Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Ootmarsum verdeeld zijn.

1. Echt Italiaans eten. Puur, vers en zonder poespas. Een absolute aanrader!

2. Siepelsoep, twee grote sandwiches kip en Elzasser pizza's. Het kon vanmiddag niet op, maar dat lag niet aan de bediening. Die is reuze in een etablissement dat sterk doet denken aan de wereld van mijn oma. Daar moet je dus gewoon echt van houden. Tot slot koffie met een Deldense mop. En dat allemaal in het kunstzinnigste dorpje van Nederland. In Ootmarsum komen we terug. Vast en zeker.met of zonder de Poaskerels. We hebben er drie aan het werk gezien.

3. Wij zijn wezen eten in de Wiemsel, het lezersmenu van Tubantia.
    Prima eten en goede bediening gezellig en sfeervol restaurant.
    Jammer dat je voor een karaf leidingwater met ijsblokjes € 2.50 moet betalen.
    Koffie als afsluiting verdient niet meer dan een 5.

4. Louis van Rasten

Wij zijn hier kortgeleden nog geweest en hebben heerlijk gegeten. Ook qua ambiance doet dit restaurant het zeer goed: met een open haard en kaarslicht maakt het allemaal zeer gezellig. De gerechten zijn ook goed te noemen alsmede de vlotte bediening.

Wij gaan hier beslist nog een keer naar toe en dit restaurant kan ik een ieder aanbevelen.

5. Bart

6. Op oudejaars avond hier heerlijk gegeten. We hadden het wild menu. Goede cuisson van de hertenbiefstuk.

7. Door de mensen van Hotel De la Poste is alle moeite voor een aangenaam verblijf met wilddiner in Ootmarsum gedaan. Heerlijk gegeten, gastvrije ontvangst, spontane en hartelijke bediening. Helemaal top!

8. Lekker geluncht. Originele broodjes op een kleine maar gevarieerde kaart.
    Heerlijke cappuccino en munt thee.
    Broodjes waren super en de bediening was correct en snel

9. Maandag hier gegeten, vriendelijke vlotte bediening, het eten was prima, goed van smaak en kwaliteit, zeker aan te raden ook wat betreft de prijs

10. foxy

Geweldig gezellig en uitstekend restaurant, een verborgen pareltje.
    Zeer relaxte sfeer en perfecte maaltijden, goede kwaliteit/prijsverhouding. Vriendelijke en professionele bediening.
    Drankjes zijn prima, (goede wijn en perfect getapte biertjes) , maar aan de prijzige kant, maar ja, het moet ergens vandaan komen. Een absolute aanrader! Na de maaltijd heerlijk uitbuiken in de lounge ruimtes met open haard en luie stoelen...

11. osmen27

Vanmiddag voortreffelijk gegeten, maar wat was het druk!
    Desondanks erg goed en de bediening was dik in orde

12. osmen27

Voor de eerste keer hebben wij hier gegeten.
    Maar, wat viel dat tegen.
    Smakeloos en een onviendelijke niet erg attente bediening.

Voorlopig niet weer.

5,7
  13. Carel

Een weekeinde verbleven wij in hotel De Wiemsel, waartoe restaurant De Wanne behoort. Tafel reserveren hoefde niet, werd automatisch gedaan en men gaf ons een mooie plaats met zicht op tuin en restaurant. Optioneel mocht je ook naar de serre, doch daar zagen we vanaf. Het menu werd ons aangereikt en zoals het behoort, vroeg men ons vooraf of er gerechten op stonden die we absoluut niet lustten. Tafelgenote maakte daar dankbaar gebruik van. Er werd verder keurig rekening mee gehouden. Na een prettige amuse verorbert te hebben, kwam het eerste voorgerecht op tafel. Kortgebakken tonijn met gamba,wakame salade en enkele oosterse toevoegingen. Een smakelijk geheel, zij het dat het bij elkaar enigszins flauw was. Daarbij werd een zalige fruitige wijn geschonken, die een licht zoetje had.

Het tussengerecht was makreel met krokante quina, olijfolie mousseline, lamsoren en een schuimige pancetta saus. Voortreffelijk! De portie had voor ons wat groter mogen wezen, zo lekker. De overheersende smaak van de makreel zelf, was niet merkbaar en het vlees was van een goede structuur en in balans met de smaken van de Pancetta saus. Daarbij werd een droge Bordeaux geschonken, die wellicht iets te veel zuur in zich had.

Als hoofdgerecht werd ons een rundersukade voorgezet van het Black Angus ras met krokant gebakken zwezerik in een jus van sjalotten. De sukade was niet, zoals wij verwachtten, een doorgegaard stuk rundvlees, doch een lichtgebakken, roze mals stuk Angus, dat voortreffelijk van smaak was. De zwezerik was perfect gebakken en uitstekend van smaak. De smaakpapillen werden behoorlijk verwend. Een rode Rhone wijn vergezelde het hoofdgerecht. De wijn was al goed op smaak, doch was net te jong. Twee jaartjes laten liggen en de smaak zou perfect geweest zijn.

Het nagerecht was een eigen interpretatie van de Sachertorte met de smaken van passievrucht, gekonfijte ananas, krokante chocolade en gelardeerd met roomijs van magnolia. Dat laatste was verrassend van smaak en paste geheel goed bij de zwaardere chocolade uitvoeringen van de Sacher Torte. Hierbij schonk men een Pfälzer dessert wijn, die in harmonie was met het nagerecht. De Pfalz kent sowieso goede wijnen en deze (en andere Duitse) wijnen worden vaak onderschat.

De bediening was de gehele avond zeer attent, uitermate vriendelijk en voorkomend. Michelin mag hier nog eens gaan kijken of er niet snel een 2e sterretje moet worden toegevoegd.

De avond besloten we met cappuccino, doch dat was het enige minpuntje van de avond. Er zat amper schuim op.
    Wilt u zich culinair laten verwennen, ga dan beslist naar De Wanne. Het hotel om te overnachten ligt er naast.

14. Theo hoekstra

We gingen op basis van andere recensies met enige twijfel naar de Wanne maar dat was niet nodig. Het eten en de wijn van het wijnarrangement waren meer dan voortreffelijk! Prachtige smaakcombinaties maakten het 4 gangen menu samen met de door de sommelier gekozen avontuurlijke wijnen voor ons als liefhebbers tot een feest. Het verbaast ons dat dit restaurant niet beter scoort in bijvoorbeeld de Lekker. We waren ook erg te spreken over het tempo van serveren. Dat maken we wel eens anders mee. Het enige "minpuntje" was de prijs van de champagne als aperitief. Die vonden we, ondanks de mooie kwaliteit, achteraf wel iets teveel van het goede. Niettemin wat ons betreft een aanrader!!
    Kortom, wat ons betreft een aanrader pur sang!!

15. Donderdagmiddag ll. hebben wij er tijdens een wandeling een klein hapje gegeten en ook toen was het allemaal dik in orde v.w.b. hoeveelheid, smaak, creativiteit. De prijsstelling was ook nu enigszins buitensporig te noemen.
    Maar toch, ..... komen wij er een volgende keer graag weer terug.

16. Zeer gastvrije gelegenheid met goede sfeer. We hebben er erg lekker gegeten. Echt een aanrader!

17. Gisteravond hier het Lezersmenu van dagblad Tubantia gegeten.
    Het was voor ons de eerste keer bij 't Pläske. Het ontvangst was zeer vriendelijk. De amuse van zalm was heerlijk. We hadden dit nog maar net op of toen kwam al het voorgerecht.
    De bediening was heel erg snel. Het hoofdgerecht smaakte goed evenals het dessert.

18. Internationaal Ootmarsum

A.DUURSMA

19. A.DUURSMA

20. A.DUURSMA

21. Fijn adres om iedere keer terug te komen.
    Eten prima, heerlijke erwtensoep trouwens ook, tip van de kok! Niet uit blik maar huisgemaakt.
    Voor de bediening: die gekke mensen die altijd lol hebben van tafel 5!

22. Dit weekend weer wezen eten bij 't Pläske. Wij komen hier al jaren. Het eten is er erg lekker en de ontvangst en bediening erg vriendelijk. De prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend.
    Wij komen er zeker terug!

23. Het restaurant ziet er erg gezellig uit, we hebben daar heerlijk gegeten en gaan er volgend jaar beslist weer heen. Een aanrader!

24. Internationaal Ootmarsum

Super gegeten, perfecte en nette bediening,
    wij komen hier graag weer!

25. Net geweest, was niet erg bijzonder, ga er niet weer heen .
    Forel was redelijk, de groente erbij was niet vers en andijvie met spek en zand is nieuw voor mij. Jammer!
    Iets meer aandacht voor details en de zaak zit voller dan nu het geval was.

1,2
  26. Een keurig restaurant in oude stijl, qua inrichting, eten en bediening. Je waant je in de jaren 70/80. Met het eten is niets mis mee. Geen opsmuk, maar gewoon degelijk Nederlands eten dat goed smaakt. Een restaurant waar je naar toe gaat als je toevallig niet thuis kunt eten, maar zeker niet voor een speciaal etentje uit.

27. Vrijdagavond heerlijk gegeten. Bijna alles was dik in orde,
    maar men doet er goed aan iets minder zout te gebruiken.
    Producten waren vers en eerlijk.
    Porties enigszins aan de "te" grote kant.
    Bediening en sfeer uitstekend.

28. Fam. Pijnaker

vandaag hier lekker gegeten, sfeervol, vriendelijke bediening. Hier komen wij zeker nog eens terug!

29. In een woord: super.
    Het was allemaal heerlijk en zag er allemaal top uit.

30. Goede pizza gegeten.
    De shoarma ook geproefd, was zeker niet slecht, maar wel eens beter gehad.
    Nette en schone zaak!