't Kleine Oestertje in Oldehove

1494419963 85
1631311914 93
1695194824 91
1704320954 91

1. Gisteren voor de 5de keer in 2 jaar gedineerd bij het kleine oestertje in verschillende samenstelling qua gezelschap. Opnieuw heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer. 1 van de serveersters had andere verplichtingen die avond, dus de kok, tevens eigenaar, wierp zich ook op als serveerder en dat deed ie met verve. Petje af voor beide.
    Echt een belevenis tegen zeer schappelijke prijzen. Een reis zelfs vanuit Emmercompascuum meer dan de moeite waard.

2. Miranda van Guldener

Een heerlijke avond in een knus gezellig restaurant. Het eten was om je vingers bij af te likken. En de bediening, kok en eigenaar bijzonder vriendelijk. Namen alle tijd. Een echte aanrader!

3. Berend Groenveld

we kwamen aan in een intieme sfeer van lekker rustig aan een klein restaurantje met heerlijke gerechten vooral de zalm vooraf met zeewier maar ook de zeebaars zonder graten waren werkelijk waar subliem het dessert na tijd maakte het diner compleet.... chapeau aan de kok werkelijk waar heerlijk

4. Vriendelijke en hele attente bediening. Heerlijk eten. Mooi dat dit in Groningen kan.

5. Andreas

Een leuk restaurant, pretentieloos en met een onverwacht mediterrane sfeer. Goede muziek op de achtergrond, leuke bediening en een eigenaar met hart voor z’n zaak. Kleine kaart, maar grote kwaliteit. Wij komen terug!

6. Leuke sfeer, wij waanden ons weer even in een soortgelijk etablissement aan de Portugese kust. Prima kwaliteit, enthousiast personeel in zowel de keuken als de dames van de bediening. Aanrader!

7. h derksen

We hadden al eens eerder mogen ervaren hoe gezellig en lekker het eten is bij het kleine oestertje. Wederom hebben we genoten van de ambiance en het lekkere eten.

8. We hebben gisteren met zijn vijven genoeglijke uren doorgebracht op het terras van 't Kleine Oestertje. Het eten en de sfeer waren perfect en het weer werkte ook goed mee. We komen beslist weer terug!

9. Jacob Gunter

Wij hebben een fantastische avond gehad. Prachtig en heerlijk bereid eten.

10. Aldert Broers

Met 2 buurvrouwen op naar Oldehove. Allemaal gek op vis, maar in de Stad niks te vinden.
    Goede recensies gelezen en die werden meer dan waargemaakt. Fantastisch 4 gangenmenu en lekker nuchter. Ongedwongen sfeer, schutteldoak op tafel as servet. Toppie

11. Yvonne en Marlien

Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen. Huizelijk gevoel! Heerlijk gegeten, vooral de zalm tartaar is om te smullen! We komen zeker weer!

12. Janneke Meinardi

Lekker eten, leuke sfeer, prima bediening

13. Otto Eilander

Pareltje in het mooie Oldehove. Eten met liefde bereid, sympathiek personeel en sfeervolle inrichting.

14. Een aanrader voor ieder die in Noord Groningen is en van vis houdt. Vooral de visverwennerij moet je proberen. Het is een klein restaurant, reserveren is aan te raden. Echt een pareltje in het noorden!

15. Fantastisch gegeten in een gezellige sfeer.

Komen zeker terug!

16. Alien Zwakenberg

Het was voor ons het eerste bezoek en waren erg verrast door de sfeer/ inrichting etc
    Het eten was heerlijk en vissoorten, die ik normaal matig vind, waren nu heerlijk bereid bijv gerookte inktvis.

17. Gemoedelijk restaurant, heerlijke visschotel gehad! Aanrader!

18. Ilse Rozema-Beumer

Het was wederom lekker eten en drinken.
    Heerlijke 🐟 🐟🐟
    Tot de volgende keer.

19. Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Wir sind seit einigen Jahren begeisterte Kunden beim klein oestertje und kommen vom Westufer des Lauwersmeeres eine weite Strecke gefahren.. Wir wurden damals von niederländischen Freunden eingeladen und kommen min 2 oder 3 Mal im Jahr, wiederum mit eigenen Freunden. Die Athmosphäre im Restaurant ist einzigartig, besonders weil wir der Koch beim Kochen zuschauen können. Wegen Corona sitzen wir aktuell nur draussen, Dort gibt es auch gemütliche Plätze. Wir geniessen perfekt zubereiteten Fisch und Fleisch und freuen uns immer besonders auf die leckeren Beilagen.

20. Echt heeeeeeerlijk… zó vers en smaakvol zijn de visgerechten bij het Kleine Oestertje in Oldehove. Ik heb mijn vingers erbij opgegeten! Het Kleine Oestertje is een kleurrijk en sfeervol restaurant. De bediening is uitstekend. Heel vriendelijke eigenaar/kok. Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.

We komen zeker terug. En van harte aanbevolen.

21. Het kleine oestertje is echt een verrassing op het groningse platteland. Heerlijke vis, leuke entourage en goeie bediening. We hebben genoten!

22. Na een wandeling van 3 km werden we welkom ontvangen in een prachtig ingericht netjes restaurantje waar we heerlijk hebben gegeten. Daarna 3 km terug lekker uitbuiken. We komen vast een keer terug.

23. Het was weer een feest, de visverwennerij, afgelopen zaterdag. Heerlijke schelp- en schaaldieren, elk met hun eigen bereiding en precies goed, de ene met rookolie, de andere licht gefrituurd of op de grill, het was top. En de garnalencocktail met het zoetje van de watermeloen, top!

24. Gezellig ongedwongen eten mooie gerechten.

25. Een heel gezellig sfeervol restaurantje. Gezellig en heerlijk gegeten. Goede service en de kok kwam op het eind ook nog even langs. We komen graag terug.

26. Wat een pareltje! 't Kleine Oestertje verrast jou van het begin tot het einde. Een hartelijke ontvangst aan de deur, uit alles blijkt dat jij, na jouw reservering, wordt verwacht. Dan het drankje bestellen en daarna komt de kok. "Zullen wij beginnen met een oestertje?". Natuurlijk zeggen wij JA, wij zitten tenslotte niet voor niets in het kleinste visrestaurant van Nederland. De rest van de avond is een fijne parade van lekkere visgerechten. Wij sloten ons eten af met een heerlijk ijsdessert. Maar de chocolademousse schijnt onovertroffen lekker te zijn. En de rekening? Die viel reuze mee. waar eet jij nog een driegangenmenu inclusief een drankje voor een bedrag beneden de 45 euro? Juist, precies, bij 't Kleine Oestertje. Het was de resi vanuit de omgeving van Rotterdam naar Oldehove meer dan waard.

27. Heerlijke vis en schaaldieren gerechten. Klaargemaakt zonder onnodige poespas. Bediening vrolijk en adequaat.

28. Jacqueline de Haan

Heerlijk gegeten, lekker buiten op het terras. Leuke bediening door ijverige meisjes. Tevreden huiswaarts!

29. Een fantastische avond gehad met verrukkelijk eten bij aardige pretentieloze mensen. Een pareltje....!! Wij zijn fan 🥳

30. Heerlijk gegeten in een uitstekende ambiance. Perfecte bediening en service. Een aanrader!

31. We hebben met zijn tweëen een heerlijk 3-gangen menu gegeten in een knus restaurantje. Het oestertje wat we van het huis kregen aangeboden was een heerlijke binnenkomer. De visschotel was afwisselend en heel smaakvol. Een lekkere frisse salade erbij. De keuze aan nagerecht was reuze. Prima obers en een gezellige gastheer en geweldige kok.

32. T de vries

Prima eten, prijs kwaliteit goed, gezellig, goed voor herhaling.

33. Op uitnodiging hier gegeten. Geheel onverwachts, wat een verrassing! Al diverse mensen deze kant opgestuurd.

34. T de Vries

Wij hebben erg genoten van het heerlijke eten en de gezellige sfeer in het restaurant. De prijs viel ons heel erg mee, prima bediening. Helaas was er een misverstand op de mail, er stond een tijd op, van 18.00 Uur - 20.00 Uur, dus wij dachten er om 18.00 Uur te moeten zijn en om 20.00 Uur te vertrekken, maar dat bleek niet zo te zijn, misschien een kleinigheid. Wij hebben in ieder geval genoten. Met vriendelijke groeten, Tineke.

35. Marten Siderius

Heerlijk gegeten.
    Leuke entourage.
    De kok/eigenaar weet alles perfect te bereiden.
    Bijzonder is de groninger witte wijn, verrassend goed en om de hoek verbouwd.
    Een tien met een griffel.
    En als toegift een heerlijke absint van huis.
    Aanrader.

36. Het eten was heerlijk, de sfeer intiem, de bediening was kundig, vriendelijk en uiterst behulpzaam.
    Kortom een aanrader voor een ieder die fan is van vis en schaaldieren maar ook voor diegene die iets anders willen. De kaart bevat voor ieder wat wils.

37. Onderweg op zomerjazzfietstourtocht hier het visverwenmenu 3 gangen gegeten. Was heerlijk en goed. Aanrader voor iedere visliefhebber! Ook heerlijk toetje: ijs+ advocaat + aardbeien.

38. Herman Ruseler

Bij het fantastische weer dat we deze dagen hebben, was het ideaal om buiten te genieten van een portie oesters en de verwenschotel was een verrassing. Een fantastische manier om met twee beste vrienden mijn nu een jaar succesvol draaiende steunhart te vieren.

39. Peter Bos

Leuk ontvangst, huiselijke sfeer en héérlijk gegeten!

40. Weer bij ''t Kleine Oestertje' gegeten. Hebben natuurlijke het "vis-verwen-menu" genomen. Weer heerlijk, met een grote variatie en schelp en schaaldieren. Eenvoudig en superlekker, hele aardige en deskundige bediening. Van harte aanbevolen voor iedereen die van vis houdt.

41. Klein knus restaurant waar je heerlijk kunt eten! Prima bediening en goede service. Prijs / kwaliteit is goed. Jammer dat we zover weg wonen anders kwamen we echt vaker. Een echte aanrader!!
    Ineke

42. Mijn vriend en ik waren hier al eerder geweest en hadden dit keer vrienden meegenomen. En weer was het eten heerlijk, de bediening vriendelijk en de sfeer goed. Een echte aanrader voor de visliefhebber!

43. Het was echt een geweldige ervaring. In een oud klein huisje is een heerlijke plek gerealiseerd. Voormalige werkneemsters plakten de leeggegeten schelpen op een creatieve manier op de muren en rond de lampjes, en wij werden er blij van. Het uitzicht op de nabijgelegen kerk deed ook mee, en de maan scheen volop. We kregen een beetje het idee van een huiskamer restaurant.

De bediening was fantastisch (mooi lief meisje), en het eten ook verrassend lekker. Net alsof je thuis was, we voelden geen enkele beperking , en toch werd er heel goed voor ons gezorgd. We hebben genoten.

De kok was een beetje nors, en negeerde ons volledig, maar dat mocht de pret niet drukken, want hij heeft heerlijk gekookt.

44. We hebben al vaker hier gegeten. Zelf hou ik niet zo van schelpdieren, maar er is meer dan genoeg alternatief. Het is ook steeds weer wat anders. Leuk want het verveelt nooit. De sfeer is altijd top en de bediening goed. Het wordt meestal later dan gepland.....
    Hier komen we graag vaker.

45. Heerlijk 4 gangen (vis) diner gehad.
    Waarbij de service uitstekend was,en in een ongedwongen sfeer werd geserveerd en bediend.
    De vis van het huis is dan ook een echte aanrader.
    Kortom.: hier komen we graag weer terug.
    Tip: wel reserveren,want het is gauw vol.al is buiten eten zomers geen straf.

46. lh 7 punten

Al meerdere keren gegeten en elke keer maakt het mijn verwachtingen weer waar. Hiervoor at ik bijna nooit vis maar sinds mijn ervaringen bij het Oestertje sta ik open voor alle geneugten uit de zee! Een prettige locatie met goede bediening en super eten!

47. Teleurstellende ervaring. Eten beneden de maat. Bediening redelijk. Ongezellige omgeving. Prijs kwaliteit verhouding niet goed.

4,7
  48. Klein en gezellig. Vrijwel alleen vis en schelpdieren. Heerlijk gegeten, kon niet beter. Eigenaar en bediening leuk en gezellig.

49. Een gezellig en goed restaurant op een onverwachte plek. Als je van vis en schaaldieren houdt dan is dit een absolute aanrader! De keren dat we er nu aten zijn we nooit teleurgesteld. Smaakvol en goede kwaliteit en ook nog betaalbaar.