1195335256 98
1280920795 81
1452091872 84
1480620385 86
1566205924 86

1. Zoals vanouds weer gezellig en goed gegeten in restaurant de Balkan.

Eén vorige recensie
  2. Niet voor eerste keer hier eten top maar de gast vrijheid zeer slecht.
    Je voelt je totaal geen gast nu meerdere maal geprobeerd dit!
    Geloof dat meneer en klaar mee is heb het gevraagd vanavond maar begrijpt totaal niets van het vak.
    Hij zei volgende keer doe ik het anders waarom? Ben nu uit toch?
    Jammer dit voor de 90 euro!

3. Het is een mooi en goed restaurant. Je kunt er echt heerlijk eten. De sfeer en bediening was ook helemaal super. Prijs kwaliteit is ook goed. We gaan zeker nog een keer.

4. Perfect. Fijne, nette bediening en heerlijk eten. Knusse ambiance👍🏻 Een aanrader!!

5. Super lekker gegeten en vriendelijke bediening!

6. Heerlijk gegeten en gedronken. Knus restaurant. Vlotte, nette bediening.

7. Het eten was er heerlijk. Snelle vriendelijke bediening. Zeker de moeite waard!

8. Wij hebben een gezellige avond gehad bij de Balkan. Het eten was heerlijk, ruime keuze.
    Voor herhaling vatbaar. Bediening was prima, heel vriendelijk. Kortom prima in orde.

9. Was super het eten bij de Balkan was ook sneller service snelle bediening was ook prettig dat de geleide hond mee mocht en er om zijn alle smaakte perfect en het was ook allemaal vers

10. Fijne sfeer, lekkere stoelen. De huiswijn is prima, net zoals de gerechten. De bediening is uiterst vriendelijk en attent. De salade was wel een beetje gemakkelijk en fantasieloos.
    Samengevat: een aanrader en zeker voor herhaling vatbaar.

11. Fam. Bosma

Heerlijk gegeten. Verzocht om fantasie van de kok voor vis en vlees. Met 4 personen schaal vol met heerlijk diverse gegrilde vleessoorten en vis. Vlotte vriendelijke bediening en lekker ijs na.

12. Weer heerlijk gegeten. Altijd goed.

13. Heerlijk gegeten. Voldoende keuze. Prettige sfeer, ongedwongen. Bediening vriendelijk. Echt een aanrader.

14. Voor de 1e keer hier. Verrassend. Nooit zo geweldig goed verwacht. Super service!! Super vriendelijke gastheer. Heerlijke verse gerechten. Echt aan te bevelen.

15. Zoals altijd weer heerlijk gegeten bij Balkan en ook de bediening is altijd top! Enige minpuntje is eigenlijk dat er niet of nauwelijks gelegenheid is tot buiten zitten.

16. W.van Weperen

Wij hebben heerlijk gegeten en de bediening was goed.

17. Geweldig gegeten in een goed restaurant. Een aanrader

18. Van de Wall

We zijn donderdag in dit restaurant geweest en hebben hier heerlijk gegeten, zeer nette en vriendelijke bediening.

Prijs / kwaliteit verhouding zijn prima te noemen. Zeer gezellige inrichting met een open keuken. Eigenlijk hebben we niets op dit restaurant aan te merken, we vonden het zelfs zo goed dat we later bij thuis komst weer hebben gereserveerd voor zaterdag. Ondanks dat de zaak eigenlijk vol was hebben ze toch een plaatsje voor ons gecreëerd. Wederom zeer goed gegeten en vriendelijke bediening. Ondanks de drukte hebben we zeer genoten.

Jammer dat we in Limburg wonen, anders gingen we er vaker eten.

19. DA ter Voorde

We hebben zojuist gegeten bij de Balkan in Oosterwolde. Een aangename verrassing: een sfeervol restaurant met heerlijk eten en een vriendelijke gastheer. De smaken zijn afwisselend en de lendebiefstuk was perfect gegaard. Het restaurant is niet groot en erg in trek dus reserveren is gewenst.

20. marco de jong

Leuke zaak en gezellig vol. Erg nette en aardige bediening. Heerlijke merlot voor een mooie prijs. Vooraf samen de chef specialiteit genomen en voor het hoofd gerecht ook, dat was samen uiteraard teveel. Eten is wat je kunt verwachten; eerlijk en prima.

21. Erg lekker gegeten met een grote groep. Bediening zeer goed. Eten wordt zorgvuldig bereidt en smaakte erg lekker. Voor een grote groep werd het eten vlot geserveerd. We komen zeker terug.

22. Erg lekker gegeten en zeer vriendelijk geholpen.

23. Fijn restaurant, ontspannen sfeer. De gerechten van mijn tafelgenoten en van mij zelf waren erg smakelijk. Ons zien ze in elk geval terug!

24. eppie en tineke

Heerlijk gegeten en we komen zeker weer eens terug!

25. Was erg lekker zaterdag bij de Balkan, de sfeer was goed en het eten was smakelijk, de bediening was erg vriendelijk. Raad iedereen dit restaurant aan!

26. Lisa de haan

Vanavond weer met mijn gezin bij de Balkan gegeten. Zoals altijd vriendelijke ontvangst en bediening, zeer smaak volle gerechten en altijd gezellig. Wij blijven komen! Een echt aanrader. Ook heel attent voor mijn zoontje zijn verjaardag, een lekker kinderijsje met een lolly en sterretjes.

27. Margrit de Vries

Op aanraden van een kennis ben ik maandag met 4 vriendinnen wezen eten bij het Balkan Restaurant in Oosterwolde. We werden vriendelijk ontvangen en mochten plaats nemen aan een tafeltje bij het raam, wat een mooi plekje was.

We zijn alle 5 begonnen aan een voorgerecht; genaamd fantazie plateau. Dit was zeer uitgebreid en heel leuk geserveerd op een plateau. De smaken waren ook zeer goed, want er worden zo te zien allemaal verse producten gebruikt zoals de gebakken champignons die ook op het plateau te vinden waren.

Voor het hoofdgerecht had iedereen wat anders gekozen. Ik zelf had een gevulde lendenbiefstuk met gerookte ham en Hollandse kaas. Het was goed medium gebakken, wat ik ook wou, verder smaakte het zeer goed. Bij het hoofdgerecht krijg je ook meer dan genoeg, bijgerechten zoals rijst met groente en gebakken aardappels.

Tot slot hebben we ondanks dat we al heerlijk vol zaten van de gerechten, hebben we ook een toetje genomen. We hebben alle 5 gekozen voor de geflambeerde kersen aan tafel. Het zag er heel leuk uit met een bepaald muziekje en de lichten die werden gedempt. Ook was de smaak goed! Wij hebben ons prima vermaakt en de bediening was zeer attent en vriendelijk. Wij komen zeker nog een keer terug.

28. F van der veen

Bediening onder het nul punt, kortaf en kan geen vriendelijk woord of glimlach af. Mixed grill erg droog. Alles was zo door gebakken dat je niet het verschil kon proeven tussen varkenshaas of biefstuk. Teleurstelling dit.

29. De Balkan is niet meer de Balkan zoals het was. De ruimte geweldig. Maar het eten is te zout. En de bediening, met name de jonge dame met de grote zwarte wenkbrauwen en mooi bos zwart haar, is vreselijk onbeschoft en chagrijnig. Een verlies voor jullie bedrijf. Veel mensen doen jullie restaurant denken aan haar en dat is niet positief. Doe er iets mee.

30. martine

Echt een aanrader. Het eten is super lekker en de bedoening was erg vriendelijk. Ze deden erg hun best om onze twee jonge kinderen te plezieren. Ze waren dicht genoeg bij om iets extra's te vragen zonder dat je dat je het gevoel had dat je door moest eten of iets extra's moet bestellen. Het restaurant zat vol maar desondanks een snelle service.
    Jammer dat we niet in de buurt wonen anders kwamen we zeker terug.

31. peter van beelen

Voorheen een prima en sfeervol restaurant. Prima eten tegen een billijke prijs. Echter de bediening was ver beneden de maat. Bij de serveerster kon geen lach of vriendelijk woord af. Het eten werd ook niet echt stijlvol geserveerd, maar achteloos op tafel gezet. Bovendien had de serveerster meer aandacht voor haar mobiele telefoon dan voor haar gasten. Het werd voor ons dermate ergerlijk dat we besloten het nagerecht maar aan ons voorbij te laten gaan. Wij kwamen regelmatig in dit restaurant, maar gezien het feit dat dit de vorige keer dat we hier kwamen, precies hetzelfde zich afspeelde, komen wij hier voorlopig niet weer.

32. Anita Brederode

Vanavond gegeten bij dit restaurant en de bediening liet te wensen over. Dit is de 2e keer. De serveerster had meer oog voor haar telefoon dan voor de klanten. Ze was onvriendelijk en er kon geen lachje van af. Omdat we ons vreselijk zaten te ergeren hebben we het dessert overgeslagen. Jammer want het eten is wel goed, maar de bediening maakt het dat we een ander restaurant gaan zoeken in de buurt.

33. Vandaag in Oosterwolde op bezoek geweest. Na de recensies van restaurant Balkan te hebben gelezen, hebben wij gereserveerd. Het is een klein restaurant, maar super sfeervol. Je waant je bijna thuis. De bediening is echt top en super gastvrij. Je krijgt heerlijk eten en echt veel. Mochten wij weer eens in de buurt zijn, dan komen wij zeker nog eens terug.

34. Marnick Dam

Geweldig restaurant. Goeie sfeer, goed personeel. Alles is top geregeld.

35. Vanavond hebben mijn vriend en ik gegeten bij de Balkan. Het was voor mij de eerste keer daar. Zelf vind ik het prettig om te weten wat ze er serveren, dus daarom heb ik voor de service een acht gegeven, aangezien ze geen website hebben, maar dat is natuurlijk persoonlijk! Bij binnenkomst oogt het direct gezellig, klein, maar gezellig! We werden vriendelijk geholpen door het personeel, je kunt ook in de keuken kijken, dus dat is ook leuk! Wij hadden als voorgerecht gebakken champignons en als hoofdgerecht de specialiteit van het huis, vlees aan een spies, op een speciale manier, absoluut een aanrader! Het is wel veel, dus zit je snel vol, dan is het misschien wat veel van het goede, maar wel een aanrader. Het personeel was behulpzaam en vriendelijk, maar ook goedlachs. Al met al een uitstekend etentje gehad vanavond!

36. Joke Peters

Gisteravond hebben mijn vriendin en ik bij de Balkan gedineerd. Er hielp ons een aardige jonge vrouw en we bestelden als voorgerecht de zalm en mijn vriendin de salade. Beide gerechten waren smakelijk en op een mooi bord geserveerd. Het hoofdgerecht waren de lendenbiefstuk met ham en kaas en het stoofpotje. Het was meer dan heerlijk!! Een lekker wijntje maakte het compleet.
    Toch heb een minpunt te vermelden. Er waren 2 tafels bezet en toen het gezin om half 9 vertrok werd de muziek die de hele avond aan stond uit gezet. Wij zaten toen aan de koffie. De jonge vrouw en de eigenaar gingen midden in de zaak zitten en er werd duidelijk op ons vertrek gewacht. Dat was jammer, maar ondanks dat hebben we een hartstikke leuke avond gehad.

37. Sofie en Ton

Uitstekend gegeten, zeer vriendelijke bediening en sfeervol ingericht, dito muziek.

De klap op de vuurpijl was de baklava. Niet zo'n mierzoete baklava zoals zo vaak geserveerd, maar een verse, met precies de honing juist gedoseerd. Nooit eerder zo'n geweldige baklava gegeten. Wij zijn een paar dagen later nog een keer terug gegaan alleen voor dit dessert!!

Dikke pluim voor De Balkan.

38. Ben vandaag geweest in Balkan restaurant. Geweldige ervaring. Het eten was smaakvol, de bediening was heel attent. Lekker gegeten voor een normale prijs. Volgens mij zit er een nieuwe eigenaar. Geweldige ervaring.

39. Johannes

Prettige bediening en een goede rustieke uitstraling van het restaurant. Je voelt je reëler op je gemak. Prijsverhoging is goed en het eten is op zich uitstekend. De enige kritische kanttekening die ik heb is, dat de modelgroente op het bord uit blik komt en dat geldt tevens voor de vruchten in het sorbet. Voor een restaurant wat zulk goed eten en ambiance biedt, is dat echt een domper. We hebben verder echt heerlijk gegeten en raden dit restaurant echt wel aan!

40. Heel gezellig, knus eten en bediening prima verzorgd, voor herhaling vatbaar.

41. Louise Vera

42. Vanavond hier gegeten. Leuk restaurant, goede bediening en uitstekend eten!

43. Jeroen Verweij

44. Over het algemeen hebben mijn man en ik niet echt goede ervasring met uit eten gaan. We hebben zondag 5 februari 2011 (gisteren dus) met een groep van 11 mensen gegeten bij restaurant Balkan en heb geen enkele wanklank gehoord. Drankjes werden super verzorgd er werd heel relaxed geserveerd en de porties zijn ruim voldoende en erg smakelijk. Ook werd er goed geluisterd naar de wensen van ieder persoonlijk. Er is een uitgebreide kaart. Als je hieruit geen keuze kunt maken kan je beter thuisblijven. Wat onze groep betreft een super restaurant. Een aanrader!

45. Eric Douma

Super gezellig restaurant, uitstekende bediening en heerlijk met smaak bereid eten.

46. Hartog

47. B. Assies

Gister hier een hapje gegeten. Leuk, knus restaurantje met vriendelijk personeel. Het was niet super druk, het eten stond dan ook redelijk vlot op tafel. Het was meer dan genoeg, bij ons kon er geen dessert meer bij helaas. Wanneer ik weer eens in de buurt ben, overweeg ik zeker hier nog eens te gaan eten.

48. Marcel 165 punten

Wij hebben hier in maart gegeten. Het eten was verrukkelijk en behoorlijke porties. De tzaziki overtrof ook de meeste restaurants. Je krijgt zoveel beleg voor het brood geserveerd dat je rustig om een tweede portie brood kunt vragen. Jammer dat het niet echt warm was in het restaurant en dat in de achterste zaal niet bepaald vlot werd bediend.

49. Gisteravond 11 april 2011 tegen 20.00 uur bij de Balkan gegeten.

We hadden de hele dag gefietst en kregen natuurlijk een behoorlijke trek.

Ik wil niet overdrijven maar de 3 soorten vis en varkenshaas was meer dan voortreffelijk.

De bediening was zeer goed. Vriendelijke en keurige man. We hebben hier echt voortreffelijk gegeten. Als we weer in de buurt zijn gaan we het restaurant zeker weer bezoeken.

Zegt het voort. Zegt het voort.

50. Evelien

Gisteren bij 'de Balken' wezen eten, voorgerecht was erg slecht. Niet opgegeten, werd wel serieus genomen en hierom dan ook een drankje van de zaak gekregen. Hoofdgerecht was beter maar niet 'top', erg droge en taaie stukjes vlees. Personeel was wel zeer vriendelijk. Voor mij geen restaurant 'de Balkan' meer.

51. Hallo mensen.

Wij zijn op aanraden naar de Balkan in Oosterwolde geweest.

Daar hebben wij echt lekker gegeten en de bediening was goed.

52. B. Veenstra

We hebben op 1e Kerstdag bij het Balkanrestaurant gegeten. We kennen het restaurant al jaren, maar sinds 2006 zijn we niet meer geweest. Het was altijd heel erg goed, helaas viel het ons dit jaar wat tegen. Mijn zoon en ik hadden gyros en we vonden beiden de portie tamelijk klein. Onze schoondochter bestelde biefstuk, medium, maar kreeg een doorbakken exemplaar. Verder was er als bijlage alleen gebakken aardappeltjes, sla en koolsla. De kwaliteit was was goed, maar ik denk dat we volgend jaar naar in Assen gaan (waar we wonen).

53. Mijn favoriete restaurant van Friesland.

Elke verjaardag wordt bij hun gevierd met uitstekend eten, dubbele biefstuk en overheerlijke bijgerechten.

Vaak meer dan iedereen op kan.

De bediening zorgt elke keer weer voor een leuke afsluiting van het eten door bij het dessert met vuur spuwende kaarsjes aan tafel te komen bij de jarige.

54. In tijden niet zo lekker gegeten. En dat in een klein restaurant met sfeer en zeer vriendelijke bediening. Waar word je nog door alle medewerkers gegroet als je binnenkomt?

Keuze uit Hongaarse, Bulgaarse, Griekse en Yoegoslavische gerechten. Moeilijk kiezen, maar had geen spijt van mijn keuze. De Hongaarse Goulashsoep was voortreffelijk!

55. Heerlijk eten, knus restaurant, goede, snelle en vriendelijke bediening. Verder niets aan toe te voegen. Aanrader.

56. Zeer lekker eten. Een echte aanrader, zeer geschikt voor grotere groepen, maar zeker ook romantisch met zijn tweeën!

57. Errug goed, we komen zeker vaker.

Goeie kok en vriendelijke bediening.

Heerlijk eten...aanrader.

58. 24-12-2009 gegeten in uw restaurant. 4 Volwassen en 2 kinderen. De smaak van het eten was goed. Compliment aan de kok. Maar 'de verrassing van het huis', de sabel, stond tot geen enkele verhouding met de prijs. 8 stukken vlees, te weten: 2 kleine stukjes kip, 2 (kl. st) spek, 2 (kl.) hamburgers en 2 (kl.) worstjes voor € 49,00 (2 personen). Inderdaad een verrassing, maar wel een hele armzalige.

Jammer, volgende keer een andere Balkan. Of bij u nooit meer een sabel. Terzijde: de sfeer, zoals altijd, goed. Dank.

59. Heb hier twee keer gegeten en we gaan binnenkort gewoon weer. Het eten is hier super goed:) , een aanrader voor mensen die van lekker vlees houden.

En ijs met geflameerde kersen is helemaal super...

Bediening is trouwens ook erg goed.

60. Lekker eten,echt dik in orde.

Wat kleine stoeltjes toen ik er was, en wat lage tafel.

Maar ja, ik ben erg lang.

Eten was prima!

61. Diverse malen hier heerlijk gegeten, daar blijf je voor terug komen!

62. Heel slecht, koud eten, droog vlees.

63. Henk van der Wijk

Door de vele erg enthousiaste recensies op deze site, vol vertrouwen een tafeltje gereserveerd bij het Balkan restaurant.

Het enthousiasme van anderen kunnen wij bevestigen. Gewoon prima, van de attente en vriendelijke bediening, via de supersnelle keukenbrigade tot de prijs/kwaliteitsverhouding. De gerechten zonder uitzondering op hun top geserveerd: aardappeltjes heet, gaar, niet vet, krokant; groenten vers en al dente; mooi sappig stuk vlees.

Samenvattend: een echte aanrader.

64. SUPERRRRRRRR!!!
    alleen nog een vraag, kun je hier ook bestellen/ophalen?

65. Theun en Annita

Zoals altijd weer lekker gegeten, prima kwaliteit (de biefstuk Balaton, was zo mals als boter en mooi rood van binnen), voor een hele schappelijke prijs.
    En de sfeer is gewoon zo lekker gemoedelijk en gezellig.
    Aardige nette bediening, zonder opdringerig te zijn, helemaal ok.

Eén vorige recensie
  66. Bijongeluk ondekt maar.......SUPERRR!!!

67. Tja, ik val wel een beetje erg uit de toon bij de rest, en wel hierom: Voorgerecht heel goed, maar mag ook wel voor 15 euries. Hoofdgerecht, een van de duurste maar erg weinig voor dat geld. Nagerecht: erg duur en niets bijzonders en erg weinig. Met z'n 2-en 80 euries kwijt en nog geen vol gevoel. Kwaliteit was wel goed.

68. lekker lekker

69. J. Kalsbeek

We komen hier regelmatig, omdat het in 1 woord perfect is. Nog nooit hier gegeten? het is het absoluut waardt. Zeker doen..:-)

70. gewoon geweldig.

71. toppi:)

72. jeroen ooster

heerlijk eten , goede bediening, prima prijs kwaliteit . echt een must voor de gezellige bourgondier..!!!