Het Veerhuis in Opheusden

ma 11:00 - 22:00
di 11:00 - 22:00

1362049067 73
1556531950 73

1. Ooit een ober meegemaakt die na je rose te hebben leeggedronken en je daarna een rode wijn bestelt, deze zo plompverloren in je zelfde glas schenkt?
    Geitenkaassalade was lekker maar weinig garnituur.
    Locatie wel gezellig.

2. Erwin 14 punten

Vandaag hebben we het terras met een groep bezocht. De locatie is bijzonder. De gerechten waren niet slecht. De magere ober vond het wel nodig om me te negeren, terwijl ik een meter van hem af stond. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Het is bizar dat zo iemand wel werkzaam is in de horeca. Triest dat je dat in deze tijd nog tegenkomt. Vandaag heb ik ook maar een bericht naar het restaurant gestuurd. Tijdens een ander bezoek hebben we ook al vreemde situaties meegemaakt.

3. Berrie klarenbeek

Super restaurant waar heerlijke gerechten uit de keuken komen. Nieuwe kaart is geweldig.

4. Wij hebben gisteren heerlijk gegeten, een echte aanrader! Personeel heel vriendelijk, en prijs kwaliteit was ook heel goed! Wij komen weer snel terug!

5. Vrijdagavond hier gedineerd met 6 personen ontvangst was een vriendelijk meisje die ons ook grotendeels bediende keuze gemaakt het eten kwam best snel de entree was best goed dan komt het hooftgerecht en we denken dat er nog groenten komt maar nee dat lag onder het gerecht het kon makkelijk op een dessertlepel koud niet eens halfgaar terwijl de vonk restaurants bekent staan als zijnde bij moeder thuis keuken maar dat kennen ze niet meer het dessert was niet apart gewoon doorsnee alles bij elkaar toch wel teleurgesteld avondje.

6. Het drinken was afwisselend, dan wel een ijsblokje en dan weer niet, net zoals de citroen. In de snitzel PARIS zat een mug, deze hebben ze er in de keuken vanaf gehaald en er een nieuw stukje brie op gegooid. Geen sorry voor gehad gewoon oh oké zo terug. Tafels werden leeg gehaald met een boze blik als wij hierom vroegen (want stond helemaal vol).
    En dan nog eens een belabberde bediending die niet weet wat ze doen en hoe ze het moeten doen laat staan dat ze vriendelijk zijn.
    Kom hier nooit meer, verschrikkelijk.
    Als ik al die recensies hier over lees ben ik niet de enigste die zo is behandeld.

2,2
  7. Mariet van Dieten

Heerlijk gegeten en gedronken. Perfecte bediening!

8. Zalm was droog snitzel taai. Vorige keer besteld bij het veerhuis was top. Moest het nu ophalen bij de goudreinet gewoon jammer. De pin deed het niet dus sturen ze een tikkie achteraf. Geven ze me perongeluk het verkeerde mee van iemand anders erbij. Zetten ze wel gewoon op de tikkie.

9. Vanmiddag wilden we bij het Veerhuis gaan lunchen met het gezin en hadden er zin in. We hadden de auto geparkeerd en kwamen op het terras achter waar we door een aardig meisje werden verwelkomd. Omdat een parasol stuk was en we niet in de zon wilden zitten, stelde ze ons voor even te wachten omdat er gasten bijna weggingen. Zodoende ging ik nog even met de hond wandelen en bleven mijn man en dochter wachten. Bij terugkomst hoorde ik van mijn man dat wij er niet mochten zichten en eerst werd de aardige bediening afgesnauwd waarom ze dat had gedaan en werden wij afgesnauwd dat we maar voor aan het terras moesten gaan zitten. Nog nooit zo onaardig bejegend door wat later de eigenaresse bleek te zijn en maar niet te spreken over de 1,5 meter afstand houden voor op het terras want de coronaregeling wordt geheel niet gehandhaafd! We zijn dan ook meteen vertrokken! Wat een deceptie!

10. Henk Meeuwsen

Voorgerecht was heerlijk. De pastasaus bij de vegetarische tagliatelle leek uit een potje te komen en was een flinke tegenvaller. Toen ik daar wat van zei, als antwoord op de vraag of het gesmaakt had, kwam er geen reactie. Ook niet toen ik zei dat we de karaf water waar ik tot twee keer toe om gevraagd had, niet gekregen hadden. Het dessert was nogal simpel: softijs in een coupe gespoten, met wat garnering erop, waarvan de aalbessen een zwarte waas over zich hadden en de twee frambozen niet echt vers meer waren.
    De omgeving is schitterend en daar lijken ze het van te moeten hebben. De bediening deed niet echt zijn best om het ons naar de zin te maken.
    Kop koffie met appelgebak is prima, maar voor een diner zien ze mij daar voorlopig niet meer terug.

11. Vandaag wezen eten
    Het eten was heerlijk. De bediening ondanks de drukte erg vriendelijk
    We komen zeker nog een keer terug

12. Ober niet overdreven vriendelijk, groenten bij hoofdgerecht minimaal, garnalencocktail was voorzien van overdosis saus, we wilden na tijd nog koffie maar muziek ging toen zo hard, dat we koffie thuis hebben gedronken. Gelet op de hoogte rekening verwacht je zeker meer en beter. Zowel wat betreft klantvriendelijkheid als kwaliteit. Voorlopig even niet meer. Jammer...

13. Gisteravond gedineerd op een mooie locatie aan de Rijn. geen vriendelijke ontvangst, glaasje wijn besteld en wat brood met smeersels. Wijn kwam snel brood niet, gevraagd waar het bleef, "kom zo bij u" later nog maar eens gevraagd wat is zo? Uiteindelijk kwam het, en vrij snel daarna onze gerechten. Aangezien we glazen, brood en smeersels hadden staan, konden de borden niet gelijk voor ons gezet worden. I.p.v. even ruimte maken, dacht de ober blijkbaar, zet maar ergens neer, bestek er bij en regelt u het zelf maar. Bijgerechten kwamen halverwege hoofdgerecht. Mayo gevraagd en die arriveerde met oude gele stukken erin. Gedurende hoofdgerecht kwam er een ober, met 2 ijscoupes, vragen of deze voor ons waren. Wat een inzicht. Kort daarna een dame met een cappuccino. Geen vraag tijdens diner of alles naar wens en voldoende was. Na diner maar besloten om thuis koffie te drinken. En ook bij afrekenen, geen belangstelling of alles naar wens was geweest. Sterker een telefoongesprek ging voor, terwijl er genoeg personeel de telefoon op kon nemen, zodat ik verder kon met afrekenen. Samengevat, prachtige locatie, eten prima, bediening dramatisch!!

4,5
  14. Janet en Rudy vos

Heerlijk geluncht! Gelijk volgende dag ontbijt geregeld. Top! Zeer warme ontvangst. Prima bediening! Gezellige en sfeervolle ambiance. Hopen hier zeker weer te komen.👌

15. Heerlijk gegeten in een mooie ambiance met heerlijk weer en top bediening!

16. Kokkie 615 punten

Leuke tent om een keer te eten.
    De kaart had wat minder groot gemogen en de mosterdsoep had wel iets meer mosterdsmaak mogen hebben.
    Ondanks dat: je kunt hier prima eten als je in de buurt bent.

Wij aten met twee personen gerechten van de kaart.
    Aanrader zijn de spareribs zonder bot. Heerlijke bereiding en supermals van smaak.
    De mosterdsoep mag, zoals gezegd, wel iets meer van mosterd hebben. De tomatensoep was prima qua smaak maar de binding had wel íets beter gemogen.

Opvallend: de sfeer in het restaurant is perfect. Gasten klagen niet, medewerkers helpen elkaar en dieetwensen zijn geen probleem.

Is Het Veerhuis duur?
    Dat is niet te beoordelen door mij, ik heb geen zicht op wat een ander wil besteden aan een diner.
    Voor mij klopten de prijs etc prima maar dat zijn persoonlijke zaken.

Kleine tip: er ligt veel rommel (peuken, verpakkingen etc) achtergelaten door gasten op het terras.

17. kanjertje 87

Zondag avond hier geweest met mijn vriend heerlijk gegeten!

18. Bert van de Berg

Onze eerste keer bij het Veerhuis in Opheusden en zeker niet de laatste! Wat een prachtige locatie! Heerlijk genoten op het terras met uitzicht over de Rijn. De kaart is zeer uitgebreid, ik koos voor het broodje veerpont en mijn vrouw voor de salade nicoise, beide waren heerlijk en zagen er ook nog fantastisch uit. Bediening vriendelijk en attent (ondanks de enorme drukte die dag) wij komen zeker terug!

19. Heerlijke avond gehad op een zonnig terras!

20. Afgelopen vrijdag hier geluncht. Gingen buiten op het terras zitten. Na 10min kwam er nog geen bediening terwijl deze wel over het terras liepen. Uiteindelijk naar binnen gegaan en gevraagd of we drinken konden bestellen en de kaart mochten. Kaart werd meteen meegegeven. Drankjes na 5min gebracht! We hadden 1× geitenkaas besteld en 1× broodje veerpont. Geitenkaas werd gebracht broodje veerpont waren ze vergeten. Deze werd gebracht nadat ik mijn geitenkaas op had.
    *Personeel is slecht praat het liefste met elkaar binnen Bij de bar.
    *Eten tja dat ging. Geen toppertje.
    *Conclusie. Steek de pont over naar een beter restaurant.

21. Johan P

Afgelopen zondag 20 mei mooi weer dan maar even lekker terrasje pakken.
    Onze grootste fout naar Opheusden het VEERHUIS.
    Lekker een groot biertje besteld komt de ober met een klein biertje aanzetten.
    De ober hierop aangesproken en ze zou terugkomen met nog een klein biertje.
    Wat dus weer werd vergeten.
    Wat te eten besteld ging redelijk vlot, mijn vriendin kreeg een oud wit puntje rosbief.
    Mijn eten ging nog wel voor de verandering.
    Het terras was behoorlijk druk (wat toch al bijzonder is) toen een paar dames.
    Vroegen waar hun tosties bleven, duurde al een klein uurtje.
    Ze kregen van de ober te horen dat ze het vergeten waren en of ze nog.
    Tosties wilden bestellen.
    Ook de tweede ronde duurde redelijk lang en de dames vroegen dus weer.
    Waar de tosties bleven, nu kregen ze het antwoord "ik ben net bij jullie geweest"
    op een boerse lompe manier.
    Nu ik voor de tweede keer een lekker groot biertje bestellen komen ze aanzetten.
    Met een hoegaarden 0,33cl glas.
    Dus ik aan de eigenaresse vragen of zij dat wel goed rekenen en niet als groot.
    Bier.
    Eigenaresse helemaal op haar achterpoten.
    Ik haar proberen wijs te maken dat 2 fluitjes 2× 0.2Cl geen 0,33cl is en toen.
    Ging ze helemaal los als een dolle varken.

We hebben de rekening ook niet geheel betaald ze zijn een flesje Leffe vergeten.
    Dit is een mooie compensatie voor het oude brood.
    Toen we weg gingen hebben we mensen nog gewaarschuwd om daar vooral niet.
    Te eten.

Dit is een tent waar we dus nooit meer heen gaan en vertellen het ook door.

2,3
  22. Vandaag naar lange tijd hier weer eens op het terras gezeten omdat het een mooie locatie is, helaas is de bediening nog steeds slecht, achter elkaar gaat er overal van alles mis, zelfs 2 biertjes onthouden lukt niet!

23. Gisteren een high tea gehad voor twee personen.
    Dit smaakte heerlijk!
    Voldoende keus en kwaliteit super!
    Voor herhalingvatbaar.
    Prijs p.p is 25 euro.

24. Heerlijk in de zon gezeten vandaag op het terras bij het Veerhuis, vriendelijke bediening en een heerlijk biertje en borrelplateau! Wat wil een mens nog meer!

25. Zwaar slecht! Uur moeten wachten op de broodjes. Cassis zonder prik. Bediening vergeet van alles! Totaal niet met de gasten bezig. Jammer. Mooie locatie, bediening slecht! Ook niet oplossen. En binnen nog vragen of het broodje lekker was als ik afreken terwijl ik nog niks had! Nooit meer dit restaurant. Niet voor herhaling vatbaar. Totaal niet aan te raden!

26. P.Kamphuis

Gezellig restaurant nette bediening en mooie kaart en heel belangrijk het eten was zeer goed

27. Heerlijk gegeten, keus uit een ruime kaart. Bediening vriendelijk en correct en staan echt voor de gast klaar. Zeker een aanrader.

28. Aanfluiting. Meer dan 2 uur moeten wachten op hoofdgerecht. Muziek vanuit café dreunt door in restaurant. Geen licht op WC (stuk). Bediening totaal niet attent.

2,2
  29. We gaan vaak naar dezelfde restaurants, maar wilde eens wat anders proberen, dat werd het Veerhuis. Jammer, maar dit restaurant wordt zeker niet toegevoegd aan ons lijstje favorieten. Je zit op een mooie plek, dat is een pluspunt. Er is veel keuze, maar de smaak is weinig verrassend. Ik had een beenhammetje, maar de saus die eroverheen zat wat zo overheersend en niet echt lekker, waardoor de smaak van de beenham vrijwel geheel weg viel. De friet smaakte naar frituurvet en de gebakken aardappeltjes met spekjes smaakten oud. Deze waren niet vers gebakken. De bediening was vriendelijk, maar werkte niet heel netjes. Niet van rechts opdienen, er viel een beetje eten van het bord met opdienen (en daar werd wat knullig op gereageerd), wijnfles leeg schenken omdat hij toch bijna op was, terwijl glas vol genoeg was, paar keer met drinken en eten van een andere tafel bij onze tafel, heel lang moeten wachten na hoofdgerecht, etc. Bij een gemiddeld eenvoudig restaurant zou dit allemaal prima zijn. Maar gezien de prijzen zou je wat anders verwachten. De prijs/kwaliteit verhouding ligt ver uit elkaar.

30. Afgelopen woensdagavond wezen eten bij het Veerhuis aangezien het restaurant een 'onbeperkt genieten' optie op de woensdagavond aanbiedt. Bij de bestelling gaven we bij de ober aan dat we voor dit menu gingen maar dit kon volgens hem niet want dat kon pas weer in 'september'. Wij waren enigzins verbaasd daar het uitgebreid op de kaart wordt en na pas een kwartier kwam hij terug met een aparte menukaart. Daarna ging werkelijk alles mis, er werden (bij meerdere tafels) continu verkeerde bestellingen gebracht en liepen diverse klanten zéér ontevreden weg van het terras en ook was het personeel zeer onbekwaam en niet altijd vriendelijk.

De bediening die avond bestond oa uit één dame die haar eerste werkdag had, een vrij onvriendelijke ober (die zeer veel fouten maakte) die, zo vernamen wij later uit een gesprek met andere gasten, tevens frituur eigenaar is, en een vakantiehulp die niet eens wist wat hij serveerde en geen flauw idee had wat een 'dessertlepel' was. Zo kwam hij bij het dessert met een soeplepel aan! Eigenlijk was de bediening echt té triest voor woorden. Het eten was op zich niet slecht maar de gehele ervaring werd echt totaal verpest door de belabberde bediening waarvan ik niet snap dat een dergelijk restaurant (met redelijk hoge prijzen dus evenzo verwachten) zulk onbekwaam en onprofessioneel personeel in dienst neemt.

Nee, erg zonde van ons geld dat we hier uit eten zijn geweest. Zeker niet voor herhaling vatbaar en al helemaal niet aan te raden.

5,3
  31. Met moeder en vijf zussen in sfeervolle veerhuis met allervriendelijkste bediening moederdag gevierd

32. John Bosch

33. Gisteren heerlijk gegeten hier met schoonouders. Het eten was heerlijk, personeel erg aardig en vlotte bediening. Ook waren er originele gerechten zoals de oliebollenkraam, een bord vol heerlijke hapjes die je als toetje kunt eten. Het was top, ik en mijn schoonfamilie gaan zeker terugkomen.

34. Eerste keer hier gegeten. Prettige en buitengewoon behulpzame bediening. Overigens af en toe wel een beetje Popie Jopie.
    Kleine smet op het blazoen. 't Serveren zelf kan namelijk veel beter: over mensen heen hangen, aan de verkeerde kant uit, respectievelijk af serveren, hoort niet in een restaurant als dit. (Meerdere leden van de bediening zien doen.) Kleine moeite om ook dat goed uit te voeren, toch?
    Kwaliteit keuken prima. Prijs/kwaliteit verhouding uitstekend. Komen daarom vast en zeker terug.

35. Eline van de pol

Altijd goed! Service helemaal top. Je voelt je op je gemak en het is ook nog is heel gezellig. Komen er altijd met plezier en het is echt een aanrader

36. Heerlijk eten, maar volgens mij hadden ze veel te veel gasten, met als gevolg dat de keuken het niet aan kan. Dus was het heel lang wachten tot er een keer wat op tafel verscheen!

37. Julia 133 punten

Mooie locatie aan het water. Het is eten is redelijk tot goed, maar ver onder het niveau dat je mag verwachten gezien de prijs en de uitstraling van de accommodatie. Dit geldt ook voor de bediening, de medewerkers zijn vriendelijk maar onkundig.

38. Voor een receptie bruiloft ben ik in het Veerhuis geweest. Wat een vertoning. Nog nooit zoiets meegemaakt. Voor ons gevoel zaten we in bananasplit. We kregen eerst een warm gebakje geserveerd, vervolgens een kopje koffie waarvan er meer op de schotel lag als in de kop. Iemand bij ons aan tafel kreeg cola zonder prik, een ander fanta zonder prik. We hebben er wat van gezegd en kregen toen nieuw drinken. Al het personeel liep buiten door elkaar heen en deed maar wat. Bestelde je drinken, kreeg je het niet... eindelijk kwam er een hapje aan. Iemand anders kreeg een gebakje met schotel terwijl die schotel aan de onderkant onder de etensresten zat... Kort samengevat: sluiten die tent...

39. Eline

40. Vrijdag wezen eten bij het Veerhuis, was zeer goed verzord! Vooraf vers brood met amuses. Voorgerecht was voor mij een carpaccio de beste uit de omgeving, als hoofdgerecht had ik wildzwijns medaillons er word ook nog extra garnituur bij geserveerd (en zeer royaal). Als nagerecht betuwse appelstroop mousse met gefrituurde flensjes, zeer verrassend. De bediening was vriendelijk en de locatie top!! Heerlijke avond gehad met mijn vriendin, een aanrader. Trouwens je kan er gewoon 3 gangen samen stellen voor maar € 35,50 uit de kaart! En dat is top kwaliteit. Super Veerhuis Opheusden, zo door blijven gaan.

41. Voornamelijk in de zomer heeft dit restaurant een mooi terras met uitzicht op de rijn, het opheusdense veer en de grebbeberg. Het is hier dan prima vertoeven. Niet goedkoop, maar wel heerlijk rustig.
    Helaas hebben we hier nog nooit gegeten, maar zoals het een en ander voorbijkomt ziet het er allemaal prima uit. De bediening is altijd vriendelijk, maar niet gericht op overmatig gebruik van drankjes. Het is dan ook geen kroeg.
    Lekker doorgaan zo.

6,7
  42. Twee weken geleden er heerlijk gegeten. Ontvangst zeer vriendelijk. Ik was slecht ter been, mocht gelijk de auto tegen de ingang neerzetten. Het eten was voortreffelijk en de prijs kwaliteit dik in orde. Komen zeker terug.

43. Het is een fantastische locatie! Maar prijs/kwaliteit verhouding is zoek. Flink aan de prijs met hetgeen je er voor krijgt! Kleine porties en alleen een bakje friet, krieltjes en sla met ei bij het hoofdgerecht. Karig! Wij komen zeker terug om op het terras te zitten of een keer te lunchen maar dineren doen we er helaas niet meer. Het zou ook fijn zijn als de over het algemeen jonge bediening een beetje begeleiding krijgt.

4,1
  44. Je kunt hier prima eten. Wat aan prijzige kant voor wat ze bieden. Sympathieke bediening maar wat onervaren, lijkt het. Prachtige locatie!

45. hans 382 punten

Op een zonnige zondag hier geluncht. Alleen het voor terras was open, achter was gereserveerd, voor zit je er erg leuk. Vlotte bediening maar niet allemaal even kundig. 1 persoon was zeer tevreden, de andere was matig enthousiast. Soep was oud, consumpties zijn relatief duur. Kortom geen plaats om 's avonds nog eens terug te gaan om te dineren helaas.

46. Gisteren zijn we in dit restaurant geweest. Het eten is goed, wel prijzig maar ok. De bediening is ook goed. Vriendelijk en attent. Helaas ook een minpunt. Het was in het restaurant zo verschrikkelijk warm dan we na het hoofdgerecht met de meeste gasten van ons gezelschap naar buiten zijn gevlucht. Er kon niets open en de airco werkte niet volgende de bediening. Jammer want daarom hebben wij het dessert maar overgeslagen en zal ik er niet meer gaan eten. Dit was een zeer grote domper op de sfeer. Je moet je toch prettig voelen als gast.

47. Mooi aangekleed restaurant. Niet het goedkoopste restaurant maar de prijs kwaliteit is goed. Bediening en eten is goed. Jammer dat bij het aangeven van het feit dat je graag eten en wijn op elkaar wilt afstemmen geen initiatief van de ober komt om je te adviseren. We kregen snel de wijnkaart en daar moesten we het mee doen. De kwaliteit van het eten is beslist de moeite waard om het restaurant een bezoek te brengen. Voor ongeveer €80,00 heb je een goed vijf-gangen diner. Prima!