Parkeergelegenheid voor gasten bij het restaurant aanwezig.

Arriva Bus 14, bushalte Het Goudmeer, Oosterwolde

do lunch vanaf 17:00 diner tot 22:00
vr lunch vanaf 17:00 diner tot 22:00
za lunch vanaf 11:00 diner tot 22:00
zo lunch vanaf 11:00 diner tot 22:00

Gezellig en betaalbaar lunchen

Wilt u lekker en betaalbaar uit eten, ontspannen borrelen of rustig genieten van een goede kop koffie? Kom dan eens gezellig eten bij Restaurant Het Goudmeer. Gelegen aan het water van het Goudmeer kunt u genieten van het schitterend uitzicht. In de zomermaanden van juni tot oktober geopend vanaf 11.00 uur, met ruimte voor 120 gasten.

Romantisch dineren of gezellig familiediner?

Als individuele bezoeker bent u van harte welkom maar ook grote en kleine groepen bieden wij een warm onthaal. U kunt bij ons heerlijk lunchen, maar ook gezellig met de hele familie genieten van een High Tea, zakelijk lunchen of uw feest vieren.

Unieke ligging

Ons restaurant heeft een unieke ligging; nabij het Fochteloërveen en het water van het Goudmeer, op de grens van de Friesland en Drenthe, midden in het Drents-Friese Wold.

Middagcafé en terras

De uitstekende keuken van ons restaurant serveert heerlijke lunchgerechten. Ons middagcafé en terras zijn een favoriete pleisterplaats voor wandelaars en fietsers in dit mooie gebied. Na zo’n prachtige tocht is niets lekkerder dan genieten van een lokaal biertje of een verfrissende sorbet op ons zonnig terras aan het water. Ook in ons gezellige middagcafé is het prettig toeven met een kopje koffie en appeltaart of een uitgebreide lunch.

• Veganistisch

1461945495 89
1466197714 89
1483206588 90
1508719900 85

1. Wij, gezin van 5 personen, arriveerden op een donderdagavond tegen 18:00 uur. Er waren nog geen andere tafels bezet. Uiteindelijk kwam er een stel van 2 en nog een gezin van 5. De ruimte was dus erg leeg en zonder warmte. Ook de muziek van 1 cd van 1 band die zelfs een tweede keer gedraaid werd kon er geen verandering in brengen. Het was zelfs aan de koude kant vwb temperatuur.
    Het eten viel tegen. We maakten gebruik van de wildkaart naast de gewone kaart. De borden waren koud en dus koelde het eten snel af. Bij navraag werd gemeld dat de borden wel waren voorverwarmd. De kleine porties wild waren op smaak. Naast de seizoensgroenten, overigens alleen op het bord, kwam er een vreemde soort krulpatat op tafel en niet de frieten van de kaart. Voor we konden vragen om de juiste patat hoorden we aan de andere tafel dat de friet op was.
    Al met al een geheel andere ervaring dan mijn vrouw drie weken eerder had. Blijkbaar was er een andere kok aan het werk.

2. We hebben heerlijk gegeten, o.a. wild.
    Goeie bediening.

3. Heerlijk gegeten. Rustig restaurant. Goede bediening. We komen zeker terug.

4. Lekker gegeten. Goed en gezellig personeel aanwezig.

Jammer dat de temperatuur een paar graden te laag was in het restaurant. Thermostaat een paar graden hoger.

Verder een aanrader.

5. Met vrienden heerlijk gegeten bij restaurant Het Goudmeer. Prijs / kwaliteitverhouding uitstekend met een vriendelijke gastvrije bediening. Komen hier vast wel weer terug.

6. fam. Broekman

Toen wij aankwamen was het nog erg rustig in het restaurant. De bestellingen werden doorgegeven en er werd gelijk gemeld dat de ober die ons hielp helaas geen ober was normaal maar dat het personeel er niet was want de 1 was ziek en de ander had een vrije dag.
    Maar goed wij kregen vrij snel het drinken dus verder geen probleem.

Daarna kwamen onze voorgerechten die verder prima waren alleen vonden wij de verse tomaten soep eerder pap dan soep, ook ontbreekt het aan dingen die op de kaart gemeld waren.

Toen de bestelde hoofdgerechten kwamen waren die niet compleet, er zat zand in de mosselen, de biefstuk met champignonsaus was biefstuk met champignons in ketjap gebakken de biefstuk met pepersaus was een biefstuk met ketjapsaus en peperbolletjes en was taai.

De nagerechten waren ook niet compleet er werd gemeld dat er helaas geen slagroom meer was dus kregen wij hiervoor in de plaats een chocolademousse bolletje dat was een prima oplossing.
    Op de kaart stond crème brulee met bosvruchten en wij kregen crème brulee met een mango papje en chocolade mousse, mijn vriend bestelde een wafel met warme kersen, ook de kersen waren op.
    De koffies kwamen allemaal later en niet tegelijk maar 1 voor 1.

Bij het afrekenen melde mijn moeder nog even dat wij het erg jammer vonden dat er een aantal producten niet waren toen zei de ober dat wij toch een aperitiefje gehad hadden als oplossing en andere opties, die aperitiefjes kreeg iedereen dus was geen oplossing…
    ook melde hij nog even dat niet alleen de slagroom op was maar ook de kookroom… toen kwam de aap dus uit de mouw geen carbonara saus, champignonsaus, pepersaus.

Ik wil er wel even bij vermelden dat wij enorm veel respect hebben voor de kok die ondanks de producten die er niet waren toch nog heeft geprobeerd om er wat van te maken!

7. Heerlijk gegeten, zeer gastvrij en vooral persoonlijke benadering (inclusief door de kok).

8. van ruiven

Wij troffen het niet; wij waren alleen in het goed ogende restaurant; dit deed de sfeer niet goed;
    het eten was van goede kwaliteit; jammer dat bij de zalm de koolraap te hard was; n.a.w. niet voldoende gestoomd.
    Vriendelijke en goede bediening.

9. Nijenbanning

Zondag 27-8 restaurant bezocht. Eten was van uitstekende kwaliteit. Bediening was rampzalig, vergeten de bestelde wijn te serveren bij het hoofdgerecht. Daarna ongevraagd de rekening presenteren waardoor natafelen fors verstoord en afgebroken werd. Erg jammer daar het eten erg goed was.

10. Op een prachtige plek met fantastisch terras aan de achterzijde kun je hier goed en eerlijk eten. Vriendelijke bediening en een mooie kaart. Zoek dit restaurant op en ga er eten of lekker iets drinken. Je zult verrast worden.

11. Gastvrije ontvangst, attente medewerkers, lekker eten met aandacht voor de details die het verschil maken.
    We waren verrast door de smaakmakers, we lazen de recensies pas achteraf namelijk. We gaan de rest van de kaart ook proberen!

12. Heerlijk gegeten op het terras met uitzicht op het Goudmeer.
    We werden zeer vriendelijk ontvangen en kregen van het huis een amuse en een klein likeurtje.
    Het eten zag er mooi uit en smaakte prima. En ook genoeg voor een volle maag.
    Hier komen we zeker weer terug!

13. Vanavond heerlijk gegeten! Keurig geholpen door Dorethea. Lekker eten en drinken met producten uit de omgeving! Top! Zeker een aanrader!😋

14. Het eten is er uitstekend. Goed eten voor een schappelijke prijs. Bediening is erg vriendelijk. Mooi terras aan het water. Een aanrader.

15. Evert van Tellingen

Onderweg naar huis legden we aan bij het Goudmeer. We werden allervriendelijkst ontvangen en bediend door onze gastvrouw die zich ook netjes met haar naam voorstelde. Door het huis werden we getrakteerd op een overheerlijke amuse. De kaart is overzichtelijk maar gevarieerd, de kwaliteit van het geserveerde is hoog, zeker als je het relateert aan de prijs. We hadden een prachtig plaatsje aan het meer, en een mooi zonnetje en aangename temperatuur maakte het helemaal af. Wij kunnen het iedereen aanbevelen om hier eens langs te gaan.

16. Heerlijk gegeten, prima kwaliteit.
    Goede, gezellige bediening. Wat meer keuze in groenten zou fijn zijn.

17. Hele mooie locatie, met zicht op het meer. Mooi ruim terras. Bediening aller vriendelijkst en correct. Lekker gegeten voor een schappelijke prijs.

18. Vriendelijke ontvangst. Goede bediening. Heerlijk gegeten. Een aanrader. Voor herhaling vatbaar.

19. D.J van der Zee

Uitstekend gegeten. Lieve, flexibele bediening. Wij hebben een topavond gehad. We komen zeker terug.

20. C. Schaaij

Een gezellige sfeer in een mooie omgeving met verrukkelijk lekker eten.

21. Weehuizen

Heerlijk eten, goede bediening, aardige mensen, muziek niet te nadrukkelijk, redelijke prijs.

22. Locatie met terras aan het meertje. Gezellig! Het Goudmeer-menu was een smaakvolle sensatie, met een heerlijk en kleurrijk dessert als afsluiting. Het gevoel dat men bij het Goudmeer krijgt is dat van: welkom, voel je hier thuis.

23. Mike Herps

Gisteren heerlijk gegeten in het Goudmeer. Heerlijke ribeye gehad met beslist 1 van de lekkerste frietjes gehad heb. Het had voor mij persoonlijk iets minder zout mogen zijn. Maar aangezien mijn schoonouders en juist nog extra zout opdeed aan mij liggen. Wat wel opviel dat het erg rustig was en dat voor een zaterdag. Aan de kwaliteit en service ligt het zeker niet. Zeker buiten is het heerlijk sfeervol vertoeven aan het water.

25. Het was helemaal top! Eten was bijzonder heerlijk, de sfeer en de bediening was goed. Kortom een echte aanrader.

26. Mooie gerechten en heel smakelijk.

27. Guido en Laura

Regelmatig gaan wij eten of een terrasje pakken bij het Goudmeer. Het eten is er fantastisch, je proeft de puurheid van de produkten uit de omgeving. Ook op het terras, wat heerlijk rustig aan het water ligt kun je heerlijk ontspannen zitten onder het genot van een heerlijk wijntje of een biertje (gebrouwen in Veenhuizen). Je krijgt het gevoel dat je op vakantie bent, terwijl we er maar 10 km vandaan wonnen. (in Norg) De bediening is zeer gastvrij.

28. Cora Glas

13-7-2013
    Super goed gegeten, Borden mooi opgemaakt. Vriendelijke bediening. Zowel binnen als buiten is de sfeer goed. Zeker een aanrader. Prijs kwaliteit verhouding is prima

29. Via eet.nu app hier terecht gekomen. Geweldige service, prima eten. Sfeer is oké, buiten op het terras eten lijkt me een echte belevenis aan het goudmeer.

30. We hadden geen idee, maar het was top!
    Helaas heel weinig gasten, maar de sfeer wat goed en het eten en de bediening super.

31. Leuk restaurant, je kan hier prima eten en wordt erg vriendelijk behandeld. Aanrader.

32. Eten zoals eten bedoeld is. Wat een (h)eerlijk restaurant.
    Geen con'fusion' die je de laatste tijd helaas zoveel ziet en proeft, maar heerlijke pure gerechten.
    Is echt een ontdekking en sterk aan te raden.
    Wijnen prima, bediening prima, keuken prima en prijzen prima. Zie je niet zo vaak, meestal is het laatste niet in verhouding met het eerste. Hier is dat niet het geval.
    Waarom zijn er niet meer deze restaurants.
    Wij komen zeker weer.

33. Hulde voor de ontvangst en het zeer goede eten. Deze mensen hebben hart voor de zaak. Ik at een heerlijke tomatensoep, goed klaargemaakt met een heerlijke smaak. Vervolgens bestelde ik de spaghetti Carbonara. Zelden heb ik in Nederland in een Italiaans restaurant zo' n heerlijke spaghetti geproefd. Zo fijn van smaak, zo heerlijk gekruid.

34. nico 159 punten

Wij zijn daar op 4 mei wezen eten, leuke en vlotte bediening, de asperges waren heerlijk. Er is een groot terras aan het water waar je lekker kunt zitten.