Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Oss verdeeld zijn.

2. Sushi Oss

Net terug van ons eerste bezoek aan deze zaak. Na de eerste hap van de eerste ronde werd mijn vriendin intens misselijk, waardoor we snel naar buiten moesten. Ik heb geprobeerd uit te leggen wat er aan de hand was, maar ik kreeg alsnog een rekening van 42 euro voor m'n kiezen.

Het voedsel zal vast oké zijn, dat heb ik helaas niet kunnen beoordelen, maar de score voor mededogen en sympathie komt niet verder dan 1 stip. Die 2e is voor het eerste rondje dat ik heb mogen proeven. Ik kom er in ieder geval niet meer, ik gun ze mijn klandizie niet meer.

Heerlijk gegeten bij Perro wij komen er al meer dan 25 jaar en altijd goede kwaliteit.
    Je moet wel de tijd nemen want alles wordt ter plekke vers bereid. Jammer dat Perro gaat stoppen. Wij komen er erg graag.

4. Italiaans Oss

Nessy van den hanenberg

Heerlijk pizza’tje gegeten samen met een goed flesje rode wijn..
    Personeel was zeer vriendelijk.
    Tot snel.

5. Thais Oss

Supervers, eerlijk, authentiek héérlijk eten! Wat een aanrader zeg! Vriendelijke bediening en zeer kundige koks.

6. Thais Oss
  7. Internationaal Oss

Erg lekkere ribkes voor weinig geld, wij gaan hier regelmatig eten en komen er graag. Erg vriendelijk personeel, maar er mag wel iets aan de inrichting gedaan worden.

9. Japans Oss

Op basis van alle positieve reacties voor dit restaurant gekozen. Viel goed in de smaak al was de wachttijd erg lang. Jammer dat je bij de proeverij van verse sushi slechts twee varianten krijgt. Bijna 5 euro voor een bodempje wijn is ook teveel. Glazen bij andere gasten werden voller geschonken, beetje scheef. Al met al leuke ervaring maar kan niet tippen aan de beter sushi restaurants in bijvoorbeeld Amsterdam.

10. Mediterraans Oss

Leny v d berg

Afgelopen donderdag een geweldige avond gehad bij montimar in oss. Super lekker eten, vriendelijke bediening. Voor dit bedrag SUPER GOED! Kom er zeker nog vaker!

11. Internationaal Oss

Altijd gezellig, goed enb lekker eten en fijne bediening.

12. Grieks Oss

Lambert Jansen

We waren iets te vroeg maar werden toch meteen naar onze tafel gebracht. We ontvingen binnen 2 minuten ook de bekende ouzo en de menukaart. Aan het menu hebben we voor onze keuze wat aan laten passen. Dat werd goed opgepakt. Bij de soep ontvingen we wel erg veel stokbrood. Het was wel heerlijk vers en bleef gedurende ons gehele verblijf staan. Het hoofdmenu was dusdanig veel dat er geen ruimte meer overbleef voor een nagerecht. Dat is toch een beetje jammer. Ook jammer dat de tafeltjes zeer dicht opeen staan. Je hebt weinig privacy.

13. Frans Oss

Een speciale beleving bij Cordial vanwege het afscheid van sommelier Roy Pelgrim die het restaurant na 20 jaar gaat verlaten. We waren wat te vroeg en streken neer in de lounge van het hotel. Hier het aperitief en meteen even kennis gemaakt met Adriaan Visser, de opvolger van Roy, leuk. Het werd een Picpoul de Pinet van Savary de Beauregard die prima bij de amuses paste.

We startten met het karamel balletje van kingkrab, gember, sesam en soja die in 2010 al indruk had gemaakt en nu iets smeuïger van textuur leek, uitgeserveerd op een salade van crispy sugarsnaps op een crème van bonen, mooi.

Verder met een soort van extra gevulde soep. Als basis een crème van doperwt, erop een gepocheerd kwarteleitje en geschaafde truffel, aangevuld met een aardappel gebonden soepje van groene asperge en gerookte paling, afgewerkt met notenboter, fijn gesneden bieslook en crostini voor de krokante beleving. Dat lepelde prima weg.

Op een turquoise bord een platte cilinder ceviche van kabeljauw waarop blokjes watermeloen, toefjes avocadocrème, staart van zoetwatergarnaal, gefrituurde kop van grijze garnaal, cashewnoot, stukjes taggiasche olijf, in een vinaigrette op basis van passievrucht, aan tafel afgewerkt met geraspte ricotta. Wow, verrassend complex met mooie smaakaccenten.

De eerste begeleider werd keurig door Roy gepresenteerd die vandaag wel in een hele speciale stemmig was. Een Hongaarse Hárslevelü 2015 uit het plaatsje Mád van Szent Tamás, rond met tonen van exotisch fruit en mineraliteit. Op een bruin bord een complex gerecht. Stoof van ossenstaart in een ring van ganzenlever, erop gemalen macadamia en sorbetijs van rode biet, bedekt met geschaafde truffel en zuurdesem krokantje. Ernaast terrine van ganzenlever met bolletje van ossenstaart afgewerkt met geschroeid chipje van ui. Verder nog stukjes roodlof, rode biet structuren, knolselderij structuren en een vinaigrette van rode biet. Wow, hier werden we blij van, mooie smaken, veel beleving en een naadloos aansluitende wijn, top! (9,9)

Adriaan presenteerde een Tres Bagos Sauvignon Blanc 2016 uit Portugal van Lavradores de Feitoria, heerlijk fris met tonen van tropisch fruit. Uit de keuken een delicatesse. Gillardeau Oester op een puree van gerookte aardappel met stokvis, eromheen basilicum olie, partjes la ratte aardappel, groene asperge en lamsoren, erop een lepeltje Anna gold kaviaar en een gesouffleerde aardappel afgewerkt met poeder van zeealgen. Aan tafel afgewerkt met een schuimige saus van notenboter. Mooie zilte smaken met smeuïge aardappel en een frisse wijn om het gerecht compleet te maken, genieten! (9,85)

Gekarafeerd Italiaans rood voor bij het pièce. Pian del Ciampolo 2015 grotendeels Sangiovese van Montevertine, fris kersensap, aangename kruidigheid en een krachtige afdronk. Uit de keuken een mooie presentatie van een Anjou duif proeverij. Borstfilet, haasje, pootje in gefrituurd beslag en gelakt stukje van de dij op een poffertje van aardappel. Verder structuren van mais en een heerlijke bombe van ganzenlever, aan tafel afgewerkt met de eigen jus gekruid met vintage thee. Top cuissons, mooie subtiele jus, pure smaken met als hoogtepunt het delicate haasje en een wijn die het gerecht compleet maakte. (9,8)

De dessertwijn was een Zweigelt Beerenauslese 2016 van Kracher, mooi rond met tonen van aardbei en rijpe pruim, heerlijk. Uit de keuken een strakke presentatie. Schijfjes van rode biet met verse bramen en zwarte bessen, blokjes chocolade cake en witte chocolade, gelei van yoghurt met erop een quenelle basilicumsorbet (mooi hoog op smaak) en een saus op basis van roos. Mooie pure smaken, frisse tonen niet te zoet, de toets van roos kwam pas op het laatst, de wijn bleef keurig overeind. (9,6)

Als afsluiter een niet zo krachtige espresso met een assortiment friandises, de gezouten karamel blijft favoriet.

Bediening was uitstekend verzorgd, met een hoofdrol voor de uitgelaten Roy Pelgrim die weer in topvorm was. Wij wensen hem heel veel succes met zijn nieuwe uitdaging.

Samengevat kunnen we stellen dat we onder de indruk waren van de gerechten. Verfijnd en complex met prima bereidingen en luxe ingrediënten. Ernaast uitgelezen wijnen wat een specialiteit blijft. Onze beste beleving tot nu toe bij Cordial, bedankt!

14. Thais Oss

Dit Thaise restaurant is een aanwinst voor Oss! Hier wordt echt goed gekookt door een symphatieke en zeer kundige kokkin.

15. Thais Oss

Atto Brouwer

Wij komen al meer dan 25 jaar bij de Balkan. Altijd lekker eten je miet wel wat langer wachten ivm verse bereiding. Erg jammer dat Perro gaat stoppen zidra het restaurant verkocht is. Ik hoop voor ons dat het nog een tijdje gaat duren.

17. Snackbar Oss

Beroert. We bestelde altijd veel toen we eigenzaak haden. Nu is het maanden beroerd de app werkt voor geen meter als je belt hebben ze al smoes klaar. Beloven dan dat het volgende keer gecomposeert word maar doen dit niet. Miss moet de eigennaar zijn vaste klanten eens gaan prijzen die hebben hem groot gemaakt zijn personeel helpt hem zo wel de grond in. Wij gaan voortaan wel naar een ander toe.

18. Italiaans Oss

Jeanne Eder

Vriendelijke mensen je voelt je daar al snel thuis.

Tsja, we waren hier voor een Jumbo-actie. Het menu werd verondersteld 30 euro te kosten, maar dat was het niet waard. Daarbij: een vegetarische salade waar kip in werd gevonden, dat kan natuurlijk echt niet. Kon wel eens de laatste keer hier geweest zijn.

20. Grieks Oss

Wat is de sfeer, de bediening en het eten achteruit gegaan sinds Niko er niet meer is.

Die nieuwe eigenaar is echt geen positieve verandering. Zonde voor de sfeer, het eten, de prijs en het gedrag van de medewerkers die onder druk staan van de eigenaar maakt het echt niet meer leuk om daar te komen.

21. Grieks Oss

rene

Kleinschalig restaurant. Eten is goed alleen alertheid personeel is iets te weinig (drankje, afruimen etc). Sfeer goed en zeker de moeite waard.
    Nadeel geen mogelijkheid om buiten te eten.

22. Pizzeria Oss

Hagenaars

Verschrikkelijk, we hebben 5 kwartier op 4 slechte pizza’s zitten wachten! De pizza carpatio was bedorven. Serveerster trekt klant in twijfel en verleend compleet geen service. De pizza staat tot ons ongenoegen ook nog op de nota! Geen excuses, geen compensatie, geen gedag als we weg gaan, nadat ik de pizza van de nota heb laten aftrekken! Zeer slecht. Ons zie je er niet meer.

23. Internationaal Oss

Erg lekker gegeten, prijs prima te doen. Snelle service, krijgt meer dan genoeg.

24. Grieks Oss

Lekker eten zoals altijd.

25. Italiaans Oss

We aten bij "Ristorante Pizzeria Da Antonio". Een gezellig restaurant, sfeervol ingericht en een vriendelijke bediening.
    Een ruime kaart met een variatie aan koude en warme voorgerechten en soepen; als hoofdgerecht veel pizza's, pasta's, vlees- en visgerechten.
    Zelf begon ik met de Insalata Caprese (Tomatensalade met mozzarella), deze was heerlijk en werd mooi opgemaakt opgediend. Als hoofdgerecht heb ik een spaghetti All’Americana (spaghetti met tomatensaus, stukjes kipfilet, paprika en champignons) gehad. Opnieuw mooi geserveerd en een royale portie. Deze was zo lekker dat ik alles op had. Van mijn tafelgenoten, die andere gerechten hadden hoorde ik ook niets anders dan of lof.
    Er werd een prima huiswijn geschonken.
    Al met al een restaurant dat een volgend bezoek zeker waard is.

Al jaren een goede afhaalklant bij deze frietzaak waar ook snacks verkocht worden.

Echter de friet heeft nu bijna een jaar de kwaliteit van een bekende fastfood keten.

Dus niet te eten, te dun en koud indien je thuis bent.

5 maanden was het argument dat de leverancier de dikke friet heeft afgekeurd.

Op een positieve mail geen reactie ontvangen.
    Nu op zoek naar goede friet in Oss....

27. Chinees-Indisch Oss

de jong

We zijn voor de eerste keer in Oriënt garden geweest het is gelijk de laatste keer het eten is goed maar de service slecht wat mij opviel was dat als je je bord leeg had moest je met datzelfde bord weer iets anders gaan halen dat zijn wij niet gewend waar wij een doorlopend buffet nuttigden werden de vuile borden altijd weggehaald en kon je een schoon bord pakken voor je volgende gang voorts waren er ook geen schaaltjes waar je de schaal van de garnalen in kon doen en de botjes het ijs moest jje scheppen met een bolletjes lepel waar jenauwelijks bolletjes mee kan scheppen want er zit geen knijper aan en ook waren sommige ijssoorten te hard en waren niet te scheppen.

28. Pizzeria Oss

Heerlijk gegeten, zeker om nog eens terug te gaan. Heb er met mijn kinderen en kleinkinderen van genoten.

29. Japans Oss

henry

Veruit de beste in Oss en verre omgeving.
    Verse gevarieerde sushi, mooi opgemaakt.
    Het is all you can eat maar betere sushi dan de ala cart sushi restaurants
    Super gedreven eigenaars, altijd een verassings sushi etc. kortom Geweldig

30. Chinees-Indisch Oss

henry

Haal hier al meer dan 10 jaar, gewoon erg goed.
    In Oss veruit de beste.