Diverse parkeermogelijkheden vanaf 25 meter van het bedrijf.

• OV

Vanaf Centraal Station Oss loopt u in ongeveer 10 minuten naar De Nieuwe Wereld, in het centrum van Oss.

Bezorgrestaurants in de buurt van De Nieuwe Wereld

1220738801 99
1252006065 94
1397919963 77
1450032069 82

1. Met vier personen gegeten. Helaas was het eten bij de een koud, bij de anderen lauw.
    In eerste instantie was er voor 2 personen 1 klein bakje koude friet en een klein bakje salade.
    Na "klagen" bakje salade en friet erbij gekregen en een bakje hete friet.
    Prijs / kwaliteit verhouding is minimaal (bijvoorbeeld 20 euro voor 3 mini stokjes saté met een klein beetje atjar en 6 stukjes cassave kroepoek), drank ook aan de prijs.
    Mannelijk personeelslid was onbeleefd jegens andere personeelsleden.

3,4
  2. Joey

3. Jordaans Horeca

4. Inspiratie

Super lekker gegeten en gedronken. Mooie zaak en zeker voor herhaling vatbaar! Tot snel!

5. Marjolein

Aardig personeel, heerlijk eten, fijne ambiance. Een echte aanrader!

6. Bij de nieuwe wereld ben je aan het juiste adres voor een ontspannen avondje uit. Met binnen komst werden we meteen enthousiast ontvangen door de bediening. We lieten ons verrassen door de chef met als voorgerecht de carpaccio en daarna de hamburger de luxe. En mijn vriendin had de sushi donut en daarna de groene curry. Deze gerechten waren top. Leuke presentatie er word veel aandacht aan de gerechten besteed. De porties zijn meer als voldoende. We hoefde niet lang te wachten tussen het voorgerecht en hoofd gerecht. De bediening zorgt goed voor de gasten komt aan niks te kort snelle bediening. Als nagerecht gingen we allebei voor de witte chocolade mousse. Wat weer een leuke presentatie was. In een bloempotje. We hebben gezellig ontspannen gezeten we hebben deze avond afgesloten met een speciaal biertje wat een ruime keuze. Bedankt team dnw voor deze avond we komen zeker nog een keertje terug.

7. Leuke en hippe in het hartje van Oss. Sfeervolle inrichting, goede service en een gevarieerde kaart. Wat ik zo leuk vond bij DNW is de kaart, er zijn zoveel verschillende opties dat er voor iedereen wat bij zit. Zeker een aanrader.

8. Afgelopen week wezen eten bij de nieuwe wereld. Op instagram gaven ze aan dat ze een nieuwe kaart hadden dus weer een keer tijd om te gaan eten.

Ambiance van de nieuwe wereld is top daar is goed over nagedacht. Opzet van de kaart ziet er mooi uit en is heel duidelijk. Wat DNW leuk maakt is dat ze heel goed zijn om de gast te verrassen met de opmaak (beleving) van de gerechten en ook qua dranken er zijn veel verschillende soorten speciaalbier aanwezig en een lekkere gin tonic en cocktail kaart. Nieuwe gerechten van de kaart waren een aanrader, als voorgerecht dimsum met gyoza op en als hoofdgerecht de bentobox en als dessert de oreo donut met vanille-ijs.

Wij komen zeker een keer terug! Bedankt team DNW.

9. Afgelopen maand hebben wij hier gegeten. Ik koos voor de rijst curry met kokos, spitskool en gamba's. Wat een teleurstelling! Een groot bord rijst, drijvend in de kokosmelk met currysmaak, 1 stukje zichtbare spitskool en zelfs een bevroren gamba! Dit is geen restaurantwaardig gerecht te noemen. Na dit gemeld te hebben, was het antwoord: "We zullen dit aan de keuken doorgeven". Vervolgens hebben we er niets meer over gehoord en hebben we tot onze verbazing gewoon de volle mep moeten betalen. Een goed restaurant neemt de opmerking serieus en doet er iets mee richting zijn klant. Hier is een kans om het te compenseren blijven liggen. Voor ons de eerste en meteen ook de laatste keer dat we hier hebben gegeten. Helaas...

1,3
  10. Gisteren hier gegeten. Was echt geweldig! Bediening was heel aardig. Wij hadden niet zo veel tijd en toch nog alles kunnen nemen wat we wilden! Hier komen we zeker terug!

12. Prijs/kwaliteitverhouding ligt echt totaal scheef, dit was bij de Oude wereld een stuk beter geregeld. Daarnaast heb je beperkte keuze uit gerechten en zijn de gerechten weinig verrassend. Tevens kan de bediening beter. Tijdens het eten komen ze om de 10 minuten vragen of we nog iets willen drinken. Beginnen we daarna met borrelen, komen ze om de 45 minuten vragen of we nog iets willen drinken.

13. Meteen bij binnenkomst vriendelijk ontvangen. Het ziet er mooi uit, interieur sprak ons aan. Wij hadden gekozen voor 3 gangen verassingsmenu. Was overigens goedkoper op maandag. Echt lekker eten, gevarieerd, geen standaard keuzes, vlees heerlijk mals! Wij komen zeker vaker terug!

14. Edina & Salem (TotalHouse.nl)

Wij willen graag Denise bedanken voor een geweldige avond. Alles wat we ons konden voorstellen en alles wat paste bij onze prive-viering was verzorgd. Roosjes, het favoriete plek in ons favo-restaurant alsook het eten en natuurlijk drinken. Haar toewijding en mensenkennis overstijgt de verwachtingen.
    Ook de rest van de crew, bedankt voor de goede zorg!

Liefs, Edina

15. Personeel prima, eten lekker, sfeer perfect. Een echte aanrader!

16. We hebben de proeverij gehad, 3 gangen van 4 gerechtjes. Het was heerlijk! Vooral het hoofdgerecht!!

17. Mark Van Oss

Afgelopen maandag weer heerlijk geluncht en geborreld we hadden beide de sandwich carpaccio wat zeker een aanrader is! Daarna nog een lekker speciaalbiertje gedronken op advies van de jongens uit de bediening.
    Hier komen we zeker terug!

18. Mijn favoriete tentje in oss! Leuke gerechten voor een kleine prijs.

19. Leuk! Naast wat standaard te kiezen gerechtjes ook wat apartere dingetjes op de kaart. Porties groot genoeg. Vis van de fish'n chips wat droog en beetje flauw van smaak.Bediening vriendelijk.

20. Vanavond met 2 vriendinnen heerlijk gegeten bij de nieuwe wereld. Het is een prachtige zaak geworden met nu meer ruimte, wat erg fijn is. We hadden het proeverijmenu wat op maandag maar €12,50 kost! En we hebben heerlijk gegeten. De meiden van het personeel waren echt heel aardig, ze maakten de avond nog gezelliger! Hier gaan we zeker terug komen.

21. stephanie

Heerlijk gegeten bij De Nieuwe Wereld. Wat een aanwinst voor Oss. De zaak is prachtig geworden en je kan er heerlijk eten, borrelen of lunchen. Ik kom zeker nog een keer terug!

22. Prima zaak. Mooi ingericht weer een aanwinst voor oss.
    Heerlijk zitten eten en lekker geborreld tot in de late uurtjes..
    Vriendelijk personeel en uitstekend eten!
    Mij zien ze hier snel weer terug.

23. Het personeel wordt onvriendelijker naarmate het voller loopt, ook zijn ze het drinken vergeten en toen ik vroeg naar mayonaise werd ik erg boos aangekeken door de serveerster. Eten was wel oke, sfeer is er niet, hutje mutje.
    Geen aanrader meer sinds de verbouwing.

3,6
  24. C Langeslag

We hadden met z'n tweeën een hele kleine tafel waar de borden niet eens op pasten. Met een glaasje wijn en water stond het helemaal vol. Dan nog dat het erg krap was qua zitcomfort, zat de hele avond met de rug tegen de achter buurman aan. Daar kwam nog bij dat het erg luidruchtig was. Dus bij deze nooit meer.

4,5
  25. Het Argentijnse proeverij menu gegeten. Zowel voorgerecht als hoofdgerecht en dessert waren prima! De biefstuk stukjes op de spiesjes waren niet allemaal even mals, maar alles bij elkaar was het heerlijk!

26. Paar weken terug gaan eten. 1 persoon glutenvrij.
    Hebben nu een glutenvrije kaart wat fijn is met kiezen. Je hoeft namelijk niet te vragen wat wel en niet kan.
    Alleen jammer dat de saus bijna overal weggestreept is. Had een gerecht gekozen waar saus bij zat, alleen hier ook de saus weggelaten. Is het niet mogelijk dit toe te voegen?
    Verder veel keus, maar zou graag ook iets van friet of aardappels erbij willen ipv droge rijst.

6,3
  27. I Guiaux

Vergeleken met de vorige keren vonden wij het minder. Geen groente, (alleen sla) was er altijd al bij. De spareribs te droog, niet knapperig en stukje biefstuk wat aan de kleine kant. De snoekbaars was wel goed. Jammer wat we zeiden tegen elkaar dat we een andere keer een ander zaakje gaan kiezen. We waren al jaren klant van de wereld.

6,5
  28. Nadat wij laatst een wat mindere ervaring hadden gehad bij een eetgelegenheid hebben we het gisteren geprobeerd bij de wereld. We wilden graag wat borrelen en zagen de lekkere cocktails! Die smaakte allemaal super, snelle service & vriendelijk personeel, mijn complimenten! Ook super leuk die aanbieding van de borrelhapjes (2 voor €9.95) We hebben genoten!

29. Laatst heerlijk gegeten bij de wereld in Oss. Zeer gevarieerde kaart waar je veel uit kan kiezen. Het gastheerschap snappen ze helemaal bij de wereld. Het was een top avond!

30. Heerlijk wezen eten met de Kerst. Fijne sfeer, prettige bediening.

31. Thomas Janssen

Gisteren heerlijk gegeten, super kerst menu!

32. Prima eten voor een goede prijs. Er zijn 3 menu´s waar je een keuze uit kunt maken, maar er kan ook gecombineerd worden. Bediening snel, vooral het toetje stond erg snel op tafel. Voorgerecht ceasar salade is lekker, maar niet volgens origineel recept. Tafels op het terras staan wat dicht op elkaar en grenst aan naastgelegen zaak (zelfde eigenaar), wat verwarrend is. Binnen ziet het er netjes uit.

33. Na een uur rijden vanuit Amsterdam om uit eten te gaan met een familie lid uit Engeland vandaan die verbleef in Oss moet ik zeggen dat ik een sfeervol en geweldigge avond heb gehad in het restaurant. Eten was heerlijk, bediening geweldig, spraken vloeiend engels en slelde onze gast op haar gemak.
    Prijswijs is het geweldig eten voor wat je moet betalen.
    Michelen zou het een ster moeten geven.
    Als dit concept in Amsterdam zou worden uit geserveerd is het restaurant elke avond vol.
    Voor het personeel van de wereld pet af.

34. Angelique

Wat een verrassing bij de Wereld! Na een dagje winkelen op de goede gok een restaurant uitgekozen. We waren echt aangenaam verrast door de goede prijs/ kwaliteit verhouding van het eten en de adequate houding van het bedienend personeel!

Bij een volgend bezoekje in Oss ga ik hier zeker terug!

35. Jeanette

Heerlijk gegeten en gedronken! Goede en leuke bediening :)
    Komen snel weer terug!!

36. Aangenaam verrast dat je voor die prijs zo'n originele kaart kunt samenstellen! En dan smaakt het ook nog eens fantastisch lekker! Mooi opgemaakte borden, niet lang wachten! En de bediening zeer vriendelijk! Leuke actie ook Las Vegas!

37. We hebben van t weekend weer heerlijk gegeten bij de wereld.
    Toen we gingen hebben we ook nog een leuke prijs gewonnen met het draaien aan 't rad.
    Echt leuk, die acties.

38. Het eten was er 'werelds' lekker, en voor zo'n prijs echt super. Ze hebben ook een ruim assortiment van buitenlandse biertjes. we komen zeker een keertje terug.

39. Voorgerecht redelijk. Kwaliteit hoofdgerecht slecht. Geen goede reactie van bediening op klachten. Biefstuk was te doorbakken, geen smaak aan de pittige kip. Taaie friet. Wijn was wel goed. Het was maar €28, maar zelfs dat is het niet waard

3,1
  40. Een restaurant waar je voor weinig geld lekker en ook vegetarisch kan eten. Erg leuk om hier met een groep vrienden te eten, maar niet met z'n tweeën. De tweepersoontafels staan namelijk veel te dicht op elkaar waardoor het erg lastig wordt om een fatsoenlijk gesprek te voeren. Als je met een groep gaat is dit echter geen probleem omdat je dan aan een grotere, aparte tafel wordt geplaatst. Dan is het zeker een aanrader!

41. Zondag met z'n 2 gegeten was weer erg lekker, wij komen er 1 à 2 keer per maand. Het eten is goed en de prijs ook en vriendelijk personeel.

42. Met alle respect voor het publiek van De Wereld, maar in mijn optiek veel twintigers met weinig restaurant ervaring.
    Het aardige, kundige en alerte bedienend personeel kon de blunders van het keukenpersoneel niet goed maken.
    Garing van smakeloze vis en vlees niet goed, waarschijnlijk omdat het veel te lang onder de pas blijft staan of op een voorverwarmd bord, sausjes die daardoor ook een velletje
    vertoonden, jakkes, en absoluut niet passende combinaties.
    Een piepklein bordje met wat sponzige groenten en goedkope patat completeerde het geheel.
    Nee, mijn 2e bezoek aan De Wereld was absoluut mijn laatste, hoe aardig de prijs volgens velen ook mag zijn, in mijn ogen dan toch goedkoop is duurkoop.

2,2
  43. Dit restaurant is leuk hip ingericht, en perfect voor als je iets wilt eten na het winkelen. Het eten is er altijd origineel en apart, en zeker niet duur (voor 12,75 (?), heb je al een menu!) Als je houdt van apartere dingen uitproberen, kun je zeker terecht bij de Wereld! Niet alle gerechten bevallen altijd even goed, soms is het niet helemaal perfect van smaak, maar ik ga toch altijd wel tevreden naar buiten. Vaak omdat minstens één van de drie gerechten dan toch wel extreem lekker was. Daarnaast houd ik er ook erg van om aparte gerechten uit te proberen.

Ook bediening is aardig, eten komt eigenlijk altijd snel, en is altijd mooi opgediend, op vrolijk gekleurde bordjes.

44. Weer prima gegeten in de Wereld. Eten was goed in orde, bediening was snel. Ik had alleen behoorlijk last van een stagaire die nogal luidruchtig over zichzelf aan het vertellen was.... personeel was verder vriendelijk.

45. lekker gegeten en voor een hele schappelijke prijs.
    ook door de nieuwe tafel indeling is het gewoon wat ruimer.
    zeker voor herhaling vatbaar...!!!

46. Erg vriendelijk personeel. De inrichting is lastig te omschrijven door de dubbele functie die de ruimte heeft door de week heen. Wel jammer dat je aan kleine tafeltjes eet.

47. Bijzonder vriendelijke bediening. Leuke keuze-menu's.

Gerechten zijn lekker.

Je moet niet claustrofobisch zijn want de tafeltjes zijn erg klein.

48. Super lekker gegeten! Bediening is spontaan en vriendelijk. We hadden allebei als hoofdgerecht 'proef de wereld', een lekker gerecht met verschillende soorten vis en vlees, de kwaliteit hiervan was super!

Ons zien ze hier in elk geval vaker;)

49. Gezellig, vriendelijke bediening en lekker eten.

En dat voor een vriendelijke prijs.

50. Voor weinig geld lekker eten. Gezellig, beetje druk en haastig, maar altijd goed. Een echte aanrader.

51. Gisteravond bij de Wereld gegeten. Ik had als voorgerecht gemarineerde rauwe tonijn met koriander, honing en witte wijn. De tonijn kwam duidelijk uit de vriezer, er zat een waterige smaak aan. Van de koriander, honing en witte wijn was niets terug te vinden.

Als hoofdgerecht Japans genot. Helaas zat daar ook weer die smakeloze tonijn bij. Verder waren het wat sushihapjes waarbij ook wat vis zat die geen smaak had.

Al met al was het eten voor mij een teleurstelling.

5,3
  52. Het eten was echt heerlijk en vriendelijk personeel.

Jammer dat ik onze 'buren' hun gesprek af kon luisteren.

Er is weinig privacy. Dat was wel jammer.

53. Willemien

Altijd goed tot nu toe. Blij dat de puntzakken frites weg zijn. Haalde de aankleding van het bord naar beneden.

54. "Lekker uit eten voordat we naar de "Lievekamp" gaan.

En dat wás het ook!

Ik was een beetje huiverig omdat ik het zo goedkoop vond maar niets is minder waar! Echt héérlijk gegeten voor een superprijs! En álles was lekker!

Kei aardig personeel. We (4 pers.) hadden beperkte tijd i.v.m. de voorstelling maar daar werd prima rekening mee gehouden. We waren op tijd weg. De aankleding binnen is strak, daar moet je wel van houden. Persoonlijk houd ik meer van dimlicht en kaarslicht, maar dat zal mij niet weerhouden om hier snel weer eens lekker te gaan eten!

55. Vanavond met een vriendin heerlijk buiten op terras gegeten. Een heerlijke maaltijd voor weinig geld. Genoeg keuze uit menu's, zeer vriendelijke bediening, mooie opgemaakte borden, zag er allemaal netjes en keurig uit en smaakte heerlijk! Komen zeker nog vaker terug.

56. Stephanie

Ik heb hier al een aantal keer gegeten en elke keer was ik zeer tevreden. Je krijgt erg lekker eten voor een klein prijsje. Verder is het bord vaak erg leuk opgemaakt.

57. Geheel in lijn met de andere recensies.

Gezellig en vlot restaurant. Prima eten voor een zeer aantrekkelijke prijs. Ook met kids prima te doen.

58. Heerlijk eten, goede sfeer en leuke bediening. De spareribs waren perfect en de gerechten hebben precies de goede proporties.

Ik kom hier graag terug!

59. Super lekker gegeten! De sushi plate en de tonijnsteak zijn een echte aanrader! Wij komen zeker terug.

60. We hebben er echt heel erg lekker gegeten.

De bediening was TOP!

De brownie was echt superlekker!

En deze kwaliteit voor maar zo'n prijsje!

Echt heel goed.

61. Helemaal super. Afwisselende kaart. Kwaliteitsgerechten en voor ieder wat wils. Prijs/kwaliteitverhouding optimaal! Minpuntjes: tafeltjes zijn wat krap opgesteld.

62. Tim en Rianne

We wonen hier bijna..

63. Eten is over het algemeen goed maar we hebben een keer een slechte biefstuk gehad en dat probleem wordt dan niet opgelost. We hadden het biefstuk niet opgegeten en moesten het toch afrekenen. SLECHTE service!!

64. Je kun er super lekker eten voor weinig geld!
    dat doen we vaker.

65. Vlotte leuke bediening in een knusse setting. Met een verrassend leuke kaart met een prijs die vandaag de dag bijna nergens meer zo "eerlijk" te vinden is. Met tweeën even lekker gezellig eten, voordat je op stap gaat of een filmpje wilt pakken??? Dan is dit een prima keus !!

66. Een ijzersterk concept: de sfeer, service en eten van een restaurant, voor de prijzen van een voordelig eetcafé. Reserveren, want is het altijd vol!

67. Heerlijk eten voor een lage prijs!

68. Geweldig restaurant! voor 10 of voor 15 euro heb je een 3-gangen menu. Elke 2 maanden ongeveer wisselt het menu. Altijd veel keus uit allemaal lekkere dingen.