Ballaró in Oisterwijk

1319822250 76
1384219140 71
1419995191 72
1484392081 63

1. Ook glutenvrij verkrijgbaar, super eten, mooie orijzen, aardige bediening!

2. Heerlijk gegeten! Verassingsmenu was zeker de moeite waard 👌

3. Echt uitstekend gegeten, maar het was ijskoud binnen.
    De kachels waren aangezet en de eigenaar legde uit dat ze dat deel van het restaurant die avond open hadden gezet en dat de verwarming kapot was geweesten net gerepareerd. Het vroor buiten en de koude was nog niet uit het pand gestookt.
    Voor gasten die reserveren van te voren toch echt de eerste plaatsen geven.
    Wij hebben echt veel te koud gezeten om comfortabel te kunnen eten. Helaas.

We komen zeker terug maar dan wel bij een goede temperatuur.

4. Jaap Spanjersberg

Fijn, echt Italiaans restaurant. Heerlijk eten en sfeer. Verrassingsmenu is aanrader.

5. Weer heerlijk gegeten.

6. Echt een hele fijne avond gehad en mijn moeders verjaardag gevierd die helaas niet meer bij ons is, dankzij deze lieve mensen van Ballaro en het lekkere eten en drinken… tot heel snel.

7. Geweldig gegeten, 4 gangen verrassingsmenu!

8. wil van Engelen

Gisteren weer heerlijk getafeld bij Ballaro. Behoorlijk wat keuze uit anti pasti en voorgerechten. De keuze uit hoofdgerechten zou wat meer vlees variaties mogen bevatten. Drankjes wat prijzig, maar wel erg lekker. Gewoon een gezellige avond gehad, met leuke bediening.

9. Jos Abrahams

Behoorlijk aan de prijs; wel een leuk restaurant maar behoorlijk overgewaardeerd door de prijslijst.
    Eten was niets mis mee. Bediening ook niet.

10. Via albert heyn actie gegeten. Heerlijk en typisch italiaans met verse ingredienten. Veel variatie, smaak ++
    Bestelde drankjes zijn duur. Flesje spa kost 3.50, glas wijn 5 euro.Staat tegenover dat je 1 gratis menu van 37.50 krijgt.

11. Arno en Sidney

Heerlijk gegeten en lekkere wijnen. Veel aandacht voor de gasten en vrolijke eigenaar die het je naar de zin wil maken. Gezellige ambiance. Zeker een aanrader als je lekker Italiaans wilt eten. Laat je de menukaart dicht en laat je verrassen door kok Fabio.

12. Heerlijk gegeten in dit sfeervolle Italiaans restaurant. Het uitserveren van de gerechten duurde wat langer dan normaal.
    Heerlijke pasta gegeten met een echt traditionele smaak.
    Al met al fantastico!

13. Zeer slecht. Ontzettend duur voor de kwaliteit die je krijgt. Een voorgerecht gekozen met diverse italiaanse hapjes. Stond dat dit voor 2 personen was. Achteraf blijkt dat de prijs per persoon 16 euro was. Fles water a 5 euro per stuk. Slechte en onpersoonlijke bediening. Broodjes vooraf hadden helemaal geen smaak en de olijfjes en het brood die ongevraagd op tafel kwamen moesten we ook grof betalen. Na afloop commentaar gemaakt op de ongelooflijke hoge rekening en dit mbt het voorgerecht. Kreeg ik als antwoord dat hier al wel meer klanten over geklaagd hadden. Dus het lag niet aan ons. Verder geen excuus of enige respons tot creditatie. Nooit meer dit restaurant… en ook van ons uit geen enkele goede reclame naar hun toe.

14. rob broekmans

Uitstekend! Heerlijk gegeten en gezellige ambiance

15. Heerlijk eten, perfecte sfeer. Je waant je voor een avond in Italië met de Italiaanse bediening!! Echt een aanrader.

16. Het eten was goed, maar de bediening vonden wij slecht. We waren met 17 personen en de dame die ons hielp was zeer kortaf. Er werd ontzettend in het Italiaans naar elkaar geschreeuwd vanuit de keuken en het restaurant. Ze waren een paar toetjes vergeten, hier hebben we een paar keer om moeten vragen, uiteindelijk kwam het toen iedereen al klaar was, geen enkel excuus van sorry... Verder pushen ze heel erg om flessen water te verkopen voor € 3,75 per fles. Prijstechnisch veel te duur! Kraanwater hebben ze niet.... Voor je rust hoef je niet hier heen te gaan

17. Alles was heerlijk, maar de risotto met zeevruchten was fantastisch.

18. Tom Broux

Zeer gezellig Italiaans restaurant. Vorig jaar ontdekt bij ons eerst bezoek aan Oisterwijk. Dit jaar stond het zeker op onze agenda. Reeds vooraf via Eet.nu gereserveerd. Volgend jaar zijn we weer van de partij.

Specialere kaart waardoor je uit de dagdagelijkse Italiaanse keuken van andere restaurants wordt getrokken om zo te experimenteren met andere gerechten.
    De wijnen zijn ook van goede kwaliteit en de mensen weten perfect wat waar bij past.
    De prijs is misschien wat prijziger dan verwacht, maar zeker iedere euro waard.
    Topsfeer en gezelligheid troef.

Zeker een aanrader.

19. Leuke bediening, prima eten

20. Van Gerwen

Alles wat mis kon gaan ging mis, lang wachten, aangegeven in het verrassingsmenu wat er niet in mocht zitten en dit toch gekregen.

21. Pat bergman

Prima gegeten en gedronken, niks mis mee.

22. 7 Maart gegeten bij Graziano's. Wat een vriendelijkheid, wat een passie voor het vak en wat was het eten lekker! Een en al lof voor de heren van Graziano's.

23. Marco Schouten

Gisteren bij Graziano's gegeten. Een superavond gehad met heerlijk eten, vrolijke sfeer en dito bediening. Absoluut een aanrader voor iedereen die een authentiek Italiaans restaurant in Oisterwijk zoekt.

24. Het was werkelijk heerlijk. Fijne sfeer, uitstekende bediening, redelijk druk voor een dinsdagavond en heerlijke gerechten.

25. Riny Denissen

Heerlijk gegeten met typisch Italiaanse uitleg bij de gerechten.

26. Fantastisch gegeten in een geweldige sfeer. Een stukje echt Italië in Nederland.

27. Het viel erg tegen. We moesten veel te lang wachten op ons hoofdgerecht en toen dat eindelijk na ongeveer anderhalf uur kwam, moest een van ons nog eens een kwartier wachten op zijn pizza, zodat hij alleen kon gaan eten omdat de rest het al op had. Daarbij geen excuses voor lange wachten en/of dat een het gerecht nog later kreeg. Kwaliteit ook niet geweldig. Wij komen hier niet meer.

28. -Voor ons niet meer.
    -Eten was op zich oké maar voor een restaurant verwacht ik er meer van.
    - Duurde enorm lang voordat het hoofdgerecht op tafel stond. Na het voorgerecht 1,5 uur.
    - Afgezien van een toetje hierdoor en de avond thuis verder voortgezet.

29. Constance Wardenaar

Een sfeervol gezellig restaurant. Erg aardig personeel en heerlijk Italiaans eten. Een leuke ontdekking.

30. Fam. Sillekens

Slecht. Familiedag, dus met 11 personen. Tafel mooi gedekt buiten. We kregen redelijk op tijd de voorgerechten, maar moesten daarna meer dan een uur wachten op het hoofdgerecht. Daarbij was er n.b. een pizza te weinig!! Je telt toch zeker het aantal gerechten!! De pizza was er binnen 5 minuten, terwijl we ontzettend lang gewacht hadden. Er werd geen kraanwater geserveerd, maar we moesten flessen "plat" water nemen voor een afschuwelijk hoge prijs.

Voor andere gasten sloofde de eigenaar zich ontzettend aanstellerig uit, maar ons schatte hij duidelijk niet hoog in.
    Sommige dames vroegen kleine porties, maar kregen toch de grote, die dus maar voor de helft opgegeten werden. Echt verspilling en zonde.

Geen aanrader dus.

31. Rob en Angelique

Doen al enkele jaren de WijnSpijs in Oisterwijk. Na 4 jaar pasta in alle mogelijke vormen was er uiteindelijk een variatie. Pizza. Pizza met wat tomaat en kruiden, niet eens een bordje of uitleg wat we kregen maar pof hier zijn de pizza punten hoppa. Op deze manier laat een goede Italiaan zien wat hij in huis heeft... Nadat mijn vrouw hier een opmerking over maakte, praat de eigenaar eroverheen luid roepend "Fantastico" en zachtjes bij het weglopen tegen mijn vrouwke "de groetjes". Het is dat hij zichzelf gelooft maar wat een onprofessioneel gedrag ten voeten uit... Wij komen er als geaarde Oisterwijkers in ieder geval nooit meer.

DE GROETJES Ballaro

32. Heerlijk gegeten bij Graziano's. Alsof je in Italie bent. Leuke sfeer, goede bediening, ook leuk dat de kok vaak aan tafel komt om eten te brengen of te bereiden. Niet goedkoop maar zeker het geld waard. Wij komen zeker terug!

33. Heerlijk gegeten, zeer vriendelijk meisje wat ons serveerde. Echte Italiaanse sfeer en smaak. Vooral het toetje chocolade taartje met ijs. Hier komen we zeker terug.

34. Niels Willems

Het voorgerecht kwam een uur na de bestelling doorgegeven te hebben op tafel. De droge, smaakloze broodjes die we van te voren kregen waren allang op. Het voorgerecht had warm moeten zijn, de scampi was warmer toen hij nog in de zee zwom dan toen hij op ons bord lag. Daarna weer een uur moeten wachten op het tussengerecht. Dit gerecht had niets om het lijf. De pasta was ok, maar daar was alles mee gezegd. Het hoofdgerecht was het beste van de avond, op het bier na.
    De service was belabberd, de serveersters kwamen niet vragen of we nog drinken wilden en liepen doelloos rond terwijl er nog verschillende tafels afgeruimd konden worden. er was een serveerster bij die goed haar best deed (zij werkte hier nu 5 weken,en wist nog veel niet). Dankzij haar een 2 voor service anders was het een 1 geweest.
    De sfeer hebben we zelf gemaakt hierdoor komen we op een voldoende uit. Als het personeel of de entourage de sfeer moeten maken dan was dit een dikke onvoldoende geweest.
    De kwaliteit van het eten was dik onder de maat. Vervolgens moesten we naarmate de kwaliteit veel te veel afrekenen, zelfs met een bon dat de tweede persoon gratis kon eten was het nog duur.

35. B.de Bruijn uit Leiden

Afgelopen vrijdag zijn wij helaas door deze firma niet in staat gesteld een beoordeling te kunnen geven, om de eenvoudige reden dat ze, na een verzonden bevestiging van reservering, doodleuk 2 uur voor aanvang meldden dat er een fout door hen is gemaakt en er daardoor géén plaats voor ons meer was!! Dit terwijl wij op grond van de ontvangen bevestigingsmail, een hotel in de buurt hadden geboekt.

36. Geen verse pasta in een Italiaans restaurant zegt al genoeg. Als er dan ook nog eens kant-en-klare Sligro-pizza-saus als smaakmaker overheen gaat, houdt het op. Een onfrisse huiskamer met onkundige bediening vormen het decor van een véél te hoge rekening. Kortom helaas geen aanrader en dus ook: niet doen!!

37. I can't remember eating anything as tasty as I did here! The waiting stuff is good and fast and there's this crazy Italian guy who is very funny and speaks like five languages? Cool.

This is the place if you want to eat properly... and if your wallet is fat enough. But come on: you can't get a Ferrari for the price of a Day, can you?

Bon apetito!

38. Wat opvalt is dat regematig bezoekende klanten allemaal enthousiast reageren!! Ik hoor daar ook bij maar moet toch helaas mededelen dat we onlangs niet zo best hebben gegeten! Gehoopt een lekker stuk tonijn met spaghetti ollio te kunnen eten waarvan ik zeker weet dat mijn vrouw die beter klaar gemaakt zou hebben. Jammer! Wij vonden de bediening daarentegen goed. Prijs/kwaliteit viel ook best tegen, 270 euro voor 4pers. Was teveel voor wat we geserveerd kregen.

39. Roy Disseldorp

40. Mijn ervaring bij Ballaró was geweldig! ik heb gewoon heerlijk gegeten, de bediening was heel hartelijk, ik vroeg wat hun dachten dat lekker was op de kaart, ze wisten van alles over hun gerechten te vertellen en kwamen ze regelmatig vragen of alles nog naar wens was. Een echte italiaans sfeer door italiaanse bediening.
    De slechte recensies die ik gelezen heb begrijp ik dan absoluut niet. Als je bij een echt italiaanse restaurant wil gaan eten dan moet je gewoon bij Ballaró gaan. En nog zag ik dat ze net een nieuwe restaurant hebben geopend, ben ik echt benieuwd om daar even te gaan proberen maar ik weet zeker dat kan alleen maar heerlijk zijn net als Ballaró. Echt een aanrader!

41. Slechte ervaring; wij hebben van familie een culinaire wandeltocht gekregen. Het begint bij een restaurant alwaar je een gerecht en een drankje krijgt aangeboden en als je deze op hebt, komt er een enveloppe met het adres van het volgende restaurant waar je naar toe moet! Dit is doorgesproken met alle restaurants en 's middags nog zijn de envollopen afgeven!!

Zo kwamen wij ook bij restaurant Ballaro, waar we naar ons tafeltje werden gebracht, in afwachting wat we hier zouden krijgen. We kregen een witte wijn en een glas water en bord met 5 streekgerechten, tot zover prima, maar kwam de bediening met de menukaart met de mededeling dat we nu een hoofdgerecht mochten uitzoeken!!

Tussentijds kwam de eigenaar zeggen: "Dat daar een envelope klaar stond"! In deze envelope stond dat wij naar een ander restaurant moesten voor een volgende gerecht! En toen kwam de eigenaar vertellen dat wij moesten betalen voor het hoofdgerecht! Dat was namelijk niet afgesproken en betaald! Hoe kunnen wij dat nu weten, er is met u iets afgesproken en betaald en bent overal van op de hoogte, maar laat ons toch een hoofdmenu uitzoeken? En je krijgt nog te horen dat het onze eigen schuld is! Nooit meer naar deze zaak. Ook de overige familieleden die dit hebben geregeld zullen nooit hier komen!

42. Het eten was erg goed, maar de wachttijd was veel te lang. De zaak zat vanwege Moederdag echter wel helemaal vol. De prijs was voor 4 personen met 4 gangen en drank €223,50 en daarmee aan de dure kant.

43. Helaas hier komen we nooit meer terug! De bediening was zeer slecht! Alleen bij binnenkomst is er gevraagd of wij wat wilden drinken daarna hebben we ze niet meer gezien! We werden compleet genegeerd. We hadden gekozen voor een 4-gangen menu. Hierbij had de ober opgenoemd welke gerechten hierbij hoorden. We hebben tot 2 keer toe een compleet ander gerecht gekregen dan dat ons beloofd was! Ook hebben we ruim een uur moeten wachten op het tussengerecht! Dit was ons geld echt niet waard! Hier komen we nooit meer terug!

44. Het is weer even geleden dat ik hier gegeten heb. Maar dit is gewoon een top restaurant. Toffe bediening en super lekker eten. Ga zo door. Fantastico.

45. Wat een geweldig restaurant! Het eten is heel goed hier! We hebben echt een hele leuke avond gehad. Dat komt grotendeels ook door de bediening! Ze zijn erg vlot en behulpzaam. Ze zijn een gezellig team en dat stralen ze dan ook uit. Daardoor hangt er ook écht een leuke sfeer in het restaurant. Je moet er wel even wat voor sparen, want goedkoop is het niet.. maar wat een super goed restaurant! Tot snel personeel van Ballaro!

46. Tim van Asten

Ik heb vorige week gegeten bij Ballaro, wat mij betreft de beste Italiaan in Oisterwijk en omstreken!
    Zowel het eten als de service was heel erg goed! De obers (allemaal mannen) wisten alles te vertellen over de gerechten en kwamen met perfecte adviezen wat betreft wijn/spijs combinaties! Heb een geweldige avond gehad en ga snel weer terug komen!

47. Dinsdag 6 augustus rond 20.00 uur. We hebben een kwartier aan een vies tafeltje op het terras (Ongeveer 10 tafeltjes, waarvan 2 niet bezet) zitten wachten op enige reactie van de bediening. Ze zagen ons wel, maar deden alsof we lucht waren. De al aanwezige gasten werden op een hoogdravende/aanstellerige manier bediend door diverse mensen. Na 15 minuten zonder begroeting of reactie zijn we vertrokken.

48. Eten smakelijk maar matig opgemaakt.
    Borden oud en kapot.
    Slechte bediening, vergeet alles.
    Veel geschreeuw maar weinig resultaat.
    Terras buiten oké.
    Binnen vies, vloer glad van viezigheid.
    Onvoldoende!!
    Hierdoor prijs niet reëel.

49. Henriëtte

Heerlijk gegeten & gedronken, jammer dat ik de Bob was.
    Vlotte bediening & het 4 gangen verassingsmenu was ook top.
    Goede prijs kwaliteit verhouding en creativiteit.
    Voor vrijdag 19 juli graag tegeltje voor 5personen, buiten aub!
    Grazie.

50. Lekker gegeten voor een redelijke prijs met ons gezin. Zomaar binen komen vallen op een zaterdagavond, Vlotte bediening gehad en een afwisselende kaart met echt heerlijke italiaanse gerechten maakten het onverwachts erg leuk.

51. 5 dagen vooraf gereserveerd voor 2 pers. op zaterdagavond 19.00 uur. Aangekomen, met jasje -dasje voor een avondje uit! Werden we naar een achterhoekje van het restaurant geleid aan een minitafeltje, ik vroeg nog waarom we niet in het restaurant mochten zitten, allemaal gereserveerd zeiden ze.
    Even later werden de andere 2 tafeltjes in ons hoekje bezet door pizza-eters in sjofele kleding, wij hadden een lekkere fles wijn en een voor en hoofdgerecht besteld, eten was heerlijk, mag ook wel voor die prijs. Ik wilde wel een dessert maar we zaten daar zo geïsoleerd dat ik het erbij liet en de rekening vroeg, toen we de zaak verlieten rond 21.30 waren er zeker nog 5 tafels leeg in het restaurant met een bordje gereserveerd erop! Daar hadden wij wel willen zitten, het gaat niet alleen om het eten maar ook dat je gezellig zit, dit was alles behalve klantvriendelijk en ik reserveer niet om een pizza te eten! Die kun je overal krijgen. Zal niet meer zo gauw hier eten wel jammer !

52. Nu twee keer wezen eten en het is een superleuk en gezellig restaurant! Het personeel is spontaan en gezellig. Een verassingsmenutje is een prima optie, alle twee de keren waren geheel verschillend! Wel moesten we af en toe lang wachten op de volgende gang. Een goede aanrader als je een avondje lekker wilt eten en genieten, geen goede aanrader op het moment dat je heel snel een hapje wilt eten.

53. Wij zijn samen gaan eten. Een sfeervol, leuk, warm restaurant met fantastisch eten. Er worden wel hoge prijzen gerekend.

54. Afgelopen zaterdag met vrienden daar gaan eten. Drie weken eerder al gereserveerd. We zaten aan de tafel naast de keuken, helemaal achterin. Om 20.00 uur gereserveerd.

Om brood moesten we vragen. Om half 10 kregen we pas een voorgerecht! Het hoofdgerecht liet op zich wachten tot half 11.
    Het personeel zei continue fantastico, maar zo fantastisch was het allemaal niet. Het eten was erg lekker, maar de rekening deed ons stuiteren. 321,- euro voor 4 personen?

Maar wat wil je als je alleen voor een fles water al 4.50 rekent. Een glas prosecco blijkt 7,- euro. Het is wel lekker maar kom op zeg! Voor dit bedrag verwacht ik ook amuses, alles erop en eraan, maar niets van dat alles. Dan te bedenken dat we ook nog een fles wijn van het huis gekregen hebben voor het lange wachten. Die zat er dus niet eens bij, anders was het nog duurder geweest.

Wij gaan niet meer terug in ieder geval. Eten is lekker maar prijs/kwaliteit slaat helemaal nergens op.

55. Inge Reinieren

56. Top restaurant, met erg veel keuze (vergeet de aan tafel benoemde specials niet).. heerlijk gegeten, goede bediening, lekkere wijnen.
    De porties zijn wel wat groot, dus als je 3 gangen wilt eten is een menu beter, dan los bestellen..
    (de Risotto met vis is namelijk zo lekker dat er na een heerlijk voorgerecht geen ruimte meer was voor een hoofdgerecht)..

57. Een restaurant met een goede sfeer. De gastheren tevens de eigenaren zijn zeer bepalend, maar ook de bediening is zeer goed, en weten waren ze over praten.

Ik heb een heerlijke avond gehad! heerlijk gegeten en geweldige bediening. de pure Italiaanse sfeer komt helemaal op. ben niet bang om geld uit te geven als je hier komt eten.

58. Suprise Menu echt een aanrader, met de wijn van het huis goeie combi.

Over hele leuke en lekkere ervaringen, die kun je soms met enkele woorden samenvatten: geweldig !!

59. astrid en joep joep bob en max van geffen

We komen bijna iedere week hier eten. Altijd een warm welkom door het gehele personeel. Eten is altijd geweldig lekker. Je wordt hier echt verwend.

60. Wat een SUPER restaurant! Ik kom zelf uit Nuland en heb vorige week voor het eerst kennis mogen maken met Restaurant Ballaro in Oisterwijk. Bij binnenkomst werden we begroet door eigenlijk het gehele personeel. Zelfs vanuit de keuken hoorden we diverse Italiaanse welkomstgroeten. We waren met z`n 4e en hebben gerechten buiten de kaart (specialiteiten) gegeten. Deze werden erg enthousiast uitgelegd aan tafel. Als voorgerecht had ik een combinatie van 3 gerechten op een bord. Zo puur en vers. Echt heerlijk! Ook mijn gezelschap was erg te spreken over de voorgerechten. Als tussengerecht hebben wij allen de spaghetti met venusschelpen op. Ook deze was meer dan prima. Voordat de spaghetti op tafel stond kwam een van de gastheren naar ons toe om een heerlijk glas Chardonnay aan te raden. Wij zijn dan ook op zijn advies ingegaan. Toen de lege borden van tafel werden gehaald werd ons gevraagd of we het hoofdgerecht gelijk geserveerd wilden hebben of dat we liever eventjes wilden uitbuiken. Erg attent van de bediening dat ze hier om vragen. Ik heb als hoofdgerecht wederom een combinatie van gerechten op. Ossenhaas en Rib-eye. Deze werd mij aanbevolen door de eigenaar. Hij vertelde ons dat beide gerechten zo intens van smaak zijn. En hij had gelijk. Het was een redelijk grote portie maar ik heb hem helemaal op. Uiteraard hebben we ook nog een heerlijk dessert op. We wisten alleen niet zo goed wat we precies wilde eten als dessert, dus kwam de gastheer met het idee om een mooie schaal met verschillende desserts te serveren. TOP! Hierbij kregen wij een heerlijk glaasje dessertwijn geschonken. We hebben de geslaagde avond uiteindelijk afgesloten met een koffietje en een huisgemaakte nogat.

Het was een top avond en ik zal restaurant Ballaro snel weer bezoeken.

61. Het eten was zeker niet slecht maar de bediening is super slecht. Wel is iedereen erg vriendelijk maar is ons geval ging er erg veel mis. Ten eerste had de helft van de tafel in eerste instantie het voorgerecht. De andere waren vergeten. Toen deze kwamen waren het de verkeerde. Bij het hoofdgerecht opnieuw de helft van de tafel eerst omdat voor de andere twee opnieuw het niet goed was doorgekomen. Deze gerechten kwamen 10 minuten later. Toen is gemeld dat we het verkeerde voorgerecht niet zouden hoeven te betalen maar toen de rekening kwam stond het toch op de bon. Een van de hoofdgerechten was penne. Deze was helaas niet gaar. Jammer de mensen zijn erg aardig de sfeer is goed maar er gaat teveel mis.

62. Het eten was oké, maar de service was erg slecht, en dat is nog te zacht uitgedrukt....
    Dit is voor mij de eerste keer en tevens de laatste keer geweest in dit restaurant, meer kan ik er niet van maken helaas..

63. Dit was ooit mijn favoriete restaurant. Vanavond geweest en was erg teleurgesteld. Na 2,5 uur alleen nog maar een voorgerechtje gehad. Heb het hoofdgerecht en dessert maar afbesteld en om de rekening gevraagd. Bediening weet niet hoe adequaat met klachten om te gaan, zijn eerder arrogant. Erg jammer, want het eten is hier altijd prima.

64. mark 9 punten

Gisteravond hier voor het eerst gegeten(met familie).

Het is ons allen goed bevallen. Goede, zeker niet overdreven, aandacht van de eigenaar. Op de gerechten viel ook niets aan te merken. Er werd alleen miniem gebruik gemaakt van groenten en aardappels als garnering.

De bediening wist ook wat men te doen had.

65. Pascale

Een restaurant waar de echte Italiaanse smaken goed tot hun recht komen. De gerechten zijn authentiek en eerlijk. De eigenaren Giuseppe en Fabio zorgen op alle (ook culinaire) vlakken voor ambiance.

Een restaurant om vaker te komen!

66. Klein maar fijn Italiaans restaurant, met echte Italiaanse eigenaren die weten wat sfeer en kwaliteit is.

Prijs/kwaliteit verhouding van het menu is prima in orde.

67. Een avondje uit bij Ballaro is een waar culinair hoogtepunt!

Geweldig eten en een vriendelijke bediening.

Kom hier regelmatig en dit restaurant behoort absoluut tot mijn favorieten.

Gezellige en ongedwongen sfeer.

68. H.J.Arnoldus

Geen goede ervaring met dit restaurant.

Kwaliteit matig.

Als klap op de vuurpijl moesten we 3 euro extra betalen voor wat schijfjes courgette die op de pizza van onze kleindochter zat.

69. Mijn eerste keer hier, 2 weken geleden, was echt een teleurstelling.

Door de recensies werd mijn interesse voor dit restaurant gewekt. Een avond die ik niet zal vergeten.

Slechte wijn/te warm. Om te beginnen, na zeer lang wachten en 3 x vragen kwam daar mijn brood met kruidenboter, echter een goedkope dressing / olijfolie had daarvoor ongevraagd plaatsgemaakt..

Verbrand brood liet de smaak echter toch niet doorkomen.

Nou ja, dan zou de rest wel goed zijn.

Inderdaad, de tomatensoep was heerlijk. Van al de rest kan ik nog een pagina vol schrijven, lees, zeer middelmatig.

Lang, zeer lang wachten, heel propperig alles op elkaar.

Ik ben echt geen zeurpiet of verwend maar dit restaurant verdient echt geen vermelding als goed.

Na afloop met de bediening erover gehad en die kwam met ecxuses van de kok over mijn vriendin haar pasta (heel vet/zout), was een nieuw recept.
    Maar daar bleef het bij.

70. Adrian Bowmer

Goed restaurant met oog voor de gasten. Bediening is altijd vriendelijk doch niet altijd even geweldig. Aan de andere kant maken Guiseppe en Fabio dat wel goed met hun enthousiasme.

Eten is over het algemeen super.

71. Het beste Italiaans restaurant in de omgeving. Hier wordt nog authentiek Italiaans gekookt. Verrassingsmenu is dan ook echt een verrassingmenu. Ik ben hier nu al een aantal keren geweest en elke keer is het super. Service is goed.

72. We zijn gisteravond voor het eerst gaan eten bij Ballaro.

Het eten was echt ontzettend lekker! Een leuke sfeer, de gastheer zowel als de chef dragen hier enorm aan bij!

We hebben echt genoten van het heerlijke eten.

Echt een aanrader!

73. We komen al een aantal jaren bij Ballaro, het eten is altijd voortreffelijk. Inderdaad is de bediening soms wat sloppy of laks, echter wordt het met een Italiaanse slag gedaan, vind je dat niet prettig, er dan niet heengaan. Wil je gewoon heerlijk eten, goede wijn en gewoon lekker een avondje uit en niet te hoeven koken, dan kun je voor een hele mooie prijs kwaliteit bij Ballaro terecht!

Fabio en Guiseppe,

Ga zo door, nog een kleine verbetering in bediening en planning en het scoort een dikke 10!

74. Paul Raaijmakers

Ballaro is een restaurant waar je een hele avond kunt blijven, zonder je een seconde te vervelen. De sfeer is goed, het eten is gevarieerd en bijzonder lekker en de service is ook bovengemiddeld goed. Kortom: Ballaro is een toprestaurant!

75. Hebben er laatst gegeten met vieren en het verrassingsmenu genomen, was heerlijk. De wijn was heerlijk. Kortom we komen zeker weer eens terug.

76. Laatst weer genoten van het lekkere eten en van de uitstekende Siciliaanse wijnen. En van een inspirerende avond. Niet moeilijk met zo'n top- gastheer 'in tha house'. Laat de zomer maar komen jongens!

77. Erg lekker gegeten in een goede sfeer met een hartelijke en onderhoudende gastheer die Ballaro naar grote hoogtes brengt. Klasse aanwinst voor de zaak, Ballaro!

78. Ik ben woensdag zelf gaan keuren en het eten vonden wij echt top!

Maar ook de bediening viel mij niets tegen, alle obers waren erg enthousiast en wisten veel te vertellen over het eten.

De planning is wat minder, als er een groep binnen komt, loopt het spaak in de keuken en worden de wachttijden langer.

Deze tijd heb ik weten te vullen met de rode huiswijn, ook al een aanrader. Het viel mij ook op dat het erg druk was, alles zat vol en dat voor een woensdag avond.

Ik zal zeker vaker komen want ook de sfeer was zeker voldoende.

79. Heerlijk gegeten, prijs kwaliteit super, maar inderdaad de bediening is flut. Er liep ook een oudere persoon rond, niet alleen jeugd. Maar ook die manier van bedienen was niet alles.
    Kortom als de bediening maar de helft was van de kwaliteit van de keuken, zou het in totaal top zijn.

80. Dit weekend, op aanraden van vrienden, een tafeltje geboekt op het terras bij Ballaro.

Door het mooie weer was heel het terras vol en binnen was ook redelijk vol. Gelukkig heb ik daar niets van gemerkt.

De bediening was vriendelijk en het eten was, zoals ik al begrepen had, puur Italiaans.

Zeker een aanrader!

81. Waarom gaat iemand naar een restaurant? Als je thuis lekker kunt eten en niet bezuinigd op de inkoop van goede wijn dan is het niet in de eerste plaats voor het lekkere eten.

Of is het omdat je moe bent thuisgekomen van je werk en geen trek hebt om achter het fornuis te staan en de tafel te dekken? Maar als je dat juist leuk vindt en het beetje inspanning zelfs beschouwt als een ontspanning na een werkdag, dan gaat het dus ook niet om bediend te worden en toch wil je naar het restaurant.

De andere omgeving, de verrassing van kaart en spijs en de bediening samen, zijn voor mij de uitnodiging om de weg naar een restaurant te maken.

Vandaag waren we in Noord Brabant en aan het einde van de lange dag wilden we gaan eten in Oisterwijk bij Ballaró. Vele jaren geleden verbleven we daar in hotel Rosep en op een avond kwamen we terecht in dit restaurant. De goede herinnering aan een geslaagde avond in Ballaró deed ons besluiten om opnieuw hier binnen te gaan.

We kozen het verrassingsmenu en dat deed zijn naam meer eer aan dan wenselijk was. De bestelde rosé bleek niet voorradig (haal hem dan van de kaart) ,maar in de plaats daarvan een Corvi, volgens de ober minstens zo goed en voor dezelfde prijs. Later bleek deze wijn voor dezelfde prijs op de rekening te staan en twee euro goedkoper op de kaart.

We werden geholpen door een aardige ober die zo enthousiast en chauvinistisch over Italië sprak dat hij ook even kwijt moest dat de beste Bordeaux uit Bari komt; dat had een waarschuwing moeten zijn!

Restaurants klagen tegenwoordig dat de klandizie terugloopt en dat er minder wordt verteerd. Waarom gaan zij dan in veel gevallen met hun klanten om alsof het Jehova getuigen zijn?

Na de tweede gang begon het te regenen waardoor we verhuisden naar een tafel binnen. Daar werd ons, na lang wachten, voor de tweede maal de tweede gang aangeboden. Na uitleg van onze kant dat er kennelijk iets fout was gegaan werd ons de derde gang beloofd. Deze belofte werd een uur later ingelost met het hoofdgerecht.

Wijn en eten waren uitstekend, ook over de ambiance en de overige gasten viel niets te klagen. Het is die eeuwige waardeloze bediening waardoor zoveel restaurants het verdienen dat ze failliet gaan.

Aan het einde van de avond sta je honderd euro lichter buiten met een rot gevoel. Deels veroorzaakt doordat je avond anders verliep dan je had gehoopt en deels omdat je aan het eind van die verpeste avond niet de eigenaar en de bediening duidelijk hebt gemaakt dat ze naar de maan kunnen lopen.

Ballaró: een ballentent!

82. Beste italiaan bij uitstek in de verre omtrek. Specialiteiten die je ergens anders niet vindt. Ben er nu 3 keer geweest, telkens wat anders geprobeerd en was alle drie de keren top.

De gastheren besteden ruim aandacht aan je.

83. van Roessel

Erg lekker gegeten jammer dat er geen witte zoete wijn was.Pluim voor de bediening en de kok.

84. Gijs V. uit O.

Een zaak die er te vaak naast zit als je voor een vijfgangen menu komt dan wordt alles uit de kast gehaald. Echter kom je voor alleen een lasagna dan halen ze de neus niet op. Na een eerste keer top te hebben gezeten, drie maal ontsteld naar huis gegaan, de bediening moet nog heel wat leren en de keuken ook.

85. Dhr. Jansen

Wij komen hier regelmatig en je proeft gewoon de italiaanse sfeer. De bediening is leuk en heeft genoeg aandacht voor ons maar ook voor de andere gasten. Het eten is werkelijk waar top! Elke keer weer laten wij ons verrassen en het bevalt ons elke keer weer. Telkens weer laten ook de wijnen ons lekker verrassen. Daarom sluiten wij binnenkort een bezoekje aan Ballaro ook niet uit!

86. 2 tevreden oisterwijkers

Al een paar keer zijn we bij Ballaro geweest.En iedere keer werden onze smaakpapillen verwend.Ook de bediening verdient een pluim.Kortom; heerlijk!

87. Een maal hier geweest maar nooit meer. We voelden ons niet echt welkom, werden slecht bediend en het zitcomfort was matig (krap en in de loop en koud).
    Het eten ging wel.
    Mijn vrouw had de rekening niet goed gecontroleerd. Naderhand zagen we dat er 2 tomatensoep (per stuk maar liefts 6 euro) en een drankje teveel op stonden. Dus voor zo'n 15 euro afgezet!

88. We moeten in ons enthouasiasme niet overdrijven. Het is er redelijk goed, maar niet overdreven. Ze blinken nergens in uit. Veel (te) jong personeel, gemiddeld lekker eten, lekker, aankleding restaurant wat verouderd.

89. Wij komen met regelmaat bij ballaro.Ik vind het er erg gezellig en het eten is helemaal top.een puntje.voor ons zou de kaart wel een keer verandert mogen worden!! we willen wel eens opnieuw verast worden!!maar verder top tent

90. We voelden ons niet erg welkom bij Ballaró. De bediening had meer aandacht voor de andere (vaste?) gasten. Het begon al bij de bestelling: we bestelden een fles water en witte wijn. Fles water werd gewoon op tafel gezet en niet ingeschonken. Terwijl er bij andere gasten wel ingeschonken werd en de fles in een koeler werd gezet. De fles wijn werd (na 2x erom gevraagd te hebben) pas na het voorgerecht gebracht, en toen kwam er ook pas een koeler.(water was al lauw geworden) Het eten was heerlijk, op het voorgerecht na: de sla was bedorven! Vele rotte stukken in de sla! Er kwam zelfs geen verontschuldiging oid, men haalde de schouders op en liep weg! Zeer slechte zaak!!! Daarnaast moesten wij zelf steeds om dingen vragen, terwijl de bediening het gevraagde wel automatisch uitvoerde bij andere gasten. Heel vreemd, kennelijk waren wij niet belangrijk genoeg. Ook bij het verlaten van het restaurant moest ik zelf mijn jas halen (bij andere gasten was dat niet zo) en was er geen uitgeleidde. Blij dat we geen fooi hebben gegeven: Hier komen wij niet meer terug, besteed mijn tijd en geld graag bij iemand anders!

91. Helmut Veerle en Noa

Wij komen +/- om de 2-3 weken bij Fabio en Guiseppe. Om de simpele reden dat het altijd fantastisch is. Het eten, de sfeer, de vriendelijke ontvangst.

92. Met 3 pers. het 4 gangen verasingsmenu gegeten. Heerlijk, ook uitstkende huiswijn. Bediening leuk, italiaans. Erg gastvrij. Zeker voor herhaling vatbaar, heb al weer een reservering staan.

93. SUPER keuken, uitmuntende smaak met/door eenvoud, echt italiaans. Aanrader de scampi's in tomatensaus, alleen al voor de saus (met brood soppen!) en de ossehaas met knoflook. En ja, rumoerig en soms temperamentvolle bediening. Maar als je dat stoort moet je niet bij een italiaan gaan eten!

94. Helaas konden we geen verrassingsmenu nemen. Waren met 10 pers. en 7 pers. wilde dit menu, maar dit was niet mogelijk kan alleen per tafel besteld worden, JAMMER!
    Toetjes waren nog niet op en er werd al afgeruimd. Eten was SUPER, de bediening kan nog heeeeeel veel leren!

95. Elke keer weer een feestje! Pluim voor Guiseppe en Fabio

96. Een geweldige italiaanse keuken! De sfeer is hier echt super een echte aanrader prijs/kwaliteit is zeer betaalbaar.

97. Heerlijk gegeten, echter heel rommelig en rumoerig.

98. Fantastisch oorspronkelijk Italiaans koken;
    goede Siciliaanse wijnen; een echte Italiaanse culinaire ervaring. Als je het 5-gangen menu neemt wordt je zeker verrast.
    In Italië zijn talloze restaurants die de keuken van Ballaró niet eens kunnen benaderen.

99. Erg lekker, authentiek italiaans eten!!

Volgende pagina