Fong Chen in Oosterbeek

1203853749 86
1311119643 74
1504198251 78

1. Frank Hengeveld

Blijft bijzonder en goed bij Fong Cheng; smaakcombinaties, licht en vis, fantastische wijn, heerlijk rustig en goede service. Last kok zijn gang gaan mt vier gangen menu!

2. We waren wat huiverig na de vorige recensie. Na vanavond kan ik alleen maar concluderen dat betrokkene zijn opmerkingen bij een ander restaurant heeft geplaatst. Wij waren al enige tijd niet meer geweest. Vanavond zijn we weer eens geweest. Een warm bad! Mooie gerechten met dito wijnen. De rode wijn bij het vlees had misschien iets meer zuurstof mogen hebben. Als dat het enige commentaar is. Wij zijn snel weer terug! Gastheer Robin aan tafel is een unicum. Hij weet een heel goede omgangsvorm met zijn gasten aan te nemen. Daar kunnen veel horeca-medewerkers nog iets van leren.

3. Sinds de wisseling van eigenaar is er weinig over van de culinaire avonturen van weleer. Het is nu een doorsnee afhaal Chinees. Bijzonder jammer

4. Frits Roelofs

Wij vinden dit een restaurant met een sterrenkwaliteit. Originele gerechten, bijzondere wijnen en prima bediening.

5. Culinair Chinees restaurant. Afgelopen weekend het 5 gangen menu gegeten. Veel afwisseling en heerlijke gerechten met een professionele uitleg. Met een groupondeal was het heel betaalbaar.

6. Vishnu Balradj

Vandaag heerlijk genoten van een Japanse lunch met een perfect afgestemde witte wijn! Het eten smaakte heerlijk en was precies goed afgestemd. De producten waren vers en dat proef je! Bovendien werd ik hartelijk ontvangen door het team van Fong Chen.

Dan jullie wel!

7. @marcel, ik had jullie bediend, in totaal heeft ieder van jullie meer dan 500 gram eten gehad, voor alle duidelijkheid we zijn geen vreetschuur of all you can eat restaurant, net als de fotos waren alle gerechten gewoon van fatsoenlijke groottes, zoals ik jullie die avond ook vertelde.
    Loc

8. Op zaterdagavond met 11 mensen gegeten. Gezellige tent en goed ingericht.
    We hadden via Groupon een 5-gangen diner genuttigd.
    Smaak was zeer goed maar de porties waren zeerrr.... teleurstellend klein. Bij het een na laatste gerecht zat gelukkig een kommetje rijst wat enigszins vulde. De korting die we kregen via Groupon en de foto's van de gerechten die daarop gepresenteerd werden staan in geen verhouding met elkaar. Het was meer een 5-gangen proeverij ipv. diner, de korting hebben we feitelijk zelf betaald door de halve porties.
    Teleurstellend en eenmalig, niet slim Fong Cheng.

9. c

10. Ik wilde al een tijdje mijn recensie schrijven, maar het kwam er nog niet van. Ongeveer twee maanden geleden hier gegeten. Een absolute verrassing met onverwachte en speelse smaak-combinaties. Het bijpassend wijnarrangement was ook verbazend goed. De uitleg bij de wijnen was misschien te uitgebreid en leek teveel ingestudeerd. Maar over onze culinaire ervaring niets dan lof! Nog nooit zo bijzonder gegeten. Was wel aan de prijs, maar dan heb je ook wat...

11. Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten! Ik had al veel gehoord over Fung Chen en het is echt een aanrader. Prachtige en smakelijk uitziende gerechten. Erg lekker en de wijnen ook.We werden erg gastvrij ontvangen en de hele avond zijn we enorm goed bediend ondanks dat het erg druk was. Chapeau voor de bediening! We komen gauw weer eten!

12. Het eten is zonder meer van goede kwaliteit, maar ik zal hier toch niet gauw meer terugkomen. Naar mijn mening is de stijl van het restaurant wat te rigoureus vernieuwd en te veel fusion-achtig, waardoor de liefhebbers van de meer traditionele Aziatische keuken zich niet meer zo thuis voelen. Elke keer die uitleg van het eten werkt bij mij op de zenuwen en niet op het goede gemoed. Het eten moet voor zichzelf spreken. In een Aziatisch restaurant wil ik me thuis voelen en niet een vreemde. Dat menig Aziatisch restaurant wil vernieuwen juich ik toe, maar je moet ook de meer tradionele gast kunnen bedienen, zeker in een gezelschap met meerdere personen en/of kinderen.

13. Jan 15 punten

Naar aanleiding van een recensie in SpecialBite maar eens hierheen. Niet gereserveerd maar netjes ontvangen. Het verhaal bij de kaart was niet nodig, dat wijst zichzelf. Wij gaan voor het 3 gangenmenu. Het is een verrassing en het blijft tot het eind onduidelijk waar dat uit bestaat, mede door de amuses die er doorheen komen. Het eten is niet slecht en lekker maar niet zoals het a la carte verkocht wordt. Uiteindelijk lange wachttijden tussen de gangen en de prijs/kwaliteitsverhouding is scheef. Voor dit geld en deze kwaliteit had wat meer op tafel mogen staan.

En dat je voor het toilet door de afhaal moet was ook wat raar.

14. Onlangs weer hier gegeten. Het menu dat de kok voor ons had samengesteld was verrassend en lekker. Ook het wijnarrangement was heel goed op de gerechten afgestemd. De biediening is altijd vriendelijk en de sfeer is na de verbouwing erg aangenaam. Ronduit top!

15. Marjon en Liesbeth

Vanavond hebben wij gegeten bij Fong Chen. Met veel egards ontvangen, werden wij teleurgesteld met het eten. In dit restaurant wordt meer nagedacht over het praatje eromheen dan over het eten zelf. De amuses waren veel gebakken lucht met weinig smaak en ook de voorgerechten vielen erg tegen. De kwartel was wel lekker maar helaas zonder alle beloofde ingredienten. De bediening was erg vriendelijk maar erg aanwezig. We verlieten het pand met een lege portemonnee en een lege maag. Niet voor herhaling vatbaar dus.

16. Afgelopen zaterdag hebben we voor het eerst hier gegeten tijdens de restaurantweek. Mooie manier om je als restaurant te profileren bij nieuwe gasten. Fong Chen heeft dat ook zeker gedaan. Bijzondere creatieve en lekkere gerechten uit de moderne Aziatische keuken. Die perfect aangevuld werden met het wijnarrangement. Vriendelijke bediening... dus tja klopte in alle opzichten. Wij gaan zeker hier nog vaker eten. Absolute aanrader voor een culinair avondje uit.

17. Wat een ervaring!

In het kader van de restaurantweek maakten wij kennis met Fong Chen. Ontvangst met een Cava, die geen Cava genoemd mocht worden, was al helemaal goed maar wat ze daarna onze neuzen voortoverden prikkelde alle zintuigen. De oesters met gemberschuim, de gebakken foie gras, het kwarteltje, allemaal zeer verfijnde smaken. Ook met het menu dat speciaal voor deze restaurantweek was samengesteld pakten zij echt uit en met een hoge prijs kwaliteit verhouding. Tel daar dan nog het wijnarrangement bij met uitvoerige uitleg van Jin Hu en je hebt een fantastische avond met een goddelijke maaltijd. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar. Chapeau!

18. Piet van vliet

Rond uit helemaal toppie. En verrassend. Beleef het zelf!

19. [J] 785 punten

Afhalen. Helaas slechte keuze, het eten beviel weer niet. Bami was erg matig (erg zoet. Waarom?) en kipsate was met weinig smaak. Babi had wel veel vlees.

Smaken verschillen, en ik vind dit niets. Heb ervaring bij tientallen Chinese restaurants.

20. Heerlijk gegeten en leuke bediening. De wijnen waren heerlijk.

Asian cuisine zou ik het niet echt willen noemen.

21. c. bosmann

Wij hebben al verscheidene keren bij u gegeten. Tot nu toe helemaal fantastisch. Goede bediening, lekkere huiswijn. Tot vanavond! c. Bosmann.

22. We zijn nu voor de 2e keer wezen eten bij Fong Chen. Voor en na de verbouwing. De sfeer is aangenaam, de bediening professioneel.
    De wijnen (ook de huiswijn) zijn héérlijk evenals het eten. De verhouding prijs/kwaliteit vind ik dan ook prima, even als de beknopte menu kaart. De passie voor goed eten, drinken en genieten is hier duidelijk aanwezig!

23. Vooraf veel gehoord over dit restaurant, maar toch verrast. Prettige ambiance, hoog niveau keuken die gecomplementeerd wordt door de wijnkeuze. Wijnliefhebbers zijn hier aan het juist adres. We krijgen de indruk dat dit restaurant bezig is zich te verbeteren, ga zo door, wij komen terug.

24. Met een gezelschap van 10 personen op een zaterdagavond bij Fong Chen gegeten. Er was telefonisch gereserveerd maar bij aankomst bleek niet op ons gerekend. Snel werden wat tafels aan elkaar geschoven. Het verrassingsmenu kregen we bijna opgedrongen door de bediening die overigens niet vriendelijk was en behoorlijk overbelast leek. We voelden ons niet erg welkom. Twee uur (!) en twee amuses (w.o. een moleculaire (!?) bananenbal) later hadden we eindelijk een voorgerecht voor onze neuzen. Tussen de volgende gangen zat steeds te veel tijd. Het wachten duurde zo lang dat aan tafel al gegrapt werd om tussendoor maar even iets bij de afhaal te halen. Pas bij de laatste gang zat witte rijst en nasi. Voor het nagerecht was geen kaart beschikbaar maar konden we kiezen uit twee opgesomde sorbetvarianten. Het eten was niet echt geweldig. Ok, de nasi was lekker. En dat alles tegen behoorlijk hoge prijzen. Uiteindelijk hebben we vier uur na aankomst ons bezoek aan Fong Chen beëindigd. We hadden ons er iets anders van voorgesteld. Kortom: niet voor herhaling vatbaar en dus geen aanrader.

25. Ik heb hier inmiddels diverse keer gegeten, zowel voor als na de verbouwing. Ik vind toch dat ik de meeste reacties iets moet nuanceren. Dit restaurant is zeker niet beter dan een willekeurig Chinees/Aziatisch restaurant, maar het is wel aanzienlijk duurder. De prijs/kwaliteit-verhouding kwalificeer ik om die reden als onvoldoende. Ik heb ook enige ervaring met afhalen. Dat is slecht georganiseerd. Wachttijden van een uur voor een Babi Pangang is echt te lang. Telefonisch bestellen helpt ook niet. Het lijkt wel of de bestelling pas wordt doorgegeven aan de keuken als je je (na drie kwartier) meldt aan de toonbank.

26. Voor het eerst na de verbouwing te gast bij Fong Chen. Dit was een aangename verrassing. Voor ons is de zaak nu perfect.

Wat het eten betreft. Zoals altijd het verrassingsmenu, dat ook elke keer een heerlijke verrassing is. We zijn na 3 jaar nog steeds niet op de 'gewone' menukaart aangeland.

Jin en de andere medewerkers, voor en achter de schermen, ga zo door. Veel succes in dit vernieuwde restaurant. Je zult ons heel regelmatig weer zien.

27. Vorig jaar heb ik al eens een recensie geschreven. Onlangs zijn wij weer bij Fong Chen wezen eten. Het restaurant is nu verbouwd en ziet er prachtig uit. De sfeer is goed, de bediening uitstekend en het eten heerlijk. Ook aan de wijnkaart is veel aandacht besteed. Dit is de Aziatische keuken op hoog niveau. Zeker een keer proberen.

28. Marc

29. Vorig jaar heb ik al een uitgebreide recensie geschreven waarbij ik aangaf dat de sfeer misschien iets te wensen overliet aangezien de inrichting van het restaurant nogal ouderwets was. Afgelopen week konden we echter plaatsnemen in het verbouwde restaurant. De inrichting en aankleding zijn helemaal in lijn met de rest van het concept, verrassend sfeervol en modern.

30. Spoekkie

Door vrienden uit Oosterbeek waren wij al enige malen getipt om bij dit restaurant te gaan eten. Wat een verrassing! Fantastische keuken, en uitgelezen wijnen bij iedere gang en een zeer correcte en kundige bediening/sommelier. Na de verbouwing as augustus zal de ambiance beter passen bij de verfijnde keuken. Wij gaan regelmatig uit eten in Arnhem en omstreken, en Fong Chen is met stip in onze top-3 gekomen! Een echte aanrader!

31. Een restaurant welke eruit ziet als iedere andere Chinees. Ik had een kaart zoals bij iedere andere Chinees verwacht maar je kan kiezen uit een voor- hoofd- en nagerecht. Erg veel keuze in wijn.

Erg goed eten, maar als je dit vergelijkt met de prijzen (geen prijzen van een normale Chinees) dan is het gewoon goed en niet meer dan dat. We waren met zn tweeen een voor/hoofdgerecht met 2 biertjes zonder toetje/koffie EUR 65,00 kwijt, dus normaal ben je zo EUR 100,00 kwijt. Lekker ja, Prijs kwaliteit? Normaal.

32. Achter de gevel van een 'gewoon' Chinees restaurant vind je hier een culinair Aziatisch feest. Bijzonder vriendelijke bediening en excellente gerechten die gecombineerd zijn met heerlijke bijpassende wijnen. Het interieur kan een update gebruiken maar de sfeer en de gerechten compenseren dat meer dan volledig. Wij komen absoluut terug!

33. Wat is het eten hier heerlijk en de bediening en bedrijfsleiding persoonlijk en correct. Hier wordt gewerkt met passie voor het vak en oog voor de gasten. Een absolute aanrader. Zowel het afhaalgedeelte (standaard Chinees) als het à la carte restaurant (bijzondere gerechten) is uitstekend.
    Ze hebben verstand van heerlijk culinair Asian Food. Wij komen hier altijd graag en onze kinderen genieten ook van de bijzondere gerechten. Als inwoners van Oosterbeek vertellen wij graag met trots over dat bijzondere restaurant met de modern asian cuisine. Wij zijn altijd meer dan tevreden als we daar hebben gegeten.

34. Een absolute aanrader. Bedrijfsleiding is uiterst correct en heeft een meer dan uitstekende kaart. De verrassingsmenu's zijn altijd uitmuntend qua samenstelling van producten. Daar hebben ze verstand van heerlijk culinair Asian Food. Wij komen hier al jaren naar tevredenheid. Als inwoners van het dorp Oosterbeek, bevelen wij aan vrienden, maar ook aan zakelijke relaties, dit restaurant aan. Het laat zich al raden; Altijd positieve reacties en voor herhaling vatbaar. Ons advies. Ga zo door en de ambiance, daar wordt aan gewerkt en daar hebben wij alle vertrouwen in.

35. Wij eten hier met enige regelmaat en vragen dan of de kok een menu voor ons samenstelt. Dit is elke keer weer een zeer aangename (Aziatische) verrassing! Het eten is van absolute topkwaliteit en de bediening is zeer aangenaam.

36. Maandag jl. hadden we hier een afscheidsfeestje met 8 collega's.

Uiteraard een voorbereidend gesprek met Jin, die enkele leuke suggesties gaf.

Het eten was ( zoals te verwachten) een groot succes. Drie gangen surprise diner met cocktail vooraf en prima toetje. Ook de vegetarier kwam goed aan haar trekken.

Jin was een perfecte gastheer. Kortom: een groot succes. Na afloop vertrokken 8 zeer voldane en tevreden gasten.

Bedankt medewerkers van Fong Chen.

37. Enige jaren eten wij hier al met veel plezier. Elke keer opnieuw een verrassing.
    Toen ik vorig jaar in het ziekenhuis belandde stond de bedrijfsleider met een bos bloemen aan mijn bed.
    Toen enige tijd daarna mijn moeder kwam te overlijden stond er in het crematorium een mooi bloemstuk namens het team van het restaurant.
    Wij kennen deze mensen enkel via hun restaurant! De familie Hu is enthousiast en komt geregeld aan tafel om te peilen of alles naar wens is.
    De bedrijfsleider staat achter zijn produkt en laat zijn kennis d.m.v. o.a. cursussen op peil houden en uitbreiden. De vader van de familie is chef en heeft op dat vlak ook prijzen gewonnen. Ook het overige personeel in de bediening is beleefd en correct in de benadering naar de gasten. Iets waar veel autochtone Nederlanders (waartoe ik zelf ook behoor) nog eens iets kunnen leren naar mijn mening.
    Het enige dat misschien iets te wensen overlaat is de aankleding van het restaurant. Ik weet wel dat dit de aandacht heeft en op termijn zal veranderen.
    Daarom voor "sfeer" een zesje.
    Echt een aanrader zijn de verrassingsmenu's. Vraag er eens naar en je hebt een avondje uit waar je u tegen zegt!

38. We hebben hier voor de 5e keer zeer lekker gegeten.

Het personeel is beleefd, vakkundig en ging in op onze wensen.

Dit restaurant kun je van harte aanbevelen.

39. Namens het team van Fong Chen wil ik hierbij reageren op dhr. Pascal.

Laat 1 ding duidelijk zijn, het bedrijf staat open voor kritieken. Wij zijn als team ook erg kritisch naar ons zelf toe, om zodoende het niveau continue hoog te houden.

Afgaande op uw artikel begrijp ik heel goed dat de sfeer niet optimaal is, daar komt zo spoedig mogelijk ook verandering in.

Het personeel legt iedere dag met passie het dagaanbod uit. Maar hoe u dit brengt als ''eng interessant'' is absoluut ongepast en niet gebaseerd op de realiteit.

Jin Hu.

Bedrijfsleider.

40. Wij konden niet aarden in dit restaurant.
    Het is er erg donker. De bediening vonden we te formeel en eigenlijk een beetje eng interessant doen over niet heel bijzondere gerechten.
    Jammer, we kwamen er vanwege de goede recensies, maar wij waren zsm weer weg na alleen een hoofdgerecht.
    Smaakte wel, maar de sfeer maakte dit tot een mislukt uitje.

41. Wij zijn deze chinees in gelopen met het idee ach een rijsttafel is ook altijd wel aardig... Het eten hier bleek echter een unieke culinaire ervaring waarbij wij kennis hebben gemaakt met de Oosterse keuken. Top bediening en heerlijk gegeten!

42. Hoewel de entourage anders doet vermoeden en de afhaal standaard is, is de a la carte keuken incl. bedieding uitmuntend en is daarmee de plek, uiterlijk en inrichting ver ontstegen. De keuken doet daarmee beslist niet onder voor het enige echte alternatief voor verfijne aziatische keuken in arnhem en wijde omgeving memories of asia.Samenvattend, DOEN!!!!

43. J. van `t Wout

Wij hebben hier gegeten en van de houte cuisine-kaart gegeten.
    Drie man met drankjes voor 80 euro is dan niet te gek.

Leek stukken meer op het echte chinese eten als ik ken uit China dan ik bij de gemiddelde chinees gewend ben.

Erg lekker.

44. Rothuizen, LJM

Zeer goede kwaliteit. Verse en goede sortering aan groenten. Heerlijke sate.

45. De Groot

Hier gegeten op 29 juni 2007. Prima chinese keuken en prijs/kwaliteit. Rijsttafel + drank voor 2 personen 40 euro totaal.

46. Fantastisch eten van prima kwaliteit.Vraag naar de speciale haute cuisine kaart en laat je fantastisch verrassen echt heel bijzonder voor Oosterbeek en omgeving

47. Ik wil even reageren op dhr./mevr. Verhage hieronder. Ik weet niet of u wel in dit restaurant heb gedineerd. Of u wilt dit restaurant de grond injagen of u hebt totaal geen verstand van Top oosters eten. De mensen die deze tent runnen zijn echte vakmensen, zij verdienen zulke 'onzin' niet. Ik ben een zeer tevreden klant en eet er telkens weer subliem! Team van Fong Chen jullie doen het geweldig en laat je niet afleiden door zulke lui die de boel opnaaien. Ga zo door!!

48. r. nijenhuis

Het ziet eruit als een standaard chinees restaurant (dus niet bijzonder) maar het eten smaakt bijzonder goed en er werken mensen met verstand van eten! De bediening was zeer vriendelijk.