Irodion in Oosterhout

Mediterrane smaak en Internationaal vermaak..

Er is voldoende openbare parkeergelegenheid in de omgeving van het restaurant. Afstand vanaf enkele meters tot 500 meter.

Tevens is het restaurant ook goed te voet en met de fiets te bereiken.

Op iets meer dan 500 meter staat het busstation van Oosterhout. Vanaf hier vertrekken diverse bussen naar Tilburg, Breda, Raamsdonksveer, Geertruidenberg etc.

vr vanaf 17:00
za vanaf 17:00

Toen in het jaar 161 na Christus, de bouwmeester Herodus Attika zijn “Irodion” in Athene voor het eerst bespeeld zag, kon hij niet bevroeden dat vele jaren later en vele marathons verder, een nieuw ‘Theater’ van die naam zou verrijzen: Grieks Tuinrestaurant Irodion Oosterhout.

Een theater van smaak en vermaak, waar een enthousiast team van medewerkers, graag en goed uw hedendaags feestje verzorgt. Zij zetten zich al sinds 1992, met gemeende gastvrijheid in, om uw dag tot een compleet succes te maken.

Feesten is bij Irodion naast heerlijk eten, drinken en kletsen ook dansen en vrienden maken. Op de Griekse Avonden – elke 3e vrijdag in oktober, november en december vanaf 20.00uur, muziek en dans de dansvloer is geopend. Welkom vanaf twee tot … personen.

• Rookruimte

1352079040 57
1415192337 50
1471994304 61

1. Verduijn

Heerlijk gegeten met 5 personen en wat een ontzettend leuke actie deze week!
    Voor de geslaagde op vertoon van een diploma,een gratis 3 gangen keuzemenu!
    Personeel is ook zeer vriendelijk.
    Al jaren ons favoriete restaurant.

2. A van Dongen

Lekker wel droog vlees weinig saus en toch best duur.

3. Wat een slecht restaurant, al het vlees is volgens mij al van te voren gegrild en daarna in de magnetron opgewarmd, dus lauw. Een persoon had mousaka besteld, was ook koud. In de supermarkt kant en klaar is die nog lekkerder, hoe durven ze dit voor die prijs te serveren. Voor ons echt geen Irodion meer.

4. Gewoon een zeer goede Griek. Goed eten en een top bediening.

5. Eten is matig, lauw, weinig bijgerechten (1 portie friet voor 4 personen), onkundig personeel, ongezellig restaurant en dan ook nog 's verschrikkelijk duur. Voor ons nooit geen Irodion meer!

6. Gezin, 2 volwassenen, 3 kinderen. Een gezellige avond met heerlijk eten, maar het desert was een anti-climax.

Het 'ijs met vuur' is een aan tafel geflambeerd ijsje. Flamberen is, zeker voor kinderen, een spectaculair gebeuren. Maar niet bij Irodion. De verschillende deserts werden min of meer tegelijkertijd op tafel gezet door meerdere obers tegelijk. Snel, maar chaotisch. Het flamberen gebeurde meteen, in die chaos; niemand aan tafel had in de gaten dat het überhaupt gebeurde. Erg jammer.

Wat een leuke ervaring voor de kinderen had moeten zijn, werd een teleurstelling. Liever 1 ober die alles één voor één op tafel zet en de rust neemt om iedereen het flambeermoment te laten beleven.

7. Chrissy Meeuwissen

Ik kom hier al van kleins af aan, maakte gebruik van de kindermenus en de speelhoek (dat is nu zo'n 12 jaar geleden). Kom hier nu nog een paar keer per jaar en sinds we om de hoek wonen maandelijks. Heerlijk Grieks eten, veel en goed vlees. De Tzatziki is heerlijk, net als de warme knoflookbroodjes en dolmadakia vooraf. Vriendelijke en snelle bediening, hebben nooit iets te klagen hier. Prijs kwaliteit is prima, zeker als je het keuzemenu pakt van 25,-. Je kunt dan kiezen uit ongeveer de helft van de voor, hoofd en na gerechten. Goed restaurant met de heerlijke Griekse sfeer!!

8. Tja, wat moet je hier van vinden. Gezellig is het zeker niet, vooral praktisch ingedeeld. De bediening is "redelijk" maar niet op de hoogte van de gerechten en mogelijkheden, ook allemaal erg jong.

Soepen worden 3 minuten na de bestelling opgediend; geen probleem, maar hij heeft in de magnetron echt een minuutje langer nodig om warm te worden, was koud dus.

Hoofdgerecht was redelijk, Irodion schotel besteld. Toch alles echt vlak van smaak, zelfs sommige dingen wat zurig waarvan ik me afvroeg of dat de bedoeling was... Nagerecht niet speciaal maar gewoon oké.

Bij het afrekenen voel je je net een melkkoe die in de rij staat voor de melkmachine, lopende band werk...

9. Rob

10. Bij aankomst staan wachten op tafel terwijl andere gasten die later arriveerden naar een tafel werden gebracht. Eenmaal zittend minimaal 15 minuten moeten wachten op eerste drankje. Portie olijven besteld die nooit gekomen is. Aan serveerster gevraagd of zij een voorstel had welk voorgerecht geschikt was om samen te delen, het antwoord was "Alle voorgerechten."
    Verder was het eten lekker, maar weinig, geen friet gekregen bij de schotel specialiteit van de kok. Laatste drankje kwam pas aan toen het eten ruim op was en besteld voordat we de eerste hap hebben genomen.
    Wij gaan hier niet meer eten, jammer we zijn jarenlang gast geweest.

11. Eten goed, bediening redelijk. Restaurant te groot. Ze hebben wel een soort wijkjes gemaakt maar ik vond het niet goed gelukt. Goede prijs/kwaliteit.

12. Voor het eten hoef je hier niet per se heen, niet bijzonder. Niet te duur ook. Wel is het een erg mooie zaak met veel leuke tafeltjes. Bijzonder is vooral dat er een ruimte is voor kinderen met oppas. PlayStation en diverse spelletjes en huisjes aanwezig. Dit zie je nergens, dus voor ouders met jonge kinderen een uitkomst om weer eens wat langer in een restaurant te kunnen zitten.

13. Zowel voorgerecht als hoofdgerecht waren van prima kwaliteit. Ruime porties en goed qua kwaliteit en bereiding.
    De bediening is ronduit slecht. Iedereen loopt kriskras door elkaar heen en het valt niet mee om iemand te bemachtigen die je bestelling op wil nemen. Drankbestellingen zijn doffe ellende, je kunt gewoon niemand aanspreken die een bestelling op wil nemen. Om deze reden ook geen dessert besteld omdat we eerst een kwartier moesten wachten totdat er iemand langs kwam die een kaart kon brengen. Daarna nog een kwartier gewacht, maar niemand die een bestelling op kwam nemen.
    Personeel is verder niet bijzonder vriendelijk en de gehaastheid straalt er van af. Eigenaar komt ook behoorlijk ongeinteresseerd over.
    Over de keuken niets dan lof, het eten is echt goed. Maar de sfeer en de bediening zijn beroerd.

14. Met zijn vijven de verjaardag van moeder gevierd bij iraklion. We zaten onder de druiven, buiten met een hoge temperatuur. De tafel was oke, een zeer vlotte bediening die ondanks de warmte een vriendelijk gezicht lieten zien. Het eten was voortreffelijk gekruid en aangenaam warm. We hadden tegelijk onze gerechten en de drankjes waren heerlijk koel. Al met al een prettige avond en met een volle maag weer naar huis.

15. Juanita

Gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens bij Irodion gegeten. Lekker buiten in de tuin. Het eten was heerlijk en de bediening zeer vriendelijk. Klachten? Het was erg veel. Maar of dat nou een klacht is? Niet echt.
    Zeer voor herhaling vatbaar.

16. Vorige week bij Irodion gegeten, duidelijk niet voor herhaling vatbaar, alleen al om de prijs kwaliteit-verhouding en (zeer) lang wachten
    Diverse gerechten niet volgens de menukaart geserveerd, dus steeds navragen, ook nog zeer kleine porties.
    Voor 2 personen in plaats van rijst frites gevraagd + 1 extra frites, wel even ook 15,00 euro extra op de rekening.
    Na opmerking hier de helft van in mindering gebracht.
    Om maar niet te spreken over de mini-kinderijsjes tegen een "volwassenen" prijs.
    We hebben allemaal ruim gedronken en dan toch nog 1,25 euro voor een karafje leidingwater vragen om tabletten in te nemen.
    Onze bediening was wel vriendelijk.
    Al met al zeker niet voor herhaling vatbaar, was voor ons de laatste keer.

17. Ik zocht dé Griek 2 maanden geleden.
    Vanuit Dordrecht naar Oosterhout gereden.
    Het eten was lauw, het voorgerecht wat divers zou zijn was nagenoeg alleen maar vis.
    Hoofdegerecht was een mixed grill, met weer dezelfde vis. Gyros nauwelijks te bekennen, terwijl alles op een bedje van gyros zou moeten liggen bij een doorgaandse mixed grill.
    We hadden een 3 gangen menu.
    Toen wij genoeg hadden van de mixed grill bestelden wij ons dessert. Tot 4-maal toe.
    Na anderhalf uur wilde wij afrekenen en werd er duidelijk frustratie geuit in het Grieks van de eigenaar naar de serveerder. Het dessert haalde hij met moeite van de uiteindelijke rekening af en ik gaf hem aan nooit meer terug te zullen keren.

18. Roberto

Deze week bij Irodion gegeten.
    Het begint eigenlijk al bij binnenkomst, wij wilden naar bepaalde tafel toe maar de ober had hier andere gedachten over. Het kwam eigenlijk hier op neer dat je “moet” gaan zitten waar de ober je naar toe delegeert. Je keuze wordt (op subtiele wijze) beïnvloed en gedelegeerd door de ober. Wij vonden dit niet prettig (wij= gezelschap van 3 personen). Op hun website vermelden ze, en ik citeer: “geef gerust uw voorkeur qua zitplaats aan”. Als ik dus zelf een richting aan geef waar ik wil gaan zitten respecteer dit dan ook.

Het voorgerecht keftedes was lauw, andere voorgerechten waren wel goed warm. Tot mijn grootte verbazing staat zelfs op de menukaart, dat gegrilde gerechten eerder koud zijn m.a.w. als de kok het druk heeft en je bord wat langer in de keuken of bij de bediening staat krijg je lauw eten op je bord.
    Hoofdgerechten waren qua smaak redelijk goed te noemen, echter van één hoofdgerecht was het vlees ook weer niet goed warm.
    Bij drie hoofdgerechten één klein kommetje salade, één kommetje friet. Het kommetje sla of salade of hoe je dat ook wilt noemen, het is de naam salade echt niet waard. Prijs & kwaliteit en de hoeveelheid van het eten is hier zeker in de negatieve zin uit zijn verband getrokken.

Het nagerecht werd echt supersnel na het hoofdgerecht gebracht, dit is ook niet bijzonder prettig.

Bij ons voorlaatste bezoek bij Irodion Oosterhout had men ipv 2 voorgerechten er 8 op de rekening gezet, dit is toen netjes opgelost, maar toch aardig slordig. Ook toen één hoofdgerecht(mixed grill), geen warm vlees.

Al met al komen we tot de conclusie dat dit voor ons het laatste bezoek aan Irodion te Oosterhout is geweest. Eigenlijk wel jammer als je ergens al jaren komt, en ziet dat het alsmaar minder is geworden. Tenminste die indruk hebben we nu gekregen.
    Lauw eten op je bord kan eigenlijk echt niet.

We weten gewoon dat het ook anders kan, we komen regelmatig bij een andere Griek, andere stad, Zelfde prijsstelling ongeveer, echter altijd warm eten (ook gegrild vlees!) en je krijgt simpelweg gezegd meer op je bord.

Nee dus, voor ons geen Irodion Oosterhout meer!

19. L. Cuijpers

Wij kwamen hier een aantal jaren geleden ook vaak.
    Na de laatste keer, een week geleden, nooit meer.
    Eten was koud. Om beurten 10 minuten na elkaar kregen we het eten. Klein bakje salade voor 3 personen. Prijs-kwaliteit verhouding is inderdaad ver te zoeken.
    De laatste keer voor ons.

20. Ongeveer tien jaar geleden kwam ik daar wekelijks omdat het eten er zo goed was. De griekse salade en het lamsvlees was er destijds heerlijk. Nu was ik onlangs weer eens in Oosterhout, en ja dan denk je aan toen en wil je weer eens herlijk grieks eten....beetje teleurgesteld ben ik wel, een zesje. Alles smaakte hetzelfde, mopperende ober, niets bijzonders, ik kan er geen voldoende voor geven!

21. We hadden zin om uit eten te gaan in de stad. Vandaar naar Irodion. Vorige keer goed bevallen.

Nu wat minder. De frietjes zeer goed. Een klein schaaltje majo. Is wat weinig voor twee personen. Smaak salade is goed, alleen de olijven kunnen wat kleiner gesneden worden. Ook de tomaten. We hadden varkenshaasjes, lekker, maar de champignonsaus was erg waterig. Te dun. Wel lekker van smaak.

Ons ijs was niet zo naar onze smaak, niet zoet genoeg en te veel rood ijs, liever wat meer roomijs erbij.

Koffie goed, goede bediening. Toch bedankt.

22. Nog nooit zo slecht gegeten als bij dit Grieks restaurant in Oosterhout, en na onze rondreis door Griekenland en andere vakanties op de Griekse eilanden zijn we toch wel wat gewend wat de Griekse keuken betreft. We hadden op 26 oktober 2010 gereserveerd om mijn verjaardag te vieren. Het voorgerecht pikilia bestond uit diverse kleine glazen schaaltjes met o.a namaakkrab, tonijn uit blik en wat kleine garnalen wat bedekt was met een flinke scheut whiskeysaus. De mixgrill (5 soorten vlees) bestond alleen uit varkensvlees en een piepklein lamskoteletje. 2 soorten vlees dus. De boerensalade was, naar mijn mening, al vroeg in de morgen gemaakt of misschien nog van de vorige dag, want alle groenten dreven in het nat en de oregano was bitter, wat een vieze smaak opleverde. De olijven in deze salade waren groen en smakeloos (geen kalamata olijven). Het enige wat nog smaakte was de koffie die ik als afsluiting nam. Dit is niet voor herhaling vatbaar.

23. We hebben afgelopen zaterdagavond bij jullie gegeten i.v.m. mijn verjaardag. We waren met 8 personen. We hebben heerlijk gegeten in de tuin met prachtig weer. Alles van het eten was voortreffelijk. Goede bediening, met zelfs kleine verrrassingen voor de jarige. Heel leuk personeel.

We komen zeker nog een keer terug.

24. We zijn hier lange tijd naar toe gegaan helaas is alleen in de jaren de kwaliteit wel achteruitgegaan, Het ligt er een beetje aan wanneer je gaat, soms is het heel goed en soms is het echt bar bar slecht. Jammer want we blijven nu een beetje weg omdat we niet weten wat we aan zullen treffen.

25. Met z'n vieren afgelopen vrijdag gaan eten bij Irodion. Was zeer matig. We hadden veel honger, maar achteraf gezien won de honger het van de kwaliteit. Bediening was overigens goed; zeer correct en beleefd. Dat wel, maar je komt uiteindelijk voor de kwaliteit van het eten wat overigens zeker niet goedkoop was. Toetje was wel ok.

Ik kom er niet meer. Prijs kwaliteit verhouding is zoek bij Irodion. Erg jammer.

26. Afgelopen maandag (23 november) met het hele gezin wezen eten bij Irodion. Het eten was erg goed. De bediening snel en professioneel. En geen opdringerig gemeutel of je nog iets wil drinken. Wij gaan hier zeker vaker naartoe!

27. Eén ding weet ik zeker; naar een Irodion (Roosendaal of Oosterhout) ga ik nooit meer. De ellende begint bij binnenkomst. Niemand begroet je, vraagt of je hebt gereserveerd of hangt je jas op. Kortom; dat kan je zelf uitzoeken. Het personeel was onbeleefd en ontzettend traag. Vaak moesten we meer dan een kwartier wachten op drinken, als het dan al kwam...Het eten is oké, niet echt bijzonder en vooral niet zo warm als het moet zijn. Verder hebben we ontzettend lang moeten wachten voordat we het voorgerecht kregen, waardoor sommigen al bijna scheel zagen van de honger. Hoofdgerecht duurde nog langer. Prima hoor zo'n groot restaurant, maar zorg dan dat je het qua bediening en keuken ook daadwerkelijk aankan. Mijn waardering voor dit restaurant is daarom 'ronduit slecht'.

28. Hier kun je altijd goed eten... soms is het wachten wel lang, maar het is het zeker waard!

29. Wij gaan daar regelmatig eten. Bediening is goed en het eten is altijd super lekker!

30. Erg lekker en gevarieerd eten. Grote en ruime zaak, ze hebben altijd wel een plekje vrij! Het is een gezellige en leuke sfeer, bediening is ook erg vriendelijk!

31. Geweldig, in bijzonder de thema avonden, wat een gezelligheid.

En het eten niets dan lof echte Grieks, alleen mis ik de lucht en het strand zou denken op kreta bte zijn.

32. nou ik ben er heel lang gekomen, na maanden lang niet meer zijn geweest weer een keer gegaan , nou ik vind het er buiten gewoon heel slecht, bediening niks op aan te merken maar het eten was slecht de grote (heer)die daar loopt zit te chagerijne en een rot sfeer nee ik ga er niet meer naar toe !!!!!!!!

33. Heerlijk gegeten,alleen jammer dat het eten zo snel koud is, voor de rest heerlijk en vlotte bediening.

34. monique en diana

Gezellig restaurant met vriendelijke bediening en niet opdringerig. Erg kindvriendelijk. Heerlijk eten, houden rekening met allergiën. Aanrader voor voor grote groepen

35. Ontvangst was schandalig. Waren met 2-en. Werden aan achteraf tafeltje gezet en vervolgens werd er niet meer naar ons om gekeken. Groep die 10 m inuten later kwam werd onmiddelijk voorzien. Na kwartier maar opgestapt. Dit restaurant zal ons nooit meer zien. Bepaald geen aanrader