De Meulen in Oirschot

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1185204207 90
1319001307 94
1372520147 89
1419349132 88

1. Jos van der Sanden

Zoals altijd… topkwaliteit voor een hele schappelijke prijs…
    Gisteren een 5 gangen chef menu met wijnarrangement… in 1 woord geweldig.

2. Zeer bijzonder en lekker gegeten alleen jammer dat na het afrekening er geen uitgeleide wordt gedaan, betaald klaar af hadden we het gevoel, jammer maar dat was het enige.

3. j vingerling

Wij hebben hier met veel genoegen gegeten. Werden prettig ontvangen, goede uitleg wijnsoorten en het eten was verfijnd. We zullen dit restaurant zeker aanraden bij anderen ,tenminste als je van lekker eten houdt.

4. Theo van Summeren

Heerlijk gegeten, prettige sfeer en een goede gastheer.

5. Een bijzondere ervaring om hier te mogen dineren. Smaakexplosies die uitzonderlijk op elkaar zijn afgestemd.

6. Het eten was zeer smaakvol en mooi gepresenteerd. Een smaaksensatie in de mond. Wel hele kleine gerechtjes, maar bleek na afloop toch genoeg te zijn. Zeer goede en vriendelijke (met kennis) bediening.
    De inrichting is sober. Het had mijn inziens meer aangekleed mogen zijn. Vooral nadat er nog heel weinig mensen in het restaurant waren en de tafels niet aangekleed waren, zag het er zeer ongezellig uit. Wel stoorde het mij dat er luidruchtig met het bestek gerommeld werd. Dat kan ook nadat de gasten weg zijn, lijkt mij (zie dit als positieve kritiek). Verder prima.

7. Slechte service. Het restaurant doet zogenaamd mee aan de restaurantactie van Albert Heijn, maar al in de 1e week waarin de zegels worden uitgedeeld is er tot het einde van de actie geen beschikbaarheid meer. Dat was vorig jaar ook het geval. Erg slechte service. Ze doen zogenaamd mee, zodat ze op de website te vinden zijn, maar daadwerkelijk met de actie daar eten blijkt onmogelijk.

8. Super gegeten! Echt super surprise 4 gangen menu met wijn arrangement. Service heel goed! Echt TOP

9. Martin en Yvette

Vanuit een hotel arrangement gereserveerd bij de Meulen. Een goede keuze. Een heerlijke ontspannende sfeer met een heerlijk 3 gangen diner en bijpassend wijnarrangement.

10. Gezellig personeel en goede gerechten, mijn vriend en ik komen hier graag!!

11. Heerlijk gegeten met het vrijdag menu. Dit houdt in dat je vrij van de kaart uw 3 gangen menu mag samenstellen voor €35,-
    Vriendelijke bediening en een fijne sfeer.

12. Pieter Raijmakers

Onlangs gegeten bij De Meulen. Het eten was goed. Wij hadden echter het idee, nadat we een opmerking hadden gemaakt over een aperitiefje, wat bij het arrangement hoorde, dit verkeerd viel bij het personeel. Dat was jammer en we hadden het idee dat ons dat kwalijk werd genomen. Dit drukte voor ons een beetje het "gezellig uit eten gevoel."

13. Heerlijk gegeten, keuzemenu tegen een hele goede prijs. Lekker wijnarrangement erbij. Leuke setting en zeer vriendelijk en professioneel personeel.

14. Nog op de valreep van 2013 een leuke aanbieding ontvangen en heel lekker gegeten a la carte maar voor een aantrekkelijke prijs. Zoals gewoonlijk voortreffelijk gegeten met het bijbehorende wijn arrangement. Elke keer weer opnieuw een goede keuze en dus een aanrader. Wij blijven terugkomen.
    G.Bergman Eindhoven.

15. Steven V.

16. Een top restaurant in de regio, diverse malen gegeten en altijd uitstekend verzorgd en op smaak. Wel ff reserveren anders kom je bedrogen uit. Leuke locatie waar je makkelijk parkeert. Kortom warm aanbevolen.

17. Weer een keer naar de Meulen gegaan en ook nu uitstekend. De gastvrouw wist nog wat wij de laatste keer gedronken hadden etc. Klasse. Er hangt een echte "laat je verwennen" sfeer.
    Ook nu een prima selectie op de kaart, en je kunt gerust gerechten aanpassen. Geen probleem. Goede bijpassende wijn erbij.
    In een woord: Geweldig. We komen graag weer terug

18. In een woord geweldig!!
    Goede service, super eten, wachttijden zijn perfect en een goede sfeer.
    Echt een aanrader voor iedereen!

19. Zalig gegeten!
    Prachtig opgemaakte borden!
    Gezellig restaurant, vriendelijke bediening.
    Chique, maar toch gemoedelijk.
    Een klein minpuntje, de tafels iets te dicht bijelkaar.
    We gaan hier graag nog eens terug!

20. Naar Oirschot voor een eerste kennismaking met restaurant de Meulen. Het restaurant is makkelijk bereikbaar vanaf de snelweg en heeft een eigen parkeerplaats. Het pand is gelegen buiten het centrum, in een woonwijk en naast de bekende molen `De Korenaar`, een historisch monument dat stamt uit 1857.

Bij binnenkomst kijken we op de bar en de grote lamp aan het plafond trekt de aandacht. Sfeervolle inrichting met bruine vloerbedekking, bruin gestoffeerde comfortabele armstoelen, witte en rode muren. Achter een venster staat een oude stoommachine. De tafels zijn keurig ingedekt met wit linnen en een vers bloemstukje komt op tafel.
    We krijgen een tafel aan het raam en door de bovenlichtjes hebben we uitkijk op de molen, leuk. We bestellen een witte wijn als aperitief. Een Italiaanse Grillo van het huis Angelo wordt geschonken, een fruitige wijn met klein bittertje in de afdronk. Als borrelhapjes een glaasje groene olijven en schaaltje vers gebakken gezouten krokantjes. Voor op de broodjes tomaten tapenade, schijf roomboter en een bereiding met kwark.
    De amuse zit in een klein hoog glaasje met oortje, een witlofsoepje met hierop een warm krokant buideltje gevuld met een wildragout. Het soepje leek op een hartige bereiding van melk met stukjes rauwe witlof voor de bite. Het buideltje had een mooie droge krokante korst, de vulling was zalvend met subtiele wildsmaak, een aangename start.

Helaas is er geen mogelijkheid voor een wijnarrangement en we drinken de witte door. Op het bord tartaar van gemarineerde tonijn, gebakken gamba, druppels kerrie mayonaise, wakamé, schijfje gemarineerde komkommer, gezuurde bloemkoolroosjes en wat rauwkost. De tartaar is mild en smaakvol en we kunnen hem uitgebreid met de garnering combineren. (8)

Voor het hoofdgerecht schakelen we over op de rode van hetzelfde wijnhuis. Deze is gemaakt van Nero d` Avola, een elegante, fruitige wijn. Op een bourgondisch gevuld bord een drietal flinke stukken hertenrug met saus van morieljes, hete bliksem, pompoen crème, quenelle wortel met gember, biet, spruiten en gekarameliseerde witlof. In een schaaltje nog gebakken krieltjes met champignons en ui. Het vlees heeft een hele mooie cuisson en combineert uitstekend met het uitgebreide garnituur. Van de krieltjes proeven we er maar één daar het alles bij elkaar een behoorlijke portie is. De hete bliksem was erg smaakvol. De wortel met gember was de avontuurlijkste smaakbeleving. (9)

We kunnen wel een dessertwijn bestellen en laten de keuze aan de serveerster. Ze kiest een Portugese Moscatel de Setubal 2004 van het huis Bacalhôa, met in de neus tonen van muscat en rozijnen, in de mond rond en een licht stroperige afdronk met een klein bittertje. Uit de keuken een mooie presentatie van drie quenelles chocolade mousse, drie bolletjes sinaasappelijs, streep slagroom, partjes van sinaasappel en grapefruit , druppels sinaasappel siroop en kleine mintblaadjes. De chocolade mousse heeft een krachtige smaak die prima met de grapefruit en de wijn combineert. Ook de sinaasappel bereidingen zijn erg lekker. Een prima dessert. (9,3)

Als afsluiter de espresso met een truffel en een klein kommetje crème brûlée.

De serveerster was in het begin iets formeel maar al snel brak het ijs en werd het een stuk gezelliger. Alles verliep naar wens. De lunch is niet druk bezocht daar er weinig spontane inloop is, als je hiervan gebruik wilt maken moet je dit op voorhand bespreken anders heb je kans op een gesloten deur. Jammer is natuurlijk wel dat er weinig open flessen zijn waardoor de wijn mogelijkheden zeer beperkt zijn.

Prijs kwaliteit is erg goed, ze hebben niet voor niets een bib en een smiley. Menu 34,-, huiswijn 3,95, dessertwijn 5,95, fles water 4,- en espresso 2,35.

21. Afgelopen vrijdag gegeten in restaurant De Meulen.
    Het is een sfeervol restaurant met een chique uitstraling en nette bediening. Lekker gegeten en met de heerlijke broodjes erbij ook nog voldoende en dat is tegenwoordig met die nouvelle quisine lang niet overal het geval. Is zeker een aanrader. Om niet voor verassingen komen te staan is het wel aan te raden van te voren via internet de menukaart te raadplegen. Bijvoorbeeld: voor de liefhebbers van soep, er staat er maar eentje op. Aandachtspunt: voel je niet verplicht om het diner te beginnen met een aperatief a €4,95. of een fles water a € 4,00. te bestellen. Toen de serveerster ons kwam vragen welke wijn we wilden drinken terwijl we het aperatief nog eens niet op hadden kwam dat toch een beetje opdringerig over. Verder zoals eerder gezegd nette en vlotte bediening en restaurant is zeker een aanrader.

22. Heerlijk gegeten met mijn zus, heeft een zeer speciaal dieet waar zeer goed voor gezorgd is. Chapeau, dat kom je niet overal tegen. Absoluut een aanrader, heerlijk hert gegeten zo een mooie combinatie super. Bedankt lieve mensen we hebben een zeer geslaagde avond gehad. Speciaal voor mijn zus was het top.

23. Het eten is zo ontzettend goed gedaan. Bijvoorbeeld: het hoofdgerecht dat ik had, was een gerookte hertenrug met vijgencompote en zuurkool. Als je dit in 1 hap in je mond neemt, proef je eerst het zuur van de zuurkool die daarna langzaam wegzakt. Dan proef je het zoet van de compote, waarna ook deze wegzakt. Dan proef je het rosegebakken hertenrug met als nasmaak de heerlijk gerookte wildsmaak. Hoe beter kun je dat maken? En dan bij het voorgerecht en hoofdgerecht het broodje wat je krijgt, ook super lekker vers gebakken. En voor iedereen gewoon gratis een bakje met kaasstengels en olijven bij binnenkomst. Als niet-olijven-liefhebber waren deze olijven zelfs lekker zoet/straf van smaak. Zo ook met mijn nagerecht, een assortie van kazen. Als niet-geiten-kaas liefhebber ook hier een heerlijk milde geitenkaas. En dan een kaas die beter tot zijn recht kwam met het zoete notenbrood erbij. En dat is ook waarschijnlijk de reden dat precies bij dit stukje kaas een stuk zoet notenbrood lag. Er is gewoon zo ontzettend goed nagedacht over het eten!
    Service is goed, net en correct. Maar helemaal niet stijf en strak, dus gewoon heel netjes. Jammer dat er wel wat foutjes gemaakt zijn, waardoor ik voor service toch echt lager moet beoordelen. Op de rekening stond een fles water te veel, toch weer 4 euro extra. En bij het woensdag-menu zouden huisgemaakte friandise en twee glazen wijn zitten, maar die hebben we niet als zodanig herkend (oftewel gewoon niet gekregen?). Ook was een dame wat minder sympathiek en vriendelijk aan tafel, maar dat werd goed gemaakt door de andere 3 dames.
    Heel nette omgeving, modern en strak met authentieke elementen. Jammer dat je de molen van binnen niet direct herkent, maar een mooie stoommachine achter een glazen wand maakt ook heel veel indruk.
    Zeker aan te bevelen (uitstekend) maar net niet perfect vanwege de service-foutjes.

24. Jos & Ingrid

25. Frank en Ria

Een geweldig genot om hier te mogen eten. De kwaliteit was uitstekend en het oog werd gestreeld door de wijze waarop de gerechten geserveerd werden. Ondanks de drukte toch een fijne ambiance en een vlotte en keurige bediening.

Een aanrader voor eenieder en wij komen beslist nog eens terug.

26. Robin 62 punten

Twee weken geleden geweest. Met zijn 4-en. Leuke locatie, gratis parkeren. We hebben heerlijk gegeten (4-gangen surprisemenu)! Vriendelijk personeel, goede service. Top avondje!

27. Stijn & Ilse

Konstante kwaliteit, altijd gezellig, ook onze kinderen zijn altijd welkom, gastvrij, leuke bediening. Kortom een toppertje!

28. margo en fred

Heerlijk gegeten in ongedwongen sfeer. De prijs kwaliteit is prima. Vlotte bediening. Voor herhaling vatbaar.

29. marjolein manders

Drie maal gegeten bij De Meulen en het blijft een verrassing hoe goed en gezellig het er telkens is.

De bediening vriendelijk en alles kan.

Voor mij een dikke 10.

30. Vandaag echt heerlijk gegeten! Top.

Ongedwongen op het terras in de tuin.

Echt hele goede kwaliteit eten, fijne bediening en prettige sfeer.

Leuk!

Een aanrader!

31. De sfeer, de ambiance: is net alsof je in je eigen woonkamer aan het eten bent.

Zelden zo goed gegeten!

Ik denk het beste restaurant van de regio Eindhoven Tilburg.

Als je voor niet veel geld heel lekker wilt eten, is de Meulen het proberen waard.

32. Eten is lekker en bediening is erg goed.

Voor zwangere vrouwen zoals ik op dit moment is de keuze erg beperkt. Maar door de klantvriendelijkheid kan daar makkelijk van afgeweken worden.

33. j.van Balkum

een heerlijk adres voor ongedwongen eten op culinair hoog niveau voor erg vriendelijke prijzen. dit is gastheerschap en verwennerij van de hoogste klasse!

34. Wij hebben hier al
    meermalen gegeten en
    onze ervaringen(met kinderen en klein-
    kinderen) zijn uitstekend!!!!