FLATER in Ommen

De lekkerste snacks! Bel en bestel!

ma lunch 11:30 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

Gesloten

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

Restaurant dagelijks vanaf 10.00 uur geopend. Keuken van 11.30 uur tot 21.00 uur. Van een lekker kopje koffie met een ambachtelijk gebakken appelpunt een lunch met een lekker vers afgebakken waldkorn broodje of een 3 gangen diner? Kom gerust eens kijken.

Live- cooking: Lekker 2 uur lang smikkelen van de grill. Door uzelf bereid. Met soep, voorgerechten, 16 soorten vlees en/of vis, nagerechten. Allinn prijs € 29,50 pp. 2 uur lang incl. bier, wijn en fris, min. 20 pers..

Snackbar: De lekkerste snacks! Bel en bestel!

4. Betalen pin Visa Master Card

1319312410 67
1351620034 54
1421619888 55
1491619741 57

1. Zijn speciaal uit Hoofddorp naar Ommen gereden voor de heerlijke lunch.
    Perfekt en zeer fijne bediening.

2. Fam. Nijmeijer

Flater doet haar naam eer aan. Slaat de ene flater na de andere. Wat een nare mensen daar. Snauwen je af, je voelt je echt geen gast. Gastvrijheid is ver te zoeken hier. En dan het eten ... niet gaar, patat koud, schnitzel zaten hele stukken vet in. Echt met een boog om deze tent heen. Nooit meer terugkomen hier. Als dit dan de huiskamer van Ommen is, laat dan de rest maar zitten.

2,1
  3. Rezie Leurs

Recensie zag er niet goed uit maar de zaak zat vol, dus toch naar binnen voor een lunch. Zeer vriendelijk personeel, lekker eten en een broodje oude kaas die niet op de kaart stond werd toch geserveerd.

4. Te gare pasta. Wel lekkere zalm en spareribs. Bediening erg onzeker.

5. Heerlijke flaterburger gegeten ! Jammer genoeg stond stokvis met aardbeien niet op het menu :)

6. Prijs, kwaliteit verhouding goed te doen. Gemoedelijke sfeer. Uitzonderlijk snelle service en voortdurend werd gevraagd of het naar wens was, voldoende en dergelijk.

Wij zaten in een gezellig hoekje, links achterin, een treincoupé. Bijzonder aangenaam

7. De lekkerste slagroom die ik ooit gegeten heb. Leuke inrichting. Zeer vriendelijk personeel. Bijzonder tevreden!

8. Gaan eten met zes mensen. Zaak ziet er verzorgd uit en leuk ingericht. Maar wat een ontzettend slecht en onbeleefd personeel op een meid na. Drankjes en eten worden geserveerd alsof we in het leger zitten. Kan geen lach vanaf! Mosselen besteld... Nog geen halve pan vol wel goed van smaak. Zaak lijkt te draaien op dagjesmensen maar die gaan bij dit flaterend restaurant niet terug komen...

9. ten Brinke

Mijn man en ik kozen de mixed grill schotel. Om onze gedachten te verwoorden: paar stukjes vlees in een kledder saus, ook de sparerib, bijna geheel rib, weinig vlees aan en helaas smaakloos. De kinderen waren wel blij met hun kindermenu, leuk geserveerd in een kartonnen autotaxi, heel leuk!

De service was echt heel minimaal. We hebben bestek gekregen en het eten is gebracht maar een vriendelijk woord zoals eet smakelijk of tussendoor en/of achteraf vragen of het heeft gesmaakt was er niet bij.

Heel jammer omdat ze wel een leuke locatie hebben. Maar het is ons niet waard om nog eens terug te komen. Jammer... Flater!

10. Vanmiddag een broodje gegeten bij Flater. Bij het afrekenen vertelde de een gastvrouw dat we gewoon onze pas boven de pin automaat komde houden(waarop we duidelijk aangaven dit niet te willen) gelijk haalde ze de pinautomaat onder onze pas door. We voelen ons bestolen van onze rechten en eigen keuzes. Wij gaan hier dus NOOIT MEER ETEN!

11. van der Molen

Had een 12-uurtje besteld met tomatensoep. De soep was basis, niks bijzonders, uitsmijter was karig met beleg van ham en kaas, kroket werd lauw geserveerd en het brood was oud.

Qua bediening kreeg ik de indruk dat ze er niet heel zin in hadden, er was 1 serveerster die wel haar best deed. Vandaar een 5 voor de service.

Conclusie, prijs-/kwaliteit verhouding zijn ze te duur.

12. Heerlijk gegeten. Toch lekker die boerenschnitzel.

13. Op 18-5-2016 voor het eerst gegeten bij de Flater. Zal de enige keer blijven. De paneerlaag van de schnitzel was zeer dik en niet gaar (klef). De pepersteak van mijn man was zwart en in een vispan gebakken. We hebben dit aangegeven en nieuw eten gekregen. Was ietsje beter.
    Netjes en vriendelijk bediend.

14. Niet naartoe gaan!
    Jong en onervaren personeel en het eten is kwalitatief ondermaats. De schnitzel bevat meer paneermeel dan vlees. Alles wordt kant en voorgebakken aangeleverd en alleen opgewarmd in hun keuken, begreep ik van een loslippige serveerster. Ook de andere gerechten hebben kraak noch smaak. In het verleden was het een goed en gezellig restaurant, maar er is iets hopeloos misgegaan in de drang naar snel geld verdienen.
    Kortom, Flater slaat een modderfiguur.

15. Gefrituurde schnitzel helaas, en een halve varkenshaas voor bijna 20 euro. Nooit weer!

16. Wij komen zeer regelmatig koffie drinken bij FLATER. Ontvangst prima. Er liggen kranten. Toiletten zijn voor elkaar. Wij ontmoeten daar vaak dezelfde bezoekers waar wij een praatje meemaken, dus huiskamer idee.

17. Jan Gulikers

Dagschotel besteld: ribsteak met gebakken aardappeltjes. Vlees was niet gaar genoeg en zonder smaak. Gebakken aardappeltjes bleken gefrituurd te zijn. Zware tegenvaller. Wandeldag in de omgeving van Ommen kreeg zo een matig einde. Jammer.

18. Wat een bagger tent. Bij aankomst gevraagd of we er nog konden eten, was geen probleem. Later kwamen ze ons vertellen dat de keuken rond 21.00 uur dicht ging. Gevraagd of het geen probleem was om nog een toetje te bestellen, nee dat was geen probleem. Toen we het hoofdgerecht op hadden kwam de serveerster even melden dat de keuken dicht was en die niet voor 2 personen open kon blijven.

Dus kortom slechte service en nooit weer!

19. Gerbrand Meijer

Vandaag (21 juli '15) wezen eten bij de Flater, helaas een grote teleurstelling. Allereerst is de bediening niet echt verzorgt wat de kwaliteit ten nadele doet aan de sfeer van het café/restaurant. We bestelden voor de kinderen een pannenkoek, deze was later verwarmd (niet echt lekker). Voor mij heb ik de Zalm besteld, de zalm was redelijk, maar de tagliatelle was erg nat! ca. een cenitimeter aan kookvocht aanwezig op mijn bord. Mijn vrouw heeft de varkenshaas besteld, helaas deze was zeer droog! De aardappeltjes waren opgewarmd (klef en zacht), niet lekker eetbaar! Kortom een grote teleurstelling wat je voor hetgeen je moet betalen niet mag verwachten! Een vreetschuur idee! Totaal geen kwaliteit maar juist kwantiteit. Meld je dat de Haas niet goed is dan wordt er gelachen, je wordt niet serieus genomen. Even net na half 7 besteld en rond 7 uur afgerekend. Bij het afrekenen nogmaals gemeld dat het een teleurstelling was,
    € 5,00 tegoed gekregen, een leuk begrip maar voor ons was de avond al verpest!

Familie Meijer

20. Dinsdag 28 april gingen wij in Ommen op zoek naar een leuk restaurant waar wij met 8 personen de verjaardag van mijn man met een uitgebreid etentje zouden kunnen vieren. Restaurant Flater zag er erg gezellig uit en ook de kaart sprak ons aan. Toen wij binnen aan een alleraardigste medewerkster vroegen of het mogelijk was om vrijdag 1 mei met 8 personen te komen eten, vertelde zij ons dat er helaas niet gereserveerd kon worden, maar dat er altijd plek zou zijn. Eventueel zouden wij even aan de bar moeten wachten en moesten er wellicht wat tafeltjes aan elkaar geschoven worden, maar als wij dat geen probleem vonden, hadden zij vrijdag een plekje voor ons.
    Dus vrijdag 1 mei kwamen wij rond 18.00 uur bij het restaurant aan. Binnen en buiten zaten al wel mensen, maar binnen bleek in het bar gedeelte een grote 8-persoons tafel vrij te zijn. Een andere medewerkster deelde ons tot onze stomme verbazing in niet mis te verstane taal mee dat er absoluut geen plek meer voor ons was... Alles zat vol en de grote tafel in het bargedeelte werd niet gebruikt. En hoezo wachten aan de bar en tafeltjes aan elkaar schuiven?
    Verbouwereerd zijn wij weer vertrokken.
    Het gaat blijkbaar zo goed met restaurant Flater dat zij het zich kunnen veroorloven om er een zeer klantONvriendelijk beleid op na te houden en een omzet van 8 personen uitgebreid a la carte gewoon de deur uit te laten lopen. Wij gaan er in ieder geval nooit meer eten en zullen dit restaurant dan ook absoluut bij iedereen afraden. Dit restaurant doet zijn eer aan en is een echte FLATER!

21. Goed gegeten voor een redelijke prijs. Vlotte vriendelijke bediening, kom zeker terug.

22. j, dankelman

Gisteren avond tegen 23u20 iets willen drinken bij Flater, dit kon niet meer ze gingen sluiten. Terwijl de hele bar vol zat.

23. Leuk restaurantje in Ommen. Onze ervaring sluit totaal niet aan bij de slechte recensies. Wij waren erg tevreden.

24. Gegeten : patat met sate- saus
    Oordeel: te weinig patat in het bakje, mag gerust meer.
    De sate-saus is geen sate-saus, het is gewoon prutsaus zonder smaak.
    Ik ken maar enkele snackbars in oost Nederland waar ze echte sate-saus hebben.

25. Slechte service , ga er nooit meer heen, vergeten de helft van wat je besteld hebt !

26. Bloemhof

Zaterdag met de fietsclub een tussenstop gemaakt. Vooraf was voor deze groep koffie met appelgebak afgesproken. Ik drink geen koffie en vroeg om thee. Bediening gaf aan dat dit niet mogelijk is. Ook niet als ik het zelf betaal.
    Bediening er onvriendelijk, was ze duidelijk teveel. De voorzitter van de fietsclub moest eerst aangeven dat er natuurlijk ook thee geserveerd mocht worden voordat ik een kopje kon krijgen. Heel bijzonder. Volle tafels met lege kopjes. Gastvrijheid en service ver te zoeken. Zoiets nog nooit meegemaakt

27. Ankie Pierik

Gisteren heb ik voor de eerste keer gegeten bij de Flater. We waren met 7 mensen en iedereen was tevreden. De bediening was vlot en erg vriendelijk. Ze hebben heerlijke bitterballen en toen we met z'n vieren 2 porties sate met friet bestelden, kregen we dat keurig op 4 borden geserveerd. Zowel de patat als de saté waren heerlijk met normale, lekkere satesaus. Toen mijn man en ik even buiten waren gaan zitten voor een sigaretje, kwam er, tot 2 keer toe, iemand naar ons toe om te vragen of we iets wilden.
    We hebben een gezellige avond gehad en komen zeker terug.

28. Leuk restaurant op mooie locatie. Binnenkomst: personeel bekommert zich niet om je, vragen of je ergens kunt gaan zitten. Drinken: ok. Eten: lekker. Bediening: lang wachten op desserkaart, al weg wanneer je nog wat te drinken wilt bestellen. Kun je er goed zitten? In deze warme winter in 2014 van het raam af gaan zitten, omdat het tocht. Oppassen dat je niet naast de lekke verwarming gaat zitten, wordt het tasje van je vriendin doorweekt van. Verder geen verontschuldiging of koffie aangeboden gekregen. Eerst betalen en vragen om een plastic zakje, omdat het tasje anders lekt bij het weggaan.

29. Gisteren de aangeprezen erwtensoep besteld. Een klont groene drab werd voorgezet met droog roggebrood en vet spek erop. Bah, kijk eens goed in de spiegel als horecaman.

1,7
  30. Het restaurant kom ik nauwelijks, omdat ik ze erg duur vindt voor wat je krijgt.
    Maar de snackbar slaat echt alles. Halve bakjes patat en ontbrekende snacks zijn geen uitzondering hier. Vol word je er dus niet van en goedkoop is het niet. Zeker voor wat zakken gebakken lucht.
    Na hierover te hebben geklaagd eerst geen reactie gehad en na nogmaals gemaild te hebben eindelijk wel reactie gehad maar kreeg te horen dat we dan maar meer moesten bestellen.
    En voor de regelmatig ontbrekende snacks mijn eer zelfs geen excuses af. We doen ons best om het te voorkomen was het enige. Beetje jammer, want betaal toch vaak voor dingen die ik niet krijg.

31. Personeel (op die avond) niet vriendelijk, geen tussendoor
    aandacht voor de gasten, bv alles naar wens, smaakt het
    of andere aandacht. Volgens afspraak konden we blijven tot
    20.00 uur. Een paar minuten over acht stond de bediening
    in bijzijn van de mijn gasten al te drammen dat we moesten
    vertrekken! Sfeer niet goed, eten op zich uitstekend.
    De kans dat je de eetruimte moet delen met een luidruchtig
    gezelschap (wat ook gebeurde) is een groot risico..
    Voor een familie feestje zal ik niet weer kiezen voor een
    paar uur "fun cooking"

32. Stokbrood vooraf was erg taai, en was ook geen stokbrood maar een pistoletje. Patat was lekker, maar de aardappeltjes waren veel te zacht. Mijn schnitzel was oud en heel taai. Verder zaten we naast een deur naar de keuken/toiletten, die continu hard dichtgeslagen werd. Het was verder ook erg rumoerig. Het enige positieve waren de ijsjes. heel jammer! 15 jaar geleden kon je er heel lekker eten. Dacht een goed restaurant te kiezen, maar helaas.

33. jeroen

Een sate-menu besteld. We kregen een droog stukje vlees in een waterig goedje (geen satesaus).Patat was koud en slap. Na dit gemeld te hebben mocht IK de oplossing bedenken. De omgekeerde wereld. Ik raad het niemand aan hier te eten.

34. A.DUURSMA

35. Ik kom er regelmatig op het terras maar ondanks de fraaie inrichting vind ik het personeel niet gezellig en straalt alleen maar omzet draaien uit.

36. B 65 punten

Alweer goed gegeten.

Uitstraling van een eetcafé maar het eten is beter dan je zou verwachten.

Prijstechnisch misschien een beetje aan de hoge kant maar het eten is prima!

Aanrader!

37. joke hoiting

2 avonden doorgebracht in de Flater.

Wijn met een heerlijke tapas, lekker veel en tomatensoep die wat aan de zoute kant was.

De avond erna een beenhammetje met een preistamppotje en ook steeds een lekker bakje sla.

Ik vond het een zéér vriendelijke en fijne en lekkere plek.

Ik kom zeker terug.

38. Gisteren gegeten met mijn kinderen. Ontvangst was prima, ook de sfeer was leuk en gezellig. Hadden allemaal verschillende soepies besteld. Waren allemaal heerlijk! Mijn schoonzoon had spare ribs besteld, vond deze erg taai. De rest was erg te spreken over de visgerechten. Opmerking hierbij was dat de groenten die erbij geserveerd werden erg summier waren (kool en salade). Beetje meer variatie zou aan te raden zijn. Als nagerecht hadden wij ijs. Heerlijk!

! Komen vast wel eens weer.

39. Gisteren lekker gegeten bij Flater. Stokbroodje met kruidenboter en tapenade vooraf. Als hoofdgerecht voor de varkenshaasmedaillons met paddestoelen gekozen en mijn partner voor een schnitzel met zigeunersaus. Broodjes waren lekker vers. Het vlees smaakte goed, de sauzen waren ook prima. Over de bijgerechten waren onze meningen verdeeld. Frietjes waren prima, de gebakken aardappels wat minder. Broccoli vond ik prima, mijn partner vond het net bloemkool met een sausje.

50 euro voor een broodje, 2 drankjes en 2 simpele hoofdgerechten vind ik iets teveel van het goede voor een simpel caferestaurant, maar al met al wel lekker gegeten.

40. Ton en Tiny

Vandaag een heerlijke maaltijdsalade gegeten. Bediening was goed en vriendelijk. De salade was boven verwachting goed. Alleen ons tweede drankje duurde te lang waardoor onze salade al op was voordat we deze kregen. Daarom eentje afbesteld en een cappuccino besteld wat verder geen probleem was.

We gaan zeker nog eens terug.

41. Gisteravond (7 mei 2010) een hapje gegeten bij Flater. Wat een aanfluiting. We waren met ons drieën, mijn man, mijn 14 jarige zoon en ik.

De asperges van mijn man met aardappeltjes en ham waren okay.

Mijn zoon had een pannenkoek met spek en kaas. Het was overduidelijk dat de pannenkoek van te voren gebakken was en vervolgens opgewarmd met kaas en spek er bovenop. Daarbij was de smaak van de pannenkoek zelf niet neutraal, maar zoet van smaak. Geen lekkere combinatie op die manier. Het was een soort met kaas en spek belegde zoete pannenkoek.

Ik zelf had spare ribs. De ribs zelf vond ik aan de droge kant. De bijgeserveerde gebakken aardappeltjes zagen er heerlijk goudbruin uit. Maar helaas, ze waren helemaal zacht en smotsig. Ik dacht dat ze in de magnetron waren opgewarmd, bij navraag bleek dat de aardappeltjes wel 'echt' gebakken waren in de koekenpan, maar vervolgens au bain marie waren warmgehouden.

De warme groente was onherkenbaar. Ik weet niet of het witlof of kool was. In ieder geval iets dergelijks en werkelijk niet lekker.

Vervolgens hebben we bijna een kwartier op de rekening moeten wachten.

Nee, voor ons nooit meer Flater. Zeker niet omdat er veel en veel leukere en betere restaurantjes in Ommen zitten!

42. Het cafe deed, voor ons, zijn naam eer aan: wat een flater, kom er niet snel weer.

Ben hier midden september ongeveer een ijsje gaan eten met mijn vriend. Nadat we konden bestellen, hebben we nog een half uur op ons ijsje zitten wachten (terwijl het toch echt niet druk was), en toen we de ijsjes kregen (dame blanche en aardbeiencoupe) was er ook niet echt heel veel aandacht/zorg aan besteed. Hup, wat bolletjes in een glaasje, 2 aardbeien/wat chocoladesaus er op en weg brengen maar. Nou, voor die prijs heb ik betere ijsjes gegeten!

43. Kwaliteit prijs verhouding helemaal toppie! Zowel in de zomer (heel druk terras) als in de winter vriendelijk en zorgzaam personeel.

Zeker een bezoek waard.

44. Hartstikke lekker gegeten, goed prijs/kwaliteit verhouding.

Bij binnenkomst was er nog geen tafel vrij. Hebben even gewacht aan de bar met een drankje, kregen vlot een tafeltje. Zeker een aanrader!

45. Johan Vanderhoydonck

Op 26-08-2009 lekker gegeten op het teras met een mooi uitzicht op de Vecht.

Prijs / kwaliteit zeer goed.

Echt een aanrader.

46. Een gewoon goed cafe restaurant.