Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Oene verdeeld zijn.

1. Na veel goede recensies gingen wij enthousiast naar De Rietstulp. Het was helemaal volgeboekt, waardoor we erg lang moesten wachten. Pas na een uur werd ons gevraagd of we haast hadden of op een bepaalde tijd alweer weg moesten, dit was niet het geval. We kozen bewust niet voor een compleet menu, we wilden een voorgerecht en een hoofdgerecht, zijn geen van allen grote eters, maar dit werd ons afgeraden om verschillende redenen. Oké, dan maar een menu, als we maar konden krijgen wat we gekozen hadden. Helaas was dat niet het geval, 2 mensen kozen de mosterdsoep, dat moest ineens de bouillon of de tomatensoep worden. Jammer, want de mosterdsoep was een heel bewuste keus. Het voorgerecht met kippenlevertjes was van een dusdanig formaat dat het een hoofdgerecht zou moeten zijn, echt heel erg veel, met heel veel spekjes ook.
    Op een gegeven moment duurde het wachten op wat komen zou wel heel erg lang, daar maakte een van de gasten uit mijn gezelschap een opmerking over. Het antwoord was: ja, maar u heeft allemaal een uitgebreid menu gekozen.....dan duurt het allemaal wat langer! Tja....dat hadden we dus niet, daarin werden we gepusht! Bij elke gang ontbrak er iets voor een van de tafelgenoten, de saus bij de zwijnsbiefstukjes was heel sterk van smaak, dus laten liggen. Er gebeurde op het bord ook iets raars mee, de saus scheidde zich in 2 delen, iets doorzichtigs, en een dieprode substantie. Ook de paddestoelen die erbij zouden zijn volgens de kaart ontbraken. Het stoofpotje was echt goed gaar, al had er wat meer smaak aan mogen zitten. De ananas bij het toetje was totaal smakeloos, uit blik en keihard, ik heb voor het eerst in mijn leven mijn toetje niet opgegeten.
    De rekening was erg laag, maar liever hadden we de gewone prijs betaald zonder in een menu te worden geperst, als we dan ook een betere kwaliteit hadden gekregen. En met meer inkomsten zou er dan ook een extra personeelslid ingezet kunnen worden, want dat was nu echt te weinig, zowel in de bediening als de keuken.

5,7
  2. Heel recent gezellig met z'n tweetjes gegeten bij de Rietstulp. Gekozen voor het streekmenu. Een super goede combinatie van allerhande gerechten met producten uit de directe omgeving. Leuk!
    Goede service ook, nette en attente bediening.
    Bovendien een goede prijs/kwaliteitverhouding want 25 euro voor zo'n compleet menu is toch helemaal OK?

3. Reactie op recensie van Janny Wermeskerken van 24 januari

Beste Janny,
    Ik ben blij dat het zo goed bevallen is bij ons. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat het die avond niet druk was en dat we jullie wat extra aandacht konden geven.
    Ik hoop jou en je collega's dan ook gauw weer te zien

Met vriendelijke groet,
    Ronald, uitbater Restaurant de Rietstulp

4. Janny van Wermeskerken

Donderdagavond 19 januari heerlijk gegeten met oud-collega's in een gastvrije omgeving en een goede gastheer.
    Pluim hoor!
    Janny

5. Lucia & Frans

Afgelopen avond een perfecte avond gehad met onze vrienden en heerlijk gegeten .
    Ronald weet een ontspannen sfeer in het restaurant te brengen....een goede gastheer!
    Het is als thuiskomen....
    Complimenten, ook voor de Lady-chef!

6. Toen we terug kwamen van vakantie was het eerste waar we aan dachten weer is lekker eten bij de rietstulp.

We namen allebei het streek menu met draadjesvlees en het was heerlijk en de draadjesvlees was lekker mals en je kon proeven dat de spitskool uit eigen tuin kwam.

Tot de volgende keer.

7. Hier vorig jaar gegeten.

Aardige bediening en goede degelijke menukaart.

Eten is goed.

Inrichting wel wat gedateerd, maar ook wel weer passend binnen de omgeving.

8. Marga en Jan Bouwknegt

In onze vakantie op de camping Wildhoeve in Emst tijdens een ritje met de auto door de dorpjes rondom Emst kwamen we door Oene en omdat we trek hadden, sloegen we bij de Rietstulp rechtsaf naar de parkeerplaats.

Binnenkomend waren we die middag de eerste gasten en werden erg spontaan ontvangen door de uitbater Ronald. Hij kweet zich van zijn taak als gastheer zoals je in een rerstaurant véél te weinig meemaakt. Terwijl we heerlijk zaten te eten en een voortreffelijk wijntje (huiswijn uit Italie) dronken, kwamen er ook andere gasten binnen, die op dezelfde spontane wijze werden begroet.

Nadat we gegeten hadden vroeg ik hem naar het hoe en wat van de kaart en kreeg van hem een kaartje van de Rietstulp en het adres van de leverancier van de wijnen. Bij het wijnhuis in Epe hebben we een aantal flessen van deze huiswijn ingeslagen om tijdens de lange avonden op de camping te nuttigen.

Wij hebben heel goede herinneringen aan ons verblijf in de Rietstulp en zullen, als we daar in de buurt zijn zeker nogmaals komen eten, geweldige tent (figuurlijk bedoelt!). Tot ziens.

9. Reactie op recensie van Mieke op 1-04-2011

Beste Mevrouw Mieke,

Leuk dat u er weer was. Ik heb u niet opgemerkt die dag omdat ik achter bezig was met klusjes. Ik zei al in mijn vorige reactie dat u op mij een ervaren indruk maakt wat betreft restaurantbezoek, daarom vind ik het een groot compliment dat u gelijk ziet dat wij erg ons best doen op de uitstraling van het restaurant.

( geverfd, nieuw grind, schoonmaken van rieten dak etc.)

Ik hoop u gauw weer te begroeten,

Ronald, uitbater Restaurant de Rietstulp.

10. Reactie op recensie van mevrouw Mieke van 12 - 03 - 2011

Beste Mevrouw,

Dinsdag 8 maart jl. was het niet druk dus ik kan me u goed herinneren. U maakte op mij een ervaren indruk wat betreft uit eten gaan, gezien uw kennis van de gerechten en de wijn die u bestelde. Daarom vind ik deze goede recensie een groot compiment voor de Rietstulp.

Ronald, Uitbater van de Rietstulp.

11. Reactie op de recensie van Lucia en Frans van 05-03-2011

Beste Lucia en Frans,

Heel vriendelijk bedankt voor deze goede recensie.

Maar nu een compliment aan jullie adres,

Jullie hadden al het vertrouwen in het team van de Rietstulp en hebben wat dat betreft alles aan ons overgelaten. Dat maakte het voor ons zeer gemakkelijk om creatief en gastvrij te zijn. Dus ook voor ons was het een zeer plezierige avond.

Met vriendelijke groet,

Het team van de Rietstulp.

12. Lucia & Frans

Gisteravond hebben we ons feestje gevierd met een warm en koud buffet.

Het was perfect!

De gastvrijheid, de toewijding van zowel Ronald als Gerry en niet te vergeten het bedienend personeel: in een woord compliment!

Het buffet was heerlijk en eerlijk.

Bij de opstelling ervan was nagedacht.

Het stond verspreid door het restaurant zodat er geen wachtrijen waren en iedereen aan het lopen ging, wat bevordelijk was voor de onderlinge contacten.

Al met al een aanrader als je wat te vieren hebt.

Een superknusse ambiance, een heerlijk buffet en toegewijde mensen die onze avond tot iets onvergetelijks hebben gemaakt!

13. Reactie op de recensie van Lia.

Beste lia,

Bedankt voor de goede recensie op 18 februari. Maar ik vind dat jij ook een goede recensie verdient als gast. Je kan echt genieten van de ambiance, het eten en een goed glas wijn.

Gasten zoals jij maken mijn werk een hobby.

Ronald.

14. Leuk in Oudhollandse stijl ingericht. Gemoedelijke sfeer. Heerlijk Hollands eten. Wat opvalt is de keuze van producten uit de regio.
    Puur en kwaliteit oa van topslager ter Weele uit Oene.

Adviseer tomatensoep en draadjesvlees, ruime porties en echt! lekker. Onlangs een voortreffelijk 5 gangen Valentijnsmenu gegeten voor een zeer vriendelijke prijs.

Klein kritiekpuntje: nagerecht mag wat meer eigengemaakte patisserie zijn met goede slagroom.

We komen graag terug!

15. Marijn Knol

Reactie op recensie van 25 en 26 december 2010.

22 Januari 2011 opnieuw uit eten geweest in de Rietstulp op verzoek van Ronald, uitbater van de Rietstulp.

Dit keer was alles prima in orde, fijne bediening, mooie plek aan een ronde tafel, lekker en ruim voldoende gegeten. De avond was zo om.

Kortom, zeker de moeite waard om nog eens terug te keren.

Ronald bedankt en tot ziens!

16. Heb op 2 januari een nieuwjaars menu gegeten voor 20, 11 gangen. Het was echt perfect. Niet te geloven voor die prijs. Ik had de Lamskotelet en mijn vrouw een gebakken scholfilet.

Echt een aanrader. Komen zeker nog een keer weer in de maand Januari dit menu eten. Ronald, bedankt en tot ziens.

17. 2e Kerstdag weer voortreffelijk gegeten, heerlijk Kerst menu met een goede wijn en de bediening was weer perfect.

Tot de volgende keer.

18. Op 2e Kerstdag heerlijk gegeten in dit relaxte en leuk in tijden van toen ingericht restaurant. De biefstuk was heerlijk en we hebben fijn nagetafeld. En Ronald. Ja, die is echt grappig met zijn gevatte opmerkingen. Tot snel...

19. Reactie op onderstaande recensie.

Meneer knol heeft gelijk. Het ging niet vlekkeloos bij hem en zijn familie. Ik had daar op die avond ook geen goed gevoel over maar kon door drukte daar geen aandacht aan besteden.

Ik zou via deze weg graag willen vragen of de heer Knol contact met mij wil opnemen zodat ik dit alsnog kan corrigeren.

20. marijn knol

1e kerstdag wezen uit eten met familie.

Maar dit was een keer en nooit weer.

Volgens mij teert deze eigenaar op de goeie naam van vroeger.

Vergane glorie.

3,5
  21. Gisteren voortreffelijk gegeten bij De Rietstulp. Vriendelijke en zeer correcte bediening. Als voorgerecht hadden we levertjes met spek en uien. Heerlijk! Het hoofdgerecht was werkelijk heerlijk mals draadjesvlees! We hebben hierbij een topwijn gedronken namelijk Amarone della Valpolicella. Als digestief had ik XO cognac. Ik heb gelijk gereserveerd voor Kerst met z'n vieren.

22. Gisteren bij de Rietstulp in Oene wezen eten.

We hadden gehoord dat je hier goed terecht kon.

En dat bleek ook zo te zijn. Het eten was goed.

Mijn vrouw had heerlijk draadjesvlees en ik een kalfslever met een perfect bijpassende huiswijn.

Ook de bediening was vlot en alleraardigst en er hing een gezellige sfeer.

Hier komen we zeker nog eens terug.

23. Reactie op recensie van de heer P.A. Dil.

Ik heb inderdaad van de zomer op dinsdag een dagschotel verkocht van biefstuk met frites en sla (€10,00p.p.). Op de flyers die ik verspreid heb en de dagkaart, heb ik duidelijk gezet dat het hier om een biefstukje van de diamanthaas (jodenhaas) gaat. Men kreeg een biefstukje van circa 175 gr.
    Met verse sla, (waarom zou ik oude sla geven als ijsbergsla in de zomer 0,60 cent per krop kost) en frites. Het stokbrood geef ik gratis ( zie mijn site) en is onbeperkt en dat staat ook op de kaart. Ook vind ik het vreemd dat deze meneer enkele maanden na de zomer mij deze slechte recensie geeft op 10-12-2010 om 14.17 en een zeer goede aan café restaurant Bijsterbosch in Welsum, (enkele kilometers verder) waar hij volgens zijn zeggen ook is geweest in de zomer, op 10 -12 -2010 om 14.23.

Ronald, uitbater restaurant de Rietstulp.

24. Van de zomer tijdens onze vakantie waren we meerdere malen langs dit schattige restaurant gereden en keken er erg naar uit er een keer te gaan eten.

Wij gingen voor het week menu. "Specialiteit" biefstuk!

Vooraf namen we nog even een stokbroodje kruidenboter....

Daar mee te beginnen:

4 plakje dun gesneden stokbrood? Dat was het!

Nou dan krijgen we straks vast veel, werd onze redenering.

We kregen beiden 1 bord met welgeteld 8 patatjes, een klein hoopje (oude!) sla en ons stukje biefstuk! Die nou ja gewoon biefstuk was (zoals ik hem zelf thuis ook kan maken).

Ook werd er niks bij geserveerd en we durfden ook niks bij te bestellen, verwachtende dat dit wederom niet aan onze eisen zou voldoen.

Jammer want het restaurant ligt op een erg mooie locatie en is erg sfeervol.

25. Reactie op onderstaande recensie.

Wat klopt is dat de perzik uit blik komt (hanos) maar de bosvruchtenpuree is wel degelijk vers. De eend is een kwestie van smaak, daar heb ik nog nooit klachten over gehad. De "ezelsoren" is mesclum sla en gebruik ik als garnering.

De everzwijn hoorn des overvloeds ( dit zijn trompetpaddestoelen) wordt geserveerd met de jus van de zwijnbiefstuk. En niet met paddenstoelensaus. Dan de garnituur:

De halve perzik uit blik ( hanos) en de verse bosvruchtenpuree.

Geserveerd op een bedje van radijsscheut ( dus geen alfa falfa)

De stoofperen is weer een kwestie van smaak ( over het algemeen alleen complimenten) De aardappelen (parels van de boer uit Emst) bakken wij in de boter dus voor u misschien iets te vet maar zonder kerrie. Alleen voegen wij wat paprikapoeder toe voor de kleur De sla is ijsbergsla (geen kropsla) van 't Hof van Twello (streekgebonden) met garnering van tomaat, komkommer en geitenkaas met kruiden uit Terwolde( streekgebonden) die ik inkoop bij de hanos. Nu we het toch over de Hanos hebben, wat is er mis met Veluwsch wild van de hanos? Ik hoop dat deze meneer zich aan zijn woord houdt en inderdaad niet meer bij mij binnenkomt.

Ronald, uitbater restaurant de Rietstulp.

26. Naar eigen zeggen werkt De “Rietstulp” uit Oene vrijwel uitsluitend met streekproducten.

In de keuken van de Rietstulp wordt op ambachtelijke ouderwetse wijze eten bereid door ladychef Gerrie Mekelenkamp.

Zij werkt voornamelijk met producten die zij inkoopt in de regio waardoor de producten altijd vers en van zeer goede kwaliteit zijn.

Ook wordt zij geroemd om haar huisgemaakte balkenbrij en haar voortreffelijke stamppotten. Maar ook culinaire hoogstandjes kun je rustig aan haar overlaten.

Tot zover de eigen presentatie.

Wij waren reeds 2 maal eerder met gemende gevoelens te gast maar geven haar nogmaals de kans om zichzelf als "Streek" restaurant te bewijzen.

Vooraf gerookte (wilde) eend een paar plakjes (te koud) geserveerd op groot bord met koude halve perzik uit een pot en een toefje bosvruchtencompote ook uit een potje op een bedje van ezelsoren.

Hoofdgerecht goed aangebraden en nagegaarde everzwijnbiefstuk met voor mijn partner Rode Wijn saus prefab (van Knorr?)

Mijn everzwijnbiefstuk werd aangeprezen met Hoorn des Overvloeds met paddenstoelen. Helaas de paddenstoelensaus is zout (weer Knorr?) en bevat 1 stukje (!) paddenstoel.

Maar het meest verdrietig werden wij toch van het geserveerde garnituur:

Op het bord weer de koude halve perzik met schepje bosvruchtenprutje maar nu gepresenteerd op een bedje alfalfa.

Veel te gare stoofpeertjes, te vaak opgewarmde natte rode kool (zelfgemaakt?) Vette zoute gebakken aardappelen met kerrie en als hoogtepunt een volkomen misplaatste Mediterrane salade met kropsla, tomaat, olijf, feta en een grote klodder slasaus.

De aansluiting bij het Wild missen wij geheel.

N.B. Het Veluwse Everzwijn bleek bij navraag afkomstig van de Hanos.

Wij krijgen niet het gevoel dat er ook maar iets lokaal is ingekocht toch vreemd voor een restaurant dat zich zo aan zijn streek zegt te binden.

Gastheer Ronald doet zijn oprechte best maar de ladychef weet niet te boeien en is ook als persoon te afstandelijk zodat wij niet zullen terugkeren.

4,5
  27. We zijn afgelopen zaterdag weer geweest en het was zoals anders weer uitstekend.

De ontvangst was weer als vanouds de sfeer is erg goed en het eten en drinken is heel lekker.

Erg gezellig en tot de volgende keer.

28. Gisteravond heerlijk gegeten. Ondanks dat we wat laat binnen kwamen (21.00) was de ontvangst hartelijk.

We hebben heerlijk wild gegeten en daarna een kopje koffie bij de openhaard.

29. Dit is een geweldig restaurant.

Fantastisch eten en vriendelijke bediening.

30. ronald, uitbater restaurant de Rietstulp

Meneer pieter vertelt dat hij zaterdag 3 1/2 uur? moest wachten op drie kopjes soep en een hoofdgerecht en zegt dat hij daarna is weggegaan. Ik kan me niet herinneren dat er een tafel is geweest die alleen soep heeft gegeten. Het was inderdaad erg druk die avond, maar 3 1/2 uur is erg overdreven.

Ik kan me ook niet herinneren dat iemand gevraagd heeft waar het eten blijft, ik zou dat wel doen na een half uurtje, al was mijn gezelschap nog zo gezellig.