In de directe nabijheid is ruim voldoende parkeergelegenheid. Oosterhout kent 2 verschillende parkeertarieven. Op de plaatsen waar "hoog tarief" van kracht is, betaald u € 1,80 per uur. Er zijn echter ook parkeerplaatsen waar u kunt parkeren tegen "laag tarief" voor slechts € 3,80 voor een hele dag.

Uitzonderingen

Gesloten

• 8 jul t/m 19 jul

Een unieke beleving, Een unieke sensatie en een uniek smaakmoment dit is waar het om draait bij Restaurant By Pascal. De accommodatie, het team en natuurlijk de gerechten: alles hebben we onder de loep genomen en nu zijn we klaar voor de volgende stap.

Beleef de sensatie van ongelofelijke smaakexplosies. Al uw zintuigen worden geprikkeld bij Restaurant By Pascal in Oosterhout. Chef-kok Pascal Ariens creëert spannende, gewaagde en kwalitatief hoogstaande gerechten die zich kenmerken door een exclusief samenspel van smaken. Samen met zijn team streeft Pascal naar perfectie. Pascal vormde zijn eigen visie op koken met verfijning, dynamiek en een gewaagde identiteit, welke in de gerechten bij Restaurant By Pascal zijn terug te vinden. Laat u verrassen door de bijzondere ambiance van Restaurant By Pascal. U bent van harte welkom.

3. Betalen American Express Diners Club Master Card Visa pin

1472084913 93
1519200425 93
1521971926 93

1. Kees van Aert

Het was voor ons de eerste keer dat we By Pascal zijn gaan dineren. We hadden een ander interieur verwacht, iets warmer en meer sfeer maar dat werd ruimschoots goed gemaakt door wat er werd opgediend en de vriendelijke bediening. Het eten was voortreffelijk, we hadden gekozen voor het 4 gangen diner, samen met de amuses en tussengerechten was het voor ons echt voldoende. Ook de koffie na, was heerlijk en compleet met heerlijke lekkernijen.

2. Super avond gehad bij Pascal, mooie gerechten met dito wijnen.
    Complimenten aan de chef en zijn team.
    Prijs kwaliteit prima op orde, zeker een aanrader.
    Aandachtspunt is het rumoer als je 3 tafeltjes van 4 hebt in de ruimte bij de keuken,

Maar verder echt top,

3. Femke Vroegh

4. By Pascal hoort volgens de Lekker inmiddels tot de beste 100 restaurants van het land. Belangrijker voor mij was de komst van sommelier Martijn Struijk (ex Lindehof). Helaas was hij nog niet terug zijn welverdiende vakantie.

We werden begeleid naar het tafeltje wat we vorige keer ook hadden. Als aperitief een Spaanse Verdejo 2016 van Valdelagunde die erg goed beviel. Het eerste hapje was een gel van augurk waarin een krokantje afgewerkt met hartige kruiden, een smaak bommetje.
    Verder met een tweeluik. In het glaasje een velouté van aardappel met een schuim van wortel, heel puur. Ernaast een luchtig krokant toastje met bonbon van parmezaan, mooi van smaak en prima van textuur.
    Nog een tweeluik met bereidingen van zalm. Op een houten lepel een tartaar van zalm met erop een bombe van yoghurt en een toefje gel van kardemom. In een tajine twee blokjes zalm geparfumeerd met rook van Marokkaanse kruiden met een gel van laurier en drop. De rook vulde de ruimte met een aangename rooktoets, de smaken waren goed.

De eerste begeleider werd redelijk beknopt gepresenteerd. Italiaanse Fruliano 2014 van het huis Talis, heerlijk aroma, in de mond romig met rijp fruit. Het voorgerecht bestond uit kleine bereidingen die in twee rondes werden uitgeserveerd. De eerste ronde was strak gepresenteerd in zwarte schaaltjes. Om te starten een salade van appel met nashipeer, erop een bonbon van granny smith, ernaast een granité van gin-tonic. Lekkere frisse smaken, prima combinerend met de wijn, vooral de peer. (9,5)
    Gevolgd door een salade van avocado met ernaast een tartaar van makreel beide delicaat, waarop nog een krokantje van zuurdesem voor een aangename bite. (9,3)
    De tweede ronde was een kwartet. Een marshmallow van soja die aan tafel werd geroosterd en werd afgewerkt met een heerlijke kruidenmix van wasabi, nori en sesam.
    Verder met een gevuld eitje met een gelaagde vulling van crème van gember en soja waarover een gelei van komkommer, verfijnde smaken.
    Het lekkerst vond ik het blokje tonijn met een uitstekende vinaigrette en gel van citrus.
    Als laatste nog een plakje tonijn met erop een cilinder van sushirijst, twee stukjes zoetzure komkommer en een kruidenmix met nori. (als gang moeilijk te beoordelen)

Voor bij het pièce een Pinot Gris 2014 van Jean Sipp uit de Alsace, lekker mollig met een vleugje kruidigheid. Ernaast een mooie presentatie gepresenteerd door de chef zelf, leuk. Op de huid gebakken corvina op een bedje van fregola eromheen sappige kokkels in de schelp, gebakken cantharellen, partjes van meiknol en een vinaigrette met tomaat en knoflook, aan tafel afgewerkt met een vadouvansaus. De cuisson vond ik prima, licht krokant jasje en mooi op smaak, de textuur van de fregola combineerde erg goed. De sappige kokkels vulden de smaak mooi aan en met het garnituur kon ruim voldoende worden afgewisseld. De wijn was keurig in balans, hij werd zelfs wat frisser naast de volle smaken. (9,6)

De dessertwijn was een Traminer auslese 2013 van het huis Rabl, heerlijk aroma met tonen van rozen, in de mond een toets van rozen en lychee met een prima zoet zuur balans. Een verrassend dessert ernaast. Bonbonnetje van tonkaboon, quenelle roomijs van dulce de leche, fudge van melkchocolade, om het wat op te frissen verse braam en toefjes gel van braam en blokjes pannacotta van blauwe bes, voor de textuur nog wat gepofte quinoa. Hele goede smaken en texturen waarnaast de wijn verrassend overeind bleef en het gerecht aanvulde met zijn heerlijke rozentoets. (9,5)

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd door de gastvrouw en een jonge man. Goede presentatie van de wijnen en gedetailleerdere uitleg bij de gerechten. Leuk dat de chef zelf het pièce presenteerde.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend.

Samengevat kunnen we stellen dat het niveau over de hele linie vooruit is gegaan. Nog steeds heel veel smaakjes en bereidingen met name de eerste gang. De stijl van de chef is voornamelijk puur en verfijnd. Hiernaast lekkere wijnen en een fijne bediening, onze avond was geslaagd.

5. Voor de 3e keer in 4 maanden terug bij deze tent en wederom een geweldig ervaring. Net zoals de vorige keer voor het 7-gangen menu gegaan. Maar je een aantal gangen bestaan bestaat soms uit meerdere (soms wel 4 delen) waardoor je echt zo ontzettend veel smaak & textuurbelevingen krijgt. Deze keer heb ik de moeite genomen om even alles op de foto te zetten.
    Ik ga niet alle gerechten doorlopen maar een paar dingen wil ik wel aanstippen:
    * De zalm in tajine met Marokkaanse kruiden en drop/laurier... Heerlijk!
    * Bij het voorgerecht de eitjes met een crè­me brûlée van gember en een gelei van Augurk: Goddelijk. Deze reactie hoorde ik ook aan andere tafels.
    * Het "zwarte" gerecht (bekijk de foto voor uitleg). Een leuke ervaring. Je bent ineens erg bewust met je zintuigen bezig.
    * De 4 bereidingen van lam, waaronder de en croute & saté: Deze werd in 3 onderdelen gepresenteerd om te zorgen botsingen op het bord qua smaak te voorkomen. Goed over nagedacht.

Verder was de bediening perfect. Vriendelijk, persoonlijk, nergens te lang op wachten. Het wordt tijd dat de heren van Michelin hier eens die ster uitdelen want deze is dik verdiend.

6. Jacqueline

Met hoge verwachtingen naar By Pascal gegaan vanwege de fantastische recenties. Helaas voor ons zijn deze verwachtingen niet geheel uitgekomen. Slechts enkele gerechten waren zeer goed van smaak, andere vonden wij echt te weinig smaak hebben. We gingen hierheen met de verwachting te worden overdonderd, maar dat was helaas niet het geval. Wellicht hebben wij gewoon pech gehad met ons 3-gangen restaurantweek menu.

Pluspunt van dit restaurant is toch wel de opmaak van de borden en de manier waarop de gerechten geserveerd worden. Echt prachtig! Vandaar dat mijn eindoordeel voor prijs/kwaliteit toch iets hoger ligt.

Voor ons licht het zwaartepunt voor de keuze voor een restaurant toch meer bij de smaken dan de opmaak van de borden en zullen wij niet nogmaals reserveren.

7. Een heerlijk avondje genoten van heel verfijnde gerechten. We hadden een 7-gangen menu gekozen, en hebben de hele avond genoten van de verschillende gerechtjes, die bijna alle op een verrassende manier werden geserveerd.
    Het bijbehorende wijnarrangement paste uitstekend bij de gerechten. Vriendelijke bediening, enige tip, probeer de gerechten tegelijkertijd op tafel te zetten, dat maakt het helemaal af.
    Dit komt heel dicht in de buurt van een ster!
    De prijs is wel een beetje aan de hoge kant, dus niet al te vaak...

8. Jacoline Baggerman

In een woord: TOP!!! Echte aanrader!

9. E. de Beus

Heb daar op 17-10-2016 voor het eerst gegeten. Wat een aangename verrassing.
    Verrassend en zeer smaakvol. Prachtige gerechten en zeer goede bediening.
    Prima prijs kwaliteit verhouding en sublieme wijnen. Hoop er snel terug te komen.

10. Op uitnodiging hier met z'n zessen aan een ronde tafel een fantastische avond gehad. Dineren bij Pascal is van begin tot eind beleving van de eerste orde. Wij gingen voor het 4-gangen menu maar het aantal gerechten wat voorgeschoteld werd was niet meer op 2 handen te tellen.. Exclusief en origineel. Leuke en vlotte bediening door jong en gepassioneerd personeel met oog voor de details.

Wij dineren elke week wel een paar keer buiten de deur overal in het land maar deze zaak schittert in onze top 3 van NL. Niet te geloven!

11. Bernadette Post

Het was een echte belevenis. Je laat je verrassen. Perfecte wijnen bij de gerechten.

12. ed van geel

Helaas ondanks de lovende recensies bleek dit toch een forse tegenvaller, op een enkele hoera na teveel vlakke smaken, te kleine hoeveelheden tegen m.i te hoge prijzen.
    Na 4 uur en 5 gangen verder met trek de deur uitgegaan, bediening zakelijk en standaard, interieur heeft zeker verbeterpunten (o.a gordijnen).

M.i is deze zaak zwaar overschat, ook in Oosterhout zijn er alternatieven en is men bij Pascal misschien in de waan dat de ster(ren) reeds binnen zijn.

13. C. Engelen

Voor de derde keer gegeten bij dit restaurant. Het restaurant is sfeervol en eigentijds ingericht. De ontvangst is prettig en de bediening is erg vriendelijk.

Wij hebben gekozen voor het vijf gangen diner. De verschillende gerechten waren heerlijk, verfijnd van smaak en bovendien prachtig opgediend. Qua innovatieve creatie sprong het groentetuintje van Pascal er uit. We hebben - wederom - een zeer geslaagde avond beleefd. Wij vinden het één van de toprestaurants van Oosterhout met een zeer hoge kwaliteit van zowel de keuken als de bediening en de entourage.

14. Ron van Haarlem

15. T de graaf

Super lekker en zeer verzorgd! Personeel was zeer attend. Echt super eten en wijn voor een juiste prijs!

16. Geweldig genoten! Van zowel het eten, het wijnarrangement, de sfeer en de koffie/thee na. Het was een avond uit zoals een avond uit behoort te zijn. Als klap op de vuurpijl kregen we omdat het plots was gaan regenen ook nog een paraplu te leen. Geweldige service. (Uiteraard hebben we een dag later de aan ons geleende paraplu netjes terug gebracht zodat gasten na ons ook van deze service gebruik kunnen blijven maken). Dit restaurant is een echte aanrader en we gaan hier zeker nog eens terug komen.

17. R.Poppelaars

Bijzonder goed gegeten. Ik had al gehoord dat het fantastisch was maar de keuze en opmaak van de gerechten overtrof onze verwachting. Niet alleen de variatie van gerechten was uitgebalanceerd maar ook de smaakbeleving binnen de gerechten was buitengewoon verrassend. Je moet er wel tijd voor uittrekken; over een vier gangen menu deden we drie uur. Maar dan heb je ook wat!

18. franken

C'est tres chique. Sensatie voor de smaakpupillen hoor. Maar daar wij dachten dat 2,5 uur tafelen en 4 gangen menu, was blijkbaar een avondvullend programma. Sorry ober, dat wij je achter je vodden aan hebben gezeten.

19. kaspers-Jang

It was very nice food. The service was nice as well.

20. Heerlijk gegeten en een complimenterend wijnarrangement bij de gerechten genomen. Echt allemaal kleine smaakbommetjes. Een aanrader voor wie kan genieten van speciale smaken en opmaak van gerechten.
    Complimenten voor de vriendelijke en kundige bediening. Zeker ook voor de sommelier. Niet goedkoop maar waar voor je geld. Verfijnt genieten !!!!

21. Gisteren voor het eerst bij Pascal gegeten. Mijn man en ik zitten in een “culinair clubje” van 4 koppels en iedere keer kiest een ander stel een restaurant. Dat wordt dan door ons beoordeeld. We doen dit al 11 jaar. We zijn aardig kritisch en hebben in alle soorten restaurants gegeten in de afgelopen tijd. Ook Michelin sterren restaurants waar we niet echt van onder de indruk zijn geweest. Maar de culinaire ervaring van gisteren overtreft werkelijk alles! Wat een smaaksensatie! Tot in de puntjes verzorg! Personeel is tevens erg kundig en super vriendelijk. De prijs/kwaliteit verhouding prima in orde. Dit restaurant is een aanwinst voor de omgeving van Oosterhout. Van mij hebben ze al een ster verdiend. Mij zullen ze zeker in de komende tijd nog een keer zien! Echt top! Ga a.u.b. zo door!

23. Wij hebben "s avonds van 7 tot 11 gerelaxed, genoten van een 4 gangen verassingsmenu. Het gebodene was van hoog culinair niveau en de prijs waard. In het eerste deel van het dessert viel een bittere "noot" wat uit de toon. Ook werd ongevraagd een fles mineraalwater uitgeschonken. Het mocht de pret van een overigens zeer geslaagde avond niet drukken. Met recht wordt dit restaurant in "lekker" en de nieuwe Michelin gids vermeld. Chapeau!
    Eten/drinken 8.5; Sfeer 8 ; Service 9 ; Prijs/kwaliteit 9.

24. Microchip Technology

Gisteravond gegeten by Pascal op aanraden van een zaken relatie en wat een fantastisch restaurant! De gerechten zijn uitstekend samengesteld en hebben een perfect gebalanceerd smaak palet. De bediening is vriendelijk en weten gasten uitstekend te voorzien van service en informatie over de gerechten, ook in de Engelse taal, waarbij het niet zo eenvoudig is om bepaalde samenstellingen te vertalen.

De dag ervoor hebben we gegeten in 's-Hertogenbosch, bij een met één Michelin ster bekroond restaurant, maar by Pascal was absoluut een overtreffende ervaring.

Dit restaurant heeft zich in de top 5 van onze favorieten geplaatst!

Is er een puntje van kritiek? Niet echt, maar wellicht de samenstelling van de wijnkaart. Wij hebben na het eten nog even samen gezeten met Pascal en hem een adres gegeven waar een prachtige collectie van mooie en bijzondere wijnen te verkrijgen zijn. Wij hopen dan ook een van deze wijnen bij een volgend bezoek op de kaart te vinden.

25. Gisterenavond wederom FANTASTISCH gegeten.
    Amuses uitermate gaaf. Alle gerechten zijn ongelooflijk, oneindig lekker dat je er gewoon stil van wordt en er zaten toch wat gewaagde combinaties bij, maar alles kwam perfect uitgevoerd op tafel.

Ook complimenten voor de bediening die alles zeer onder controle hadden zonder met elkaar hierover te moeten communiceren. Chapeau!!

Het is iedere keer een feestje om hier te eten.
    Therese Snoeren

26. Jos Ermens

Leuk en verrassend concept, vriendelijke uitstekende bediening. Men houdt rekening met wensen van de gasten en vraagt keurig waar men wel/niet van houdt.
    Genoten van een gevarieerd 4 -gangen menu. Kleine lekkere porties, zodat je met een voldaan en niet te vol gevoel geniet van het eten. Lekkere wijn en avondvullend, kortom, voor herhaling vatbaar!

27. Reserveer telefonisch, want via internet liep het bij ons fout. Een keurige bevestiging per mail gehad, maar de reservering was bij het restaurant niet bekend. Een kritische opmerking hierover resulteerde in meer irritatie bij de eigenaar dan bij ons. Erg vervelend maar we kregen toch nog een tafel.
    Ga ook niet op een warme avond. Er is geen adquate koeling in het restaurant. De maaltijd en bediening was prima, maar na deze ervaring was dat inmiddels bijzaak.

28. Het was meer dan voortreffelijk. Wij kregen zeker 2,5 uur de lekkerste gerechten voorgeschoteld. Het was echt top Pascal.

29. Ron van Haarlem

30. Anneke den Biggelaar

Voor ons was het weer een super ervaring.
    De ontvangst, de sfeer, het eten, de entourage, de gastheren, zelfs de kok kwam even een gerechtje brengen.
    Heerlijke wijntjes. Alles bijzonder en sfeervol.
    Echt een aanrader en om terug te gaan.
    Wij noemen dit een Feestje.

31. Gisteravond heerlijk gegeten in dit restaurant. Het 4 gangen-menu was zeer uitgebreid met allerlei kleine gerechtjes en ook nog een aantal amuses. Alle gerechtjes waren zeer goed bereid en we hebben dan ook genoten. Ook met dieetwensen wordt prima rekening gehouden.

32. Marja de Visser

Vorige week zaterdag tijdens de restaurantweek met onze vrienden heerlijk gegeten bij "By Pascal". Een prachtige nieuwe locatie en zeer smaakvol ingericht met warme kleuren. Eigenlijk zou ik heel snel klaar kunnen zijn met deze recensie maar dan doe ik hen tekort (het was wederom weer fantastisch). Na een gastvrij onthaal onthaal zijn wij naar onze plaatsen gebracht en starten wij de avond met een aantal overheerlijke heerlijke amuses, maar dan wel op zo'n manier bereid dat je telkens blij verrast wordt, zoals de mossel met suikerspin hoe kom je erop, echt zeer smakelijk. Alles van zeer hoge kwaliteit en dan moest het gastronomische feest nog beginnen.

Presentatie van het 4 gangen menu was ook zeer verrassend alle gerechten waren qua smaakopbouw geweldig en hetzelfde geldt voor de portionering.

Tempo tussen de gerechten was ook erg goed. Service en de bediening, is niets op aan te merken. Vriendelijk en professioneel team dat goed op elkaar ingespeeld is. De Sommelier van de avond, een vriendelijke jonge man, had er duidelijk zin in en zorgde voor passende wijnen bij de gerechten.

De koffie met daarbij heerlijke friandises was wederom weer heerlijk en is beslist geen onderschoven kindje. Wat ons ook opviel tijdens deze gezellige avond was de goede akoestiek, de zaak zat zoals gewoonlijk weer vol maar je kon elkaar toch goed verstaan. Ook daar is dus goed over nagedacht, alleen een perfectionist verstaat dit.

Was er dan echt geen negatief puntje te bedenken? Vooruit, één dan het moet dichterbij Rotterdam zitten dan hoeven wij niet zo ver te rijden, maar is toch zeker de moeite waard. Onze gasten waren ook blij verrast, zij waren voor de eerste keer hier en komen regelmatig in sterrenrestaurants, ook zij vonden net als wij fantastisch en zeker ster waardig. En zij komen ook snel weer terug.

Bedankt Pascal en Brigade voor deze geweldige avond!
    Marja de Visser

33. kees bovee

We hebben heerlijk gegeten met heel veel kleine gerechten. Jammer was dat het kleine hoofdgerechtje met ossenhaas weinig smaak had. Maar al met al was het goed eten met een vlotte bediening.

34. We hadden By Pascal uitgekozen om de 21e verjaardag van onze dochter te vieren en dit was beslist een goede keuze!

Het eten was van grote klasse en prachtig opgemaakt. We hadden een viergangen menu gekozen en dit werd uitgebreid met amuses en kleine gerechtjes. Het bijpassende wijnarrangement was goed, heel prettig dat men ook kan kiezen voor een 'Bob'wijnarrangement. Ook geen gedoe met dure verplichte flessen water, maar gewoon een karaf met kraanwater.

De bediening is uitermate vriendelijk, alles verloopt soepel. De avond dat wij er waren, was het erg druk maar desondanks werd er voor onze jarige dochter nog een leuke verrassing geregeld. Geweldig!

Kortom: het was top en we komen zeker terug!

35. Wat wordt er hard gewerkt in deze zaak! Met als resultaat: een geweldig diner tegen een aanvaardbare prijs. Dat wordt niet snel geevenaard! Een prachtig wijnarrengement bij uitmuntende gerechtjes. Bij aankomst was de keuze voor een 6-gangen menu al snel gemaakt maar het leken wel 12 gangen; zoveel amuses en extra tussendoortjes. Een feestje. Zowel de keukenbrigade als de tafelbrigade is jong maar het plezier en de ervaring spatten er vanaf.

36. Wij kozen een drie gangen diner wat bestond uit een bonte stoet amuses en gerechten die alle een unieke smaaksensatie gaven. Het brood was heerlijk en kon naar believen met kruiden - olie - zout gebruikt worden en werd ook netjes aangevuld. Niets dan lof! De bediening is uitermate prettig. Verbeterpunt is het wijnarrangement, prima wijnen, maar in dit type restaurants verwacht ik iets meer klasse. De vraag staat nog open hoe de wijnkennis is, mijn vrouw vroeg een zoete witte wijn als voorafje, maar kreeg een dessertwijn voorgeschoteld, dat kan echt niet hoor. De muziek mag verdwijnen of een klasse hoger en zachter. Al met al, wij komen zeker graag terug!

37. We hebben hier vanavond een top avond beleefd. Prettige ontvangst in een moderne ambiance. Heerlijk gegeten met bijpassend wijnarrangement. Ondanks dat je niet kunt kiezen wordt wel heel goed ingespeeld op individuele wensen. Een drie gangen menu werd met amuses en verschillende extra's een 5 gangen diner. Heerlijke uitgebalanceerde smaken bij elkaar , zeer verassend soms, mooi servies en glaswerk. Aardige bediening die maakte dat we ons echt een avond uit voelden, we waren echt gast!! Nadat we ooit bij bling waren geweest maar daar schor waren na een avondje tafelen is dit absoluut een voorruitgang. Dit wordt een restaurant waar we zeer vaker gaan terugkomen. Van ons krijgt dit restaurant met zijn chef en bediening een absolute 9 1/2. Heel klein minpuntje is dat er geen tafellinnen of placemats zijn. Verder niets dan lof!

38. Maike