Cordial in Oss

1381200774 89
1387195674 89
1393190574 81
1477119172 87

1. Via Kras een arrangement geboekt. Wegens zware griep kon arrangement niet doorgaan, geen coulance mogelijk. Jammer!

2. Johan van de Pol

Eten is goed, maar wijnarrangement buiten elke proportie qua prijs/kwaliteit/kwantiteit verhouging; € 9,- per glas en dat vijf keer voor minder dan half gevulde glazen is best schandelijk.

3. dortmanskarin

Na anderhalf uur stonden we weer buiten... Eten heerlijk maar voor 1 ster oké. Sommelier is gepassioneerd, top! Service aan tafel matig. Contact met eigenaar; teleurstellend.

4. Cordial stond al weer even bovenaan op onze “to do” lijst, ons laatste bezoek was eigenlijk al weer te lang geleden. Een fijn ontvangst door Jelle van Gangelen (de patron) die ons in de handen gaf van de nieuwe leerling van Roy Pelgrim, die ons begeleide naar een tafel aan het raam met overzicht over het prachtig ingerichte restaurant, prima.

Als aperitief een heerlijke champagne van het gerenommeerde huis Ruinart, keurig gepresenteerd door Maikel van Wijnen (waar we in de toekomst vast nog veel over gaan horen). De brut, gemaakt in een verfijnde frisse stijl met een heerlijk aroma. Ernaast een amuse gepresenteerd in een cocktailglas. Onderin een crème van paddenstoelen met miso voor de umami toets, erop een soepje van knolselderij met wat linzen voor een bite en afgewerkt met een stukje langzaam gegaard buikspek en een stengel broodkrokant met groene kruiden. Allemaal mooi hoog op smaak, heerlijk.

De tweede amuse was duidelijk verfijnder. Als basis een sappige tartaar van tonijn met tandoori saus, erop een stukje terrine van groenten, schijf geschroeide tomaat, stukjes inktvis, plakjes groene olijf en een kroepoekje. Aan tafel aangevuld met een heerlijke dressing van citroengras met rozentoets. Een complexe combinatie met exotische smaken en een sappige textuur, toppie.

Als eerste begeleider de inmiddels bekende Riesling Trittenheimer Steillage 2015, de sommeliers selection van Bernard Eifel uit de Moezel. Een spätlese trocken waarvan de druiven zijn geplukt van 70-80 jaar oude stokken die groeien op de steile hellingen langs de rivier. In een zwart schaaltje een tartaar van de ceviche bereide koningsbaars met erop een quenelle met chili gekruide krab salade, toefjes avocado met erin een salty finger, blokjes verse mango met erop geroosterde amandelpitten en frisse groentjes met een bite. Aan tafel afgewerkt met een saus van komkommer en schaafsel van Barilotto di bufala (harde mozzarella). Verfijnde smaakjes met goede texturen die mooi combineren met de heerlijke Riesling. Mijn enige puntje van kritiek deze middag was de krabsalade, die in smaak en textuur nog niet helemaal perfect was. (9.5)

De ervaren Roy Pelgrim presenteerde vanaf hier zelf de wijnen. Gelijk de topper van de middag. Een Hongaarse (Tokaji) Furmint 2015 van het huis Disznókó. Heerlijk complex aroma, in de mond strak droog met mooie zuren en mineraliteit. Op een oranje bord een stuk op de huid gebakken kabeljauw in een olie van peterselie met erop stoofvlees van de ossenstaart, schijf knolselderij, rode biet en enoki, ernaast twee gnocchi’ s. Aan tafel afgewerkt met een heldere paddenstoelen bouillon. Een verrassend goede smakencombinatie die door de heerlijke wijn werd versterkt, groots.(9.7)

Naar de Elzas met een Bio Dynamisch gemaakte Pinot Blanc Rosenberg 2014 van het huis Barmès Buecher in een fris droge en geconcentreerde stijl. Uit de keuken twee stukken op de huid gebakken snoekbaars op een bedje van zuurkool met erop Zeeuwse creuses en lamsoor. Eromheen de rijke smaken, beurre noisette, toefjes gerookte aardappelpuree met hazelnoot, artisjok en frisse accenten met halve zilveruitjes gevuld met mosterdzaad. Aan tafel afgewerkt met een romige saus van eekhoorntjesbrood. De combinatie van snoek met zuurkool en oester was uitbundig in de mond, wow. De wijn bleef hiernaast keurig overeind, verrassend! Het garnituur maakte de culinaire beleving compleet, genieten! (9.6)

De dessertwijn was een klassiek gemaakte Riesling spätlese Erdener Treppchen 2015 van Dr. Hermann een uitbundig aroma en in de mond een uitstekende zoet zuur balans. Op een donkere schaal een mooie presentatie. Vooraan een frisse salade van ananas met erop een quenelle vanille roomijs erachter ananas structuren, cakejes van karamel, kogels van witte chocolade, bolletje limoentaart, toefjes ganache, krokantjes en een verrassende toets van roze peper. Ofwel veel afwisseling in smaak en textuur, de heerlijke Riesling was de rode draad. (9.5)

Als afsluiter een hele krachtige espresso met een royaal assortiment friandises waarin de gezouten karamel een hoogtepuntje was.

Bediening was uitstekend verzorgd, Roy Pelgrim was in topvorm met aan zijn rechterhand Maikel van Wijnen ondersteund door twee charmante jonge dames gekleed in elegante zwarte jurkjes.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend mede vanwege de actie van de Heerlijk.

Samengevat kunnen we stellen dat we een top middag hebben beleefd. De keuken heeft wederom niet stil gezeten en is nog iets verfijnder en complexer geworden. De wijnkeuzes blijven top en de bediening was grote klasse. Aanrader voor de fijnproevers en wijnliefhebbers, super bedankt!

5. Michel Korving

6. John Leijdekkers

Het eten was heerlijk, een ware smaaksensatie. Het werd erg mooi gepresenteerd. De bediening was uitstekend.

7. Superervaring. Geweldig menu incl. heerlijke wijnen en koffie. Alhoewel er zeer weinig gasten waren toch een sfeervolle ontmoeting. Uitstekende bediening, kennis van zaken en zeer prettige omgang. Passende prijs/kwaliteit, welke zeker uitnodigt tot een volgende bezoek.

8. Een hele avond mogen genieten van tien heerlijke gerechten en overheerlijke wijnen. Een prachtige zaak!

9. Al diverse keren bij Cordial gegeten, het is bij ons om de hoek bij wijze van spreken. Nog nooit teleurgesteld, integendeel: elke keer heerlijk eten, prima bediening, fantastische gepassioneerde uitleg bij het wijnarrangement. Ik eet vegetarisch en elke keer heeft Cordial weer de lekkerste en meest bijzondere gerechtjes voor me in petto. Wij eten vaker in een restaurant met een Michelin-ster maar Cordial is toch wel een van de favorieten. Bij Cordial nog nooit meegemaakt dat ik als vegetariër hetzelfde gerecht kreeg met de mededeling: "En voor u hetzelfde maar dan zonder de vis of het vlees." (we maakten het tot onze verbijstering diverse keren mee bij restaurants met een Michelin-ster!). Bij Cordial wordt ook aan het vegetarische gerecht veel zorg besteed en er wordt veel creativiteit in gelegd. Zoals je mag verwachten van een restaurant op dit hoge niveau. Niets dan lof over dit restaurant!

10. Etienne Vd Elzen

11. Uiteraard is het eten goed, dat verwacht je dan ook van een sterrenrestaurant. Ik vond de bediening wat jong en een beetje hooghartig. De zaak zelf is prachtig ingericht. De porties waren wel erg aan de kleine kant. Kortom: uiteraard goed maar veel te duur voor wat je krijgt. De wijnen zijn heerlijk maar ook heel erg duur. Wij geven graag geld uit aan heerlijk eten en drinken maar voelden ons toch een beetje bekocht met een rekening van bijna 700 euro met 4 personen...

12. Ingo

13. Geweldig! Alles is met heel veel zorg bereid, het is echt heel bijzonder. De entourage is geweldig. Zeker een aanrader en wij gaan er zeker nog eens naar toe.

14. Anco

15. Mieke

16. Bart

17. John de Jager

18. Koen 13 punten

De ontspannen sfeer merk je gelijk als je binnenkomt. Daardoor is het juist bij uitstek een restaurant om ook prive lekker te gaan eten. De 7 amuses vooraf waren allemaal fantastisch. De chef houdt overigens wel erg van schuim, hebben wij gemerkt. De bediening was super die zowel de gerechten als de wijn (ik had een arrangement genomen) iedere keer weer goed kon toelichten. Er waren een aantal zeer verrassende combinaties, maar echt overstelt door smaakexplosies zijn we niet. Als we weer iets te vieren hebben gaan we zeker weer terug!

19. Afgelopen week bij Cordial gegeten. Ontzettend lekker, met geweldige combinaties tussen spijzen en wijnen. Bediening behaalde heel aardig nivo, al was het tempo soms te hoog en uitleg enkele malen niet goed te verstaan.

Punt van kritiek is dat zelfs in vergelijking met vele andere sterrenrestaurant de gerechten wel erg minimaal van omvang zijn. Jammer!

20. Vandaag geluncht bij de Cordial.

Na een heerlijk glas champagne kwamen er een 6 tal amuses/hapjes voorbij. Erg lekker, vooral het soepje met kokos en de erwtensoep new style.

Van de 7 gerechten vond ik de oester met foie echt te gek.

De wijn sluit er perfect op aan en haalt smaken naar boven.

Onder aan het gerecht proefde ik vooral foie en na een slok wijn kwam de oestersmaak terug en bovenaan het gerecht waar de oester duidelijk overheerste werd die smaak verlengd door een slok wijn en vloeide over in een volle foie smaak.

Had misschien iets spannender eten verwacht in de gerechten erna en vooral de kaas viel me een beetje tegen.

Er was helemaal niks mis met de kaas. Heerlijk zelfs, maar weet niet of je als nummer 11 van Nederland een kaal stuk kaas op een bord kunt leggen. Hoe lekker die kaas ook is. Ik had liever gezien dat hij ook daar iets mee had gedaan of bij had gedaan.

De overgang van de kaas naar dessert was heftig door 2 hapjes met heftige smaken die de kaas meteen wegdrukten.

Het dessert zag er prachtig uit en smaakte heerlijk. De icewine ging er prima bij.

De bediening was erg vriendelijk en vakbekwaam.

Ook kregen we een rondleiding door de mooie zaak.

Een leuke middag uit met collega's.

Team Cordial bedankt voor deze smakelijke middag.

21. gerard van avendonk

Top restaurant,

Als een vorst ontvangen en verwend.

Champagne vooraf en klasse 7 gangen diner.

Een klasse restaurant en aanrader voor mensen die klasse en kwaliteit kunnen waarderen.

22. Bij aankomst in het restaurant werden we schoorvoetend binnen gelaten ondanks reservering.

Bij het bestellen van de gerechten, werd gezegd : mijnheer laten we maar met u beginnen, terwijl er twee dames in het gezelschap waren. De amuses werden in sneltreintempo achter elkaar geserveerd. De uitleg was soms niet te verstaan. Het hoofdgerecht werd onderling verwisseld en onvoldoende warm. Het is geen Michelinster waardig en ook geen plaats zes in de Lekker.

23. Eten was top, we kwamen ca een half uur te laat aan.

Alles werd vrij snel geserveerd, en de uitleg was vaak niet te verstaan.

Aan het einde moesten we zelf onze jas halen. ( we waren niet de laatste gasten )

Er was niemand meer van het personeel te zien.

Zeker een toprestaurant mag meer gastvrijheid leveren.

Nummer 6 in Lekker is niet verdiend.

24. Gewoon top, geweldige combinatie van wijn/spijs. Ook de bediening is hier meer dan geweldig.

25. P&M

26. Steintje Kennes & Jaspe Egelmeer

Geweldig, wat een verwennerij. Met kerst gegeten met het hele gezin. Een heerlijke avond gehad. Het staat al jaren aan de top maar daar hoort het nog steeds thuis! Super.

27. Wat een feest...

28. Bediening uitermate professioneel met veel kennis van zaken.

Voor het eten moet je je voorbereiden : het is een aaneenschakeling van ware smaak explosies! We hebben met volle teugen genoten. Ieder bord was wederom een prachtig "schilderij" en was qua smaak subliem.

Bij de koffie een schaal met allerlei zelfgemaakte zoetigheden.

Méér dan de moeite waard. Ik hoop dat deze kok nog eens gaat koken voor de KLM net als Sergio van OudSluis dat deed!

29. Heerlijk gegeten. Prijs/kwaliteit goed. In het hotel blijven slapen met de volgende morgen een fantastisch ontbijt.

30. Danielle ten Brinke

Het restaurant heeft een goede sfeer sinds de verbouwing.

Prijs / kwaliteit staat niet in verhouding. Doorgeslagen biefstuk,

Veel liflafjes.

31. Gustav Breuer

Zeer goed, volgend jaar bij de Top 5 van Nederland.. De nieuwe kok doet het al bijna beter dan Rassin! De zwarte garde blijft steeds beter worden. Wat een kennis (wijn, koffie, sterke drank etc). Aanrader. Enige reden om naar Oss te gaan? Omrijden waard!

32. alles goed verzorgd en heerlijk gegeten
    Gaan we zeker nog 'ns doen.

33. Het restaurant is geheel verbouwd, ik heb nog nooit zo'n mooi restaurant gezien! Het eten was weer als altijd: SUPER!!!