Boerderij Mossel in Otterlo

do lunch 10:00 - 17:00
vr lunch 10:00 - 17:00
za lunch 10:00 - 17:00
zo lunch 10:00 - 17:00

1. Prachtige locatie. Ze durven daarom ook behoorlijke prijzen te vragen voor bv de smaakloze appeltaart.Veel te jong personeel. De jonge dame was behoorlijk agressief. We zouden echt een tosti met tomaat besteld hebben al zei de rekening ook van niet. Maar we hadden het er maar mee te doen. Jammer voor ons. Jammer van zo'n mooi plekje, het zou een prachtig restaurant/theehuis kunnen zijn. Maar ik ga echt niet een broodje bal gehakt eten voor 7euro op een terrasje met zelfbediening. Pracht plek voor een glas fris of een kop koffie maar meer ook niet.

2. Vooropgesteld, Boerderij Mossel (heeft niets met het schaaldier, maar alles met gewoon groen mos te maken) is een prachtplek, en een prinsheerlijke trekpleister voor fietsers. Voor de kleinsten is er een speeltuintje, voor de rest van de passanten een heerlijk terras midden in het groen. Vorig jaar streken we hier neer en bestelden een vrij pretentieuze hamburger, met mayonaise en mosterd. Krijg je die laatste 2 in sachets. Zal kostentechnisch wel handig zijn, maar staat armoedig. Die zakjes kwamen dit jaar terug bij het bittergarnituur, 10 hapjes van de middelmatigste soort, onhandig geserveerd op een olijvenschoteltje en bovendien te lang gefrituurd, dus echt niet lekker meer. Maar je hebt trek, dus maakt er met die sausjes uit zakjes die je nergens kwijt kan, het beste van en meldt dat later bij de bediening (stuk voor stuk jong, maar welwillend), die zegt, ja, zo hoort het niet, maar die er verder ook niets mee doet. Ik had ze moeten laten staan. Mijn vrouw bestelt koffie, die is prima, met appelgebak en krijgt een punt die net zo groot is als dat-ie uit de groothandel komt. Niet erg verfijnd dus. Daarna heeft ze zin in een Bourgondische Kroket. Voor Euro 4,50 krijg je dan ook welgeteld 1 kroket op lekker brood, maar dat is behoorlijk duur betaald. Het terras blijft voor drank erg uitnodigend, maar Mossel kan voor de verdere inwendige mens nog een flinke kwaliteitsslag maken.