De Oude Herbergh in Oosterbeek

1237205066 80
1320645906 72
1386206565 73
1421966925 75

1. Vandaag geluncht samen met mijn vrouw. Ik bestelde van de lunchgerechten ossenhaaspuntjes uit de wok met friet (13.50) en mijn vrouw "vegetarisch gerecht" met friet en salade (14.50) van de hoofdmenulijst.
    Mijn gerecht zag er keurig uit, goede hoeveelheid en de wolkgroentes hadden nog een goede bite. Ook de salade op mijn bord was goed. Dressing niet bijster creatief (er stond geen olijfolie/azijn op tafel om er nog iets van te maken). Het gerecht van mijn vrouw echter was simpel weg 1 plakje geitenkaas (wel van redelijke grootte) met zo ongeveer dezelfde roergebakken groentes als bij mij. De salade van mijn vrouw was echter simpelweg een handje rucola zonder dressing, verder niks. De friet voor ons twee werd in 1 pannetje opgediend met 1 klein bakje mayo. Voor ons geen probleem maar ik zou dit niet prettig vinden op het moment dat je net een scheiding zit uit te praten of er met een onbekende zakelijke relatie zit. Een geitenkaasje als vegetarisch gerecht vindt echt niet meer kunnen, als kok moet je dan behoorlijk afgestompt zijn om dat te kunnen produceren… en dat voor 14.50. Totaal ook niet in verhouding met de ossenhaaspuntjes. We hebben nog wel 2 euro korting gehad voor de gebrekkige salade…
    Voorlopigmaar even een jaartje wachten om hier te gaan eten want de vorige keer verliep het ook al niet al te best (in de vakantie, waarschijnlijk onervaren invalskrachten).
    Er jammer want voorheen was het toch redelijk goed.

2. Gezellige & lekkere stop in oosterbeek. Goeie prijs kwaliteit verhouding!

3. We zochten een pannenkoekenrestaurant en kwamen hier terecht. De zaak was vol en we hadden niet gereserveerd. De bediening ging aan de slag en binnen een aantal minuten konden we aan tafel. Heerlijke pannenkoeken gegeten. Maar ook de overige gerechten van de kaart zagen er prima en betaalbaar uit.
    Daarom de volgende morgen een kopje koffie met een Oosterbeekje gegeten. Als verrassing kwam er ook een koekjesdoos op tafel. En de ober herkende ons nog van de vorige dag, terwijl we er nog nooit waren geweest. Dus als we in de buurt zijn gaan we er weer langs om de menukaart verder te testen, maar dan reserveren we wel.

4. Geoffrey Allen

Heerlijk gegeten. Pannekoeken zijn superb!
    Excellent bediening.

5. Super lekker eten! Kwamen rond 4 uur binnen, lunch en diner kon beide. Mijn vriend had meer zin in pannekoeken terwijl er voor mij genoeg keus van de rest van de kaart. De ossenhaaspuntjes waren heerlijk, en omdat het een gerecht was van de lunchkaart was het een perfecte portie voor mij als niet super grote eter. Kom zeker terug als we weer langs oosterbeek komen!

6. Marianne middelham

We waren hier afgelopen zondag en de bediening was super! Heel attent en vol aandacht. Onze Engelse vrienden vonden de bediening ook zo leuk. Het eten was heel lekker. Knap hoe zulke jonge mensen alles zo onder controle hebben. Weer een fijne ervaring hier. Ik maak het wel eens anders mee! Bedankt.

7. 2 weken geleden hier heerlijk gegeten samen met m'n man. Van de gewone kaart. Mijn man spareribs en ik zalm met asperges. Heerlijk! Zo lekker dat we vanavond terug komen met onze zoon en dan voor de pannenkoeken gaan.

8. Een leuk restaurant met erg prettige bediening en lekker eten!

9. E. Reiss

De Oude Herberg is een gezellig restaurant, prima eten, goede bediening. De rode huiswijn was redelijk (jammer) en het enige toetje dat voor mij in aanmerking kwam (en ook op de website vermeld stond) was er niet. Maar al met al een prima restaurant!

10. Vin Cent

11. Droge pannekoek met bijeen geschraapte gember, het was nog net niet zo dat je zou vragen waar is de gember, maar veel was het niet. De bestelde uitsmijter was al behoorlijk afgekoeld.

Bediening was vriendelijk, maar geen kwaliteit voor je geld. Schandalige prijs voor een flesje fruitbier, 0,20 cc, kostte Euro 3,50.

12. Gisteren 17 april de verjaardag van mijn moeder gevierd met totaal 22 personen. Hadden vooraf geborreld met hapjes met vervolgens een 3 gangen keuze menu wat de keuken echt aan kon. Iedereen kreeg gelijkertijd zijn maaltijd welke zeer smakelijk was. Het samen spel van de leuke en gastvrije bediening maakte de avond compleet. Een dikke pluim voor de gehele brigade.

13. Niek 25 punten

Ruim van te voren gereserveerd ter ere van het 40 jarig huwelijksfeest van mijn ouders. De afgesproken tijd was 17:30 uur. Wij kwamen met 12 personen om 17:15 uur binnen en kregen te horen dat wij veels te vroeg waren. Het moet een goed restaurant zijn, want alle tafels waren bezet dan wel gereserveerd. Helaas was onze tafel vergeven aan een ander gezelschap welke net begonnen aan hun hoofdgerecht.

Wij kregen een tafel in de serre aangeboden om alvast een drankje te drinken. Helaas was de serre volledig afgehuurd ter eren van 75e verjaardag. Het gezelschap irriteerde zich terecht aan onze aanwezigheid. Wij gaven aan de manager te willen spreken over de ontstane ongewenste en vooral vervelende situatie. Helaas bleek deze thuis te zijn. Ineens stond daar toch de vermoedelijke manager welke naarstig zocht naar een oplossing. Helaas werd deze niet gevonden. Na welgemeende excuses konden wij op zoek naar een ander restaurant. Nog nooit heb ik zoiets belachelijks meegemaakt. Dit is de reden dat ik een bijzonder lage beoordeling heb gegeven.

Uit ervaring weet ik dat er hier voor een goede prijs goed gegeten kan worden. Vandaar de 8 voor het eten en de prijs/kwaliteit.

14. Een aangename verrassing! Het restaurant heeft een warme, gezellige sfeer en de bediening is enorm snel en vriendelijk! De voorgerechten (erwtensoep met roggebrood en een warme bruine bol met kruidenboter) was heerlijk, evenals de diversiteit aan pannenkoeken. Ongedwongen tafelen kan hier zeker. Wij komen terug!

15. De Oude Herbergh is echt een aanrader waar je je welkom voelt. Leuke sfeer en aangenaam personeel. Geen pannenkoeken, maar een mixed grill (varkenshaas, ossenhaas en kip) en varkenshaas medalions met gerookte ham en brie gehad. Ook de desserts zijn uitstekend. Wij vonden het jammer dat onze borden leeg waren. Zelden zo lekker gegeten.

16. Lucy

17. Lekker restaurant, goede kaart met lekkere dingen zoals carpaccio, sate. Enige minpuntje is de kleine parkeerplaats. Als je laat gereserveerd hebt kun je moeilijk je auto kwijt.

18. Fijne sfeer, lieve mensen, geschikt voor kindjes zonder een luidruchtig kinderparadijs te worden, heerlijke friet, gewoon goede pannenkoeken. Ik kende dit restaurantje nog niet, maar genoot van de nostalgie. We komen zeker terug!

19. Hier gegeten met mijn vriend toen we een dagje aan het touren waren. Schattig pannekoekenhuisje dat ook andere lekkere maaltijden aanbiedt. Het personeel is erg vriendelijk en we hoefden niet zo lang te wachten op het eten. De prijzen zijn heel redelijk en het viel me op hoe schoon de toiletten waren. Vaak kijken ze in pannekoekenhuisjes niet zo naar de hygiene, maar hier gelukkig wel. Voor ons een stekkie om vaker terug te komen.

20. Al diverse malen lekker gegeten. Laatste keer heerlijke mosselen. Goede keuken voor een goede prijs. Verwacht geen haute cuisine maar wel lekker betaalbaar eten en vriendelijke bediening.

21. Met mijn kleine nichtje hier gaan eten. Pannenkoek was saai. De kaart bestaat uit de allersimpelste pannenkoeken die er zijn. Niks geen leuke combinaties/spannende ingrediënten of leuke combinaties. Gewoon kaas. Gewoon spek. Gewoon rozijnen.

Voor de prijs prima te doen, maar absoluut niet voor herhaling vatbaar. We leven in 2012 en ik verwacht wat meer innovatie op het gebied van pannenkoeken. (zoals ze bij andere pannenkoekenrestaurants wel hebben)

22. Familie Ase

De pannenkoeken waren beneden het gemiddelde niveau van wat we gewend zijn. Bovendien was één pannenkoek deels aangebrand. Restaurant heeft geen gezellige uitstraling. Het stinkt er naar kaas en vis. Geen aanrader.

23. Ondanks dat het de laatste dag voor de winterstop was en veel zaken niet meer beschikbaar waren, uitstekend gegeten. Bediening zeer vriendelijk. Absoluut een aanrader.

24. Heerlijk gegeten voor een schappelijke prijs. Gewoon lekker eten in een gezellige sfeer.

25. Gezellige ambiance. Geschikt om met kinderen te gaan eten.
    Bediening goed maar kan iets professioneler. (Bij)scholing zou een optie kunnen zijn.
    Met name de hoofdgerechten kunnen iets soberder zijn. De hoeveelheid is te groot. Alles in een groot diep bord is niet bepaald verfijnd en nodigt niet uit tot genieten van de maaltijd.
    De wijnen zouden ook van iets hogere kwaliteit kunnen zijn.
    Je komt er nu om te eten, maar na een upgrade kan het genieten worden.

26. Els (Oud Oosterbeker)

Wat een AANGENAME verrassing! Uit nostalgische overwegingen besloot ik, toen ik in juni jl in de buurt op vakantie was, eens een kijkje te gaan nemen in dit voor mij uit mn jeugd zo bekende restaurant. Tot mijn verbazing heette het restaurant niet meer de "Koude (of Kouwe?) Herberg(h)" maar "Oude Herbergh" en stond er buiten op de muur aangegeven: PANNEKOEKEN.

Hoewel ik eigenlijk geen zin had in pannekoek, dwong mijn nieuwsgierigheid mij toch naar binnen te gaan. Ondanks het feit dat er net een groep "Senioren" was neergestreken, werd ik vlot en correct te woord gestaan. Omdat ik alleen was, vroeg de vriendelijke serveerster zelfs of ik een krant wilde lezen en zo ja, welke, waarna ze de uitgezochte krant persoonlijk kwam brengen!

Op de menu-kaart stond gelukkig, naast de talrijke zoete en hartige pannekoeken, ook een serieus aanbod van andere, hartige gerechten. Binnen een kwartiertje stond er een erg smakelijk uitziende schotel voor mij, die prima smaakte.

Heb heerlijk gegeten en zal zeker, als ik weer die kant op ga, wederom een bezoek brengen aan deze "Herberg".

27. Hier twee keer heerlijk gegeten zonder kanttekeningen. We hebben geen pannekoeken gegeten dus daar geen oordeel over. Maar de biefstuk was fantastisch. Je weet als je in een pannekoeken restaurant eet er kinderen aanwezig zijn. Stel je daar gewoon op in of ga naar een ander restaurant. Voor een pannekoeken restaurant kun je hier heerlijk eten.

28. Hoe kun je:

Tafel niet dekken omdat je een tafel krijgt die nu eenmaal niet gedekt wordt;

Krentenpannekoek serveren waarbij de krenten los bovenop de pannekoek worden gegooid en dus niet te eten was voor de jarige (93 jaar).

Pannekoek met ham serveren waarbij de ham erg mager aanwezig was..

Advies: dan maar geen pannekoek maar iets ander kiezen wat redelijk is, al zijn de porties friet en salade nog steeds erg karig!.

De bediening was overigens erg aardig en attent!

Henk Robbers.

29. Dit bedrijf heeft een uitstekende prijs\kwaliteit verhouding.

Het is maar wat je er van verwacht?

IK heb er nu 3 x gegeten en alle drie de keren redelijk tot goed gegeten.

Bediening zeer vriendelijk en gastvrij.

30. Hier tijdens een weekendje weg in Oosterbeek gegeten. We kozen beide voor een soep vooraf en een pannenkoek. Het was ontzettend druk en de bediening kon het niet goed bijhouden... Eten was lekker, absoluut niets op aan te merken, maar door de drukte (+ rennende kids van een ander gezelschap) besloten om het dorp in te gaan om daar nog maar een softijsje als toetje te halen...

31. Rene 1267 punten

Hebben hier een verjaardag gevierd met grote groep mensen.

Helaas hadden ze de ruimte niet optimaal benut waardoor de groep in 2 werd gedeeld. Ook was er aan tafel maar weinig ruimte waardoor ik vaak mijn buurman prikte met mijn elleboog, dit maakte het eten niet makkelijker en komt de sfeer niet ten goede.

Het eten was lekker en voldoende en de trommeltjes met snoep aan het einde was een leuke verrassing.

Bediening was goed en vriendelijk.

Nog een minpunt is de parkeerplaats, die wel erg klein is en al gauw moet je je auto ergens in de woonwijk parkeren.

32. We hebben hier vorige week met een grote groep gegeten.

De bediening was goed. Ze kwamen vaak langs om te vragen of we nog wat wilden drinken. Het restaurant zelf zag er wel gezellig uit.

We hebben allemaal genoten van het 3 gangen menu. Ik had de carpaccio als voorgerecht. Mijn hoofdgerecht was een pannenkoek met rozijnen, kaneel en appel. Als toetje had ik de aardbeien met ijs en slagroom.

Er was niet echt iets speciaals aan het eten. Het was wel lekker, maar er sprong niks uit. Ook vond ik dat er veel te veel kaneel op mijn pannenkoek zat.

33. Wij hebben er verschillende pannenkoeken gegeten en die smaakten allemaal voortreffelijk.

Bediening was attent en zeer vriendelijk!

34. Bediening was vriendelijk, het eten was redelijk. Carpaccio was lekker, schnitzel was te droog en de korst niet echt lekker. Wij waren er op een zaterdag. Er liep een ballonnenvouwer rond. Deze ging alle tafels af, dus niet alleen naar kinderen.

Jammer was dat de tomatensoep op bleek te zijn.

35. H.Fransen

Prima familie-restaurant. Er was voldoende van alles. We zijn gemiddelde eters, maar konden de friet niet op.

Kwaliteit is o.k.

36. Oosterbekers

Zeer vriendelijke bediening, hele jaar door. Smaak pannekoeken, salades, en plates prima. Wij komen hier het hele jaar door. Terras zomers aanrader.

37. Heb hier een x gegeten in 2008, verwachting was hoog kwa eten en zaak. Was een aanfluiting, magnetron poffertjes, pannekoek met rozijnen derop gekwakt. Sate was lekker, maar karig, incl 3 frisdrank 32 euro kwijt.

Misschien dat na de verbouwing het overjarige meubilair de container is in gegaan en men meer kwaliteit levert.

Wij zijn afgeknapt en er niet meer geweest. Ondanks dat het er nu in ieder geval op het terras vaak druk is.

38. Thessa Schadenberg

Vorige week vrijdag (12 juni) hier wezen eten ter gelegenheid van de trouwdag van mn ouders. In 1 woord: fantastisch! Het eten was heerlijk, sfeer goed, de bediening super en ondanks het feit dat we laat waren (en als laatsten overbleven) niet het idee gehad dat ze ons weg wilden hebben! Hadden nog een cadeautje gekocht voor mn ouders en de meiden van de bediening na het eten gevraagd of ze een leuk dessert konden maken, met het cadeautje... Resultaat: mooi opgemaakt bord met ijs, slagroom, vers fruit, het cadeautje en een vuurfontein.. Fantastich! Helaas kom ik zelf niet uit de buurt, maar als ik weer in de omgeving ben ga ik er zeker weer langs! Toppertje!

39. Beetje zuinige porties: voor 5 volwassenen met een satéschotel één bakje sla en een mosselpannetje frites. Een beetje extra frites kwam apart op de rekening. Gelukkig voorgerechten genomen anders was het nog een dure maaltijd geworden: dan hadden we nog zeker twee keer frites nodig gehad.

40. Heeeerlijk gegeten hier!

41. Ik zou een ieder aanraden om gebruik te maken van dit object! Je kan er goed slapen, ontbijt = prima, de rust overheerst, personeel is geweldig, koffie e.d. ook puik en het avondeten (zeker na een goede borrel) helemaal geweldig. Gewoon een eerlijk en heerlijk gebeuren. Met de 'leiding' kan je goed zaken doen en hun 2 zoons zijn ook zeker lachen. Dus: gewoonweg geweldig. En, voor wat betreft die Sandy met haar zure '1', ben je niet erg sneu meis??

42. Heerlijke pannekoeken, aardige mensen, prettige sfeer, kortom: een aanrader

43. Helemaal top dit restaurant én bed and breakfast! Zeer gastvrije ontvangst en bediening. Heerlijk gegeten, ruime kaart, echt niet alleen pannenkoeken! Ontbijt ook heel verzorgd en uitgebreid.

44. Gisteren hier wezen eten met een groep van 6 personen. Iedereen van onze groep was zeer enthousiast over deze locatie. En we gaan nogal eens uit eten dus we weten waar we het over hebben. Zeer leuke bediening, super leuke serre (heel leuk ingericht) en het eten was ook top

45. Je kan beter een pak pannekoeken-mix of poffertjes-mix uit de supermarkt halen, daar heb je meer plezier van!