ma lunch 12:00 - 18:00 diner 12:00 - 21:00

1331924880 79
1455462053 87
1539691943 84

1. Peter en marion.

Wij hebben vanmiddag op het teras gezeten. Toen ik naar binnen ging om twee glazen champagne te bestellen omdat ik op mijn verjaardag vandaag ten huwelijk ben gevragen door mijn allerliefste peter. Werd er zo spontaan en super gereageerd dat wij de champagne en leuke sisser kado kregen. Wat leuk. Wij willen jullie daarvoor hartelijk bedanken. Groetjes peter en marion.

2. Vandaag heerlijk en eerlijk gegeten, sfeer helemaal goed, ik voelde me thuis. Wij hadden gekozen voor een verassingsmenu wat echt een verassing was, lekkere amuse, voorgerecht mooi opgemaakt en een totale smaaksensatie,hoofdgerecht was voor mij te groot maar te lekker om te laten staan. Al met al wij komen terug. Wat ik heel positief vond dat voor mijn dochter van 12 alles gedaan werd om het haar naar de zin te maken, ga zo door

3. Heerlijk geluncht geweldige entourage prachtig weer dus heerlijk buiten gezeten.
    Voor herhaling vatbaar!

4. Helaas schrijf ik nu een 2e recensie voor Boshuys Hermitage, omdat ik na mijn 1e recensie er nog 2 keer heb gegeten (waaronder met Kerst). Maar zoveel als ik mij ervan voor had gesteld werd het niet.
    Ten eerste hadden de meeste gasten hun best gedaan om zich voor een Kerstdiner te kleden, maar de eigenaar liep in spijkerbroek en trui.
    Ten tweede was er verschillende keren verwarring over mijn glutenvrij en moesten er gerechten terug.
    Ten derde hadden 3 van ons gezelschap een ander hoofdgerecht gekozen omdat die graag wild wilde eten. Dat werd fazant. Maar de fazant was qua portie meer een tussengerecht dan een hoofdgerecht.
    Ten vierde was er bij het hoofdgerecht niet iets van een aardappelgerecht. Aan een tafel achter ons was men zo teleurgesteld dat er alsnog na het hoofdgerecht puntzakken friet bij hen op tafel werden gebracht.
    En als vijfde punt was er gedoe met de verwarming, de eigenaar zette die lager terwijl wij daardoor in de koude luchtstroom zaten. Zijn reactie was niet erg plezierig: “andere mensen hebben het te warm”. Dus zaten wij in de kou, ons niet echt welkom te voelen. Geen wonder dat hij zelf een trui had aangetrokken?!

Om nu niet meteen een nieuwe recensie te schrijven, tenslotte is Kerst nu eenmaal stressen voor de witte en zwarte brigade, besloten mijn man en ik nog eens terug te gaan.
    Dat was afgelopen zaterdag, bloedheet in Nederland en dan is een plaatsje onder bomen en bij een koele vijver heel aangenaam.
    Dus ernaar toe, niet besproken.
    Meteen viel op dat er een gestreste sfeer hing, niet van het personeel, maar van de eigenaar.
    Eerst even wat koels gedronken en omdat er een grotere groep kwam eten, voordat zij bestelden, onze bestelling doorgegeven. Zo’n grote groep is nu eenmaal een flinke belasting voor de keuken en dan is een “glutenvrije” al helemaal gedoe.
    Geen glutenvrij brood voor mij (werd ook geen uitleg over gegeven) wel brood met boter voor mijn man. Kijk dan voel je je dus niet echt welkom, alweer niet!
    De voorgerechten waren goed.
    Het hoofdgerecht (Corvina) van mijn man was te zout. Ik had klassiek voor de asperges gekozen, maar die waren in stukken gesneden, wat rommelig oogde op het bord. Zacht eierdooiertje erbij en apart eiwit als een dik omeletje. De smaak was goed.
    Nagerecht was een zacht gegaarde citroen, bijzonder, maar er moest eerst nagegaan worden welke glutenvrij was, dus was de gingranité en het citroenijs al aan het smelten.
    Ondertussen werden veel mensen weggestuurd die ook wilde komen eten, met het personeel onderling was daar onduidelijkheid over.
    Al met al verdient Boshuys Hermitage geen 9 meer voor mij.
    Meer rust, betere aansturing en een meer welkomsgevoel is nodig.
    Zo jammer!

5. Bart 27 punten

Geweldige omgeving. Sfeer- en stijlvol reataurant. Perfecte en zeer vriendelijke ontvangst en bediening. Heerlijk gelunched. Prima prijs/kwaliteit. Aanrader.

6. Wij, acht oud - collega's die eens een avond bij wilden praten onder het genot van een hapje en een drankje werden in een gemoedelijke, huiselijke sfeer ontvangen.
    Wij kozen allen voor een driegangen-menu wat uiteindelijk bleek te bestaan uit een amuse, een voorgerecht (beide van voortreffelijk bereide vis) een hoofdgerecht (een vleesgerecht in een saus en voorzien van groenten) en uiteindelijk een dessert (warme rijstpap met kaneel en bosvruchten).
    Hoewel wij als laatsten de gelegenheid verlieten, hadden wij geen moment het idee de deur uit gekeken te worden. Kortom dikke pluim voor Boshuys Hermitage en de bediening.
    Ook voor de eet.nu - butler is een dikke pluim zeker op zijn plaats. Geheel voldaan aan de door mij gevraagde en gewenste ambiance.

7. Piet de Vries

Afgelopen vrijdag 4 juni 2015 met 16 personen gegeten. Tevoren een smakelijk menu besproken, met per gang 3 opties. Mooi terras, later vanwege onweer binnen gegeten. Prima voorbereid! Gezellige ruimte, attente bediening en uitstekend gegeten. De hoge verwachtingen overtroffen... Aanrader!

9. Leonie Maas

10. Roy Disseldorp

11. Mjh.smeulders

Wij hebben heerlijk gegeten in het zonnetje, en hadden een prachtige zondagmiddag.

12. Antoinette

Onlangs (vrijdag 13 december) hebben mijn partner en ik hier gegeten. Het was een verrassingsdiner voor mijn verjaardag. Alle gerechten - zowel voor-, hoofd- als nagerecht - waren uitstekend bereid en qua opmaak zag het er ook prachtig uit. De bediening was vriendelijk. Het restaurant zag er prachtig uit.

13. Op 15 november 2013 met 4 personen en op 23 november 2013 met 6 personen heerlijk gedineerd. Zonder uitzondering werden alle gerechten erg goed gewaardeerd en ook de " entourage " op het bord zag er prima uit. Leuke en goed geinformeerde bediening inclusief de wijnkeuze. Wij aten à la carte met voorgerecht, tussengerecht, hoofdgerecht en dessert. De prijs/kwaliteit verhouding is optimaal : voor enkele euro's méér geniet je van een zeer geslaagde avond. Het restaurant is niet luxe wat betreft de inrichting ; vandaar ook de naam " Boshuys Hermitage " ! Maar wel een aanrader . . . . .

14. Heerlijk gegeten in een prima ambiance. Goede bediening en lekker eten tegen een redelijke prijs.

15. Het afgelopen jaar hadden we stukken aan de auto en de reparatie zou wel meer als een week duren.
    Gelukkig konden we een auto van familie gebruiken en als dank wilden we hun graag een etentje aanbieden.
    We hebben ze dus gisteren opgehaald en pas bij de ingang wisten ze waar we gingen eten. We vonden het zelf natuurlijk wel leuk om hen zo te verrassen.

We kennen dit restaurant al een paar jaar omdat we in de zomer als we een fietstochtje door de Oisterwijkse bossen maken hier met mooi weer wel eens lunchen, hier hebben we al eens overgeschreven.

Het restaurant ligt in het grensgebied van de Kampina waar je in de zomer hier in de omgeving kunt wandelen en fietsen. Het terras in de zomer is een hotspot.

Het restaurant heeft binnen een beetje een oude boerderij interieur maar wel met Brabantse gezelligheid.
    Bij aankomst werd de deur al geopend en werden we hartelijk welkom geheten.
    We kregen een mooi plaatsje bij de brandende open haard (deze werd de gehele avond telkens weer voorzien van hout).
    Heerlijk zo lekker bij de open haard.

De menu en wijnkaart werden aangeboden en we gingen voor het drie gangen keuzemenu van de maand januari.

Smakelijk brood werd op tafel gezet met boter en tapas. Daarnaast een schaaltje met een rode saus van gepofte paprika met huisgemaakte broodsticks.

Als amuse een cakeje van tomaat met crème fraiche en groene asperge. Lekker van smaak.

Als voorgerecht kregen we kwartel. Ik had dit kleinwild nog nooit geproefd.
    Zacht van smaak, een beetje kipachtig.
    Ik ben benieuwd waar ze deze inkopen want in Nederland is de jacht hier op niet toegestaan (Frankrijk of Italie?).
    Een paar smakelijke boutjes met een drietal stukjes borst. Daarbij wat kerrie met crème van kastanje met stukjes popcorn en schijfjes champignon.
    Daaroverheen een eenvoudige maar smakelijke dressing.

Als hoofdgerecht een viertal stukjes rugfilet van het hert.
    Mooi sukadevlees wat prima was gebakken (mooi medium).
    Daarnaast bekende gerechten die smaakvol zijn bij dit vlees en jaargetijde, namelijk spruiten en rode kool. Van beiden in een soort van stamppotje.
    Prima van smaak met daarnaast nog wat toefjes van appelcompote in een rode wijnsaus.
    Er werd gevraagd of we wat salade en frites erbij wilden dus dat was akkoord, niet wetende dat dit € 8,25 kostte. Dit had men wel mogen vertellen.

Als nagerecht kregen we een mousse van chocolade en hazelnoot met daarop een paar stukjes pure chocolade. De crunch was ook van hazelnoot en daarbij enkele geltoefjes van passievrucht.
    De toefjes hadden niet veel smaak maar de mousse met chocolade was heerlijk.

Een mooie wijnkaart waar vele landen in werden vertegenwoordigd maar bij deze wintergerechten koos ik voor een Carmenere.
    Een stevige mooie kersenrode wijn van 13,5% uit 2010. Uit het gebied Errazuriz in Chili. Veel geuren van donker fruit (zwarte bessen, pruimen) en licht houtachtig.
    De wijn had een fijne lange nadronk. Hij paste prima bij het wild.

De bediening was jong en wilde graag hun best doen. Vriendelijk en niet geheel ontspannen.
    Wat meer vertrouwen in hun zelf mag want het ging best goed.

De rekening was € 181,75. Doordat we 2 flessen wijn verbruikten ( € 51,00) liep de rekening ook wat hoger op.
    Thuis zag ik dus de bijbetaling van de frites met salade en voor de bru plat € 4,50.
    Tevreden over de gezellige en smakelijk avond was een nette fooi op zijn plaats.

16. Mooie Tapas-schotel en prima wijn genoten bij het Boshuys.
    Volle bak op terras op deze mooie nazomermiddag. Bediening was zeer alert op lege glazen en sfeer prima.
    Bedankt team en graag tot een volgende keer!

17. elly en theo grevers

Wij komen al jaren bij boshuyshermitage en we zijn zeer tevreden klanten. In de eerste plaats vinden wij de sfeer prettig en professioneel. De medewerkers verstaan hun vak en je wordt altijd vriendelijk ontvangen. Wij nemen ook altijd onze twee honden mee en ook die zijn zichtbaar welkom. De kwaliteit van het eten vinden wij van grote klasse. Wij kiezen meestal het maandmenu dat zeer afwisselend wordt samengesteld en ook een goede prijs/kwaliteitsverhouding biedt. Wij komen zelf uit Voorburg, maar we rijden geregeld naar dit leuk gelegen restaurant.

18. De sfeer en de ligging van dit restaurant hebben we ten eerste als uitstekend ervaren.

Echter, het enthousiasme na het diner werd om verschillende redenen getemperd.

Zo zijn de verrassingsmenu's alles behalve een verrassing. Deze zijn nagenoeg identiek aan de goedkope (3/4 gangen) menu's op de kaart, terwijl je 5,- meer betaald. Erg vreemd!
    Daarnaast hebben we de service als vrij knullig ervaren. Jonge bedienden die proberen hun best te doen maar prat gaan op de details (vieze glazen, vingerafdrukken aan de borden, knoeien). Verder hadden we ook nog de pech dat we in ons gezelschap een stuk vlees hebben moeten terugsturen aangezien het voornamelijk bestond uit vet.

19. Mark en Irene

Vanavond heerlijk gegeten bij Boshuys Hermitage. Het eten was in 1 woord "Geweldig"!!! Ook het wijnarrangement was erg goed. De uitleg die we kregen bij de wijn bij elk gerecht was ook zeer goed en uitgebreid.

Het was dus top! Er hangt een prijskaartje aan het eten en drinken maar het is het driedubbel waard!!! We komen hier zeker vaker terug.

20. Dit restaurant heeft een paar jaar geleden de vermelding gekregen voor het mooiste terras van Nederland. En dat klopt! De carpaccio met extra ganzenlever krullen moet je geproefd hebben. De steaks krijg je botermals op je bord. Er hangt wel een prijskaartje aan maar dat hadden wij er graag voor over. Je kunt hier ook lunchen en dan kiezen uit 1 of 2 gangen.

21. Tonny 14 punten

Gisteravond (10.5) heerlijk gegeten op het terras. Na een wolkbreuk te hebben doorstaan genoten van heerlijke verse gerechten. Prima restaurant!!!!

22. Piet de groot

Gewoon top adres, prijs kwaliteit waar je vrolijk van wordt.
    Met Pasen weer super gegeten.

23. Altijd weer goed, komt duidelijk boven het niveau uit van de vele eetcafe's in Oisterwijk.

24. M. Willems

Mooi weer, dus buiten op het terras genoten van de natuur, de vijver en niet te vergeten het lekkere eten. Prima maaltijd, zowel het verrassingsmenu als het maandmenu. Geen overdreven porties, maar zeker geen holle kies. En dat voor een acceptabele prijs! Goede en vriendelijke bediening. Dit gaan wij zeker nog een keer doen, vooral op een mooie zomeravond.

25. En maar zeggen dat Nederlanders geen culinaire geschiedenis hebben!..... Wat was de verrassing zeer groot.

Tijdens een van mijn stagebezoeken aan een van mijn cursisten van de opleiding hotel heb ik een ware ontdekking gedaan.

De hoogst sympathieke gastheer van Ostanden is er in geslaagd om zich te omringen met enerzijds een keukenchef en zijn medewerkers die smaken, gaartijden en garnituren op een deskundige manier weten te combineren, anderzijds een spontane, vriendelijke, vakkundige en accurate bediening.

Deze sublieme horecazaak qua locatie, inrichting, gastvrijheid, keuken zijn een echte aanrader voor wie het culinair genot wil combineren met een oase van rust. Meer dan een aanrader, het is een must, the place to be.

26. We zijn met een gezelschap van 8 man gaan eten en met het opnemen van de bestelling ging het al verkeerd. Daar bovenop moesten we na het tussengerecht bijna een uur wachten op het hoofdgerecht. Bij het verrassingsmenu wisten de dames niet eens te vertellen wat ze serveerden.

Het eten was niet slecht, al was het wel jammer dat niet iedereen het eten tegelijk kreeg. Al met al hebben we er toch nog een gezellige avond van weten te maken maar een volgend bezoek zit er voor ons niet meer in.

27. Topkeuken met een topbediening. Je kunt zien dat de bediening een goede opleiding heeft genoten. Het buitenterras is helemaal top, dus laat het mooie weer maar komen.

Niet voor niets uitgeroepen tot nummer 1 in de Horeca Misset Terras Top 100.

Eten is goed, de wijnen uitstekend.

28. Prima gegeten.

Leuke bediening. Leuk terras. Alhoewel met dit weer wat frisjes maar in de zomer prima. Leuke locatie. Wat kan ik er nog meer van zeggen. Alleen wat jammer dat het wat ver weg is voor me. Anders zou ik er vaker heen gaan.

29. Uitstekend gegeten!

Goede wijnkaart, gezellig gezeten. Binnen een nostalgisch warm ingericht restaurant. Buiten een ruim verzorgd en goed onderhouden terras met uitzicht op de vijver waarin de zwanen statig verblijven. Kaart en keuken van prima kwaliteit. Een aanrader!

30. Waanzinnig mooie lokatie met een uitstekende prijs kwaliteitsverhouding.

31. Angelique

Zondagavond een hapje gegeten op het terras. Vind de prijzen erg hoog liggen, zeker als je kijkt naar de hoeveelheid die je krijgt. Hoofdgerecht Paella was een klein laagje rijst met 3 mosselen en 2 gamba's en klein stukje witvis. Betaal je wel 21.50 voor.

32. Na plaats te hebben genomen en de kaart bekeken, bestelling gedaan. Tomatensoep 9,50=ƒ22,- Vissoep13,50=ƒ30,-. De kostprijs van een kop soep is 0,35>0,45. In Oisterwijk komt erg duur water uit de kraan.