Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Oosterwolde fr verdeeld zijn.

1. Joke Peters

Gisteravond hebben mijn vriendin en ik bij de Balkan gedineerd. Er hielp ons een aardige jonge vrouw en we bestelden als voorgerecht de zalm en mijn vriendin de salade. Beide gerechten waren smakelijk en op een mooi bord geserveerd. Het hoofdgerecht waren de lendenbiefstuk met ham en kaas en het stoofpotje. Het was meer dan heerlijk!! Een lekker wijntje maakte het compleet.
    Toch heb een minpunt te vermelden. Er waren 2 tafels bezet en toen het gezin om half 9 vertrok werd de muziek die de hele avond aan stond uit gezet. Wij zaten toen aan de koffie. De jonge vrouw en de eigenaar gingen midden in de zaak zitten en er werd duidelijk op ons vertrek gewacht. Dat was jammer, maar ondanks dat hebben we een hartstikke leuke avond gehad.

2. Gisteravond samen gegeten bij De Zon, hotel in onze woonplaats na eerst getwijfeld te hebben om bij het Balkanrestaurant te gaan eten waar tout Oosterwolde zat... Heel blij met onze keuze want het was verrukkelijk! Gekozen voor een 4-gangen menu. Lekkere rode huiswijn erbij. Het vlees/de vis was met zorg en smaak klaargemaakt en verrassend geserveerd. We hoorden dat er sinds kort een nieuwe chef-kokkin werkt. Enig minpuntje wat mij (vrouw) betreft is dat de verwarming wat hoger had kunnen staan ;). Een aanrader, dit restaurant.

3. Ijzerboer

Hele beste snackbar... Altijd goede patat en ook mooi dat je er een beetje goed kan zitten nu!!

4. Nooit weer bestellen hier, wat een afzetters. Een broodje shoarma besteld en laten bezorgen. Ik kreeg voor bijna tien euro een klein bakje wat voor de helft was gevuld met vlees en voor de helft met sla. Echt, ik moest nog twee broodjes smeren om mijn honger te stillen. Wat een bagger tent. Afzetters!

1,1
  5. Sofie en Ton

Uitstekend gegeten, zeer vriendelijke bediening en sfeervol ingericht, dito muziek.

De klap op de vuurpijl was de baklava. Niet zo'n mierzoete baklava zoals zo vaak geserveerd, maar een verse, met precies de honing juist gedoseerd. Nooit eerder zo'n geweldige baklava gegeten. Wij zijn een paar dagen later nog een keer terug gegaan alleen voor dit dessert!!

Dikke pluim voor De Balkan.

6. Naar aanleiding van de positieve recensies hier met partner een broodje bal en een broodje frikandel genuttigd. Eerlijk gezegd erg middelmatig ; broodjes niet vers en de bal gehakt bij "De Hoek" was drie keer lekkerder !! Matige bediening ook trouwens, kortom ik snap euforie niet zo erg.

7. Weinig keus, wokken duurt veel te lang, te weinig koks. Groente niet gaar, wil je biefstuk etc dan lees je dit van een schoolbord en besteld het dan, in tegenstelling tot andere wokrestaurants ligt dit klaar en kun je zien wat je wilt eten. Dessert, bv ijs, kun je twee bolletjes ijs in een kommetje uit een koeling halen, zeer karig allemaal.

4,5
  8. hennie

9. Topzaak! Heerlijk gegeten bij de ellta. Ik kon mn shoarma speciaal schotel niet eens op zoveel was het. Vlees was heerlijk mals en de schijfjes waren ook heerlijk. Heerlijke salade met sla, komkommer, augurk, mais en tomaat. Weer eens wat anders dan de bruine sla met tomaat van de meeste shoarmazaken.

10. Zeer lekker ook met afhalen snel en goed.

11. antoinetta

Hier in augustus gegeten, het eten zelf een aanfluiting! Tjap Tjoy smakeloos, niet te eten zonder veel extra kepjap, paprika nog veel te hard terwijl ik toch echt van beetgaar hou. Nasi rames helemaal bar, aparte schaaltjes, 1 met een naar uitziend eitje en 1 stokje sateh en op een ander schaaltje o.a. boontjes. Niks geen seroendeng. Voor wat het moet kosten slecht, wij komen hier nooit weer.

3,2
  12. Mooie gerechten en heel smakelijk.

13. Op 11-08-2014 om 17:50 bij De Zon naar binnen om te eten. Krijgen we de vraag heeft u gereserveerd. Nee, maar als het niet kan gaan we weer. Zegt de kerel ik krijg om zes uur 4 tafels maar ga toch maar zitten ik regel wel wat. Nou daar heb ik nu spijt van als haren op mijn hoofd. Die 4 tafels waren er om 18:30 uur nog niet. En die kerel liet zich ook niet meer zien. Het voorgerecht was uitstekend maar het hoofdgerecht was van een zeer mindere kwaliteit. Een varkenshaas medaillon en een kalkoen medaillon, deze was nog rauw van binnen dus het bord maar terug. Er werd een nieuwe gemaakt, krijg ik mijn bord terug met alleen een kalkoen medaillon de rest waren ze voor het gemak maar vergeten. De friet was intussen koud deze wilde ze wel opnieuw bakken maar dan moest ik wel wachten, nou laat maar. Bij het afrekenen verteld, dat het niet voor herhaling vatbaar is. Kreeg van de jonge dame te horen dat ik niet de enige was bij wie zijn bord terug ging naar de keuken. Daarom was het wat rommelig. Nou dit is een dure les geweest nooit meer naar de Zon. Wel een compliment voor de jongedame die ons bediende zij deed haar best. Vandaag krijg ik van verschillende mensen te horen dat ze daar niet gaan eten omdat het niet zo goed is, had ik dit maar eerder geweten.

2,1
  14. Super lekker. Super schoon.

15. Gertjan Hilarius

Wij zijn fan van dit restaurant. Het 5 gangen menu verassing van kok is super. Ook de bij passende wijn is geweldig. Top restaurant.

16. Nu een paar keer wat besteld omdat de concurrent helaas gesloten was, maar we bestellen hier niet gauw weer wat. Eten komt lauw aan, vlees is aangebrand, hard en taai. Patat is sloffig, ongaar en aangebrand. Broodjes zijn taai. Prijs/kwaliteit niet waard!

En bezorgkosten zijn schrikbarend! Zelfs al laat je 't 20 meter verderop bezorgen, dan moet je nog €1.50 aan bezorgkosten betalen! En woon je net buiten 't dorp dan wordt 't al €3!

17. Altijd lekker broodje gegeten daar, laatste keer was echt niet goed. Vlees was hard, droog en niet zelfde smaak als anders. Broodje met kip zal ik het maar niet over hebben.
    Mij zie je niet meer daar!

18. Ben vandaag geweest in Balkan restaurant. Geweldige ervaring. Het eten was smaakvol, de bediening was heel attent. Lekker gegeten voor een normale prijs. Volgens mij zit er een nieuwe eigenaar. Geweldige ervaring.

19. Afgelopen weekend hier gegeten, het was echt geweldig. Pizza's waren rijk belegd en ook de di pollo pasta was rijk gevuld (een aanrader). De bediening was erg vriendelijk en kundig. Misschien een aandachtspuntje om iets meer sfeer te maken binnen. Prijs/kwaliteit is helemaal goed.

20. Guido en Laura

Regelmatig gaan wij eten of een terrasje pakken bij het Goudmeer. Het eten is er fantastisch, je proeft de puurheid van de produkten uit de omgeving. Ook op het terras, wat heerlijk rustig aan het water ligt kun je heerlijk ontspannen zitten onder het genot van een heerlijk wijntje of een biertje (gebrouwen in Veenhuizen). Je krijgt het gevoel dat je op vakantie bent, terwijl we er maar 10 km vandaan wonnen. (in Norg) De bediening is zeer gastvrij.

21. Cora Glas

13-7-2013
    Super goed gegeten, Borden mooi opgemaakt. Vriendelijke bediening. Zowel binnen als buiten is de sfeer goed. Zeker een aanrader. Prijs kwaliteit verhouding is prima

22. Goed eten, goede service, heel netjes.

23. nico

Kwam er op zaterdag 25-05-2013 in de nieuwe zaak op de brink. Mooi ingericht, er was een klant binnen. Wij gingen zitten en na een tijd je maar eens vragen of er iemand kon komen. ''Nee, het is zelf bij de kassa bestellen'' was het antwoord, dus jas aan en op naar een andere eetgelegenheid. Als ik bij de kassa moet bestellen ga ik wel naar de mac drek. Nog een tip; bij het schoonmaken van de toiletvloer een beetje schoonmaakmiddel gebruiken, de vloer plakte.

24. Johannes

Prettige bediening en een goede rustieke uitstraling van het restaurant. Je voelt je reëler op je gemak. Prijsverhoging is goed en het eten is op zich uitstekend. De enige kritische kanttekening die ik heb is, dat de modelgroente op het bord uit blik komt en dat geldt tevens voor de vruchten in het sorbet. Voor een restaurant wat zulk goed eten en ambiance biedt, is dat echt een domper. We hebben verder echt heerlijk gegeten en raden dit restaurant echt wel aan!

25. R. van der Lugt

26. kornelia

Kwam er regelmatig, maar vind het sinds kort (ongeveer een half jaartje) achteruit gaan.
    Het eten is wel goed, maar de prijs is hoger dan de snackbars elders in het dorp (waar het eten evengoed prima smaakt).

De eigenaresse is nogal schreeuwerig naar het personeel toe (ze komt wat overspannen over). Dat maakt het niet gezelliger om daar rustig te genieten van mijn eten.

Jammer voor ze, maar ik ga nu liever naar de snackbar drie minuten verder op.

3,9
  27. De kalfsvleeskroket is te slap; die valt uit elkaar. Vraag vorkje erbij :). Smaakt prima. Ik heb er één keer erg weinig patat gekregen; er zaten hooguit zo'n 20 patatjes in 't bakje. Maar dat was volgens mij nog in de 20e eeuw. Daarna altijd goed.
    Ik zou graag een classic game-machine (geen moderne zooi) zien in de snackbar; bijv. Pengo, Pacman, Off Road of Lady Bug. Maar dan niet met muntjes (want dan krijg je een hogere inbraakgevoeligheid). Gewoon, lekker gratis gamen :). Dat trekt klanten. Maar die hebben ze misschien niet nodig; doorgaans zijn er volgens mij voldoende klanten. De sfeer (de inrichting; niet het personeel) is wellicht wat kil. Ik zou graag veel/grote planten zien, maar dat zie je sowieso zelden in een snackbar. Aanwezig: RAS-patat, leesmand, vriendelijk personeel, saai uitzicht (dwars op doodsaaie straat).

28. Heerlijk eten en lekker centraal in Oosterwolde

29. goede prijs/kwaliteit verhouding, zeer vriendelijke bediening, gezellig. absoluut aan te raden!