't Veerhuys in Olst

do vanaf 16:00
vr vanaf 16:00
za vanaf 16:00
zo vanaf 16:00

In ons a la carte restaurant proberen wij een sfeer te scheppen waarin u zich gewoon op uw gemak voelt. Daarom is het bij ons ook een ideale gelegenheid voor een gezellig etentje. Voor een klein gezelschap kan dat besloten in één van de serres of anders in onze tuinzaal. Die is ook met de serres en de café-ruimte in ons restaurant geschikt voor bruiloften en grote partijen. Daarbij verzorgen wij naar keuze een feestelijk diner; een speciaal buffet; een barbecue of bijvoorbeeld ook een high tea. Dat kunt u vanzelfsprekend allemaal met ons overleggen en als u wilt maken wij voor zo'n partij ook een speciale menukaart

• High tea: € 27,50

wo vanaf 16:00
do vanaf 16:00
vr vanaf 16:00
za vanaf 16:00
zo vanaf 16:00

1280192518 76

1. Gezellig. Goed en smakelijk eten. Fijne bediening op een mooi plekje

2. Heerlijk rustig, niet gehaast, ontspannen sfeer, heerlijke plek in de serre. Eten was mooi opgediend en voldeed aan de verwachting.

3. We hebben met 7 personen heerlijk gegeten. Behulpzame en prettige bediening. Gezellige en warme omgeving. Zeker voor herhaling vatbaar.

4. Meer dan heerlijk gegeten! Er wordt prima rekening gehouden met dieet wensen en allergieën. Vriendelijke bediending met kennis van zaken. Gezellige entourage en een ontspannen sfeer. Al meerdere keren gegeten en komen graag terug.

5. Diny Bult

Heerlijk gegeten!!! Prettige bediening. Mooi plekje aan het raam. Voor herhaling vatbaar.

6. Thea Wiegers

Heerlijk gegeten, fijn dat je hier ook goed glutenvrij kan eten.
    Ze weten goed welk gerecht echt glutenvrij is.

7. Karel van Duijvenbooden

Het was lekker eten, het was een prachtige ambiance, de bediening was vriendelijk en op tijd.

8. Zeer goed! Prachtige locatie, uitzicht en entourage.
    Vriendelijke bediening en heerlijk eten!

9. Jan Kortland

Wij waren met 10 personen en hebben heerlijk gegeten.
    De kwaliteit van het eten was bijzonder goed.
    Wij hadden online gereserveerd en dit ging heel snel en eenvoudig.
    Samengevat een prima restaurant een echte aanrader.

10. Met 4 personen lekker gegeten in een gemoedelijke sfeer welke voldeed aan onze verwachting.
    Een beperkte menukaart, maar net voldoende om, in ons geval, aan iedere wens te voldoen.
    Naar onze smaak verdient het geheel geen 10 maar wel een dikke 8.

11. Ook makkelijk online te reserveren. Gezellige ambiance. Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening.

12. Gerdie Hulsbergen

Pure ingrediënten in mooie gerechten op een fantastische plek.

13. Agnes Tuïnk

Wij hebben heerlijk gegeten, het was top!! Gezellig en zeer vriendelijk personeel. Kortom zeker een aanrader!!!

14. Bas Angelier

Afgelopen valentijnsdag zijn mijn vrouw en ik weer eens een avond uit eten geweest. Samen, met z'n tweeën in plaats van samen met vier kleine kinderen. Het sneeuwde gigantisch de stand van de IJssel was zo hoog dat het pontje Welsum-Olst de avond ervoor eruit was gehaald. Dus zijn we via Deventer langs het water op naar Olst gereden. Mooi stukje Nederland.

Het valentijnsmenu was een verassing. We begonnen met bubbels en een amuse van zalm. Daarna kwam er een bord met snippers kaas en spekjes waarin vanuit een theepot soep werd ingeschonken. Slaat nergens op en toch zo briljant. Los daarvan vonden we beide deze witlofsoep het hoogtepunt. Heel subtiel en puur. Als je van witlof houdt dan wel. Dan een risotto met, ik dacht, paddestoelen en biefstukreepjes als hoofdgang. Vlees van ter Weele uit Oene, aan de andere kant van het water, en dat proef je. Uit eten en bij rood vlees vind ik rode wijn geweldig, ik moet me alleen laten adviseren. Ik weet het een en ander van speciaal bier maar van wijn weet ik niks. Het advies was een Spaanse wijn, dat weet ik nog wel. Stevig en goed rijk van smaak. Als desert een bord vol met kleine toetjes van chocolat lava tot creme brûlée.

En dan zul je onderhand uit elkaar knallen? Nee. Misschien was de risotto wat veel en machtig maar verder was alles in goede verhouding en kwamen de gerechten op tijd. Niet gehaast achter elkaar en niet te langzaam. Ook een detail waar wij waarde aan hechten is dat hier mensen werken die duidelijk, direct of indirect, de basisprincipes van gastronomie kennen. In hoeveel zaken krijg je tegenwoordig bijvoorbeeld nog, dame eerst en rechts uitgeserveerd? Hoe moeilijk kan het zijn maar het wordt zo vaak vergeten. We hebben, ik gok, drie en een half uur getafeld en kijken terug op een zeer geslaagde avond. Mooie locatie, idem interieur en niet onbelangrijker dan goed eten, een goeie sfeer. O ja, en we blijven Hollanders... bovenstaande goed gelezen? We waren net iets over de tachtig euro kwijt...

Dikke tip mensen!!!

Kira en Bas Angelier

15. Overheerlijk en luxe gegeten! Vlotte en prettige bediening.

16. Arie Vleugel

Op Kerstavond hebben wij gedineerd bij het Veerhuys. We kregen een vijfgangenmenu gepresenteerd met ook nog een drietal amuses vooraf.
    Dit was de eerste keer dat we onder de nieuwe chef, Roderik Goores, kwamen dineren. Duidelijk is geworden dat hij kennelijk niet onderdoet voor de vorige chef: wij hebben genoten van een keur aan smaken die op unieke wijze gecombineerd zijn.
    Ook de verzorging was als van ouds!

17. Wendy en Jeroen

't Veerhuys heeft het diner op ons huwelijk verzorgd. Het was fantastisch! Heel goed eten, in romantische, nostalgische sfeer. Robert, Margriet en team, heel erg bedankt!

18. van Zanten/de Rijk en Spierenburg (de heren van Olst)

Wij hebben heerlijk gegeten in een fijn restaurant met een uitstekende vlotte bediening. Helaas gooide ik mijn glas rode, dure wijn om, maar de bediening wuifde alle excuses met een glimlach weg. Wij komen zeker de zaak nog eens onveilig maken.

De Heren van Olst

19. We hebben gisteren een feestje gegeven bij 't Veerhuys. Locatie fantastisch, heerlijk gegeten, gasten waren zeer enthousiast. Bediening uitstekend en de afspraken die we vantevoren hadden genaakt, werden helemaal nagekomen. Heel flexibel zijn Margriet en Robert en ook hun personeel. We hadden aan onze lange tafel heerlijk buiten op het gras een dame van het personeel die alles goed in de gaten hield en steeds met ons overlegde hoe en wat. Super. We hebben hier 10 jaar geleden ook een feest gehouden en eten er als we in de buurt zijn. Een aanrader. Prijs kwaliteit verhouding is ook prima. Altijd goed vlees of vis en garnituur is prima, maar wil je meer, dan is die mogelijkheid er ook. Hoe ze het voor elkaar kregen om voor 16 mensen tegelijk het voorgerecht en later ook het hoofdgerecht te serveren vind ik al een kunst op zich. Zeer goed georganiseerd allemaal.

20. Sierd en Emmy Dijkstra

Op een prachtige locatie aan de oever van de IJssel. Op het terras plaatsgenomen, duurde het even voor de bediening bij ons kwam. Binnen gegeten in een karakteristiek gebouw. Zeer smaakvolle aspergesoep en een super tournedos in truffeljus. Recept gevraagd.(wil de kok dat geven?). Ik kreeg de overgebleven jus mee in vacuüm! De tarte tatin met ananas was verrassend. Wat jammer was: we moesten lang wachten op de aanvulling van het garnituur. Bedankt en tot de volgende keer. Sierd en Emmy Dijkstra, Zwolle.

21. Marja Honing

Afgelopen zondag met een gezelschap van 7 personen weer heerlijk gegeten in 't Veerhuys. Attente en vriendelijke bediening, prachtig uitzicht op de IJssel vanuit de serre en heerlijk gegeten.

23. fam nuesink deventer

Jammer we vonden niet wat we verwachten. Het vlees was niet lekker warm, en de patatjes ook niet. Geen variatie in de groente. Alleen de soep was heerlijk. Het ijs was ook niet wat wij verwachten.

Bediening was goed en ook wel gezellig.

24. Marcel Stöteler

Ik heb met mijn vriendin afgelopen vrijdag heerlijk gegeten bij het Veerhuys waar we uiterst vriendelijk werden ontvangen. We kozen het 4 gangen menu. De zalm als voorgerecht gevolgd door de pompoensoep was overheerlijk. De tournedos waren inderdaad subliem; wat een genot. Na het lekkere dessert konden we stellen dat we een voortreffelijk avond hadden; heerlijk gegeten en goed verzorgd door het personeel van het Veerhuys.

25. Bart Logtens

Afgelopen donderdag in Olst bij 't Veerhuys gegeten. Een absolute aanrader! Ze claimen de beste Tournedos van de regio te hebben; en dat maken ze ruimschoots waar! Ook een leuk terras met zicht op het veer, Brand bier op de tap, en hele leuke en zorgzame bediening! Zo goed bevallen dat we daags erna nog eens zijn geweest. Niets dan lof voor dit etablissement!

26. Mijn vrouw en ik hebben hier inmiddels twee keer gegeten en dat is ons zeer goed bevallen.

De eerste keer konden we buiten op het terras zitten in de zon met een schitterend uitzicht op de IJssel en uiterwaarden. De tweede keer zaten we binnen in het erg sfeervolle Veerhuys. Het pand is heel gezellig ingericht en leuk aangeleed tot de toiletten aan toe, met leuke verwijzingen naar het verleden.

Het Veerhuys heeft een (af)wisselend menu, is zeer smaakvol bereid tegen een redelijke prijs. Dat gold de eerste keer voor het 5-gangen menu en de tweede keer evengoed voor het 4-gangen menu. De kwaliteit is constant, want ook de tweede keer was er niets aan te merken op het eten.

De bediening is vriendelijk, correct en alert. Ze komen na het serveren nog netjes vragen of alles naar wens is en vergeten niet om af en toe de drankjes op te nemen. Het tempo tussen de gangen is ook prima.

Hier gaan we nog regelmatig terugkomen!

27. Met zijn 4en overheerlijk gegeten. Zowel het voor-, hoofd- als nagerecht was bij ons allen naar wens. Tevens was de bediening erg attent. Ze kwamen niet te snel met de volgende gang en waren oprecht geïnteresseerd in onze bevindingen. Met de prachtige locatie aan de ijssel en een heerlijk drankje was het zeker een avond die voor herhaling vatbaar is.

28. Afgelopen zondag, 3 augustus, hebben we de dag besloten op het terras van het Veerhuys. Wij komen hier overigens al jaren! Beschenen door de ondergaande zon hebben we kunnen genieten van culinaire hoogstandjes. Ondanks de drukte heeft het personeel iedereen de nodige aandacht kunnen geven. Dat zie je niet veel meer! Ook nadat het Grote Licht niet meer zichtbaar was, bleef de sfeer op het terras uitmuntend. Echt weer een ouderwets gezellige warme zomeravond. Beslist voor herhaling vatbaar.

Wil en Ton van Wijk, Olst

29. Holterman

Onlangs bij 't Veerhuys gegeten. We werden zeer hartelijk ontvangen, de bediening was uitstekend en het eten fantastisch. Voeg daarbij de schitterende locatie toe en alle ingrediënten voor een zeer geslaagde avond zijn compleet.

30. Gert 19 punten

Op 1 mei aten we hier met 11 oudere personen, oud-collega's en echtgenotes, gezellig in de serre met prachtig uitzicht op de IJssel.

Er werd ons een voortreffelijke amuse geserveerd, riant gezeten in de tuin tussen de kippen.

We hadden veel verschillende 3-gangen menu's, iedereen heeft genoten. Verrassende en smaakvolle voorafjes, ik had een heerlijk malse biefstuk, mijn vrouw had niet eerder zo'n voortreffelijke eend gegeten, de patatten waren uitstekend bereid. Het enige kleine minpuntje was de sortering groente, maar dat viel eigenlijk in het niet bij het geheel. Ook de nagerechten waren zeker de moeite waard.

Kortom, voor ons een mooie sfeervolle afsluiting van een leuke dag door ook de attente bediening, faire prijzen, leuke ambiance. We zullen dit restaurant stellig vaker bezoeken.

31. Pretentie: hoog. Realisatie: pover tot middelmatig. 'Huisgerookte zalm' = Aldikwaliteit met klodder mayonaise. Snoekbaarsfilet: ja, één (klein) diepvriesfiletje.

Asperges "Sallandse wijze", dus kapzaag meenemen om ze te snijden. Verzoek om ze gaar te koken: magnetronbeurt. Geen resultaat; ja, toeslag van € 5,50 op menu vervalt! Grote gunst..

Ondertussen geen spoor van een suggestie om het garnituur te wisselen. Overigens, garnituur: niet benoemen! Het personeel had het te druk met zichzelf.

Eigenaar wil een gesprek, geeft na één keer geen gehoor op.

Conclusie: zwak. Geen aanrader.

32. Harry Wilke

Op 1 maart 2014 heerlijk gegeten in t Veerhuys. Wel wat gewend maar de kok van t Veerhuys weet diverse smaken prima te combineren. Bediening vriendelijk en correct. Uitzicht op de IJssel en het veer, geweldig. Kortom een ommetje waard.

33. Beslist de moeite waard om een keer te gaan eten, de sfeer en de ambiance zijn prima en de bediening is top.

34. de wilde

Sinds 1,5 jaar wonen wij in Olst en eten wij bijna maandelijks bij 't Veerhuys. Altijd hartelijke en gezellige ontvangst. Snelle service. Heerlijk eten (met name de soepen, asperge gerechten, tournedos). Verder mooie locatie. Vlak aan de Ijssel.
    Kortom aanrader!

35. Gisteravond heerlijk gegeten met Ton en Wil van Wijk. Als voorafje Gambas, als hoofdgerecht heerlijke asperges met zalm en als toetje hangop met vers fruit. Dit alles van een zeer goede kwaliteit. Top restaurant daar aan de IJssel in Olst.

36. Martijn

Na bijna 9 maanden wachten mocht mijn vrouw weer carpaccio eten. Jaja, ze was bevallen. Na telefonisch contact en de felicitaties kon ik gelijk een bord overheerlijke carpaccio van de ossenhaas ophalen. Wat een service. Echt een aanrader!!!

37. Wilma en Patrick

Vandaag 8 jaar geleden hadden we onze fantastische trouwdag in 't Veerhuys.
    Sindsdien bezoeken we regelmatig op deze dag "ons" restaurant.
    Ook deze keer was het eten weer heerlijk. Lekker genoten van het viergangendiner met een aantal
    verrassende gerechten met asperges.
    Alles keurig verzorgd, vriendelijke bediening en een goede sfeer.
    We zullen hier zeker nog vaak eten!

38. We hebben zowel op 17 als op 18 mei voortreffelijk gegeten in het Veerhuys. Niet alleen het eten was meer dan uitstekend, maar ook de bediening. Voeg daarbij het prachtige landelijke uitzicht en je hebt alle ingrediënten in handen voor een geslaagde en bovendien zeer smaakvolle avond.

Hans en Monique

39. Afgelopen weekend hebben wij hier voor het eerst gegeten en wij waren aangenaam verrast! De sfeer binnen is erg gezellig en het restaurant heeft een prachtige locatie. De bediening was professioneel, vriendelijk en attent. Het was dan ook geen enkel probleem om een asperge wijn per glas te schenken ipv per fles.
    Het eten smaakte fantastisch met oog voor detail en smaak.
    Wij komen zeker terug!

40. In de maand maart voor de tweede maal (eerste keer vorig jaar) gebruik gemaakt van "het restaurant van de maand" van De Stentor.

Ondanks dat het dus nu al weer de tweede keer was en de daarbij behorende hoge verwachtingen werd door het gehele personeel , dus van kok tot en met de bediening, meer dan voldaan aan de hoge verwachtingen.
    Verrassend leuk eten en terzake kundige bediening die ons (mijn vrouw en ik) precies kon uitleggen wat we geserveerd kregen.
    Daarnaast schuwde men zich niet om ons te vragen of er nog iets meer gewenst was, hetgeen resulteerde in een extra lekkers bij het dessert en drankje daarna.

Absoluut aan te bevelen wat ook al bleek uit de toestroom van medegasten van dit restaurant.
    Wij komen zeker weer terug.
    Petra en Ton Wiegmans.

41. Afgelopen zondag, 21 april 2013, met 8 personen gegeten bij 't Veerhuys.
    Een mooie ronde tafel in de serre met prachtig uitzicht op de IJssel en de ondergaande zon. Professionele en vriendelijke bediening en heerlijk eten. Kortom een top avond!

42. Gisteren voor het eerst bij 't Veerhuys gegeten. De zaak zat vol, dit had ik niet verwacht van te voren. Het is een sfeervol en gezellig restaurant met heerlijk eten. Ik heb de eendeborst, knoflooksoep en rib-eye besteld. De eendeborst was erg lekker gerookt. Super. De soep was ook verassend lekker. Grappig om dit met een klein lepeltje te eten. Ook op de rib-eye was niets op aan te merken, zelfs niet voor een vleesliefhebber als ik. Ook het dessert was geweldig. Vergezeld met een lekkere rode wijn, was het helemaal perfect. Service was gewoon goed en zeer vriendelijk. Had van mij soms iets vlotter gemogen, dit lag volgens mij aan de drukte. Zeker een aanrader om hier eens heen te gaan. Ben benieuwd hoe het is om met mooi weer buiten te zitten. Als we in 2013 nog een keer lekker weer krijgen, kom ik er zeker nog eens terug.

43. fam. Prins

Zondag 24 maart 2013 gebruik gemaakt van het menu van de maand van de Stentor. We hebben heerlijk gegeten. De sfeer is goed en de bediening erg vriendelijk. Kortom een leuke avond gehad. We komen hier zeker weer. Echt een aanrader!

44. Zondagavond, 10 maart 2013, hebben wij met 4 pers. genoten van het heerlijke Stentor lezersmenu.
    Heerlijk diner. Geheel goed verzorgd. Zeer smakelijk. Prettige bediening. Beslist voor herhaling vatbaar.

45. Aangenaam gedineerd, goed menu, smaak goed.
    Wat wil men nog meer. Prijs/kwaliteit acceptabel.
    Wij hebben genoten, en bij deze van harte aanbevolen.

46. Hanneke van de Kamp

Lezers menu gegeten ! Het zag er goed verzorgd uit,en niet geheel onbelangrijk het was heel erg lekker. Bediening keurig en gezellig.Prachtige plek en mooi uitzicht.Voor herhaling vatbaar.

47. Probleem met actiebon uitgepraat. Ik had niet goed gelezen. Miscommunicatie
    Eten was goed

48. Familie de Graaf

Met de kerst 2012 hebben we heerlijk gegeten in een gezellige ambiance.

49. Onlangs besloot ik met mijn vriendin een leuke fietstocht op de zondagmiddag af te sluiten met een heerlijk diner. Ik had vooraf wat websites bezocht en het Veerhuys in Olst uitgezocht. Ik had er goede recensies over gelezen en bovendien was er een leuke actie i.v.m. het 20 jarig bestaan: een fles wijn cadeau bij een diner en bij inlevering van deze fles nogmaals een fles cadeau.

We werden keurig ontvangen en we hebben heerlijk gegeten. Het voorgerecht fazant verdient hier zeker een bijzondere vermelding en ook de bijpassende wijn was verrukkelijk!

Helaas gingen we 's avonds naar huis zonder de cadeaufles waarover ik gelezen had. Een beetje teleurstellend. Toen ik later het Veerhuys hierover meldde via email, bleek dat de actie net het weekend ervoor was beeindigd, maar nog niet van de website was gehaald.

Er zijn alsnog twee (!) heerlijke flessen bij ons thuis bezorgt, dus alle lof over de afhandeling. Wij komen zeker terug bij het Veerhuys om nog eens te genieten van de mooie locatie en een heerlijk diner!

50. Na vele goede ervaringen de afgelopen 5 jaar gaan we nu met de hele familie het kerstdiner in het Veerhuis genieten. Dat beloofd wat! Van Margriet al het vegetarische hoofdgerecht mogen proeven.... WOUW!
    Vega, Vis en Vlees, alles is even heerlijk en met zorg, gezond en creatief klaargemaakt.
    We verheugen ons erop.
    Een echte aanrader!

51. Gerard van Groenewoud

Gisteravond samen met mijn vrouw Karin heerlijk gegeten bij het Veerhuys in Olst, heerlijke gerechten, leuke bediening je voelt je er echt welkom en thuis! Wij komen zeker terug. Van ons krijgen ze een fijne 8!

52. Heerlijk en gezellig gegeten! Fijne sfeer en super vriendelijke bediening. Wij waren met 18 personen en alles was prima voor elkaar. We hebben een top avond gehad.

53. 1 nov. met 9 bewoners van een verpleegtehuis en medewerkers overheerlijk gegeten bij 't veerhuys.
    We werden zeer warm ontvangen door robert en margriet .Het menu was aangepast aan onze oudere bewoners wat wij al heel bijzonder vonden, er was over nagedacht, super.
    Het was in een woord voortreffelijk en het eten was overheerlijk.
    Het was voor onze bewoners en ook voor ons een heel bijzondere dag.
    Robert en margriet nogmaals bedankt en ook jullie medewerkers voor het heerlijke eten en de warme ontvangst in jullie restaurant.

54. G. Frustree

Als regelmatige bezoekers van 't Veerhuys hebben wij meestal goede ervaringen en soms wat mindere. De laatste keer echter, op Zaterdag 1 September 2012, waren we ernstig teleurgesteld. We hadden het Veerhuys menu, mijn vrouw de "viskant", ik zelf de "vleeskant".
    De tartaar van tonijn had een onbestemde, niet lekkere, smaak, die in de verste verte niet aan die van tonijn deed denken. Ook de kleur was niet goed.
    De huzarensalade bestond uit enkele dobbelstenen rauw vlees met wat versiering.
    De smaak van de tongscharfilet was niet wat hij moest zijn, hij had namelijk helemaal geen smaak. En dat werd niet goed gemaakt door de plens saus, die er overheen was gegoten.
    Kortom het gebodene stond in geen verhouding tot de prachtige locatie!

55. Fam. Veldman

Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten met ons vijven ter ere van mijn zoon's verjaardag. Hij wist door eerdere ervaring al hoe lekker het eten hier was en ook deze keer werden we niet teleurgesteld. Geweldig lekkere (seizoens)gerechten, waar je van alle (bij)gerechtjes de heerlijk volle smaak en kruiderij kon proeven. Complimenten. Aleen misschien één tip: door alle mooie en lekkere gerechten kost het eea. natuurlijk wel de nodige tijd om te bereiden. wij hadden de 'pech' om vlak achter een ander gezelschap aan te eten, waardoor we erg lang moesten wachten. Om die tijd te vullen en de eetlust aan te houden is een extra stukje stokbrood wel aan te raden; dus dat nog een keer extra aanbieden zou in zo'n geval wel prettig zijn

56. Afgelopen zondagavond zijn we naar het Veerhuys in Olst geweest en dat was een overweldigend succes. We werden hartelijk ontvangen door het personeel en kregen een prachtig plekje in de serre met een waanzinnig uitzicht op de IJsel. Het restaurant ademt een heerlijke woonkamersfeer uit waardoor je je gelijk thuis waant. Na een blik op de menukaart hadden we moeite met kiezen want er stonden lekkere gerechten waaronder veel verrassende combinaties. We zijn voor het huismenu gegaan en dat was een erg goede keuze. De aspergessoep werd origineel opgediend en de smaak was super. Het restaurant serveerde een heerlijk tussendoortje (soep van gepofte knoflook) gevolgd door een lekker puur van smaak hoofdgerecht . De sfeer in de restaurant is lekker ongedwongen waardoor de tijd werkelijk voorbij vliegt. Na het dessert namen we nog een koffie welke prachtig opgediend werd met heerlijke bonbons en onbekend aperatiefje (welke overigens naar meer smaakte).Zoals men kan lezen zijn we ontzettend enthousiast over het restaurant en hun bediening en wij zullen ongetwijfeld hier snel weer terugkeren. Zeker een aanrader.

57. Liesbeth

Zojuist gegeten in het Veerhuys. Tot volle tevredenheid. Ik volg een dieet, waarbij ik geen vlees, geen zuivelproducten en geen brood eet.
    In overleg heb ik gekozen voor een salade met een stuk gebakken roodbaars. En een minikommetje gazpacho. Het was heerlijk! Prachtige salade met scheuten gestoomde groene asperges, schijfjes gekookte minibietjes, radijs, en MICRO-GREENS. Vis was simpel, maar lekker. Ik ben blij!

Dus, als je gewoon vraagt om wat je graag wilt eten, ook al staat het niet precies zo op de kaart, dan kan dat bij het Veerhuys. Uiterst vriendelijke bediening, mensen die met je mee-denken!

58. Een uitstekend verzorgde High Tea, zowel zoet en hartig, met alles er op en eraan; prachtige omgeving/uitzicht. Ook met "buitenweer" is het goed toeven op het terras. de "huiskamersfeer" is buitengewoon prettig, kortom: Een aanrader! Als bijzondere bijkomstigheid werd het nog te gebruiken, onaangetaste eten keurig ingepakt en meegegeven,dus niet weggegooid, een prima initiatief passend bij de duurzaamheidsgedachte van het restaurant. Wat ons betreft:graag tot ziens! Met vriendelijke groet, een tevreden gast!

59. 24 maart 2012

"Gewoon lekker eten"

Tijden een weekendje weg hier na een dag fietsen beland, vanwege de prachtige plek aan de IJssel, met vanuit de serre uitzicht over het water. We zien de zon langzaam rood kleuren en wegzakken. Omdat het nog vroeg in het jaar is, geen a la carte, maar alleen een maandmenu voor een eetcafé prijs. Wat een aangename verrassing, het eten is beter dan wat je in het gemiddelde eetcafé krijgt, met zorg samengesteld zonder onnodige poespas, verse ingrediënten. Wij hebben zitten smullen. Vriendelijk en ongedwongen personeel. De avond was zo aangenaam dat we er op onze 2e avond nog een keer zijn gaan eten, wederom een hele plezierige avond gehad. Wij waren onder de indruk van de prijs/kwaliteit verhouding en de gastvrijheid.

Yin Bong & Robert Zunderdorp

60. Afgelopen weekend heerlijk gegeten bij 't Veerhuys in Olst.
    Het maandmenu is een echte aanrader. Alle gerechten waren
    bijzonder goed van smaak en werden door vriendelijk personeel op een eigentijdse manier geserveerd. En dat alles voor een zeer aantrekkelijke prijs. Met de sfeer was het dik in orde. Wij komen zeker nog een keertje terug.

61. Super gezellig gegeten met 6 vrienden en 1 kennis voor belachelijk weinig geld. De rode wijn was erg goed, dat is nog wel eens anders in restaurants. Wel jammer dat we in de serre zaten met een groep vrouwen die veel lawaai maakten.

62. Vincent V.

Afgelopen zaterdag met kennissen gegeten.
    Ontvangst was hartelijk.
    Stentor menu was prima: goeie vis en ribeyesteak en ook de zelfgemaakte frieten waren heerlijk.
    Voor weinig geld heerlijk gegeten en gedronken.

Kom zeker nog eens terug met vrienden.

63. We zijn er afgelopen zaterdag met een stel vrienden wezen eten. Het menu was verrassend van samenstelling en erg goed. De sfeer zat er goed in en van de bediening wordt je gewoon vrolijk.

64. Ilse Evers

Super lekker gegeten, leuke sfeer en goede gastvrije bediening!
    Komen zeker nog eens terug!

65. W. em M. Vermeulen

Afgelopen zaterdag met vrienden gegeten in Het Veerhuys in Olst. We kregen eent tafel toegewezen in de serre, een erg gezellige plek. We hebben gebruik gemaakt van het 3 en
    4 gangen menu. Het eten was uitstekend, met zorg en aandacht bereid en geserveerd. De bediening was persoonlijk en vriendelijk. Wij komen hier zeker terug!
    Een echte aanrader dus!

2 februari 2012

66. Na een heerlijk dagje uit, zijn mijn zus en ik bij 't Veerhuys beland. We kwamen binnen en werden gelijk zeer hartelijk verwelkomd door het vriendelijke personeel. We kregen een super mooi tafeltje aan het raam met het uitzicht op de IJssel (wat een super mooie en bijzondere plek voor een restaurant). Het restaurant is super gezellig ingericht. Erg huiselijk en je voelt je er ook gelijk thuis. Het menu is helemaal aangepast aan het seizoen. De gerechten waren super mooi opgemaakt. Echt een plaatje. Niet vergeten de smaak. Wat echt overtreffelijk was. De complimenten voor de kok. Kortom een geweldig restaurant voor een avondje uit! Voor herhaling vatbaar en ik kom zeker nog een keer terug.

67. Ondanks het waardeloze weer, veel buien, hebben de mensen van 't Veerhuys er alles aan gedaan om ons toch steeds te laten genieten van het terras met een prachtig uitzicht. Bovendien komt er op dit terras de namiddag- en avondzon. We hebben het voorgerecht buiten gegeten, het hoofdgerecht binnen en daarna weer buiten kunnen zitten. Super service, ze houden zowel buiten als binnen een tafel voor je vrij. Het eten was ook nog eens heerlijk!
    Een echt fijne plek, wij komen zeker weer terug.

68. Herensocieteit v/h De Nuts Neut, te Olst

Herensociëteit v/h De Nuts Neut is een bijzondere sociëteit anno 1986, waar een maatschappelijke positie van geen enkel belang is, waar niet wordt gedaan aan commercieel netwerken, maar waar sociale contacten, gezelligheid en (bij voorkeur absurde) humor hoog in het vaandel staan. De doelstelling van de Sociëteit luidt: "Bevordering van onderling gezellig verkeer en bevordering van het welzijn van Heren. De doelgroep is "Heren in achterstand-situaties, die zich, vanuit een comfortabele zetel en achter glas en bitterbal, oriënteren op de samenleving in al haar facetten". Deze niet-alledaagse Sociëteit frequenteert maandelijks Restaurant ’t Veerhuys te Olst voor haar bijeenkomsten.

Welnu, dank zij de inzet van ‘t Veerhuys wordt de doelstelling van de heren elke maand weer in ruime mate waargemaakt. Regenten en leden van de Sociëteit worden door Margriet en Robert en hun staf uiterst gastvrij en culinair verwend in een geheel sooswaardige ambiance. Wijn en spijs zijn van hoog niveau en de bediening is zoals de heren het wensen: correct en toch aangenaam gemakkelijk. U hoort ons bepaald niet klagen.

Overigens, wist u dat o.a. Kees van Kooten, Jules Deelder en Drs P. In dit etablissement hebben opgetreden tijdens “Genoeg’lijke middagen aan de IJssel”?

www.herensocieteit-olst.nl.

69. Inwoner van Welsum

Het Veerhuys slaagt er telkens weer in een lekker en gevarieerd menu samen te stellen. Dat van gisteravond was ronduit feestelijk. Niet uitbundig, wel aangenaam van smaak en hoeveelheid. Met aandacht bereid en geserveerd.

70. Onze eerste ervaring vanavond was bepaald slecht:

1. De wijn was op waardoor slechts een half glas werd geserveerd;

- later toch nog een fles gevonden, waardoor een aanvulling kon plaatsvinden;

- de patat was zeer donker (zeg maar zwart)

- zeer weinig groente (welke later beperkt werd aangevuld)

- de rumpsteak was droog en te hard ( van te voren naar gevraagd, of deze niet te droog cq hard was)

- vlees en groente te zout;

- er werd nooit gevraagd: is er volgende, of smaakt het of kan ik nog iets voor u betekenen...

Dit alles was zeker zijn prijs niet waard!

71. Een geweldige middag in en bij dit mooi gelegen restaurant. De ligging is een plaatje, maar zeker evenzo geweldig is de keuken. Neem daarbij de bediening die weten hoe ze voor gasten moeten en kunnen zorgen. Laat je kans niet voorbijgaan om hier lekker van te gaan genieten.

72. W.Torenaar

Wij storten ons met overgave op de aanbiedingen van de Stentor onder het kopje "restaurant van de Maand'. Een heel aantrekkelijke bezigheid waarbij je kennis maakt met een aantal restaurants in de regio waarvan je zelfs de naam nog niet eens kende. In de afgelopen jaren hebben we zo een aantal prettige contacten verkregen. Het Veerhuys in Olst hebben we naar aanleiding hiervan opnieuw met een bezoek vereerd en ook dat resulteerde in een voortreffelijke ervaring. Gewoon gezellig, weinig poeha of holle blaaskakerij en goede waar. Kortom een adres dat wij met dikke letters in ons herinneringenboek noteerden en waar we zeker komende herfst of winter terugkomen. 's Zomers doen we nu eenmaal meer aan asperges met eigen receptuur of BBQ. Toch: met genoegen tot ziens!

73. Uitstekend restaurant, goede bediening en uitstekende kok.

Moeite waard, zeer aan te bevelen.

74. Woensdag, 30 maart jl. hebben we wederom volop genoten van een voortreffelijke maaltijd. De gastvrijheid, sfeer en het uitzicht fantastisch. Het diner was met zorg bereid en werd op een prettige wijze geserveerd. De wijze waarop het diner wordt gepresenteerd verrast ons steeds opnieuw. Keuze van de borden etc zeer smaakvol en gepast. De kok verstaat zijn vak en weet dat prima over te brengen aan de gasten.

Dit restaurant is zeer aan te bevelen.

Gees en Henk Bosch Olst.

75. Erg wisselende ervaring, afhankelijk van de bediening van die avond. Het eten is goed en bijzonder, de lokatie geweldig.

Maar de bediening kan soms onvriendelijk zijn, en overkomen alsof het een gunst is dat je er mag eten. Andere keren over de bediening niks dan lof: vriendelijk, professioneel en enthousiast.

76. Wat een sfeervol restaurant. Met mooi weer heerlijk op het terras onder hele oude kastanjebomen. En anders gezellig in een van de serres. Altijd weer een prachtig uitzicht over de uiterwaarden en de IJssel. Een goede en eerlijke keuken waar bijna nog alles zelf wordt gemaakt! Het menu Veerhuys is prijs/kwaliteit echt uitstekend!

Wij komen zeker graag terug, onze complimenten.

Johan & Madelein.

77. Beste mensen van 't Veerhuys,

Wederom hebben wij weer erg genoten van jullie ambiance, het lekkere eten en met name de uitstekende service.
    Ondanks het erg drukkende warme weer afgelopen donderdag
    (de warmste dag van het jaar ) houden jullie de kwaliteit en service die wij altijd ervaren op uitstekend niveau.

Ons valt de nota altijd erg mee. We betalen dan ook graag voor hetgeen we hebben besteld, zeker voor hetgeen er geboden wordt.

Graag bezoeken wij jullie huiskamer restaurant spoedig weer.

Familie Weltevreden.

78. We kwamen op de heetste dag van het jaar; wij hadden daar geen last van, maar bij de ontvangst werd ons ( twee vriendinnen) gezegd dat de gasten zo merkwaardig reageerden, ook wij moesten er niet op rekenen dat de gordijnen dicht geschoven zouden worden voor de zon, enz.
    We waren nogal verbaasd.

Uit de kaart konden we goed kiezen: een salade met brood, "neen, geen toevoegingen van warme aardappels of groente, dank u".
    Bij nog restende eetlust wilden we nog kiezen voor een dessert. "Kunt U bij het dessert met aardbeien het ijs weglaten?" "Dat moet ik navragen want ik weet niet of er voldoende aardbeien zijn ingekocht".
    Zonder een woord werd even later bestek neer gelegd, bij navraag bleek er geen probleem. Ik vroeg overigens niet om een toevoeging, maar weglaten.
    Tot mijn verrassing werd mij later op een schaaltje enkele kletskoppen gebracht die hoorden erop, maar omdat ik geen ijs wilde waren die vergeten.
    Het lijkt heel attent, maar doet merkwaardig aan.
    Tot slot een kopje koffie met voor ons als verrassing allerlei heerlijkheden, waarvan we nogal wat lieten liggen omdat we verzadigd waren en geen behoefte hadden aan veel zoet.

Bij de nota bleek dat we voor het extra brood €4.50 moesten betalen en de koffie bleek een bijzondere koffie geweest te zijn met natuurlijk een prijskaartje eraan.

Al met al een merkwaardige ervaring, het even een hapje eten was uitgelopen op een financiele uitspatting.
    Wie had hier nou eigenlijk last van de warmte?

Graag hadden we e.e.a. nog besproken met de uitbater, maar het weeralarm dreef ons naar huis met nog een uur autorijden voor de boeg.

79. We hebben heerlijk op het terras onder de kastanjebomen gegeten.
    Het uitzicht op de IJssel was mooi en de service weer erg goed. Toen de wind opstak was er voor iedereen een plaats binnen gereserveerd en konden we de maaltijd rustig voortzetten.

Ook de indeling van het pand met meerdere aparte ruimten en serre's geeft veel rust. Als het eten, de service en ook de prijs dan goed zijn, is mijn hele avond goed.

Dank jullie wel.
    Alexander.