Brasserie Ome Jan in Oisterwijk

1473120764 71
1481907868 71
1499482075 75
1511198213 74

1. Erg lekker en gezellig geluncht na een flinke wandeling in de Oisterwijkse bossen en thuis nog heerlijk gesmult van gebakjes zeker voor herhaling vatbaar.

2. Tournado was lauw, flauw en te hard (te snel) gebakken. Daardoor taai. Gebakken tong was goed en Sjefke burger smaakte prima. Groente was veel te heet, een rommeltje op het bord, de friet was goed gebakken.

3. Marion Pereira

De bediening is erg onprofessioneel. Het eten ook niet echt bijzonder. Niet voor herhaling vatbaar. Wel een prachtige locatie.

4. Goed eten, fijne bediening en leuke locatie.

5. Heel gezellig. Prima. Kok en bediening hebben een pluim verdiend.

6. Het was een hele fijne avond, lekker gegeten-vriendelijk personeel-fijne sfeer. Ik was al eerder bij Ome Jan maar voor onze vrienden was het de eerste keer. Die gaan zeker terug komen.

7. Ans van Gaal

We hebben er heerlijk gegeten. Een superleuk en gezellig ingericht restaurant, mooie kleurkeuze van het interieur. We zaten op het terras, dat gedeeltelijk kijkt op één van de vele schitterende vennen die Oisterwijk bezit.
    Klein minpuntje, waar overigens het personeel niets aan kan doen; wij zaten naast een tafel waar zeer luidruchtige dames zaten. We konden elkaar aan tafel op sommige momenten bijna niet verstaan. Op verzoek van ons gevraagd aan het personeel of zij er iets van wilden zeggen tegen de dames. Daarna ging het gelukkig beter, uitgezonderd de uitschieters...;)

8. Smetsers

In 2016 kwamen wij voor de eerste keer bij Ome Jan. Onze zoektocht naar een restaurant alwaar de prijs/kwaliteit in balans was hadden we gevonden bij Ome Jan. Het totale concept klopte. Het afgelopen jaar vaak daar wezen eten. Het begon ons begin 2017 op te vallen dat de prijzen omhoog waren gegaan. Sterker nog, bij elk bezoek ( 1x per maand ) hadden wij sterk het gevoel dat de prijzen met regelmaat werden verhoogd. De proef op de som nemend hebben we bij ons bezoek afgelopen mei een foto gemaakt van de menukaart. Begin juni wederom een bezoek gebracht en de menukaart gefotografeerd. En ja hoor, onze vermoedens werden bevestigd. Vele gerechten in 1 maand tijd in prijs verhoogd. JAMMER. De balans is weg. Sfeer en service is goed maar voor de goede prijs/kwaliteit balans hoef je er eigenlijk niet meer te zijn. Wij dachten dat Ome Jan het begreep maar helaas.

9. Top tent!! Super lekker eten, zeer vriendelijk personeel en een geweldige service, wij komen hier zeker terug

10. Super gezellig echt op zijn Brabants lekker eten, goede bediening, super leuke lokatie. Weer eens wat anders ze staan je bij de deur al op te wachten, zo voel je je wel welkom. 👍

11. Heerlijk gegeten. Wat opviel was de héél goede service en het lekkere eten voor een hele mooie prijs. Tevens een pluim voor de bediening die zeer attent was. Als we nog een keer bij het naastgelegen hotel logeren, komen we zeker terug.

12. Titia de Geus

Heerlijk gegeten. Vorige week met mijn zus nu met mijn man. Sfeer prima. Eten is goed verzorgd en erg lekker. Een echte aanrader. Wij zijn uit Dordrecht hier naartoe gekomen om het nog eens te ervaren.

13. Carien Ansems

Inmiddels 5 keer geweest wisselend voor diner en lunch. Met gezin en vriendinnen. Bij parkeren al een feest. Mooi aan zien met oog voor detail. Bij binnenkomst een heerlijk geurtje en de gastvrouw en of gastheer die je gelijk welkom heet. De hele inrichting en zicht van uit alle kanten even sfeer vol. Ook mijn gasten vonden het top. En het uitzicht op de vijver partij is schitterend. Goed wijntje en zalig eten . We hebben niet een keer iets besteld wat niet goed was. Men komt regelmatig vragen of alles naar wens is . Dat alles voor een hele goede prijs. Wij blijven terug komen.

14. Peter & Jeannette R.

Na zovele jaren en erg nieuwsgierig, wezen eten bij "Ome Jan" (nu al weer 3 keer). Wat bijzonder opviel, al bij de 1e keer, was de sfeer en de service. Er viel ons een gastvrijheid ten deel die men niet vaak tegenkomt. Heel bijzonder voor ons was de rondleiding die wij hebben mogen ontvangen.

Wat betreft het Eten & en drinken, Service, Sfeer en Prijs/kwaliteit kan ik hel éénduidig zijn, TOP!! Zelden zie je dat alles zo op elkaar is afgestemd, en ook werkt. Het is absoluut een aanrader. Het doet ons deugd dat de "Oude Pastorale" in handen is gekomen van een echtpaar dat met hart en ziel deze zaak weer opbouwt, op de mooiste locatie die in Oisterwijk bestaat.

Een grote/dikke pluim voor Jan en Monique, een grote/dikke pluim voor het personeel, want ook zij hebben er voor gezorgd dat wij er ons thuis voelden en heerlijk hebben gegeten. Heel veel succes toegewenst, Peter en Jeannette.

15. Hans van Bladel

Het eten was heerlijk, jammer dat de borden niet te warm zijn. Sterke kaneel geur bij binnenkomst en in de toiletten.
    Aanrader voor een heerlijk avondje eten. Met een persoonlijk tintje van Jan.

16. susan mutsaerts

Gezellige sfeer. Eten was niet goed, olijventapenade was niet vers en erg droog. Vispannetje was vol van witte saus, kon de vis niet zien, was allemaal dezelfde smaak, heel erg flauw. Aardappel gratinee proefde geen kaas, ook smaakte mijn vis aangebrand. Volgens de kok kon dat niet, was in de oven bereid. Nou, mijn vriendin heeft het ook geproefd en hij was echt wel aangebrand. Jammer, wel erg vriendelijk personeel. Ik geef het eten een zesje.

17. Geen begroeting, geen aandacht, geen kennis van zaken, geen sfeer, slechte kwaliteit eten en bediening. Zoals eerder gemeld, horeca is een vak. Zeer slechte ervaring, blijf er weg!

18. Corien van Brunschot

Nu al meerdere keren met verschillende mensen bij Ome Jan gegeten en alle keren heel erg tevreden. Leuke sfeer, prima bediening en erg aardige gastheer en gastvrouw. Oog voor details, zoals aanbieden van het fileren van de zeetong voor de oudere dame in ons gezelschap. Top!!

19. Heerlijk geluncht! Echt een aanrader, genoeg keuze en voor ieder wat wils.

20. Miriam de Bruin

Gastvrij, klantvriendelijk en heerlijk gegeten.

21. Lia van Huijgevoort

Locatie is top en dat geldt ook voor het restaurant en de terrassen. Heel gezellig. Goede bediening. Goede prijs/kwaliteitverhouding.

22. Meer dan 1 uur moeten wachten op een broodje voor de lunch! Dit kan gebeuren op een drukke dag op het terras, maar dat dit niet wordt teruggekoppeld door de bediening of verteld wordt op het moment dat je besteld is ronduit belachelijk. Oftewel tip: laat je gasten weten waar ze aan toe zijn, dat bespaart hen het gevoel van vergeten of genegeerd worden!

23. Mosselen lekker, frietjes niet helemaal gaar, zeetong erg lekker, helaas was er geen tournedos, die was op! Desserts heerlijk!

24. Het is er heel gezellig lekker eten en heel vriendelijk personeel

25. Een aardige brasserie met waarschijnlijk het mooiste terras (aan een vennetje) van Oisterwijk. De service laat echter te wensen over. Het is lang wachten op het eten en de extra frietjes kwamen uiteindelijk helemaal niet. De bediening schuift de schuld op de keuken terwijl ze zelf vooral druk zijn met dingen vergeten en het negeren van je tafeltje. De kwaliteit van het eten is redelijk tot goed.

26. Al diverse malen een heerlijke tong gegeten bij ons Jan. De bijgerechten wisselen van kwaliteit. Dan weer te rauw etc dat verdient verbetering. Maar nergens eet je beter een tong met deze prijs/ kwaliteit. Gewoon een eerlijke gastvrije Brasserie met net vriendelijk personeel. Daar kunnen nogal wat zaken in Oisterwijk jaloers op zijn.

27. Duurt allemaal heel lang, is geen doen hoe ze je bestelling opnemen met die telefoons en iPads. Slechte ontvangst door de hoge bomen denk ik en het buitengebied, daardoor moeten ze een paar keer komen vragen wat je besteld had. Zeer lang wachten, erg rommelig en ongeorganiseerd.
    De goed gevulde soepen zijn niet gevuld, net slootwater. Staat erbij met drie broodjes, dit zijn drie stukjes stokbrood met wat tapenade erop. Uitsmijter Ome Jan was wel goed.
    Zeer lang wachten op de drankjes, wel een half uur. Wat er voor gebak was, zouden ze komen vertellen. Maar drie keer naar gevraagd, moeten ze nu nog vertellen.
    Er loopt veel te veel niet goed opgeleid personeel rond. Wel heel vriendelijk, maar een paar serveersters die er verstand en veel ervaring van zouden hebben, passen beter. Kosten wel wat meer, maar houden wel de klanten binnen in je zaak.

28. Wat een mooi en gezellig terras. In de middag koffie en daarna een glas witte wijn gedronken. Netjes, alleen het personeel moet wel opletten dat de tafel de juiste drankjes krijgen, beter op elkaar afstemmen.

29. 2 weken geleden wezen lunchen en dineren Bij Ome Jan. Een prachtige locatie, heel erg mooi/knus/warm ingericht en zeer vriendelijk personeel. Aan alles is gedacht, van luiers en luierdoekjes bij de verschoningsruimte voor baby's, tot aan hondenkoekjes in mooie glazen potten. Met recht een prachtige brasserie te noemen waar we zeker nog vaker terug gaan komen.

30. Maandag wezen eten bij Ome Jan met mijn vrouw, opa en oma. Wat een ervaring!
    Het is er geweldig vertoeven!
    Lekker aan het water gezeten, eerst lekker koffie gedronken en van het ven genoten.
    Daarna een kipsalade op, wat is die goed gevuld zeg, ook de carpaccio die de rest van het gezelschap had, was erg mooi opgemaakt en iedereen was er erg content mee. Als hoofdgerecht had ik een tournedos, wat is die mals en perfect bereid! Een lekkere puree en iets zeer krokants erbij, wat erg lekker was. Ook de champignonsaus was lekker. De bijgerechten zijn er wel veel om uit te kiezen, maar het is toch gelukt. De seizoensgroenten, maiskolf en de gepofte aardappel waren lekker.
    De bediening doet er alles aan om je het goed naar je zin te maken, ze maken leuk een praatje en zijn zeer vriendelijk met opnemen, wegbrengen en ophalen van je eten.
    Iedereen die je ziet die er werkt, werkt hard en toch heeft iedereen een glimlach op zijn gezicht.
    Al met al een leuke ervaring, en een restaurant om vaker te gaan eten, rijker.

31. Zeer matig. Ik had veel te vette spare-ribs, waarvan weinig vlees overbleef en mijn dochter had groentensoep uit blik!! Nagerecht was lekker. We zaten gezellig buiten aan het water, bediening was goed. Al eerder koffie gedronken op terras en bediend door Kimberley, wat een leuke meid, aanwinst voor uw restaurant. Wat het restaurant zelf betreft mag er wel wat kleur inkomen, lijkt nu meer op een stationsrestauratie. Laat ze maar kletsen over Monique, het is een gedreven vakvrouw. Nog veel succes.

32. Lion de Bruin

We hebben heerlijk buiten gezeten en het was sfeervol

33. E.vd Hout

Wij hebben ontzettend smakelijk gegeten met zijn vieren. Vriendelijk personeel, leuk opgediend. Prachtige locatie, zeker als het weer het toe laat op het gezellige terras! Echt vakantiegevoel. We komen snel terug!

34. Vanmiddag bij Ome Jan geweest. Tegenvaller, te jonge bediening, dus lang wachten op drankjes, verkeerde tafelnummers dus verkeerde drankjes, en later ook verkeerde rekening zoals heel veel tafels bleek later.

"Goed gevulde" groentesoep besteld, komt kopje bouillon met 4 blokjes wortel en 3 reepjes vermicelli!! Schandalig en nog veel te zout ook. Mevr. Monique op aangesproken en wat is het excuus; helaas dat is onze soep, die wordt kant en klaar aangeleverd, misschien kunt u beter de ossenstaart nemen!! Daar lopen verdomme 2 koks rond te paraderen en die kunnen nog geen groentesoep maken? Misschien toch maar gewoon een supermarkt doen... Schoenmaker blijf..

35. Vandaag de eerste keer bij Ome Jan gegeten met 4 personen en iedereen was tevreden alles was lekker, mooi opgediend en goed betaalbaar. Aardige mensen en toplocatie, vijver, speeltuin, echt even weg van alle hectiek. "fijn dat je er bent" ...en dat klopt helemaal! Bedankt, we komen zeker terug!

36. Hans van oirschot

3x geweest. Mooie locatie en een prachtig terras. Mijn zus en ik bestelde een kipsslade die geloof ik € 7,50 koste. Het zag er niet uit. Klein schaaltje waar je ongemakkelijk uit moest eten en de kip moest je zoeken.

Ook een keer kroketten op en die waren lekker. Mensen achter ons maakte de opmerking; het lijkt etenstijd wel maar dan in een betere variant. Dit vond ik erg overdreven.
    Er moet wel nog het een en het ander verbeterd worden. Wij zijn door het personeel wel iedere keer vriendelijk behandeld.

We komen zeker nog een keer terug
    J.S.

37. Carla Scholte

Heerlijk op terras gezeten met lekkere fles rosé en daarbij een fles water (waarvoor geen kosten worden berekend TOP).
    Vriendelijke bediening, doen erg hun best om het naar je zin te maken.
    Heerlijke bitterballen voor een goede prijs.
    Salade en saté, goede prijs/kwaliteit verhouding!
    Kortom we komen zeker binnenkort terug!
    Groeten uit de Randstad!
    Carla Scholte

38. Frans Marchand

Gisteren heb ik bij U een blonde Leffe gedronken samen met mijn vrouw. Het een en ander is er gebeurd met een van Uw werknemers.
    Dit houd in dat ik gisteren voor de eerste en laatste keer Uw zaak heb bezocht. Jammer, want de entourage is perfect in Uw gelegenheid.
    Vermoedelijk hebt U een verhaal aangehoord van Uw werknemer en aangenomen dat zijn verhaal klopt. Ik weet echter beter om kort te gaan: zoals Uw werknemer omgaat met Uw klanten, gaat U in de toekomst geld kosten en verlies van klanten.
    Toch ondanks alles wat er is gebeurd wens ik U veel succes met Uw nieuwe uitdaging in Oisterwijk.
    Ook ik heb werknemers gehad in het verleden in de Horeca branche die mij klanten hebben gekost dus zoals eerder gezegd, veel succes.

Met vriendelijke Groeten,
    Frans Marchand

39. mieke

1 punt
  40. Slecht zaak duurt lang smakeloos eten, en horeca is een vak dus niet voor ondernemers die niets vol houden.
    Geen aanrader.

41. Een aanwinst voor Oisterwijk! Goede kaart en leuk terras.

42. Heerlijke wijn, vriendelijk personeel.

43. Bert Vanders

Uitstekende lunch op een prachtige locatie, kroketten waren prima, de Toscaanse bruiloft was goed, en ook de wok tok tok was pittig maar goed

44. Yessica

Mooie locatie met prachtig uitzicht op een ven.. Mooi licht interieur. Eten was prima!

45. Schitterend terras en zeer vriendelijk personeel. Gewoonweg een prachtige locatie. Het eten verliep niet helemaal vlekkeloos er valt nog wel wat te verbeteren maar het werd zeer correct opgelost. Goeie wijn ook.

46. Echt een aanwinst voor de regio! Een héle mooie zaak.
    Goedlachse bediening, met een 3 gangen menu waarbij je gewoon à-la-carte kon bestellen!
    Een superieure zeetong op en mijn vrouw een voortreffelijke tournedos als hoofdgerecht.
    Tot snel weer dus!

47. Zomerse dag, heerlijk aan het water, vriendelijke bediening, prijs/kwaliteit is prima. Eerste week open dan horen daar kinderziektes bij... Hier wordt hard aan gewerkt en komt helemaal goed met Jan en Monique die aan het roer staan! Verheug me om hier vaak op het prachtige terras te mogen zitten komende maanden.

48. Mir 19 punten

Even een kop koffie doen bij de nieuw geopende "ome jan"... Wat treurig om te zien dat ondernemers denken dat je zomaar "restaurantje" kan gaan spelen. De verbouwing heeft totale afbreuk gedaan aan wat het voorheen was, slechte akoestiek, geen muziek, onervaren personeel wat vraagt om sturing maar als er niemand de leiding heeft/neemt, dan loopt alles in de soep. Eigenaresse vertelde de gasten dat het echt crisis was, te weinig personeel, geen afwasser.... Dat zeg je toch niet tegen je gasten! Wij hebben 20 minuten gewacht op onze koffie, gebak was op, tafel naast ons sprak er ook al over😞 Toen we vertrokken zagen we een aangeplakt briefje op de deur; "wegens technische storing tijdelijk gesloten" Hier had moeten staan; wegens gebrek aan ervaring gesloten, iedereen is op cursus". Investeer in je personeel! Horeca is een vak 😊

49. Patries Kempenaars

Driegangen diner voor een super prijs. De toetjes zijn zalig! In ons geval verse gebakken wafel met kersen. Mmmm. Als God niet in Frankrijk zat, nam hij vast plaats op het terras van Ome Jan. Heerlijk toeven dus. Bediening top.