De Groene Engel in Oss

di Gesloten

ma Gesloten
di Gesloten

1419143201 60

1. Ik begreep dat het restaurant een tijd gesloten is geweest en mogelijk niet eens vanwege corona en verder dat het aan de recensies te lezen tegen het einde ook niet al te best meer was. Maar die vooroordelen had ik niet.

Wij kwamen hier afgelopen zaterdag voor het eerst en liepen bij toeval langs. En van buiten zag het er erg gezellig uit met kraampjes en tafeltjes. Het begon echter al donker te worden en dan loopt de temperatuur in deze tijd van het jaar ook snel terug, dus besloten we om binnen te eten. En werden we vriendelijk welkom geheten. Ook later was de bediening erg leuk en attent.

Het was een theatercafé waar je op harde houten stoeltjes aan tafeltjes kon zitten. En wij hadden toen we binnenkwamen nog alle keus. Later werd het toch wel erg druk. En met de drukte ook wel steeds lawaaieriger, maar nog niet over de grens van het irritante. De kaart leek vooral door Azië geïnspireerd te zijn en zag er aantrekkelijk uit. Vooraf hadden we lemper wat ik lang niet meer gegeten had en ik erg lekker vond. En daarnaast kiploempiaatjes of zo. Weinig kip geproefd, maar wel lekker. En allebei met een opvallend scherpe saus.

De hoofdgerechten waren dorade en Indonesische stoof. Een relatief klein bord, maar wel helemaal vol gestouwd. De vis zat nog in het aluminiumfolie en dat was wat lastig eten. Want als je het folie openvouwde was de rest van het eten op je bord ook minder goed bereikbaar. Ook vond ik de vis wel aan de kleine kant. Maar de smaak van alles was prima. Ik vond vooral de sfeer en de uitstraling van het etablissement erg leuk samen met de bediening.

Als ik in Oss zou wonen zou ik daar wel vaker komen. Zeker in de zomer op het terras.

2. Raymond

3. Waar is toch dat meisje gebleven, de kok?? Sindsdien is het heel erg achteruit gegaan. Kwam hier een paar keer in de maand, daarna helaas nooit meer. De prijs/kwaliteit was toen prima. Heel erg jammer! De sfeer is goed. Doe er wat aan.

4. Verschillende keren daar gegeten en gedronken. De sfeer is goed en het eten is ook goed. Maar zoals de meeste mensen weten in Oss speelt er iets anders.

5. Rachel Rijsdijk

De sfeer is prima. Heel gezellig, en lieve, hartelijke dames in de bediening. Maar er wordt niet goed gekookt. Ik had tomatensoep die veel te zoet was een veel te pittig. Mijn metgezel had pompoensoep die veel te dun was en een hele zwakke smaak. Er zat amper smaak aan.
    Daarna had ik de biefstuk met champignonsaus. De biefstuk was echt klein, maar goed mals. Was wel een goed stukje vlees. Echter de champignonsaus was zo waterig en slap van smaak. Dun en flauw. Er zat een beetje spinazie bij die ook heel suf en inspiratieloos was. Het enige lekkere vonder ik de Pommes duchesse, maar ik weet zeker dat die niet vers gemaakt waren, maar gewoon kant en klaar uit de diepvries kwamen.
    De eendenborstfilet van mijn tafelgenoot niet goed gebakken. De vel was veel te rauw.
    Ik had de kaart vantevoren op de website gezien en daarop stonden en aantal standaard gerechten zoals bijvoorbeeld carpaccio. Ook had de kaart 3 nagerechten waar ik persoonlijk erg naar uitkeek. Chocolade soufflé met bananenijs, vanillie ijs met Italiaanse Amarena kersen en nougatine met slagroom. Echter....toen we het menu kregen, bleek het een totaal andere kaart te zijn. Met gerechten zoals bouillabaisse en escargots. En nog maar 2 nagerechten...chocolademouse en Apple crumble. Wat een tegenvaller.
    De menukaart is overigens een heel boekwerk, totaal onoverzichtelijk. Je moet serieus eerst 10 pagina's (met veel irritante plaatjes) door voordat je bij het diner menu komt.
    Een echte afrader wat jammer is, want het is een prachtige plek. Maar echt zonde van mijn geld. Dan was ik liever sushi gaan eten voor dat bedrag.

2,1
  6. Adrie van Oorspuw

Spareribs volledig kapot gestoomd, niet te eten! Vroeger vaak leuk gegeten, maar deze tent is in vrije val geraak. Jammer, maar mij zien ze er nooit meer...

7. Peter van Houten

Dinsdagavond bezocht vlak voordat ik een film wilde bezoeken. De muziek stond keihard in een verder leeg cafe. De erg norse barman weigerde de muziek zachter te zetten. De koffie was matig

1,8
  8. Waardeloos! Vlees taai, personeel volstrekt onbekwaam.

1,1
  9. Na een eerder positieve ervaring met deze eetgelegenheid nu een ZEER slechte ervaring.

We hebben lang moeten wachten voordat de bestelling(en) werd(en) afgenomen. Lauw/koud eten.
    De helft van de tafel kreeg het eten eerder (30 minuten) dan de andere helft van de tafel. Het eten was niet gaar.
    Erg lang gewacht (90 minuten) voor het eten überhaupt werd gebracht.

Het viel me op dat geen van de personeelsleden vroeg of we tevreden waren over het eten/de avond/de kwaliteit. Waarschijnlijk omdat men al wist dat het ver beneden de maat was?

Kortom zeer slechte service, slecht eten, het geld niet waard!! Ik zou deze plek niet aanraden en ik vraag me af wat er is gebeurd tussen enkele jaren geleden en dit jaar, waardoor de kwaliteit van deze eetgelegenheid zo drastisch is verslechterd?

1,2
  10. Heerlijk eten en goede bediening. Het was wel rustig. Een beetje te rustig naar mijn zin.

11. Onvoldoende. De friet, de biefstuk en de salade kwamen niet tegelijk op tafel. De friet was te hard gebakken en het (erg jonge!) personeel wist niet om te gaan met mijn klacht. Geen excuses, niets. We hebben ook niemand gezien die volgens ons de leiding had. Volgende keer ergens anders eten.

3,2

13. Vanmiddag eerst geborreld met een heerlijke plateau van de Groene Engel.
    Daarna spareribs besteld die volgens de kaart gemarineerd met ketjap zouden zijn. Dat was helemaal niet het geval. De spareribs waren dof van kleur, niet gemarineerd en niet smakelijk.
    Ik vroeg aan de serveerster of ze de spareribs wellicht nog konden marineren om er smaak aan te brengen. Serveerster kwam terug met de mededeling dat ze de spare ribs zo serveerden. Tja, dan verwacht ik toch dat ze er iets aan doen om mij wel tevreden te krijgen, maar dat deden ze dus niet. Ik vroeg toen nog om knoflooksaus en later bleek op de rekening dat ik daar voor moest betalen. Niet te geloven.
    Ook de kaassalade van mijn vriendin was erg eenvoudig en voor de friet in plaats van het brood moest ze extra bij betalen. Voor het warme eten gaan we niet terug, het plateau is erg lekker.

14. Jennifer

Afgelopen zondag geluncht bij de Groene Engel. De heater aandoen was een grote opgave voor het personeel. Caesar salade besteld bij de lunch. Uitermate ontevreden hierover. Koude spekjes die, zoals de bediening aangaf, uitgebakken waren. Deze werden in een apart kommetje geserveerd. De kip was gekookt en in grote brokken in een kom gedaan. Dressing klopte ook niet. Voor een bedrag van ca € 9 zou ik dit zeker afraden. Aangegeven dat ik ontevreden was; geen excuses van de kok of wie dan ook.

15. Afgelopen lekker gegeten. Hele gezellige avond gehad , met daarna lekker nageborreld. Je wordt in ieder geval niet weggekeken, waar ik wel altijd ervaar in veel horecagelegenheden. Daarna hebben we nog gezellig in het cafe gezeten. We zijn daarna een bluesconcert geweest in de zaal, waar mijn vriendin helemaal fan van was. Minpuntje vond ik de afwezigheid van de Garderobe.....

16. Emma Spijkers

Je wordt goed en snel geholpen en het eten en drinken is super. Er hangt een leuke sfeer en ik ben erg tevreden! De bediening was erg vriendelijk.

17. Wij hebben lekker gegeten. Verse eerlijke producten. Prima van smaak.
    De sfeer was prettig ontspannen en de bediening vriendelijk.

18. Het eten , zowel voor, hoofd als nagerecht was zeer goed. Voor de prijs wat je ervoor betaald.
    Eenvoudige kaart, voor elk wat wils. Enfin niet wetende dat het de Groene Engel ook een cultuurpodium was, hadden we ons avondje muzikaal afgesloten met een concert van de RockyBllies en daarna nog wat bijgekletst in het cafe. Een gezellige sfeer. Dus al met al een verrassend en geslaagd vrijdagavondje. Mijn weekend is goed begonnen.

19. Ben er dit weekend voor het eerst geweest en vond het een prachtige zaak. We gingen die avond naar het optreden van Marike Jager in de Groene Engel, want naast een brasserie zitten onder hetzelfde dak ook nog een concertzaal en een mooi café.
    Wat opviel was die uitermate vriendelijke bediening en de prachtige sfeer van de brasserie. De tafels zijn ruim opgezet zodat je niet te dicht bij de volgende tafel zit, en de open haard geeft een mooie warme uitstraling aan de brasserie. We hebben allevier lekker gegeten. Verwacht hier geen luxe restaurantgerechten, maar de iets eenvoudigere gerechten die je van een brasserie mag verwachten (daar is de prijs ook naar).
    Ze houden er prima rekening mee als je doorgeeft dat je na het diner een concert gaat bezoeken in de zaal, je merkt dat ze daar veel ervaring mee hebben.

Ik ga er zeker een keer naar terug!

20. Mia van Heumen

Zondagmiddag samen met vrienden bij de Groene Engel gegeten.

Het was heerlijk, de bediening was vriendelijk en goed.

Toch heb ik een paar kleine puntjes van kritiek:

- ik miste de verse groenten, een klein schaaltje salade vind ik.

minimaal.

- het viel me op dat er wat jonge mensen in de bediening liepen.

die weinig ervaring hebben, teruglopen om iets te gaan halen.

en dan met lege handen teruglopen dat kan natuurlijk niet.

De kwaliteit van de gerechten, die wij gekozen hadden, was voortreffelijk; we hebben genoten en dit is zeker voor herhaling vatbaar.

21. Mark en Saskia

Het voorgerecht was redelijk en het hoofdgerecht was zeer goed. Eenvoudig maar wel heel goed. De Bediening is zeer servicegericht en heel aardig. De sfeer was heel goed....

22. Lekker gegeten en gedronken voor een nette prijs. Erg goed voor een vrienden avondje uit, zelfs op een dinsdag. Personeel vriendelijk en behulpzaam.

23. levensgenieter

Een fijne brasserie met een heerlijk terras! We werden heel vriendelijk ontvangen door het personeel en we werden snel geholpen.

De prijs kwaliteit verhouding was een dikke prima. Een heerlijk groot bord eten voor een mooie prijs.

Ben benieuwd naar de nieuwe menukaart die op komst is. We werden hierop geattendeerd door het personeel.

Ook viel het ons op dat ze behoorlijk wat speciaal bieren hebben en het wekelijks wisselend menu is ook een aanrader, voor maar 13,50 een 3 gangen menu!

Een heel leuke avond gehad! Opvallend is ook dat de Groene Engel niet alleen een brasserie is maar dat er ook een bruin cafe en een cultuurpodium bij zit.

24. van der Wielen

Voorgerecht was redelijk. Een spinazie/prei soepje.

Hoofdgerecht was bar slecht. Friet was taai en hard en de varkensoester met blue stilton kaas was zo lang doorbakken dat alle kaas eruitgelopen was.

Nagerecht was eenvoudig maar ok.

De bediening kwam onervaren over. Op klachten over het eten werd nauwelijks gereageerd. We kregen wel gratis drinken aangeboden voor ons drieën. Stond trouwens wel op de rekening, maar na klagen weer gecorrigeerd. Al met al geen succes. Voor ons nooit meer!

2,2
  25. Vandaag een personeels eten gehad.

Erg slecht, bediening zeer traag, entrecote was een en al pees. Friet was gebakken in oud vet, in ieder geval veel te hard.

Hoofdgerechten werden al geserveerd terwijl voorgerechten nog niet opgehaald waren.

Kortom echt geen aanrader!

3,3
  26. Prima gegeten, goede prijs/kwaliteit verhouding.

Service ook prima, vriendelijk en vrolijk personeel.

Ideaal dat er een brasserie, café en poppodium bij elkaar zijn,

Zo kan je er een hele avond doorbrengen!

27. Eten: gewoon, niet te weinig, niet te veel en vooral niet speciaal.

Service: lang wachten, gestuntel, misschien een keer een lach.

Sfeer: mooie aankleding, voldoende ruimte. (de sfeer moet je naast de aankleding vooral zelf maken, de bediening draagt daar niet aan bij.)

Prijs/kwaliteit: middelmatig.

5,9
  28. Netjes ontvangen door vriendelijk personeel. Overzichtelijke menukaart met keuze vlees/vis/vegetarisch.

Het eten is ruim bemeten en smakelijk.

De prijzen zijn vriendelijk waardoor de prijs/ kwaliteit dik in orde.

Opmerkelijk zijn de ruime tafels, niet zo op en in elkaar gepropt.

29. Goede sfeer, eerlijk bord eten en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Heel toegankelijk om even wat te drinken en/of te eten.

30. Altijd weer lekker om hier te gaan eten. Prima hap in een ontspannen ambiance. Top is ook dat je vanuit het restaurant direct het kroeg-gedeelte in kan lopen.

Ook voor een smaakvolle lunch kan je hier prima terecht.

31. Marloeschka

Wij hebben gegeten van de nieuwe kaart, was erg lekker allemaal. De wildgerechten hadden echt een heerlijk garnituur vond ik! De service was prima. Helaas hadden wij een tafeltje in de tocht, dus misschien is het dichtstoppen van kieren en gaten etc. een verbeterpuntje. De bediening speelde hier prima op in, maar het bleef frisjes, helaas.

32. Sinds kort is de kaart vernieuwd. Een menukaart in het teken van de winter. Heerlijk biefstukje gegeten, goeie sfeer, lekker warm, leuke bediening. Dikke prima.

33. Goed restaurant, is leuk zitten (ook een goed terras), lekker eten met een goede prijs / kwaliteit verhouding.

34. Toegankelijke kaart en leuke ambiance. Je moet er niet teveel van verwachten en dan is het een aardig eetcafe, niets meer en minder. Bediening is van wisselend niveau, vaak erg onervaren en eigenzinnig.

35. Lunch was 1 drama. Lang wachten, soep zuur, geen excuses van het personeel.