Ruime parkeerplaats naast het pand. En aan de overkant van de weg achter onze ijskiosk.

600 meter van het station.

di lunch 09:30 - 16:30 diner 17:00 - 20:00

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan
  • 7 jan t/m 20 jan

Ekkelenkamp Lunch - Diner - Patisserie

Al 80 jaar een begrip in Ommen voor lunch - diner - patisserie.
Ook bieden wij heerlijke koffie specialiteiten en een ruim assortiment gebak uit eigen patisserie.

Wij bieden een 3-gangen keuzemenu voor de vaste prijs van € 29,50. Keuze uit verschillende voor-, hoofd-, en nagerechten.
Kinderkeuze menu voor € 10,50 Al onze gerechten zijn ook los te bestellen.
Naast de kaart serveren wij ook verschillende plate gerechten met frietjes en frisse salade vanaf € 15,75

Dinsdag t/m Zaterdag geopend vanaf 9:30 uur

Zondags geopend vanaf 11:00 uur

Maandags zijn wij gesloten.

IJssalon 7 dagen per week geopend vanaf 10:00 uur (april-sept)

(kijk voor actuele openingstijden op onze website)

• EV-oplaadpunt

1399782045 88
1416207129 87
1481907465 87
1520232661 89

1. Lekker gegeten met onze familie op ons 45 jarig huwelijks feest, vriendelijke bediening, en het eten was heel mooi opgemaakt en smaakte prima.

2. Heerlijk gegeten met onze kinderen. Goede, vriendelijke bediening. Ik eet ivm coeliakie glutenvrij en daar werd goed rekening mee gehouden. Complimenten aan de kok!

3. Anoniem

4. Sander Buiter

Erg goed gegeten. Echt heel goed! Bediening top, snelheid top niet te snel niet te langzaam en het eten was formidabel. Absolute aanrader!

5. Gezellig en fris interieur. Eten was verrukkelijk: een plaatje voor oog en mond. Goede temperatuur, juiste porties en smaakvol. Tijd tussen de gangen was goed. Ook voor een veganistische tafelgenoot heerlijke gerechten.

Al met al zeer tevreden!

6. Wat een vriendelijke bediening!! We wilde graag wat eten voor ontbijt. De keuken ging pas over een uur openen maar de serveerster ging vragen of we toch al wat konden eten. Dat kon en super lekker hoor. Service waar de horeca in Noord Holland nog wat van kan leren! Dank en fijne jaarwisseling

7. Gerry de Vries

8. Weer heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening en fijne sfeer.

9. Mooi ruim restaurant. Heerlijk gegeten.

10. Samen met mijn vrouw, heerlijk ontspannen gegeten.
    Het driegangenmenu was van een prima kwaliteit.
    De vlotte bediening, netjes en heel vriendelijk.
    Zeker een aanrader!

11. Bijzonder lekker gegeten, de gerechten waren prima samengesteld. De service is goed en de obers waren zeer behulpzaam. Een restaurant om een volgende keer naar terg te gaan.

12. mooie gelegenheid voor lunch en diner.
    aardig en hulpvaardig personeel.

een aanrader.

13. Jacqueline Dijkstra

Genoten van het fantastische Asperge menu...sterren kwaliteit. Daarbij een uitstekende bediening in een gezellige ambiance maakt het plaatje compleet! Een aanrader, we komen gauw weer genieten.

14. Fam.Moerman

Heerlijk gegeten, gezellig restaurant en uitstekende prijs/kwaliteit.

15. Jan en Geke Hogenkamp

Heerlijk gegeten, goede bediening, in een een sfeervol restaurant.

16. Top restaurant. Fijne bediening, een aanrader om uit eten te gaan!

17. J.P. Specht

Mijn vrouw en ik komen hier met enige regelmaat. Het 3 gangen keuzemenu betekent prima eten voor een zeer aantrekkelijke prijs. De vriendelijke service maakt het compleet.
    Happy met de aangepaste kaart. De vorige bood wel erg lang hetzelfde. Wanneer je wat vaker komt wordt het wat saai. Misschien een idee om regelmatig een gerecht/menu naast de kaart aan te bieden?

18. Anita Kist

Lekker gegeten met mijn vriendin. Gezellig zitten kletsen, goede bediening en aardig personeel en je kunt ongedwongen zitten. En natuurlijk na het eten genieten van een heerlijk kopje cappuccino.

19. H.J. Endeman

Heerlijk gegeten.

20. Eddy/Tonny Mooijers en Jan/Ina Linthorst.

Lekker gegeten tegen een zeer aanvaardbare prijs.
    Lekker druk en sfeervol met een goede bediening en aardig personeel.

21. T .Uitslag

Vooraf gereserveerd voor een tafel in rustige hoek vanwege weinig lichamelijke weerstand. Perfect geregeld en het eten was super.

22. Altijd een goed adres.
    Gezellig en goede service.

23. Erik Pieters

Zowel voor-, hoofd-, nagerecht was heerlijk. Vriendelijke bediening.

24. H. ten Brinke

Heerlijk gegeten. Prettige bediening. Goede prijs.

25. Mimi Kwant

We hebben genoten van een heerlijk 3 gangen keuze menu, dit was niet de eerste keer en zéker niet de laatste. Vlotte, attente bediening, Prijs/kwaliteit uitstekend. We kunnen niet wachten tot de ijssalon open is, een begrip in de omgeving.

26. Annevelink

Prima gegeten en heel prettige bediening

27. Ik heb er met mijn man, ouders en schoonouders erg goed gegeten. We zaten gezellig aan een ronde tafel, daardoor konden we goed met elkaar praten. Het eten was ook erg goed. De culinaire kwaliteiten van de nieuwe kok zijn goedgekeurd. Het personeel is vriendelijk, en het restaurant ziet er ook gezellig en goed verzorgd uit. Bovendien vind ik de prijs-kwaliteitverhouding goed. Kortom: een aanrader!

28. Jan en Alie

Prima restaurant en heerlijk eten voor een goed prijs.

29. Goede prijs/kwaliteitverhouding.

30. Met 8 personen Kerstdiner genuttigd. Was erg teleurstellend. Eten werd koud opgediend. Eend was bij iedereen rauw. Borden werden meegenomen en later kwam je bord met een kleinere portie vlees terug. Werd alleen een smakeloze salade bij geserveerd. Voor dit bedrag erg matig gegeten. Jammer.

31. Vanavond heerlijk gegeten. het 3 gangen menu was erg lekker.
    Goede vlotte bediening. kan niks negatiefs nadenken.

32. Hans en Henny

min of meer per (gelukkig) toeval hier terecht gekomen en het 3-gangen menu genuttigd. Echt heerlijk gegeten, voldoende van alles, bediening heel goed en attent, prijs/kwaliteit erg goed. Een aanrader en wij komen bij gelegenheid hier zeker nog weer eens eten!!

33. Vorige week met 2 vrienden in dit restaurant gegeten. We vonden het alle drie erg smaakvol. Als je in de buurt bent, absoluut even hier gaan eten!

34. Ali & Jan

We hebben uitstekend gegeten, alles was meer dan voldoende. Er werd zelfs gevraagd of er nog bijgevuld moest worden. Een minpunt is de drankjes, bijvoorbeeld wijn ontzettend hoge prijzen! De wijn wordt per glas 4.95 euro voor gevraagd.

35. Gosse Hoekstra

Heerlijk gegeten, uitmuntende gastvrijheid, geholpen door 2 zeer aardige en attente dames in de bediening, ook een groot compliment voor de keuken, kwaliteit van alle 3 gangen was dik in orde, alles goed op temperatuur, precies goed gebakken en botermalse tournedos. Indien wij weer in de buurt zijn komen wij hier zeker terug!

36. Ans habraken

Heerlijk gegeten, leuke dames in bediening. Wat ons betreft top! Ans en suzan

37. Ekkelenkamp staat voor heerlijke asperges, een collega en ik gaan dan daar asperges eten, niet een keer, maar meerdere malen. Ook voor de overige gerechten kun je daar prima terecht.

Bediening is klantgericht, wilde een keer tussen de middag asperges eten, maar zag dat alleen vanaf 17.00 uur kon. Na overleg met de keuken kon ik alsnog asperges eten.

Natuurlijk is het ijs van Ekkelenkamp wereld vermaard. En tenslotte 100 mensen zijn 100 wensen. Ik heb stellig de indruk dat het met de gastvrijheid in dit gebied reuze meevalt.

38. e. krukkert

Het softijs en de meeneemsorbet is nergens zo lekker als bij jullie! Een ijsje in Ommen maakt mijn vakantie ieder jaar weer compleet! mmmmm

39. Erik 25 punten

Heerlijk softijs. En dan het gemengde softijs van banaan/hazelnoot. Wat een verrassing. Ga zo door!

40. In mei ga je bij Ekkelenkamp natuurlijk genieten van het speciale asperge-menu, al zijn alle andere gerechten ook heerlijk! Ook bij het asperge-menu is de keuze ruim en de combinatie van smaken goed. Zo is elk seizoen wel een etentje waard bij Ron en Ellen. Gastvrije en attente bediening, wij komen hier altijd met veel plezier terug!

41. gert 40 punten

Bijzonder goed verzorgd en sfeervol restaurant. Het is er schoon en belangrijk; je voelt je hier welkom. Verzorgde leestafel met maar liefst vier dagbladen. Bediening gaat correct gekleed, is vriendelijk en attent. Prima keuken, uitgebalanceerde menukaart. De gerechten worden smaakvol opgediend. Keuken werkt snel en accuraat en belangrijk: de echte messen zijn hier geslepen.

43. bert wessels

We komen hier regelmatig en normaal prima in orde. Echter op 8 maart op een zonnige dag is het binnen niet mogelijk om een sorbet te bestellen. Kortom, we gaan op zoek naar een andere vaste plek. Ps: buiten zijn hun eigen ijstentjes gewoon open. Typisch gevalletje, jammer.

44. Paula en Maurice

Op aanraden van de recensies hier zijn we gaan eten. Heerlijk eten, leuke bediening en een mooie prijs. Zeker een aanrader.

45. Tijdens een van de laatste mooi dagen half september nog even naar Ommen geweest. Camping. Traditioneel is dan om op de laatste dag wat te eten bij Ekkelenkamp. Goede locatie als je er van houdt om wat te zien. Het verkeer komt langs het terras en rustig zitten is er niet bij, maar is niet storend. Het heeft zijn charme.

Rond 8 uur 's avond nog gekozen voor buiten zitten en een keuze menu voor E26,50. Plankje brood met sausjes komt vooraf en is inclusief. Koos voor gerookte zalm met kreeften mayonaise. Zalm was heerlijk. Mooi opgemaakt. Men schenkt royale glazen wijn en daar kan men elders wel wat van leren. Entrecote met garnituur. Ietsje te flauw wellicht. Toe een alcoholisch drankje met ijs. Prima.

Bij elkaar een goede prijs en goede, vriendelijke en alerte bediening. Op naar volgend jaar.

46. Gegeten september 2014, het eten was erg goed, we hadden het drie gangen menu voor een goede prijs. De bediening was zeer vriendelijk.

47. Hier deugt alles wat je van een restaurant van 75 jaar jong mag verwachten. Degelijke kaart met twaalfuurtjes, uitsmijters en supersmakelijke maaltijdsalades. Parkeerplaats op terrein, en de bediening, hèhè, zo moet het toch, met niet alleen jong spul dat van niets weet maar jong en niet piep en ouder maar niet stok; beiden met kennis van zaken! Hier serveert men goede Amsterdamse kroketten (peterselie!): niet vet en gewoon perfect van opdien-temperatuur. Amy Winehouse en Diana Ross passen hier best op de achtergrond. De derde generatie Ekkelenkamp is ook patissier. Mijn keuze valt na enige twijfel op een chipolatapunt die precies zo smaakt als-ie eruit ziet: heel, heel erg lekker. Propere wc’s die makkelijk de eeuw kunnen halen, zo glimt het marmer. De placemat met oude foto van de zaak maakt alles helemaal rond. Enig mini-smetje op het stralende blazoen is de theekeuze: Revolution is niet mijn merk. Maar daar twist ik echt niet over.

48. Op 2e kerstdag 2013 gedineerd bij Ekkelenkamp. In een woord geweldig.Wat een voortreffelijke keuken en een heel prettige sfeer.Top.

49. We kwamen voor de koffie met gebak. Ik had de keuze gemaakt voor een koek Caramelo die op de gebakvitrine geprijsd staat voor 1.50 euro. Wat schetst onze verbazing? Dat 80 eurocent aan serveerkosten worden doorberekend. Dus voor gebak/koek moet extra betaald worden voor zgn. serveerkosten. Wordt van tevoren niet over gecommuniceerd, de koek kost dus bij de koffie 2,30 euro. Niet erg gastvrij van deze tent!! Een schoteltje zonder lepeltje voor 80 eurocent extra bijbetalen, we komen dus voortaan niet meer. Bah, wat hebzuchtig!!

50. Willem Koning

Ekkelenkamp is al jaren bij ons bekend vanwege het lekkerste softijs van Nederland. Vanavond diner in het restaurant. Sukadelapje en hertenbiefstuk. Perfecte kwaliteit. Voorgerechten carpaccio van lokale rund en wildbouillon, ook super. De koffie met lekkernijen heerlijk. Voor 26,50 een prima prijs kwaliteitsverhouding. De bediening is erg goed, vriendelijk, snel. Sfeervolle aankleding. We komen zeker een keer terug, terugkomen voor Ommen is terugkomen voor Ekkelenkamp.

51. Heerlijk 3-gangen menu voor slechts €26,50. Heerlijk gegeten. Echt een aanrader. Wanneer wij weer in de buurt zijn, gaan we zeker weer naar deze toplocatie.
    Bedankt voor de fijne avond!!

52. Javier Tromp

53. Patrick en Margreet uit Boxtel

Heerlijke zalm en ossenhaas gegeten. Daarom nog een keer terug geweest om de Ekkelenkamp schnitzel te proeven, deze was ook erg mals. Verse knapperige groenten en lekkere gebakken aardappeltjes. Ook de toetjes zijn erg lekker. De inrichting is trendy en het personeel is vriendelijk en stralen kalmte uit. Leuk ook die leestafel en prachtig het boek van 75 jaar Ekkelenkamp. Het softijs van de ijskiosk is ook niet te versmaden. Lekker hoor.

54. Piet de Lange

Het was weer goed toeven bij ron en ellen. Bediening was top. Eten was voortreffelijk. Een fijne ontmoeting en begroeting met Ommen en de Ommenaren.

55. Zojuist heerlijk hier gegeten. Echt een aanrader. Redelijk uitgebreide kaart. Het leuke aan de gerechten hier is dat het hoofdingrediënten zijn die je in ieder restaurant tegen zou kunnen komen, maar op een andere manier opgemaakt op het bord. Net bijvoorbeeld heerlijke hertenbiefstuk met chocoladesaus op. Je moet als chefkok de smaken maar durven te combineren.

Ook bediening, sfeer en uitstraling helemaal top!

56. Martin en Hanneke Schaap

Woensdagavond hier gegeten. Erg lekker en uiterst vriendelijke bediening. Een aanrader.

57. We hebben hier zalm met frietjes en sla gegeten. Het was zeer zeer lekker. Ik neem uit eten vaak zalm, maar zo lekker als hier heb ik het nog nooit gegeten. Dus: ga hier eten en kies de zalm, je zult er geen spijt van krijgen.

58. Gab en Ingrid Mulder

Afgelopen zaterdag 7 april hier met 6 volwassenen gegeten en ik moet zeggen in alle opzichten geslaagd. Goed eten en gezellige en ongedwongen sfeer. Eten wordt op een leuke manier geprensenteerd. Aanrader om hier eten.

59. In herfstvakantie 3 keer een verschillend 3-gangenmenu gegeten. Hééérlijk; elke keer opnieuw!
    Prima opgediend, goede porties, perfecte, attente en zeer vriendelijke bediening. Mooie entourage waar het altijd gezellig druk is....Niets overdreven maar gewoon goed; zéker voor die prijs.
    Ook voor lunch, of een 'gewoon' kopje koffie; TOP!!

60. Afgelopen weekend hier een 3 gangen menu gegeten.
    Het was super!
    Alles top in orde!

Het is zeker een aanrader om hier te gaan eten!

61. Wat ga je op zo'n zonnige oktobermiddag natuurlijk doen?
    Een ijsje eten bij Ekkelenkamp!!
    Zeer de moeite waard om even voor in de rij te staan!

62. Bart & Beatriz

After a walk in the beautiful forests surrounding Ommen, we entered the Ekkelenkamp restaurant for dinner. A positive experience: pleasant service and a high quality menu for a good price. We were among the last guests to leave that evening!

The coffee table with magazines is a nice touch, often seen in bigger cities but also nice here, being a place where many (summer) guests pass by for a cup of coffee.

63. Zeer prettig hier gegeten: welkom geheten, op ons gemak keuze kunnen maken, af en toe vraag of alles naar wens was, heerlijk eten, kortom: zoals het zou moeten!

64. We hebben hier nu 3 keer gegeten, ook met vrienden.
    Petje af voor de leuke bediening en het geweldige eten.

De nieuwe inrichting is fantastisch en onze laatste ervaring is op tijd te reserveren!

65. Ben hier van het weekend komen eten!

En het was absoluut heerlijk! We hebben op aanraden vVan de bediening een 3 gangen diner gegeten en dat was geweldig! Bediening top, eten heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar! Jullie verbouwing is ook geweldig!

66. Th Gorsse Kapelle (zeeland)

Het was werkelijk voortreffelijk wat we kregen.

Prijs /kwaliteit is hier top.

De bediening was heel vriendelijk en behulpzaam.

Een gezellige sfeer en dat maakt je weekend helmaal af.

67. Een zeer goed restaurant, heerlijk eten en vooral een goede vriendelijke bediening. Het toppunt was de echte slagroom op het dessert. Meestal komt deze uit een spuitbus, maar hier was hij echt. Extra aardappelen kosten niets meer, keurig een stukje stokbrood met kruidenboter vooraf, ook gratis. Alles dus top.

68. Ik kwam bij Ekkelenkamp eten omdat ik wat te vieren had. Nou dat is gelukt! Ik heb heerlijk gegeten!

Vooraf had ik de romige preisoep met knolselderij en rookworst kaantjes. Als hoofdgerecht had ik een hertenbiefstuk met hutspot, aardappeltjes en een heerlijke salade. En als nagerecht een weckpot gevuld met vanille en rum-rozijnenroomijs, boerenjongens en slagroom. Erg lekker en zeker voor herhaling vatbaar.

Het personeel was vriendelijk en er hangt een prettige moderne maar toch gezellig sfeer in het restaurant. Echt een aanrader.

69. Jan en Lourien

De verbouwing een lust voor de ogen.

De vernieuwe kaart een lust voor de tong.

Het is heel mooi geworden; de inrichting is modern.

Prachtig kleuren/tinten en toch huiselijk.

Ook de kaart is vernieuwd; b.v. driegangenmenu, met een keuze uit 8 voor-, 8 hoofd- en 8 nagerechten.

Heel mooi opgediend en bijzonder smakelijk.

De bediening zeer klantvriendelijk en meedenkend.

Gewoon zeer goed en voor herhaling vatbaar.

Wij komen beslist terug om te kunnen genieten.

70. Deze avond een 3gangen menu gehad,

De soep was overheerlijk,

Het vlees was lekker mals met gebakken aardappeltje en groente met daar bij een frisse salade.

Het ijs als toetje is hier zoals bekent niet te versmaden.

Het bezoek is zeker voor herhaling vatbaar.

71. E. Letsch

We hebben hier vanmiddag genoten van een heerlijke lunch met een heerlijke cappuccino erbij.