Bandoeng in Oost-Souburg

Voor de deur, vrij parkeren

Treinstation op 100 meter

Bezorgrestaurants in de buurt van Bandoeng

do vanaf 17:00

do vanaf 17:00
vr vanaf 17:00
za vanaf 17:00
zo vanaf 17:00

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1193221677 66
1200181088 65
1207140499 67
1241937554 70
1367206954 86
1402004009 90
1450719887 86

1. Hubregtse

Vandaag weer heerlijk gegeten in dit restaurant. Top! Heel gemoedelijk. Wij komen hier al 30 jaar.
    Van harte aan te bevelen.
    Eenmaal hier gegeten wil je nooit iets anders meer. Tot de volgende keer. Dank je wel.

2. Fam de Vos

Heerlijk gegeten en wat een geweldige ontvangst.

3. Martijn & Liesbeth

Voor de eerste keer hier geweest. Heel veel keus uit pittig en niet pittig. Eten was erg lekker en de bediening zeer vriendelijk. We komen hier zeker weer. Een echte aanrader!

4. Johan van Holland

Heerlijk gegeten, perfecte bediening. En een mooi schoon restaurant en toiletten.

5. Rudolf en Marian Meijer

Zoals altijd weer geweldig. Jammer dat wij op onze leeftijd geen grote eetlust meer hebben ;-)

6. Dennis Wiegmans

Wederom geweldig gegeten! Vriendelijke mensen, ontspannen sfeer. Absolute aanrader, terecht dat het al jaren in de top van de Indonesische restaurants in NL staat.

7. Marianne Nieuwdorp

We rijden er graag voor naar Oost-Souburg vanuit Beuningingen om met onze vader te genieten van jullie heerlijke eten!

8. Mieke Ryksen

Ik had nog nooit van Bandoeng gehoord, maar wat een verrassing! Een heel gezellig en knus restaurant waar we hartelijk werden verwelkomd. Na een drankje en uitgeserveerd voorgerecht, mochten we deelnemen aan een uitgebreid buffet met tal van overheerlijke gerechten. We kregen een goede uitleg over wat alles was en de rode heften van sommige opscheplepels gaven aan dat betreffend gerecht pittiger was. Ook heerlijke spekkoek en tamarindesnoepjes waren vrij te kiezen.
    Kortom het was een HEERLIJK kennismakingsbezoek wat zeker een vervolg gaat krijgen.

9. Hans Kok

Komen hier vaker en wij beschouwen het als het beste Indonesische restaurant van Nederland.

10. ineke van wijik

Voor het eerst in dit restaurant geweest. Mijn verwachtingen waren hoog en dat hebben ze meer dan waar kunnen maken. Geweldig lekker gegeten. Leuke sfeer en leuke bediening.

Echt een aanrader voor iedereen die van Indonesisch eten houdt.

11. M. Berting

We hadden een cadeaubon gewonnen bij Jumbo Souburg voor een Javaans buffet. We hebben heerlijk gegeten en er was ruime keuze. Het was weer top!

12. Mark Leemans

1 punt
  13. Enthousiast ging ik voor de eerste keer naar Restaurant Bandoeng om eten af te halen.
    Helaas viel dat enorm tegen. Het vlees was hard en droog. De gerechten waren allemaal nogal smakeloos. Ik ben geen keukenprinses maar dit kan ik zelf beter. Jammer maar het was ook meteen de laatste keer.

14. Mijn schoonzus en zwager waren heel enthousiast over Bandoeng en wilden ons verrassen met een Indisch buffet. En het was verrukkelijk, echt heerlijk gegeten.
    Het aanbod was zeer compleet en wij hebben met zijn allen echt genoten.
    Het is zeker voor herhaling vatbaar!

15. Rudy Kestelo

Heerlijk Indonesische keuken, buffet wordt steeds aangevuld. Er worden ook lekkere Indonesische drankjes aangeboden. Al bij al een aanrader!!

16. We hebben hier zo heerlijk gegeten, echt Indonesisch, het kan niet beter. We geven een 10 met een griffel! De service kan iets beter, zo ook de entourage, maar het eten maakt alles goed en de prijs vinden we perfect. Het Buffet voor € 25,75 is het geld meer dan waard. Nog een 10 dus!

17. Heerlijk Indisch eten, voor ieder wat wils. En betaalbaar!

18. Eindelijk de kans gehad om eens bij Bandoeng in Oost-Souburg te eten. Er werd ons gezegd dat de locatie iet wat gedateerd was. Nee, hoor, gewoon gezellig en precies wat je verwacht bij een Indonesisch restaurant. Leuk om binnen te komen en te gaan zitten! Het personeel was top en vriendelijk. Het buffet was ruim opgezet en gewoon goed. Echter bij sommige gerechten het vlees iets te vlak, mag iets beter gekruid zijn. Niet om te zeuren maar we hadden een iets hogere verwachting van Bandoeng na de nummer 1 positie in 2015. Desalniettemin, een topper in Zeeland!

19. louise Siegers-Letzer

26 november 2015 was het weer zover! Bandung was ook dit jaar weer zo lief om de ouderen van de Molukse instelling Tabadila te Middelburg, die hier toe in staat waren, uit te nodigen om gratis te komen eten. Ook de oudere vrijwilligers waren welkom. Iedereen was blij verrast. Het was een gezellige avond om nooit te vergeten. Er was voor live muziek gezorgd en er traden danseresjes op die in klederdracht een traditioneel dansje lieten zien. En over het eten kan ik kort zijn. Diverse keren was ik in het verleden in Bandoeng wezen eten, nu hadden ze zichzelf overtroffen met de keur aan heerlijke gerechten. Niet eerder smaakte het me zo goed. Ik denk namens alle genodigde uit Tabadila te kunnen spreken als ik Restaurant Bandoeng heel, heel, hartelijk dank zeg.

Louise Siegers -Letzer

20. Tonnie en Astrid

Heel erg lekker. Vriendelijke mensen echt top. Goede service echt een aanrader.

21. Paula schipper

Niet te geloven dat je in een restaurant, waar het hele buffet naar Ketjap Manis smaakt, na afrekening te horen krijgt van eigenaresse (?) "Dat ik ( klant) niet zo chagrijnig moest kijken, want het was nu eenmaal druk."
    Nooit meer naar Bandoeng, is ook geen Javaanse/Indische keuken. Probeer eens verder in het land, zonde van de tijd en het geld.

22. Mee uit eten gevraagd door Oud Souburger. Had nog niet eerder Indonesisch gegeten. Heerlijk was het, heb het bij de milde gerechten van het buffet gehouden. Gewoon goede kwaliteit eten en vriendelijke bediening waar je zomaar een gezellig praatje mee hebt. We gaan zeker nog een keertje. De koffie was overigens ook heerlijk en goed warm!

23. J.Broekmeijer

Wij echtpaar van 74 en 76 hebben op 09-10-2015 met familie 8 personen heerlijk gegeten. De bediening was prima en omdat wij vierden dat we samen 150 jaar waren, had ik van te voren gevraagd om een mooi bloemstuk op tafel te zetten. Geweldig bloemstuk bleek het te zijn!!

Al met al was het een bijzonder gezellige avond en komen we zeker graag terug.

24. Goede sfeer, leuke meiden in de bediening en heerlijk eten! Voor de liefhebber(s) van de Aziatische keuken is deze zaak een aanrader.

25. Wij waren op de markt in Vlissingen en daar werden Indische verse producten verkocht door de Indische Kraam. Deze dames maken alles zelf, dus ik dacht die weten beslist een goed Indisch restaurant. En ja hoor, ze belden in de vroege morgen Indisch Restaurant Bandoeng in Oost-Souburg.
    In het weekend bieden ze een geweldig buffet dus hoef je niet à-la-carte te bestellen. De grote variatie, de authentieke smaken van mild tot pittig en de versheid van alle gerechten waren buitengewoon. We hebben werkelijk alles uitgeprobeerd en iedere smaak was verfijnd en je proefde gewoon hoeveel puurheid, liefde en aandacht aan ieder gerecht was gegeven. Wij wonen in Duitsland, maar ik ga met veel enthousiasme terug.
    Het personeel en de eigenaar waren oprecht vriendelijk. Ondanks de grote drukte steeds bedacht op de klant en zijn behoefte - tijdige bediening van de drankjes en geduldige uitleg over het buffet. Je kwam ook niets tekort, omdat het buffet constant werd aangevuld. Als je bedenkt hoe smaakvol ieder gerecht was en hoeveel werk het is om Indisch op goed niveau te koken, dan is de prijs kwaliteit zeer zeker terecht! De atmosfeer was super gezellig en niemand liep elkaar in de weg. Ik vond het zeer familiaal en knus.
    Conclusie: dit restaurant wordt met veel liefde door ons aanbevolen :>))

26. Speciaal hiervoor uit Maastricht gekomen voor mijn man. Iedereen is enthousiast. Ik kan als Indo zeggen dat de nasi rames volkomen smakeloos was, zoutloos, de saté heeft het houtskoolvuur even mogen zien, de lontong was flauw, de gado gado waterig en slap, de prekedel jagun droog en hard. De kool bitter. Smakeloos en schandalig duur.

De bediening verward en gehaast. Men is er echt op uit om je met rotzooi de deur uit te sturen en dan op te scheppen over hoe lekker het is. Schande voor het Indisch culinair erfgoed.

27. We hebben heel erg lekker gegeten, sfeervolle ambiance en vriendelijke en kundige bediening. Buffet werd constant aangevuld. Zeker voor herhaling vatbaar!!!

28. Van der Werf

We werden gastvrij ontvangen en de bediening was erg vriendelijk. Van te voren werden de gerechten duidelijk toegelicht. De bediening heeft verstand van zaken. Het buffet was zeer uitgebreid en het eten was heerlijk. Wat ook fijn is, is dat onderscheid wordt gemaakt tussen milde en pittige gerechten. We komen hier zeker terug!

29. Bert rovers

We zijn afgelopen zondag avond met een groep van 16 geweest. We hebben heerlijk gegeten we werden vriendelijk ontvangen en de bediening was erg gastvrij. 14 personen van onze groep zijn uit 's-Hertogenbosch komen rijden om hier te eten. Iedereen was voldaan toen ze de terug reis aanvaarden.

Zeker de moeite waard om nog eens naar toe te gaan. Mijn vrouw en ik zijn er nu reeds diverse keren geweest en gaan zeker nog eens.

30. Günter Gies

Wir waren gestern das erste Mal im Bandoeng. Und ich kann nicht anders, ich muss 10 Sterne geben. Das Essen war fantastisch, die Bedienung sehr freundlich, kompetent und auch noch witzig. Wir haben uns richtig wohl gefühlt und kommen sich wieder.

31. marij

32. Marleen Rijk

Warm, gezellig en gastvrij. Uitstekende bediening, met duidelijk kennis van zaken.
    Ook zeer geschikt om met een groep bij Bandoeng af te spreken. Mensen verrassen gaat dan zeker lukken.

33. Fam. Sitton

Wij zijn nu voor de 2de keer bij Bandoen wezen eten; bij de eerste keer waren wij al erg enthousiast, en nu voor de 2e keer werden we weer verrast met dit ,,hemelsche eten"!
    Er is een grote verscheidenheid aan gerechten aanwezig en zeer uitgebreid; voor elk wat wils, van mild tot pittig, dit handig aangegeven door rode lepels. Ook de te bestellen voorgerechten zijn een aanrader! Met nog een lekker origineel Indonesisch Bintang pilsje erbij.
    Ook de bediening was zeer prettig, en attent. Op de vraag van mijn vrouw voor gemberthee werd leuk gereageerd, en na afloop kreeg zij zelfs nog een gratis zakje mee, met tips waar het te koop was. Dit getuigt wel van net iets meer aandacht voor de klant.
    We hebben meer ervaring met Indonesische restaurants, maar deze steekt er toch wel met kop en schouders bovenuit! We zullen er nog veel bezoeken gaan afleggen.
    Beslist aan te bevelen!

34. Was even geleden dat ik hier geweest was. Maar mij gaan ze hier weer vaker zien, authentiek eten in een sfeervolle zaak. Super gastvrij en voor ieder wat wils. Qua kaart en kwaliteit een uniek restaurant in Zeeland.

35. j. van Immerzeel

Mijn verjaardag hebben we o.a. gevierd in Bandoeng. Heerlijk gegeten van het buffet, waar iedereen wat van zijn gading kon vinden. Ook de vegetariers waren enthousiast. Het restaurant is gezellig en wij voelden ons er helemaal thuis. Heel gastvrij. Dat bleek ook aan de aandacht, die gegeven werd aan het jarig zijn... plots werd daaronder verjaarsmuziek, op het ijs een "vuurspuwende vesuvius" binnen gebracht. Leuk!!

36. In één woord super! Afgelopen vrijdagavond 5/12 voor de tweede keer met vrienden gaan eten! Heerlijk gegeten. Het buffet is netjes, ruime keuze, verse producten... heerlijk. Ik ben zeer tevreden over dit Indisch Restaurant.

37. Na zeker meer dan 15 jaar weer eens naar Restaurant Bandoeng geweest. De laatste keer was het erg tegengevallen en dan streep ik het restaurant van mijn lijst. We zijn vanavond met een 7 personen en een aantal wilden het Indisch buffet eens proberen. Het is nagenoeg vol vanavond. In ieder geval een goed teken.
    We worden vanavond vriendelijk geholpen door twee dames. Er wordt uitgebreid uitleg gegeven bij het buffet. Het gaat wat ver om alle gerechten te benoemen maar in het restaurant wordt ieder gerecht kort beschreven.
    Het buffet zelf is voldoende, er is een aangename afwisseling van pittige gerechten (rode lepel) en minder pittige. De pittige gerechten zijn prima te eten, zeker niet te heet. Voor mensen die het niet sterk genoeg vinden staat er ook een schaaltje sambal.
    Wat vlees betreft is er een keuze uit gerechten met rundvlees, varkensvlees, kipfilet, Zeeuws spek, varkenssaté en kipsaté. Ook wat frisse groente (komkommer met peper in het zuur), salade en fruitsalade zorgen voor het frisje bij de gerechten. Er ligt gebakken ei, tamarinde en de welbekende gefrituurde minifrietjes, kokos met pinda, enz. Verder liggen er nog diverse soorten kroepoek en spekkoek.
    Het klinkt of ik erg enthousiast ben over de gerechten. Helaas ontbreekt het meest wezenlijke van de warme gerechten; de warmte. De temperatuur van de gerechten laat zich het best omschrijven als lauw. De nasi goreng is zelfs niet lauw meer, maar nagenoeg koud. Het beste zou hier zijn om alleen die gerechten op te scheppen die heel kort daarvoor zijn bijgevuld. Wat rechtstreeks uit de keuken komt is namelijk wel warm en dan ook prima op smaak. Kan men koken in de keuken? Jazeker. De smaken zijn prima. Het is wel erg jammer dat men na een jarenlange ervaring, helaas niet in staat is de gerechten op een acceptabele temperatuur te houden.
    We sluiten af met een nagerecht, wat niet inbegrepen is in het menu. Uiteindelijk betalen we ca. € 35,- per persoon.

38. Gisteren heerlijk gegeten bij restaurant Bandoeng. Wij hadden gekozen voor het buffet, echt een aanrader. Er is genoeg keuze voor iedereen, van mild tot pittig eten, er staan genoeg gerechten waar je uit kunt kiezen. De bediening is erg vriendelijk en ze geven ook goede uitleg bij de verschillende gerechten. Hier gaan we zeker binnenkort weer eens naar terug.

39. j heijmans

We hebben een heel gezellige avond gehad in restaurant Bandung. Er heerst een sfeer van gemoedelijkheid. De mensen die er werken zijn heel vriendelijk en nemen alle tijd om te vertellen over de gerechten die zijn uitgestald op het buffet. Dit werd regelmatig aangevuld, en als iets er even niet was werd het bij de tafel gebracht! Kortom; zeker voor herhaling vatbaar!

40. Na 14 jaar weer wezen eten bij restaurant Bandoeng. We hebben heerlijk gegeten.
    Door de geuren van de gerechten en de muziek kwamen wij weer terug bij onze herinneringen aan onze vakanties te Indonesië. Nu hebben we de gerechten gegeten met ervaring van de gerechten die wij in Indonesië hebben gegeten.En dit was top! We hebben genoten van de sfeer, het was een cadeau van mijn man voor mijn verjaardag. Na afloop nog een gesprek gehad met de eigenaar over de verscheidenheid van spekkoeken. Wie weet tot ziens.

41. We hebben echt heerlijk gegeten. Mijn moeder kookte ook deze heerlijke gerechten, maar met haar plotseling overlijden heeft zij de recepten mee genomen. Dit was echt een gevoel en smaak of dat ze nog even bij ons was.
    Heel veel succes met jullie restaurant en hopen hier nog vaak van te genieten.

42. Christa korstanje

Waarom wij regelmatig bij bandoeng gaan eten? Gewoon omdat;
    - iedereen daar erg vriendelijk is!
    - ze daar alles weten over het glutenvrij dieet (onze dochter is glutenvrij)!
    - we daar weer een beetje in Indonesië zijn!
    - Super lekker is!!

43. Voor ons was het heel wat jaartjes geleden dat we er geweest waren maar de kwaliteit was nog steeds zo goed als we ons herinnerden. Het was na al die jaren weer heerlijk en ruimschoots de moeite waard. We hadden een heerlijke rijsttafel waar zowel mild en pittig afgewisseld werden. De familie Leemans heeft in al die jaren hun kwaliteit en gastvrijheid hoog gehouden. Een compliment waard in deze tijd.

44. Heerlijk gegeten, vooraf eerst een heerlijk groentensoepje. Als je wat anders als voorgerecht wilde, kon dat met een kleine bijbetaling ook. Daarna gesmuld van het buffet, met mild en wat pittiger eten (houten lepels). Voldoende variatie en voor ieder wat wils. Wat ook heerlijk was, was dat er fruit en de overheerlijke spekkoek bij het buffet inbegrepen was. Al eens eerder indonesisch bij een concurrent gegeten, maar naar bandong gaat onze voorkeur uit. Het jonge meisje van de bediening zou wat meer spirit kunnen tonen, het leek of dat ze moe was of erg verlegen.

45. Elly Stroo

Gezellige atmosfeer. Een aanrader voor echt Indonesisch eten.

46. Karin de Ridder

We hadden al eerder bij Bandoeng gegeten, maar het was alweer even geleden. 16 mei was het erg druk in het restaurant, maar ondanks de drukte bleef het personeel vriendelijk bedienen.

De hapjes vooraf waren eerst pangsit of groentesoep, maar waren nu uitgebreid naar nog saté, broodje bapao en nog wat andere dingen. Er was dus iets meer keuze daarin. Voor sommige dingen moest je, als je dat koos, iets meer betalen.

Het lopend buffet was pittig en mild. Dit werd goed aangegeven doordat er verschillende lepels in zaten. Het eten was weer voortreffelijk!

Ook kregen we advies van de kok van bijvoorbeeld: "Probeer deze saus hier eens bij of dit is ook erg lekker."
    Zeker voor onze jongste (5) was dat erg handig. Hij heeft allerlei dingen geproefd! Zo heb ik geleerd dat de (moet ik het goed zeggen en schrijven) Roedjaksaus erg lekker is bij het fruit.

Mijn ervaring is ook dat het geen probleem is om kinderen mee te nemen. Ze hebben geen speelhoek of zo (past ook niet bij de sfeer), maar dat mis je ook niet bij zo'n lopend buffet. Ze zijn toch bezig met lopen en eten.

Een tip: Als je dame blanche met advokaat wil bestellen, noem dan de voledige naam anders krijg je de gewone dame blanche.

Maar over het algemeen ben ik erg tevreden. Ook de prijs/kwaliteit verhouding vind ik erg goed.

Karin uit Middelburg.

47. N. van Tilborg

Ik heb al vaker gegeten bij restaurant Bandoeng en was hier altijd erg over te spreken. Helaas was mijn laatste ervaring, een paar weken geleden, niet positief.

Het eten vond ik nogal lauw en de bediening klungelig. Er werd verschillende malen gevraagd of de glazen die nog halfvol zaten, meegenomen mochten worden en als er nog volle glazen stonden, werd er gevraagd of we nog wat wilden drinken??

De desserts die origineel van likeur voorzien zijn, bestelden we zonder de likeur. Toch moesten we de volle prijs betalen voor de desserts en kregen het argument te horen dat de likeur vervangen was voor 'dure' siroop.

Tja, helaas zal ik dit restaurant niet meer bezoeken.

48. Ik, Paul Demper uit Etten-Leur, doe graag mee, aan:
    "Het gratis diner voor twee".

Beste Juryleden, directie,
    Eerst stel ik ons even een "tikkeltje" voor, best wel handig, maakt het hele verhaal completer!
    Wij, To en Bert en de al eerder genoemde Paul waren al voor het 31e jaar bij vrienden van ons in Middelburg, Jan en Coby Boonen.
    31 jaar voor ons elk jaar een werkelijke bijzondere ontmoeting.
    Bij diegene waar het wordt gehouden, verrast de andere gasten hetzij op een "uitje", hetzij op een etentje.

Dus, Jan en Coby zijn de aanleiding geworden van jullie ontmoeting in jullie restaurant BANDOENG.
    Niet zonder rede schrijf ik dit met hoofdletters!
    Een hele bijzondere ontmoeting, vonden wij, maar daarover straks nog wat meer.
    Wij de drie gasten waren nog nooit in Oost-Souburg geweest, jawel, wel eens in een ver verleden van gehoord, maar meer ook niet!

Jan en Coby brachten ons naar binnen, lekker druk, maar nog niet overvol, even rondkijken, ja natuurlijk, nog nooit eerder hier geweest, dus.....
    Een prima tafeltje gereserveerd, een beetje uit de luwte, moet ook wel, want onze Paul heeft nogal een volumineuze stem.
    Al gauw voelden we er ons thuis, we waren zelf ook in opperbeste stemming, dus dat verhoogd ook de sfeer, nietwaar?

Een wel hele leuke aardige, absolute charmante jongedame, ik denk dat zij Rachelle heette, maar weer dat niet geheel zeker, heette ons op een vriendelijke manier welkom.
    Leuk sfeer verhogend!
    Zij legt ons echt uitgebreid uit over de mogelijkheid om gebruik te kunnen maken voor het buffet.
    Dat doet zij op een wel zeer prettige manier, en we krijgen zo, je weet hoe dat gaat een leuk gesprekje.
    Complimenten, zij weet zelfs met onze humor mee te gaan!
    Het buffet is ons teveel, te uitgebreid, wij kiezen voor de andere mogelijkheden, zoals Nasi Rames Bandoeng.
    Het lijkt wel een "theatershow" aan het worden, en weer komt er nu van de andere kant een andere ook hele charmante dame, wij mochten haar leeftijd raden, ik koos voor 32 jaar, twee er vanaf.
    Zij gaat indekken, en ook absoluut heel gezellig, ook met haar maken we leuke babbeltjes.

We hebben het, echt waar bijzonder naar ons zin, mede door de inbreng van jullie wel bijzondere gastvrouwen.
    Fantastisch geachte juryleden, directie.
    We houden ervan om cijfers uit te delen, we kwamen gezamenlijk aan een 9.
    Waarom geen 10? Wat hebben we vroegen we ons af, dan gemist?
    We wisten het niet, het was perfect, we hebben genoten, we zullen het aan onze vrienden in Etten-Leur vertellen, en we hebben er toevallig een heleboel!

Dus toch absoluut een 10, Het is jullie van harte gegund.
    Met vriendelijke groeten, secretaris van de club, Paul Demper, Etten-Leur.

49. ina slagboom

We hebben met 18 collega's gegeten bij Bandoeng. Ook voor één van onze vegetarische collega's was het een groot succes, er was ook voor haar voldoende keuze mogelijkheid. Alles was erg lekker en goed verzorgd. Het buffet werd steeds weer opnieuw aangevuld zodat je alles kon proberen. Aan het eind van de avond hebben we buiten een groepsfoto gemaakt. En van onze bezorgers op het zadel en de collega die afscheid nam in de bedjak, de eigenaar maakte van ons de foto. We hebben allemaal geweldig genoten, bedankt!

50. henry de Miranda

Gisteravond met vrienden op hun uitnodiging naar Bandoeng. 24 jaar in Zeeland en nog nooit geweest. Helaas !! We hadden dit veel eerder moeten doen. Eten is uitstekend. Goed en authentiek gekruid, gevarieerd, maar nooit overdadig. Service is perfect. De dames zijn gastvrij, vriendelijk, persoonlijk maar nooit te.. en professioneel. De entourage was huiselijk, verzorgd en intiem. Alles was schoon en verzorgd. Kortom een super avond gehad. Zonder meer dik aan te bevelen als je de Indonesische keuken lekker vind of wil ontdekken. Wij gaan snel weer.

51. Wat een wereld restaurant, leuke mensen, super lekker eten en lieve bediening. Wat voor cijfer geef je voor een perfect avondje uit?

52. Al meer dan 30 jaar woonachtig net aan de andere kant van het kanaal, maar nog nooit naar Bandoeng geweest. En begin februari zijn we erachter gekomen dat dit echt een gemis is geweest. We zijn verrast door het heerlijke diverse eten, de vriendelijke uitleg en de gezellige inrichting. Het buffet is zeer divers en ruim voldoende. Kortom, een echte aanrader en we komen binnenkort zeker terug!

53. Carina en Dicky de Witte

Afgelopen zondag zijn we met 8 personen bij Bandoeng wezen eten. We waren hier al een keer eerder wezen eten met vrienden. Dit was toen erg lekker en gezellig. Vandaar dat we besloten hadden om met de kinderen (allemaal volwassen) hier weer te gaan eten. Iedereen heeft genoten van het Javaans buffet. Door de variatie in het buffet was er voor iedereen iets wat ze lekker vonden.
    De bediening was erg vriendelijk en altijd behulpzaam om uit te leggen wat de gerechten waren. Wij komen zeker weer terug.

54. Eline de Graaf

Als meisje van zeven kwam ik voor het laatst bij Bandoeng en laadde er mijn bord vol met kipsaté's, kroepoek en vooral veel spekkoek en kwee lapis. Twintig jaar later was de sfeer bij Bandoeng nog even prettig en waren ook de borden met kwee lapis en spekkoek niet verdwenen. Maar nu genoot ik samen met mijn moeder ook van alle anderen gerechten. De enorme diversiteit is fantastisch en het vriendelijk personeel zorgt continu dat de schalen voor ze leeg zijn door volle worden vervangen. Super avond gehad!

55. 27 december gegeten met 4 personen. Heerlijk. Buffet ruime uitzoek van diverse vlees en visgerechten. Bediening super vriendelijk. Sfeervol, Indonesisch ingericht, daardoor de smaak extra lekker. Een echte aanrader voor mensen die lang en gezellig willen tafelen.

56. Henny Koster

We hebben hier heerlijk gegeten, alles was met zorg bereid en smaakte prima (in elk geval voor ons niet te pittig!). Een uitgebreid buffet, met ook genoeg mogelijkheid voor vegetariers. Het voorafje (soep of een soort loempia) + dessert aan tafel geserveerd. Heel vriendeijke bediening, zowel kleding als inrichting in indische sfeer. Ook zonder de korting is de prijs/kwaliteitverhouding heel goed.
    Een adres om zeker weer terug te komen!

57. J.van Leeuwen

Al jaren zijn we regelmatig te gast bij Bandoeng. We eten daar altijd heerlijk en authentiek Indonesisch. Diverse vrienden van ons uit Limburg, die bekend zijn met de Indonesische keuken gaan met ons er eten als ze in de buurt zijn. Niets dan lof, we hopen dat we nog lang bij jullie te gast mogen zijn.

58. Bandoeng in oost-Souburg heeft een goed uitgebalangseerd menu en een gezellig intieme sfeer.
    Betrokkenheid van het personeel slaat aan.
    Zeker een aanrader om te proberen

59. Lilian Jonker

Lekker gegeten op een gezellig druk avondje en nog voordelig ook!
    Personeel erg aardig en voorkomend, leuk restaurant met echt Indonesisch eten, lekker!

60. Huub en Mariet van Kessel

Wat iedereen moet weten,
    is hoe lekker wij bij Bandoeng hebben gegeten.
    Het uitgebreide buffet met vele lekkere Indonesische gerechten in een uitstekende sfeer,
    O, wat hebben wij genoten en wij zullen er terugkomen iedere keer.
    In de maand december vierde Bandoeng een heugelijk 40 jarig feest,
    Maar eer wie eer toekomt: de familie Leemans en personeel wel het meest.

61. Fam.Borremans

Allereerst een felicitatie voor het 40-jarig bestaan.
    Heerlijk gegeten in een orginele sfeer.
    Prima service en overheerlijke gerechten.
    Dit restaurant verdiend gewoon een 10 voor alles omdat alles gewoon uitstekend is.
    Als je echt indonesich in nerderland wil eten , moet je toch echt bij Bandoeng in oost-Souburg zijn.

62. Grace

63. Komen er al heel wat jaren vanwege het lekkere buffet. Er is voor ieder wel iets en de sfeer is geweldig, je waant je even in een andere wereld. Als je houdt van gemak, gezelligheid en goed eten dan moet je zeker naar Bandoeng in Oost Souburg!

64. Fons Guilliet

Bandung is al vele jaren een begrip in Zeeland als het gaat om Indisch eten. Ook afgelopen week was het weer ouderwets genieten. Met een groep collega's hebben we genoten van de vele gerechten die deel uitmaken van het buffet. De prima sfeer en bediening maakten de avond compleet. Bandung blijft een aanrader voor iedereen die eens wil genieten van echt Indisch eten. Een felicitatie i.v.m. het 40 jarig jubileum is dan ook op zijn plaats.

65. Wat een goed restaurant. Gezellige sfeer en er is genoeg persoonlijke aandacht voor iedereen. Kwaliteit van het eten is echt uitstekend. Als je echt lekker Indonesië food wil proeven, dan is dit het adres. Restaurant bestaat 40 jaar en is een begrip. Wij hebben echt een topavond gehad en komen snel weer terug met heel de familie.

66. Joyce van de Woestijne

Afgelopen zondag ter ere van m'n verjaardag een rijsttafel besteld voor thuis. Het zag er super goed uit en iedereen heeft heerlijk gegeten! Zeker voor herhaling vatbaar, echt top!

67. Sinds 1997 kom ik al bij Restaurant Bandoeng. Het eten is fantastisch. En altijd van een evenwichtige kwaliteit. De sfeer is alsof je je weer in Indonesië bent. Met een muziekje in stijl op de achtergrond brengen ze nog meer sfeer in hun zaak. De service is uitstekend. Komen altijd even vragen of het naar wens is, dus ook persoonlijk betrokken. Een goede verhouding prijs/kwaliteit voor zowel het lopend buffet als van de spijskaart. Proficiat, ga zo door!!!!

68. H.Goossens

Geweldig gegeten op aanraden van vrienden uit Middelburg. We rijden er graag 350 kilometer voor om van deze geweldige keuken te genieten. Tot spoedig weerzien.

Bedankt,

H.Goossens

Valkenswaard

69. Karin Hemerik

Afgelopen zaterdag hebben we met 2 echte indisch eten kenners en liefhebbers gegeten bij Bandoeng! In 1 woord geweldig, van de ontvangst/bediening tot het eten! Alles klopte, geweldige sfeer, leuke mensen, prachtig buffet en niet te vergeten de fantastische saté kambing, die je eigenlijk nergens kunt krijgen! Overall is een hele dikke 9 hier zeker verdiend en op zijn plaats! We komen zeker terug!
    Karin Hemerik

70. Vroeger als kind at ik, met een Indische moeder, veel Indonesische gerechten..,.Maar in volwassenheid kook ik dit zelf niet veel en het was dan ook erg lang geleden dat ik dit had gegeten. Tot afgelopen zaterdag...Gegeten bij jullie restaurant...Het eten was heerlijk en ik...ik kwam weer even thuis !!!

71. Dagomar Jansen

Babi Ketjap zoals mijn moeder dat maakt, dat wil wat zeggen! We hebben echt heerlijk gegeten bij restaurant Bandoeng in Oost Souburg. Een mooie authentieke Indonesische ambiance en dito sfeer. Je voelt je er meteen thuis. Genoten van een geweldig buffet met eveneens authentieke gerechten, een feest der herkenning! Voeg daarbij de hartelijke ontvangst en bediening en je komt er zeker terug! Bandoeng; mijn complimenten, nogmaals!

Hartelijke groet,
    Dagomar Jansen

72. RJC Sarbach

Afgelopen donderdag weer genoten van de 40 heerlijke authentieke Indische gerechten, alsof het uit de keuken van mijn Indonesische tante kwam! Briljant idee, zo'n buffet. Kan niet wachten tot we weer gaan!

73. Denise Gordijn

Ik ben 2 weken geleden wezen eten voor de eerste keer. Echt een super ervaring. Eten was erg lekker, je proeft echt de traditie terug in het eten. Eten werd bij het buffet goed aangevuld en bijgehouden.
    Heb vandaag heerlijk bij jullie besteld om mee naar huis te nemen.
    Omdat het zo lekker was. TOP!!

74. Miranda Vermeeren

Bij Bandoeng voel je je gelijk thuis. De huiskamersfeer met gezellige hoekjes en mooie planten, de muziekklanken van Indonesië uit de speakers, de heerlijke geuren en de vriendelijke mensen maken dat je je prettig en op je gemak voelt. En dan nog het eten! Bij het buffet kun je gewoon niet kiezen; er zijn zoveel overheerlijke gerechten dat je nog wel een keer terug MOET komen, wil je alles proeven. Ken je de Indonesische keuken (nog) niet? Geen probleem, het personeel legt je graag de gerechten uit, en dat allemaal met een glimlach.
    Mijn vriend zit in een rolstoel, maar hij kon makkelijk naar binnen en ze hadden een prima plek voor ons gereserveerd.
    Het is er netjes en schoon, ook de toiletten.
    De bereikbaarheid is prima; het ligt aan een doorgaande weg, het is vrij parkeren en dichtbij (op loopafstand) van het station.
    Al met al is dit voor ons het BESTE Indonesische restaurant in Nederland. :-) Wij gaan zeker terug!
    En oh ja....het zegt ook wel iets dat ze dit jaar in december al 40 jaar (!!) bestaan.

75. Bandoeng is echt een aanrader, deze mensen toveren met een kruidenpallet, niet normaal meer! Echt goed. Basis materiaal is heel goed (vlees), groenten dagvers.

Bediening is prima de luxe, lieve mensen, ik kreeg wel het gevoel dat het een familie bedrijf was.

Sfeer was huiskamerachtig.

Wie zo"n smaak op tafel kan zetten, moet er eigenlijk meer mee doen. Kwaliteit.

76. Afgelopen zaterdag hebben we hier heerlijk gegeten met vrienden uit Engeland. Aangezien wij al bekend waren met het buffet van Bandoeng leek dit ons de ideale manier om hen kennis te laten maken met de Indonesische keuken. Het restaurant is nostalgisch ouderwets ingericht, er klinkt heuse indo muziek en het eten is (bijna) net zo lekker als eten bij oma ;-) We waren dan ook wederom zeer tevreden. De spekkoek was wel vrij droog. Misschien te vroeg voorgesneden. Bandoeng overtreft hoe dan ook alle Indonesische restaurants in de regio!

77. Familie W.van Dorp te Vlissingen

Zaterdag, 31-8-2013 voor 4 personen gereserveerd.
    Alles was prima geregeld: de afspraak, eten, drank, bediening, sfeer en omgeving.
    In het kort: prima Indisch eten!
    Het overtreft de zogenaamde wok-restaurants vele malen!

78. Eric van Kempen op 18 augustus 2013

Afgelopen zondag hier gegeten. Geweldig heerlijk en heel veel keus. Heb nog nooit zo lekker Indisch gegeten als hier. Je krijgt alle tijd om rustig te genieten, echte aanrader. Uiterst vriendelijke bediening in een super ambiance. Ga zeker hier weer eten met vrienden.

79. Cindy Ooijen

Het was eigenlijk weer veel te lang geleden dat we bij Restaurant Bandoeng gegeten hadden, en het is zo dichtbij. Maar het was weer als vanouds, hele vriendelijke ontvangst, gezellige en relaxte sfeer en leuke bediening. Hele goeie uitleg over het buffet en hele gevarieerde keuzes voor de mensen die van pittig of mild gekruid eten houden. Zowel het eten als de opschepborden waren lekker warm en werd goed bijgevuld en lekker vers. Kortom, een hele leuke en gezellige avond gehad. Zeker een aanrader :)

80. Hans en Carla Hubregtse

Na lange tijd, weer eens gegeten bij Bandoeng!
    Het was weer heerlijk, de sfeer is relaxed en de bediening uiterst vriendelijk.
    Het is niet voor niets dat dat restaurant al 40 jaar bestaat en goed bekend staat!

Echt een aanrader om dit restaurant aan te doen, om eens ouderwets te genieten van deze keuken!

81. Jan en Lisette Jobse

Zelfs op een snikhete dag heerlijk gegeten.
    Met 11 mensen hebben we genoten van een uitstekend buffet. Overzichtelijk, door rode lepels aangegeven, wat pittig is. Met vragen kun je altijd terecht bij de uitbaters en het personeel. Voor kleine kinderen was ook aandacht. Dat deze zaak in 2013 40 jaar bestaat is dus ook niet verwonderlijk. Prima producten met liefde bereid.
    Absoluut een aanrader.

82. Door mijn vader kwam ik 30 jaar geleden terecht bij Bandoeng. Nog steeds als ik in de buurt ben ga ik daar eten. Heb het inmiddels ook aan iedereen die het horen wil vertelt dat je er heerlijk kan eten.
    Het eten zit in kleine wadjans wat er verzorgd uit ziet en het is erg lekker.
    Ook is er een keuze tussen pittig eten en niet pittig eten.De service is buiten gewoon vriendelijk, niets is te veel. Duidelijke uitleg van de producten en de sfeer doet je denken aan vakantie.
    Prijs/kwaliteit verhouding is prima

83. Wij zijn al vaker bij Bandoeng wezen eten en is eigenlijk altijd van uitstekende kwaliteit.
    Tel daar de ongedwongen sfeer en de altijd vlotte bediening bij op dan heb je alle ingrediënten voor een heerlijk avondje uit.
    Kortom: Top!

84. We hebben hier gegeten met onze twee dochters. Het Javaans buffet is echt geweldig.. stuk voor stuk lekkere dagverse gerechten. Je kunt hier scheppen zoveel je wilt.. en de Bir Bintang liet zich ook goed smaken, de service/bediening is hier ook goed.

85. familie rijkhals

Wij komen hier wel vaker en echt... alsof je je in indonesie waant. Dat ons dorp groot kan zijn in culinaire hoogstandjes dat verwacht je niet. We worden altijd vriendelijk geholpen. Chapeau!!

86. Ik met mijn man komen hier al 3 a 4 jaar eten, het is voor ons altijd een feest als we weer komen. Het eten is helemaal super!
    Ik raad het echt iedereen aan om is een keer bij Bandoeng te gaan eten.

87. Restaurant Bandoeng in Oost-Souburg (Walcheren)
    Ik beschouw mezelf als echte liefhebber van Indonesisch eten. Ik heb dat meegekregen van mijn vader, die in zijn jonge jaren in Indonesië (Djakarta) had gewerkt en ons op jonge leeftijd al meenam naar de beste Indonesische restaurants in Den Haag. Ik ben altijd blijven houden van ‘de echte rijsttafel’ die we in dergelijke restaurants konden genieten en trouwens, ook Indonesië en de Indonesische mensen hebben een plekje in mijn hart. Onlangs was ik weer eens in restaurant Bandoeng in Oost-Souburg. Hier serveert men een uitgebreid buffet. Ik overdrijf niet door te stellen dat Bandoeng met zijn Indonesisch buffet tot de allerbeste Indonesische restaurants van Nederland hoort. Er is een uitgebreide keuze tussen allerlei vlees-, vis- en groentegerechten en talloze ‘apa apas’ (bijgerechten). Het zijn er zoveel dat het me niet eens is gelukt ze alle te proberen (ondanks de mogelijkheid zo vaak als gewenst op te scheppen). Smaken variëren van mild gekruid tot pedis (pittig) en uiteraard ontbreken bijgerechten als atjar tjampoer (een friszuur groentegerecht) niet om het pittige weer te verzachten. De schalen zijn nooit leeg, want er wordt zeer frequent aangevuld. Ook de bediening aan tafel is uitstekend: vriendelijk, snel en gericht op kwaliteit. Zo gaf de ober bij het afsluitende kopje koffie zelf aan, dat hij een nieuwe ging halen, want er was ietsje gemorst. Toen ik tegenwierp dat dat echt niet nodig was stond hij erop toch een nieuwe koffie te brengen, waarbij het schoteltje wel droog zou zijn. Een dergelijke kwaliteit moet wel aan de prijzige kant zijn, zou men misschien denken, maar ook dat zit wel goed. Inclusief extra voorgerecht (een heerlijke sateh udang), drankjes en koffie toe (met diverse lekkernijen erbij) waren we per persoon nog geen € 40 kwijt. Het was niet mijn eerste bezoek aan restaurant Bandoeng en het zal zeker niet mijn laatste geweest zijn. Zelfs niet terwijl ik als inwoner van Lelystad daar niet echt naast de deur woon.

Arent Vos, Lelystad

88. Sfeervol, goede uitleg over wat je eet, heerlijk gegeten
    met een heerlijk toetje na. Zeker een aanrader wie lekker wil genieten.

89. Mevr. A.M. Wirtz - Niesthoven

Vrijdagavond 22 maart voor zusjes dag (leuk om te vieren met twee zusjes en twee zwagers) een buffet voor vier mensen gedaan.
    Een heerlijk voorafje met 2 maal garnalen en 2 maal een heerlijke soep.
    Daarna het buffet met een fijne bediening die goed advies gaf en niet opdringerig is.
    Hierbij een goed wijntje of een biertje.
    De graad van scherpte of hete van het eten is goed aangegeven door middel van gekleurde opschep lepels.
    Rustig na getafeld met een goede koffie met een scheut heerlijke sterke drank er in. Hier kan men weer een tijd op teren.
    Het was genieten zoals het hoort.
    We komen zeker terug.

90. R. Meulmeester

Uitstekend gegeten van het buffet. Ruime keuze. Vriendelijke service. Indonesisch eten zoals het hoort in een gezellige gemoedelijke sfeer. Lekker biertje erbij. De avond afgemaakt met een prima Irish Coffee. Een aanrader!

91. December 2012
    Eindelijk nog eens lekker Indonesisch gaan eten. We kijken er elk jaar naar uit. Een uitstapje naar Zeeland ( wij komen uit België, dicht bij Brussel) is niet "af" zonder "ons" restaurant.
    Eigenlijk komen we hier al meer dan 20 jaar genieten van deze heerlijke "oosterse" smaken. Onze zoon heeft hier als kind de Indische keuken ontdekt. Na zijn reis naar Indonesië 2 jaar geleden, is hij hier terug komen eten en hij vindt de Bandoeng keuken lekkerder dan vele restaurants ginder
    Dit buffet verdient zeker een omweg(je), een aanrader. Bandoeng staat hoog boven de rijsttafels van de andere Indonesische restaurants in België en Zuid Nederland

92. December jongstleden.
    Bij aankomst wordt je heel huiselijk ontvangen, en na een korte uitleg wordt je op je wenken bediend met de uitgebreide en heerlijke smaken uit het verre oosten zonder poespas.
    Kort samengevat, als je het verre oosten wilt ervaren zoals het hoort raad ik dit restaurant hoog aan!
    In 1 zin samengevat, "Dit is het verre oosten zoals het hoort"

93. Johnnie Hendrikse

Zondagavond 23 december 2012 weer een heerlijke Javaanse buffet met z'n tweetjes genuttigd in een sfeervolle ambiance.
    Het slechte en koude weer vergeet je direct wanneer je Bandoeng binnenstapt. Binnen wordt je warm onthaald door het personeel en het eten is ook lekker....pittig/warm.
    Een lekker biertje erbij om lekker lang na te genieten van de verschillende smaken....zo heerlijk puur, dat je bijna opnieuw leert te eten.
    Als afronding nog een lekkere sorbet, welke op tropische wijze is opgemaakt.
    Na dit warm onthaal weer naar buiten de regen in... maar dat deert dan niet meer.

Bandoeng tot een volgende keer.
    Karin en Johnnie

94. Vanavond, voor de eerste keer, gaan eten bij Restaurant Bandoeng in Oost Souburg. Dit Indisch Restaurant was ons al vele malen aangeraden door vrienden en kennissen, maar het was er nog niet van gekomen.
    Wij zijn redelijk goed bekend met de Indische keuken (roots), dus we hebben het restaurant ook vanuit dat oogpunt bekeken.
    Binnenkomst: leuk dat op de deur Buka (open) stond, voelt gelijk goed. Vervolgens is het "Dilarang merokok", fijn!
    De ontvangst was allervriendelijkst, begroeting, aannemen van de jas. Je wordt begeleid naar je tafeltje en er wordt gevraagd of "u bekend bent met het buffet en de verschillende spijzen". (Voor ons geen probleem).
    Aangenaam verrast door de sayur soep, voorgerecht.
    Daarna het buffet (de lepels met rood handvat voor de pittiger spijzen), 2 soorten rijst met grote korrel in een afsluitbaar soort broodtrommel, mooi droog.
    Wat ons speciaal verraste was de perfecte smaak van de Daging Madoera, de pisang goreng, net uit de pan, atjar ketimoen (licht pikant), babi merah (heerlijk, lang geleden zo gegeten). Alle gerecht bereid met 'vers', en dat proef je.
    We moeten er gauw weer eens gaan eten, want we hebben nog niet alles geproefd.
    Als we het hebben over een 'omfiets-restaurant' dan is dit er wel een!
    Kopje straffe koffie-toe, met spekkoek (in 3 kleuren), ik houd me bij de traditionele.
    Oh ja de sfeer: iets van Restoran Tip Top in Medan!

95. Gezellig en sfeervol restaurant. Een prettige en onopvallende bediening. Gerechten en de daarbij behorende smaken en scherpte worden goed uitgelegd.
    Zeker een aanrader en voor ons om nog eens terug te komen

96. Eten bij Bandoeng is altijd weer een ervaring. Mijn opa was deels Indisch en het eten bij Bandoeng smaakt bijna net zo lekker als dat hij dit maakte. Maar de sate smaakte veel beter. Ook aan de kinderen die dit eten niet gewend zijn is gedacht, ze vonden vooral de sate, emping, nasi en spekkoek erg lekker. Ook de sfeer is erg gezellig, vooral door alle wajangpoppen. Kortom, iedereen heeft genoten. Complimenten..

97. Hier smaakt het eten zoals dat vroeger bij mijn schoonmoeder smaakte, echt Indonesisch! Wij kiezen iedere keer weer voor het Indonesische rijsttafel buffet. Helemaal goed, zowel voor de liefhebber van pittig (mijn man) als voor diegene (ik) die daar iets minder op gesteld is. Vooral de op houtskool geroosterde saté is meer dan lekker, evenals de rendang en alle andere gerechten, het is teveel om op te noemen. De entourage is ietwat 'gedateerd', maar dat stoort niet, het is er gewoon gezellig, het eten meer dan lekker en van goede kwaliteit en daar gaat het uiteindelijk toch om.

98. Vrijdag 30 nov 2012 met z'n vieren gegeten. Buffet is gevarieerd en erg lekker. Ik ben allergisch voor varkensvlees en door de bediening werd de tijd genomen om ervoor te zorgen dat het ook met mij goed kwam, erg vriendelijk. Huiselijke sfeer en behulpzame en niet opdringerige bediening.
    Leuke bonus, de eigenaar en zoon, runnen het en zijn ook zelf aanwezig.
    Binnenkort maar weer lekker eten.

99. Twee weken geleden mijn kast opgeruimd, daar vond ik een visitekaartje van Bandoeng. Dat was lang geleden... meteen vrienden gebeld om weer eens uit te gaan eten zoals vroeger.

Geen wok paleis (sfeerloze vreetschuur) of Chinees te zout of te flauw, maar smaakvol iedere schaal met zorg bereid en een feest voor de smaak papillen. Wederom genoten, volgend jaar 40 jarig bestaan. Komen uiteraard terug.

Volgende pagina