Op dit adres zit nu: De Veghte

't Olde Stadhuus in Ommen

Direct naast ons gebouw bevindt zich onze parkeerplaats.

• OV

Het NS station is op loopafstand bereikbaar.

• Bezorgen

1591209097 66
1602083743 66
1678206266 66

1. D.Meester

Om 19 uur een tafel voor 4 personen gereserveerd een kwartier later kwam de wijnkaart die zeer summier was. Een half uur later werd de bestelling op genomen na nog een half uur kwam het voorgerecht en zo ging het maar door. Het eten was zeer matig de gamba's taai en smakeloos en volgens mij zo uit de diepvries en de sparibs idem dito. De porties klein en voor extra schaaltje frtites werd €3,75 extra in rekening gebracht. Na ruim een half uur boven de vieze borden gehangen te hebben werd het dessert opgenomen dat we eerder al hadden doorgegeven. Elke vraag om een kleine wijziging in het menu werd ronduit vervelend gevonden. Om 10:45 uur konden we eindelijk vertrekken. De gezelligheid kwam van ons zelf en de wijn was goed, maar bij deze amateurs zien ze ons niet weer.

2,5
  2. Doeternietie

Wat een enorme afknapper. Onze avond bestond voornamelijk uit wachten. Eten viel ook behoorlijk tegen! Never nooit meer

3. Van buiten mooi. Binnen ongezellig. Fel licht, geen muziek. Maar een paar bezette tafels en dat voor een zaterdagavond. Slechte bediening. Rare opmerkingen. Geforceerd vriendelijk. Eten was koud. Sla zag er verlept uit. Geen aanrader!

2,4
  4. Restaurant heeft chique uitstraling en ligt mooi aan de Vecht. Helaas is de kwaliteit van zowel de bediening als het eten een stuk minder dan de uitstraling doet vermoeden. Het duurde langer dan een kwartie na binnenkomst dat er werd gevraagd wat wij wilden drinken. Voordat wij de kaart kregen was er inmiddels bijna een uur verstreken.
    Wij moesten van het keuze menu alles tegelijk beslissen. Toen iemand vroeg naar de toetjes werd op zeer neerbuigende toon opgemerht dat er geen toetjes waren maar slechts desserts.
    Ook werd er moeilijk gedaan over een kindermenu met een croquet. De kok moest kijken of dat wel mogelijk was, terwijl wij de croquetten voor het terras gewoon voorbij zagen gaan.
    Het eten was ook al niet bijzonder. Een van onze gasten heeht zelfs het paddestoelen stoofpotje teruggegeven omdat het droog en smakeloos was. Kortom geen restaurant om aan te bevelen.

5. Geweldige plek aan het water. Verschrikkelijke bediening. Traag en onoplettend. Ook omringende tafels lijken ontevreden. Ze praten over onderbezetting van personeel, maar gezien mijn eigen horeca ervaring weet ik dat er eerder te veel personeel door elkaar loopt dan te weinig. Ze zijn wel vriendelijk. Eten was matig.

3,4
  6. Bart Laugs

We zijn hier naartoe gegaan omdat je hier lekker aan het water kon zitten en dat is ook meteen de beste eigenschap van dit "restaurant". De amuse en de borrelhapjes vooraf waren leuk en meteen ook het enige hoogtepunt op culinair gebied. De gefrituurde tuinbonen en zoete olijven die we kregen waren heerlijk, maar het voorgerecht, de gefrituurde camembert leek meer op een kaassoufflé van de snackbar. De 2 soorten tartaar waren lekker maar niet erg bijzonder. We hadden beide als hoofdgerecht de mixed grill en die was saai, smaakloos en weinig inspirerend. Het vlees had nauwelijks smaak en de Vlaamse friet leken gewoon patat van de supermarkt. De salade die geserveerd werd was volgens mij die morgen al gemaakt en alvast klaargezet in de koelkast. Mijn vriendin had het hangop dessert wat er leuk uitzag en gewoon goed was. Mijn choco fantasie dessert leek op de kaart heel spectaculair, maar het waren gewoon 2 bolletjes chocolade ijs, 1 bolletje vanille ijs wat choco vlokken en een toefje slagroom, prima maar niets bijzonders. Service was wat ingestudeerd maar verder netjes en vriendelijk. Met 27,50 euro voor drie gangen, laat het prijs/kwaliteit veel te wensen over.

3,1
  7. Afgelopen zaterdag een broodje gegeten op dit mooie terras. Er liep een meisje en een vrouw in de bediening. Beiden waren erg vriendelijk en vrolijk. Het terras ligt op een hele mooie locatie en een lekker broodje eten op het terras is dan ook zeker een aanrader.

8. Zeer slechte bediening, wij zijn weggegaan zonder wat te drinken.

9. Het eten was prima, maar wel erg vreemd dat je voor een Lunch Deluxe kadobon van 35 euro een lunch krijgt van 31,50. We mochten kiezen van de kaart maar met soep en salade kom je echt niet aan die 35 euro. Iets duurders dan salade stond er niet op de kaart. Drankjes waren niet inclusief. Eens maar nooit weer dus, zowel kadobon als Olde Stadhuus. Erg jammer, mooie locatie en niks mis met het eten maar op deze manier voel je je wel bekocht.

10. Gegeten een broodje met ham, kaas, ei en wat sla erbij. Was erg duur. 7,50 er stond een bord aan de weg dag lunch voor 7,50 maar dat dat alleen een broodje is vinden wij toch erg weinig.

11. Restaurant op een perfecte locatie, goede prijs kwaliteit verhouding met een gastvrije bediening.
    Een aanrader voor iedereen!

12. M.J. Broekman

Wij hebben gekozen voor het 5 gangen 'Blind date met de chef-kok', waar we aangegeven hebben dat we geen vis en varkensvlees geserveerd wilden hebben.

De keuze van de gangen van het menu waren met zorg gekozen en subliem samengesteld. De variatie aan vlees en de keuze van de bijgerechten waren dusdanig goed samengesteld dat iedere gang weer een genot voor de smaakpapillen waren. De hoeveelheden waren goed gebalanceerd zodat je van iedere gang zonder vol gevoel kon genieten.

De bediening was goed, correct en snel en een leuke 'touch' was dat bij iedere gang die geserveerd werd de desbetreffende kok kwam vertellen wat we geserveerd kregen, Dit maakt dat het geheel persoonlijker wordt.

De combinatie van Franse- en Nederlandse gerechten worden op kundige wijze samengesteld.

Dit was onze 1ste keer in dit restaurant en kunnen dit zeker aanraden aan anderen, de chef-kok Rik Deugd heeft ons verrast met een terecht 'Blind date' menu.

14. Zaterdagavond gegeten bij het Olde Stadshuus, maar was echt super goed en lekker eten. Vooral het voorgerecht was uitmuntend. Al met al een geslaagde avond, met kwalitatief zeer goed en lekker eten.

15. Ook ik ben hier terechtgekomen door een Giftfor2-bon (chocoladebelevenis). Het had helaas bijzonder weinig met chocolade te maken.. Een klein stukje appeltaart, een amandelkoekje, een mini-kletskop e.d. zijn leuk voor een high-tea, maar minder passend voor een chocoladebelevenis. Daarbij waren de 3 hapjes met chocola ook niet van uitstekende kwaliteit. Chocolademousse van de supermarkt was nog lekkerder geweest. Het aantal hapjes kwam bovendien ook niet echt overeen met 25 euro en voor mensen die daar komen als "cadeau" vind ik dat je eerder wat extra mag doen dan minder.. Erg jammer! Voor wie nog meer zo'n bon heeft gekregen, ik zou hem hier niet inleveren.

1,8
  16. We hadden een cadeaubon gekregen voor een chocoladeproeverij (Gift for 2). Bij het bellen voor de reservering was de man aan de andere kant van de lijn erg onvriendelijk. Uiteindelijk zijn we toch gegaan. Het was zeker geen chocoladeproeverij: we kregen een kop chocolademelk en een etagère waar welgeteld 3 chocoladehapjes op lagen en wat kleine koekjes (die ze standaard hebben liggen voor de koffie en voor het toetje na het diner). De chocolademousse was niet lekker. De gelatine was niet goed opgelost en er zat een vies laagje op de mousse. Het kleine bolletje ijs zat vol ijskristallen, het kleine glaasje advocaat was veel te sterk (smaakte naar nagellakremover) en de brownies waren oud. We hebben er uiteindelijk anderhalf uur gezeten, maar er is geen enkele keer gevraagd of we nog wat wilden drinken. Naar onze mening een erg slechte kwaliteit/prijs verhouding en zeker niet voor herhaling vatbaar. Erg jammer!

17. Het wildmenu bij de ingang sprak ons aan. En we dachten, hier in Ommen moeten ze van wild weten. We hadden overdag zelf paddenstoelen geplukt, de omgeving is er naar.
    Helaas, wat we op onze borden kregen was bijna niet te eten. De paté kwam duidelijk van de groothandel en geserveerd op een nietszeggende salade met een zoet sausje met gember(!), waarschijnlijk ook uit een potje. Geen toast of iets dergelijks erbij. Het spreekt niet echt van goede smaak. Mijn vriendin had de wildbouillon. Deze kwam ook uit een pak. Naar een paar lepels waren we er helemaal klaar mee. We trokken snel onze conclusies, de hoofdgerechten afgezegd en met onze fles wijn huiswaarts vertrokken. De bediening vond het raar, maar bleef vriendelijk.
    Toch wel een rare zaak. Zaterdagavond is gewoonlijk de drukste dag van de week, maar hier stond maar één man in de bediening. Er liep nog een meisje rond maar zij mocht alleen de wijn schenken. Daarna verdween ze snel naar achter.
    Het karafje kraanwater wordt tot onze verbazing op de rekening gezet à € 1,50 per stuk. Dat komt op mij een beetje knijperig over. Geen brood vooraf maar een paar "gezoete" olijven en "pinda's"! Hoe culinair wil je het hebben? Mensen, het is geen borrel! Zo slecht heb ik in tijden niet gezien.

2,3
  18. Niesje op den dries

Mijn ervaring van afgelopen zaterdag was ronduit slecht! Wil er eigenlijk niet eens veel woorden aan besteden, maar het tel. Reserveren voor de lunch met een lunchfor2 bon was al heel klantonvriendelijk. Had ik maar mijn gevoel gevolgd en hadden we maar een ander adres gezocht, maar dat is achteraf. Ook de lunch was in prijskwaliteitsverhouding ver onder de maat.

19. nettie kers

Waarom reserveren als er geen tafel gereserveerd is. 1 meisje in de bediening (veel te weinig). Bij de lunch geen boter slecht voor elkaar. Niet voor herhaling vatbaar.

20. Prettig ontvangen, geen lange wachttijden, vragen werden vriendelijk en snel beantwoord, eten was heerlijk. Kortom een echte aanrader!

21. De specialiteit van de chef, geitenkaas met appel, was rechtuit een ramp! De appel was waarschijnlijk bedorven. Toen we aangaven dat het smerig smaakte, reageerde de dame die ons bediende met "oh" waarna ze wegliep. Het hoofdgerecht bevatte patat die zo hard was dat het 3x herbakken leek. De groente leek uit blik te komen.
    Aan het eind van de avond, 21.45 werden we weggekeken waardoor we ons onwelkom voelden.
    Al met al absoluut niet voor herhaling vatbaar!

1,8
  22. klaassens

3 kwartier wachten op 3 kopjes koffie. Personeel dat er schaapachtig bijloopt met hun ziel onder de arm. Meeste mensen gingen na half uur wachten maar weer weg. Weinig keus in eten en wat er is, is vreselijk duur!

1,9
  23. Mooi weer in het pinksterweekend, het mooie terras van dit restaurant leidde tot een frustrerende, dure avond met een slechte kwaliteteit van eten. We hoorden toen we net zaten de frustratie van een groot gezelschap die na 1,5 uur wachten nog steeds geen eten hadden. Het werd op dat moment toevallig uitgeserveerd. Wij kregen snel een drankje maar pas na een half uur de kaart. Waarom zijn we toen al niet vertrokken.
    3 gangen voor 27,50 uitgezocht. Stokbroodtussendoortje kwam na een uur. Voorgerecht kwam na 1,5 uur. Slechtste garnalencocktail ooit. Volgens mij gewoon de garnering vergeten. Vitello Tonato van mijn vriendin met goedkoop vlees kwam niet eens in de buurt van de echte.
    Net als andere tafels, vroegen ook wij hoe lang het hoodfgerecht nog ging duren. Hoofdgerecht lamspotje en zalm. Prima, maar niet meer dan dat. Mooi opdienen helpt in dit geval niet echt. Toetje was ok, de rekening niet. 75 euro weggesmeten.
    Bediening was niet onaardig, maar in dienst van een kerel die het werkt uitdeelt. Zo inefficient zie je nog maar zelden! Bestelling deed 1 persoon, schrijft alles op. Personeel brengt alles, mag voor rest niet veel behalve schaapachtig kijken als je vraagt waar je eten blijft. Kortom, zeer slecht!

4,3
  24. Jacques van Helmond

Heerlijk gegeten op een prachtige locatie voor een goede prijs. Aanrader!

25. Javier Tromp

26. Vrijdag 10 mei 2013 goed en prettig gedineerd bij 't Olde Stadhuus in Ommen. Wij hebben een Hema Lekker Weg Club Lidmaatschap, dat recht geeft op 25% korting. Ook op vrijdag, aldus de duidelijke internetsite. Niet dus, werd botweg gezegd toen we wilden betalen. Later thuis, zwart op wit gezien dat de korting wel geldt op vrijdag (printscreen gemaakt als bewijs, ook naar 't Olde Stadhuus verzonden). De manager/eigenaar hield echter halsstarrig en onvriendelijk vol dat vrijdag geen korting werd gegeven. Inmiddels is dat op internet gewijzigd. Een goed diner dus, maar met een heel bittere nasmaak. Dit is voor “De koude douche” Tros Radar. Gaan we regelen. Zwart op wit beloven en vervolgens niet geven. De restauranteigenaar geeft de Hema de schuld. Ja, dat is makkelijk. Fam. Kersten.

27. Irene en Jeannette

Geweldig gegeten in deze bistro. Vanwege hun tien jarig bestaan een drie gangen menu voor 25,50. Alle gerechten van de kaart vielen hieronder. Tussendoor amuses, gebracht door de kok. Elke gang was een kunststuk en de smaak was voortreffelijk. Met lekkere wijn erbij kon de avond niet stuk. Een heerlijke avond en we voelden ons verwend.

28. Lekker gegeten, tafel aan het raam, heerlijke amuse vooraf, gastvrij en prima bediening.
    Kortom aanrader.

29. We hebben heerlijk gegeten. Doordat we gereserveerd hadden kregen we een leuke tafel aan het raam. Het verrassingsmenu is een echte aanrader, daarmee hebben we weer dingen geproefd en gegeten die we normaal gesproken niet hadden gekozen. We komen zeker terug.

30. Prachtig sfeervol terras aan de Vecht. Uitstekende plaats om op een fraaie zomeravond een voortreffelijk diner te genieten. Ontspannen sfeer, attente bediening en echt horeca-vakmanschap. Komen hier graag terug

31. Zeer goed restaurant op een prachtige plek aan de Vecht. Proeverij voor 2 personen is een aanrader. Heerlijke amuse vooraf. Prima bediening en zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.

32. Wij hebben hier heerlijk gegeten.
    De prijs kwaliteitsverhouding is goed.
    De bediening is ook heel attent en gastvriendelijk.
    Dit is echt een aanrader.
    Wij gaan hier in ieder geval nog wel een keer uit eten.
    Het verrassingsmenu (4-gangen) is echt een aanrader.

33. Robert en Rita

Op vrijdag 4 mei een heerlijk asperge-menu gegeten.
    Uitermate vriendelijke bediening, die ons hielp herinneren dat om 20.00 uur de gevallenen van de oorlog werden herdacht. Heel voorkomend! Twee dagen later bleek dat Rita haar telefoon ergens verloren was. Eenmaal thuis gekomen belde men van het restaurant op, of wij een telefoon misten. Petje af, niet alleen voor de kwaliteit van het eten en de prettige sfeer in dit restaurant, maar ook voor de hoge mate van klantvriendelijkheid. Waar treft men dit nog.

34. Fam. Baarda

Enorm genoten van de proeverij (4 voorgerechten en 4 hoofdgerechten). Zeer attent dat zelfs bij de amuse met onze wensen rekening werd gehouden.
    Ook het aangeklede kopje koffie achteraf is een aanrader. Erg vriendelijke bediening.

35. Bernard en Linda

Wij hebben hier heerlijk gegeten.
    De prijs kwaliteitsverhouding is goed.
    De bediening is ook heel attent en gastvriendelijk.
    Dit is echt een aanrader.
    Wij gaan hier in ieder geval nog wel een keer uit eten.

36. Een tijdje geleden in dit schitterende restaurant wezen eten. Een prachtige ligging aan het water en een mooi ingericht restaurant. Jammer genoeg was het erg stil. De eigenaresse heeft een leuke babbel en de gerechten op de kaart waren erg smaakvol. Een hele mooie zaak maar het zou wat ons betreft veel drukker mogen zijn gezien de kwaliteit van het eten alsmede de gehele ambiance. Een aanrader voor Ommen. Ga zo door.

37. Prima prijs kwaliteits verhouding. Heerlijk van smaak. Ook verrast met lekkere amuse. Een aanrader. Blij verrast. Gespecialiseerd in visbereiding. Dit maken ze ook waar!

38. Vanavond heerlijk gegeten. Lekker buiten op het terras.

Wij hebben het cullinaire verwenarrangement genomen.

Echt een aanrader, smaken die voortreffelijk bij elkaar passen.

Heerlijke bereiding van vis.

Bediening is erg attent.

Zeker een aanrader.

39. Vorige week samen met vrienden in dit restaurant gegeten. Een mooie kaart, leuke combinaties en orgineel. We namen allen het verrassings menu. Een goede keus. Het voorgerecht (vis) was zeer smakelijk. Dat gold ook voor het hoofdgerecht. De wijnen die de gastheer serveerde waren uitstekend gekozen. Door het slechte weer moesten we - halverwege de avond - naar binnen. Dit werd zeer plezierig opgelost. Een mooi restaurant zowel buiten als binnen. Het personeel was attent en professioneel. Het dessert was een plaatje. De smaak nog beter. Ik kan iedereen dit aanraden!

40. Heel lekker gegeten en wij en onze ( schoon)ouders zijn verwende eters! Erg lekkere mosselsoep en echt iets aparts de mosselen met chorizo. De steak en het lamsstoofpotje waren ook erg goed, verder was de rabarber aardbeien compote zeer speciaal, zeer lekker terwijl ik normaal niet van rabarber houd. Bediening vriendelijk, onze dochter van 4 mocht haar eigen ijsje maken. Goede service.

41. Prima gegeten en uitstekend geadviseerd over bijpassende wijn; wijnkaart overigens ook verrassend. We voelden ons enorm verwend, heerlijk avondje uit.

42. Prijs kwaliteit is niet zoals het zou moeten zijn! Clubsandwich was niet van dien aard wat ik er van verwacht had! Ook voor het eerst dat ik een clubsandwich met bruin brood kreeg.

Het uitzicht is geweldig zo aan de Vecht. Diner weet ik niet maar voor de lunch zal ik toch naar andere restaurants in Ommen gaan!

5,9
  43. Echt een top locatie! Leuk terras en ook binnen erg gezellig!

Het eten is helemaal top, eindelijk een restaurant zonder standaard gerechten. Maar echte aparte gerechten wat bij het restaurant past!

Ben er ook al geweest voor een high tea, ook aan te raden!

Leuk om met collega's of een vriendengroep te doen.

44. Een super avond. We werden zeer plezierig ontvangen. We waren er met 4 volwassenen en 2 kinderen. Een mooie kaart met leuke afwisselende gerechten. Voor de kinderen een leuke kaart. Geen frikandel, maar ook voor hen echt 'uit eten'.

De volwassenen ontvingen het driegangen verrassingsdiner.

De opmaak was super en erg smaakvol, met een mooie uitleg.

We werden prima in de gaten gehouden. Ook voor de kinderen was er voldoende aandacht. Zelf de spelletjes waar we met elkaar mee speelden waren uit de kunst.

Als we in de buurt zijn gaan we zeker terug. Bedankt voor een fijn avondje uit!

45. Ontvangst uitermate gastvrij. We hadden geen reservering.

We wilden met 3 personen een 4 gangen blind date met de kok. Alles van het begin tot het eind was een plaatje en het smaakte voortreffelijk. Omdat we niet wisten wat we zouden krijgen hebben we de wijnen ook aan de sommelier overgelaten. Uitstekend. We gaan regelmatig uit eten maar hier vonden we de prijs kwaliteit top. Als we weer in de buurt zijn (3 uur rijden) gaan we zeker terug!

46. Vandaag van een heerlijke high tea genoten. De lekkernijen waren echt top! En alles was ook nog eens zelf gemaakt! De koks zijn erg creatief en hebben zelfs één van de high tea's helemaal naar wens gemaakt vanwege een eiwitziekte! Dat maak je bij andere restaurants niet altijd mee.

47. Prachtig pand op een schitterende lokatie.
    Echter...schijn bedriegt!
    De bediening is beneden peil! We gingen zitten en onze drankjes werden snel opgenomen. Gevraagd naar de lunchkaart en het duurde een kwartier en toen hebben we nogmaals gevraagd om de menukaart.
    Gerecht uitgekozen en het duurde zeker een half uur eer dit gerecht geserveerd werd.
    Ondertussen werd er nogmaals gevraagd wat we ook alweer gekozen hadden. De keuze was gevallen op het roerei wat uitstekend was. Het andere gerecht was salade het Stadhuus, met o.a. forel. Maar de salade bevatte meer sla dan vis.
    Het tweede biertje wat we bestelden, moet nóg geserveerd worden. Gaven we bij het afrekenen aan, maar werd niet op in gegaan.

Communicatie is onvoldoende, zowel naar de klant als binnen het team. Geen duidelijke aansturing.

48. trage ongeinterresseerde bediening.Er liepen mensen weg van het terras omdat ze al een half uur zaten er was nog niemand geweest, maar de jongen van de bediening haalde alleen maar zijn schouders op. Er was geen slagroom want de automaat was buiten werking. Dit werd niet meegedeeld maar verteld toen we vroegen waarom er geen slagroom op onze coupe zat. WE moesten de slagroom wel betalen want dat stond zo in de computer....De eigenaresse stond erbij maar greep ook niet in. Ontevreden klanten doen hun blijkbaar niet veel. Wel een toplokatie en als het eten niet zolang op zich liet wachten dan zou het een gouden tent zijn.

5,9
  49. we hebben héérlijk warm gezeten op een koude zondagmiddag, aan het raam met prachtig uitzicht over het water. heerlijk gegeten en gedronken met een uitstekende bediening. niet duur en geen problemen met de rekening overigens.
    alle lof ook voor het extra ijsbolletje bij thee en koffie en lekker eigengemaakt koekje erbij.

50. roos ruthy en jiske

heerlijk gegeten ,maar vooral zeer diervriendelijke bediening.ongevraagt water voor de hond en bij het voorgerecht een schaaltje hondekoekjes!!!
    we hebben genoten van een diner in de avondzon aan het water.

51. Het eten is voortreffelijk, en ik vond de bediening juist zeer vriendelijk! Prachtige omgeving, terras aan het water. heb de hele middag heerlijk gezeten, en werd goed behandeld door het personeel. Ze boden zelfs water voor de hond aan, ik hoefde er niet eens naar te vragen. De prijzen zijn er ook erg laag, als je vergelijkt met andere restaurants van tegenwoordig. Zeker als je kijkt naar wat je krijgt voor het geld! (niet alleen een kopje koffie, maar ook een glaasje water en een heerlijk bolletje ijs erbij!)

mijn complimenten, we komen zeker terug.

52. Ben en Jannet

Wij wilden op zondag 29 april met onze gasten iets bij u komen drinken. Op de vraag of we wilden eten of iets drinken gaven we aan dat we graag iets wilden drinken. op de vraag of dat mogelijk was kregen we de opmerking "we hebben liever eters als drinkers" Deze opmerking hebben we als zeer onvriendeliijk als ook zeer ongepast ervaren. Het heeft ons er in elk geval toe aagezet om te besluiten geen gebruik meer te maken van deze ambiance.We hebben de kelner daarop aangeproken maar dit deed hem oogschijnlijk weinig.

met vriendelijke groet Ben en Jannet

4,5