De Wanne in Ootmarsum

1419033554 77
1636719773 69
1702025639 64

1. Sijtsma

Hier in juni 2 keer gegeten tijdens verblijf in de Wiemsel, waar dit restaurant deel van uitmaakt. Het restaurant is zeer ongeorganiseerd, waardoor zeer trage en onervaren bediening. Het champagne welkomsdrankje werd bij serveren op het terras over de jurk van mijn vrouw gegooid. Daarna binnen in het restaurant ruim een uur aan tafel gewacht en moeten aandringen voor serveren van de eerste wijn uit het 5 gangen arrangement dat we geboekt hadden. Eindelijk na 1 uur en een kwartier werd het eerste voorgerecht gebracht. De voorafgaande amuse werd overgeslagen en werd na aandringen daarna gebracht, ook het bijbehorende brood met boter en olijfolie ontbrak. Na aandringen werd het brood gebracht, maar zonder boter en olijfolie, die medelijdende andere gasten toen maar van hun tafel gaven. Daarna werd in plaats van de tweede gang van een tussengerecht, de derde gang met een hoofdgerecht geserveerd (met de bijpassende wijn van het tweede gerecht, die men ook nog in duidelijk smerige glazen wilde serveren).
    Zo ging de avond maar door. De kwaliteit van het eten is wel redelijk, maar de bediening vreselijk doordat organisatie volledig ontbreekt. Voor sfeer hoef je hier trouwens ook niet naar toe, tenzij je graag in kantines van bejaardenhuizen eet.

4,1
  2. Peter en Jelly van Beusekom

Vanavond kozen we, zoals wel vaker, voor een verrassingsmenu. Wat wij van zo’n menu verwachten is een demonstratie van wat de keuken kan. Laat ons eens zien waarom we weer terug moeten komen om meer van de kaart te proeven. Dat laatste is vanavond niet gelukt. We kregen het gevoel dat de keuken overvallen werd door onze keuze en dat er wat gangen in elkaar geflanst werden. De combinatie met het bijpassende wijnarrangement was super, maar we werden niet geprikkeld om nogmaals te komen dineren.

3. Lidy Brink

4. Samen met m'n vrouw hier gegeten. De kalfspastrami was een hapje, de 16 euro niet waard. De kalfsentrecote was goed maar veel te weinig jus. M'n vrouw had de kabeljauw, die goed bereid was maar de risotto was niet lekker. De mandarijntaart was wel erg goed. We vonden het er allemaal wat stijfjes en veel te duur.

5. Wij zijn wezen eten in de Wiemsel, het lezersmenu van Tubantia.
    Prima eten en goede bediening gezellig en sfeervol restaurant.
    Jammer dat je voor een karaf leidingwater met ijsblokjes € 2.50 moet betalen.
    Koffie als afsluiting verdient niet meer dan een 5.

6. Carel 961 punten

Een weekeinde verbleven wij in hotel De Wiemsel, waartoe restaurant De Wanne behoort. Tafel reserveren hoefde niet, werd automatisch gedaan en men gaf ons een mooie plaats met zicht op tuin en restaurant. Optioneel mocht je ook naar de serre, doch daar zagen we vanaf. Het menu werd ons aangereikt en zoals het behoort, vroeg men ons vooraf of er gerechten op stonden die we absoluut niet lustten. Tafelgenote maakte daar dankbaar gebruik van. Er werd verder keurig rekening mee gehouden. Na een prettige amuse verorbert te hebben, kwam het eerste voorgerecht op tafel. Kortgebakken tonijn met gamba,wakame salade en enkele oosterse toevoegingen. Een smakelijk geheel, zij het dat het bij elkaar enigszins flauw was. Daarbij werd een zalige fruitige wijn geschonken, die een licht zoetje had.

Het tussengerecht was makreel met krokante quina, olijfolie mousseline, lamsoren en een schuimige pancetta saus. Voortreffelijk! De portie had voor ons wat groter mogen wezen, zo lekker. De overheersende smaak van de makreel zelf, was niet merkbaar en het vlees was van een goede structuur en in balans met de smaken van de Pancetta saus. Daarbij werd een droge Bordeaux geschonken, die wellicht iets te veel zuur in zich had.

Als hoofdgerecht werd ons een rundersukade voorgezet van het Black Angus ras met krokant gebakken zwezerik in een jus van sjalotten. De sukade was niet, zoals wij verwachtten, een doorgegaard stuk rundvlees, doch een lichtgebakken, roze mals stuk Angus, dat voortreffelijk van smaak was. De zwezerik was perfect gebakken en uitstekend van smaak. De smaakpapillen werden behoorlijk verwend. Een rode Rhone wijn vergezelde het hoofdgerecht. De wijn was al goed op smaak, doch was net te jong. Twee jaartjes laten liggen en de smaak zou perfect geweest zijn.

Het nagerecht was een eigen interpretatie van de Sachertorte met de smaken van passievrucht, gekonfijte ananas, krokante chocolade en gelardeerd met roomijs van magnolia. Dat laatste was verrassend van smaak en paste geheel goed bij de zwaardere chocolade uitvoeringen van de Sacher Torte. Hierbij schonk men een Pfälzer dessert wijn, die in harmonie was met het nagerecht. De Pfalz kent sowieso goede wijnen en deze (en andere Duitse) wijnen worden vaak onderschat.

De bediening was de gehele avond zeer attent, uitermate vriendelijk en voorkomend. Michelin mag hier nog eens gaan kijken of er niet snel een 2e sterretje moet worden toegevoegd.

De avond besloten we met cappuccino, doch dat was het enige minpuntje van de avond. Er zat amper schuim op.
    Wilt u zich culinair laten verwennen, ga dan beslist naar De Wanne. Het hotel om te overnachten ligt er naast.

7. Theo hoekstra

We gingen op basis van andere recensies met enige twijfel naar de Wanne maar dat was niet nodig. Het eten en de wijn van het wijnarrangement waren meer dan voortreffelijk! Prachtige smaakcombinaties maakten het 4 gangen menu samen met de door de sommelier gekozen avontuurlijke wijnen voor ons als liefhebbers tot een feest. Het verbaast ons dat dit restaurant niet beter scoort in bijvoorbeeld de Lekker. We waren ook erg te spreken over het tempo van serveren. Dat maken we wel eens anders mee. Het enige "minpuntje" was de prijs van de champagne als aperitief. Die vonden we, ondanks de mooie kwaliteit, achteraf wel iets teveel van het goede. Niettemin wat ons betreft een aanrader!!
    Kortom, wat ons betreft een aanrader pur sang!!

8. Best bewaarde geheim van Loosdrecht!

Ga voor de lomo met een glas rode huiswijn, beste biefstuk die je in Nederland ooit zal kunnen krijgen.

9. Kreeg sterk de indruk dat bepaalde klanten voorrang kregen op de "gewone gast". Er wordt geprobeerd om een bepaalde klasse uit te stralen. Doe maar gewoon!

4,9
  10. van olsschot

Het eten was perfect. Echt een aanrader als je een goed restaurant zoekt. De bediening was zeer goed, veel kennis en waren zeer vriendelijk. Goede wijnen. Top sfeer, top avond!

11. Eten was heerlijk. De bediening was echter verschrikkelijk slecht. Ongeinteresseert sjokte zo nu en dan iemand langs die een gang op onze tafel kwakte. Een snel verhaaltje wat wij op ons bord konden vinden en weg was de service weer.

Er waren 2 tafels die bediend moesten worden maar zelfs dat was al te veel!

12. Gebruik gemaakt van de aanbieding i.v.m. de restaurant week. Voor deze aanbieding wordt een populaire prijs van 25,00 euro gemaakt. Groot was dan ook de verbazing dat bij afrekening 35,00 euro werd berekend, hoewel ook op de kaart op tafel 25,00 euro wordt vermeld.

Dat was dus eens en nooit weer.

4,5
  13. Marielle

Vergane glorie...

In mijn beleving is het eten bij de Wanne geen Michelin ster waard.

Minder goed:

In de keuken wordt alles zo veel mogelijk vooraf klaargemaakt.
    Met als gevolg dat in mijn geval de amuse te koud werd opgediend, waardoor de smaak verloren ging.

Voorgerecht: De krabsalde was te nat, smaakte "waterig".

Hoofdgerecht: courgette dreef in de olie.

Nagerecht: ananas was uitgedroogd aan de buitenkant (geeft aan dat het veel eerder bereid was in de keuken)

Goed:

Bediening: correct.

Eten algemeen: prima, vooral de vis was heerlijk bereid.

Ligging: mooie omgeving.

14. Voor de verwende gast is dit "een must".

Geniet van de professionele en persoonlijke service van restaurant De Wanne met het bijzondere hotel De Wiemsel in Ootmarsum.

Een romantisch weekend, of gewoon er lekker uit in een tijd van stress? Dan is dit het juiste adres!

Een sterk team onder leiding van mevr. Gohar.

15. Prachtig bedrijf met een zeer goed ambiance, ook kun je aan de gastheer zien dat hij verstand heeft van wat hij de gasten serveert.

16. fred en carola van der Burch

Echt heerlijk gegeten in een geweldige ambiance.

17. Prima service - verzorgde keuken

18. Mark evers

Het eten is tot in perfectie uitgevoerd met veel zorg en smaak, super avond gehad

19. kwaliteit staat niet in verhouding met de prijs!!