Restaurant Olijf in Nuenen

Parkeren is aan de voorzijde mogelijk. Aan de achterzijde van Olijf is een parkeerplaats. (Olijf is te bereiken via het Aardappeletersteegje). Tegenover Olijf, kunt u ook op de grote parkeerplaats parkeren, ingang onder de nieuwe appartementen van het oog van Nuenen.

ma lunch 12:00 - 17:00 diner vanaf 17:00

1433198027 85
1472208669 89
1511219312 86

1. Miranda 469 punten

Heerlijk gegeten in deze mooie ambiance. Zeer vriendelijke medewerkers die verstand van zaken hebben. Wat wij storend vonden is dat er een grote groep iets te vieren had en dit nadrukkelijk met zang en gelal werd gedaan. Verder vonden wij de kleding van de medewerkers casueel chique maar het jurkje van de dame wel te kort. Ook het aanprijzen van de nevenverkoop was lichtelijk irritant. Wilt u een amuse, wilt u water op tafel, wilt u een spoom, wilt u een kaasplankje ipv desert, wilt u kleine zoet bij uw koffie? En dat alles voor een niet geringe prijs maar dat terzijde.
    Zeker de moeite waard om u eens te laten verrassen door de kok en gewoonweg te genieten van goed eten.

2. Op een dinsdagavond en toch gezellig druk, een goed teken. De kwaliteit van het eten is helemaal top. Kleine kaart, maar vol verrassingen. Kleine gerechten, maar een 3 gangen verrassingsmenu laat niets te wensen over! Huiswijn rood en wit zijn van prima kwaliteit en acceptabele prijs, de overige wijnen beloven veel goeds maar zijn wel wat prijzig. Sfeer is informeel, rustig en gezellig, loungemuziek is niet ieders stijl maar was niet overheersend. Het enige minpuntje dat wij konden vinden is de prijs van de fles (plat)water.

3. Lang geleden dat we zo lekker hebben gegeten. Top service, super gerechten en de wijn/spijs combinaties waren helemaal super. Personeel die hun vak verstaan en heel vriendelijk en gastvrij zijn. Een echte aanrader!

4. Zeer gastvrij, allerlaatste moment nog extra couverts bijgeboekt geen enkel probleem. Heerlijk gegeten met een prima prijs / kwaliteit verhouding. Echt een aanrader!

5. Maandagavond gekozen voor de Olijf. Het eten was in een woord formidabel. Mooie balans in de gerechten. De liefde en passie voor koken was duidelijk aanwezig. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Jammer van de negatieve recensies die ik op deze site tegenkom. Maar ja... mensen die gaan voor korting moeten ook iets hebben om over te zeuren. Wij hebben dit restaurant toegevoegd aan een van onze favorieten. Tien met een griffel.

6. Met de zaak wezen eten met 7 man. Eten was heerlijk en bediening zeer goed.

7. Super ervaring, alles vers, leuke bediening. Alles zeer mooi opgemaakt. Een geweldige ervaring, top avond. Kwaliteit eten zeer goed en heel lekker.

8. Paul Sebregts

Ieder bezoek is weer een feest. Mooie, heerlijke gerechten, perfecte bediening en goede sfeer.

9. Super keuken met een bediening die goed op de hoogte is. Een van mijn favoriete restaurants in de omgeving.

10. Lieve mensen. Zaterdag 28-6-2014 hebben wij voor het eerst bij jullie gegeten, het was geweldig. De jongen die ons bediende, ik weet zijn naam niet, die deed het met plezier. Wij willen hem bedanken, wij komen zeker terug, het was af. Lieve groetjes.
    Toon laura en fien schellekens, eindhoven.

11. Gisteren heerlijk gegeten bij de olijf, ik had van tevoren gevraagd of ze misschien voor m'n zoon stokbrood met kruidenboter konden maken, omdat hij een moeilijke eter is. Toen we naar ons tafeltje gingen, stond het al klaar. Personeel is vriendelijk, en het eten was weer top! We komen graag weer terug, ga zo door.

12. Met 2 personen zijn we gaan eten bij Olijf in Nuenen en we hebben een heerlijke avond gehad! De bediening was prima en zo ook de kwaliteit van het diner. Bekend met 1 van hun wijnleveranciers hebben we doelbewust gekozen voor een fles Memundis bij het eten. Wat een topwijn! Elke slok opzich is een ervaring. Qua eten hadden we gekozen voor het Menu Degustatione D’Oro met wat luxere producten dan het normale surprise menu (langoustine, coquille en zeebaars, hertenrug met lever…). Elke gang was genieten en op het eten was weinig aan te merken, behalve dat het tussengerecht niet helemaal in balans was omdat de ras el hanout kruiden in de pompoencrème te overheersend waren voor bij de coquille en het schuim van het gerecht en de zeebaars daarnaast te ver door was. De rest was echter perfect bereid. Men nam de tijd voor elk gerecht, maar we hebben geen moment verveeld om ons heen zitten kijken. We hebben een compleet avond uit gehad en komen graag nog eens terug!

13. Wederom overheerlijk gegeten in een leuke gezellige zaak. Zeer gastvrij en vriendelijk. Het blijft echter een probleem om snel uit te serveren want de wachttijden zijn vaak te lang. Toch een aanrader om naar toe te gaan.

14. F van Asten

We hebben daar gisteren gedineerd. Met 4 personen. Het is er erg gezellig. Eten is van goede kwaliteit en de prijs is redelijk. En het bedienende personeel is erg vriendelijk.
    Slotsom: het is een aanrader om hier te gaan dineren.

15. Uitstekend restaurant met een vriendelijke bediening en een neutrale uitstraling. Zowel zakelijk als privé komen wij er graag. Zeker voor vegetarische gasten een aanrader. Bij het verrassingsmenu weet de keukenbrigade ons steeds weer een 'wow' ervaring te geven, zeker als wij met vegetarische-gasten afspreken. Petje af!

16. May Roelofsen

May.

In 2010 voor het eerst met 24 familieleden gedineerd gekozen voor een verrassingmenu geweldig.

22 Juli 2012 weer met 20 familieleden bij Olijf geweest
    weer verrassingsmenu gekozen en weer geweldig

Bediening zeer goed
    Wachttijd zeer goed
    Kwaliteit prijsverhouding zeer goed.
    Aanrader

17. Maaike Zeeuwen

18. Fantastisch gegeten in een super gezellige ambiance!
    Een leuke avond gehad met overheerlijke gerechten. Echt een aanrader, en voor herhaling vatbaar!

19. M

Afgelopen zaterdag ( 7 pers.) gegeten, eten was prima, bediening was slecht, wat we eigenlijk daar niet gewend zijn.
    Zaten te dicht op elkaar, gesprek was niet te volgen en op het voorgerecht hebben we 1.5 uur moeten wachten, wat ik toch wel iets te lang vond.
    Helaas was de heerlijke witte wijn na 1 fles op en kregen we bij de koffie geen suiker en melk, waar we meedere keren om moesten vragen, jammer.
    De gerechten waren heel smaakvol, dat maakte veel goed

20. Jacques

Met ons gezelschap werden we verrast met een uitstekende lunch,daarom besloten we ook aan te sluiten voor het diner. We kozen voor het verrassingsmenu en dat was echt top! De koks verdienen alle lof en ook de bediening was van hoog niveau.
    Echt een aanrader!

21. foodlover

22. Bram 149 punten

Lekker gegeten, erg attente bediening en goede service. Tournedos werd door foute bestelling van ons verkeerd gebakken maar direct terug genomen door bediening om vervolgens in de juiste gaarwijze teruggegeven te worden (tesamen met nieuwe, warme garnituur). Wat kun je je nog meer wensen voor dit prijsniveau?

23. Heerlijk gegeten maar ontzettend lang moeten wachten voor de gerechten kwamen.(tussentijden veel te lang)
    Service was ook prima.

24. Heb hier voor het eerst met een Groupon bon heen gegaan, maar nu al 6 keer teruggegaan met verschillende vrienden. De eigenaar (Can), is heel attent en aardig en zorgt voor een uitstekende service. Het eten is heerlijk en gevarieerd en kan altijd worden aangepast op verzoek. Zij hebben ook de beste choemoes (humus) die ik in Nederland tot nu toe hebben gegeten. Een grote aanrader!

25. Aan het eten zat weinig smaak. De soep was te flauw en de entrecote was taai. We hadden allen gevraagd om een medium gebakken entrecote, maar hij was zo rauw en koud van binnen. Voor de prijs die je er betaald vind ik het eten niet goed.

26. Het eten is lekker, redelijk goede prijs kwaliteitsverhouding. De wijn per glas was aan de prijs. Geen 10 maar wel een mooie 8.

27. Will

28. 30-07-2011

Vrienden mee uiteten genomen. Via Google bij Olijf uitgekomen. Altijd spannend als je voor het eerst naar een onbekend restaurant gaat.

Wat we er alle 4 van vonden: GEWELDIG.

We hadden een 4 gangen verrassings-menu met wijn-arrangement erbij. Perfecte combinatie's. Ieder deel van het menu was een ware verrassing. Chapeau voor de keuken en chapeau voor de bediening. Alles klopte. En het was erg druk in de zaak en iedereen bleef gefocust!

Wij zullen het zeker doorvertellen aan onze vrienden en familie.

Dank aan allen voor de fijne avond en fijne vakantie.

Familie van den Enden.

29. Harrie 343 punten

Restaurant Olijf.

Misschien niet super-origineel, maar toch verwacht ik daar een olijfboom op het terras. (Uberhaupt tijdens het hele diner, geen olijf gezien.) Naast/langs het buitenterras loopt een fiets/wandelpad: een afscheiding (plantenbak-rijtje olijfboompjes/coniferen) zou hier zeker op zijn plaats zijn.

Kwaliteit eten is van behoorlijk niveau, zeker niet sensationeel.

De service/bediening is van goed niveau. Voor 'n "snelle hap", de olijf overslaan (voor-hoofd-nagerecht: 3,5 uur).

Wat kleine missertjes: verkeerde voorgerechten werden uitgeserveerd (bestemd voor andere tafel), verse jus was reeds in het begin van de avond uitverkocht, de "bitterballen van spinazie" bij de kalfshaas/kreeft ontbraken.

Gerechten (zeeeer kleine porties) zijn smaakvol en worden mooi gepresenteerd. Echter, daar zijn wij nuchtere hollanders weer, de prijsstelling....... Crabcocktail/hollandse garnalen (ter grootte van een bolletje ijs) voor € 13,50, kopje heldere bouillon: € 6,50, ik vind het nogal wat.

En ik weet het, het "mag" niet meer, maar als je toch omrekent naar guldens dan krijgt de zoete creme brulee (€7,50) toch wel een bittere nasmaak......

30. Meerdere malen gegeten en ook geluncht; eten is heel smaakvol; goed klaargemaakt, verrassende combinatie's en kwalitatief zonder meer goed.

De sfeer kan een beetje luidruchtig zijn bij grotere gezelschappen; daar wordt niets van gezegd, is jammer voor de omliggende tafeltjes.

Voor ons een adres waar we regelmatig terugkeren.

31. De Croon

Hebben zondag 27 februari erg goed gegeten. De drie bereidingen van ganzenlever en de zeetong waren perfect. Dit gold tevens voor het gerecht van mijn man, vier gerechten uit de voorgerechtenkaart en de ossehaas (super gebakken) met rucola was werkelijk super. Ook een geweldige keuze uit de open wijnen. Ook op de service was niets op aan te merken.

Danny liet alles proeven en is zeer klantgericht.

Het enige minpunt is dat er niet met linnen wordt ingedekt als je van de grotere kaart besteld. Hopelijk is dit de volgende keer opgelost.

32. Een hele fijne avond gehad. Lang getafeld, niet te snel en erg lekker! Je wordt echt in de watten gelegd.

Leuke sfeer. Echt een aanrader.

33. Al meerdere malen gegeten met verschillende vrienden en grotere gezelschappen en kwaliteit eten en bediening is en blijft top.

Enige aandachtpunt blijft achterin de akoestiek en op sommige plaatsen de afstand tussen de tafels.

We komen zeker regelmatig terug.

34. Goede kaart, uitgebreide wijnkaart. Vriendelijke bediening, gezellige sfeer en de gerechten zijn mooi opgemaakt en de porties zijn meer dan voldoende.

Dit is een aanrader, de verhouding prijs kwaliteit is super.

35. Leuke sfeer. We zaten heel erg close van de andere tafels, en dat was niet prettig. Het eten krijgt van me gewoon een voldoende; het duurde te lang en er was geen goede timing tussen de gerechten. De bediening was wel vriendelijk. Vind het geen aanrader.

36. Jammer dat de serre zo vol gepropt was met gasten (van een ander gezelschap), dat we zowat boven op elkaar zaten en het voor onze familie niet meer mogelijk was met elkaar te praten. De biefstuk was niet rosé zoals gevraagd, de kabeljauw niet vers, de krab was ver te zoeken en het nagerecht (creme brulée) werd in zo'n overdadige mate geserveerd dat het eerder een bord pap leek dan een lekker nagerecht. De bediening was wel vriendelijk. Vind het geen aanrader.

37. Gisteren bij Olijf gegeten, heerlijk! Het Olijf menu gehad. Echt heerlijk, met het toetje als afsluiter van jewelste. Lust er nog wel 1.

Zeker een aanrader. Iemand die dit niet lekker vindt, nou die moet gewoon iets te zeuren hebben. Dikke top!

38. Frans & Ine

39. Super restaurant........Op maandagavond gegeten, restaurant zat helemaal vol, ondanks de drukte liep alles op rolletjes. Het eten was heel lekker, de bediening was super. Kortom een geweldige avond. We gaan hier zeker nog een keer terug.

40. Voor mij de eerste keer in dit restaurant. Ik had eerst naar de site gekeken en niets viel tegen. Eigentijds, sfeervol en moderne interieur. Ontvangst warm en uitnodigend. Uitgebreide kaart met mooie eigentijdse gerechten in elke categorie. We waren met vier dames die vaak uit gaan eten en waren allemaal meer dan tevreden. Niets duurde te lang en goede timing tussen de gerechten. Op maandagavond zat het gezellig vol. Echt een restaurant waar je heel goed kunt eten, niet te formeel maar genoeg ambiance voor echt een avondje uit eten. Geen restaurant in de stad Eindhoven gevonden die dit alles heeft op dit niveau.

41. Heel lekker gegeten en een leuke sfeer.

42. Sinds de opening ons favoriete restaurant.

Sfeervol, goede bediening, lekker eten en zeer goede huiswijnen.

Echt een aanrader.

43. Leopoldus

Zeer goede service, keuze uit vele soorten kwaliteits wijnen, eten voortreffelijk, aanrader.
    Wij komen in ieder geval weer terug.

44. Al vanaf de opening vorig jaar is dit ons favoriete restaurant in de omgeving van Eindhoven.

Zeer prettige sfeer en bediening. Het eten is altijd uitstekend.

Uistekende prijs-kwaliteit verhouding.

45. Heerlijk? Integendeel. Denk je dat je culinair gaat eten, krijg je enorm veel! En dat voor die prijs... Belachelijk!

Én het duurt veelste lang. Niet lekker, we gaan er nooit meer naartoe, en de prijs slaat ook nergens op voor wat je krijgt.

46. Dit is toch wel op dit moment mijn grootste favoriet onder de restaurants in Eindhoven e.o! Het feit dat het iedere avond volle bak is zegt al genoeg. Prachtig ingericht, aardige bediening, anders dan anders kaart, heerlijke wijn. Je moet hier een keer gegeten hebben. Reserveer op tijd!
    De beste kreeftensoep ever!

47. Heerlijke gerechten, Hele goede service en een eerlijke prijs.

Echt een avond uit!