Op dit adres zit nu: SNTZL | De Zwaan

1679812092 75
1690120971 75

1. Rico Weterings

2. guy van damme

We werden binnengelokt door het bord buiten, met daarop vermeld: stoverij van reebout met witlof en gratin voor 14.95 euro. Met 4 personen dit gegeten. Belachelijk weinig qua hoeveelheid. Alle 4 met honger vertrokken. We kregen een klein stukje witlof en een klein stukje gratin, waarvan de aardappelen niet gaar waren. Na een klacht hierover kregen we wel 4 pralines aangeboden "om de gaatjes" te vullen.
    Tevens werden tijdens het eten de rookmelders hersteld of vervangen (via trapje tussen de tafels)
    Guy van damme en 3 anderen (gegeten in de auberge 31/10/2017)

3,4
  3. Meer als 40 minuten wachten op een broodje gerookte zalm en chagrijnige bediening, terwijl het niet heel druk was. Jammer!

4. José en Huub van Houtert

We doen het niet graag maar ondanks dat kunnen wij de voorbije zondagavond (13 augustus dus) alleen maar omschrijven als 'onvoorstelbaar slecht'!!
    We geloven heel graag dat het door de drukte allemaal niet van 'n leien dakje liep maar een professioneel restaurant moet o.i. op drukte kunnen inspelen.

We noemen een aantal dingen om bovenstaande conclusie hard te maken:
    - de gastheer kwam het broodmandje brengen met de boodschap dat er vloerbrood in zat en hij vond het kennelijk nodig om er bij te zeggen dat dat brood "natuurlijk niet op de vloer gelegen had"...., alsof wij de naam vloerbrood niet zouden kennen;
    - op uw site hadden we gelezen dat er een maandmenu was en dat zag er in onze ogen heerlijk uit; toen we dat wilden bestellen gaf de gastheer aan dat we dat mandmenu niet konden krijgen omdat we dat niet gereserveerd hadden met behulp van groupon. Dat is helemaal niet het geval want een maaltijd via groupon is heel wat anders dan uw reguliere maandmenu; maar we hebben uiteindelijk toch ieder een maandmenu in onze handen gedrukt gekregen: 2 verschillende menu's.... en naar achteraf bleek kwamen geen van beide overeen met het lekkere menu dat we op de site hadden gezien;
    - we waren om iets voor half acht in het restaurant en hadden om tien uur pas twee van de zes gerechtjes gehad....;
    - we hadden 'n witte en 'n rode wijn besteld en kregen (bijna) 2 witte wijntjes; is gelukkig hersteld;
    - de gastheer vond het kennelijk nodig om ons te vertellen wat er in dit restaurant allemaal misging en dat hij de hele zaak op 'n hoger plan wilde gaan tillen...., informatie waar klanten als wij totaal geen behoefte aan hebben;
    - na het tweede gerechtje kwam de gastheer het vierde gerecht brengen, niet wetend dat er eerst nog een tussengerechtje moest komen, we moesten dus zelf zeggen dat we pas 2 gerechtjes gehad hadden;
    - het derde gerechtje was buitengewoon minimalistisch van omvang en net zo minimalistisch van smaak;
    - het hoofdgerecht was van dusdanig geringe omvang dat we er eigenlijk een bakje frites bij verwacht hadden en toen we dat aan kelner vroegen kregen we even later van de gastheer te horen dat daar extra voor betaald moest worden...;(Schandelijk, gelet op de omvang van het 'hoofdgerecht' (= 'n halve aardappel-stukje tomaat-broccolibloempje-enkele erwtjes-3 uiterst kleine flinter....dunne lapjes lamsvlees); uit principe hebben we die frites dus niet genomen!!!
    - in de tweede rode wijn zat een flinke dot depot, iets wat kan gebeuren bij het volledig leegschenken van een fles, zoals wij zelf weten, maar de gastheer probeerde ons een of ander verhaal op te hangen dat kant noch wal raakte; te prijzen is dat we een ander glas wijn kregen!
    - het nagerechtje was van goede kwaliteit en bijzonder smakelijk;
    - onder het vertellen van een lang verhaal (dat veel weg had van 't buiten hangen van de vuile was) kregen we, als vorm van excuus...???, een dessertwijntje aangeboden;
    - om iets voor half acht binnengekomen gingen we om iets over elven weer naar buiten!

In feite kunnen we het gevoel waarmee we zijn weggegaan niet omschrijven, zó slecht was onze ervaring, die we overigens al met veel mensen in onze familie- en vriendenkring hebben besproken.

We betreuren het dat we dit verhaal (dat eigenlijk nog veel langer zou kunnen zijn) aan 'het papier' moeten toevertrouwen, maar vinden wel dat we eerlijk moeten en willen zijn en dus niet kunnen zeggen dat we tevreden zijn en een genoeglijke avond hebben gehad, iets wat we eigenlijk wel in Restaurant 'De Zwaan' verwacht hadden!

Kennelijk waren wij die avond niet de enigen die klachten hadden, gelet op het feit dat we regelmatig hoorden en zagen dat de gastheer aan andere tafels allerlei dingen aan het goedpraten was en vervolgens zijn excuses aanbood.

Het zal u, na het lezen van dit verhaal,duidelijk zijn dat u ons niet meer in uw restaurant zult kunnen verwelkomen!

Hopelijk kunt en wilt (.....) u hier iets mee.
    Onze vriendelijke groeten,

José en Huub van Houtert

2,2
  5. Wij hebben heerlijk gegeten!
    Leuke bediening!
    Echt een avondje verwennerij.

6. Kort geleden kwamen wij naar Oirschot omdat we op doorreis waren naar Geldrop, we wilde even ergens een goede bak koffie drinken. We kozen voor jullie restaurant, prima keuze. Jullie koffie is erg lekker en wordt in een leuk kopje geserveerd (vinden wij dan erg leuk) & een heerlijk stukje cake. Dank hiervoor, wij zijn echte fijnproevers qua koffie en tegenwoordig kom je nog maar zelden restaurants tegen waar je ook terecht kan voor een lekkere bak koffie. Jullie staan met stip in onze favorieten.

Vandaag kwamen wij nog eens terug naar Oirschot en omgeving, het is zo bijzonder mooi en besloten dit x wederom voor de koffie/thee te gaan en te lunchen.

Ik had gekozen voor 2 kroketten met friet - dit klinkt heel saai - maar dit hoeft het niet te zijn en was bij jullie restaurant inderdaad niet saai, maar waanzinnig lekker en zo leuk geserveerd! Mijn vriend had zalm op brood gekozen en die heeft er erg van genoten. Het was allemaal zo vers en lekker. Prijs/kwaliteit verhouding is absoluut goed, bediening erg vriendelijk en je zit er comfortabel en ook best belangrijk, schone fris ruikende toiletten!

Tot de volgende keer!
    Een echte aanrader voor gewoon een bakkie koffie (als je van lekkere koffie houdt) en een goed verzorgende lunch enne met slechtweer gaan de heathers aan! En ze hebben een groot geheel aan luifel, zo fijn. Ipv die parasols die net niet op elkaar aansluiten en dat je dan net nog in de drup zit.
    Het zijn details, wij letten hier erg op.

Vriendelijke groet, Marcel & Monique uit Barendrecht.

7. Op 27 mei 's middags het maandmenu besteld. Kregen ons bestelde drankje op een vuile tafel met volle asbak. Daarna werd vuil bestek geleverd De etensresten zaten er nog aan. Vervolgens kwam ons gerecht, 2 asperges met een stuk zalm. Het bord was warmer dan de asperges en de zalm was lauwwarm. De bediening liet zich niet meer zien en het wachten was op de bijbehorende frites. Na hierover iemand aangesproken te hebben zouden deze gebracht worden. Om niet alles helemaal koud te laten worden alles opgegeten in afwachting van de frites, die niet kwamen. Toen we klaar waren duurde het nog een eeuwigheid voor er iemand zich op het terras waagde. Deze geroepen en gezegd dat de nog steeds geen frites hadden gekregen. Gaf toen iemand anders de schuld. Hij vroeg of we de frites nog wilden maar ik vroeg naar de rekening. Vroeg of we nog wat wilden drinken, bleek op eigen rekening. Daarom snel betaald en vertrokken. Geen service en slecht eten. Nooit meer de Zwaan. Geen aanrader.

8. Eten redelijk/goed, maar!! erg weinig het asperge menu! Wij hebben een 6-gangenmenu gegeten en hebben, LET op 4 asperges totaal gegeten in 6 gangen. Dit feestmaal heeft mij getest op mijn geduld, 4 uur en een kwartier beste vrienden heb ik daar binnen gezeten.
    Dit gaat er over, ik heb de ober even aangesproken over het karige eten (in het bijzonder over de 4 stuks asperges) en ik kreeg doodleuk een heel dom antwoord de "vangst was niet goed van de asperges" deze simpele ziel wist niet beter
    dus voor ons geen eten meer bij de Zwaan in Oirschot.

Vriendelijke groet, Ad en Sylvia Claassen

9. H R Bijlsma

De reservering was door eetnu onterecht bevestigd. Doordat mijn vrouw glutenvrij moet eten, belde ik en ontdekte daardoor dat ze vol zaten. Men heeft ons toch uitgenodigd om te komen en niet voor niets! Geweldig lekker gegeten en uiterst vriendelijk bediend. Top!!

10. Harrie de Haas

We hadden een 6 gangen asperges menu. Na 2 uur hadden we 2 gangen gehad. Tussen elke gang zat minimaal 45 minuten wachttijd. Hoofdmaaltijd was lauw ipv warm. Bediening was heel afstandelijk en ongeïnteresseerd, je bent geen klant maar nummer. Was voor ons de laatste keer

11. Hans Brouwer

Mooie locatie waar we smakelijk gegeten hebben in goed sfeertje met knapperend haardvuur. Verder zijn we vriendelijk geholpen door vakkundig personeel die ons verteld hebben wat er zoal voorgeschoteld werd.

12. Helmie Gerris

Zaterdagavond 29 april gereserveerd om 19:00 uur voor een Groupon deal, een 6-gangen seizoensmenu (asperges). Na 1,5 uur kregen we pas ons eerste gerechtje (na vragen). Het was druk, mensen die na ons binnen kwamen en ook die deal hadden zaten al aan het derde gerechtje. Het " bijpassende wijnarrangement klopte niet met wat op de kaart stond. Je kreeg een glas wijn ingeschonken en mocht blij zijn als het gerechtje er bij geserveerd werd binnen 1 uur. Eten werd zonder uitleg voor je neergezet. Als er al plek was, want 5 a 6 vorken links en 5 messen en een lepel rechts van je bord neemt nog al wat plaats in. Met onze vragen en commentaar werd niets gedaan. Het gerecht met lam was niet te eten, want hier was de kok heel royaal geweest met de peperbus. Volgens 1 ober klaagde meerdere mensen hier over. Of ik hier nu eet met een deal van bv Groupon of zo, ik verwacht lekker eten en aandacht, maar wat we kregen was desinteresse. Jammer, voor ons was het de eerste en laatste keer hier.

13. We hebben op onze eerste gang bijna twee uur moeten wachten!! twee maal aangegeven dat we nog niets hadden gehad. Om ons heen werden mensen geholpen maar het personeel had zelf niet in de gaten dat wij nog steeds niets hadden gehad. Op eens had een mevrouw dit in de gaten en heeft er voor gezorgd dat we de eerste gang kregen (van de zes gangen). Toen leek het goed te gaan tot het hoofd menu met lam, daar hoorden patatjes bij en we hadden rode wijn bij deze gang besteld. Patatjes hebben we om moeten vragen omdat onze borden al bijna leeg waren, de wijn was er ook nog niet. Uiteindelijk kregen we de patatjes (onze borden waren al beide leeg en we hebben rustig aan gedaan) de wijn kwam nadat!! we al klaar waren, die hebben we dus ook terug gestuurd. Wel excuses gehad en en een keer wijn gratis. Pas toen we weg gingen kregen we te horen dat er een probleem was met het personeel bestand. Dit hadden we liever meteen gehoord. En de twee koffie die we hadden besteld moesten we gewoon betalen. Voorlopig geen De Zwaan meer. Dit hebben we een paar jaar gelden hier ook al mee gemaakt.

14. Marij van Leuken

Het komen tot een reservering is gewoonweg lomp. Ze zeggen "snap niet dat u niet rechtstreeks ons belt". Zitten vol, terwijl er op deze site aangegeven wordt dat er beschikbaarheid is. Jammer. Het eten is goed, maar deze service is echt slecht

15. A. Janssen

Heerlijk genoten van een 6 gangen verrassingsmenu.
    Uitstekende service. Prima glas wijn. Voor herhaling vatbaar.

16. Heb via sociaal deal de eerste keer goed gegeten, we werden op en top behandeld. Bij vertrek werden zelfs onze jassen aangereikt.

De tweede keer weer met een bon daar geweest en hij had geen belangstelling voor ons. Gezelschap langs ons werd op en top behandeld en daar had hij wel aandacht voor.

Deze man maakt verschil met klanten met of zonder bon via Sociaal Deal. Deze man is gemaakt vriendelijk en toont niet zijn ware gezicht. Ga er nooit meer dineren.

17. Martine

Dreadful, worse experience ever. Took three hours to serve two small dishes. We left before the main course.

18. Waardeloos, nooit meer.

19. Jos hessing

De meest wazige site die wij ooit ervaren hebben het wordt echt tijd dat je daar wat aan doet ..pffff....

20. Lilian Suyskens

Heerlijk gegeten, menu werd zonder problemen aangepast aan de wensen. Bij aankomst bleek dat het menu anders was dan gezien via Eet.nu op internet.
    Wat wel in mijn ogen vervelend was, was dat er wildpaté (ganzenlever) op het menu stond. Dat is zo achterhaald, het is algemeen bekend hoe deze dieren onder zeer dieronvriendelijke manieren worden volgepropt voor hun lever. Ik vind dit niet meer kunnen om dat op een menu in een restaurant te zetten.
    Maar zoals gezegd werd dit zonder probleem vervangen door een ander gerecht. Super.
    Het was al met al een gezellige avond met heerlijk eten en goede service. Een aanrader....hoop dat ze wel wat doen met die paté!

21. C.Peerlings

Heerlijk gegeten, prima bediening, zeker voor dat geld.
    Wij komen snel weer terug!

22. Via groupon een zo te zien aantrekkelijk 5 gangen asperge proeverij gekocht voor De Zwaan in Oirschot.
    Vervolgens gereserveerd en op de dag plaats genomen in de serre. Vervolgens werd een 5 gangen proeverij opgediend waarbij al bij voorbaat twee gerechten waren veranderd.

Ik werd niet verrast door de aanblik en ook niet door de smaak van de gerechten.. Het was allemaal wel te doen maar ik had er meer van verwacht. Asperges waren van mindere kwaliteit dan ik gewend ben en de porties hielden ook niet over. Ik zou me bekocht voelen als ik de volle prijs had moeten betalen voor dit menu.

Ik kreeg de indruk dat je via groupon daar goed terecht kunt maar dat er flink in de kwaliteit en de hoeveelheid van de porties wordt geknepen.

23. In de eerste instantie heb ik te veel afgerekend, maar toen ik dit later vanuit huis meldde werd er netjes aangeboden om dit op te lossen door het te veel betaalde terug op mijn rekening te storten. Hele fijne service. Het eten en drinken is uitstekend en de service ook. Al halen ze wel snel de glazen weg...

24. Via social deal nog maar eens bij De Zwaan wezen eten. Zeer matig. Men krijgt de organisatie maar niet onder controle. Het eten was de prijs voor social deal zeker niet waard. Véél te duur. Veel personeel, te jong en geen leiding. Het lijkt er steeds meer op dat De Zwaan moet "leven" van social deal, groupon en AH. Waar is die exclusiviteit van vroeger gebleven?

25. Vrijdag 2-10 gegeten met een socialdeal en het was heel erg lekker. Eten op hoog niveau. Zeker de moeite waard. Ze hielden rekening met allergieën. Echt een top restaurant.

26. Woensdag 30 September heerlijk gegeten met een bon van Groupon. 2 x driegangenmenu menu € 35,00

Alles was meer dan voldoende en smaakte heerlijk. Een prachtige vitello, een mooie entrecote en een uitgebreide kaasplank als toetje. Met het bijbestelde portje was dit een mooie afsluiter.

Het kopje koffie was compleet maar mag toch wel wat sterker.

27. J. van der boom

Afgelopen zondag 6 september 2015 met een grouponbon bij De Zwaan gaan eten.

Als hoofdgerecht entrecote besteld, doch hetgeen we kregen voorgeschoteld had niets met een entrecote te maken. Na hier een opmerking over gemaakt te hebben zouden we ander vlees, tournedos krijgen.
    We kregen een getrancheerd stuk vlees wat tournedos moest zijn. Het vlees was mooi rood gebakken en was lekker. Goed opgelost maar zeker geen tournedos; daar was het niet mals genoeg voor. Waarschijnlijk bavette of staartstuk.

Normale prijs van dit 3-gangen menu zou 35 euro bedragen, met grouponbon 17,50 euro. Het menu was zeer zeker geen 35 euro waard maar eerder de grouponprijs van 17,50 euro. Als je hieraan meedoet laat je zien wat je in huis hebt zodat je terugkomt, maar nu werkt het averechts. Want voor een dergelijk menuutje van 35 euro kom ik zeer zeker niet terug.

4,3
  28. W.van der Vorm

Ja, het was goed verzorgd, goed sympathiek personeel, dat is alles waard voor de eigenaar.
    Alleen was het vlees wat mijn man voorgeschoteld kreeg taai. Dat ligt niet aan de kok, maar is een kwestie van inkoop.

We hebben verder altijd goede ervaringen als we bij u komen eten.

Vriendelijke groet,
    Fam . H. van der Vorm
    Aalst-Waalre

29. Auberge de Zwaan is een mooie locatie in het gezellige Oirschot. Helaas was de medewerker die op "ons gedeelte" aan het werk was niet attent, de tafel werd na de vorige gast pas na verzoek schoon gemaakt, de bestelling werd vergeten, de kaart niet gebracht enzovoort.

Bovendien is het Auberge de zwaan gelukt om geen enkele culinaire touch aan het eten te geven, het eten was koud, te doorbakken en de presentatie op het bord was slecht. Bovendien was er absuluut geen sprake van een goede timing tussen de verschillende gangen.

De verhouding tussen prijs en kwaliteit is volledig uit balans.

2,4
  30. Edith Hoop

Gisteren High Tea gereserveerd, goed ontvangen en vriendelijke bediening. Alles verliep naar wens. Dit was voor herhaling vatbaar 👍

31. Super leuk restaurant, vriendelijk personeel, zeer lekker eten en meer dan voldoende en leuke attentie voor onze dochter die zelf een eigen kindermenu kaart kreeg om uit te kiezen.

32. Frank 657 punten

Vorige week dinsdag bij dit restaurant geweest en een viergangenmenu genomen. Ik moet zeggen dat ik hier zeer goed heb gegeten en alles was goed klaar gemaakt en werd keurig opgediend. Het was zeer smaakvol en daarnaast was de bediening buitengewoon vriendelijk en aardig. Dit alles nodigt uit om daar binnenkort weer eens een vorkje te gaan prikken. Ook moet gezegd worden dat de tafels keurig ingedekt waren en er gebruik werd gemaakt van mooi schoon tafellinnen en servetten. Daarnaast zitten de stoelen goed en zijn van leer en niet van sky, zodat plakken aan stoelen niet aan de orde was.

33. wilma lobbezoo

Wij hebben heerlijk gegeten, vonden het gezellig binnen, en de bediening was prima, het personeel was vriendelijk.

34. Ilene Scholte

Mooie gelegenheid om uit eten te gaan. Porties aan de kleine kant, behalve dan het toetje. De aspergesoep was zuinigjes voorzien van wat schijfjes asperge. Wel prachtig opgemaakte borden en geweldige bediening. Heerlijke wijnen erbij. Was zeer gezellige avond.

35. Wilma Gijsbers

Het eten was heerlijk!!! Het zag er geweldig uit op het bord en goede combinaties qua smaken. Ook bijzondere dingen erbij die ik nog nooit geproefd had zoals de "soya" bij het voorgerecht en de heerlijke heekfilet...

Mijn zoon, een goede eter, kreeg van de Chef de vraag of hij misschien nog wel zin had in een stukje extra vlees... jazeker. Dat is nu persoonlijke aandacht! Heel fijn!

De Auberge is zeker aan te bevelen voor een diner... ook dank voor de prettige bediening.

Dank jullie wel.

36. Paulien Voogt

Heerlijk gegeten, goede sfeer en vriendelijk personeel.

37. cees en joke van der steen

Wij hebben voortreffelijk gegeten met bijpassende wijnen. Het enige minpuntje was, dat de noedels bij de ganzenborst niet gaar was. We hebben dit meteen aan de ober gemeld. De bediening was verder uitstekend.

39. Het lijkt overdreven alleen tienen, maar als je nergens iets op aan te merken hebt dan heeft het dat verdiend. In dit geval hebben we heerlijk gegeten, zijn we super geholpen terwijl we een hele rustige ontspannen avond hebben gehad.

40. Wij waren bij Auberge de Zwaan voor een high tea. Het was heerlijk, compleet en goede verdeling tussen hartig en zoet. Zeker voor herhaling vatbaar.

41. Kees Martens

Via WowDeal kwamen we terecht bij Auberge De Zwaan. Het was een schot in de roos, voor herhaling vatbaar. Vriendelijke bediening, lekker gegeten in een gezellige sfeer.

42. Prima kwaliteit eten en drinken / zeer goede communicatie met bediening

43. M. Willems

Meerdere malen fantastisch gegeten. Porties zijn voldoende en mooi opgemaakt, je kan zelfs bijkrijgen wanneer je niet voldaan bent. Bediening is vriendelijk en attent en met speciale wensen wordt goed rekening gehouden.

44. Anja

45. Heerlijk gegeten met groupon aanbieding, een 4-gangen keuzemenu. Zowel mijn man als ik vonden alle 4 de gerechten erg lekker.
    Voor herhaling vatbaar!

46. Recenties schrijf ik alleen als ik echt heel tevreden ben. Negatieve kritiek geef ik graag aan de restauranthouder zelf.
    Gisteren een geweldige prijs/kwaliteit ervaring gehad in Oorschot, midden in het Brabantse land in een geweldig autentiek plaatsje. Midden op de markt, tegenover de kerk natuurlijk.
    Prima 4 gangen menu gegeten met echt goed passende wijnen. Hoevaak gaat dat goed mis zelfs in gerenomeerde restaurants. In een woord een geweldige ervaring. Alles paste en naast heerlijke smaken werden uitstekend passende wijnen ingezet.

Een groot compliment is hier op zijn plaats. Zelden zo'n prachtige ervaring gehad en ben fervent eter in de betere restaurants!

47. Kees en Marjan Konings

Zalig gegeten. Superfijne bediening, (h)eerlijke gerechten. Echt top.

48. Tapasmenu: carpaccio nog licht bevroren; soep te zout; toetje heerlijk. Al bij al niet de moeite waard.

3,1
  49. We zijn vanavond 25/1/14 gaan eten bij dit restaurant.

We hadden gebruik gemaakt van een Groupon 4 gangen diner. Heel eerlijk: dit was de eerste maar ook zeker zeer zeker de laatste keer. Eerste gang was een gerechtje met zalm en couscous. Mijn vriendin die vegetarisch is kreeg hetzelfde maar dan zonder de zalm. Dit is nou niet echt creatief gedacht.

Tweede gerecht was een bloemkool soep met curry. Er zaten allemaal harde draden in waarmee ik als ik wilde makkelijk mijn tanden kon flossen.

Hoofdgerecht was een entrecote. Dit gerecht was smakeloos en de hoeveel was ook zeer summier. Bij mijn vriendin was het nog een graadje erger namelijk; drie stukjes courgette en twee aardappelbolletjes en ik overdrijf echt niet!!

Het dessert was een mengeling van koffie en karamel, ook dit vond ik niet lekker. Mijn vriendin wilde i.p.v. een toetje graag een kopje thee. Dit laatste was uiteraard mogelijk. Direct na het hoofdgerecht kreeg ze haar thee, toen ze deze ruimschoots op had kwam mijn dessert dus pas. Toen de rekening: de kregen we vrij snel maar toen duurde het nog ruim 10 minuten voor we af konden rekenen. Helaas hadden ze de thee ook op de rekening gezet.

We kregen een nieuwe rekening zonder de thee erop. Ik wilde graag met pin afrekenen, dus kwam er iemand met de mobiele pinautomaat aan tafel. De man liep onder het pinnen gewoon weg en kwam niet meer terug ondanks de pinautomaat bleef piepen toen ik betaald had. We zijn toen maar gegaan!!

Wat een fiasco!! Nooit meer naar de Zwaan in Oirschot.

1,3
  50. Prima kerstdiner met een goede prijs-kwaliteitverhouding.
    Alleen leren sommige restaurants het nooit om geen kraanwater aan te bieden in het land met het beste drinkwater ter wereld en vervolgens 5 euro te berekenen voor een kleine fles Spa blauw. Jammer.

51. Hebben zondag genoten van een heerlijk uitgebreide high tea in de serre van het restaurant. We werden gastvrij ontvangen met een aperitief. Vervolgens kregen we een heerlijke bospaddenstoelensoep, gevolgd door warme en koude hartige lekkernijen. Tot slot kregen we heerlijke zoete lekkernijen en dat alles onder het genot van verschillende smaken thee en als afsluiting een kopje koffie. Wij hebben een heerlijke zondagmiddag gehad en komen graag nog een keer terug.

52. Dames Someren

Enkele weken geleden weer heerlijk gegeten hier met een grouponactie. Het was gezellig druk in de sfeervolle serre. De bediening was heel goed, vriendelijk, netjes, niet overdreven. Ondanks de kortingsactie was men niet zuinig met bijvoorbeeld heerlijk warme broodjes bij het voorgerecht: er kwamen er gewoon meer toen ze op waren. Ook met het wijnarrangement was men royaal, evenals met de extra's bij het hoofdgerecht! De biefstuk was supermals en uitstekend gebakken, het sucadelapje overheerlijk met een lekker sausje. Het eten werd ook fraai opgediend. Onze complimenten. We komen binnenkort weer genieten!

53. Riet van Soerland

Gister bij de Zwaan in Oirschot geweest. Heerlijk eten, heel vriendelijke bediening en een heel mooi en fijn verwarmd terras. Ook de opmaak van de borden, het ziet er altijd geweldig uit!

54. Na een wat mindere eerdere ervaring nu uitgenodigd om nogmaals te komen dineren. Het eten was goed, de service vlot en we zaten erg leuk op het terras.
    De eerdere ervaring in helemaal goed gemaakt. Het spreekt zeer in het voordeel van een restaurant als er ook wat wordt gedaan met geplaatste opmerkingen.
    De high tea kan ik ook zeker aanraden, die is erg goed.

55. Geweldige sfeer, heerlijke entrecote zonder vet!! Zeker een aanrader.

56. Ik ben gisteren met mijn vriendinnen wezen eten bij Auberge De Zwaan.
    We werden vriendelijk ontvangen door het personeel en netjes naar onze tafel gewezen.
    Wij hebben het 3- gangen menu gegeten, heerlijk!
    De bediening vertelde precies wat er op ons bord lag en kwamen netjes vragen of alles naar wens was.
    Verder was de bediening heel vriendelijk en dat is wat ik van de bediening verwacht.
    Top bediening!

De sfeer bij Auberge de Zwaan was heel intens en gezellig.
    Het nieuwe overdekte terras, met de mooie luifels, lampjes en warmtelampjes nodigt mensen echt uit!

De prijs/kwaliteit verhouding was goed.
    Het eten was echt super lekker, ik heb genoten.
    Ik heb heerlijke gerechten gehad en ik heb een gezellige avond gehad met mijn vriendinnen.
    Kan niet beter toch??

Ik ga zeker een keer terug!

Ga zo door Auberge De Zwaan!!

57. Bij een bezoek aan het mooie Oirschot gegeten bij Auberge de Zwaan midden op de Markt met een geweldig uitzicht over het plein. Mooi overdekt en verwarmd terras. Super gegeten, goede bediening en mooie ambiance.
    Team de Zwaan ga zo door, wij komen zeker weer bij de Zwaan tijdens een bezoek aan Oirschot.

58. We komen al jaren bij de Zwaan en elke keer weer worden we in de watten gelegd. Ook vanavond weer! Een 5-gangen verrassingsmenu. Elk gerecht smaakte heerlijk, we hoefden niet te lang te wachten, het ging ook niet te snel, precies goed! De bediening was heel vriendelijk en attent. Verder is de locatie ook prachtig, mooi aan de markt met uitzicht op de kerk. Gezellig terras. Echt een aanrader!!!

59. Je hoort er veel negatieve verhalen over tegenwoordig. Dus daarom via groupon zelf ook maar eens gaan kijken. We zijn vroeg gegaan, want wat ik dacht blijkt uiteindelijk ook behoorlijk waar.
    We werden vriendelijk ontvangen het was nog rustig, en de start was goed. Al snel werd het drukker, en je merkt meteen dat door het ontbreken van ervaring er een behoorlijke hectiek bij het personeel ontstaat, met alle fouten als gevolg.
    Erg jammer
    Zwaan doe er wat aan want dit gaat je de kop kosten

60. Het eten op zich is prima. Helaas te jonge en te weinig mensen met ervaring in de bediening voor zo'n restaurant. Zij kunnen niet met klachten of opmerkingen doorgaan.
    Kinderijsje van de kaart halen als de kok daar te druk voor is. Bespaart heel veel teleurstelling bij kinderen.
    Espresso (ook dubbele) is NIET hetzelfde als gewone koffie.

61. Van goed restaurant naar ballentent.
    Sfeer: prima. Eten: redelijk tot goed.
    Service: ronduit slecht.
    Daar waar zaken fout gaan (bv zeer trage bediening of eten) is de standaard opmerking "ik zal het doorgeven". Nooit oplossingen!
    Reservering via Groupon was de druppel. Je wordt ronduit afgezeken.
    Tip: doe dan niet mee met zo'n actie.
    Kom er nooit meer. Keuze genoeg!

4,9
  62. Ben 7466 punten

Samen met vrienden kaarten we, niet om te winnen maar om een potje te vullen en hiervan samen een hapje te gaan eten. Zo hoorde ik van mijn penningmeester dat we weer eens moesten dus ging ik eens kijken wat er in de omgeving aangeboden werd.

Toevallig kwam de volgende dag een aanbieding van Groupon; "een Zomers driegangen keuzemenu bij Auberge de Zwaan (vanaf EUR 29,99 voor 2 pers.)", via email voorbij dus voor € 60,00 konden we hier met z’n vieren prima terecht.

Nu was ik hier vorig jaar in augustus ook al geweest en dat was toen ook goed bevallen en inderdaad ook die was via Groupon.

Een afspraak via email was zo gemaakt (doorgeven van de codes) en vrijdag 19 juli zaten we weer op een mooi plekje (verzocht in de mail) in een weer vol bezet restaurant. Overigens zat bijna iedereen niet in maar buiten en dat is op de markt in Oirschot met mooi weer geen vervelende start. De sfeer in het centrum van Oirschot met meerdere restaurants, een mooie kerk, markt EN goed weer veroorzaakt al een goed gevoel.

Naast het driegangen keuzemenu kregen we ook nog heerlijke verse broodjes waarbij aan tafel al roomboter, zout van le saunier de camarque en olie klaarstond. Daarnaast was er ook nog ruimte voor een amuse.

De amuse was een blokje van bloemkool met kerrie en rode pesto. Aparte combinatie, maar wel heel smakelijk waarbij niet 1 smaak overheerste. Een leuk begin.

Als voorgerecht kon je kiezen uit een terrine van beenham of een zalmfilet. Ik ging voor de zalmfilet. Men had deze gemarineerd in rode bietjes, waarbij de structuur van de vis bewaard bleef maar de smaak wat zoets had, heel lekker.
    Daarnaast enkele druppels avocadomousse (hadden er voor mij wel meer mogen zijn) en een paar stukjes komkommer in een cilindervorm.
    De partners aan tafel waren ook heel tevreden over de terrine van beenham welke verder was gevuld met champignons en peterselie.

Als hoofdgerecht was de keuze uit Doradefilet of gegrilde runder entrecote. Mijn vrouw en ik gingen voor de Dorade. De vis was mooi zacht, het vel makkelijk te verwijderen en de smaak van de rode saus was helaas jammer. Volgens mij gewone ketchup of zo. Maar als hoofdgerecht was het als totaal best lekker. De vis was goed klaargemaakt en de tartaar van trostomaat met rode puntpaprika en basilicum pasten er goed bij. De verse groenten waren lekker maar hadden iets meer gemogen.

Onze vrienden kozen voor de runder entrecote. Prima van smaak maar het vlees was snel afgekoeld door de buitenlucht. Mijn advies zou zijn de borden te verwarmen want in de buitenlucht koelt alles snel af.

Als nagerecht gingen de dames voor een lasagne van aardbeien met witte chocolademousse en passievruchten. Mooi opgemaakt en de dames waren heel tevreden.

De mannen gingen voor een kaasplankje van boerderij de Ruurhoeve. Een mooi assortiment met wat kletzenbrood en heerlijke truffelstroop. 5 soorten kaas, waaronder een la trappe bierkaas, een bleu de gex, deze blauwaderkaas vond ik heerlijk en een brandnetelkaas.

Als vooraf hadden we een LBV van 2003. Een heerlijke port van het wijnhuis Quinta do Noval, lekkere kruiden, lange nadronk en ja die wilde ik ook weer bij het kaasplankje.

De wijnkaart oftewel i-pad kaart. Interessant en makkelijk. Je ontvangt een i-pad en daar staan alle wijnen op die je afzonderlijk weer kunt aanklikken en lezen.

Onze vrienden kennen Zuid Afrika en enkele wijnstreken dus gingen we/ik voor een sauvignon Blanc van Boschendal. Prima keuze, lekker frisse citroenachtige geur, mooi vol van smaak met een goede nadronk.
    Mijn vrouw had bij haar lasagne van aardbeien nog een glaasje moscato d ‘asti en dat vond ze ook wel heel lekker.

We keken met ons vieren terug op een fijne avond mede door het smakelijk eten en het vriendelijke personeel.
    Mijn vriend zei bij het vertrek nog dat ik nog een stukje zou schrijven en dan verteld 1 personeelslid doodleuk dat hij het vorige schrijven heel leuk vond. Tevens wist hij nog waar wij vorig jaar zaten en dat wij toen een fles Chardonnay van Stimson uit Washington hadden gedronken. Dit was toch wel bijzonder, personeel met hart voor de zaak.

Qua prijs is een menu via Groupon natuurlijk niet te vergelijken maar kijkend op hun site zijn de prijzen niet verkeerd en is de keuken goed.

Zoals ik al de vorige keer schreef, we waren heel tevreden en komen hier graag weer eens weer.

63. Het was in een woord geweldig wat wij vanavond in De Zwaan hebben gegeten. En nee, ik ben niet gestuurd om een positief verhaal te schrijven. En ja, ik was sceptisch na het lezen van een aantal recensies. We zijn verrast en geprikkeld: amuse en drie gangen. Alles vers, smaakvol en visueel aantrekkelijk. Als je niet te veel van de broodjes snoept, ga je met een zeer voldaan en niet te zwaar gevoel naar huis.
    Fijne bediening, gepast en zo nodig informeel.
    Complimenten.

64. Gisterenmiddag een bezoekje gebracht aan Auberge de Zwaan met mijn zoon.
    We hebben een fijne middag gehad; een prima plekje op het terras en de lunch was goed:
    Het tapasmenuutje wat op het bord stond. De bediening is onopvallend en zet alles neer zonder al te veel te zeggen. Een praatje met de cliënt is er niet bij.
    Thuisgekomen bedacht ik me ik ga hier morgen met mijn moeder heen maar zij heeft een zoutloos dieet dus ik ga even bellen met de Zwaan en kijken wat de mogelijkheden zijn. Om het ze makkelijk te maken heb ik gevraagd wat de dagsoep was en dat was broccolisoep met Parmaham. Op de vraag of deze zoutloos gemaakt kan worden werd positief geantwoord. Op de kaart staat ook nog kroket met brood volgens recept van Cas Spijkers. Opnieuw stelde ik de vraag of dit ook zoutloos gemaakt kan worden. Het was geen probleem zei de ober aan de telefoon want de kok zit recht tegenover me. Daarna heb ik gereserveerd, de bestelling doorgeveven en vanmiddag gingen we vol verwachting richting de Zwaan in Oirschot.
    Daar aangekomen wachtte ons een onaangename verrassing: Toen ik de ober vroeg naar onze bestelling die we de dag daarvoor doorgegeven hadden werd er gezegd dat de soep eventueel wel zoutloos gemaakt zou kunnen worden maar voor de kroket moesten we maar een andere oplossing vinden. Ik stond perplex en bij navraag bleek dat de ober die ik gisteren aan de telefoon had zomaar gezegd had dat dit zoutloos gemaakt zou kunnen worden want de kok zat helemaal niet tegenover hem toen ik belde.
    Dit voelde niet goed. Toch besloten om de kroketten dan toch maar te bestellen, helaas met zout.
    Na 1/2 uur werd de soep geserveerd: i.p.v. de plak Parmaham zat er (heel zielig) een broccoliroosje in de soep als garnering. De soep was vlak van smaak en met weinig creativiteit gemaakt. Ook werd er geen brood geserveerd bij de soep wat wel op de kaart stond. Bij navraag had de ober voor zichzelf uitgemaakt dat er zout in het brood zit en het daarom maar niet geserveerd. Wel kregen we daarna alsnog de broodjes met een enorme pot zeezout erbij. Hoe ongeïnteresseerd kan een ober zijn. We hadden ook nog een karafje water besteld en dat werd gebracht zonder glazen erbij. Er zijn wel 10 obers voorbijgekomen, maar het viel niemand op dat er geen glazen bij de karaf water stonden.
    Toen kwamen de kroketten a la Cas Spijkers. Het bord zag er mooi uit: 2 bruine broodjes en 2 kroketten en een portie gemengde sla en nog een potje mosterd. De kroketten waren goed van smaak; dezelfde kwaliteit als van een patatzaak en de sla was onaangemaakt op het bord gelegd. Dus droge slablaadjes die we met het water (gelukkig kregen we na 1/2 uur de glazen erbij) weg konden spoelen. Ook in mosterd zit zout.
    We denken dat de kok vandaag op vakantie was want alles was ver beneden de norm. Er wordt niet geluisterd naar de klant.
    Toen wilde ik afrekenen. Ik riep de ober en vertelde dat ik niet het hele bedrag af wilde rekenen.
    Dat was in orde. We kregen de koffie die we als eerste hadden besteld van het huis. Dat was tenminste nog iets.
    Al met al vind ik het diep triest dat een restaurant met zo'n goede naam zich zo slecht presenteert.
    Dat zie je ook terug in de recencies. Er worden hele hoge cijfers gegeven, maar ook hele lage. Dat betekent dat er regelmatig ontevreden klanten zijn. Wij zijn ook niet van plan om hier nog terug te komen en we betreuren het dat dit restaurant zich zo naar beneden haalt door op deze manier met klanten om te gaan.

Nooit meer!

65. Kiki Spiekerman

Vanavond heerlijk gegeten met het zomer 3 gangen menu via Groupon! Iedere gang keuze uit 2 gerechten, en allemaal even lekker. We hadden gekozen voor het bijpassende wijnarrangement. Lekkere wijnen die mooi bij de gerechten waren, en royaal geschonken. Wij kijken uit naar de volgende keer dat we weer kunnen komen eten. Of lekker op het terras zitten natuurlijk.

66. Wij hebben samen met vrienden heerlijk gegeten en zijn zeker erg te spreken over de bediening. De locatie is prima en zeker aan te bevelen.

67. Jacqueline

Woensdag 15 mei hebben we voor het eerst kennis gemaakt met De Zwaan. Het was een succes! We werden door de gastvrouw heel hartelijk ontvangen en er werd nadrukkelijk en met regelmaat gevraagd naar onze wensen en of alles in orde was. We lieten ons verrassen. Het eten was erg lekker, een amuse van zalm- en komkommermouse. Als voorgerecht een heerlijke carpaccio. En het hoofdgerecht een schilderijtje van gegrilde vis, asperges en groenten. Toe een palet van diverse nagerechtjes. En als afsluiter een verse muntthee met een smeuige brownie.
    Kortom een aanrader!

68. Wij zijn hier onlangs twee keer in korte tijd geweest en beide keren is het ons in alle opzichten weer uitstekend bevallen. Wij hebben genoten van het heerlijke streekmenu (groupon) en zijn zeer te spreken over de prima service en bediening. In tegenstelling tot een aantal restaurants waar je soms het gevoel krijgt een "groupon behandeling" te krijgen is hier absoluut geen sprake.
    Ondanks dat het op beide avonden behoorlijk druk was hebben wij daar op geen enkele wijze nadeel aan ondervonden, alles verliep soepel en gladjes.
    Met name onze complimenten aan "Patron" Martien, die zich op zeer professionele wijze manifesteert, zijn vakkundige kennis en inmiddels bewezen kwaliteiten op het gebied van koken, lekker eten en drinken blijken voor dit restaurant een enorme toegevoegde waarde. Wij komen hier reeds vaker en telkens keren we met een goed en voldaan gevoel richting huiswaarts.
    Kortom, dit prima restaurant op een mooie lokatie in het pittoreske Oirschot is een absolute aanrader!!
    Daarom, wat ons betreft.. heel graag weer tot een volgende keer!

69. Zaterdag 6 april jl. gegeten met een Grouponbon.
    We waren er al om 18.30 uur en ik kan niet anders zeggen dat het voortreffelijk was.Mooie ambiance met zicht op de prachtige kerk,vriendelijke bediening(heren)en heerlijke streekgerechten. Bediening ging precies op tijd. Onthoud wel dat je met 4 personen voor 99.00 eet excl. drank. Wijn voor €26 was een succes. Dit meegeteld is het zeker de moeite waard.Het was er druk en het grote gezelschap naast ons maakte veel kabaal maar daar kan de Zwaan niets aan doen.
    Wij gaan zeker nog eens terug en hebben heel veel ervaring met restaurants.

70. B. Keuker

Afgelopen zaterdag wilde ik als verjardagscadeau bij de Zwaan gaan eten met een grouponbon. Ik ben al enkele malen bij de Zwaan geweest de afgelopen jaren. Ik merkte wel dat de kwaliteit/service in de jaren achteruit gaat, maar wat een aanfluiting deze zaterdag! Ik wist niet wat ik mee maakte. Het was erg druk in de zaak voor, zij, achter zat alles vol. Ik zag in het gastenboek dat er veel medegrouponners waren.

Na een uur maar een gevraagd waar onze amuse (proeverij uit het groen) bleef.... Na excuses kwam er een koffiekop schoteltje met 3 plakjes carpaccio en 1 rucola blaadje uit de keuken (ik snap de proeverij uit het groen niet). Het lekkere voorgerecht volgde vrij snel. Toen we een uur later (22:00 uur) onze 2e gang (van 6) nog niet onze soep hadden gehad, hebben we hier toch maar naar gevraagd. "Oh, hebben jullie deze nog niet gehad?"'... We hebben aangegeven dat we al 2 uur zaten en maar 1 gang gehad hadden en dat we hier niet zo blij mee waren. De erg kleine kop soep volgde snel, samen met een dame (eigenaresse?) die haar excuses maakte voor de slechte service. Ze drukte ons op het hart dat ze er vaart achter gingen zetten, maar dat het erg druk was geweest in de keuken. Na wederom een half uur wilde we het voor gezien houden. Op het moment dat we opstonden kwamen onze tussengerechten aan. Toch maar weer gaan zitten. Het was gerookte vis met 3 grote garnalen en bearnaisesaus. De garnalen waren wit uitgeslagen van uitdroging en waren rubber. De darmkanalen zaten er nog in. De bearnaisesaus was zuur, alsof 3 citroenen waren ingekookt. Wij hebben naar de manager gevraagd en aangegeven dat we weggingen. Hij bood ons aan om iets anders te laten maken; maar wij hebben vriendelijk geweigerd. Hij heeft niet aangeboden om een andere keer terug te komen om onze groupon alsnog een te verzilveren te gebruiken, of dat we de dranken niet hoefden te betalen... Niets. Hij zij "tsja... dan houdt het op...." Dit vond ik nog het meest stuitende. Kortom, de verjaardag was verpest en ik kom hier niet meer terug.

2,6
  71. M.Ogier

Wij hebben gisteren heerlijk gegeten in een gezellige sfeer, aan een mooi gedekte tafel in de opkamer. Toch een paar opmerkingen:
    Als je om half zeven komt en om zeven uur aan tafel gaat voor een 4.gangenmenu, is het wel een beetje laat als het dessert pas rond half twaalf komt. We hadden drie kwartier eerder het desserdrankje al achter de kiezen en hebben de koffie maar gelijk met het dessert besteld. Er was iets mis gegaan. De bediening bood wel excuus aan. Een van de gasten mag geen aardappelgerechten eten, wat we gemeld hebben. Er was voor haar geen alternatief, b.v. rijst of pasta. Ook het dessert bevatte ingredienten, die zij niet verdraagt en wel zijn opgegeven. Dat er voor de andere gast, die slikproblemen heeft en dus zacht vlees eet, alleen een stukje vis werd geboden, is ook wel wat mager! Wij willen het onze gasten graag naar de zin maken. Gelukkig hebben ze een leuke avond gehad en beschikken over de nodige humor.

72. Zaterdag 6 april gegeten bij de zwaan met groupon-bon.
    Na het lezen van alle recensies hielden wij ons hart vast wat ons te wachten stond, onze ervaring met groupon-bonnen zijn over het algemeen slecht tot zeer slecht.
    Dit zou voor ons ook de laatste keer zijn maar wat schetst onze verbazing geweldig eten goede service van jong maar goed personeel. Stef onze vaste ober verdiend wat ons betreft een dikke pluim. Wij eten regelmatig buiten de deur ook in sterrestaurants maar daar zijn wij regelmatig teleurgesteld over de kwaliteit van het eten, bij de zwaan dus niet. Wat ons betreft horen jullie in ons favoriete top drie rijtje.
    Ik zou zeggen ga zo door dit is dus echte klantenbinding, wij willen de zwaan dus ook bedanken voor deze geweldige culinaire avond.

73. Prima gegeten. Met de kleinzoon erbij voelde het "heel" thuis. Gemoedelijk.
    Extra aandacht voor een 3 jarige was bijzonder leuk.

74. Met een groupon reservering High tea in de Swaan. Feestelijke opening met een martini cocktail in een flute. Daarna een Hollandse uitvoering van een high tea. eerst een lekkere soep van gecaramiliseerde wiltlof. Daarna hartige hapjes, Carpaccio, plakje ham, wat vis en kleine sandwich hapjes, een met franse kaas. Als afsluiting een zoete gang met vooral niet Engelse hapjes. De Danish rolls heten hier scones.
    Bij iedere gang uitgebreide uitleg van de hapjes.

Een high tea met een erg Hollands karakter.

75. Will Snellen

Wij eten regelmatig bij Auberge de Zwaan, en hebben voor het eerst gebruik gemaakt van een Groupon-voucher. Elders op deze pagina wordt gezegd dat een en ander erg weinig was voor een zes-gangen menu. Van de andere kant: zou je 'volledige' gangen moeten consumeren, dan kunnen de obers je naar buiten rollen... Ik beschouw het als een rijkelijke drie-gangen maaltijd, die dan uiteindelijk goedkoper is dan het gangbare drie-gangen menu.
    Zijn er (terechte) op- of aanmerkingen tijdens het eten, maak daar dan meteen een punt van, dan wordt dat meteen en correct opgelost. Dit naar aanleiding van een litanie aan klachten van een andere gast bij het afrekenen (dan ben je altijd te laat ...).
    Eten & drinken: een enkel klein minpuntje daargelaten, 9. Service: 'Oh, ik zie het al, een arrangementje...'. Klinkt toch wel wat denigrerend, 8. Sfeer: maken we voornamelijk zelf, 10. Prijs/kwaliteit: voor dit uitgebreide 'dubbele drie'-gangen menu, 10.

76. Maria van der Klooster

Voor de tweede keer van een High tea genoten, het was weer uitstekend verzorgd. Heerlijke hapjes en een geweldige ambiance!!

77. Wij hebben auberge de Zwaan 2x bezocht voor een high tea. Mooi restaurant, goede ontvangst en gastvrij. De high tea was voortreffelijk! Nog niet zo'n uitgebreide high tea gehad. Er hangt een gezellige sfeer. Kortom een plek om terug te keren en nu wat anders uitproberen! Een echte aanrader!

78. Paul van Rixtel

79. Bij binnenkomst was er een sterke visgeur aanwezig. Het eerste voorgerecht werd erg koud geserveerd. Bij het tweede gerecht was de vis niet vers(vandaar de sterke geur). Vis mag niet ruiken. Na Kerstmis gegeten, misschien restjes, niet duidelijk. Misschien een surprise menu.
    Personeel was vriendelijk, wat naast het eten erg belangrijk is!
    Alles bij elkaar niet voor herhaling vatbaar.

80. Afgelopen zaterdag 24 november bij de Zwaan geweest. We hadden hoge verwachtingen die echter totaal niet uitkwamen!
    Er was niemand om ons te begroeten.. uiteindelijk naar een tafeltje geleid dat behoorlijk wiebelde maar dat werd opgelost. We zaten al aan het eerste gerecht van het 5 gangen diner en toen kwamen ze met de Amuse ( die waren ze vergeten! ), werd dan ook zo op de tafel bijgezet zonder eerst de andere borden af te ruimen. Een amuse vergeten, hoe bestaat het in dit soort restaurants! De drank werd helemaal niet aangevuld! En de obers/kelners waren nonchalant (ik denk ook te jong voor dit restaurant). Bij de eerste gerechten werd er niet verteld wat er op het bord lag. Bij gang 4 en 5 werd dit wel verteld. Het hoofdgerecht was bij ons alle 4 lauw/koud. De brownies bij de koffie waren hard en zeer droog.
    Bij het vragen van de rekening werd gezegd dat (de boekjes) op waren. Tja.
    Bij het weggaan hebben we ook niemand meer gezien die ons goedendag wenste of eventueel de jassen aan zou geven. In een motel wordt je nog beter behandeld als hier! Super slecht vooral qua bediening en aandacht. Ik heb dit dan ook nog nooit meegemaakt en ben toch wel wat gewend op dit gebied. Al met al zeker niet voor herhaling vatbaar. Wij waren en zijn zeer teleurgesteld!

81. Zaterdag 24 november 2012
    Bij binnenkomst zei het ene bedienend peroneel dat ze vol waren, een ander komt en zei dat er wel een tafel vrij was maar moest nog indekken. (niet erg super)
    Duurde lang voordat iemand kwam voor een drankje. Drankje kwam... en nu wachten op menukaart. Nog steeds toon ik begrip want was idd wel druk en als er eten geserveerd moeten worden dan gaat dat voor. Eindelijk menukaart, ratel hij de specialiteiten zo af, onverstaanbaar. Maakt niet uit we turen wel van de zijkant naar het bord. Eventjes geduld nog maar ondertussen was onze wijn al op en fles water liet ook al ff op zich wachten. Tja jammer, we zaten bij de looproute maar ze houden absoluut geen oogontact zodat we in ieder geval toch wel wat drinken kunnen bestellen. Amuse was subliem, smelt op je tong. Voorgerecht was supersuper lekker. Ik had de dagvangst. Helaas mijn pech, was slechte dagvangst. Na lang wachten is mijn partner opgestaan om maar tegen iemand te zeggen dat er iets niet goed was met de dagvangst. Geen probleem, we bakken wel een nieuwe. Toen die werd gebracht rook ik hoe heerlijk vis kan ruiken en hoe mooi hij kan uitzien. Smaakte geweldig en zag er supervers uit. Frietjes kwamen helaas nadat we klaar waren met eten, nadat we tijdens het afruimen v d tafels hadden gezegd laat de frietjes maar.... En nog steeds zien ze onze lege glazen niet. Totdat ze met z'n drietjes voorbij liepen en heel toevallig 1 naar me keek en mijn blik zag. Treuzelend vroeg hij of alles naar wens was. Kunnen we eindelijk een wijntje bestellen... Jammer dat dessert niet tegelijk met de cappucino wordt gebracht...

82. Zaterdag 27 oktober gelunched! Prima, mooie en sfeervolle locatie. De gerechten die we geserveerd kregen vielen tegen. De opmaak was prima maar de smaak en gaarheid van de gerechten vielen tegen. Jammer, de omschrijving van de gerechten was veelbelovend!

6,5
  83. J. van Erve

Eerste keer bij Auberge de Zwaan gaan eten via Groupon.
    Erg sfeervol restaurant met een tikje chique...

menu was voor groupon al samengesteld. Was combi van vis voor en vlees als hoofdgerechten..erg lekker en varierend.

Erg lekker eten en vriendelijk personeel...gastvrouw erg attent en aandacht voor de gasten.

De zwaan probeert door haar concept aan te passen ook een andere publiek in haar restaurant te krijgen...goed over nagedacht! is dus echt een aanrader !!

84. We hadden er meer van verwacht,we zijn al jaren vaste klant van restaurant de meulen in oirschot.we dachten we proberen de zwaan ook s een keer maar dat is helaas niet voor herhaling vatbaar.we hebben 45min gewacht op eindelijk de kaart en het drinken,toen ging er vanalles mis en ook op het hoofd en nagerecht hebben we veelste lang moeten wachten.ook zat er weinig smaak aan:zalm was niks mee gedaan als zo op het bord neer gelegd,carpaccio was waterig en zat gewoon geen smaak aan.personeel is te jong om goed klantvriendelijk te zijn,hoort niet thuis in zo'n restaurant.kortom was erg tegengevallen en niet voor herhaling vatbaar.

3,7
  85. Manon van der Vleuten

Super lekker gegeten..
    ..Wat een sfeer hangt er in deze zaak helemaal opgeknapt van ATotZ.
    Hanny de eigenaresse was zoals altijd erg gastvrij en bezorgde ons een heerlijke avond !
    Prijs kwaliteit top !

86. Met veel goede zin in het weekend naar de Zwaan. De zaak zat behoorlijk vol. Eten was goed maar voor wat je ervoor betaald is de balans prijs/kwaliteit wel ver te zoeken. De bediening is/was een ramp, alles duurde erg lang en tussen 2 gangen in kon je gerust een filmpje gaan kijken. Men kon de drukte gewoonweg niet aan. Zowel bedieding als de eigenaresse reageerde hier zeer laconiek op en deden geen enkele moeite om iets goed te maken

87. Gera Van Den Berg

Gisteravond met zes dames gaan eten bij Auberge met Groupon bon, en we hebben ons laten verrassen met het 5-gangen surprise diner en we waren allen zeer enthousiast over het fantastische diner dat we aangeboden kregen! Geen minpunten te ontdekken, dus; Chapeau voor de heerlijke avond.
    Ten zeerste aantebevelen: Auberge de Zwaan in Oirschot.

88. Vaak geweest bij de Auberge. Recent nu twee keer met de dezelfde constatering. De prijs kwaliteit verhouding is een beetje zoek. De gerechten zijn smakelijk maar niet verfijnd zoals de prijs doet vermoeden. Kortom het terras moet de rechtvaardigibg zijn vermoedelijk. Zet m op heren/dames in de keuken... Met weinig moeite en iets meer fantasie wordt het weer als van ouds...

6,3
  89. Heerlijk gegeten zoals altijd zeker aan te raden. Zaak heeft veel sfeer gekregen na de verbouwing, ga zo door!!

90. Het eten was prima, maar de prijs die je hiervoor betaald is veel te hoog. Slome bediening en bij de koffie verwacht je voor die prijs toch wel een koekje of chocolaatje bij. Dit zorgt ervoor dat we niet enthousiast zijn over deze tent.

4,5
  91. Hugo 25 punten

Heerlijk gegeten met 7 personen. Ondanks de Groupon coupons zeer vriendelijke bediening. (Mijn prijs/kwaliteit beoordeling is gebaseerd op de prijs zonder korting. Met korting is het zondermeer een 10). De sfeer is perfect. Mooi aangeklede tafel. Goede stoelen. Echte servetten. Geen irritante muziek. Bij het 5-gangen diner was de asperge prominent aanwezig (geen verrassing gezien de lokatie en de tijd van het jaar). Maar niet te overdadig. Het hoofdgerecht zonder asperges was perfect. De kok weet wanneer hij moet matigen. De wijn die geschonken werd (Pinot Blanc), paste natuurlijk perfect en had een redelijke prijs. De enige wijnkenners in de groep waren helaas ook de chauffeurs.
    Dat ik een 8 geef voor service betekent niet dat die slecht was. Maar de wat jongere kelner had wat problemen met het in goede banen leiden van onze chaotische (toegegeven) aankomst. De helft was één uur te vroeg en twee gasten uit de randstad zijn halverwege teruggekeerd vanwege de file-chaos. Ook kon hij minder omgaan met mijn bejaarde moeder. De wat oudere ober (ik gok mede-eigenaar), deed dat een stuk beter.
    Maar al met al een perfecte avond. Ik kom hier zeker terug.
    BTW, Oirschot is blijkbaar een erg mooi stadje. Had ik niet verwacht op de plek waar ik elke ochtend in de file sta.

92. Ans 16 punten

Vanavond hebben we heerlijk gegeten bij Auberge De Zwaan in Oirschot.
    Onze gastvrouw, een jongedame die daar 9 jaar werkzaam is, was geweldig en niet opdringerig, een gezellige gastvrouw die de juiste sfeer oppikte !
    Het eten was geweldig, wij aten met een bon van groupon, maar ondanks die bon was het eten toch super !! Chapeau!
    En diegenen die niet van vis hielden, kregen een heerlijk stukje vlees.
    Wij komen beslist terug.

93. Jos en heleen

Fris buiten op het terras, maar de terrasverwarming wordt ontstoken. Koffie en thee en daarna vragen we de lunchkaart. Er komt niemand terug om de bestelling op te nemen. Het duurt echt veel te lang. Dan wordt de soep geserveerd, die overigens heerlijk is. De broodjes worden gebracht als de soep al op is. De buren op het terras krijgen ook hun appelgebak pas als zij de koffie allang op hebben. Ik weet niet of het aan de keuken lag of aan de bediening, maar er werd ook geen enkele moeite gedaan. Onze buren hadden het nog over "mosterd na de maaltijd " maar geen enkel excuus. Heel jammer.

94. Zeer prettige ontvangst, vlotte en attente bediening. Goed wijnadvies, zaaaalig gegeten. Een absolute aanrader, kom er zeker terug!

95. Een prima restaurant op topniveau waar wij al jaren vanuit zuid Holland naar toe gaan.

Mooie omgeving en gemoedelijkheid in combinatie met perfect eten.

Fijne bediening prima eten en drinken een aanrader.

96. Het eten is super, de bediening was vorige week goed dus besloten we om vandaag weer te gaan. We bestelden het 5 gangen suprise menu en een persoon in ons gezelschap had aangegeven geen vist te lusten, de 1e gang kreeg hij vis. Foutje kan gebeuren en hij at het zonder er wat van te zeggen op. De 3e gang weer vis en wij zeiden er wat van. Zonder een woord van sorry werd het bord weggenomen en er kwam wat anders toen de rest deze gang al op had. We besloten op tijd te vragen om frites bij het hoofdmenu. Hoofdmenu was op en toen kwam de frites. Weer geen sorry.

En dat is mijn probleem, zeg sorry, geef een drankje van de zaak en we kunnen er mee leven. Het probleem in deze tent is het personeel. Op 1 leuke meid na en dat voor een dure tent, moet niet kunnen.

Geen aanrader. Veel te duur voor de service die je krijgt. Er zijn veel meer restaurants in Oirschot die een klant wel als klant behandelen.

Groetjes, Ingrid.

97. Heerlijk eten. Bediening heel goed, prima sfeer. Wat een super gastvrouw, die Hanny. Volgende keer wat langer blijven.

98. Sinds de overname van Hanny van de Schoot is Auberge de Zwaan flink veranderd, maar dan in positieve zin.

Vorige week een 4 gangen suprise menu gegeten.

Goede / vlotte bediening.

Lekker eten.

Sfeervolle ambiance.

Perfecte gastvrouw.

Alles klopt bij deze topzaak gewoon, zeker de moeite waard om hier te gaan eten.

Tip: wijnarrangement is uitstekend! Zeker een aanrader.

99. Zaterdag 11 december 2010 hebben we genoten van onze jaarlijkse kerstavond met een goed verzorgd diner, prettige bediening en een goede timing in een hele mooie versierde kamer met heerlijke gerechten en prima wijnen.

Volgende pagina