Restaurant aan Zee in Oostvoorne

1381998402 74
1420572629 69
1451432010 63
1470719123 67

1. We hadden een bon gekregen dus wij dachten daar gisteren (zondag) even een broodje te gaan eten en iets te drinken. Het terras zat erg vol maar we vonden een mooi plekje voor ons tweeën. Na enige tijd kwam de serveerster onze bestelling opnemen. Ik vroeg naar de lunchkaart waarop zij mede deelde dat ze geen eet-bestellingen meer aannam. Het was erg druk en er zat een grote groep binnen. Dan moesten we minimaal anderhalf uur wachten op ons broodje. Ook vertelde dat we voortaan beter kunnen reserveren want het is iedere zondag druk. En oh ja, een portie bitterballen kon ook niet, want de frituur stond niet aan. Dus… het is hoogseizoen, de weersvoorspellingen waren prima en je weet dat het iedere zondag druk is. Ben je dan niet zakelijk genoeg om meer (vakantie)personeel in te zetten. Ik heb dit nog nooit meegemaakt! Hoorde zo om mij ook veel mensen die hier geen begrip voor hadden.
    We zijn weg gegaan en een stukje verderop, bij de Duinrand, gaan zitten. Prima bediening, vlot en vriendelijk. Heerlijk broodje gegeten. Gezellig terras, heerlijk in het zonnetje.
    Ik heb nu die bon nog van Aan Zee, maar wat ik daarmee doe, dat weet ik nog niet…

2. Nancy en Menno Diepenhorst

Op 7-7-'16 zijn wij bij Restaurant Aan Zee getrouwd! Ideaal, want ook de ceremonie kan daar worden voltrokken. In ons geval buiten op het grote terras. De natuur in de omgeving is supermooi supermooi, het uitzicht fenomenaal en de locatie van zichzelf al feestelijk. Al tijdens de voorbespreking dacht de chefkok erg goed met ons mee. Hij wist wel wat mooie stukken vlees en vis om onze zomerse BBQ voor 50 personen alles behalve doorsnee te maken! Want wij wilden geen doorsnee hamburgers en worst. Nou dat kun je aan aan Zee overlaten! Alles vers, zoveel mogelijk uit de omgeving en biologisch, en ter plekke door de koks achter de BBQ's ' live' gegrild. Een kleine greep uit het totale, zeer diverse en rijkelijk verzorgde aanbod: fantastische salades met zeewier en eetbare bloemetjes, een groot langzaam gegaard varkensschouderstuk aan het spit, kleine haaitjes uit de Noordzee en zelfgemaakt ijs en seizoensfruit als dessert. Ook de vegetarische gasten waren vol lof. En de bediening? Die stond 's avonds na een hele middag 'rennen' nog achter de bar mee te swingen!

3. Stampotdiner 4 februari, heerlijk gegeten, bediening prima, gezellig, lekker, genoten. Voor herhaling vatbaar. Bedankt.

4. Atty Heyndijk

Gegeten op 21 augustus 2015, vaker bij Aan Zee gegeten, vinden de keuken top daar is niets mis mee. De bediening daar mag nog wel aan geschaafd worden. Hier moet je als klant nog steeds de aandacht vragen om het eten op te nemen en om de dessertkaart vragen. En als je bedient nooit met lege handen terug lopen, lege borden trekken veel insecten aan dus snel afruimen.

5. Prachtige locatie met een mooi concept. Al een aantal malen geweest maar zie geen reden meer om te gaan, de kaart veranderd niet echt meer en is ook nog steeds beperkt. Heel storend vind ik de lange wachttijden voor je word geholpen, ook terwijl het niet echt druk is. Het is duidelijk op zijn retour. Jammer, aangezien de start zo goed was.

6. Hebben hier al enkele malen naar tevredenheid gegeten. Maar deze keer op een zondagavond niet. Wij vinden het niet prettig als er op de menukaart gerechten staan die gewijzigd worden zonder dit vooraf te zeggen. Ik had sukadesteak (volgens mij gewoon biefstuk), maar was wel lekker, met Goudse aardappeltjes, zeewier enz. De zeewier waren ze waarschijnlijk vergeten. Mijn tafelgenoot had zalmforel besteld. Dit was met boksoy, raket en lint pasta en een saus van Hollandse saffraan en citroengras. De pasta werd gepresenteerd in een pannetje op het bord met een deksel erop. Het bord was koud, dus de vis, die prima was, werd ook snel koud tevens de saus die al bij opdienen koud was, en dat is toch echt niet smakelijk. De boksoy was er niet. Wel waren er een soort courgettebolletjes? Tevens was het een geworstel om de lange lintpasta (die smakeloos was) uit het pannetje op het bord te krijgen. Een dessert met een gepocheerd sterappeltje, hondsroossorbet en sabayon van rozijnenlikeur. Klinkt allemaal apart, maar het sterappeltje was in een woord verschrikkelijk, een snotterig sterappeltje? (het was niet te zien dat het een sterappeltje was) met een smaak van een afgrijselijke zoetigheid enz. De sabayon van rozijnenlikeur klopte ook niet, een sabayon moet warm zijn, maar deze was koud. Tevens hoort het niet de bestelde glazen huiswijn al op de tafel te zetten als men nog met het aperitief bezig is. Overig; het was in de zaak koud.

7. Afgelopen week overnacht in het wapen van Marion. Splinter nieuwe kamers en schitterende wellness. Op de hotel kamer werden we geattendeerd op het in de duinen liggende restaurant, fietsen gehuurd, en geweldig gegeten, met een met zorg samengesteld wijnarrangement. Complimenten, zeker voor herhaling vatbaar.

8. Met mooi nazomer weer richting Oostvoorne dat nog net even wat verder weg was dan gedacht. Het restaurant ligt op een prima locatie, in de duinen van een natuurgebied met uitzicht op de zee. Het terras is door de struiken redelijk beschut voor zijwind, mooi.
    Binnen was er een tafel voor ons vrij gehouden en die besloten we ondanks het mooi weer toch te nemen. Het restaurant is redelijk eenvoudig ingericht en de gekleurde lampenkappen geven een vrolijke noot.

Ditmaal geen wijnarrangement maar een leuke fles van de kaart. Weliswaar niet de wijn van de kaart maar een goede vervanger, een Meursault 2009 van Nuiton Beaunoy, die goed bevalt. Borrelgarnituur en amuses worden niet uitgeserveerd.
    De eerste gang verscheen, en hoewel ik in de email aangegeven had liever geen vlees te nuttigen, verscheen er een bordje met Zeewierworst. Gerookt en gedroogd in eigen huis met assortiment verse slablaadjes, tomaatjes, stukjes sesam cracker, enkele moerbeibesjes en een frisse dressing. Pure smaakjes en pure producten, niet meteen een wow gevoel maar een redelijke start.

Het tweede gerecht was een frisse pompoensoep met erin een lepeltje crème fraîche aangemaakt met hazelnoot olie. De soep was flink aangezuurd en de smaak van pompoen was niet echt herkenbaar. De wijn reageerde positief op de hazelnoten toets in de crème, leuk.

Het derde gerecht bestond uit op houtskool geroosterde paddenstoelen met twee quenelles puree van aardpeer, partjes van knolraap, twee soorten Oosterscheldewier, zeewierchips en was afgewerkt met een truffelsaus. De puree was voor mij wat te zoet waardoor de smaak van aardpeer wat weg viel. De fijne wier gaf een aangename bite aan het gerecht.

Het hoofdgerecht was een stukje op de huid gebakken schelvis, net wat te ver doorgegaard. Ernaast heerlijke mosselen van de houtgrill, een gebakken gamba in een kreeftenjus, schijfjes gekookte pastinaak, geroosterde paksoi en een flinke mop aardappelpuree met twee cherrytomaatjes. Buiten de mosselen verder geen noemenswaardige positieve indrukken. Zelfs de mooie wijn sloot niet echt aan, jammer.

Het dessert was een kogel limoenijs met erop een takje mint blaadjes, ernaast een chocolade taartje en twee frambozenschuimpjes.

Als afsluiter een espresso met een koekje.

Bediening door de jonge dames was ruim voldoende, helaas waren onze wensen niet precies doorgekomen en was de kennis van de gerechten niet optimaal.
    Prijs-kwaliteitsverhouding is ruim voldoende, menu €39,50, Meursault €42,50 en het “koffiearrangement “ €2,25.
    Voor een restaurant dat aan de zee grenst word er relatief weinig met producten uit de zee gewerkt, jammer. De keuken is niet erg verfijnd maar een keuken voor een lekkere hap.

9. Nico

10. Sandra de Hair

Helaas was ons bezoek met de hele familie een teleurstelling. Ondanks een reservering was men niet berekend op de volle bezetting. Het eten uitserveren duurde voor de mensen die 1 lunchgang hadden 1 uur en 45 minuten! De kinderen huilden van de honger, een suikerpatiente werd naar van het lange wachten.

Toen ik de bediening aan bar aansprak op de veel te lange wachttijd, werd me enigszins geirriteerd verteld dat het druk was en we nog even geduld moesten hebben. Ondanks dat ik aangaf dat mensen wat naar werden van honger, onder andere door suikerziekte, kwam er geen geste van de eigenaar in de vorm van een mandje brood of iets dergelijks.

Het eten was vervolgens aardig, maar het vlees uit het verrassingsmenu was vet en taai. Dit ook gemeld bij ophalen borden en wederom geen enkele reactie. Bij vertrek werd niet gevraagd of het naar wens was en geen enkel excuus voor gang van zaken.

Zéér teleurstellend hoe men hier met klanten omgaat. Ondanks het lange wachten had wat compassie en een mandje brood waarschijnlijk zoveel goed gemaakt. Ze snappen hier duidelijk niet dat de klant altijd koning is. Laatste keer geweest.

11. Karin Vrieze

Zeer bijzonder concept, prachtige locatie, vriendelijk personeel, heerlijk eten!

12. Een verrassende ervaring. In tijden niet meer zo lekker gegeten in een erg leuke ambiance.
    Verrassende gerechten zowel bij de voorafjes, lunch, hoofdgerechten als de toetjes.
    Alles wordt heel mooi geserveerd, er is echt oog voor detail, ook v.w.b het interieur en de decoraties.
    Zelfs de thee wordt mooi en in een apart soort enorm glas geserveerd.
    Blij dat er niet eens de standaard gerechten op de kaart staan en dat je als vegetaríër ook eens iets aparts kunt eten en dat er te kiezen valt!
    Correcte bediening.
    Hier gaan we zeker vaker naartoe, eindelijk eens een restaurant wat echt de moeite waard is bij ons in de buurt!
    Een absolute aanrader!

13. Bij binnenkomst kregen we de indruk dat we niet welkom waren. Personeel zeer slecht, staat ruzie te maken onderling. Tafels worden niet afgeruimd. Duurt verschrikkelijk lang voordat je je bestelling krijgt, terwijl je je drankje op de bar ziet staan al die tijd. Dit alles was ons al van tevoren verteld, maar wilden het toch even zelf uitproberen. Helaas, eens maar nooit weer. Ligging is wel heel mooi, daarom extra jammer. Heb trouwens een mailtje gestuurd hierover, maar ook dat is kennelijk te veel moeite om op te reageren.

14. Bij binnenkomst was er niemand om ons welkom te wensen, het leek wel of men niet op ons had gerekend.
    De open haard ging na lang wachten aan maar dit lukte niet, geen open haard. Drinken moest men zelf achteraan, want de bediening zag je niet.
    Er zou een buffet zijn, zeer zeer summier en dat voor een hoge prijs!
    Geen aanrader t.a.v. de prijs en kwaliteit verhouding, jammer want het is een mooie locatie.

15. Toplocatie, het terras buiten zou wat gezelliger kunnen zijn met wat meer tafeltjes voor vier personen.
    Lunch tot op heden geweldig geweest mooi en lekker, bediening goed, maar s'avonds het verrassings menu gewoon te duur voor de kwaliteit. Laten ze eerst vragen of je vis of vlees wil, wij kregen zalm die droog en zwaar doorbakken was, bah, daar kom ik dus niet meer voor naar oostvoorne aan zee. Muziek te hard binnen, zeker met dove personen.

16. Ckremer

Afgelopen woensdagavond wat gegeten met zijn 4en bij 'Aan Zee.' Het eten smaakte geweldig. Als voorgerecht een salade van kalkoenfilet met bosperzik. Hoofdgerecht lamskoteletjes, groene asperges, honing tomatjes en operdoezen. Als nagerecht walnotenijs met een mouse van zwarte bessen. Alle vier 3x ons bord leeg gegeten. Top! Het gebouw en de inrichting is ook erg bijzonder. Je hebt een erg mooi uitzicht op de duinen en de zee vanuit het restaurant. Hier gaan we zeker nogmaals eten.

17. Miranda Kiela

1 punt
  18. Sonja Jansen

Rijdend door het duinlandschap, eindigt de weg dan met een prachtig uitziend restaurant. Gebruik makend van de natuur en 'afval' producten, is hier een uniek restaurant ontstaan, die zowel in de zomer als in de winter een geheel eigen sfeer kan uitademen. Het verrasingsmenu werd afgewisseld met vlees en vis en was meer dan voldoende. Stokbrood met smeersels en water wordt standaard op tafel gezet en dat is ook wel heel bijzonder tegenwoordig! Veel geluk en succes met de start van dit mooie restaurant!

19. L. Logtenberg

Wat is 'aan zee' een prachtig en uniek vormgegeven restaurant en wat een bijzondere locatie! Het eten was heerlijk, smaakvol en origineel. Onze borden zagen er prachtig opgemaakt uit. Het service gedeelte hebben wij als wisselend ervaren. De 1e keer bij de lunch was er niets op aan te merken, de volgende dag toen we wat uitgebreider wilden eten was er veel minder aandacht. We moesten erg lang wachten, in het voorbij lopen werd gezegd dat er zo een andere collega zou komen..en de uiteindelijke opname van de bestelling ging ongeïnteresseerd. Het voelde bijna alsof onze bestelling lastig was... Jammer, want het is verder echt genieten bij 'aan zee.

20. B. van Vliet

Na een aantal mindere verhalen van vrienden toch gaan eten in aan Zee. Dit is meer dan meegevallen!! Het personeel was aardig, ze mogen wel iets sneller naast je tafeltje staan bij binnenkomst, maar dit wordt overtroffen door het heerlijke eten, gezellige sfeer en een prachtige uitzicht. Het eten dat allemaal natuurvriendelijk wordt bereid, is prachtig opgemaakt en smaakt voortreffelijk. Dus alle negatieve reacties die ik gehoord heb zijn voor mij uit de wereld! Ga zo door, dan blijft het fantastisch!! Wij komen zeker nog een aantal malen terug.

21. Masja Beijer

Onlangs met z'n 10en bij aan Zee gegeten en dat was een aanrader. Vond wel dat de bediening iets alerter zou kunnen, met name bij binnenkomst. Heb heerlijk gegeten en de rekening was zeer schappelijk gezien de kwaliteit van het eten. Al met al een restaurant waar ik (zeker met een iets uitgebreidere kaart) terug kom.

22. Bij binnenkomst merkten we al dat het niet lekker liep, niemand die ons kwam begroeten of vragen naar onze reservering.Eenmaal aan tafel en 10min verder hebben we zelf maar iemand aangesproken om te vragen om een drankje, ook bij het bestellen van ons hoofd- en nagerecht moesten we ons flink uitsloven om te kunnen bestellen.
    We hadden vooraf brood met smeersels besteld, maar in de kruidenboter vond ik meer als boter en kruiden, namelijk een elastiekje.We kregen wel nieuw brood met smeersels aangeboden (niet meer als normaal) en een klein excuus.
    Zelf vond ik mijn stoofpotje een beetje smaak missen en mijn nagerecht koffie met lekkernijen waren erg droog en zeker niet van dezelfde dag.
    Als drank dronk ik bier, mijn eerste was lekker maar mijn 2de weet ik niet wat ze ermee gedaan hadden deze was erg smerig.
    Al met al een mooie locatie, binnen miste het wel sfeer ik vond het op een voetbalkantine/buurthuis lijken.

23. Op vrijdag 17/2 met 4 personen wat wezen drinken.
    Wat een gezellige zaak is dit en de kwaliteit van de
    koffie en chocolademelk is perfect.
    Alles wordt heel leuk en origineel opgediend.
    Personeel was zeer vriendelijk.
    De lokate van de zaak is perfect zo midden in de duinen
    en het idee om alles zonder millieuvervuilende middelen een
    zaak te runnen spreekt mij zeer aan.
    Komen hier zeker terug.

24. Leuk restaurant erg sfeervol (vooral in het donker vanwege de verlichting) lekker eten en goede bediening ! De kaart is origineel net als de omgeving waarin het restaurant zich bevindt. Voor een overheerlijk toetje moet je hier ook zeker zijn dat is namelijk het toetje van witte chocolademousse met bastogne-ijs !!
    Wat ook erg leuk is dat dit restaurant en erg mooie en originele cadeauverpakking heeft voor hun diner bonnen( de bon zit in een klein glazen flesje met zand en schelpen hierin) wat het cadeau wat extra's geeft om te geven, dus kan je een etentje erg leuk cadeau geven.

25. Corinne Meijer

Op een zaterdagavond met een groep vrienden heerlijk gegeten. Leuk, modern sfeervol restaurant waar ik zeker nog een keer terug zal keren. Heerlijke coquilles, pangafilet en witte chocolademousse gegeten. Helaas was het al donker dus van buiten en het uitzicht hebben we niet kunnen genieten. Daarom des te meer reden om nog een keer terug te keren.

26. Afgelopen zaterdag dit mooie nieuwe restaurant bezocht met een groep van 10 personen. Er werd zowel van het verrassingsmenu als van de kaart gegeten. De gerechten worden op een leuke manier gepresenteerd op een mooi servies en smaakten uitstekend! Iets meer keus in vleesgerechten zou mogen, maar desalniettemin: heerlijk gegeten! Het toetje van witte chocolademousse met bastogne-ijs en slagroom was om je vingers bij af te likken! Omdat het avond was het uitzicht helaas niet kunnen bewonderen, des te meer reden om nog eens terug te komen!

27. Korte eerste check, niet lang na de opening. Warme chocolademelk die op een fantastische wijze wordt geserveerd. De vegetarische keuken blijft nog wat achter. De traditionele pasta's en verder niet veel (vegetarische) fantasie.
    De bediening lijkt nog wat peper nodig te hebben. De bediening is netjes, vriendelijk maar wel een beetje 'sloom'.

De sfeer van de zaak is echt top! Mooie open haard, schitterend uitzicht en ook voor kinderen leuke 'rond het restaurant' dingetjes.

Hier gaan we zeker nog eens terug voor een wat uitgebreidere test.

28. We zijn met ons vieren in de week na de opening direct naar dit fenomenale nieuwe paviljoen gegaan. Je kijkt je ogen uit! Wat een ontwerp! Midden in de duinen met rondom uitzicht! Ook nog eens een uikijktoren voor de kinderen, geweldig! Dan het eten, Vooraf Stellendamse garnalen, zalig, met botersla en gemarineerd zeewier! Vervolgens de entrecote van de houtgrill met grove ratatouille en geroosterde aardappel. Als klap op de vuurpijl streekkazen met zelfgemaakte duindoornstroop en brood op stok! Wij zijn verliefd!