Bistro Puur in Oldenzaal

1221901723 90
1331819894 65
1448203840 73
1519327362 64

1. Heerlijk gegeten met 4pers. Helaas kregen een paar van ons als groente een behoorlijk bergje stukjes selderij. Hebben het aangegeven en reactie was, dan hebben jullie pech gehad. Sorry hoor zo ga je niet met klanten om!! Voor ons geen volgende keer!!

2. RJJFHoevers

Slecht gegeten in dit restaurant. De kaart is beperkt en weinig verrassend. De door ons bestelde hoofdgerechten waren smakeloos en fantasieloos. Niveau lapje vlees, boontjes, doperwtjes en frietjes met frietsaus van een snelwegrestaurant. De drank is duur en de rekening valt vies tegen. Ons zien ze daar nooit meer.

1,1
  3. Zeer slechte ervaring met deze bistro. Het was 5/1/17 steenkoud maar de verwarming stond in de hoogste stand. Dus aan de wijn. Die gaat zeker 4 keer over de kop.
    Wild is beslist geen haute cuisine in deze bistro.Tournedos was week en smakeloos. Frites klef en zout. Beslist geen aanrader. Bediening doet zijn best maar heeft het niet in de vingers. Entrecote van beroerde kwaliteit en lauwwarm. Kortom. Wie voor €150 met 4 personen naar McDonalds wil moet het hier eens proberen.

4. Martin

5. AM Paanakker

Attente bediening (het was wel heel rustig dus kregen we alle aandacht) en de truffelsoep wil ik elke dag wel... Zo lekker!!

6. Annabelle

Lekker gegeten met de Tank & Diner Coupons van Shell. Eigenlijk nergens iets op aan te merken, ik vond alleen dat er iets meer tijd tussen voor- en hoofdgerecht mocht zitten. En een beetje slordig aan het eind klopte de rekening niet, maar de teveel aangeslagen dranken hebben ze netjes eraf gehaald. Voor de rest goed en zullen er zeker nog een keer terugkomen.

7. Vanavond na een lange tijd hier weer eens gegeten, mijn tafelgenote en ik we hadden niet heel veel tijd. Zij nam een truffelsoep en ik de kalfsrib wat geen enkel probleem was+++ Het smaakte verrukkelijk behalve de bleekselderij vond ik te aanwezig in tussen de groentes. De bediening was vriendelijk met goede productkennis en zeker niet opdringerig. Al met al een geslaagd bezoek en zeker voor herhaling vatbaar (maar dan gaan we uitgebreider eten).

8. iren wolbers

Wat zonde, echt gemiste kans. We hebben vanavond bij jullie gegeten. Het eten was echt goed maar o, o wat een slechte bediening. En zo onnodig, was druk ja, maar er liepen er genoeg. Wij zaten aan de lange kant waar je met 2 personen zit. Elk tafeltje was aan het klagen. Dubbel, zoniet driedubbel vragen. Wij kregen helemaal geen dessert.

9. Wat een ervaring! Afgelopen donderdag een heerlijke ervaring mogen beleven bij Bistro Puur. Het was aardig druk en geen plek beneden voor ons. Het vriendelijke personeel maakte meteen een tafel klaar in de bar en schonk ons een heerlijk pinot grietje in. Het eten was goed op smaak en goed getimed. Zeker voor herhaling vatbaar. Complimenten.

10. Afgelopen zaterdag hier gegeten met de restaurantenactie van de Albert Heijn. Helaas viel het ons erg tegen. Naar wat later bleek stonden er slechts twee koks in het restaurant, terwijl het restaurant helemaal vol was. Hierdoor moesten we erg lang wachten op ons eten. We hebben er meer dan drie uur gezeten voor drie gangen. Tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht zat meer dan 1,5 uur. Ook aan de tafeltjes om ons heen spraken de mensen de bediening aan om te vragen of en wanneer het eten er aan zou komen. Wel kregen we als goedmakertje een glas wijn en een stokbroodje met kruidenboter, en excuses. Dat vonden we erg netjes, maar het is onbegrijpelijk om op een zaterdagavond wanneer het restaurant helemaal vol zit, slechts twee koks in te zetten. Het eten viel helaas ook tegen. Vooraf had ik de ravioli met zalm en kreeftensaus. Maar het was meer kreeftensoep met hier en daar wat ravioli. Daarna had ik de reeschouder en het kaasplankje. Al met al viel het dus nogal tegen. Het is verder een knus en sfeervol restaurant met leuke inrichting. Maar deze ervaring maakt dat ik er niet nogmaals zal gaan eten.

11. Afgelopen vrijdag met mijn metgezel hier genoten van een drie gangen diner. De gerechten waren veelal bekend zoals je van een bistro verwacht maar met allen verrassende invloeden van de chef. De opmaak was erg verzorgd op mooie borden. Wat de bediening betreft zit het ook wel snor bij deze bistro in Oldenzaal. De dames waren allen erg netjes, vakbekwaam en vooral met een lach. Erg fijn om te zien dat ze zich interesseert hebben in hun wijnkaart, want ik ben wel zo'n zeikerd die daar een vraag over stelt. De inrichting is sfeervol en modern. Ik raad deze bistro zeer aan voor iedereen die kritisch is op prijs/kwaliteit. We komen zeker nog een keer terug, ook willen we een keer naar de J&H Winebar.

Wij hebben genoten,

Frank

12. Mettinkhof

Heerlijk gegeten in een goede ambiance met aandacht voor de klant. De wijkaart is ook op orde.

Aanrader!

13. Karin vd Berg

Wij hebben hier met een gezelschap van 20 personen gegeten, het was een geslaagde avond! De gerechten waren heerlijk en de bediening was erg vriendelijk! Complimenten en tot gauw.

14. Met 17 personen hadden wij culinaire tocht, bij puur het hoofdgerecht. Voor veel hoofdgerechten moest er bij betaald worden terwijl er een arrengement geboekt was. Per 4 personen kregen wij een klein bakje aardappel gratin en een klein bakje salade, veel te weinig voor 4 personen. De patat die erbij hoorde kwam veel te laat iedereen had het hoofdgrecht al op wij kregen 4 schaaltjes patat voor 17 personen.
    De bediening was druk met drankjes en op onze vragen of er nog wat aangevuld kon worden kwam geen vervolg. Geen aanrader om hier met grote groepen te eten

15. Heerlijk gegeten, een zeer prettig en sfeervol verblijf. Spontane en vrolijke bediening.
    Zeker een aanrader!

16. We hebben een hele leuke ervaring overgehouden aan ons bezoek bij bistro Puur,
    we waren met vier personen toen we aankwamen stelde de gastheer het voor om op het nieuwe terras te zitten. Dit was een pretje, lekker in de zon met een licht briesje om de kerk. Toen we besteld hebben gingen we naar binnen.
    Omdat we allemaal verschillende dingen op tafel hadden stelde de gastheer voor om er passende wijnen bij te doen, wat een feest en de uitleg echt beregoed, vervolgens kwam de gastheer met 2 kleine bakjes per persoon, dit moesten we zeker geproefd hebben bij een bezoek aan Puur,
    een overheerlijke champignon met warme knoflooksaus
    en gamba in een beslag met ananas en chili
    hiervoor zal ik al terug komen bij Puur.
    daarna hebben we een rondleidinggehad bij de wijnbar en de oude raadskelder die gesloten waren vanwege de vakentie.
    Dit personeel kan mensen verwennen en is heel gastvrij!

ik verheug me op een nieuw bezoek aan Twente/Oldenzaal

17. Gisteravond heerlijk buiten gegeten, je kunt er erg gezellig buiten zitten. Het eten was heerlijk, maar de bediening was matig, en de kleding van de ober was verre van schoon.

18. Ik kreeg op Twitter te lezen dat er een nieuwe chef kok was aan genomen, dus daar afgelopen vrijdag gegeten, dat is te merken alles was perfect en verzorgd en erg smakelijk.
    De bediening was zeer attent en zeker door dat de zaak helemaal vol zat.
    Kortom we komen zeker snel terug

19. Gisteravond heerlijk gegeten, leuke en spontane bediening!
    Kom zeker terug!!

20. Vrijdag voor het eerst bij Puur gegeten! Met groot succes, uitdagende kaart en prettige sfeer. We hebben volop genoten. We komen zeker snel weer.

21. Kwamen hier zeer regelmatig.

Nu niet meer; jonge bediening die geïnstrueerd is om zoveel mogelijk om te zetten (vaak vragen of je wat drinken wil, ook als je glas nog vol zit). De formule is slim al is de kwaliteit van het eten sterk verminderd.

22. Slecht gegeten en slechte bediening hebben ervoor gezorgd dat elke uitgegeven euro hiervoor teveel is geweest. Misschien dat de bediening te jong en onervaren is om te weten hoe het moet en hoort, maar je ziet ook geen ervaren iemand in de zaak die de boel aanstuurt. En dat op zaterdagavond. Ik kom hier niet snel terug terwijl ik in het verleden wel een goede ervaring heb gehad. Heel erg jammer.

23. Zondag 17-07-11 heerlijk gegeten bij Bistro Puur.

Ik hoorde van de nieuwe kaart en ben hem meteen gaan proberen, met groot succes.

We komen snel weer!

24. Gisteren, als vanouds, weer heerlijk gegeten bij Puur. Een ongedwongen sfeer, vriendelijke bediening en heerlijk eten.

25. Geen goed restaurant. Geen manager oid die de boel onder controle hield. De bediening erg jong, net als de keuken. Het eten was ook niet voldoende. Geen goede prijs/kwaliteitsverhouding. Een duur restaurant voor onvoldoende bediening en eten.

26. Wezen eten met 2 vriendinnen, alweer een tijd terug. Bediening was/is zeer jong. Uitstraling op de site ziet er piekfijn uit en het viel echt tegen toen we het restaurant van de buiten- en binnenkant zagen. Hoofdgerecht was niet lekker, had een stoofpotje besteld maar het leek net snot. Smaakte ook nog eens niet lekker.

Vond het geen aanrader.

27. Frederick

Op aanraden van kennis hier een keer wezen eten. Zeer jong personeel in de (open) keuken en in de bediening. Geen senior te bekennen die de zaak onder controle heeft. Voorgerecht was goed, een salade, daar kan weinig mee mis gaan. De entrecote als hoofdgerecht zat me glazig aan te kijken en dus de helft laten staan. Ik heb dat niet gemeld bij de zeer jonge ober, ik ga niet klagen bij iemand die (bijna) mijn kleinkind zou kunnen zijn.

28. Karin Oude Avenhuis

Lekker uit eten met een groep van 13 personen.

Helaas, wij vonden het erg teleurstellend.

Bospaddestoelensoep zonder 1 paddestoel.

Champignons dordogne erg smakeloos.

Enkele stukken van de rode mul aan de visspies waren nog wel erg rauw. Na gereclameerd te hebben werd ons verteld dat dat zo hoorde.
    Ook de parfait van advocaat als nagerecht is absoluut geen succes. Er is veel te veel water in verwerkt waardoor de parfait doordrenkt is van harde stukjes bevroren water. En dat komt de smaak niet ten goede.

Als garnituur voor 13 personen worden er twee kleine schaaltjes aardappelgratin en 2 nog kleinere schaaltjes koolsalade neergezet en dat is toch echt beneden de maat.

En als je tot slot de bediening nog hoort zeggen: Die zijn veeleisend, dan wordt je daar absoluut niet vrolijker van.

Dit was ons jaarlijkse familie-uitje maar volgend jaar schuiven wij zeker niet weer bij Puur aan.

29. Vorige week gegeten (juli 2010) met vier personen. Wat een leuke zaak! Het ziet er mooi uit maar is niet stijf; grote wijnglazen maar geen knikkende obers. Snelle vriendelijke bediening van jong maar enthousiast personeel. En echt lekker eten! Komen zeker nog een keer terug.

30. R. Damink

We zijn een tijdje terug bij Puur wezen eten.

We zaten boven en het was redelijk druk. Ondanks de drukte hebben we heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad. We werden geholpen door een zeer vriendelijke jonge man.

Alles was netjes verzorgd! We komen snel een keer weer!

31. Jaap Mereboer

32. Wij waren afgelopen woensdag voor de vierde en misschien laatste keer in het Bistro Puur.

De eerste keren was de ontvangst en de bediening OK, zeker gezien het feit dat het druk was en alle tafels bezet waren.

Afgelopen woensdag was het niet druk en 3 jonge meiden ( scholieren? ) in de bediening. Wij hadden niet gereserveerd en vroegen toen wij binnen kwamen of er een tafel voor 2 personen vrij was. Een heel jong meisje achter de bar kwam erg onzeker over en moest het gaan vragen. Ze kwam met een andere jonge meid terug en wij mochten blijven eten.

Deze jonge meid wilde ons aan een tafel tegenover de ingang van de keuken plaatsen. Wij hebben dit echter niet willen doen omdat wij van een eerdere ervaring wisten dat deze plaats bijzonder onrustig is.

Wij krijgen een andere tafel aangeboden en zaten amper toen deze meid vroeg of wij al iets willen drinken. Sorry, maar laat de gast eerst zitten en wacht 3-4 minuten! Als wij om een Tio Pepe Sherry vroegen werd 3 keer gereageerd met een blik die zegt: " wat wil je?" En dan: " oh, u wilt een medium sherry". Verbaasd zeiden wij "Nee" - heeft u misschien Tio Pepe - dat is een merk! Dat bleek ze duidelijk niet te weten en wij vroegen dus maar een droge Sherry. De service was niet echt oplettend - behalve de jonge meid van de bar, zei liep veel door het restaurant en vroeg of iemand nog iets wilde drinken.

Het eten was redelijk, de carpaccio en de vissoep OK, maar de kalfsborst met de kunstmatig smakende jus was zwak.

Gezien het deze avond ( 10 februari 2010 ) niet druk was heeft de service het bij mij dusdanig verpest dat ik voorlopig niet terug kom. Er was ook geen leidinggevende aanwezig, als het wel zo was dan is deze persoon op de verkeerde plek.

Volgens mij is Bistro Puur van dezelfde eigenaar als het Restaurant de Raadskelder, hier valt dan nog veel van te leren!

33. Hans

34. Alles wat je van een goed restaurant mag verwachten.

We zijn er nu een keer of 6 geweest en zullen er in de toekomst nog wel vaker komen.

Laatste keer was 12-8-2009

35. Heerlijk genoten en gegeten.

Leuke zaak met TOP-personeel die ook als het druk wordt, goed eten serveren met een glimlach.

Zeker de moeite waard voor een volgend bezoek!

36. Erg mooie zaak met rustige uitstraling. De gerechten zijn voortreffelijk! Goede kwaliteit, niet te weinig, niet teveel. De gerechten zien er bijzonder uit en smaken prima.

37. eric veldboer

Heerlijk, ongedwongen gegeten. Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Zeker een aanrader om naar toe te gaan. Komen snel terug!

38. Rita Sleiderink

werkelijk een heerlijk stukje vlees gegeten en voortreffelijk klaargemaakt

39. Hier twee keer gegeten en beide keren was het perfect.