgt de champignons met uitjes pas tegen de tijd dat je de schnitzel bijna op hebt... Niet best, al smaakte het eten op zich wel goed.
    Bediening is rommelig, buitenterras niet droog terwijl de regenbui echt al geruime tijd voorbij was. Binnen is het een café, daar ga je als eter niet zitten. En de rokers uit het café komen hun peukje oproken tussen de gasten op het terras ;-)