Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Oostwold verdeeld zijn.

Gegeten met een groep collega’s, voor een redelijke prijs. Bediening was vriendelijk, enthousiast, goedlachs en bereidwillig.

Wat mij op viel was dat het er erg schoon uit zag. Geen stofje te bekennen.

Wij houden van goed eten en dat krijg je hier en het is er super gezellig we zullen nog vaak terug komen en je kan er ook lekker eten bestellen en ophalen

Heerlijk eten voor een betaalbare prijs. Neem vooral eens de spareribs, zoals het hoort valt het vlees van de botjes! De sfeer is ongedwongen en vrij wat maakt dat je er goed kan vertoeven.

lex werkman

Wij hebben al meerdere keren hier gegeten en het was altijd voortreffelijk.

Heerlijk eten voor een goede prijs. Gezellige bediening.

Roelfiena en berend renkema

Mijn man en ik eten er regelmatig en het is bijzonder goed. Je krijgt daar een overheerlijk menu voor heel weinig geld. En de sfeer is daar heel gemoedelijk. Heel gezellig altijd.

Max Veenhuis

Eten en drinken niet vergeten bediening altijd goed. Aanrader.

Geja Abbring_Steen

Roel en Winy, jullie hebben er een fijn eetcafe van gemaakt. Wij komen graag bij jullie. Het eten is heerlijk en goed betaalbaar. Tot gauw weer.

Lekker eten in een gemoedelijke sfeer

Anton van Spronsen

Een klein leuk gezellig restaurant waar je prima kan eten met een vlotte vriendelijke bediening.

Lekker gegeten met een goede sfeer

Heerlijk gegeten voor weinig geld en we hoefden niet lang te wachten. Echt een aanrader.

Een gastvrij en gezellig restaurant, met lieve, gastvrije eigenaren en top spare ribs die niet op het bord past!

Heerlijk gegeten in ontspannen sfeer van het cafégedeelte.

I. Gorter

We hebben met een groep van 23 dames (collega's) gegeten bij het Witte Paard in Oostwold. We zijn allemaal heel tevreden: prima eten voor weinig geld! Het eten werd ook leuk gepresenteerd op je bord. Een toetje voor € 4,50: we dachten, dat zal wel een klein ijsje worden, maar nee hoor! Het was echt een hele royale ijscoupe compleet met slagroom. Heerlijk!!

We vonden het ook een heel gezellige ruimte waar we met elkaar zaten en de bediening was vlot en gemoedelijk.
    Van verschillende collega's hoorde ik: hier wil ik zeker nog wel eens weer heen, met familie of vrienden b.v.

Al met al: 23 zeer enthousiaste dames!!

Heerlijk gegeten. Goede service en leuke bediening. We komen zeker terug.

Afgelopen avond met de buurtgenoten heerlijk gegeten in een gezellige sfeer en prettige bediening. Wij waren met z'n tienen en komen zeker nog een keer terug.

Frank en Teuntje

Sinds 2015 heeft het Witte Paard nieuwe eigenaren! Het is hartstikke goed, je krijgt het eten heel snel, er is veel keus, en het is heel sfeervol en gezellig. De service is super. Wij hadden gister voor 50€ met zn tweeën een voorgerecht, hoofdgerecht en toetje. Wij hadden als voorgerecht een heel lekker soepje, en ik had als hoofdgerecht hele lekkere kip. Als toetje had ik heerlijke biologische appeltaart, dat is zeker een aanrader! Het restaurant is nu totaal iets anders dan dat bij de andere recensies word omschreven. Het is zeker een aanrader!!

Cafe Restaurant Het Witte Paard in Oostwold, gemeente Leek, is heropend met een nieuwe uitbater: Gezellig, lekker eten met prima prijs/kwaliteitverhouding, heel vriendelijke bediening!

Harold Walraven

Duur naar verhouding en slecht eten b.v. verlepte sla en koude frites. Dure wijn. Het was vooral ongastvrij. De eigenaar is ook de ober en de kok, die zelf de nodige drankjes nam en de zaak om 22 uur dicht deed en zei dat we maar ergens anders heen moesten gaan als we nog iets wilden drinken. Zoiets hebben we nog nooit meegemaakt!

peter de wit

Zaterdag avond stonden we voor een dichte deur,
    toch maar weer eens proberen! Op de site stond open tot 21.00 uur. Jammerrrr dit was laatste keer.
    Groet Peter de Wit

Afgelopen zaterdag 10-12-2011 met mijn vriendin, n.a.v. goede recensies, naar het Witte Paard getogen om heerlijk te gaan eten. Donderdag eerst maar gereserveerd bij het Witte Paard want het zou daar ook wel eens druk kunnen zijn.
    Druk? Dat was een grote vergissing. Om 19.00 uur zaten er twee mensen te eten en vier mensen voor de open haard een borreltje te drinken alvorens te gaan eten. De eigenaar nam op dat moment de keuze van de vier klanten op, keek ons even aan en ging verder met de vier mensen. Nadat hij alles had opgenomen kwam hij naar ons toe en groette ons. Wij zeiden dat we voor 19.00 uur hadden gereserveerd en we mochten wel een tafeltje uitzoeken. De eigenaar (ook de kok) verdween en kwam ca. 10 minuten later terug om te vragen of we eerst wat wilden drinken. We bestelden wijn en we kregen de kaart, vervolgens verdween hij weer in de keuken. De kaart was bijzonder klein, twee voorgerechten en soep en vier hoofdgerechten, dat viel dus tegen. Het duurde even voordat hij weer terug kwam en naar onze keuze vroeg. Ik koos vooraf voor een drieluik van gevogelte en mijn vriendin voor gebonden Groningse mosterdsoep. Mijn drieluik was nu niet bepaald om over naar huis te schrijven. De ganzenpaté was verrukkelijk maar de duif had veel te veel vlieguren gemaakt, zeer taai en niet lauwwarm maar koud! De carpaccio van eend en vlierbessenmousse smaakte redelijk. De Groninger mosterdsoep daarentegen smaakte mijn vriendin geweldig. Als hoofdgerecht bestelden wij beide Gekonfijte wildzwijn medaillon, creme van zoete aardappel, jus van kalf, salade van rode bieten en groene appel. Toen na lang wachten ons gerecht werd opgediend bleek de wildzwijnmedaillon veranderd in een wildzwijn stoofpotje waaraan je niet kon proeven dat het wild zwijn was. Het had net zo goed runderstoofvlees kunnen zijn. De creme van zoete aardappel was een in de schil gegaard aardappeltje en in de salade vond ik geen rode biet en geen appel maar wel tomaat en een dressing. De extra geserveerde broccoli zwom in een kaassaus uit een pakje en die was niet eens volledig opgelost, er zaten klontjes in. De patat werd 5 minuten later pas geserveerd want dat duurde iets langer dan de rest!
    Op ons commentaar naar de inmiddels gearriveerde vrouw van de eigenaar kregen we te horen "Oh heeft mijn man dat niet gezegd van het stoofpotje?". We kregen een onbeduidend verhaal over geleverd vlees van een mindere kwaliteit dan gewend en na het konfijten uit elkaar vallen van het vlees etc. Op ons commentaar m.b.t. het zwemmen van de broccoli in een slechte kaassaus kregen we als reactie "Ja dat is een keuze, niet iedereen wil broccoli zonder saus". Nee daarom moet je het ook apart erbij serveren dan hebben de gasten een keus reageerden wij.
    Als tegemoetkoming kregen we als afsluiter de koffie van het huis want een dessert hebben we niet meer aangedurfd.
    Er zijn de verdere avond geen gasten meer bijgekomen en dat zegt toch wel het e.e.a. over het restaurant van het Witte Paard.
    Wel, deze mensen hebben hét gewoon niet. Eigenaresse ziet er onverzorgd uit, in een veel te stille (heel in de verte wat achtergrondmuziek) ruimte een achter de bar staande afwasmachine aanzetten waardoor wij, als nog enige aanwezigen in die ruimte, in geluiden van spoelwater en een niet stille elektromotor mochten vertoeven.
    Een ding was wel goed, de ambiance, het zag er gezellig uit en de temperatuur was goed. Helaas voor deze mensen gaan wij zeker niet meer bij hun eten.
    Onze conclusie over het Witte Paard is de volgende: Er wordt door de kok veel te prestigieus gekookt terwijl wij vinden dat hij zich beter kan gaan richten op minder prestigieus en meer toegankelijk voor de mensen uit de omgeving. Serveer bijvoorbeeld naast een chique kaart ook een perfecte varkenssaté met een groenteplateau en stokbrood of een lekkere entrecote of een lekker visje, Lauwersoog is tenslotte niet ver weg.
    Het is heel jammer want de locatie is perfect maar wij denken dat ze beter naar de omgeving en de aldaar wonende mensen moeten kijken en daar hun keuken op aan moeten passen, zeker voor de winterperiode want dan komen er in Oostwold heel weinig toeristen.

V.A.M. van Zal
    Tolbert

Weinig eten voor veel geld.

Martin Rudolphie

Geen goede ervaring met dit hotel/restaurant,

Zeer slechte bediening en waardeloze keuken.

Hadden een klacht over koud eten en plak pasta, dit word niet gehoord. De fout lag volgens de uitbater bij ons.

Zeer zeker niet voor herhaling vatbaar.

Heerlijke kerstdagen gehad, mooie ruime kamer. (suite)

Vriendelijke ontvangst en bediening. Erg gastvrij, de enthousiaste eigenaars en hun mensen doen er alles aan om het je naar de zin te maken. Prachtige en rustige omgeving.

Maar vooral het royale ontbijt en het culinaire diner zijn zeer verzorgd en heerlijk. Daarom alleen al komen we graag terug!

We zijn hartelijk ontvangen, door de gastheer en gastvrouw Martin en Esther.
    Het eten was uitstekend, de bedden goed, wij hadden het voorrecht om in de gastenkamer van de voormalige pastorie te mogen overnachten.
    Het ontbijt was prima met verschillende broodjes, beleg en natuurlijk ontbrak een ei niet aan het geheel.
    Wij kregen een echt vakantie gevoel.
    Bedankt Martin en Esther, dit is voor herhaling vatbaar.
    Totziens, Jan en Aktje Taaij.

Goed gegeten, lekkere wijn, vriendelijke correcte bediening,
    Goede verhouding prijs kwaliteit

Uitstekend eten, met uiterst vriendelijke en zeer proffesionele bediening die weten wat ze op tafel zetten.