La Dolce Vita in Ommen

1320445987 64
1420292492 71
1448820065 77
1455951958 77

1. Heerlijk gegeten. We hebben 6 gangen tapas gehad. Mmmmm.

2. Afgelopen week heerlijk gegeten bij La Dolce Vita met z'n tweeën. Bediening erg vriendelijk! Wij hadden een heerlijke anti pasto vooraf! Wat echt een aanrader is! Heerlijke Italiaanse kleine hapjes/smaken. Als hoofdgerecht hadden we ossenhaas dat was lekker mals op aanrader van de bediening truffelsaus bij het vlees ook erg lekker! De rode huiswijn vonden we minder lekker maar na dat gemeldt te hebben kregen we een andere wijn die was wel goed. Als dessert hadden we huisgemaakte tiramisu en een limoncello taartje allebei ook erg lekker! Al zat er wel aardig wat alcohol in het limoncello taartje. Al met al een zeer positieve ervaring! Wij komen zeker nog een keer terug!

3. Annemarie

Heerlijk gegeten gisteravond. De Bruschetta was voortreffelijk en voldoende voor 3 personen als voorafje. De tagliatelle was verrukkelijk. En het toetje met drie kleine taartje en de casatta taart waren heerlijk. Vriendelijke eigenaar en bediening. Fijn terras. Top avond

4. Pizza afgehaald. Taai, smakeloos en koud.
    De diepvriespizza uit de supermakt is beter.
    Lekkere pizza maken is echt niet zo moeilijk.
    Of je kunt ook je restaurant sluiten en er mee stoppen.

5. We hebben hier in het verleden vaker gegeten, vandaar kwamen we rond de pasen weer binnen. Het restaurant was duidelijk met een verbouwing bezig. Ik kan door een zeil in de keuken kijken. Het was gewoon koud binnen. Het eten? Een carpaccio rechtstreeks uit de vriezer. Geen smaak of kraak. Macro kwaliteit. Het brood met boter was koud (staat toch een pizzaoven aan?) maar bovenal taai als rubber. De Pizza's: net zo taai als het brood. De eigenaar is druk bezig met cute wezen bij dames.
    Al met al, hard achter uit gehold.

6. Pizza was lekker, mocht wel warmer, stokbrood werd gebracht toen we de pizza al voor ons hadden en op het toetje moesten we erg lang wachten. Slagroom was niet goed (?) kregen een kopje koffie ter compensatie.

7. Personeel was vriendelijk, niets over te zeggen. Maar de sfeer was er niet. Heel donker waardoor het eten niet eens goed te zien was. Daarnaast was het koud en toen we binnenkwamen waren ze nog aan het tafels dekken waardoor we ons niet erg welkom voelden. De soep die ik had was prima maar de salade met kip niet te eten omdat er zoveel peper en zout overheen zat en het sla was nat. Ik heb het genoemd nadat we klaar waren en de chef wilde een nieuwe salade voor me bereiden maar daar heb ik voor gepast. De salade moest ik wel gewoon afrekenen.

Ondanks het vriendelijke personeel zal ik er niet weer komen.

8. We hebben vorige week donderdag een heerlijk 3 gangen diner genuttigd.

Het voorgerecht bestond uit allerlei verrassende lekkere hapjes.
    Het hoofdgerecht van spaghetti met kalfskotellen waren zo lekker mals om je vingers bij op te eten...!
    Een eigengemaakte tiramisu met slagroom was ons heerlijke toetje.

Al met al een voortreffelijk restaurant met aandacht voor de gasten!

9. Erg lekker eten met een leuke en gemoedelijke sfeer. Tevens schenken ze heerlijke Italiaanse wijnen. Vriendelijk personeel. Zeker voor herhaling vatbaar!

10. Zeer smakelijke pizza's gegeten. Onze kinderen zijn kritisch als het gaat om restaurant pizza, maar deze werd met smaak gegeten. De vispizza was ook voortreffelijk. De live gitaarmuziek met zang maakte de avond af.

11. We zijn met zn vijven wezen eten.het was goed en grote porties!
    Helaas.Of ze nou personeel te kort hadden. werd er veel vergeten, drinken moesten we tot 2x toe navragen, en we hadden 2 porties brood vooraf besteld. maar niet gekregen. Maar ze deden erg hun best..en we kregen excuses voor de chaos. Jammer want het eten, zowel de pizza''s als het vlees was echt super lekker.

12. M.van Rooijen Sr.

Bedankt, eigenaar - personeel en het heerlijke eten.

Onze avond was bijna verknald door een ander pizza restaurant.
    Gelukkig maakte jullie onze avond weer goed met een grote mate van gastvrijheid en heerlijk eten.

TOP en zeker een aanrader voor iedereen die lekker eten, in Ommens gastvrijheid zoekt!

13. Met het hele gezin uit eten geweest: 2x pizza, 1x spaghetti bolgonese en mixed grill. Ongelofelijk wat hebben wij slecht gegeten, pizza te vet, spaghetti te doorkookt en als klap op de vuurpijl de mixed grill, alles laten staan. Bediening was het enigste wat goed was.

14. Lekker gegeten afgelopen week!!
    Komen zeker nog terug!

15. Voor het eerst geweest, heerlijk gegeten en vriendelijke bediening. Prima avondje gehad.

16. hj van veen

Heel goed! Sfeervol en prima bediening.

17. Jos laarman

18. Jos laarman

Top gegeten, top sfeer, alles was geweldig. Kom zelf niet uit Ommen maar dit restaurant verdient een pluim. Wat een ervaring gewoon geweldig eten, wijn, alles is goed hier. Laat je adviseren door het personeel daar en je hebt een top avond. Kom zeker weer terug. Iedereen bedankt.

19. Gisteravond heerlijk met zn drietjes gegeten bij La Dolce Vita. We hadden allemaal het 2-gangen verrassingsmenu besteld. Vooraf kregen we een heerlijke carpaccio van ossenhaas met een lekker sausje. Als hoofdgerecht lendenbiefstuk met gegrilde parmaham en een walnotensaus. Alles smaakte voortreffelijk. De jongen in de bediening was bijzonder vriendelijk en maakte af en toe gezellig een praatje met ons. Na het eten hadden we nog een cappuccino met een limoncello gedronken. Er hangt een heel gezellige sfeer in het restaurant.

Als u echt op siciliaanse wijze verrast wilt worden, moet u vooral het verrassingsmenu nemen!

20. We vonden het eten te zout. Er lag veel slappe witte ui op de pizza. De stoelen zaten niet lekker. Op ons verzoek kregen we een andere plek met beter meubilair. Niet voor herhaling vatbaar.

21. Pizza's waren zeer matig, alleen de topping was wel lekker. Zelfs de randen van de pizza's waren niet gaat, laat staan de bodem. Lambrusco was het geld ook niet waard. Rode wijn was op zich nog prima.

22. z van Leusen

Wij hebben met ons vieren gegeten. De pizza was een beetje kleverig maar ok, de spaghetti van mijn dochter zwom in een dunne saus zonder veel smaak, en de mixed grill voor twee was een plateau met 4 stukjes vlees per persoon, die werd geserveerd met een paar opgerolde stukjes courgette. Geen salade, ook geen enkele vorm van aardappelen, patat etc... Zeer teleurstellend.

Het ergste van allemaal was het dessert. Ik had trio van Italiaanse taarten. Die was samengesteld uit tiramisu, taart met bosvruchten en een taart met hazelnoot. Ik kreeg een bord met drie identieke stukken iets... In de verste verte geen tiramisu. Eentje zonder saus, de andere twee geklodderd met iets van kwark met bosvruchten en hazelnoot. Echt erg slecht en onsmakelijk.

De jongen die ons bediende was vrolijk, attent en probeerde het naar onze zin te maken. Jammer dat de rekening niet klopte. Jammer van onze avond. Wij komen niet meer terug.

23. We hadden gekozen voor een 3 gangen keuze menu van de kok. Alles zag er prima uit en smaakte goed.

24. Veel gastvrijheid, heerlijk eten, echt een avondje uit!

25. Wij hebben gevraagd of de kok iets kan maken voor ons en dat is geweldig uitgepakt. Wat een verrassing! En heerlijk gegeten! En ook de passende wijnen waren super! Echt een aanrader!

26. Bijzonder restaurant met eenvoudige maar specifiek Italiaanse kaart. Het eten is eigenlijk altijd erg goed vers bereid, ook de pasta.
    In de zomer gezellig terras wij komen er zeker nog vaak terug!

27. Wij hebben afgelopen weekend een super prettige avond gehad bij La Dolce Vita in Ommen. Wij waren voor een weekendje voor de eerste keer naar Ommen gegaan en kwamen na wat vragen bij La Dolce Vita terecht. Het eten was top en wij voelden ons erg speciaal. We werden super leuk ontvangen en de eigenaar heeft ons nog de keuken en zijn wijn collectie uit Sicilië laten zien, die erg indrukwekkend was. Wij komen zelf uit Amsterdam en hebben genoeg aanbod daar, maar zoiets als dit missen wij in Amsterdam zeker! De echte Siciliaanse gezelligheid en het fantastische eten is iets waar veel restaurants wat van kunnen leren. Complimenten aan de jonge kok en aan de baas. Wij komen zeker terug :)

29. Helaas slechte ervaring. Vergeten drankjes te bezorgen. Huiswijn bedorven, kregen wel nieuwe. Omdat wij als enigen binnen zaten, wellicht minder aandacht, geen kaarsje aan, geen stukje brood tijdens het wachten. Pizza's waren goed. Het gegrilde vlees was enigszins aangebrand, 22,50 euro voor een kaal bordje met drie stukken vlees en een opgerold stukje courgette was wel prijzig. Geen sausje erbij of enige 'aankleding'. Men wist niet wat kruidenthee was. Na uitleg werd prompt de verkeerde geserveerd, want 'dat zou ook wel goed zijn'.
    Bij de afrekening werd drie keer een foute rekening gemaakt. Thuis kwamen we tot de ontdekking dat de koffie niet was berekend. Enige genoegdoening vonden wij.....Bediening vriendelijk, maar niet professioneel.

30. Mike en Henriet

Wij zijn heuse fans van de Italiaans siciliaanse keuken en hebben de kaart naast ons gelegd en ons vertrouwen gegeven aan de eigenaar Gio. Met als gevolg een heerlijke aaneenschakeling van siciliaanse gerechten op basis van verse ingrediënten met heerlijke wijnen. Wij waanden ons weer even terug op Sicilië op een koude zaterdagavond in Ommen. In een poging het gevoel langer vast te houden ook nog een fles olijfolie meegenomen. Wij komen zeker nog een keer terug en dan met de kinderen want die willen wij graag hetzelfde laten ervaren.

31. Op vrijdag 19 juli hebben we met zijn tweetjes gegeten bij La Dolce Vita.
    We hadden vooraf brood met tapenade en als hoofdgerecht tagliatelle Toscana en een pizza Calzone. Nu ben ik zelf een liefhebber van deze dubbelgevouwen pizza en ik weet dat elk restaurant hieraan een eigen invulling geeft. Maar deze Calzone was wel heel bijzonder. Ik vertelde de bediening dat de smaak wat tegen viel en me deed denken aan shoarma.
    Niet veel later kwam de eigenaar een woordje met ons wisselen. Hij was duidelijk not amused. Er bestaat niet één soort Calzone en de Siciliaanse keuken staat op zich. Vervolgens kregen we een lesje in de veelzijdigheid van de Italiaanse keuken die als je die met de Nederlandse keuken vergelijkt, varieert tussen de Laplandse en Nederlandse keuken. De Calzone kon absoluut niet naar shoarma smaken, hij had als kruiden ui, knoflook en komijn gebruikt. En zijn restaurant werkte alleen met verse produkten, de pasta werd gemaakt met een machine van duizenden euro's en verder was hij een kenner en importeur van de beste Italiaanse wijnen... En zo ging hij nog wel even door. Ik heb mijn kritiek verder ingeslikt om voor onszelf de sfeer niet te verpesten.
    Bij het weggaan een vriendelijke groet van de eigenaar, (die overigens druk aan het bijpraten was met een kennis onder het genot van een cappuccino) maar kregen nog een advies mee: volgende keer moet je mij maar om raad vragen en dan zal ik je de echt Siciliaanse keuken laten proeven...want zei hij smalend...pizza is een snack...

32. Uitstekend restaurant waar je lekkere pizza's kunt eten maar ook perfect hollands kunt eten!
    Aanrader is de biefstuk van de argentijnse kalfskoe,super super mals vlees en perfect bereid!!!!

33. Naomi en Gerhard

Heerlijk echt Italiaans eten dat door vriendelijk personeel geserveerd word. In dit
    sfeervolle restaurant komen we zeker terug.

34. Irene & Jeannette

We hebben van ieder gerecht genoten. De eigenaar runt de zaak met passie voor wijnen en vers eigengemaakte producten. Het was genieten! De wijn die hij aanraadde was voortreffelijk! Wij waren oprecht verrast en komen graag weer terug.
    Deze Italiaan verdient een groot compliment!!!

35. erna en barry

Wat een superleuke avond, we hebben echt genoten van het lekkere eten, de perfect afgestemde wijnen en de sfeervolle ambiance. De muziek was top. Echt een avond om met een warm en goed gevoel op terug te kijken.

36. Wij zijn afgelopen week hier geweest. De stoelen zien er leuk uit maar zitten niet prettig. Er was ook maar 1 cd in de zaak want iedere keer begon Adele opnieuw. Het voorgerecht antipasto speciaal was lekker en het bord (dat er uit zag als een schilderspalet) waar het op lag was een leuk idee. Het hoofdgerecht bestond uit een groot stuk vlees met een lekkere truffelsaus en het tweede hoofdgerecht was een vleesrolletje met een niet helemaal duidelijke saus. De patat die er bij was zat vol met zwarte spikkels (brrr). Dat was jammer want hierdoor was het niet voor herhaling vatbaar.

37. ben rodermond

We zijn er meerdere malen geweest, altijd top en een heel goede sfeer. Bediening is goed en het eten is meer dan uitstekend, prima restaurant weer je heel goed kunt eten!!

De piza's zijn meer dan voortreffelijk, echt italliaans.

38. gio 26 punten

Geachte heer de jong,

Graag zou ik persoonlijk met u contact willen opnemen.
    Wij zijn er namelijk zeker van dat dit niet bij ons in het restaurant is gebeurd. op zondag 29 april 2012 niemand geweigerd in ons restaurant. Deze recensie is dus niet op waarheid gebaseerd.

u kunt contact met ons opnemen via de mail
    ladolcevitadiommen@gmail.com
    graag ontvang ik een reactie van u!

met vriendelijke groeten,
    Gioachino Giarratana

39. We wilden hier eten met 4 volwassenen en 5 kinderen. Oudere man vroeg ; hebben jullie gereserveerd? Nee? Wegwezen! En hij duwt zo 2 kinderen hardhandig de deur uit. Wat een onbeschofte botte boer. Verbouwereerd liepen we naar de concurrent waar we na het eten gratis ijsjes kregen voor de kinderen! Gelukkig zijn er niet alleen onbehouwen uitbaters in Ommen!

40. Super gegeten. Al een tijdje niet meer geweest omdat het ons een keertje was tegengevallen, maar goede dingen blijven toch trekken. We hebben een heerlijke avond gehad. Werkelijk de meest malse en zachte ossenhaas en ribeye ooit gegeten.

Bediening was keurig. Meisje wat ons bediende bleek nog niet goed Nederlands te spreken en had onze bestelling voor 90% op papier staan. Dit had ze direct gemeld bij haar collega die even kwam verifieren of alles er wel op dat besteld was. Super opgelost dus en gelijk een praktijkgerichte inburgeringscursus.

De prijs vind ik wel aan de hoge kant. Met z'n viertjes eten voor 200 euries is stevig, maar eerlijk is eerlijk, we hebben heerlijk gegeten!

41. In de loop van de jaren heb ik hier zo vaak gegeten en altijd perfect. De eigenaar is een echte Italiaanse vakman die veelal zijn producten uit Italië haalt. Zeer vakkundig met een top kennis over Italiaanse wijn. Ik kijk alweer uit naar de volgende keer.

42. Jelle 21 punten

Wat een avontuur! Tafels werden praktisch op ons schoot schoongemaakt. Vervolgens drinken via drie serveersters besteld. Erg lang, uur!, op ons eten gewacht. Het klopte niet helemaal, een pizza was verkeerd bezorgd, die ging terug. De pizza's waren slecht belegd en vulling klopte niet (mozzarella ipv gorgonzola). Pasta was gedrenkt in saus... Uit pot?

Toen we er wat van zeiden liep de eerste serveerster zomaar weg. Vervolgens verhaal drie keer moeten vertellen. Daarna kwam er een serveerster die wat aan de eindafrekening zou doen. Twee bonnen gekregen en idd 8eu korting... Zo leek het... Rekening nagekeken en wat bleek, ze hadden veel teveel gerekend! Uiteindelijk ging de eigenaar zich lopen verdedigen...maar stuurde ons met een fles wijn en een gratis kopje koffie naar huis.

Doordat het zo 'over de top' mis ging hebben we toch heel wat lol gehad en vertrokken we lachend. Echter...geen aanrader!

43. Zijn 26-03-11 gezellig op de wijnproeverij (die regelmatig georganiseerd wordt) geweest, samen met m'n vrouw. Eten was top, alles viel perfect samen met de gekozen wijnen (samengesteld door de eigenaar). De eigenaar zelf besteedde veel aandacht aan z'n gasten. We hebben erg genoten, waren hier nog nooit geweest maar komen hier zeker snel terug......Helemaal top.

44. Ben hier geweest via Sicilvino, een wijn leverancier.

Het was op een zaterdagavond op 6 november 2010. Beneden was het restaurant helemaal vol. Wij hadden de wijnproeverij boven met ongeveer 45 andere gasten.

Hebben bijzonder genoten, het eten was fantastisch en de wijnen waren goed afgestemd op de gerechten.

Diegene die de wijnproeverij hield met die bijzonder mooie verhalen was echt een man die weet waar hij over praatte.

De wijnen waren echt volle glazen.

Volgens mij was het de eigenaar zelf die aan het spreken was.

Personeel moet eigenlijk iets meer aandacht schenken aan het mooi inschenken van de wijnen.

Al met al een aanrader.

45. Op aanraden hebben we hier gegeten.

Persoonlijk hou ik van een lekkere calzone, echter deze smaakte niet. De inhoud van deze pizza bestond uit scherp shoarmavlees met vier stukken paprika?! Zo hoort een calzone niet te zijn en te smaken.

Na dit kenbaar te hebben gemaakt werd er gesteld" jammer, maar ik hoop dat de rest wel goed smaakt"?.

Ook de mixed grill schotel van mijn vrouw was erg karig, drie kale stukken vlees met een klein beetje slagarnering ( €21,00).

Bij de sla een lepel, en bij het hoofdgerecht geen bestek?!

Al met al geen succes dus.

Jammer, we hadden ons er wel op verheugd.

46. Ik heb hier 2 weken geleden heerlijk gegeten! De bediening was goed en het eten was fantastisch, de keuken hebben we gezien en het zag er goed uit, alles vers.

Ik heb in veel goede restaurants gegeten maar dit is wel een top 3 waard, denk ik zo.

Zeker een echte aanrader. Wij komen terug.

47. Dacht gezellig romantisch avondje met mijn man te kunnen hebben maar dat liep (dankzij hier) in de mist.

We hadden vooraf stokbrood besteld en een pasta en pizza.
    5 minuten na het stokbrood stond ons hoofdgerecht er ook al.
    Was errug jammer.

We hebben er al met al 30 minuten gezeten.

48. Vandaag gegeten bij dit restaurant.
    Het voedsel was heerlijk, laat daar geen twijfel over bestaan.
    De bediening was echter ronduit teleurstellend.
    We hebben heel lang op ons eten moeten wachten zonder reden te horen. Er werd maar een maal gevraagd of we wat wilden drinken, maar dan wel door drie dames achter elkaar. Hierdoor hebben we minder gedronken dan we van plan waren; gemiste kans!
    Van de tafel naast ons begrepen we dat er iets mis was gegaan in de keuken. Was wel leuk geweest om van de bediening zelf te horen, evt. met een drankje of broodmandje van het huis.
    Nu zit je heel lang te wachten zonder iets te horen of iemand te zien en zonder compensatie.

49. Jompie 928 punten

Leuk restaurantje en vriendelijke maar wel redelijk brutale bediening.

Pizza's zijn ok, we hadden een dubbelgevouwen pizza met groente en een pizza pesto, en met name de pesto is echt een tip (mits je daarna niet meer op de versiertoer hoeft want er zitten massa's knoflook in).

Prijs is ok, de ambiance is redelijk (buiten weinig ruimte en binnen zaten we wel op de tocht van de open en dichtgaande deur)

50. Richard

Maandelijks komen we hier met z'n tweeën of met het gezin een hapje eten. Ook wel met onze sportclub en/of vrienden.

Gemoedelijk restaurant, waar de maaltijden smakelijk geserveerd worden. Veel verse ingrediënten en inderdaad een behoorlijk jonge en wisselende bediening, echter wel op de juiste wijze. Soms kun je merken dat de bediening nog niet echt veel ervaring heeft, maar wel in staat is de zaak goed te vertegenwoordigen.

De meeste gerechten kennen we ondertussen en er zijn er weinig die we niet adviseren. En de eigenaar, ja die is trots op zijn restaurant...

De prijs is aangenaam, zeker voor een gezin prima betaalbaar!

51. Vet lekker,leuke bediening,ik ben blij dat wij zo'n goed restaurant in Ommen hebben.

52. H. Poell

hele aardige baas. Leek op overleden vader van mijn kinderen. Daar reageerde hij heel warm en betrokken op! Prettige bediening en heerlijk eten verder.

53. zeer slecht!!ziek thuis gekomen van vakantie in augustus.zo beroerd. eten was slecht,bediening was slecht,extra bordje voor de kleine vergeten, 1 gerecht vergeten, kortom hier kmen wij (10 personen) nooit meer, ga op cursus bij pizzeria in Norg....

1,7
  54. Carel van Rijsewijk

Het eten en de witte Lambrusco waren zeer smaakvol. Ondanks een vol restaurant op zeer persoonlijke wijze en met veel aandacht bediend. Dit restaurant is een aanrader.

55. Ik las hier net ook al vroeger wqs het inderdaad veel beter de serveersters worden steeds jonger en hebben geen oog meer voor klanten en de eigenaar kletst met bekenden maar moet wel zeggen ik mag er nog steeds graag eten want het eten is wel prima en dan neem je dat mindere op de koop toe.

56. het eten was geweldig jammer dat een keer een slechte ervaring altijd gemeld moet worden

57. Het is niet meer zoals het geweest is in La Dolce Vita. De bediening bestaat uit een aantal jonge dames, dat liever met elkaar kletst over het weekend, dan dat het de gasten in de gaten houdt. De baas kletst met bekenden, flirt met de bediening en heeft totaal geen oog voor zijn gasten. Heel jammer!!

58. Gast is geen gast meer!!!! met 2 kinderen wezen eten totaal 3 uur moeten wachten.
    De dames liepen als kip zonder kop rond, en maar gezellig praten achter de bar. Diverse gasten moesten naar bar toe om de rekening te vragen, en gedag bij weggaan was er niet bij. De baas had alle tijd te praten met zijn vrienden, maar personeel aansturen was er niet bij.
    Jammer

59. Ontvangst, entourage, vriendelijkheid bediening, kindvriendelijk, schappelijke prijzen en ook het eten nog van een eenzaam hoog-nivo, Top!